Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Rozwiązanie tak proste, że aż za proste. Nie podoba mi się z kilku względów. Po co niszczyć cewkę zapłonową, jeżeli działa i daje iskrę a następnie robić zapłon bateryjny? Przelewanie z pustego w próżne! Przykład z linku nie ma żadnych regulatorów napięcia! Nie chciałbym się spotkać w nocy z takim widmem.
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Za prosta instalacja do schematu nie zaglądałem,jeżeli wykonałeś instalację 12v jako zapłon bateryjny to sama cewka 12v od malucha pobiera podczas pracy prąd około 3A z podłączonym do niej przewodem oporowym .Jaki Ci cel przyświecał dokonując takiej przeróbki?
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Może zastanów się, co chcesz zrobić. I poczytaj zanim zaczniesz kombinować. Ten pierwszy, to przecież zapłon bateryjny. I nijak się nie nadaje do układu CDI. Drugi, to typowa podstawowa aplikacja modułu simsona. Działa.
Witaj, Mamy w domu - Vaillant'a MAG 19/2 RXI i od jakiegos czasu - ok 3-4 miesiecy mamy dokładnie to samo, jedyna różnica to to że nowe baterie już nie pomagają... tzn. nawet na nowych zapłon bateryjny nie działa dobrze i trzeba po kilka razy odkręcać kurek z wodą aby wreszcie zaskoczył... w ogóle to właśnie zaczęłam szukać jakiegoś dobrego serwisu...
Witam. Wkurzyłem się dość i kupiłem bimetaliczny przerywacz i mam spokój. Tematu nie zamykam jak narazie. Po sezonie będę robił instalację na nowo i ogólnie remont moto, także wtedy będę się bawić przerywaczem, teraz kilometry lecą :P. Wujek nakierował mnie inaczej, no bo skoro w skuterach też są elektroniczne przerywacze i jakoś to działa, to być może:...
nie wchodził ci ogarek na obroty tylko z powodu zmiany zapłonu.nie było magneta które działa jak koło zamachowe (zobacz se co daje odelżone koło zamachowe w maluchu).myślę że ogar miał mniej siły, co?
Czy to jest Junkers o mocy 19,2kW, czy 23,6kW. Ja poleciłbym ten silniejszy (stary piecyk z wajchą to 228kW, późniejszy PG-6 to 21kW). Jeśli jest prysznic lum niezbyt wielka wanna - wystarczy ten 19,2 kW, gdy jest naprawdę duża wanna, to lepiej dać 23,6kW (są też ok. 30kW, ale to na tyle duży, że jest dostosowany do jednoczesnego poboru z dwu kranów...
Przeczytałem ten artykuł, ale to jest historia zapłonu. Nie o to chyba chodziło. Zapłon drugiej generacji to jest ten bateryjny?
Kiedyś kombinowałem do MZ z zapłonem , znalazłem jakiś schemat z tranzystorem do tego na laminacie wielkości przerywacza umieściłem diodę nadawczą i odbiorczą podczerwieni . Obwód podczerwieni przerywała podkładka zamocowana na wale z wyciętymi ząbkami . Działało to całkiem przyzwoicie nie miałem z tym problemów jedynie trochę było kombinowania z wycinaniem...
Źle ustawiony zapłon - ma być 3,8 - 4 mm przed GPZ. Masz patent na wiedze że wywalasz posty które ci nie pasują do twoich przekonań Ten rodzaj zapłonu działa bez akumulatora ,więc żaróweczkami nic nie zdziałasz Kolego robokop...WSK 175 faktycznie miała fabrycznie zapłon bateryjny. Jednak bez specjalnych przeróbek świetnie działała i bez akumulatora...
Witam Ręce i już opadły. Po pracy żeby się odstresować zajmuje się renowacją starych motocykli. Części do nich coraz mniej. ostatnio miałem problemy z dostaniem części do zapłonu. Wpadłem na pomysł żeby zainstalować zapłon wyzwalany optycznie(tak to się chyba mówi jeżeli nie to bardzo przepraszam) i zapłon bateryjny tzn oddzielna cewka wysokiego napiecia....
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
Witam. Pozwolę sobie dołączyć do tematu gdyż mam podobny problem, a nawet gorszy.. Mój Quad już nawet na pych nie pali. Oczywiście zapłon AC CDI, cewka zasilająca jak miała tak ma 150 Ohm ale jeszcze niedawno jakieś napięcie dawała (około 30-50 V AC), a teraz bez obciążenia nawet 1V AC nie ma :/ Rezystancja ciągle ta sama.. Postanowiłem wstawić zapłon...
Układ ładowania który jest zastosowany w WSK 125 nie jest na tyle wydajny żeby przerobić instalację w wersji zapłonu bateryjnego.Już sam prostownik zabudowany w lampie jest jednopołówkowy i układ ładowania zapewnia jedynie takie ładowanie aby zasilony został sygnał i światła pozycyjne no może jeszcze kierunkowskazy.Sam zapłon przerobiony na bateryjny...
Witam, W motorowerze (Ogar z silnikiem Jawki) syna mamy "zapłon elektroniczny", no nie całkiem...nazywa się to zapłon bateryjny. Działa super. Konstrukcja w miarę prosta. 1. W silniku masz 3 cewki, 1 zapłonową i 2 świetlne. Wymieniasz te świetlne za zapłonowe. Cewki (uzwojenie) muszą zostać odizolowane od masy pojazdu. 2. Następnie do każdej z cewek...
Jeżeli jest taki symbol piecyka (WRDP 11 G23), to znaczy, że w nim nie ma baterii, lecz jest hydrogenerator (prądniczka zasilana turbinką wodną). Ten typ nie wymaga baterii (gdyż ich nie ma), czyli eksploatacja jest tańsza o koszt baterii (swoją drogą, zwykle baterie starczą na 2 lata lub dłużej - czasem na 5, czyli ich wpływ na koszt eksploatacji jest...
Witam. Buduję napęd do paralotni na silniku WSK 175. Z oryginalnego silnika pozostał tylko cylinder wraz z głowicą z obciętymi żeberkami, i kawałek karterów ze skrzynią korbową oraz wał z tłokiem i pierścieniami, (chodzi o zmniejszenie wagi). I teraz mam problem jaki układ zapłonowy zastosować do tego silnika. Czy bateryjny - prosty pewny w działaniu...
Źle myślę, czy to układ źle działa? Źle myślisz. Jest na odwrót iskra jest gdy przerywacz się rozwiera następuje wówczas rozładowanie kondensatora na cewkę. Też nie tak... Kondensator bierze na siebie napięcie z samoindukcji uzwojenia pierwotnego cewki, ale i bez niego będzie iskra na świecy. Tyle, że będzie iskrzenie na stykach przerywacza które je...
A po co jak to ma bateryjny. I dobrze sie sprawujący.
jeśli pilot się swieci a piecyk nie zapala palnika głównego to masz do wymiany membranę w zespole wodnym do wymiany. Witam! Mam problem, bo termopara działa, świeczka pali się, membrana popycha grzybek i otwiera zawór gazowy, ale palnik główny nie zapala się. Rozbierałem wszystko (i czyściłem, choć nie było z czego) oprócz komory z membraną i wygląda...
Witam! Prośba o pomoc. Posiadam piecyk typu atmomag mini 11-0/0 XI H z zapłonem bateryjnym. Piecyk działa, ale uszkodził się przycisk zasilania w module PV102-1. Z tego, co ustaliłem to problem jest z microswichem, słychać jak działa, ale nie blokuje się w pozycji włączony. Czy jest możliwość naprawy/wymiany takiego przełącznika czy trzeba wymieniać...
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
Witam Po poprawkowej sesji, która pochłonęła mi cały wolny czas zasiadłem do Iża i muszę zwrócić honor koledze, który zwrócił moją uwagę na przerywacz-na włączonym zapłonie i wykręconej świecy zrobiłem test i śrubokrętem zmasowałem miejsce gdzie dochodzi kabel od przerywacza i iskra przeskoczyła, parę razy powtórzyłem zabieg i faktycznie iskra była....
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Zapłon bateryjny, baterie były wymieniane profilaktycznie w czerwcu. Nie ma problemu z zapłonem, iskra jest i łapie dość szybko. Zapłon jest lekko wybuchowy, ale raczej w normie. Membrana została dokładnie sprawdzona i jak dla mnie to wygląda jak nowa, nie nosiła nawet śladów rdzy ani kamienia, nie ma też dziurek. Poza tym nawet jak ruszałem ręcznie...
Chciałbym zastąpić zasilanie zapłonu z bateryjnego na prądnicowy. Mam cewkę która daje 12V, tak jak akumulator, jednakże prądu zmiennego. Czy wystarczy podłączyć między cewkę a moduł zapłonowy diodę prostowniczą? Czy może trzeba budować cały stabilizator napięcia? Moje rozważania wzięły się z motorowera ale mogą mieć równie dobrze zastosowanie w innych...
Witam, mam problem z piecykiem Neckar, wewnątrz jest to Junkers z zapłonem bateryjnym. Piecyk nie daje się uruchomić, tj: nie odpala się palnik zapłonowy (pilot). Układ zapłonowy podaje iskry, gaz jest podawany na dyszę pilota (otwiera się elektrozawór)a mimo to nie chce się uruchomić. Wszystkie filtry czyste, ciąg kominowy poprawny. Czy ktoś mógłby...
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Nie będzie. Nie ma to miejsca w chińskich zasilaczach bateryjnych. Jeśli upierasz się przy szeregowej baterii akumulatorów litowo jonowych, to do jej działania potrzebny będzie układ balansujący z zabezpieczeniem przed przeładowaniem, przeciążeniem i nadmiernym rozładowaniem (tzw. BMS). Do ładowania od biedy nada się przetwornica obniżająca z regulowanym...
Racja ale motyw ze sworzniem nie w osi tłoka dotyczy raczej większych silników czterosuwowych. Jeśli kolega zetmarcin posiada silnik dwusuwowy, jest raczej marna szansa że otwór na sworzeń jest niecentryczny, nie spotkałem sie jeszcze z takim przypadkiem. Przy zmianie kierunku obrotów nie ma co kombinować z tłokiem, przecież dla dwusuwa wszystko jedno...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
Witam. Nic nie wymyślisz na zapłonie bateryjnym tylko akumulator, była wersja 175 z magneto to można było bez akumulatora.
Witam! Zrobiłem w Simsonie taką oto instalację (wzorując się na pomysłach gościa z innego forum): [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek... Jakieś 300km temu zrobiłem ta instalację, jednak wstawiłem halogen 35/35W. Moje relacje ze sprawowania się tej instalacjii są takie: Jakoś to działa, światła są jasne zawsze itp. Ale muszę...
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Witam, jakiś czas temu znalazłem na forum schemat elektronicznego przerywacza kierunkowskazów na 6V. Układ chciałem wykorzystać do Simsona z elektronicznym zapłonem, bo mechaniczny jest irytujący, działa jak mu się chce. Pozwolę sobie wkleić schemat tego układu i opis, bo nie mogę znaleźć linka, mam nadzieję, że autor się nie obrazi. SCHEMAT http://obrazki.elektroda.pl/3588158900_1...
Mam za to pytanie do kolegi Krzysztofa: Jak Tobie działa Twój przerywacz? Wszystko OK? Bo u mnie na tych żarówkach (łącznie 20 W na stronę) czasami jakby chciał a nie mógł. Jakby prądnica / akumulator nie dawały rady.:/ Działa raczej prawidłowo, Jeśli włączone światła i zgaszony silnik to mrugają ale nie tak jasno jak przy zapalonym, to normalne. Zmiany...
Na próbę zewrzyj przerywacz i sprawdź czy w ogóle cewka iskiernika-prądnicy pracuje. Przy "kopnięciu" dźwigni rozrusznika na kondensatorze 2200uF powinieneś mieć kilka - kilkanaście V, na tyrystorze więcej, nawet kilkaset. Tyle samo powinno być na kondensatorze 1uF. Kondensator 1uF powinien byc z gatunku impulsowych (KMP, MKP i tym podobne). Zwykły...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
Pisałeś, że chcesz bez instalacji, czyli zrozumiałem, że bez zasilania. Wtedy przeróbka na CDI zasilane z cewek magneta. Ale powtarzam, to podstawowe chińskie nie będzie specjalne. Możesz podłączyć akumulator, ale wtedy pozostaniesz przy zapłonie bateryjnym, który będzie działać tak długo, jak długo będzie prąd w akumulatorze. Jak się zacznie kończyć,...
Myślę, że nie jest tu jednak istotna ilość startów, a sam fakt pracy "na zimno". To tak jak z każdą świetlówką, im mniej startów a tym samym czasu pracy "na zimno" tym żywotnośc dłuższa. Jeśli chodzi o pracę "na zimno", to trochę inaczej działa, niż piszesz. Kwestia jest tutaj przede wszystkim jedynie w samym zapłonie. Gdy wyładowanie zostanie przekształcone...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo. To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę??? Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
... para MC1024 i MC1025. Jeden to nadajnik a drugi odbiornik zdalnego sterowania do TV. Działało to nie na kodzie RC5 tylko jakimś częstotliwościowym, podobnie do DTMF w telefonii. MC1024 potrafił wygenerować 30 rozkazów o częstotliwościach w zakresie ok. 34 do 44 kHz. Wymagał jeszcze dołączenia kilku zewnętrznych elementów (rezonatora 4,4 MHz, dwóch...
Taką techniką to pozostaje wymienić quada na działający. Ta wymieniona stacyjka na pewno jest dobra? Od tego modelu? Możesz ją odłączyć i spróbować? Tylko uważaj bez stacyjka trudno zgasić silnik. Układy z iskrownikiem/magento i CDI same się zasilają i nie potrzebują akumulatora. Do gaszenia w stacyjce jest styk zawierający do masy przewód z CD I. Może...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Witam Posiadam przepływowy podgrzewacz wody Vaillant Geyser Mag 275/9 XTZW Po kilku ładnych latach użytkowania go w domu zastąpiłem go podrzewaczem z zapłonem bateryjnym Ponieważ mój Mag przeszedł rok temu gruntowny przegląd, jest w doskonałym stanie i działał do końca znakomicie postanowiłem uruchomić go w domku letniskowym Niestety nigdzie nie mogę...
Sensowny wzmacniacz w klasie A wcale nie jest jakiś szczególnie prosty. Tu robocza wersja poprawionego wzmacniacza gramofonu "Tranzyston". Przyjąłem, że tak jak w oryginale będzie dławikowy w klasie A. Znany Ci "Mini-Max" :wink: mojej konstrukcji na samych Teges-teges pierwotnie miał pracować w układzie przeciwsobnym klasy A (wyszedłem z założenia...
Z bateryjnych cewek polecam tą z węgierskiej strony, zasilaną napięciem 24V: http://skory.gylcomp.hu/tesla/mini_tesla... Jest to dobrze przemyślany projekt samooscylującej SSTC, bez żadnych cewek zapłonowych, iskrowników, kondensatorów z butelek i innych niepotrzebnych dodatków. A tak ona działa: http://www.youtube.com/watch?v=Dyam4Xz95... Stron w...
Cewki skuterów, to cewki do CDI. One na wejściu dostają i kilkaset V. Mają inną przekładnię wewnętrzną. Sprawdź na typowej cewce od zapłonu bateryjnego. Tak swoją drogą, to nie uważasz, że powinieneś zapytać sprzedającego/producenta?
Tą żywicę dłubać to masakra jest, ale się da. Jak nie chcesz to zapłon bateryjny i tu przychodzi mi na myśl moduł z poloneza oczywiście z cewką w komplecie. Wykorzystasz tylko czujnik. Na próbę możesz zmutować tylko jeden cylinder. Jeśli będzie działało to docelowo potrzebujesz dwa takie moduły i dwie cewki. Cewki nie muszą być od "poldka", mogą być...
Pisałem że moduły będą padać przy podwyższonym napięciu, a nie że kondensatory które są tam na 16V. A autor ma silnik od Tico który chce wykorzystać. Widziałeś ten bateryjny układ zapłonowy. Bo Honda ma iskrownik. A to obciążenie okresowe. Niby jak często i po co rozładowywać niepotrzebnie akumulator? We wszystkich znanych mi układach stosuje się po...
WSK175 ma zapłon bateryjny i alternator - bez akumulatora zapłon nie ma prawa działać przy małych obrotach. Poza tym cewka daje prąd przemienny - bez prostownika zapłon będzie źle działał. WSK 125 ma iskrownik - będzie działać bez akumulatora. Pozdr
http://obrazki.elektroda.pl/2129202500_1... Prezentowany projekt jest wynikiem potrzeby odświeżenia i poprawienia zegarka służącego mi już od jakiegoś czasu – postanowiłem go zrekonstruować przy użyciu gotowej obudowy, zakupionej na www.electronixclock.pl. Rekonstrukcja polegała na stworzeniu nowej płytki, dostosowanej do obudowy...
Strumień magnetyczny koła magnesowego może zaburzać działanie cewki. Wyprowadź przewód od przerywacza na zewnątrz i przepuść przez niego prąd rzędu 3 A, sprawdzisz czy jego styki dobrze łączą. Najlepiej jak podłączysz do niego bateryjny układ zapłonowy, to będzie widać czy nie ma na stykach zanieczyszczeń wydłużających czas przerwania prądu cewki, co...
A takie banalne... Bateryjka w kluczyku??
prąd podany to troche na wyrost, ogólnie to 60w(reflektor) + 5w(pozycja tył) + 21w(stop) + 42w(kierunkowskazy) i w przyszłości zapłon bateryjny ale z prądnicy mozna uzyskac 100w na 100% ;) wiem że w samochodzie jest załączane wzbudzenie ale nie chciało mi sie rozpisywać, chodziło o samą zasade działania ;) Pojazd to simson sr50 z silnikiem m541KF cewki...
Napewno nie ma przebicia rozbierałem przerywacz z pięć razy i tam gdzie powinny być podkładki izolujące są. PS. kiedyś był tam zapłon bateryjny i wszystko działało.
Przez fajkę do masy nie przepływa żaden prąd (nie wyczuwam go palcem), po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd To kpina jakaś? Od kiedy to napięcie mierzy się palcem? Spróbuj językiem, jest bardziej czuły. I wyładowanie ma trwać SEKUNDĘ? A gdzieś ty tak długie wyładowanie widział? Wiesz,...
Niestety nie działa, bateryjki dobre w pilocie diody swiecą się na czerwono. Dodam że jakaś tam komunikacja jest miedzy pilotem a centralką, bo żeby odpalić auto muszę wcisnąć lewy przycisk pilota i wtedy tak jakby ''właczają mi się kontrolki licznika'' , bo tak na pozycji zapłon jest ciemność.
Z tego schematu nic nie będzie. Po co ten przekaźnik? Daj zdjęcia aparatu zapłonowego i oryginalnego przerywacza. Nawet nie wiemy co to za układ zapłonowy. Podejrzewam iskrownikowy ale... Jak nie wiadomo jaki przerywacz, to jak ci go ktoś dobierze? Przerywacz musi mieć solidną sprężynę. Nawet jak zastosujesz zapłon bateryjny (z aku) to i tak przerywacz...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Sprawdzałem ale ja tam nic nie widzę niepokojącego. Dzisiaj kupiłem bateryjkę do pilota ale zanim to zrobiłem auto zostawiłem z odpiętym akumulatorem na jakieś pół godziny. Podłączyłem akumulator, wymieniłem bateryjkę w pilocie i spróbowałem i pojawiła się taka sytuacja: autko otwarło się,alarm zasygnalizował rozbrojenie alarmu i niby wszystko OK lecz...
witam ostatnimi czasy zabrałem się za przerywacz kierunkowskazów do simsona. W internecie znalazłem ciekawy i prosty przerywacz. Główną jego zaletą jest to że obie żarówki nie migają jednocześnie (wg autora) lecz na przemian, raz z przodu raz z tyłu. tu jest schemat tego przerywacza i temat o nim http://obrazki.elektroda.net/27_12707026...
Diodę zamiast wyłącznika samoczynnego stosowano w regulatorach zastępczych do samochodu Mały fiat 126p. Schemat był publikowane z Zrób To Sam. Popełniłem ten układ do samochodu z plusem na masie i działał. Zakładam, że w samochodach tych pobór prądu z prądnicy był większy niż w motocyklu kolegi. Moim zdaniem może kolega zastosować diodę, choć teraz...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
Dzień dobry Państwu. Proszę o pomoc, bo utknąłem a jestem poza krajem i nie stać mnie na diagnostykę serwisową. Problem powstał po wymianie akumulatora na nowy. Stary padł kompletnie. Ładowałem całą noc, lecz rano ledwie dał radę przełamać rozrusznik. Wymontowałem padnięty akumulator i pojechałem po nowy, zakupiony w serwisie mercedesa (dokładnie do...
Na wstępie witam wszystkich Forumowiczów! :) Podepnę się pod wątek ponieważ mam problem także z obrotomioerzem MS2. Kupiłem go używanego, nie miał on kostki tylko luzne kable z konektorami, wszystkie czarne. Na koncach przy konektorkach miały oznaczenia cyframi. Ustaliłem przeswietlając bateryjką i zarówką przeznaczenie ich zgodnie z kolorami opisanymi...
Niewiele można się zorientować o co chodzi w tym poście? Lampy się nie rozładowuje tylko kondensator. Lampa działa w następujący sposób: Przetwornica zasilana z bateryjek "napędza" transformator, który z uzwojenia wtórnego (napięcie ok 300V) po wyprostowaniu ładuje kondensator (zwykle o pojemności 300 - 800 uF/400V). Do tego kondensatora podłączony...
Witam wszystkich ponownie. Minęło parę dni bo czekałem spokojnie, żeby się umówić na wizytę dziś, jutro w warsztacie. W międzyczasie Volvik chyba ze strachu sam się naprawił albo mu niechcący pomogłem. Czytałem sobie podstawy z książki o Volvo V40 i wszyło tam, że nie można go otwierać ze zbyt dużej odległości, że sobie to zlicza i pamięta. A ja z nudów...
Będzie o zasadach "zdrowego trybu życia baterii akumulatorów" oraz kilka słów na temat regeneracji baterii. WSTĘP Od dłuższego czasu jedynym spotykanym typem ogniw w laptopach są ogniwa litowo-jonowe, popularnie zwane Li-Ion (stąd slangowa nazwa "lionki"/"lajonki"). Ogniwa te charakteryzują się bardzo niewielką wrażliwością na tzw. efekt pamięciowy,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
zapłon bateryjny zapłon bateryjny simson zapłon bateryjny romet
prostownik pierwotnej radio kondensator trzeszcz zworka pinem
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Charakterystyka pompy WITA Delta AQUA II 60-25: Efektywność i funkcje Konwersja generatora 3-fazowego na 1-fazowy AC