Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Jest założona nowa turbina nowy przetwornik cisnienia i nowy przełącznik kontroli cisnienia Dodano po 7 CZY MOŻE BYĆ WADLIWY TEN PRZEŁĄCZNIK KONTROLI PODCISNIENIA? PRZY OKOLO 80 STOPNI ODCINA PODCISNIENIE I SŁYCHAĆ JAK PRZEZ TEN PRZEŁĄCZNIKI CIĄGNIE POWIETRZE CZY JEST TO NORMALNE? Z tyłu taki filterek okrągły jest i przez ten filterek jak zasysa powietrze....
Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję serwisową (silnik diesla) i doszedłem do ściany, ponieważ za moją awarią stoi za niskie napięcie dochodzące z ECU (styki spryskane contact conektor) do elektrozaworu podciśnienia sterowania doładowaniem turbosprężarki. Po włączeniu zapłonu i silnika mam 10,95 V na wtyczce...
Tu jest EGR i przepustnica w dolocie. Działa to tak że EGR się otwiera (sterownie PWM zaworem podciśnienia i dopiero ono fizycznie otwiera EGR) ale jest jeszcze przepustnica która może się przymknąć i wymusić zawrót spalin prze EGR. Generalnie jest problem z diagnozą tych elementów bo nie ma czym podejrzeć danych live. U mnie np kulał bo ktoś przedłużył...
Rozrząd ustawiony zgodnie z dokumentacją i filmami, na pewno jest OK :) procedura naprawy dla kodu 9 z tego linku to wyjątkowy przypadek tego kogoś - skoro mu wpadła śruba między czujnik CYP a rotor, to nic dziwnego, że rozwaliło i wygięło czujnik CYP :) No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik, gdyż czujnik...
Witam. Miałem podobne problemy z nowym piecem. Mam piec Termet EcoCondens Silver 25 KW 2F. Dość często wybuchowo zapalał lub wyłączał się (błąd E01), najczęściej około trzech minut po ostatnim użyciu. Oraz wpadał w rezonans (buczenie, piszczenie). Próbowałem to rozwiązać regulacją mieszanki gazu. Zwiększając dawkę gazu i obroty wentylatora dla mocy...
Tak czy siak, będę musiał pomierzyć ciśnienie w układzie i sprawdzić ich szczelność robiąc np. Próżnię, niestety nie mam vakuometra, więc albo kupie, albo podjadę do kogoś, kto mi to pomierzy. Też na początku stawiałem na vakupompe, ale z drugiej strony, gdy by ona była winna miałbym też kłopot z hamulcem z uwagi na podciśnienie pompy serwa, a pedał...
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Myślisz, że ktoś w necie będzie wiedział? owszem - klapa gasząca się nie zamyka bo pewnie usterka elektryczna elektrozaworu N239 lub dziura w wężyku podciśnienia tego elektrozaworu, dziura w membranie siłownika sterującego klapą gaszącą lub zatarta sama klapa z powodu zarośniętego nagarem prześwitu wewnątrz obudowy EGR - jak słusznie zasygnalizowali...
Witam zrobiłem patent podłączyłem zawór podciśnieniowy pod świece żarowe na razie faluje ale działa Pozdrawiam
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
Zatem trafiło na sterowanie chłodzeniem spalin, które jest realizowane poprzez siłownik otwierający/zamykający przepływ spalin przez ich chłodnicę. Normalnie ten siłownik powinien otwierać przepływ spalin przez chłodnicę jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 50*C. Tu masz na schemacie widoczny siłowniczek, do którego dochodzi wężyk nr 8. http://obrazki.elektroda.pl/2853402100_1...
Zacznę od początku , od pewnego czasu zauważyłem że przy gaszeniu silnik strasznie się telepie, stwierdziłem ze nie pracuje siłownik klapy gaszenia lecz po podłączeniu do niego podciśnienia bezpośrednio z pompy wacum siłownik działa bez zarzutu idąc po wężach doszedłem do elektrozaworu znajdującego się pod podszybiem pod akumulatorem podciśnienia tak...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Wężyk podciśnienia idzie z kolektora ssącego - przy przepustnicy - do elektrozaworu sterowanego przez sterownik, albowiem siłownik ten otwiera się po przekroczeniu :?: chyba nie wiem czy na pewno :?: 4000 obr/min. Następnie wężyk idzie do siłownika. Na początek sprawdż połączenia, wężyki, kolanka itp. Potem luz, ręczny na maxa, stajesz przy silniku...
To jest elektrozawór. Działa na podciśnienie. Sprawdzasz wakuometrem jakie jest podciśnienie przed nim I za nim
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
Witam. Problem jest taki że napięcie na kostce elektrycznej elektrozaworu sterującego podciśnienia egr jest tylko na odopięte kostce w chwili podłączenia jej do elektrozaworu napięcie znika .Elektrozawor na krótko działa. Proszę o sugestie porady
Dzisiaj znów nie działa. Brak podciśnienia na wyjsciu z kolektora do elektrozaworu. Co jest przyczyną, że do elektrozaworu nie dociera to podciśnienie. Wężyki szczelne.Skąd dokładnie wydostaje się to podciśnienie?
Mam zwykłą najprostszą sprężarkę, bez zmiennej geometrii z zaworem upustowym wastegate sterowany podciśnieniem ponieważ elektrozawór który steruje gruszką podłączony jest do pompy vacum a pompa vacum wytarza podciśnienie a nie ciśnienie. No chyba że coś się zmieniło. Jak podłączyłem gruszkę do tego zaworku a drugi koniec dałem do ręcznej pompki vacum...
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
Witam, mam problem z ciśnieniem doładowania w moim Ducato 2007 130 KM 2,3. Otóż wartość ciśnienia zadanego na wolnych obrotach jest 285, a wartość faktyczna jest 530. Dodam, że przepływomierz sprawdzony, jest dobry, wykonana została szczelność układu i jest ok. Proszę o pomoc. AI: Czy był sprawdzany zawór sterujący turbiną (np. elektrozawór, gruszka,...
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Ja mam wykorzystany agregat i elektrozawór LPG, jakoś to działa, ale myślę nad dodaniem zbiornika na podciśnienie. Co do tej kolby Aoyue ma ktoś porównanie z innymi, np Pensol albo ZD? W tej chwili mam we swojej stacji wysłużoną kolbę Wellera, dobry sprzęt, ale niestety grzałka/głowica to jedyne 1000zł...
Ja bym polaczyl rurke z dolnego kolanka pompy do silownika po lewej stronie pompy na kolektorze ssacym wtedy bedziesz widzial czy silownik sie ruszy z pominieciem elektrozaworu :bye:
Rozruszana została sztanga, teraz pracuje luźno, niestety dalej przeładowanie. Jak to właściwie działa? Rozumiem że kiedy elektrozawór jest otwarty do gruszki dostaje się podciśnienie i sztanga zostaje wciągnięta do końca, kiedy elektrozawór zostaje zamknięty sztanga do końca zostaje wypchnięta. A jak są uzyskiwane stany pośrednie sztangi?
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
Zawór gaszacz nie działa na ciśnienie tylko na podciśnienie a steruje nim elektrozawór. Test elementów wykonawczych by ci pomógł w diagnozie.
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów
Masz błąd w zmienionej mapie silnika Silnik z tą mapą jeździ od 2007 roku i nic się nie działo. Sprawa wygląda tak:dolot szczelny,ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie.
sprawdzone wszystko Taa jasne. Pierwsze co powinieneś sprawdzić to ręczna pompka i to co się dzieje na MAF. Wtedy masz już połowę diagnozy za sobą. Druga sprawa to wartość podciśnienia ,elektrozawór, olej w przewodach,pompa vac, itd.
Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą...
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
Na razie to nawet nie wiemy, jakiego modelu zapytanie dotyczy... Dokładny opis działania ogrzewania z elektrozaworami zamieściłem na forum. Kolega będzie łaskaw sobie poszukać.
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Bez napięcia zatkany z napięciem stałym przepływ. Ale musi być podłączone podciśnienie. Sprawdziłem, trochę go obstukałem i niby działa, choć bez napięcia nie jest zamknięty na 100%, trochę przepuszcza... Zostawić tak, czy szukać nowego oryginału?
Dzięki za pomoc!Znalazłem złącze tylko ze sterownik nie zgłasza żadnych błędów.Dalej ciężko odpala chociaż całe szczęście zrobiło się cieplej i jest już mniejszy z tym problem.dalej nie daje mi to spokoju natomiast dotarłem do usterki która może być tego powodem......miałem problem z silniczkiem regulacji biegu jałowego a dokładniej ze stykiem który...
To o czym piszesz to cyrkulacja powietrza. Jest realizowana za pomocą podciśnienia. Tym włącznikiem uruchania się elektrozawór który to za pomocą siłownika otwiera lub zamyka klapę. Należy kolejno posprawdzać te elementy.
Witam, Mój problem polega na tym, że nie działa przepustnica znajdująca się przed EGR, na desce świeci się kontrolka check engine. Membrana w gruszce od przepustnicy oraz wężyki są ok. Problem leży prawdopodobnie po stronie elektrozaworu podciśnienia. Sprawdziłem napięcie w kostce tego zaworu, wynosi ono 10,79V-10,95V czyli jest za niskie. Gdy podłączę...
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
bardzo prosta sprawa .Rura doprowadzająca wodę podłączona jest bezpośrednio do urządzenia które nazywa się elektrozawór, te urządzenie natomiast przewodem elektrycznym podłaczone jest do hydrostatu takie okrągłe pudełko(do którego podłaczone są przewody oraz cienka gumowa rurka. teraz trzeba tę rurkę zdjąć z tego urządfzonka i dmuchać. Jeżeli nie idzie...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
Witam serdecznie, problem jest następujący... napęd przełączany w trzech trybach 2H 4H 4L obie kontrolki od napędów na liczniku niezależnie od położenia świecą się silniczek przy reduktorze sprawdzony na krótko, działa bez problemu membrana w przednim moście w stanie bdb elektrozawory do sterowania membraną działają bez problemu na krótko podciśnienie...
Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie...
A jak ta przepustnica dławiąca działa i czym jest sterowana? Nie jestem pewny czy mój silnik ją posiada, bo ja mam tylko jeden elektrozawór podciśnienia, tylko do EGR.
Czasem pomaga oszlifowanie trzpienia w sześciokąt -krawędziami będzie mu trudno się przykleić, lecz sądzę z doświadczenia własnego i prac przy autach innych, że możesz Kolego mieć ciut za słabe podciśnienie w dolocie. Innymi słowy auto może zasysać lewe powietrze -przez to więcej syfu zalegnie w parowniku(nie porwie go do silnika, a część jednak porywa)...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Powiem Ci kolego tak,miałem podobny problem,na początku tryb awaryjny włączał się raz na miesiąc czasem raz na dwa miesiące ale pod koniec kwietnia coś mu odbiło i bywało tak że nawet dwa razy w ciągu dnia.Po odpaleniu auta wszystko wracało do normy,podjechałem na kompa i tak na 80% niby zawór turbo.Oczywiście jak zapalała się ta śmieszna kontrolka...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Podciśnieniowy zawór EGR nie ma żadnych czujników. Jedynie przy zamkniętym egrze będzie zawyżał dane z przepływomierza. Ponieważ mam zaślepiony dolot z egra, mam ciągle zawyżony przepływ powietrza, ale wcześniej nie było tego błędu. Powtórzę jeszcze, że chcę zrobić bypass kabli od elektrozaworu, bo tak jak napisałem w pierwszym poście, ni stąd ni zowąd...
Zanim zająłeś się instalacją było dobrze (poza krótkim zachwianiem mocy). Coś źle poskładałeś, np. przewody ciśnienia i podciśnienia do mapsensora (czujnika ciśnienia). Podaj na sztywno napięcie na elektrozawór i sprawdź czy działa. Odepnij te cienkie przewody od mapsensora-MUSI pokazać 0 bar.
edit: sorry za post pod postem. Po wymianie filtra paliwa, przedmuchaniu wszystkich przewodów sytuacja wróciła do normy :) Pochłaniacz faktycznie jest, choć elektrozawór który otwiera podciśnienie z kolektora się nie otwiera, sam w sobie działa, napięcie na wtyczce jest ale nie otwiera się.widocznie napięcie po podłączeniu siada. Dzięki wszystkim za...
Mam na myśli Elektrozawor. Jest on w tej chwili zamontowany przy akumulatorze. Czujnik cis doładowania działa ponoć poprawnie od strony elektrycznej elektryk twierdzi ze jest ok. Podciśnienie mierzone przez mechanika jest w granicach -0.4 bara. Być może coś z vacupompa?
Witam, dzisiaj sprawdziłem podciśnienie na pompie Vacum i wynosi 0,9 bar. Czyli pompa działa prawidłowo. Dobrze sądzę, że skoro mam zaślepionego EGR a pompa daje dobre podciśnienie to nie ma potrzeby szukania problemu szarpania na zimnym silniku przy elektrozaworach podciśnienia? Bo one sterują tylko otwieraniem bądź zamykaniem EGRa https://obrazki.elektroda.pl/2103401700_...
Witam Mam problem z instalacją STAG z 2015r Sterownik: Stag 200 GoFast Reduktor: AC Stag R02 Przebieg na gazie: 100tys Po odpaleniu samochód przełączy się na gaz i działa normalnie (obroty, przyspieszanie itp. wszystko w porządku) ale po zgaszeniu, co jakiś czas- losowo, sam podczas jazdy przełącza się na gaz i wyskakuje błąd: Awaria- niskie ciśnienie...
Witam, zauważyłem, że w aucie nie działa klapa gasząca. Sama klapa jest czysta i sprawna, zanim jednak wymienię elektrozawór chcę się Was poradzić, czy w ogóle całe to podłączenie jest poprawne: http://obrazki.elektroda.pl/5876910100_1... Patrząc od strony pompy podciśnienia jest: zielony wężyk -> elektrozawór -> zbiornik podciśnienia...
Żaden emulator tam nic nie zdziała, to pneumatyczne urządzenie, sterowane elektrozaworem. Albo grzybek, zarośnięty sadzą się zawiesza - brak mocy, kopcenie, błąd w sterowniku "nieprawidłowy przepływ egr", albo dziurawi się membranka siłowniczka - nieprawidłowo wtedy działa i sterowanie turbo i klap, bo podciśnienie ucieka. Również brak mocy, kopcenie...
Podejrzewam że to może być powodem poszarpywania auta właśnie podczas jazdy ze stałą prędkością które nagle ginie gdy zaczynam przyspieszać lub puszczam gaz. Nie wiem czy tu się to też potwierdzi ale miałem takie poszarpywanie w swoim Renault Scenic I Lift 1.9 dCi 102KM F9Q732. Problemem okazał się przewód podciśnienia od vacuum pompy do serwa (był...
Witam Kolego przyczyn morze być kilka: 1. Recordy nie mają kontroli pozycji baz,sygnał do opuszczenia baz bierze się z tego elektronicznego programatora w stole.Wysterowanie z NUM-a możesz mieć lecz nie ma na przykład przejścia na stykach lub uszkodzony jest elektrozawór. 2.W opcjach podciśnienia V wpisujesz 1 lub co gorsza 0. W tym momęcie maszyna...
Witam, Temat dość standardowy dla tego modelu. Ekspres nie ubija mleka. Dostałem go od rodziców bez pojemnika na mleko (zgubiony) i chciałem naprawić tak, żeby działał w 100%. Do tej pory robił tylko kawę i gorącą wodę i jak zostało mi przekazane nawet jak pojemnik na mleko był, to ekspres mleka nie spieniał. Dobra przejdę do sedna. Zamówiłem pojemnik...
Nie wiem jaki miałem wtedy błąd (tzn. na pewno od EGR, ale numeru nie pamiętam) ale takie samo zachowanie kontrolki CHECK miałem jak zamieniłem na elektrozaworze obejścia turbiny przewody podciśnieniowe. OUT idzie zawsze do siłownika, VAC idzie zawsze do pompy podciśnienia. Czy vakupompa działa łatwo sprawdzić - odłącz wszystko od dolnego króćca i podłącz...
Z tego co wiem to nie, ale mogę się oczywiście mylić - ten zawór teoretycznie działa tak, że cewka tylko uchyla mały kanalik, który wytwarza podciśnienie i sprawia, że zawór się otwiera. W dokumentacji - odnośnie tego co znalazłem jest napisane: . Model S-392T-2W consumes power only when switching positions, using a very short electric impulse. This...
http://obrazki.elektroda.net/59_12835395... Zapewne każdy elektronik miał czasem chęć rzucić odsysacz do kosza. A to powyrywane ścieżki, a to denerwujący odrzut, ciągłe naciąganie. Więc, czemu by nie zrobić elektrycznego odsysacza? Na forum znalazłem tylko dwie podobne konstrukcje. Jedną kolegi serwis, którego rozwiązanie opiera się na pompie...
Ewidentnie reduktor puszcza gaz podciśnieniem. Mam to samo ale jako, że reduktor oprócz tego defektu działa dobrze to go nie wymieniłem ani nie regenerowałem tylko przeciąłem przewód przed elektrozaworem pod maską, pociągnąłem przewód do kabiny i na końcu dałem malutki przełącznik. Teraz przed dłuższym postojem włączam na zero na przełączniku i wypalam...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
W pierwszej kolejności diagnostyka komputerowa. A w drugiej sprawdzić wszystkie podciśnienia które sterują turbiną te cieniutkie wężyki. A jeśli to wszystko git. To elektrozawór sterujący do sprawdzenia .
WYobrażałem sobie że to będzie bardziej silne...w końcu ma utrzymać materiał ... Siła zależy od wielkości podciśnienia i powierzchni na którą działa podciśnienie. Powierzchnia otworu ssącego niewielka, siła poniżej 2 kG. Gdybyś usiadł na podciśnieniowym sedesie, zostałbyś wessany z siłą ok. 700 kG. :) Więc zasysanie materiału przez te małe otworki...
Vag nie pokazuje błędu tego zaworu.U kolegi w passacie też 1.6 na postoju działa przy dodaniu gazu.Znalazłem nawet w sieci filmik jak to powinno działać http://www.drive2.ru/l/4176735/ Na górnym filmiku jest jak u mnie czyli nie działa na dole jest filmik z działającym. Tak jak napisałem wcześniej pod samym aku elektrozawór działa,gruszka też sprawna,napięcie...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
m2m2 Dawaj rysunek bo z opisu mało rozumiem. Po za tym nie każdy ma sosnę i nie każdy chce mieć sztycę na dachu, bo to żadna ozdoba, może wystarczy rura na strychu a kolektory niżej na dachu. Czemu nie zastosować kilku odpowietrzników jak jeden nie wystarcza. Myślałem nad zastosowaniem zaworu różnicowego od kotła CO ale musiał bym sprawdzić jak działa...
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco: Podejrzenie padło na płytę główną. Odkurzacz powędrował do elektronika, który zajmuje się takimi dobrodziejstwami. Te stuknięcia, które słychać na filmie, to są elektrozawory od odcinania powietrza z filtra (działa raz jeden raz drugi). Po odcięciu powietrza na filtrze powinien być otrząsany. Następną...
przy nabijaniu klimatronika meches rozczelnil Ci jakies podcisnienie normalne:P sprawdz dokladnie czy sa szczelne male pekniecie i juz nie bedzie chcialo chodzic sprawdz tez czy elektrozawory sa podlaczone Pozdro
mam i elektronik i podciśnieniowy z jednym i drugim po podłączeniu miałem problemy co może być z tym elektronikiem że nie puszcza gazu ? wymieniłem w nim membrany więc powinno być ok elektrozawór na nim też wydaje się sprawny kiedy podam napięcie słychać jak się otwiera znowu podciśnieniowy jak pisałem wcześniej działa tylko jak dam napięcie na cewkę...
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Pompka Vacum działa głównie dla serwa. Zawory zasila przez zwężkę, więc bez sprawdzenia manometrem nie wiemy nic. Zgoda, ale zwężka jest tylko na okoliczność rozszczelnienia się układu sterującego VGT i EGR-a - coby nie przestało nagle działać serwo. Miałem przypadek w Transicie 2,0 tdci, że spadł wężyk z króćca zasobnika vacu, który już jest za zwężką....
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
Podciśnienia są były sprawdzane tak samo jak elektrozawory. Miałem do dyspozycji sprawne w 100% podmieniłem ale dalej nie było czym jechać. Gruszka działa po odpaleniu samochodu unosi się, po gazowaniu go zmienia swoje położenie. Mechanik stwierdził iż rury które lecą i intercoolera powinny robić się twarde i "rosnąć" jak balon, a u mnie one zasysają...
Po kompletnym uszczelnieniu dolotu podciśnienie na jałowym wreszcie wyniosło 0,7bar. Podczas demontażu kolektora ssącego zauważyłem że urwany jest siłownik klap kolektora. Po wymianie nie działa sterowanie "walcem" w kolektorze, jak podam napięcie na elektrozawór to wszystko ładnie działa. Poniżej link: https://www.youtube.com/watch?v=qGDsVQSf... Na...
Porozwalany, nieszczelny dolot -jakby był szczelny to 25l gazu na 100km zadusiłoby silnik. Naprawdę trzeba cudów dokonywać na ręcznym, by przy prawidłowym składzie mieszanki w tym aucie osiągnąć ponad 20...Część z tych 25l obraca się w pierdy i smród, który na skrzyżowaniu nie pozwala czasem w aucie usiedzieć...zależy jak wieje wiatr. Auto jest zalewane...
Dziwne, że nieszczelności węży nikt nie zauważył. Sterowanie podciśnieniowe turbiny VGT działa w ten sposób, że na wolnych obrotach grucha turbiny dostaje maksymalne podciśnienie i sztanga (a więc i dźwignia na turbinie) po odpaleniu silnika musi się natychmiast przestawić z położenia spoczynkowego w przeciwne. Jeżeli jeszcze można dopchnąć dalej sztangę...
Witam, prawdopodobnie w moim A6 C5 2.8 '97 padła mi pompa paliwa. Wczoraj auto zaczęło szarpać tak jakby nie było benzyny. Zatankowałem paliwo ale niestety auto z PB już nie odpaliło. Udało mi się odpalić auto awaryjnie z LPG (było trochę ogrzane) Dzisiaj rano chciałem odpalić znowu awaryjnie ale niestety nie można. W tym momencie co powinien otwierać...
Witam. Ostatnio leży mi stary kompresor, i myślałem, czy nie zagospodarować by go jako pompę do odsysacza cyny. Problem jest tego typu, że podciśnienie wytwarzane 'na bieżąco' będzie za małe. Dla tego trzeba zatkać rurkę ssącą i chwile pompować. Teraz byłby mi potrzebny jakiś elektrozawór, który otwierałby się po naciśnięciu przycisku. Dodatkowo trzeba...
Kolega dobrze mówi,sprawdź pompę vacum,ale najpierw podepnij pod komputer i zczytaj błędy,bo to może być czujnik podciśnienia kolektora,bo sam nie sprawdzisz tego. jak to będzie czujnik to sprawdz czy nie jest zatkany,ale ostrożnie go wyciągaj bo ja swój załatwiłem że jedna część została w kolektorze. Kupiłem używany za 80zł i narazie działa.
Klimatyzacja to prawdopodobnie oddzielny problem, ale może być tak, że działa, ale ogrzewanie... jeszcze mocniej. Nawiew jest z tego samego pudła nagrzewnicy. Sprawdź, czy włącza się sprężarka. Jeżeli sprężarka pracuje (załącza się) to klima pracuje. Co do ogrzewania - prawdopodobnie padł elektrosiłownik klap, sterowany pokrętłem na panelu ogrzewania....
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Witam, Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze. Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że...
AL700 zapisuje nastawy do EEPROMu i nie trzeba mu podtrzymania. Ma inne wady i po prostu jest beznadziejny ale da się na nim coś uzyskać. Działa ci to z palnikiem 32mm ? Wg mnie za małe podciśnienie. Tu by był dobry palnik od cienkiego 700. Odpalenie w trybie awaryjnym polega na wciśnięciu przycisku centralki i przekręceniu kluczyka a następnie puszczeniu...
Z tym elektronicznym reduktorem to jest tak że jest to całkowicie mechaniczna konstrukcja a elektronika sprowadza się tylko do elektrozaworu zamontowanego przy nim(elektroniki tyle co kot napłakał:) ) Działa to tak:silnik zasysa gaz poprzez mikser z reduktora w którym jest membrana sterująca zaworkiem gazu,im większe podciśnienie wytworzone przez silnik(większe...
Problem udało się rozwiązać. Faktycznie układ jest ciśnieniowy, w moim przypadku uszkodzona była cewka od "odwracania ciśnienia" czyli było tak,ze cały czas pompka produkowała podciśnienie, zamiast ciśnienia, cewki nie udało sie wymienić a na przwijanie też sie nie zdecydowałem, bo wymagało to wylutowania wszystkich cewek z kanałami powietrznymi. W...
Witam. Mam problem z peugeotem 307 2.0 hdi 110km. 2003r Otóż samochód jest strasznie osłabiony i każda próba przyśpieszania z wyższego biegu oznajmia się z chwilowym zawahaniem zakopceniem strasznie na czarno i dopiero coś tam się chce ruszać. Nie mam już egr, fapa ani dwumasy. Przepustnica dawkująca ciepłe powietrze jest zamknięta (zdjęte podciśnienie...
Comanh A czy grzejąc olej bezpośrednio przed dyszą nie masz problemu w momencie kiedy olej ma 90c i uruchomi się elektrozawór, zimny olej zaczyna napływać, zanim zareaguje bimetal i zanim grzałka zacznie ponownie dostarczać temperaturę (przecież ma jakąś bezwładność) to w środku trzonka jest już zimny olej i dysza zaczyna chlapać? Być może stąd twoje...
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
sprawdzenie elektrozaworu podciśnienia membrana elektrozaworu działanie elektrozaworu
zwiększenie momentu obrotowego dziwny kolorowy automatyczny reset
wzmacniacz stereo pianino cyfrowe
Przerwa na świecy zapłonowej Junak 901RS: 0,6–0,7 mm Renault Ceres – brak świateł, diagnostyka, bezpieczniki, przekaźniki, manetka