Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Hmmm ogary z silnikiem od jawki mają dobry zapłon. Na cewce butelkowej. Wiec nie wiem po co przerabiać to?? Rozumię jakbyś miał silnik DEZAMETA to można zrobic zapłon bateryjny na samej krzywce. Jak masz jakiś problem zapraszam na www.romety.pl moje forum. (sorki za reklame ale chce pomóc koledze)
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Ja bym polecił Junkers WRDP 11-2B jeśli jednocześnie będzie się użytkować sam prysznic, a WRDP 14-2B jeśli równocześnie by się pobierało wodę pod prysznicem i w kranie. Obawiam się, że sprzedaż w/w piecyków się mogła skończyć (lub się kończy), a są one bezawaryjne i ekonomiczne (ja mam od lutego 2011 r. WRDP 14-2B i nie miał żadnej poważniejszej awarii,...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Ja wiem. Napisałem.
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Jeżeli urządzenia wodne standard to najczęściej sprzedawany jest WRDP11-2B, jeżeli chcemy więcej wody WRDP14-2B, jeśli stawiamy na ekologię wersja 2G-generator iskry, jeśli na bezpieczeństwo Celsius WT14 albo WTD14 (termy turbo)... Ja też to sugeruje: jeśli niezbyt duża wanna, to WRDP 11-2B, jeśli duża, to WRDP 14=2B. Te piecyki mają zapłon bateryjny...
Układ ładowania który jest zastosowany w WSK 125 nie jest na tyle wydajny żeby przerobić instalację w wersji zapłonu bateryjnego.Już sam prostownik zabudowany w lampie jest jednopołówkowy i układ ładowania zapewnia jedynie takie ładowanie aby zasilony został sygnał i światła pozycyjne no może jeszcze kierunkowskazy.Sam zapłon przerobiony na bateryjny...
Najpierw musisz mieć schemat instalacji elektrycznej tego swojego "odkurzacza". Jedyne źrodło napięcia to cewka zasilająca obwód oświetlenia. Z niej musisz zasilić obwód ładowania akumulatora poprzez regulator napięcia. Jest bardzo prawdopodobne, że powyższe napięcie jest przemienne i potrzebny będzie prostownik. Ten układ nie jest typowy i sam musisz...
Dzień dobry. Nie wiem czy to odpowiedni wątek, ale proszę o pomoc, o ile to możliwe. Mam problem z pokrętłem kranu w wannie (woda zimna), które nagle (nawet nie zauważyłem kiedy) obluzowało się w znaczący sposób. Kiedy kręcę w jedną i drugą stronę, bez większego nacisku do ściany/baterii, to woda nie leci. Jestem w stanie uruchomić strumień tylko wtedy,...
Witam, temat następujący.Dom z lat 60 -ych z przyłączem napowietrznym. Dwa lata temu zrobiłem uziemienie : 3 szpilki + 2 m bednarki + spięte to razem ze starą rurą od hydrofora ułożona w ziemi . Wartość zmierzona szpilek przed spięciem - 2,8 ohmy po spięciu z rura 1,1 ohma . przyłącz wody miejskiej PP połączony z instalacją stalową . Wszystkie instalacje...
Cześć, Potrzebuję pomocy z cieknącą baterią zlewozmywakowa. Bateria cieknie tylko i wyłącznie przy odkręconej wodzie w miejscu zaznaczonym na zdjęciu (tam kończy się głowica w środku). Rozkręciłem górę baterii, głowica wygląda ok, dokręciłem ponownie śrubę z góry ale cieknie nadal. Wylewka jest obrotowa i obawiam się że bateria nie rozkręca się już...
dzień dobry, mam problem z wyjmowaną wylewką baterii kuchennej. Otóż gdy odkręcę lekko wodę ( 10-30% ) strumień wylewa się ok. Jednak po odkręceniu do 50%-100% całkowicie się blokuje przepływ wody. Muszę odczekać kilka minut lub poluźnić wąż od wylewki aby spuścić ciśnienie- wtedy się odblokowuje. Próbowałem rozebrać wylewkę, udało mi się jedynie odkręcić...
Nie musisz budować prostownika ani stabilizatora. Motorower Java 50 miał zapłon iskrownikowy oraz normalną butelkową cewkę wysokiego napięcia. W iskrownku dwie cewki były odpowiedzialne za generowanie prądu na oświetlenie a jedna na zapłon. Oczywiście generowany był prąd zmienny i to o częstotliwości uzależnionej od obrotów silnika.
Ona pochodzi dokładanie z rozbiórki motoroweru Romet Ogar 900, tak pracowała ona w zapłonie CDI I module 5 pinowym.Trudno udam się na zaprzyjaznioną stację demontażu pojazdów I poszukam cewkę ze starego Fiata 126p.
podwodniak456 Czy ja dobrze widzę ? Akumulator do zapłonu ? Nie masz cewki zewnętrznej lub butelkowej i dlatego przerobiłeś na zapłon bateryjny ?
Na prawdę nie wiem czy warto.
Witam Wyczyść elektrodę jonizacyjną, to ta obok elektrod od iskry, sprawdź również czy jest dobrze podgrzewana, Może to już wystarczy aby dobrze funkcjonował
Należy oczyścić palnik po zdemontowaniu i rozbiórce i to dokładnie z KURZU podobnie dysze- wystarczy odkurzacz, wężownicę (wymiennik ciepła) tez jeśli zanieczyszczony sadzą co łatwo ocenić oświetlając latarka od spodu, wtedy zdemontuj i w wannie ostrym strumieniem wody z prysznica wymyj lamele wymiennika- i poskładaj tak jak było na początku. Genialny...
Nie jestem w stanie pomóc. Potrzebne są dokładne zdjęcia cewki oraz "prądnicy". Nie wiem czy zapłon jest bateryjny czy zasilany cewką.
Przyłóż lusterko od góry w tracie pracy, sprawdź czy pojawia się para, jeżeli tak to czad wychodzi na pomieszczenie. Sprawdź czy efekt jest ten sam przy uchylonym oknie. Czy stary saunie duval miał zapłon bateryjny czy stały płomyk dyżurny tzw. "świecę".
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Witam Ręce i już opadły. Po pracy żeby się odstresować zajmuje się renowacją starych motocykli. Części do nich coraz mniej. ostatnio miałem problemy z dostaniem części do zapłonu. Wpadłem na pomysł żeby zainstalować zapłon wyzwalany optycznie(tak to się chyba mówi jeżeli nie to bardzo przepraszam) i zapłon bateryjny tzn oddzielna cewka wysokiego napiecia....
Dzięki za odzew:!: :D Elektrozawór jest chyba wspólny do świeczki i do palnika...? Tak przynajmniej to wygląda. Mam schemat nowego Junkersa i idea działania oraz budowa są podobne. Mój nie posiada tylko czujnika spalin i innej elektryki poza termoparą. Jeszcze przed chwilą sprawdzałem: dysze - drożne, elektrozawór - trzyma, membrana podnosi grzybek...
Podlinkowałem przykładowy regulator motorowerowej prądniczki, nie gotowiec do zastosowania w komarku. A przede wszystkim kolega michal360a nie napisał po co chce rzeźbić zapłon bateryjny w swoim jednośladzie. Oryginalny, sprawny, wyregulowany (wyprzedzenie i przerwa) zapłon z dobrą świecą (z właściwą przerwą 0,4mm) całkowicie zaspokaja potrzeby silnika...
Za prosta instalacja do schematu nie zaglądałem,jeżeli wykonałeś instalację 12v jako zapłon bateryjny to sama cewka 12v od malucha pobiera podczas pracy prąd około 3A z podłączonym do niej przewodem oporowym .Jaki Ci cel przyświecał dokonując takiej przeróbki?
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Tylko Ty wiesz jaki masz problem z motorem. Nie kręci rozrusznik ?kręci ale słabo? kręci normalnie ale nie odpala? Czy mierzyłeś napięcie w instalacji? Czy zapłon bateryjny czy CDI ?
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Zapłon elektroniczny bateryjny opóźnisz bez problemu. Nawet w fabrycznych modułach było wejście na sygnał z rozrusznika, który to opóźniał zapłon o kilka stopni. W CDI może być problem... PS. OBOWIĄZKOWO uzupełnij dane o silniku - typ, model w poście i temacie!
Jak zmasujesz ten przewód, to iskra zniknie. Ten przewód pewnie zwiera na stałe przerywacz.
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Napewno nie ma przebicia rozbierałem przerywacz z pięć razy i tam gdzie powinny być podkładki izolujące są. PS. kiedyś był tam zapłon bateryjny i wszystko działało.
Junkers!!! Jeśli jest mała wanna lub prysznic, to taki o mocy 19,2 kW a gdy jest bardzo duża wanna to o mocy 23,6 kW. Zapłon koniecznie bateryjny (baterie starczą na długo - nawet do 2 lat), gdyż hydrogenerator lubi się psuć.
tak daleko to ja się jeszcze nie posunołem ;) ale nie radziłbym kombinować za dużo tam ponieważ jest olbrzymie pole elektromagnetyczne oraz dużo brudu, wody, smaru itp. Miejsce też jest ograniczone(fototranzystor), uwierz mi na słowo że oryginalny przerywacz spełnia swoją rolę w 100% o ile nie zamierzasz bawić się w tunera 2T ;>
Przerobiłem iskrownik, będzie mocniejsze ładowanie, pomiary przeprowadziłem i efekty są zadowalające, z tym, że wyeliminowałem cewkę zasilającą, chciałem zapłon bateryjny wykonać. Zresztą z tego co wiem, to zapłon bateryjny jest lepszy od iskrownikowego.
Witam! Ten silnik miał same wady, zalet brak. Posiadałem kiedyś ten motocykl, więc piszę z autopsji. Trudny, kapryśny rozruch. Kłopotliwy, awaryjny zapłon bateryjny - były wersje z zapłonem importowanym magnetoelektrycznym, ten sprawował się dobrze. Kłopotliwe sprzęgło, delikatna skrzynia biegów. Niska trwałość zespołu tłok - cylinder. Ogólnie silnik...
Vaillanty to są generalnie dobre piecyki, ale Junkers jest chyba najlepszy. Jeśli ten konkretny był optymalnie dobrany pod względem mocy, to proponuję mniejszego Junkersa (WRDP 11-2B). Ma małe gabaryty, zapłon bateryjny (nie doradzam zapłonu z hydrogeneratora, gdyż po pierwsze, taki piecyk jest droższy, po drugie, hydrogeneratory lubią się psuć). Ten...
Zapłon bateryjny daje bardzo grubą iskre Bez akumulatora to nie jest zapłon bateryjny.
Czyli twierdzisz ,iż przeróbka na zapłon bateryjny jest bez sensu ? Sam posiadam taką WSK 125, z tym zapłonem (oczywiście z modułem 6v) odpala nawet w zimie bardzo dobrze. Nie to co na zwykłym zapłonie. Lecz nie wiadomo co autor miał na myśli.
Ja dzis rozmawiałem z kimś z tej ekipy, która robi centralną ciepłą wodę i powiedziałem, że miałbym zamiar sprzedać piecyk. Odpowiedzieli, że to jest możliwe (ale nie wiadomo, cyz nie zmienią zdania) - nie musza zaierać go. Na razie jeszcze nie wiem, kiedy to będę miał tę CWU, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość. Ten piecyk ma zapłon bateryjny (2...
no czegoś takiego właśnie szukałem, w swoim Romecie mam już zapłon bateryjny ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby zastosować dodatkowo ten układ? Bardzo ci sie grzeje ten irf??
Cewka WN wygląda na sprawną, ale trzeba ją sprawdzić przyrządem. Dwie pozostałe wyglądają na przegrzane, pewnie zamontowałeś jakieś nietypowe żarówki. Cewka WN uzwojona jest b. cienkim drutem, więc w amatorskim wykonaniu trudno będzie ją przezwoić, natomiast dwie pozostałe raczej tak. Na temat zmiany "elektrowni" tj. na zapłon bateryjny poczytaj na...
A więc po dość długim oczekiwaniu zrelacjonuję moje osiąnięcia.. Moduł zapłonowy od Mazdy niechcący spaliłem i stąd opóźnienie.. Aktualnie quad śmiga na module z Ford Sierra + oryginalny impulsator (od poldka również pasuje ale akurat nie miałem)... Efekt?.. Na tym co fabryka dała nie można było usiedzieć bo tak straszne wibracje silnik przenosił (przyczyna...
Witam podłączyłem w swoim junaku jako zapasowy zapłon bateryjny na 12V, połączenia mam jak na schemacie, http://obrazki.elektroda.net/26_12415111... ale zauważyłem że cewka zapłonowa strasznie się grzeje, po kilku minutach jest gorąca, zostawiłem na 30 minut włączony zapłon i z cewki aż wyciekł olej, kupiłem nową cewkę i też się grzeje, czy...
ja bym sprawdził cewki patrzac jakie maja one napiecie bez obciazenia. zrobil bym prowizoryczny zapłon bateryjny 1 minuta roboty akumulator od np malucha cewka tez podłączasz wszystko po przerywacz motoru i powinien zapalic i wtedy sprawdzasz napieci...
czyli chcesz zrobic z zapłonu iskrowego (indukcyjnego) zapłon bateryjny bez baterji? raczej sie nie da...
A jeśli w simsonie są spalone cewki to czy zapłon bateryjny można było by tam podłączyć ?
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Ja bym polecił Junkersa. Są chyba najlepsze (Vaillant to też marka, ale uchodzi za nieco gorszy). Wielkość, w zależności od tego, czy to duża wanna (jak naprawdę duża, to WRDP14-2B), czy też niezbyt duża wanna lub prysznic (WRDP11-2B). Tam zespół wodny jest z tworzywa, nagrzewnica z czystej miedzi (nie polewana cyną), więc dobrze przewodzi ciepło, zapłon...
zapłon bateryjny simson działa bateryjny zapłon zapłon bateryjny romet
dodatkowy wzmacniacz anteny piekarnik whirlpool opinie canon eprom
programator diehl programator mastercook
Pralka Samsung WW90T986DSX/S1 - Kod błędu AC6 i dziwne odgłosy Cewki zapłonowe 2.0i 16V 139KM – wpływ na moc i ciśnienie oleju