Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Za prosta instalacja do schematu nie zaglądałem,jeżeli wykonałeś instalację 12v jako zapłon bateryjny to sama cewka 12v od malucha pobiera podczas pracy prąd około 3A z podłączonym do niej przewodem oporowym .Jaki Ci cel przyświecał dokonując takiej przeróbki?
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
A więc po dość długim oczekiwaniu zrelacjonuję moje osiąnięcia.. Moduł zapłonowy od Mazdy niechcący spaliłem i stąd opóźnienie.. Aktualnie quad śmiga na module z Ford Sierra + oryginalny impulsator (od poldka również pasuje ale akurat nie miałem)... Efekt?.. Na tym co fabryka dała nie można było usiedzieć bo tak straszne wibracje silnik przenosił (przyczyna...
Witam. Buduję napęd do paralotni na silniku WSK 175. Z oryginalnego silnika pozostał tylko cylinder wraz z głowicą z obciętymi żeberkami, i kawałek karterów ze skrzynią korbową oraz wał z tłokiem i pierścieniami, (chodzi o zmniejszenie wagi). I teraz mam problem jaki układ zapłonowy zastosować do tego silnika. Czy bateryjny - prosty pewny w działaniu...
Coś mi się zdaje, że autor sam nie wie czego chce. Coś kupił na aledrogo. Nie wiadomo co? Miał dać fotki. Nie dał. Uważa, ze cytuję: Z góry zaznaczę że akumulator będzie głównie potrzebny jedynie do tego modułu od czasu do czasu coś tam popłynie w lampę ale nie jest to żarówka typu h4 zwykły "kopciuch" mi wystarczy Czyli zwykły "kopciuch" to można zasilić...
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
nie wchodził ci ogarek na obroty tylko z powodu zmiany zapłonu.nie było magneta które działa jak koło zamachowe (zobacz se co daje odelżone koło zamachowe w maluchu).myślę że ogar miał mniej siły, co?
Mam za to pytanie do kolegi Krzysztofa: Jak Tobie działa Twój przerywacz? Wszystko OK? Bo u mnie na tych żarówkach (łącznie 20 W na stronę) czasami jakby chciał a nie mógł. Jakby prądnica / akumulator nie dawały rady.:/ Działa raczej prawidłowo, Jeśli włączone światła i zgaszony silnik to mrugają ale nie tak jasno jak przy zapalonym, to normalne. Zmiany...
Witaj, Mamy w domu - Vaillant'a MAG 19/2 RXI i od jakiegos czasu - ok 3-4 miesiecy mamy dokładnie to samo, jedyna różnica to to że nowe baterie już nie pomagają... tzn. nawet na nowych zapłon bateryjny nie działa dobrze i trzeba po kilka razy odkręcać kurek z wodą aby wreszcie zaskoczył... w ogóle to właśnie zaczęłam szukać jakiegoś dobrego serwisu...
Witam Po poprawkowej sesji, która pochłonęła mi cały wolny czas zasiadłem do Iża i muszę zwrócić honor koledze, który zwrócił moją uwagę na przerywacz-na włączonym zapłonie i wykręconej świecy zrobiłem test i śrubokrętem zmasowałem miejsce gdzie dochodzi kabel od przerywacza i iskra przeskoczyła, parę razy powtórzyłem zabieg i faktycznie iskra była....
postanowiłem więc ze złącze na krótko cewkę pod masę i pod platynki Wiesz, jak jest zbudowany i jak działa klasyczny bateryjny układ zapłonowy? Więc co miało dać podłączenie cewki na stałe do masy? Chyba tylko jej przegrzanie i spalenie. Czy w mz musi byc naładowany akumulator Skoro to układ bateryjny, to chyba z czegoś musi być zasilany. O odpowiednim...
Witam, jakiś czas temu znalazłem na forum schemat elektronicznego przerywacza kierunkowskazów na 6V. Układ chciałem wykorzystać do Simsona z elektronicznym zapłonem, bo mechaniczny jest irytujący, działa jak mu się chce. Pozwolę sobie wkleić schemat tego układu i opis, bo nie mogę znaleźć linka, mam nadzieję, że autor się nie obrazi. SCHEMAT http://obrazki.elektroda.pl/3588158900_1...
Witam! Zrobiłem w Simsonie taką oto instalację (wzorując się na pomysłach gościa z innego forum): [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek... Jakieś 300km temu zrobiłem ta instalację, jednak wstawiłem halogen 35/35W. Moje relacje ze sprawowania się tej instalacjii są takie: Jakoś to działa, światła są jasne zawsze itp. Ale muszę...
Jeżeli jest taki symbol piecyka (WRDP 11 G23), to znaczy, że w nim nie ma baterii, lecz jest hydrogenerator (prądniczka zasilana turbinką wodną). Ten typ nie wymaga baterii (gdyż ich nie ma), czyli eksploatacja jest tańsza o koszt baterii (swoją drogą, zwykle baterie starczą na 2 lata lub dłużej - czasem na 5, czyli ich wpływ na koszt eksploatacji jest...
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
A po co jak to ma bateryjny. I dobrze sie sprawujący.
Witam Opisz dokładnie co się dzieje.
Chciałbym zastąpić zasilanie zapłonu z bateryjnego na prądnicowy. Mam cewkę która daje 12V, tak jak akumulator, jednakże prądu zmiennego. Czy wystarczy podłączyć między cewkę a moduł zapłonowy diodę prostowniczą? Czy może trzeba budować cały stabilizator napięcia? Moje rozważania wzięły się z motorowera ale mogą mieć równie dobrze zastosowanie w innych...
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Witam! Prośba o pomoc. Posiadam piecyk typu atmomag mini 11-0/0 XI H z zapłonem bateryjnym. Piecyk działa, ale uszkodził się przycisk zasilania w module PV102-1. Z tego, co ustaliłem to problem jest z microswichem, słychać jak działa, ale nie blokuje się w pozycji włączony. Czy jest możliwość naprawy/wymiany takiego przełącznika czy trzeba wymieniać...
Może zastanów się, co chcesz zrobić. I poczytaj zanim zaczniesz kombinować. Ten pierwszy, to przecież zapłon bateryjny. I nijak się nie nadaje do układu CDI. Drugi, to typowa podstawowa aplikacja modułu simsona. Działa.
Poszukuje odpowiedzi odnośnie rodzaju kondensatorów w układach zapłonowych bateryjnych oraz iskrownikach. Szukałem samemu po forum, ale kiepsko z zrozumieniem różnic. 1. Jaki konkretnie rodzaj kondensatorów były wówczas stosowane w zapłonach bateryjnych oraz w iskrownikach (zasadę działania i rolę kondensatora w bateryjnych znam)? Czymś się różnią?...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
Kiedyś kombinowałem do MZ z zapłonem , znalazłem jakiś schemat z tranzystorem do tego na laminacie wielkości przerywacza umieściłem diodę nadawczą i odbiorczą podczerwieni . Obwód podczerwieni przerywała podkładka zamocowana na wale z wyciętymi ząbkami . Działało to całkiem przyzwoicie nie miałem z tym problemów jedynie trochę było kombinowania z wycinaniem...
Przeczytałem ten artykuł, ale to jest historia zapłonu. Nie o to chyba chodziło. Zapłon drugiej generacji to jest ten bateryjny?
Witam Ręce i już opadły. Po pracy żeby się odstresować zajmuje się renowacją starych motocykli. Części do nich coraz mniej. ostatnio miałem problemy z dostaniem części do zapłonu. Wpadłem na pomysł żeby zainstalować zapłon wyzwalany optycznie(tak to się chyba mówi jeżeli nie to bardzo przepraszam) i zapłon bateryjny tzn oddzielna cewka wysokiego napiecia....
Układ ładowania który jest zastosowany w WSK 125 nie jest na tyle wydajny żeby przerobić instalację w wersji zapłonu bateryjnego.Już sam prostownik zabudowany w lampie jest jednopołówkowy i układ ładowania zapewnia jedynie takie ładowanie aby zasilony został sygnał i światła pozycyjne no może jeszcze kierunkowskazy.Sam zapłon przerobiony na bateryjny...
Źle ustawiony zapłon - ma być 3,8 - 4 mm przed GPZ. Masz patent na wiedze że wywalasz posty które ci nie pasują do twoich przekonań Ten rodzaj zapłonu działa bez akumulatora ,więc żaróweczkami nic nie zdziałasz Kolego robokop...WSK 175 faktycznie miała fabrycznie zapłon bateryjny. Jednak bez specjalnych przeróbek świetnie działała i bez akumulatora...
Cewki skuterów, to cewki do CDI. One na wejściu dostają i kilkaset V. Mają inną przekładnię wewnętrzną. Sprawdź na typowej cewce od zapłonu bateryjnego. Tak swoją drogą, to nie uważasz, że powinieneś zapytać sprzedającego/producenta?
Witam. Wkurzyłem się dość i kupiłem bimetaliczny przerywacz i mam spokój. Tematu nie zamykam jak narazie. Po sezonie będę robił instalację na nowo i ogólnie remont moto, także wtedy będę się bawić przerywaczem, teraz kilometry lecą :P. Wujek nakierował mnie inaczej, no bo skoro w skuterach też są elektroniczne przerywacze i jakoś to działa, to być może:...
Czy to jest Junkers o mocy 19,2kW, czy 23,6kW. Ja poleciłbym ten silniejszy (stary piecyk z wajchą to 228kW, późniejszy PG-6 to 21kW). Jeśli jest prysznic lum niezbyt wielka wanna - wystarczy ten 19,2 kW, gdy jest naprawdę duża wanna, to lepiej dać 23,6kW (są też ok. 30kW, ale to na tyle duży, że jest dostosowany do jednoczesnego poboru z dwu kranów...
Witam, W motorowerze (Ogar z silnikiem Jawki) syna mamy "zapłon elektroniczny", no nie całkiem...nazywa się to zapłon bateryjny. Działa super. Konstrukcja w miarę prosta. 1. W silniku masz 3 cewki, 1 zapłonową i 2 świetlne. Wymieniasz te świetlne za zapłonowe. Cewki (uzwojenie) muszą zostać odizolowane od masy pojazdu. 2. Następnie do każdej z cewek...
Myślę, że nie jest tu jednak istotna ilość startów, a sam fakt pracy "na zimno". To tak jak z każdą świetlówką, im mniej startów a tym samym czasu pracy "na zimno" tym żywotnośc dłuższa. Jeśli chodzi o pracę "na zimno", to trochę inaczej działa, niż piszesz. Kwestia jest tutaj przede wszystkim jedynie w samym zapłonie. Gdy wyładowanie zostanie przekształcone...
Źle myślę, czy to układ źle działa? Źle myślisz. Jest na odwrót iskra jest gdy przerywacz się rozwiera następuje wówczas rozładowanie kondensatora na cewkę. Też nie tak... Kondensator bierze na siebie napięcie z samoindukcji uzwojenia pierwotnego cewki, ale i bez niego będzie iskra na świecy. Tyle, że będzie iskrzenie na stykach przerywacza które je...
Zapłon bateryjny, baterie były wymieniane profilaktycznie w czerwcu. Nie ma problemu z zapłonem, iskra jest i łapie dość szybko. Zapłon jest lekko wybuchowy, ale raczej w normie. Membrana została dokładnie sprawdzona i jak dla mnie to wygląda jak nowa, nie nosiła nawet śladów rdzy ani kamienia, nie ma też dziurek. Poza tym nawet jak ruszałem ręcznie...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Przez fajkę do masy nie przepływa żaden prąd (nie wyczuwam go palcem), po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd To kpina jakaś? Od kiedy to napięcie mierzy się palcem? Spróbuj językiem, jest bardziej czuły. I wyładowanie ma trwać SEKUNDĘ? A gdzieś ty tak długie wyładowanie widział? Wiesz,...
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Witam, mam problem z piecykiem Neckar, wewnątrz jest to Junkers z zapłonem bateryjnym. Piecyk nie daje się uruchomić, tj: nie odpala się palnik zapłonowy (pilot). Układ zapłonowy podaje iskry, gaz jest podawany na dyszę pilota (otwiera się elektrozawór)a mimo to nie chce się uruchomić. Wszystkie filtry czyste, ciąg kominowy poprawny. Czy ktoś mógłby...
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Racja ale motyw ze sworzniem nie w osi tłoka dotyczy raczej większych silników czterosuwowych. Jeśli kolega zetmarcin posiada silnik dwusuwowy, jest raczej marna szansa że otwór na sworzeń jest niecentryczny, nie spotkałem sie jeszcze z takim przypadkiem. Przy zmianie kierunku obrotów nie ma co kombinować z tłokiem, przecież dla dwusuwa wszystko jedno...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne. Jest prawidłowe. Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz. Bzdura, zrobi to szybciej. Ten, konkretnie ten. Jak i każdy inny z klasycznym zapłonem bateryjnym. Zrobi ze dwa obroty i odpali. Kolejna bzdura. I brak znajomości działania układów...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
zapłon bateryjny zapłon bateryjny simson zapłon bateryjny romet
kolumny aktywne klipsch dobór rezystor głośnik lodówka przepiąć
vaillant ustawienia suszarka samsung
Kolory przewodów w szynie CAN Mercedes W211 Lokalizacja sterownika świec żarowych Audi A6 C5 1.9 TDI 1997