To jest elektrozawór. Działa na podciśnienie. Sprawdzasz wakuometrem jakie jest podciśnienie przed nim I za nim
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
Dzisiaj znów nie działa. Brak podciśnienia na wyjsciu z kolektora do elektrozaworu. Co jest przyczyną, że do elektrozaworu nie dociera to podciśnienie. Wężyki szczelne.Skąd dokładnie wydostaje się to podciśnienie?
Witam. Problem jest taki że napięcie na kostce elektrycznej elektrozaworu sterującego podciśnienia egr jest tylko na odopięte kostce w chwili podłączenia jej do elektrozaworu napięcie znika .Elektrozawor na krótko działa. Proszę o sugestie porady
Mam zwykłą najprostszą sprężarkę, bez zmiennej geometrii z zaworem upustowym wastegate sterowany podciśnieniem ponieważ elektrozawór który steruje gruszką podłączony jest do pompy vacum a pompa vacum wytarza podciśnienie a nie ciśnienie. No chyba że coś się zmieniło. Jak podłączyłem gruszkę do tego zaworku a drugi koniec dałem do ręcznej pompki vacum...
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
Witam, mam problem z ciśnieniem doładowania w moim Ducato 2007 130 KM 2,3. Otóż wartość ciśnienia zadanego na wolnych obrotach jest 285, a wartość faktyczna jest 530. Dodam, że przepływomierz sprawdzony, jest dobry, wykonana została szczelność układu i jest ok. Proszę o pomoc. AI: Czy był sprawdzany zawór sterujący turbiną (np. elektrozawór, gruszka,...
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Ja mam wykorzystany agregat i elektrozawór LPG, jakoś to działa, ale myślę nad dodaniem zbiornika na podciśnienie. Co do tej kolby Aoyue ma ktoś porównanie z innymi, np Pensol albo ZD? W tej chwili mam we swojej stacji wysłużoną kolbę Wellera, dobry sprzęt, ale niestety grzałka/głowica to jedyne 1000zł...
Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję serwisową (silnik diesla) i doszedłem do ściany, ponieważ za moją awarią stoi za niskie napięcie dochodzące z ECU (styki spryskane contact conektor) do elektrozaworu podciśnienia sterowania doładowaniem turbosprężarki. Po włączeniu zapłonu i silnika mam 10,95 V na wtyczce...
Rozruszana została sztanga, teraz pracuje luźno, niestety dalej przeładowanie. Jak to właściwie działa? Rozumiem że kiedy elektrozawór jest otwarty do gruszki dostaje się podciśnienie i sztanga zostaje wciągnięta do końca, kiedy elektrozawór zostaje zamknięty sztanga do końca zostaje wypchnięta. A jak są uzyskiwane stany pośrednie sztangi?
Witam zrobiłem patent podłączyłem zawór podciśnieniowy pod świece żarowe na razie faluje ale działa Pozdrawiam
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
Zawór gaszacz nie działa na ciśnienie tylko na podciśnienie a steruje nim elektrozawór. Test elementów wykonawczych by ci pomógł w diagnozie.
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Masz błąd w zmienionej mapie silnika Silnik z tą mapą jeździ od 2007 roku i nic się nie działo. Sprawa wygląda tak:dolot szczelny,ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie.
Na razie to nawet nie wiemy, jakiego modelu zapytanie dotyczy... Dokładny opis działania ogrzewania z elektrozaworami zamieściłem na forum. Kolega będzie łaskaw sobie poszukać.
sprawdzone wszystko Taa jasne. Pierwsze co powinieneś sprawdzić to ręczna pompka i to co się dzieje na MAF. Wtedy masz już połowę diagnozy za sobą. Druga sprawa to wartość podciśnienia ,elektrozawór, olej w przewodach,pompa vac, itd.
Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą...
Jest założona nowa turbina nowy przetwornik cisnienia i nowy przełącznik kontroli cisnienia Dodano po 7 CZY MOŻE BYĆ WADLIWY TEN PRZEŁĄCZNIK KONTROLI PODCISNIENIA? PRZY OKOLO 80 STOPNI ODCINA PODCISNIENIE I SŁYCHAĆ JAK PRZEZ TEN PRZEŁĄCZNIKI CIĄGNIE POWIETRZE CZY JEST TO NORMALNE? Z tyłu taki filterek okrągły jest i przez ten filterek jak zasysa powietrze....
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Dzięki za pomoc!Znalazłem złącze tylko ze sterownik nie zgłasza żadnych błędów.Dalej ciężko odpala chociaż całe szczęście zrobiło się cieplej i jest już mniejszy z tym problem.dalej nie daje mi to spokoju natomiast dotarłem do usterki która może być tego powodem......miałem problem z silniczkiem regulacji biegu jałowego a dokładniej ze stykiem który...
Bez napięcia zatkany z napięciem stałym przepływ. Ale musi być podłączone podciśnienie. Sprawdziłem, trochę go obstukałem i niby działa, choć bez napięcia nie jest zamknięty na 100%, trochę przepuszcza... Zostawić tak, czy szukać nowego oryginału?
To o czym piszesz to cyrkulacja powietrza. Jest realizowana za pomocą podciśnienia. Tym włącznikiem uruchania się elektrozawór który to za pomocą siłownika otwiera lub zamyka klapę. Należy kolejno posprawdzać te elementy.
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
bardzo prosta sprawa .Rura doprowadzająca wodę podłączona jest bezpośrednio do urządzenia które nazywa się elektrozawór, te urządzenie natomiast przewodem elektrycznym podłaczone jest do hydrostatu takie okrągłe pudełko(do którego podłaczone są przewody oraz cienka gumowa rurka. teraz trzeba tę rurkę zdjąć z tego urządfzonka i dmuchać. Jeżeli nie idzie...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
Witam serdecznie, problem jest następujący... napęd przełączany w trzech trybach 2H 4H 4L obie kontrolki od napędów na liczniku niezależnie od położenia świecą się silniczek przy reduktorze sprawdzony na krótko, działa bez problemu membrana w przednim moście w stanie bdb elektrozawory do sterowania membraną działają bez problemu na krótko podciśnienie...
Tak czy siak, będę musiał pomierzyć ciśnienie w układzie i sprawdzić ich szczelność robiąc np. Próżnię, niestety nie mam vakuometra, więc albo kupie, albo podjadę do kogoś, kto mi to pomierzy. Też na początku stawiałem na vakupompe, ale z drugiej strony, gdy by ona była winna miałbym też kłopot z hamulcem z uwagi na podciśnienie pompy serwa, a pedał...
A jak ta przepustnica dławiąca działa i czym jest sterowana? Nie jestem pewny czy mój silnik ją posiada, bo ja mam tylko jeden elektrozawór podciśnienia, tylko do EGR.
Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie...
Czasem pomaga oszlifowanie trzpienia w sześciokąt -krawędziami będzie mu trudno się przykleić, lecz sądzę z doświadczenia własnego i prac przy autach innych, że możesz Kolego mieć ciut za słabe podciśnienie w dolocie. Innymi słowy auto może zasysać lewe powietrze -przez to więcej syfu zalegnie w parowniku(nie porwie go do silnika, a część jednak porywa)...
Powiem Ci kolego tak,miałem podobny problem,na początku tryb awaryjny włączał się raz na miesiąc czasem raz na dwa miesiące ale pod koniec kwietnia coś mu odbiło i bywało tak że nawet dwa razy w ciągu dnia.Po odpaleniu auta wszystko wracało do normy,podjechałem na kompa i tak na 80% niby zawór turbo.Oczywiście jak zapalała się ta śmieszna kontrolka...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Podciśnieniowy zawór EGR nie ma żadnych czujników. Jedynie przy zamkniętym egrze będzie zawyżał dane z przepływomierza. Ponieważ mam zaślepiony dolot z egra, mam ciągle zawyżony przepływ powietrza, ale wcześniej nie było tego błędu. Powtórzę jeszcze, że chcę zrobić bypass kabli od elektrozaworu, bo tak jak napisałem w pierwszym poście, ni stąd ni zowąd...
Zanim zająłeś się instalacją było dobrze (poza krótkim zachwianiem mocy). Coś źle poskładałeś, np. przewody ciśnienia i podciśnienia do mapsensora (czujnika ciśnienia). Podaj na sztywno napięcie na elektrozawór i sprawdź czy działa. Odepnij te cienkie przewody od mapsensora-MUSI pokazać 0 bar.
edit: sorry za post pod postem. Po wymianie filtra paliwa, przedmuchaniu wszystkich przewodów sytuacja wróciła do normy :) Pochłaniacz faktycznie jest, choć elektrozawór który otwiera podciśnienie z kolektora się nie otwiera, sam w sobie działa, napięcie na wtyczce jest ale nie otwiera się.widocznie napięcie po podłączeniu siada. Dzięki wszystkim za...
Mam na myśli Elektrozawor. Jest on w tej chwili zamontowany przy akumulatorze. Czujnik cis doładowania działa ponoć poprawnie od strony elektrycznej elektryk twierdzi ze jest ok. Podciśnienie mierzone przez mechanika jest w granicach -0.4 bara. Być może coś z vacupompa?
Witam, dzisiaj sprawdziłem podciśnienie na pompie Vacum i wynosi 0,9 bar. Czyli pompa działa prawidłowo. Dobrze sądzę, że skoro mam zaślepionego EGR a pompa daje dobre podciśnienie to nie ma potrzeby szukania problemu szarpania na zimnym silniku przy elektrozaworach podciśnienia? Bo one sterują tylko otwieraniem bądź zamykaniem EGRa https://obrazki.elektroda.pl/2103401700_...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
elektrozawór podciśnienie dziać podciśnienie dziać elektrozawór
volvo silnika głośniki studyjne wfl1200 szczotki
regulator wentylatora komparator ominąć immobilizer
Wymiana panelu sterującego w piekarniku parowym Bosch Laptop włączony, diody świecą na niebiesko, ekran czarny