W dafie 105 jest hamulec wydechowy zwykła klapa która tłumi spaliny pomiędzy turbo a wydechem i hamulec MX w 95 był deb. Co do działania i montażu MX był przeważnie montowany do sam bez retardera ale także to było opcja. Do MX muszą być zachowane pewne warunki aby on działał tzn obroty silnika oraz prędkość na danym biegu. Jeżeli myślisz lub czujesz...
Witam, musisz tak przestawic zębatki, aby wspornik od ręcznego rozsuwajacy szczęki nie miał luzu i rozsunął troche szczęki. Jak zrobisz to przy zdjetym bebnie to ostroznie z regulacją, bo nie załozysz bębna. Najlepiej zrobic to przez dziurke od sruby po wcześniejszym wyczajeniu o co chodzi. Pozostałe sprężynki wymieniłem, gdyz moje juz były słabe a...
Niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę. W trakcie działania tego ustrojstwa zamyka zawory wydechu (krzywka przestaje je otwierać) i jednocześnie odłącza wtryski.
Tu widać na zdjęciu. Ta pionowa sprężyna z prawej strony ściąga go w dół. http://www.google.com/imgres?q=golf+3+sz...
Witam, Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić co podnosi talerzyk hamulca do góry gdy uruchamiany jest silnik? U mnie jest tak, że hamulec wydaje się lekko przesuwać po osi silnika na spręzynce ale najwyraźniej jest problem w druga stronę, tzn. hamulec nie zwalnia/ nie podnosi się podczas pracy silnika.... Oczyściłem hamulec papierkiem ściernym ale wciąż silnik...
Może ktoś jeszcze odpowie. Sprawa wygląda tak, że ten pedał gazu i hamulca działają jako gaz. Tak sprawdziłem wszystko od środka rozkręciłem i wszystkie kable połączone są poprawnie, resetowałem też sterowniki (przeinstalowałem). Najśmieszniejsze jest to, że kierownica ma 2 tryby PC i Xbox. Na pecetowym wykrywa te pedały jako jeden, a na Xboxowym jest...
Czujnik w klamce hamulca sprawdź. Znajdziesz go po kabelku dochodzącym do klamki.
sprawdź działanie czujników sprzęgła i hamulca czy sterownik silnika widzi położenie , często tempomat nie działa przez uszkodzony czujnik sprzęgła
piterek77 Nie jest to normalne, ale jak samochód jest wyposażony w asystenta nagłego hamowania jest takie działanie hamulca. Przy wciśnięciu pedału hamulca i trzymaniu idzie on powoli do podłogi.
Temat stary ale problem z tymi pompami dalej aktualny. U mnie pojawił się objaw braku hamulca w lewym przednim kole . Miałem oddawać pompę do regeneracji ale podkusiło mnie żeby spróbować z nią powalczyć. Kupiłem wcześniej pompę z Fiata 500 wg powyższych sugestii do ewentualnego przełożenia bloku hydraulicznego i weryfikacji działania. Po zdemontowaniu...
Witam wszystkich-czy ktoś wie jak zwiększyć efektywność działania pedału hamulca? Hodzi o to, że aby zahamować muszę mocno wdusić pedał hamulca. Czy jest jakiś sposób by hamulec zaczął działać przy mniejszym nacisku pedału? Podejżewam, że masz typową usterkę samoregulatorów w tylnych bębnach. Zrób tak: Na uruchomionym silniku wciśnij hamulec i zaobserwuj...
Pierwsza rzecz to czy czujesz że dźwignia ręcznego puszcza powietrze? Jeśli tak to trzeba zlokalizować zawór przekaźnikowy od ręcznego. Przy słownikach hamulców tylnych kół masz po 2 przewody, jeden to od hamulca roboczego (przychodzi od pedalu hamulca po przez korektor siły hamowania ) drugi to przewód od ręcznego który idzie do zaworu przekaźnikowy...
W tym aucie samoregulatorem jest klin wciągany małą sprężynką pomiędzy rozpieracz i szczękę współbieżną, jak go ktoś odwrotnie zamontował, to opiera się "cyckiem" o szczękę i nie działa Ps. Ostatnio miałem jazdy z linkami Kager-a z Foty, w focusie i peugeocie 306, wszystko niby ok, tyle,że krótsze od oryginalnych o jakieś 2cm http://obrazki.elektroda.net/66_12539150...
Po prostu zablokowały się zaciski - podejrzewam, że dźwignia ,,ręcznego" zrobiła się luźna. Należałoby zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy linki dobrze poruszają się w pancerzach oraz czy obrotowe zaczepy linek przy cylinderkach poprawnie ,,odbijają" do poz. spoczynkowej. Taki efekt daje zbyt rzadkie używanie ham. ręcznego- rdza i gęstniejący smar...
prośba do ELEKTRITa aby rozwiną temat z przekaźnikiem , który to dokładnie jest i czy napewno , przy ABS pod czarna pokrywką w komorze silnika widzę , że są dwa przekaźniki większy i mniejszy , który to to ten pośredni? . Przekażniki w komorze silnika: GM 90 225 811 - pompa paliwa i wtrysk GM 90 275 794 - ABS -> może to ten?.
Witam. Posiadam Forda i jest popsuty. Proszę o porady jak go naprawić. Naprawdę nie stać cię kolego na więcej szczegółów? Actros jest w produkcji juz dwadzieścia lat - aktualnie czwarty model! A ten napisze "Actros" i sie domyślajcie... :-/ Chyba ze jest ci wszystko jedno jaka odpowiedz dostaniesz - to po co w takim razie zawracasz głowę ?
ogólnie jeśli mechanik robił to to powinien się przejechać po wymianie i "ułożyć hamulce i sprawdzić ewentualnie działanie hamulców" i wydać klientowi sprawny samochód. Koleś zapowietrzył Ci hamulce, jedź do niego i niech poprawia... Zapewne będzie Ci wmawiał że to tak musi być i muszą się ułożyć hamulce. Jeśli CI już poprawi to pamiętaj żeby przez...
MID 136 SID10 FMI 1 Modulator Możliwa przyczyna: Zatkany tłumik hałasu modulatora lub zaworu hamulca nożnego. Przewody pneumatyczne funkcji rezerwowej łączące modulator z zaworem hamulca nożnego są zatkane lub otwarte. Usterka zaworu hamulca nożnego. (Usterka części mechanicznej lub pneumatycznej). Usterka modulatora (zaworu funkcji rezerwowej) Reakcja...
Włącznik F/F47 czyli popularny czujnik stopu sprawdzamy Vag-Com-em po wejściu w 01 Engine (czyli sterownik sinika), wybieramy następnie 08 Meas. Blocks czyli "Bloki wartości mierzonych" a następnie wybieramy grupę 006 i w polu 2 od lewej licząc są wskazywane trzy zera. Przy naciśnięciu pedału hamulca dwa ostanie zera mają się jednocześnie zmienić na...
Błąd ten pojawia sie tylko przy wciskaniu pedału,to instalacja powinna być Niekoniecznie, przerwa na przewodzie z pinu:6 również wygeneruje taki kod usterki. (potencjometry wykrywają naciśnięty pedał ham. a nie ma potwierdzenia z przełącznika krańcowego na pin:6). Sprawdź dokładnie ciągłość instalacji i możesz także sprawdzić działanie przełącznika...
wszystko było wyczyszczone z rdzy i prowadnice i prowadzenia klocków nasmarowane dobrym smarem bezkwasowym Boscha Ale zacisk był rozbierany? Pewno nie. tłoczek jakby nie wracał, próbowałem go wypchać hamulcem nożnym do pewnego momentu, by sprawdzić czy nie jest zapieczony i póżniej go wciskałem Trochę zawiłe ale chyba chodzi o to, że wypychałeś tłoczek....
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Kolego może się mylę (jeżdżę dieslami), ale z tego co pamiętam serwo-wspomaganie hamulców łączy się zwykle z czwartym cylindrem i ja tam bym szukał ewentualnej usterki. Twierdzisz, że iskra i ciśnienie ok. - więc pytam, czy masz sprawny hamulec nożny tj. czy działa Ci poprawnie, czy musisz mocno naciskać na pedał aby się zatrzymać. Sprawdź przewód-rurkę...
To nie są usterki ,a komunikaty .Pierwszy to nacisnąć pedał hamulca w celu aby sterownik sprawdził działanie świateł hamowania,drugiego nie znam. Na mojego nosa wyświetlacz ma ustawioną konfigurację na jezyk holenderski.
Proponuję sprawdzić, czy to nie jest wadliwe działanie hamulca prawego koła. Trzeba poobserwować i popróbować różnego typu hamowań. Zacisk hamulcowy może nie do końca prawidłowo funkcjonować, przy prawidłowym samym hamowaniu. Chodzi o brak pełnego zluzowywania klocków.
a tego układu jakoś nie można wpiąć w szereg? http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Napisałem - "dowolny multiwibrator astabilny", więc taki też. Tyle, że nie "wpiąć w szereg", a uzupełnić go tranzystorem (i rezystorem) i połączyć (ten tranzystor) równolegle z włącznikiem hamulca. Pozostaje pytanie - po co stosować taki...
Ja bym "zmniejszacz nacisku" zrobił na dźwigni. Ona nawet nie musi być ruchoma;) (tzn. będzie minimalnie ruchoma). Proponowany układ guma+czujnik jest statycznie niewyznaczalny, więc nacisk na czujnik będzie zależał od podatności gumy i samego czujnika - a guma, jak wiadomo, twardnieje na zimnie...
Masowanie lamp tylnych.
Jeśli chodzi o zawór który jako pierwszy przedstawiłeś na zdjęciu jego zasada jest prosta. Ramie które jest na nim zamocowane zmienia swoją pozycje w zależności od ugięcia resorów. Czym większy nacisk ładunku na nadwozie tym zawór zwiększa ciśnienie hamowania osi tylnej. Co do zaworu który przedstawiłeś w pozycji drugiej jest to zawór modulacyjny. Działanie...
Ten typ bębnowego hamulca ma taką skuteczność, że koła zablokuje. No chyba, że ktoś składa jak ktoś powyżej i w ten sposób próbuje sobie wytłumaczyć jego marne działanie "przecież to bębny". Kol. ogórek. poznaj zasadę działania hamulców tarczowych i bębnowych, zainteresuj się, co dzieje się w hamulcach bębnowych podczas obrotu i jednoczesnego docisku...
Ten przypadek jest bardzo częsty - sprawdź działanie świateł stop. Jeśli działają, a nie masz odpowiedzniego sprzętu diagnostycznego, to zdejmij osłonę- tę nad pedałami i wyjmij czujnik hamowania (trzeba go okręcić i wyjąć). Czujnik posiada dwie pary styków, jedna rozwierna, a druga zwierna. Weź miernik w rękę i sprawdź ten czujnik. Pamiętaj, że po...
0,420Mohm - możliwe to?
Silnik zatrzymuje się po odcięciu zasilania. Przy zamkniętej lancy na wyjściu pompy panuje bardzo wysokie ciśnienie, co powoduje natychmiastowe zatrzymanie silnika.
Bursztynowa lampka hamulca,sygnalizuje dzialanie swiatel stopu.Dziala tak : po przekrecaniu stacyjki w polozenie 15/54 lub uruchomieniu silnika,lapka ta sie swieci caly czas,do momentu pierwszego nacisniecia hamulca.Jezeli swiatla stopu dzialaja,po puszczeniu pedalu hamulca,lampka ta musi zgasnac.Jezeli nie zgasnie,znaczy sie to,ze ktoras z lamp stopu...
Dokręć tę nakrętkę tak aby zahamowało i sprawdź czy po przestawieniu dźwigni na odhamowane rzeczywiście tak się stanie. Jeżeli nie to te wypustki są zbyt małe. Oryginalnie wygląda to tak jak na rysunku, pozycja "odhamowany". http://obrazki.elektroda.pl/2461046700_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Skoro nie słyszałeś ani nie czytałeś to widocznie nie ma. Ja też nie widziałem, ani nie słyszałem i trudno mi sobie wyobrazić inną przyczynę rozmagnesowania hamulca w liczniku. Ale kto wie ? Zostałem kiedyś poproszony o wskazanie mozliwych przyczyn rozmagnesowania magnesu hamującego w...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Witam, Mam powtarzający się problem z brakiem świateł stopu. Na tablicy rozdz. kontrolki pokazują brak stopu i tak jest. Sprawdziłem bezpiecznik, jest ok. Czasami światła działają i po pewnym czasie przestają. włącznk krańcowy w pedale hamulca jest raczej ok. Może jakiś przekaźnik szwankuje, ale który? Będę wdzięczny za pomoc.
Co można zrobić już to odłączyć abs - wyciągnąć bezpiecznik. Układy abs sa tak skonstruowane jako dodatek di hamulców a nie odwrotnie - jak go wyłączysz to hamulce działają jak bez abs'u. I to ci poradzę zrób najpierw bo bezpieczeństwo jest najważniejsze. Potem można poszukać dobrego mechanika który wie co nieco o tych układach(wkońcu one są już jakieś...
Tłoczki w zacisku są sprawne?
Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam być ciśnienie a nie wypływ płynu. Brak ciśnienia na wszystkich kołach wskazuje na pompę. Dodano po 8 Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam...
Daj włącznik jeszcze aby ten przód nie działał cały czas. I daj przekaźnik na wsteczny aby obchodził ten dodatkowy włącznik jak wrzucisz wsteczny. W instrukcji pisano, że są dwa sposoby na czujniki przód: działają cały czas lub po naciśnięciu hamulca — zapaleniu świateł STOP. Po kilku wiadomościach z producentem i serwisem w końcu odpowiedzieli, że...
Witam, rozwiązuję problem z systemem ABS w samochodzie, ale trochę utknąłem i może ktoś będzie w stanie coś zasugerować. Sprawa dotyczy samochodu Dodge Durango z 1998 roku, silnik 5.2. Odkąd go kupiłem świeciły się kontrolki ABS oraz BRAKE przez cały czas. Niestety nie posiadam skanera kodów Chrysler DRB a chyba tylko ten skaner da radę połączyć się...
Z czujnika procentowego korzysta moduł hamulca ręcznego, sprawdź w nim działanie czujnika Dodano po 1 kupiłem sobie interfejs Co to za interfejs?
Kolego a sprawdzaliście działanie hamulca w skrzyni ?
Okazało się, że zabite były olejowym nagarem otworki w zwężce venturiego pod czujnikiem różnicy ciśnień egr. Banalna naprawa daje efekty. Znajduje się on w przedniej górnej części silnika. Należy wypiąć najpierw wtyczkę od czujnika by dostać się do 2 śrubek na klucz 10mm. Gdy zdejmie się czujnik z rurki od razu będzie widać czy 2 otworki średnicy ok...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
A sprawdziłeś, że ten, który masz, nie działa? Czy masz jakiś opis, jakie działanie jest wymagane?
Co może być przyczyną tak słabego hamowania i stałego palenia się kontrolki? Jeśli masz niski stan płynu to kontrolka będzie się palić. Do sprawdzenia przewody hamulcowe.
Do ustalania obrotów wystarczy przekładnia mechaniczna do której podłączony jest silnik. Jeżeli znasz silnik, wiesz z jakimi obrotami pracuje - bez problemu zaprojektujesz przekładnię mechaniczną, nawet z regulacją bezstopniową. Ale i tak punktem wyjścia jest silnik. I to jego konstrukcja i działanie jest problemem. Zbuduj silnik, to zrozumiesz, czemu...
działanie hamulca silnika elektrycznego stuki hamulca samoregulator hamulca
samsung galaxy bialy volvo silnika elektrotechnika ogólna książka
przetwornica 230vac 110vdc pralka hisense
Toilet Not Flushing: Dual-Flush Buttons Work, No Water in Cistern – Fluidmaster, R&T, Torbeck Fill Valve Issues Błąd ETC F166 w pojazdach Iveco - przyczyny i diagnostyka