Witam. Problem jest taki że napięcie na kostce elektrycznej elektrozaworu sterującego podciśnienia egr jest tylko na odopięte kostce w chwili podłączenia jej do elektrozaworu napięcie znika .Elektrozawor na krótko działa. Proszę o sugestie porady
Dzisiaj znów nie działa. Brak podciśnienia na wyjsciu z kolektora do elektrozaworu. Co jest przyczyną, że do elektrozaworu nie dociera to podciśnienie. Wężyki szczelne.Skąd dokładnie wydostaje się to podciśnienie?
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
Witam zrobiłem patent podłączyłem zawór podciśnieniowy pod świece żarowe na razie faluje ale działa Pozdrawiam
Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję serwisową (silnik diesla) i doszedłem do ściany, ponieważ za moją awarią stoi za niskie napięcie dochodzące z ECU (styki spryskane contact conektor) do elektrozaworu podciśnienia sterowania doładowaniem turbosprężarki. Po włączeniu zapłonu i silnika mam 10,95 V na wtyczce...
To jest elektrozawór. Działa na podciśnienie. Sprawdzasz wakuometrem jakie jest podciśnienie przed nim I za nim
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam, Mój problem polega na tym, że nie działa przepustnica znajdująca się przed EGR, na desce świeci się kontrolka check engine. Membrana w gruszce od przepustnicy oraz wężyki są ok. Problem leży prawdopodobnie po stronie elektrozaworu podciśnienia. Sprawdziłem napięcie w kostce tego zaworu, wynosi ono 10,79V-10,95V czyli jest za niskie. Gdy podłączę...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Zacznę od początku , od pewnego czasu zauważyłem że przy gaszeniu silnik strasznie się telepie, stwierdziłem ze nie pracuje siłownik klapy gaszenia lecz po podłączeniu do niego podciśnienia bezpośrednio z pompy wacum siłownik działa bez zarzutu idąc po wężach doszedłem do elektrozaworu znajdującego się pod podszybiem pod akumulatorem podciśnienia tak...
Ja bym polaczyl rurke z dolnego kolanka pompy do silownika po lewej stronie pompy na kolektorze ssacym wtedy bedziesz widzial czy silownik sie ruszy z pominieciem elektrozaworu :bye:
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Tak czy siak, będę musiał pomierzyć ciśnienie w układzie i sprawdzić ich szczelność robiąc np. Próżnię, niestety nie mam vakuometra, więc albo kupie, albo podjadę do kogoś, kto mi to pomierzy. Też na początku stawiałem na vakupompe, ale z drugiej strony, gdy by ona była winna miałbym też kłopot z hamulcem z uwagi na podciśnienie pompy serwa, a pedał...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Jest założona nowa turbina nowy przetwornik cisnienia i nowy przełącznik kontroli cisnienia Dodano po 7 CZY MOŻE BYĆ WADLIWY TEN PRZEŁĄCZNIK KONTROLI PODCISNIENIA? PRZY OKOLO 80 STOPNI ODCINA PODCISNIENIE I SŁYCHAĆ JAK PRZEZ TEN PRZEŁĄCZNIKI CIĄGNIE POWIETRZE CZY JEST TO NORMALNE? Z tyłu taki filterek okrągły jest i przez ten filterek jak zasysa powietrze....
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Tu jest EGR i przepustnica w dolocie. Działa to tak że EGR się otwiera (sterownie PWM zaworem podciśnienia i dopiero ono fizycznie otwiera EGR) ale jest jeszcze przepustnica która może się przymknąć i wymusić zawrót spalin prze EGR. Generalnie jest problem z diagnozą tych elementów bo nie ma czym podejrzeć danych live. U mnie np kulał bo ktoś przedłużył...
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
Podciśnienia są były sprawdzane tak samo jak elektrozawory. Miałem do dyspozycji sprawne w 100% podmieniłem ale dalej nie było czym jechać. Gruszka działa po odpaleniu samochodu unosi się, po gazowaniu go zmienia swoje położenie. Mechanik stwierdził iż rury które lecą i intercoolera powinny robić się twarde i "rosnąć" jak balon, a u mnie one zasysają...
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco: Podejrzenie padło na płytę główną. Odkurzacz powędrował do elektronika, który zajmuje się takimi dobrodziejstwami. Te stuknięcia, które słychać na filmie, to są elektrozawory od odcinania powietrza z filtra (działa raz jeden raz drugi). Po odcięciu powietrza na filtrze powinien być otrząsany. Następną...
Myślisz, że ktoś w necie będzie wiedział? owszem - klapa gasząca się nie zamyka bo pewnie usterka elektryczna elektrozaworu N239 lub dziura w wężyku podciśnienia tego elektrozaworu, dziura w membranie siłownika sterującego klapą gaszącą lub zatarta sama klapa z powodu zarośniętego nagarem prześwitu wewnątrz obudowy EGR - jak słusznie zasygnalizowali...
Wężyk podciśnienia idzie z kolektora ssącego - przy przepustnicy - do elektrozaworu sterowanego przez sterownik, albowiem siłownik ten otwiera się po przekroczeniu :?: chyba nie wiem czy na pewno :?: 4000 obr/min. Następnie wężyk idzie do siłownika. Na początek sprawdż połączenia, wężyki, kolanka itp. Potem luz, ręczny na maxa, stajesz przy silniku...
Witam Mam problem z instalacją STAG z 2015r Sterownik: Stag 200 GoFast Reduktor: AC Stag R02 Przebieg na gazie: 100tys Po odpaleniu samochód przełączy się na gaz i działa normalnie (obroty, przyspieszanie itp. wszystko w porządku) ale po zgaszeniu, co jakiś czas- losowo, sam podczas jazdy przełącza się na gaz i wyskakuje błąd: Awaria- niskie ciśnienie...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Nie wiem jaki miałem wtedy błąd (tzn. na pewno od EGR, ale numeru nie pamiętam) ale takie samo zachowanie kontrolki CHECK miałem jak zamieniłem na elektrozaworze obejścia turbiny przewody podciśnieniowe. OUT idzie zawsze do siłownika, VAC idzie zawsze do pompy podciśnienia. Czy vakupompa działa łatwo sprawdzić - odłącz wszystko od dolnego króćca i podłącz...
Witam, Temat dość standardowy dla tego modelu. Ekspres nie ubija mleka. Dostałem go od rodziców bez pojemnika na mleko (zgubiony) i chciałem naprawić tak, żeby działał w 100%. Do tej pory robił tylko kawę i gorącą wodę i jak zostało mi przekazane nawet jak pojemnik na mleko był, to ekspres mleka nie spieniał. Dobra przejdę do sedna. Zamówiłem pojemnik...
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
jest to transit z 94r. na pompie lucas epik. No i właśnie chodzi o to że nie wiem który to przekaźnik na początek. niema sterowania na podciśnieniach. Pali się czek. Autko przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdzałem czy dostaje sygnał na elektrozawór i jest brak. nie pracują żadne podciśnienia. Jak byś mógł coś podrzucić był bym Wdzięczny. Pozdrawiam
Kolega dobrze mówi,sprawdź pompę vacum,ale najpierw podepnij pod komputer i zczytaj błędy,bo to może być czujnik podciśnienia kolektora,bo sam nie sprawdzisz tego. jak to będzie czujnik to sprawdz czy nie jest zatkany,ale ostrożnie go wyciągaj bo ja swój załatwiłem że jedna część została w kolektorze. Kupiłem używany za 80zł i narazie działa.
Rozrząd ustawiony zgodnie z dokumentacją i filmami, na pewno jest OK :) procedura naprawy dla kodu 9 z tego linku to wyjątkowy przypadek tego kogoś - skoro mu wpadła śruba między czujnik CYP a rotor, to nic dziwnego, że rozwaliło i wygięło czujnik CYP :) No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik, gdyż czujnik...
Zatem trafiło na sterowanie chłodzeniem spalin, które jest realizowane poprzez siłownik otwierający/zamykający przepływ spalin przez ich chłodnicę. Normalnie ten siłownik powinien otwierać przepływ spalin przez chłodnicę jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 50*C. Tu masz na schemacie widoczny siłowniczek, do którego dochodzi wężyk nr 8. http://obrazki.elektroda.pl/2853402100_1...
Witam, miałem podobny problem w Saabie 9-3 SS 2.2 TiD z 2003r, auto jeździło jak wolnossący diesel. Przyczyną był zawór podciśnienia, uszkodzona membrana w środku, zawór nie trzymał podciśnienia w układzie, na komputerze wychodził błąd podciśnienia i samochód przechodził w tryb awaryjny. W przy tak małym przebiegu w pierwszej kolejności sprawdził bym...
Witam, Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze. Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że...
Zawór gaszacz nie działa na ciśnienie tylko na podciśnienie a steruje nim elektrozawór. Test elementów wykonawczych by ci pomógł w diagnozie.
Ja mam wykorzystany agregat i elektrozawór LPG, jakoś to działa, ale myślę nad dodaniem zbiornika na podciśnienie. Co do tej kolby Aoyue ma ktoś porównanie z innymi, np Pensol albo ZD? W tej chwili mam we swojej stacji wysłużoną kolbę Wellera, dobry sprzęt, ale niestety grzałka/głowica to jedyne 1000zł...
Porozwalany, nieszczelny dolot -jakby był szczelny to 25l gazu na 100km zadusiłoby silnik. Naprawdę trzeba cudów dokonywać na ręcznym, by przy prawidłowym składzie mieszanki w tym aucie osiągnąć ponad 20...Część z tych 25l obraca się w pierdy i smród, który na skrzyżowaniu nie pozwala czasem w aucie usiedzieć...zależy jak wieje wiatr. Auto jest zalewane...
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów
Rozruszana została sztanga, teraz pracuje luźno, niestety dalej przeładowanie. Jak to właściwie działa? Rozumiem że kiedy elektrozawór jest otwarty do gruszki dostaje się podciśnienie i sztanga zostaje wciągnięta do końca, kiedy elektrozawór zostaje zamknięty sztanga do końca zostaje wypchnięta. A jak są uzyskiwane stany pośrednie sztangi?
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
witam. po długim czasie w końcu zająłem się moim problemem z instalacją gazową OMVL . umówiłem się na djagnoze problemu w firmie ........ (wcześniej byłem u nich już kilka razy na regulacji i byłem zadowolony) pierwszym podejrzeniem gazownika był elektrozawór przy reduktorze. po sprawdzeniu okazało się że to nie jest przyczyna awarii. wcześniej powiedziałem...
Dziwne, że nieszczelności węży nikt nie zauważył. Sterowanie podciśnieniowe turbiny VGT działa w ten sposób, że na wolnych obrotach grucha turbiny dostaje maksymalne podciśnienie i sztanga (a więc i dźwignia na turbinie) po odpaleniu silnika musi się natychmiast przestawić z położenia spoczynkowego w przeciwne. Jeżeli jeszcze można dopchnąć dalej sztangę...
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Pisałeś, że silnik został wymieniony na starszego typu z turbosprężarką z zaworem upustowym - jaki obecnie masz symbol silnika ? Jeśli będzie to silnik o symbolu AGR to wystarczy, że wyczyścisz zmienną geometrię w turbo z silnika ALH i wstawisz ją w miejsce obecnej i poprawisz układ podciśnienia wg tego schematu oraz wstawisz z silnika ALH kompletne...
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
Dzięki za pomoc!Znalazłem złącze tylko ze sterownik nie zgłasza żadnych błędów.Dalej ciężko odpala chociaż całe szczęście zrobiło się cieplej i jest już mniejszy z tym problem.dalej nie daje mi to spokoju natomiast dotarłem do usterki która może być tego powodem......miałem problem z silniczkiem regulacji biegu jałowego a dokładniej ze stykiem który...
W nim łatwo sprawdzić czy widzi sygnał prędkości, w czasie jazdy ma trzymać znacznie wyższe obroty jałowego, dopiero po całkowitym zatrzymaniu ma opaść na ~800. W czasie jazdy wolne obroty ok. 1000, po zatrzymaniu spadają na 800. Dziś byłem na autozłomie bo chciałem kupić czujnik położenia wałka rozrządu. Ale na szczęście pozwolono mi na miejscu go...
Witam. Miałem podobne problemy z nowym piecem. Mam piec Termet EcoCondens Silver 25 KW 2F. Dość często wybuchowo zapalał lub wyłączał się (błąd E01), najczęściej około trzech minut po ostatnim użyciu. Oraz wpadał w rezonans (buczenie, piszczenie). Próbowałem to rozwiązać regulacją mieszanki gazu. Zwiększając dawkę gazu i obroty wentylatora dla mocy...
Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest...
C 180 96r 1,8 benzyna-klima Po wyciągnięciu elektroniki idzie zimne powietrze więc chyba elektrozawory działaja tylko elektronika nie rególuje
Witam. Potrzebuję wiedzy jak zamontować i wyregulować parownik Lovato electronic w Polonezie 1.6 GLE - gaźnik. Zasadniczo problem dotyczy jakiegokolwiek gaźnikowca, niekoniecznie Poloneza. Posiadam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego. Ale muszę go wymienić bo STAR-GAS kończy już swój...
Proszę o ponowne przeczytanie mojego postu, bo nie chcę się denerwować i źle wyrażać... w którym zdaniu, użyłem zwrotu "odpalać na popych" ? Proszę czytać, czytać uważnie i ze zrozumieniem, gdyż tego uczyli już w szkole podstawowej... Czyli: Jaką masz instalację gazową? Z reguły sekwencja odpala auto na benzynie potem zaś przełącza się na gaz. Trudno...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
problem w TDI stary jak świat, w granicach 3200 obrotów zwłaszcza na najwyższym biegu następuje przeładowanie lub niedoładowanie turbo i sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej powodując efekt braku turbodoładowania, który ustępuje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo sterownik pracuje znowu w normalnym trybie aż do ponownego przekroczenia...
Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
A jak ta przepustnica dławiąca działa i czym jest sterowana? Nie jestem pewny czy mój silnik ją posiada, bo ja mam tylko jeden elektrozawór podciśnienia, tylko do EGR.
Jak złapie błąd to już nie próbuje go otwierać bo po co? I stąd brak podciśnienia. No chyba że na zasilaniu elektrozaworu podciśnienia już nie ma. P401 to właśnie ECU wykrył że ilość świeżego powietrza nie spadła z 500mg/suw do wymaganych 250mg/suw (mniej świeżego powietrza = więcej spalin przez EGR). Powód może być prozaiczny zatkany nagarem kanał...
bardzo prosta sprawa .Rura doprowadzająca wodę podłączona jest bezpośrednio do urządzenia które nazywa się elektrozawór, te urządzenie natomiast przewodem elektrycznym podłaczone jest do hydrostatu takie okrągłe pudełko(do którego podłaczone są przewody oraz cienka gumowa rurka. teraz trzeba tę rurkę zdjąć z tego urządfzonka i dmuchać. Jeżeli nie idzie...
Podciśnieniowy zawór EGR nie ma żadnych czujników. Jedynie przy zamkniętym egrze będzie zawyżał dane z przepływomierza. Ponieważ mam zaślepiony dolot z egra, mam ciągle zawyżony przepływ powietrza, ale wcześniej nie było tego błędu. Powtórzę jeszcze, że chcę zrobić bypass kabli od elektrozaworu, bo tak jak napisałem w pierwszym poście, ni stąd ni zowąd...
To o czym piszesz to cyrkulacja powietrza. Jest realizowana za pomocą podciśnienia. Tym włącznikiem uruchania się elektrozawór który to za pomocą siłownika otwiera lub zamyka klapę. Należy kolejno posprawdzać te elementy.
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Masz błąd w zmienionej mapie silnika Silnik z tą mapą jeździ od 2007 roku i nic się nie działo. Sprawa wygląda tak:dolot szczelny,ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie.
edit: sorry za post pod postem. Po wymianie filtra paliwa, przedmuchaniu wszystkich przewodów sytuacja wróciła do normy :) Pochłaniacz faktycznie jest, choć elektrozawór który otwiera podciśnienie z kolektora się nie otwiera, sam w sobie działa, napięcie na wtyczce jest ale nie otwiera się.widocznie napięcie po podłączeniu siada. Dzięki wszystkim za...
sprawdzone wszystko Taa jasne. Pierwsze co powinieneś sprawdzić to ręczna pompka i to co się dzieje na MAF. Wtedy masz już połowę diagnozy za sobą. Druga sprawa to wartość podciśnienia ,elektrozawór, olej w przewodach,pompa vac, itd.
Jest to zasilanie podciśnieniowe elektrozaworu klapy gaszącej, jego zapadnie może powodować szarpnięcię silnikiem podczas gaszenia, nieszczelnośc zaś błędne działanie instalacji podcisnieniowej, czyli raczej brak mocy z niskich prędkości. Nie jest powodem przeładowana przy 120, ale wymienić i tak trzeba.
Witam serdecznie, problem jest następujący... napęd przełączany w trzech trybach 2H 4H 4L obie kontrolki od napędów na liczniku niezależnie od położenia świecą się silniczek przy reduktorze sprawdzony na krótko, działa bez problemu membrana w przednim moście w stanie bdb elektrozawory do sterowania membraną działają bez problemu na krótko podciśnienie...
Jeśli masz tam turbinę o zmiennej geometrii, a tak mi się wydaje, to na wolnych obrotach cięgno powinno być wciągnięte, czyli turbina ustawiona na pełną wydajność. W miarę jak rosną obroty i turbina zaczyna przeładowywać cięgno jest odpuszczane, co redukuje wydajność turbiny. Chodzi o to, żeby w razie awarii podciśnienia lub braku sterowania EV sterującego,...
Powiem Ci kolego tak,miałem podobny problem,na początku tryb awaryjny włączał się raz na miesiąc czasem raz na dwa miesiące ale pod koniec kwietnia coś mu odbiło i bywało tak że nawet dwa razy w ciągu dnia.Po odpaleniu auta wszystko wracało do normy,podjechałem na kompa i tak na 80% niby zawór turbo.Oczywiście jak zapalała się ta śmieszna kontrolka...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Mam na myśli Elektrozawor. Jest on w tej chwili zamontowany przy akumulatorze. Czujnik cis doładowania działa ponoć poprawnie od strony elektrycznej elektryk twierdzi ze jest ok. Podciśnienie mierzone przez mechanika jest w granicach -0.4 bara. Być może coś z vacupompa?
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Zamieściłem poprawione schematy instalacji jeden z obecnym stanem a drugi po wprowadzeniu zamierzonych modyfikacji. Przespałem się z tym i chyba zrezygnuję z tego pomysłu, mimo wszystko z czystej ciekawości dalej pytam jak to podłączyć. Znalazłem czujnik przepływu wody, który można wykorzystać do załączenia elektrozaworu....
Witam, dzisiaj sprawdziłem podciśnienie na pompie Vacum i wynosi 0,9 bar. Czyli pompa działa prawidłowo. Dobrze sądzę, że skoro mam zaślepionego EGR a pompa daje dobre podciśnienie to nie ma potrzeby szukania problemu szarpania na zimnym silniku przy elektrozaworach podciśnienia? Bo one sterują tylko otwieraniem bądź zamykaniem EGRa https://obrazki.elektroda.pl/2103401700_...
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
POWER IS BACK - tak mogę podsumować moją walkę z Lagunką :) Po kolei więc. - wymieniłem przewód doprowadzający powietrze od przepływomierza do turbinki bo był uwalony i ktoś go kiedyś zanim to autko kupiłem taśmą izolacyjną posklejał co i tak musiało się prędzej czy później rozpaść, - posprawdzałem czujnik doładowania - po odłączeniu zapala się błąd...
Pompka Vacum działa głównie dla serwa. Zawory zasila przez zwężkę, więc bez sprawdzenia manometrem nie wiemy nic. Zgoda, ale zwężka jest tylko na okoliczność rozszczelnienia się układu sterującego VGT i EGR-a - coby nie przestało nagle działać serwo. Miałem przypadek w Transicie 2,0 tdci, że spadł wężyk z króćca zasobnika vacu, który już jest za zwężką....
Żaden emulator tam nic nie zdziała, to pneumatyczne urządzenie, sterowane elektrozaworem. Albo grzybek, zarośnięty sadzą się zawiesza - brak mocy, kopcenie, błąd w sterowniku "nieprawidłowy przepływ egr", albo dziurawi się membranka siłowniczka - nieprawidłowo wtedy działa i sterowanie turbo i klap, bo podciśnienie ucieka. Również brak mocy, kopcenie...
Zanim zająłeś się instalacją było dobrze (poza krótkim zachwianiem mocy). Coś źle poskładałeś, np. przewody ciśnienia i podciśnienia do mapsensora (czujnika ciśnienia). Podaj na sztywno napięcie na elektrozawór i sprawdź czy działa. Odepnij te cienkie przewody od mapsensora-MUSI pokazać 0 bar.
Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie...
m2m2 Dawaj rysunek bo z opisu mało rozumiem. Po za tym nie każdy ma sosnę i nie każdy chce mieć sztycę na dachu, bo to żadna ozdoba, może wystarczy rura na strychu a kolektory niżej na dachu. Czemu nie zastosować kilku odpowietrzników jak jeden nie wystarcza. Myślałem nad zastosowaniem zaworu różnicowego od kotła CO ale musiał bym sprawdzić jak działa...
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. paliwo dochodzi do wtrysku, ale na kompie ciśnienie jest niskie bo nie tryska jak powinno. Co odpowiada za ciśnienie od pompy do wtrysku. Po moich przemyśleniach pompo wtrysk nie otwiera bo jest za małe ciśnienie. Przemyśl najpierw, z jakim silnikiem masz do czynienia. Jeżeli rzeczywiście jest to dci...
Witam. Mam problem z peugeotem 307 2.0 hdi 110km. 2003r Otóż samochód jest strasznie osłabiony i każda próba przyśpieszania z wyższego biegu oznajmia się z chwilowym zawahaniem zakopceniem strasznie na czarno i dopiero coś tam się chce ruszać. Nie mam już egr, fapa ani dwumasy. Przepustnica dawkująca ciepłe powietrze jest zamknięta (zdjęte podciśnienie...
mam i elektronik i podciśnieniowy z jednym i drugim po podłączeniu miałem problemy co może być z tym elektronikiem że nie puszcza gazu ? wymieniłem w nim membrany więc powinno być ok elektrozawór na nim też wydaje się sprawny kiedy podam napięcie słychać jak się otwiera znowu podciśnieniowy jak pisałem wcześniej działa tylko jak dam napięcie na cewkę...
Bez napięcia zatkany z napięciem stałym przepływ. Ale musi być podłączone podciśnienie. Sprawdziłem, trochę go obstukałem i niby działa, choć bez napięcia nie jest zamknięty na 100%, trochę przepuszcza... Zostawić tak, czy szukać nowego oryginału?
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Z tym elektronicznym reduktorem to jest tak że jest to całkowicie mechaniczna konstrukcja a elektronika sprowadza się tylko do elektrozaworu zamontowanego przy nim(elektroniki tyle co kot napłakał:) ) Działa to tak:silnik zasysa gaz poprzez mikser z reduktora w którym jest membrana sterująca zaworkiem gazu,im większe podciśnienie wytworzone przez silnik(większe...
Witam, sprawdziłem jeszcze podciśnienie wakuometrem,jest około 800 mbar.Mam pytanie co do działania elektrozaworu sterujące turbiną,na odłączonym napięciu jest zamknięty przepływ podciśnienia,na zapalonym silniku jest 12 V ale nie ma przepływu przez niego(miałem podpięty wakuometr) na samym zapłonie było tam 10,4 V i dało się z dość dużym oporem przedmuchać...
Witam, z góry mówię że nie wiem czy dobry dział ale tylko tu znalazłem coś o przekaźnikach skracających itp. Kupiłem sobie taki moduł z myślą o wykorzystaniu go w swoim projekcie ( blow w dieslu) miał za zadanie po odpuszczeniu gazu włączać na 2 s. Zwierać styki i włączać elektro zawór, mogło być i bez całego modułu ale jeżeli gaz był by nie wciśnięty...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
WYobrażałem sobie że to będzie bardziej silne...w końcu ma utrzymać materiał ... Siła zależy od wielkości podciśnienia i powierzchni na którą działa podciśnienie. Powierzchnia otworu ssącego niewielka, siła poniżej 2 kG. Gdybyś usiadł na podciśnieniowym sedesie, zostałbyś wessany z siłą ok. 700 kG. :) Więc zasysanie materiału przez te małe otworki...
Ewidentnie reduktor puszcza gaz podciśnieniem. Mam to samo ale jako, że reduktor oprócz tego defektu działa dobrze to go nie wymieniłem ani nie regenerowałem tylko przeciąłem przewód przed elektrozaworem pod maską, pociągnąłem przewód do kabiny i na końcu dałem malutki przełącznik. Teraz przed dłuższym postojem włączam na zero na przełączniku i wypalam...
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
sprawdzenie elektrozaworu podciśnienia podciśnienia mercedes megane podciśnienia
przewodność mosiądzu wtyczka angielska schemat motocykl suzuki
sterowania nawiewem pralko suszarka
Nice MCA5 - migająca dioda STOP, diagnostyka Yamaha A-S1000 - Samoczynne włączanie przycisku Mute