To jest elektrozawór. Działa na podciśnienie. Sprawdzasz wakuometrem jakie jest podciśnienie przed nim I za nim
Witam. Problem jest taki że napięcie na kostce elektrycznej elektrozaworu sterującego podciśnienia egr jest tylko na odopięte kostce w chwili podłączenia jej do elektrozaworu napięcie znika .Elektrozawor na krótko działa. Proszę o sugestie porady
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
Dzisiaj znów nie działa. Brak podciśnienia na wyjsciu z kolektora do elektrozaworu. Co jest przyczyną, że do elektrozaworu nie dociera to podciśnienie. Wężyki szczelne.Skąd dokładnie wydostaje się to podciśnienie?
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Zawór gaszacz nie działa na ciśnienie tylko na podciśnienie a steruje nim elektrozawór. Test elementów wykonawczych by ci pomógł w diagnozie.
Dzięki za pomoc!Znalazłem złącze tylko ze sterownik nie zgłasza żadnych błędów.Dalej ciężko odpala chociaż całe szczęście zrobiło się cieplej i jest już mniejszy z tym problem.dalej nie daje mi to spokoju natomiast dotarłem do usterki która może być tego powodem......miałem problem z silniczkiem regulacji biegu jałowego a dokładniej ze stykiem który...
Witam zrobiłem patent podłączyłem zawór podciśnieniowy pod świece żarowe na razie faluje ale działa Pozdrawiam
Ja mam wykorzystany agregat i elektrozawór LPG, jakoś to działa, ale myślę nad dodaniem zbiornika na podciśnienie. Co do tej kolby Aoyue ma ktoś porównanie z innymi, np Pensol albo ZD? W tej chwili mam we swojej stacji wysłużoną kolbę Wellera, dobry sprzęt, ale niestety grzałka/głowica to jedyne 1000zł...
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów
Rozruszana została sztanga, teraz pracuje luźno, niestety dalej przeładowanie. Jak to właściwie działa? Rozumiem że kiedy elektrozawór jest otwarty do gruszki dostaje się podciśnienie i sztanga zostaje wciągnięta do końca, kiedy elektrozawór zostaje zamknięty sztanga do końca zostaje wypchnięta. A jak są uzyskiwane stany pośrednie sztangi?
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą...
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
Masz błąd w zmienionej mapie silnika Silnik z tą mapą jeździ od 2007 roku i nic się nie działo. Sprawa wygląda tak:dolot szczelny,ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie.
sprawdzone wszystko Taa jasne. Pierwsze co powinieneś sprawdzić to ręczna pompka i to co się dzieje na MAF. Wtedy masz już połowę diagnozy za sobą. Druga sprawa to wartość podciśnienia ,elektrozawór, olej w przewodach,pompa vac, itd.
Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję serwisową (silnik diesla) i doszedłem do ściany, ponieważ za moją awarią stoi za niskie napięcie dochodzące z ECU (styki spryskane contact conektor) do elektrozaworu podciśnienia sterowania doładowaniem turbosprężarki. Po włączeniu zapłonu i silnika mam 10,95 V na wtyczce...
C 180 96r 1,8 benzyna-klima Po wyciągnięciu elektroniki idzie zimne powietrze więc chyba elektrozawory działaja tylko elektronika nie rególuje
Powiem Ci kolego tak,miałem podobny problem,na początku tryb awaryjny włączał się raz na miesiąc czasem raz na dwa miesiące ale pod koniec kwietnia coś mu odbiło i bywało tak że nawet dwa razy w ciągu dnia.Po odpaleniu auta wszystko wracało do normy,podjechałem na kompa i tak na 80% niby zawór turbo.Oczywiście jak zapalała się ta śmieszna kontrolka...
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
A jak ta przepustnica dławiąca działa i czym jest sterowana? Nie jestem pewny czy mój silnik ją posiada, bo ja mam tylko jeden elektrozawór podciśnienia, tylko do EGR.
edit: sorry za post pod postem. Po wymianie filtra paliwa, przedmuchaniu wszystkich przewodów sytuacja wróciła do normy :) Pochłaniacz faktycznie jest, choć elektrozawór który otwiera podciśnienie z kolektora się nie otwiera, sam w sobie działa, napięcie na wtyczce jest ale nie otwiera się.widocznie napięcie po podłączeniu siada. Dzięki wszystkim za...
Zanim zająłeś się instalacją było dobrze (poza krótkim zachwianiem mocy). Coś źle poskładałeś, np. przewody ciśnienia i podciśnienia do mapsensora (czujnika ciśnienia). Podaj na sztywno napięcie na elektrozawór i sprawdź czy działa. Odepnij te cienkie przewody od mapsensora-MUSI pokazać 0 bar.
Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie...
To o czym piszesz to cyrkulacja powietrza. Jest realizowana za pomocą podciśnienia. Tym włącznikiem uruchania się elektrozawór który to za pomocą siłownika otwiera lub zamyka klapę. Należy kolejno posprawdzać te elementy.
bardzo prosta sprawa .Rura doprowadzająca wodę podłączona jest bezpośrednio do urządzenia które nazywa się elektrozawór, te urządzenie natomiast przewodem elektrycznym podłaczone jest do hydrostatu takie okrągłe pudełko(do którego podłaczone są przewody oraz cienka gumowa rurka. teraz trzeba tę rurkę zdjąć z tego urządfzonka i dmuchać. Jeżeli nie idzie...
Podciśnieniowy zawór EGR nie ma żadnych czujników. Jedynie przy zamkniętym egrze będzie zawyżał dane z przepływomierza. Ponieważ mam zaślepiony dolot z egra, mam ciągle zawyżony przepływ powietrza, ale wcześniej nie było tego błędu. Powtórzę jeszcze, że chcę zrobić bypass kabli od elektrozaworu, bo tak jak napisałem w pierwszym poście, ni stąd ni zowąd...
Witam serdecznie, problem jest następujący... napęd przełączany w trzech trybach 2H 4H 4L obie kontrolki od napędów na liczniku niezależnie od położenia świecą się silniczek przy reduktorze sprawdzony na krótko, działa bez problemu membrana w przednim moście w stanie bdb elektrozawory do sterowania membraną działają bez problemu na krótko podciśnienie...
Mam na myśli Elektrozawor. Jest on w tej chwili zamontowany przy akumulatorze. Czujnik cis doładowania działa ponoć poprawnie od strony elektrycznej elektryk twierdzi ze jest ok. Podciśnienie mierzone przez mechanika jest w granicach -0.4 bara. Być może coś z vacupompa?
Zacznę od początku , od pewnego czasu zauważyłem że przy gaszeniu silnik strasznie się telepie, stwierdziłem ze nie pracuje siłownik klapy gaszenia lecz po podłączeniu do niego podciśnienia bezpośrednio z pompy wacum siłownik działa bez zarzutu idąc po wężach doszedłem do elektrozaworu znajdującego się pod podszybiem pod akumulatorem podciśnienia tak...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Pompka Vacum działa głównie dla serwa. Zawory zasila przez zwężkę, więc bez sprawdzenia manometrem nie wiemy nic. Zgoda, ale zwężka jest tylko na okoliczność rozszczelnienia się układu sterującego VGT i EGR-a - coby nie przestało nagle działać serwo. Miałem przypadek w Transicie 2,0 tdci, że spadł wężyk z króćca zasobnika vacu, który już jest za zwężką....
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Ewidentnie reduktor puszcza gaz podciśnieniem. Mam to samo ale jako, że reduktor oprócz tego defektu działa dobrze to go nie wymieniłem ani nie regenerowałem tylko przeciąłem przewód przed elektrozaworem pod maską, pociągnąłem przewód do kabiny i na końcu dałem malutki przełącznik. Teraz przed dłuższym postojem włączam na zero na przełączniku i wypalam...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Witam, dzisiaj sprawdziłem podciśnienie na pompie Vacum i wynosi 0,9 bar. Czyli pompa działa prawidłowo. Dobrze sądzę, że skoro mam zaślepionego EGR a pompa daje dobre podciśnienie to nie ma potrzeby szukania problemu szarpania na zimnym silniku przy elektrozaworach podciśnienia? Bo one sterują tylko otwieraniem bądź zamykaniem EGRa https://obrazki.elektroda.pl/2103401700_...
Żaden emulator tam nic nie zdziała, to pneumatyczne urządzenie, sterowane elektrozaworem. Albo grzybek, zarośnięty sadzą się zawiesza - brak mocy, kopcenie, błąd w sterowniku "nieprawidłowy przepływ egr", albo dziurawi się membranka siłowniczka - nieprawidłowo wtedy działa i sterowanie turbo i klap, bo podciśnienie ucieka. Również brak mocy, kopcenie...
Witam. Mam problem z peugeotem 307 2.0 hdi 110km. 2003r Otóż samochód jest strasznie osłabiony i każda próba przyśpieszania z wyższego biegu oznajmia się z chwilowym zawahaniem zakopceniem strasznie na czarno i dopiero coś tam się chce ruszać. Nie mam już egr, fapa ani dwumasy. Przepustnica dawkująca ciepłe powietrze jest zamknięta (zdjęte podciśnienie...
Podciśnienia są były sprawdzane tak samo jak elektrozawory. Miałem do dyspozycji sprawne w 100% podmieniłem ale dalej nie było czym jechać. Gruszka działa po odpaleniu samochodu unosi się, po gazowaniu go zmienia swoje położenie. Mechanik stwierdził iż rury które lecą i intercoolera powinny robić się twarde i "rosnąć" jak balon, a u mnie one zasysają...
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
Nie wiem jaki miałem wtedy błąd (tzn. na pewno od EGR, ale numeru nie pamiętam) ale takie samo zachowanie kontrolki CHECK miałem jak zamieniłem na elektrozaworze obejścia turbiny przewody podciśnieniowe. OUT idzie zawsze do siłownika, VAC idzie zawsze do pompy podciśnienia. Czy vakupompa działa łatwo sprawdzić - odłącz wszystko od dolnego króćca i podłącz...
m2m2 Dawaj rysunek bo z opisu mało rozumiem. Po za tym nie każdy ma sosnę i nie każdy chce mieć sztycę na dachu, bo to żadna ozdoba, może wystarczy rura na strychu a kolektory niżej na dachu. Czemu nie zastosować kilku odpowietrzników jak jeden nie wystarcza. Myślałem nad zastosowaniem zaworu różnicowego od kotła CO ale musiał bym sprawdzić jak działa...
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
mam i elektronik i podciśnieniowy z jednym i drugim po podłączeniu miałem problemy co może być z tym elektronikiem że nie puszcza gazu ? wymieniłem w nim membrany więc powinno być ok elektrozawór na nim też wydaje się sprawny kiedy podam napięcie słychać jak się otwiera znowu podciśnieniowy jak pisałem wcześniej działa tylko jak dam napięcie na cewkę...
Witam, z góry mówię że nie wiem czy dobry dział ale tylko tu znalazłem coś o przekaźnikach skracających itp. Kupiłem sobie taki moduł z myślą o wykorzystaniu go w swoim projekcie ( blow w dieslu) miał za zadanie po odpuszczeniu gazu włączać na 2 s. Zwierać styki i włączać elektro zawór, mogło być i bez całego modułu ale jeżeli gaz był by nie wciśnięty...
Jak sprawdzić tę pompę, bo odnoszę wrażenie, że nie działa? U dołu na króciec jest założony rozgałęźnik i idą wężyki do elektrozaworów - czy po zdjęciu tego wężyka z pompy powinno być wyczuwalne podciśnienie na tym króćcu? Czy powinna być jakaś zmiana w pracy silnika na wolnych obrotach po rozłączeniu tego wężyka? Pompa ma dwie sekcje z tego co widziałem,...
Witam, Mój problem polega na tym, że nie działa przepustnica znajdująca się przed EGR, na desce świeci się kontrolka check engine. Membrana w gruszce od przepustnicy oraz wężyki są ok. Problem leży prawdopodobnie po stronie elektrozaworu podciśnienia. Sprawdziłem napięcie w kostce tego zaworu, wynosi ono 10,79V-10,95V czyli jest za niskie. Gdy podłączę...
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco: Podejrzenie padło na płytę główną. Odkurzacz powędrował do elektronika, który zajmuje się takimi dobrodziejstwami. Te stuknięcia, które słychać na filmie, to są elektrozawory od odcinania powietrza z filtra (działa raz jeden raz drugi). Po odcięciu powietrza na filtrze powinien być otrząsany. Następną...
Witam opisze w skrócie mój problem. Auto miało regenerowana turbine po regeneracji było wszystko ok, po jakimś czasie zaczeło sie dziać ze auto po odpaleniu nie miało mocy, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wraca i wszystko śmiga. Było robione: DPF wyciety z programu i zrobiony na przelot, turbina ponownie demontowana i sprawdzana u specialisty...
Witam, prawdopodobnie w moim A6 C5 2.8 '97 padła mi pompa paliwa. Wczoraj auto zaczęło szarpać tak jakby nie było benzyny. Zatankowałem paliwo ale niestety auto z PB już nie odpaliło. Udało mi się odpalić auto awaryjnie z LPG (było trochę ogrzane) Dzisiaj rano chciałem odpalić znowu awaryjnie ale niestety nie można. W tym momencie co powinien otwierać...
Witam Kolego przyczyn morze być kilka: 1. Recordy nie mają kontroli pozycji baz,sygnał do opuszczenia baz bierze się z tego elektronicznego programatora w stole.Wysterowanie z NUM-a możesz mieć lecz nie ma na przykład przejścia na stykach lub uszkodzony jest elektrozawór. 2.W opcjach podciśnienia V wpisujesz 1 lub co gorsza 0. W tym momęcie maszyna...
Z tym elektronicznym reduktorem to jest tak że jest to całkowicie mechaniczna konstrukcja a elektronika sprowadza się tylko do elektrozaworu zamontowanego przy nim(elektroniki tyle co kot napłakał:) ) Działa to tak:silnik zasysa gaz poprzez mikser z reduktora w którym jest membrana sterująca zaworkiem gazu,im większe podciśnienie wytworzone przez silnik(większe...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
Klimatyzacja to prawdopodobnie oddzielny problem, ale może być tak, że działa, ale ogrzewanie... jeszcze mocniej. Nawiew jest z tego samego pudła nagrzewnicy. Sprawdź, czy włącza się sprężarka. Jeżeli sprężarka pracuje (załącza się) to klima pracuje. Co do ogrzewania - prawdopodobnie padł elektrosiłownik klap, sterowany pokrętłem na panelu ogrzewania....
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Witam. Potrzebuję wiedzy jak zamontować i wyregulować parownik Lovato electronic w Polonezie 1.6 GLE - gaźnik. Zasadniczo problem dotyczy jakiegokolwiek gaźnikowca, niekoniecznie Poloneza. Posiadam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego. Ale muszę go wymienić bo STAR-GAS kończy już swój...
Witam Mam problem z sunnym z 1992 roku 1.4 benzyna auto ma problem z wolnymi obrotami falują gaśnie, na ssaniu jest oki po wyłączeniu problemy, jak się jedzie również jest dobrze. Nie wiem gdzie jest umieszczona dysza od wolnych obrotów może mi ktoś pomoże bo myślę że to coś z nią jest nie tak. Chyba że macie jakiś pomysł co może jeszcze być nie tak......
elektrozawór podciśnienie dziać podciśnienie dziać elektrozawór
ustawienie poziomu paliwa szarpanie przyspieszaniu czujnik temperatury paliwa skoda
tronje zasilacz polaczenie paneli
Junkers ZSR 8,3 KE nie odpala - nowe elektrody, brak dźwięków Jak uzyskać zgodę na przyłącze wod-kan na działce?