Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Witam Wyczyść elektrodę jonizacyjną, to ta obok elektrod od iskry, sprawdź również czy jest dobrze podgrzewana, Może to już wystarczy aby dobrze funkcjonował
Hmmm ogary z silnikiem od jawki mają dobry zapłon. Na cewce butelkowej. Wiec nie wiem po co przerabiać to?? Rozumię jakbyś miał silnik DEZAMETA to można zrobic zapłon bateryjny na samej krzywce. Jak masz jakiś problem zapraszam na www.romety.pl moje forum. (sorki za reklame ale chce pomóc koledze)
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Należy oczyścić palnik po zdemontowaniu i rozbiórce i to dokładnie z KURZU podobnie dysze- wystarczy odkurzacz, wężownicę (wymiennik ciepła) tez jeśli zanieczyszczony sadzą co łatwo ocenić oświetlając latarka od spodu, wtedy zdemontuj i w wannie ostrym strumieniem wody z prysznica wymyj lamele wymiennika- i poskładaj tak jak było na początku. Genialny...
Ja wiem. Napisałem.
podwodniak456 Czy ja dobrze widzę ? Akumulator do zapłonu ? Nie masz cewki zewnętrznej lub butelkowej i dlatego przerobiłeś na zapłon bateryjny ?
Najpierw musisz mieć schemat instalacji elektrycznej tego swojego "odkurzacza". Jedyne źrodło napięcia to cewka zasilająca obwód oświetlenia. Z niej musisz zasilić obwód ładowania akumulatora poprzez regulator napięcia. Jest bardzo prawdopodobne, że powyższe napięcie jest przemienne i potrzebny będzie prostownik. Ten układ nie jest typowy i sam musisz...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
no tak za mało sprecyzowałem pytanie: tam nie było modułu zapłonowego, ja mam na myśli układ zapłonowy z modułem takim jak np. w VW Golfie Dodano po 3 czyli CZYSTO TEORETYCZNIE czy taki golf chodziłby gdyby zamiast zasilać moduł zapłonowy z akumulatora zasilalibyśmy go z 12V cewki/prądnicy (nawet pracującej zupełnie niezależnie)? Jak co to tu jest schemat...
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Na razie zastosuję zapłon bateryjny, Później zobaczymy. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Do pomiarów potrzebny oscyloskop. Może jeszcze radioteleskop :D Zasadnicze i pierwsze pytanie - zapłon bateryjny, iskrownikowy czy CDI ?
Ja bym polecił Junkers WRDP 11-2B jeśli jednocześnie będzie się użytkować sam prysznic, a WRDP 14-2B jeśli równocześnie by się pobierało wodę pod prysznicem i w kranie. Obawiam się, że sprzedaż w/w piecyków się mogła skończyć (lub się kończy), a są one bezawaryjne i ekonomiczne (ja mam od lutego 2011 r. WRDP 14-2B i nie miał żadnej poważniejszej awarii,...
Nie znamy parametrów tej cewki, ale sądząc po wyglądzie jest ona z układu CDI z jakiegoś skuterka, więc nie można jej użyć w zapłonie z przerywaczem.
Jeżeli urządzenia wodne standard to najczęściej sprzedawany jest WRDP11-2B, jeżeli chcemy więcej wody WRDP14-2B, jeśli stawiamy na ekologię wersja 2G-generator iskry, jeśli na bezpieczeństwo Celsius WT14 albo WTD14 (termy turbo)... Ja też to sugeruje: jeśli niezbyt duża wanna, to WRDP 11-2B, jeśli duża, to WRDP 14=2B. Te piecyki mają zapłon bateryjny...
Przyłóż lusterko od góry w tracie pracy, sprawdź czy pojawia się para, jeżeli tak to czad wychodzi na pomieszczenie. Sprawdź czy efekt jest ten sam przy uchylonym oknie. Czy stary saunie duval miał zapłon bateryjny czy stały płomyk dyżurny tzw. "świecę".
Nie jestem w stanie pomóc. Potrzebne są dokładne zdjęcia cewki oraz "prądnicy". Nie wiem czy zapłon jest bateryjny czy zasilany cewką.
Kolego nie kombinuj Vaillant te same pieniadze co Junkers WRDP 11-2B -zapłon bateryjny. W Vaillancie siada co około 4 lata serwo do gazu za 200 zł plus wymiana plus dojazd. W Junkersie robisz tylko przeglądy i masz z głowy. Jeśli chcesz dobry to nie Ariston. Modulacja daje około 15 % oszczędności na wodzie i gazie.
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Jak zmasujesz ten przewód, to iskra zniknie. Ten przewód pewnie zwiera na stałe przerywacz.
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Przerobiłem iskrownik, będzie mocniejsze ładowanie, pomiary przeprowadziłem i efekty są zadowalające, z tym, że wyeliminowałem cewkę zasilającą, chciałem zapłon bateryjny wykonać. Zresztą z tego co wiem, to zapłon bateryjny jest lepszy od iskrownikowego.
Zapłon bateryjny daje bardzo grubą iskre Bez akumulatora to nie jest zapłon bateryjny.
Za prosta instalacja do schematu nie zaglądałem,jeżeli wykonałeś instalację 12v jako zapłon bateryjny to sama cewka 12v od malucha pobiera podczas pracy prąd około 3A z podłączonym do niej przewodem oporowym .Jaki Ci cel przyświecał dokonując takiej przeróbki?
Tylko Ty wiesz jaki masz problem z motorem. Nie kręci rozrusznik ?kręci ale słabo? kręci normalnie ale nie odpala? Czy mierzyłeś napięcie w instalacji? Czy zapłon bateryjny czy CDI ?
No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Szklana kula mi się popsuła, a z fusów po kawie nic nie wychodzi. A jaki zapłon? Bateryjny czy iskrownikowy? Czy jest moduł zapłonu czy nie?
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
tak daleko to ja się jeszcze nie posunołem ;) ale nie radziłbym kombinować za dużo tam ponieważ jest olbrzymie pole elektromagnetyczne oraz dużo brudu, wody, smaru itp. Miejsce też jest ograniczone(fototranzystor), uwierz mi na słowo że oryginalny przerywacz spełnia swoją rolę w 100% o ile nie zamierzasz bawić się w tunera 2T ;>
Witam robię remont silnika i chciałem założyć zapłon bateryjny, wszystko podłączyłem, cewkę od jawki pod akumulator 12V i przerywacz, lecz mi się cewka grzać zaczęła. Iskra była dosyć ładna, lecz gdy zobaczyłem ze cewki dotknąć nie mogłem zaraz odłączyłem ją i nie wiem czy akumulator czy cewkę wymienić ? Jak myślicie?
W mz był też stosowany elektroniczny zapłon bateryjny. Zresztą w tej chwili zdobyć jakiś zapłon elektroniczny, to nawet nie jest mały problem. Pozostanie ewentualnie adaptacja.
Akumulator masz sprawny? Tam jest bodaj zapłon bateryjny.
Kolego, dwie sprawy: 1. Obowiązkowo, z użyciem funkcji To nie tak prosto, jak w skuterze z tą instalacją. nie można tego zrobić na kilku przewodach. To zapłon bateryjny, więc musi zostać alternator, akumulator, regulator napięcia. Potem musi zostać cały układ zapłonowy, czyli sterownik, czujniki, strona wn, oprzyrządowanie. Z reszty teoretycznie można...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Napewno nie ma przebicia rozbierałem przerywacz z pięć razy i tam gdzie powinny być podkładki izolujące są. PS. kiedyś był tam zapłon bateryjny i wszystko działało.
Sprawdź czy masz naładowany akumulator. Tam jest zapłon bateryjny.
Junkers WRDP 11-2B (lub większy WRDP 14-2B - jeśli jest DUŻA wanna a nie prysznic). Neckar to jakby erzac Junkersa (tańszy, ale zawsze nie to co prawdziwy Junkers). Vaillant jest nieco przereklamowany (Junkers jest lepszy). Opalia - nie radzę. A propos, to wybrać Junkers z zapłonem bateryjnym (dlatego w symbolu jest litera B - oznacza ona zapłon bateryjny,...
Też nie tak... Kondensator bierze na siebie napięcie z samoindukcji uzwojenia pierwotnego cewki Zapomniałem, że tam jest zapłon bateryjny.
A jeśli w simsonie są spalone cewki to czy zapłon bateryjny można było by tam podłączyć ?
Rozwiązanie tak proste, że aż za proste. Nie podoba mi się z kilku względów. Po co niszczyć cewkę zapłonową, jeżeli działa i daje iskrę a następnie robić zapłon bateryjny? Przelewanie z pustego w próżne! Przykład z linku nie ma żadnych regulatorów napięcia! Nie chciałbym się spotkać w nocy z takim widmem.
czyli chcesz zrobic z zapłonu iskrowego (indukcyjnego) zapłon bateryjny bez baterji? raczej sie nie da...
W tych motocyklach był zapłon tzw. bateryjny, czyli potrzebne było zewnętrzne źródło zasilania (akumulator), by można wygenerować iskrę.
no czegoś takiego właśnie szukałem, w swoim Romecie mam już zapłon bateryjny ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby zastosować dodatkowo ten układ? Bardzo ci sie grzeje ten irf??
Znaczy się zapłon bateryjny. Potrzebny więc regulator, akumulator, moduł zapłonowy i cewka.
W wątku występuje cała masa nieprawidłowości i nieścisłości. Co najmniej kilka razy informacje w nim podane są błędne. Zainteresowanych odsyłam do zapoznania się z takimi hasłami: zapłon iskrownikowy, zapłon bateryjny, zapłon CDI, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa i jej rodzaje.
A czy przypadkiem w jawie nie jest zapłon bateryjny??? Nie wiem o jakim ogarze mówisz, ale w tym z silnikiem od komara był zwykły iskrownik.
Na prawdę nie wiem czy warto.
WSK 175, choć w moje opinii to bez większego znaczenia wystarczy, że będzie zapłon bateryjny, a przerywacz zastąpi czujnik. Taki jest cel tej modernizacji.
Tak jak Ci pisałem kolego to jest zapłon bateryjny więc musi nim coś sterować po to jest moduł.Na samej cewce podejrzewam że niestety nic nie uzyskasz.
Zapłon bateryjny? Jeśli tak, to oczywiście możesz zastosować inną cewkę. Tyle tylko, że nie dostaniesz już takiej w wersji wojskowej z zakręcanymi wyprowadzaniami. Jeśli możesz, to zaprezentuj bliżej ten agregat, szczególnie silnik i jego osprzęt.
Układ ładowania który jest zastosowany w WSK 125 nie jest na tyle wydajny żeby przerobić instalację w wersji zapłonu bateryjnego.Już sam prostownik zabudowany w lampie jest jednopołówkowy i układ ładowania zapewnia jedynie takie ładowanie aby zasilony został sygnał i światła pozycyjne no może jeszcze kierunkowskazy.Sam zapłon przerobiony na bateryjny...
czy takim sposobem można zasilić zapłon bateryjny na module? zamiast jeździć na światłach cały czas?
Który przewód? Bo na tym zdjęciu, to średnio widać... Tam jest zapłon bateryjny? Oryginalne, czy dodany? Nie było oryginalnie iskrownika pod zamachem?
Jeśli dobrze zrozumiałem, to potrzebujesz układ generujący iskrę, który nie ma nic wspólnego z oryginałem? Jeśli tak to proszę, przerywacz z jakiegokolwiek silnika, kondensator, cewka WN. włącznik (stacyjka), akumulator. Przewód 1,5" wystarczy, bezpieczników się nie stosuje. Wiesz że taki układ, to zapłon bateryjny, więc pracuje do momentu rozładowania...
Tak nie do końca. W takim układzie rezonansowym przepływa prąd przemienny w.cz. przez okres rozładowania się energii. Natomiast cewka WN działa jak transformator, z resztą do CDI stosuje się cewki WN o zupełnie innych parametrach. To nie jest zapłon indukcyjny tak jak klasyczny bateryjny czy TCI, że energia jest ładowana w indukcyjności cewki a iskra...
Przerywacz jest czysty i w dodatku nowy Bułgarski, tak samo jak cewka zapłonowa. Nie wiadomo jakie koło magnesowe powinno być do tej cewki. To nie jest zapłon bateryjny, więc jak w kole magnesowym motocykla do którego ta cewka była oryginalnie były silniejsze magnesy niż ma WSK to przez to iskra też będzie słabsza.
Da radę założyć zapłon "bateryjny", ale tylko z dość drogim modułem DC-CDI. Zapłonu TCI nie zawsze da się założyć ze względu na konstrukcję znacznika na kole magnesowym.
Jak to ma być tylko na zawodach używane (czyli przez chwilę) to proponuję aku + zapłon bateryjny. Bez ładowania -> tylko trzeba nie zapomnieć naładować akku przed zawodami ;)
a mamcie może jakieś układy do odłączania zasilania, może już ktoś rozwiązał ten problem, bo szczerze nie wiem jak wyłapać moment wyłączenia silnika, od ładowania trochę ciężko bo na wolnych obrotach prawie nie ładuje, a może ktoś wie jak to robiła fabryka w innych maszaynach, bo przecież w niejednym starym motocyklu był zapłon bateryjny,
ja bym sprawdził cewki patrzac jakie maja one napiecie bez obciazenia. zrobil bym prowizoryczny zapłon bateryjny 1 minuta roboty akumulator od np malucha cewka tez podłączasz wszystko po przerywacz motoru i powinien zapalic i wtedy sprawdzasz napieci...
WSK175 ma zapłon bateryjny i alternator - bez akumulatora zapłon nie ma prawa działać przy małych obrotach. Poza tym cewka daje prąd przemienny - bez prostownika zapłon będzie źle działał. WSK 125 ma iskrownik - będzie działać bez akumulatora. Pozdr
Chciałbym zastosować w silniku alternator od malucha i nie wiem czy silnik nie straci na mocy??? Bo wole zapłon bateryjny, dlatego że zapłon orginalny ma różne kaprysy. Prosił bym o pomoc bo nie wiem czy się wogóle do tego zabrać???
Można pokrętłem wody na piecyku zmniejszyć strumień wody konieczny do zapłonu piecyka, ale wtedy woda będzie nie ciepła, lecz GORĄCA (nawet, gdy gaz ustawi się na minimum). Jak się pokrętłem na piecyku ustawi przepływ wody na minimum (pokrętło przekręczone do oporu w prawo), to taki piecyk zapala nawet przy naprawde małym strumieniu wody. Miałem podobnego...
Zapłon elektroniczny bateryjny opóźnisz bez problemu. Nawet w fabrycznych modułach było wejście na sygnał z rozrusznika, który to opóźniał zapłon o kilka stopni. W CDI może być problem... PS. OBOWIĄZKOWO uzupełnij dane o silniku - typ, model w poście i temacie!
Założysz akumulator 6v i cewki świetlne połącz równolegle i przez mostek prostowniczy do ładowania. Zapłon bateryjny można wtedy zrobić.
Chciałbym zrobić sobie teki moduł zapłonowy do cezet 175 6V, zapłon bateryjne, minus w przerywaczu jest na kowadełku, które rozwiązanie będzie najlepsze?
Ten motorower nie ma żadnego akumulatora. A ja potrzebuję aby miał bo ten zapłon jest tragiczny. Chodzi o to aby przerobić ten zapłon na zapłon bateryjny elektroniczny... A robię to wszystko z czystej chęci i nauki. Proponujecie jakiś prostownik sterowany?
Kolor świecenia zjonizowanego gazu zależy od rodzaju gazu i od jego temperatury. Iskra nie powinna być czerwona. Przerwa na przerywaczu nie może być za duża, bo przy maksymalnych obrotach styki mogą nie zdążyć się zewrzeć. Taka porada z dawnych czasów. Z własnej praktyki wiem, że zbyt mała przerwa na przerywaczu to ciągłe iskrzenie styków, co objawia...
Może zastanów się, co chcesz zrobić. I poczytaj zanim zaczniesz kombinować. Ten pierwszy, to przecież zapłon bateryjny. I nijak się nie nadaje do układu CDI. Drugi, to typowa podstawowa aplikacja modułu simsona. Działa.
Oj, to za daleko. Zapłon elektroniczny, znaczy bateryjny? Jak najbardziej. Kupiłem kiedyś MF--kę z przerobionym zapłonem, jednak nie używałem traktorka z tak przerobionym, bo było to nie kompletne i powróciłem do oryginału. Nie poddawaj się, to naprawdę wdzięczne maszynki.
Dzięki za info, kupię aku 5Ah, są tanie, a u mnie będzie pracował cały czas pod obciążeniem (światła + zapłon bateryjny) więc chyba nic mu nie będzie dzięki
U mnie jest wszystko w oryginalne, zapłon bateryjny. Co do stopu to muszę sprawdzić bo nigdy nie zwróciłem na to uwagi. A jeżeli się świeci po wyłączeniu zapłonu to źle czy dobrze? Co do cewki butelkowej to moja się mocno grzeje, ale tylko podczas pracy silnika. Przy zgaszonym nie wiem, bo nie sprawdzałem. Jak coś to zrobię to dopiero jutro bo dzisiaj...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Wymiary 450x270x170 to nierealne, jak na tę moc, ale 550x320x210 już tak. Junkers WRDP 11-2B ma zbliżone: 580x310x220. Mniejszego podgrzewacza o tych parametrach nie znam. Ma on zapłon bateryjny. Są to dobre piecyki.
Świeczka napewno jest. Zapłon bateryjny oznacza to, że iskra z baterii zapala świeczkę a ta ostatnia zapala palnik główny (świeczka pali się tylko chwilę, na czas zapłonu piecyka).
To przez cały rok nie jeżdzisz? hmm Z tego co piszesz wynika że tam jest zapłon bateryjny... Poszukaj w necie schemat instalacji tego motocykla bo z tego co piszesz nic wywnioskować nie idzie...
Ok poprawka z mojej strony: stosowane są także tam gdzie wymagana jest duża niezawodność. Junaczek nie jest niestety zbyt dobrym przykładem zastosowania iskrowanika bo sprawia kupę problemów i nawet w egzemplarzach z oryginalną indstalacją robiony jest zapłon bateryjny. Nie mam tu na myśli oczywiście wieśniackich przeróbek. Tam iskra z iskrownika jest...
Cewka WN wygląda na sprawną, ale trzeba ją sprawdzić przyrządem. Dwie pozostałe wyglądają na przegrzane, pewnie zamontowałeś jakieś nietypowe żarówki. Cewka WN uzwojona jest b. cienkim drutem, więc w amatorskim wykonaniu trudno będzie ją przezwoić, natomiast dwie pozostałe raczej tak. Na temat zmiany "elektrowni" tj. na zapłon bateryjny poczytaj na...
Witam! Ten silnik miał same wady, zalet brak. Posiadałem kiedyś ten motocykl, więc piszę z autopsji. Trudny, kapryśny rozruch. Kłopotliwy, awaryjny zapłon bateryjny - były wersje z zapłonem importowanym magnetoelektrycznym, ten sprawował się dobrze. Kłopotliwe sprzęgło, delikatna skrzynia biegów. Niska trwałość zespołu tłok - cylinder. Ogólnie silnik...
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Schemat okazał się nieprawidłowy! Rozebrałem oryginalny moduł i są tam całkowicie inne części. Jest tyrystor 2n6399 jeden kondensator 10uf jeden jakiś większy i kilka diód. Nie wymieniałem ich bo mogę tylko popsuć. A może by tak zrobić zapłon bateryjny? Jest pewnie lepszy od zwykłego. Mam wtedy stabilniejszy silnik. Jutro spróbuje podłączyć ten moduł...
Możesz tez zrobić zapłon bateryjny tylko musisz przewinąć cewki albo kupić aku 6 V Przy takim zapłonie powinien tylko mostek starczyć i za i jakiś stabilizator do ładowania i powinno być OK
Vaillanty to są generalnie dobre piecyki, ale Junkers jest chyba najlepszy. Jeśli ten konkretny był optymalnie dobrany pod względem mocy, to proponuję mniejszego Junkersa (WRDP 11-2B). Ma małe gabaryty, zapłon bateryjny (nie doradzam zapłonu z hydrogeneratora, gdyż po pierwsze, taki piecyk jest droższy, po drugie, hydrogeneratory lubią się psuć). Ten...
zainwestuj w zapłon bateryjny lub sieciowy Jednak sieciowy, to tylko z zamkniętą komorą spalania, a to już montaż w konkretnych miejscach. Odpada nad wanną.
Junkers!!! Ja akurat mam od końca lutego br. takiego Junkersa. Jest bardzo dobry i ekonomiczny (wyraźnie spadło zużycie gazu po wymianie PG-6 na tego Junkersa). Zapłon BATERYJNY (hydrogeneratory lubią się psuć a baterie się wymienia raz na 2 lata lub niewiele częściej - oczywiście mają być alkaliczne).
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Mam Ogara na silniku 223 i mam podobne problemy - też gaśnie po jakimś czasie, ale iskra jest bo przesiadłem się na zapłon bateryjny. Jak nie masz iskry i masz nowy kondensator to jedyne sensowne co mi przychodzi do głowy to cewka WN.
Oczywiście, że pisałem o WSK 125. A wątek dotyczy WSK175, więc szkoda że jeszcze nie napisałeś o jakiejś pile spalinowej itd. Bo też ma silnik dwusuwowy. gdy publicznie robi kolega ze mnie głąba Skoro sam się wystawiłeś na strzał? Milczenie jest złotem. Oczywiście, że pisałem o WSK 125 Tak, motocykl żużlowy. Przy zużytych pierscieniach, nie było sensu...
Możesz użyć akumulator żelowy, tyle tylko, że po zainstalowaniu pofatyguj się zmierzyć parametry - prąd ładowania i napięcie w funkcji obrotów i obciążenia. Tyle tylko, po co Ci on ? Zapłon bateryjny ? Zrób sobie CDI. Światła pozycyjne ? Kierunkowskazy?
Do celów testowych, zrób zapłon bateryjny jak radzi kolega powyżej. Masz zbyt dużą oporność styków, chyba, że wynika to z błędów pomiarowych. Należy je wyczyścić drobniuteńkim papierem ściernym. Koło magnetyczne trzeba by było ponownie namagnesować. Po tych zabiegach, i próbnym uruchomieniu silnika, powrócić do oryginału.
A może po prostu ci puchnie tłok dzisiejsze tłoki z aluminium są słabej jakości więc może to jest przyczyną lub cewka zapłonowa ma jakieś przebicie spróbuj zrobić zapłon bateryjny chyba że taki masz i akumulator jest słabo ładowany.
Witam. Z tego co wyczytałem to ten gościo zrezygnował z prądnicy i zapłonu i przerobił wszystko na zapłon bateryjny dlatego że ma mocniejszą iskrę i łatwiejszy rozruch ale ty mam nadzieję nie będziesz miał takich problemów z odpaleniem bo co rozrusznik to nie szarpanka
sprawa ma sie również finansami, bo przerobienie na zapłon bateryjny to kwestia cewki butelkowej nawet od malucha a cdi to juz koszt. Powiedz mi jeszcze jakie napiecie musi byc podawane z magneta zeby taka cewka jak mam wyzwalała iskrę?
Kolega west napisał jak jest. G 19-01 ma zupełnie inną budowę niż G 19-02. 01 utrzymuje płomień dyżurny za pośrednictwem termopary, 02 zaś posiada zapłon bateryjny, jest w nim płomień zapalający palnik główny lecz nie ma termopary.
Po prostu sprawdzaj ustawienie zapłonu bez kombinacji z żarówką To jest zapłon bateryjny, a nie iskiernikowy. Jaki tam jest aparat zapłonowy, z palcem rozdzielacza czy bez? Jak bez to iskra jest na 2 świece jednocześnie. Wykręć świece i kręcąc wałem obserwuj w którym momencie jest iskra. Przerwa na platynkach jest właściwa?
zapłon bateryjny simson działa bateryjny zapłon zapłon bateryjny romet
satelita astra hotbird ustawić cordoba pompa paliwa blaszak skraplanie
traktorek craftsman chmura kamery
Migająca zielona lampka w zmywarce Ignis po podłączeniu napędu Jak sprawdzić kolejność faz w liczniku energii?