Witam, Owszem spełni założenie, w zależności od potrzeb to i zawór 3/2 przełączy ssawki, nie będzie zrzutu w otoczenie, ale przy podciśnieniu to może nie być wymagane.. należny sprawdzić jak się zachowa układ.. proszę sprawdzić z drugim działającym elektrozaworem... wtedy tylko będzie zawsze wysterowane któreś z ssawek, przy 5/2 oczywiście jest stan...
Najprawdopodobniej mają taką samą charakterystykę. Załóż i sprawdź - najlepiej testerem, ciśnienie, albo mała przejażdżka :D
sugestie? sprawdź czy pomiędzy masą a pinami EGR jest przejście jak jest to ma zwarcie i do wymiany ( a co na to ECU? )no chyba że ten typ tak ma EGR steruje komp silnika w pewnym zakresie obciążeń i obrotów i nie jest on pod ciągłym napięciem bo po co by było to sterowanie
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Hydrostat w pralce ustala poziom wody w zbiorniku prania i ma odciąć dopływ wody zamykając elektrozawory. Przy opisanych objawach warto sprawdzić wężyk podciśnienia sterujący hydrostatem, czy nie jest zatkany. Jeśli jest sprawny należy sprawdzić czy przy wyłączonym napięciu zasilającym pralkę, sączy się woda dopływowa, jeśli tak, należy wymienić eletrozawory.
Elektrozawory podciśnienia sprawdzone. Na odpalonym silniku napięcie 0,56 V. A powinno wynosić 12 V !!! Zawory sprawdzone działają prawidłowo i układ szczelny.
Ja bym polaczyl rurke z dolnego kolanka pompy do silownika po lewej stronie pompy na kolektorze ssacym wtedy bedziesz widzial czy silownik sie ruszy z pominieciem elektrozaworu :bye:
Między oczami zrób. A tak na serio diagnostyka z pomiarem/dczytem wartośći rzeczywistych. po 1
Witam, Mam problem z zdiagnozowaniem usterki w Mercedesie Sprinterze 316 CDI z 2015r. Auto nie ma mocy, diagnostyka komputerowa wskazuje na za niskie ciśnienie doładowania. Problem jest w tym, że podciśnienie ucieka cały czas przez elektrozawory sterujące pracą turbosprężarek. Podciśnienie w układzie spada niemal do zera. Po zaślepieniu spustu podciśnienia...
Tak sie składa , że w silniku diesel'a na biegu jałowym EGR powinien być otwarty . Skoro więc masz za wysoki przepływ powietrza to prawdopodobnie EGR nie działa czyli jest cały czas zamknięty . Sprawdź membranę EGR , szczelność przewodów podciśnienia oraz elektrozawór EGR. Pozdrawiam.
Diagnostykę robiłeś? Jakie błędy? Zacznij od sprawdzenia elektrozaworów oraz układu podciśnienia. Zobacz też podgrzewanie powietrza dolotowego.
Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :( Nie jest za małe dla PCM, skoro przestawia kierownice turbiny, ograniczając spręż. Czy sprawdzałeś elektrozawór podciśnienia turbiny? czy ktoś tam nie grzebał z przewodami podciśnienia i np nie pomylił elektrozaworu EGR i turbiny i pozamieniał wężyki?...
na liczniku 230000 ale czy prawdziwy to nie wiem
jest to transit z 94r. na pompie lucas epik. No i właśnie chodzi o to że nie wiem który to przekaźnik na początek. niema sterowania na podciśnieniach. Pali się czek. Autko przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdzałem czy dostaje sygnał na elektrozawór i jest brak. nie pracują żadne podciśnienia. Jak byś mógł coś podrzucić był bym Wdzięczny. Pozdrawiam
Jest to zespół elektrozaworów sterowanych podciśnieniem i właśnie to upuszczenie podciśnienia powoduje dźwięk. Nie przejmował bym się tym.
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Witam Czujnik ciśnienia jest na magistrali(3-piny),0191-brak sygnału lub sygnał niewłaściwy,0402-zawór EGR,sterowanie przepustnicą EGR(jest sterowana podciśnieniem za pomocą elektrozaworu,zawór EGR też jest sterowany podciśnieniem i elektrozaworem)Proponuję sprawdzić przewody układy podciśnienia.
Spawdź czy jest to ten sam przewód,oraz czy dochodzi zasilanie do tego czujnika.
co dalej można sprawdzić. Wężyk podciśnienia hydrostatu, może gdzieś przetarty jest, lub kubek hydrostatu ( łącznik wężyk wanna bębna) zamulony.
możesz tak sprawdzić.
Podłącz techa odczytaj błędy na bank będzie P0400.Do sprawdzenia wążyki podciśnienia elektrozawory no i oczywiście egr który tez potrafi być winowajcą tego typu objawów.
Witam Panów ponownie. Postąpiłem wg wszelkich reguł, przetłumaczyłem instrukcję serwisową (silnik diesla) i doszedłem do ściany, ponieważ za moją awarią stoi za niskie napięcie dochodzące z ECU (styki spryskane contact conektor) do elektrozaworu podciśnienia sterowania doładowaniem turbosprężarki. Po włączeniu zapłonu i silnika mam 10,95 V na wtyczce...
Witam, Mój problem polega na tym, że nie działa przepustnica znajdująca się przed EGR, na desce świeci się kontrolka check engine. Membrana w gruszce od przepustnicy oraz wężyki są ok. Problem leży prawdopodobnie po stronie elektrozaworu podciśnienia. Sprawdziłem napięcie w kostce tego zaworu, wynosi ono 10,79V-10,95V czyli jest za niskie. Gdy podłączę...
P0234 - nadmierne doładowanie silnika Szukaj w sterowaniu sprężarki - elektrozawór regulacji podciśnienia. P1351 - obwód przekaźnika podgrzewania wstępnego Wymień spalone świece.
Nazywa się elektrozawor Podciśnienia turbiny. W katalogu on jest oznaczony symbolem n75 Pytanie? Po co on tam jest? Nie wiem. Co do szczelności, to jestem tego pewny jak do tego, że jest teraz ciemno. Wszystko sprawdzałem po 5 razy, wraz z dolotem, układem itd. Nikt z nas wróżka nie jest, a ja nie mam dobrego kompa i vakuometra, a nawet miernika, jeszcze...
Często w tych sprintkach gnije wiązka biegnąca pod atrapą wzdłuż zderzaka, tędy tez idą przewody tegoż elektrozaworu, rozetnij i zolację i sprawdź przewody.
Po kolei: RHY ma SID801, ma elektrozawór w który ma RCO w zakresie 10 - 95%. Sprawdzone na wskaźniku podciśnienia - na wyjściu z elektrozaworu - podciśnienie przy RCO 10% w okolicach 0 bar, 95% w okolicach -0,9 bar. Pracuje płynnie. Peugeot Planet nie daje błędów typu "Pcode", natomiast daje opis problemu. U mnie: "Stały błąd. Recyrkulacja spalin. Wydatek...
Witam nawalił mi elektrozawór w mieciu silnik m117 4.5l d-jet. Wiecie gdzie nabyć sprawna używkę, albo czy można może zastąpić go innym http://obrazki.elektroda.pl/9370015500_1...
Witajcie. Wiem że temat sprzed dwóch lat ale teraz widzę że nie wpisałem rozwiązania. Problemem okazał się elektrozawór podciśnienia turbiny. Po zmianie na używkę moc wróciła a szarpanie ustało. Dzięki za sugestie i pozdrawiam :D
Dalej polecamy sprawdzenie podciśnienia i elektrozaworu (aktywna diagnostyka) bo Samo odczytanie błędów to żadna diagnostyka... Jak już się z tym uporasz to podaj wyniki diagnostyki i wtedy się coś poradzi. A błąd pewnie masz P400...
Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane...
Miałem ten sam problem, okazało się, że przyczyną był uszkodzony elektrozawór podciśnienia vac. Koszt oryginalnego to około 150 zł. Do wymiany wystarczy najechać na wysoki krawężnik 😁. Powodzenia 🙂💪👍
Sprawdź wszystkie podciśnienia, od turba po vacu, i elektrozawory czy działają.
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
Ssawki i generator podciśnienia, elektrozawór. Producenci Festo, Bosch-Rexroth itp. Poszukaj u przedstawicieli albo na Allegro.
...i nie są to "trzy zawory EGR" lecz trzy elektrozawory (zawory solenoidowe) sterujące podciśnieniem, z których tylko jeden steruje zaworem EGR. Do autora - j/w plus sprawdź świece żarowe. P.S. Widziałem jak ktoś na Allegro sprzedawał tenże elektrozawór podciśnienia jako zawór EGR ;) :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
A ja stawiam na sprawdzenie podciśnienia a następnie podmiana elektrozaworu od turbo lub sprawdzenie jego działania testerem. Ten elektrozawór od klap i egr można usunąć programowo i nigdy więcej syfu w kolektorze jak i brak dtc P0400 + P1110 :)
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Ten elektrozawor podciśnienia jak daje się+ i minus do wtyczki powinien tykać ?
Podciśnienia sprawdzone wakuometrem i wszystko jest OK
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
Skoro zapala się kontrolka to odczytanie błędów powinno sporo wyjaśnić. Tak na oko to coś nie tak z podciśnieniami. Pod maską masz 2 lub 3 elektrozawory podciśnienia, które sterują: zaworem obejścia turbiny, klapami przeciwdymowymi i zaworem EGR (w silniku X20DTH chyba był elektryczny). Elektrozawory mają z góry 2 króćce - VAC i OUT. VAC ma być podłączony...
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Witam. Posiadam Peugeota 407; 2.0 HDi; 136 km; 2004 r. Problem polega na tym że nie ma mocy. Sprawdzone zostało: Elektrozawory, przepustnica, przepływomierz, wężyki podciśnienia, turbina, filtr powietrza, EGR, pompa vacum. Skończyły mi się już pomysły co mam z nim zrobić. Macie jakieś pomysły, może ktoś się spotkał z czymś takim ? Pomocy.
Pompkę kupiłem na Allegro za 50 PLN z podstawą, obejmami złączem elektrycznym i wężem i czujnikiem temp. i myślałem ze zamontuje w odpowiednie miejsce w aucie i po kłopocie a tu musze teraz kombinować gdzie ją dać bo jak napisałem w tym miejscu gdzie w nowszych modelach jest pompa ja mam jakieś elektrozawory podciśnienia. Pompa była w dobrym stanie...
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Dzięki za zainteresowanie tematem, problem rozwiązany. Problemem okazał się po pierwsze moduł wentylatorów ponieważ dodatkowa pompa wody chodziła bez wyłączenia po zgaszeniu auta.Po drugie co najważniejsze byłą pomylona wtyczka do termowłącznika klimatyzacji, zamiast docelowej wtyczki była wpięta z elektrozaworu podciśnień...
Oj ale chyba problem cię przerasta. To nie czujniki podciśnienia,a najzwyklejesze w świecie elektrozawory. -elektrozawór EGR -elektrozawór regulacji zawirowania
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
Nie wiem jak jest w tym silniku, u mnie po uruchomieniu silnika sztanga idzie do góry i bez obciążenia tam pozostaje nieruchomo. Sprawdzenie czy kierownice są zapieczone to zdjęcie wężyka z gruszki i próba poruszenia sztangi ręką, bądź podłączenie wężyka od gruszki do pompy podciśnienia z pominięciem elektrozaworu i sprawdzenie czy sztanga się porusza.
witam, u mnie awarie powodował elektrozawór podciśnienia ,gdy samochód się rozgrzał czasami sie zacinał w pozycji otwartej ,przy zablokowanym elektrozaworze podciścnienia przepustnica odcinała dopływ powietrza do silnika (tak mi to tłumaczył mechanik)i silnik nieodpalał,jak silnik przestygł elektrozawór się odblokowywał i wszystko wracało do normy
To silnik AEF z pompą na linkę, jeśli instalacja paliwowa jest szczelna, świece grzeją to powinien odpalać baz łaski, sprawdź czy po dłuższym postoju nie cofa się paliwo w przewodach, pod maską przy podszybiu są dwa elektrozawory do podciśnienia jeden od sterowania zaworem EGR, drugi steruje dawką i momentem wtrysku na pompie na zimnym silniku (coś...
Posiadam OPLA VECTRĘ B z silnikiem X20DTH ( przebieg 240 000 km, rok produkcji 1999 ). Zimą padły mi elektrozawory podciśnienia doładowania - mam założone nowe. Od tego czasu zauważyłem, że podczas gwałtownego przyśpieszania ( I i II bieg w zakresie obrotów 2000 - 2600 )słyszalny jest bardzo wyraźny gwizd dobiegający z turbiny. Przy zamkniętych szybach...
Witam! Element 5.0 to siłownik jednostronnego działania przesuwający głowicę ssącą - jest uruchamiany elektrozaworem PV5.1. Podciśnienie dla ssania wytwarzane jest w pompie inżektorowej 6.4 , którą uruchamia zawór PV6.1 a sam proces ssania jest załączany na czas pracy podsysu zaworem PV7.1. Zasilanie ciśnieniem p1. Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
To znaczy że z ciśnieniem w turbinie jest wszystko ok To znaczy, że z elektrozaworem podciśnieniowym i samym podciśnieniem jest ok
To elektrozawór podciśnienia sterujący ,,,chyba,, zaworem egr . Nie ma nic wspólnego z licznikiem. Możesz dokleić rurkę byle po tej operacji była drożna.
Pompy w zbiorniku nie rusz bo nie ma nic wspólnego z tym co opisujesz. Niebieski dym może być od niespalonego paliwa albo oleju. To pierwsze może się nie spalać kiedy cały czas pracuje zawór EGR. Olej może pochodzić np. z uszkodzonej turbiny. Na początek sprawdź EGR, bo to najłatwiejsze. Sprawdź czy masz jeden czy dwa elektrozawory (po prawej stronie...
Jak złapie błąd to już nie próbuje go otwierać bo po co? I stąd brak podciśnienia. No chyba że na zasilaniu elektrozaworu podciśnienia już nie ma. P401 to właśnie ECU wykrył że ilość świeżego powietrza nie spadła z 500mg/suw do wymaganych 250mg/suw (mniej świeżego powietrza = więcej spalin przez EGR). Powód może być prozaiczny zatkany nagarem kanał...
Przepływomierz był wymieniany i nic to nie daje. Jak mechanik sprawdzam napięcie na kostce zasilającej elektrozawór podciśnienia to caly czas jest na nim 8V
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Możesz też spróbować zaślepić wyjście podciśnienia od elektrozaworu sterującego siłownikiem SWIRL, żeby dziurawy siłownik (jeżeli jest dziurawy) nie powodował ubytków podciśnienia Siłownik nie musi być dziurawy. Samo odpięcie dźwigni SWIRL od nieuszkodzonego siłownika powoduje defekty zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Wykręciłem świece sprawdziłem cewki co prawda jest jedna zasniedziała ale bardzo dobrze podaje iskrę. Zrobiłem mu samoadaptacje i w miarę wszytko wróciło do normy. Zniknął CHECK ENGINE i zaczął nabierać mocy. co prawda nadal go jeszcze szarpie ale znalazłem uszkodzony elektrozawór podciśnienia. Zobaczę co się stanie jak zamontuje ten elektrozawór. Co...
Jeżeli Nieszczelność, to czujnik ciśnienia doładowania może wyrzucać błąd, jeżeli przytkany to też. W obu przypadkach możliwość zamulenia i trybu awaryjnego. Bardzo podobne objawy dawał mi elektrozawór podciśnienia
Wartość zmienia sie gdy ręczną pompką wytworze podciśnienie. Omijam wówczas elektrozawór. Elektrozawór przełożony z innego auta 100% sprawny, podciśnienie do elektrozaworu jest, napięcie zasilające sprawdzone.
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
Jak słaby i kopci na czarno to problem z doładowaniem. Sprawdź wszystko co związane ze strowaniem zaworu na turbinie, przewody podciśnienia, elektrozawór i jego sterowanie, przejścia na przewodach do tego elektrozaworu. Jeszcze trzeba sprawdzic czemu z tą przepływką takie problemy, sprawdż zasilanie i mase na przepływke i sygnał jaki daje
Jutro sprawdzę gruszka turbiny i Jeśli ona będzie trzymała ciśnienie to pozostaje tylko pompa według ciebie? Dodano po 44 Jeszcze jedno Powiedz mi jak sprawdzić elektrozawory
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
A jak ta przepustnica dławiąca działa i czym jest sterowana? Nie jestem pewny czy mój silnik ją posiada, bo ja mam tylko jeden elektrozawór podciśnienia, tylko do EGR.
Problem tkwi według mnie w przełączniku podciśnienia. Jeśli nie zmieniane były jego ustawienia i zakładam, że dla pewności zmieniłeś parametry na niższe podciśnienie to znaczy że on jest uszkodzony. Dźwięku mogłeś nie słyszeć bo był on zagłuszany przez opuszczajączajacą się prasę. Musisz rozebrać laminator i sprawdzić czy przełącznik podciśnienia jest...
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Sprawdź działanie układu SWIRL. Kybernetes napisał w skrócie. Dokładnie chodzi o szczelność siłownika SWIRL i rurek podciśnieniowych między elektrozaworem i siłownikiem, oraz między elektrozaworem i trójnikiem. Lubi pękać gumowa złączka między samym siłownikiem a rurką. Sam fakt działania lub niedziałania przepustnic zmiennej geometrii dolotu nie jest...
Został wymieniony : Czujnik podciśnienia wraz ze zbiornikiem i dwoma nowymi przewodami oraz elektrozawór podciśnienia, dodatkowo filter paliwa i została odpowietrzona listwa wtryskowa i dalej był problem z odpalaniem ale już jakoś odpalał, więc przełożyłem ponownie czujnik wałka rozrządu, nowy wyciągnąłem i założyłem stary. Auto teraz odpala a komputer...
Auto ze względu na progi (które prowizorycznie połatałem) i tak w styczniu idzie na złom dlatego podejmuje działania tylko we własnym zakresie. Sprawdziłem organoleptyczne te podciśnienia i wyglądaj ok. U mnie tylko za elektrozaworem od filtra idzie przewód i powietrza pobiera gdzieś przy w kolektorze a na necie znalazłem info że niczego za filarkiem...
pompe vacum sprawdzałem u mechanika i powiedział że daje dobre ciśnienie, ale pompa też jakoś dziwnie piszczy trzeba by przepatrzyć cały układ i przeczyścić elektrozawory ewentualnie sprawdzić czy są dobre
Witam.Od jakiegoś czasu pojawiają mi się dwa błędy tj P 2564 i P 2562. Wymieniłem elektrozawór podciśnienia oraz wszystkie Wężyki podciśnieniowe. Blad nadal się pojawią i pp jakimś czasie znika,by znowu się pojawić.W czasie zimy nie pojawiał się.Problem jest od jesieni teraz na wiosnę znów problem wrocil. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o jakieś...
Witam Po dokładnym sprawdzeniu wyszło że turbina jest niepodłączona tzn brak podciśnienia a także czujnika i elektrozaworu ciśnienia. Dodatkowo w wiązce która jest w silniku brak kabli do czujnika ciśnienia doładowania. Czy posiadacie opis jak prawidłowo podłączyć podciśnienia? Czy jeśli podłączę czujnik ciśnienia do wiązki która nie posiada tych pinów...
W moim fordzie 2,0 tdci z 2002r.są dwa elektrozawory podciśnienia umocowane na jednej płytce,sterujące egrem i turbo.Mam pytanie,czy powinna być do nich doprowadzona masa?Czy Ktoś ma może schemat elektryczny ich działania?
Witam serdecznie. Jesteś pewny co do sterowania napięciem 12v? Clip mówi że zawór powinien być sterowany napięciem 5v? Dziękuję Przepraszam nie chciałem wprowadzić w błąd, pisałem z głowy, Clip ma racje... Ale co błąd mówi , przecież to zwykłą grucha. Błąd dotyczy obwodu sterowania "gruchą", a elektrozawór podciśnienia należy do obwodu.
Błędy miałeś odczytane diagnoskopem, oprócz błędów da się nim czytać parametry bieżące. Tylko jeden z elementów których zdjęcia podałeś jest czujnikiem, to drugie to elektrozawór podciśnienia (choć na aukcjach widywałem go pod różnymi dziwacznymi nazwami). Pomiary napięć miałeś robić bez rozłączania czujnika!
tak rozrusznik też wymieniałem. ułamana jest rurka od elektrozaworu podciśnienie i idzie do pompy do mechanizmu od ssania... że niby ssania w tej chwili nie ma ale to chyba nie ma znaczenia bo jechałem do szczecina 300km mam wracając zgasiłem silnik na CPN i nie chciał zapalić... pochwili nowe zaworki zwrotne na wężu od paliwa, myślałem,że paliwoschodzi
To jest elektrozawór. Działa na podciśnienie. Sprawdzasz wakuometrem jakie jest podciśnienie przed nim I za nim
NA WSZYSTKICH CYLINDRACH JEST ISKRA I ŚWIECE SĄ NOWE CIŚNIENIE JEST OK. Dodano po 1 MOŻĘ TO BYĆ JAKIŚ ZAWÓR LUB ELEKTROZAWÓR PODCIŚNIENIA????
Dokładnie jak kolega wyżej - następuje przeładowanie mimo próby zbicia podciśnienia przez elektrozawór N75, wskazania MAF w logu statycznym wskazują na zaślepiony EGR, wskazania przepływomierza są OK. Sprawdź jak pracuje dźwignia zmiennej geometrii na turbosprężarce. Poza tym postaraj się robić logi ww. grup osobno i kręć do 4200 RPM lub do osiągnięcia...
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Witam czy jest różnica między zaworami elektromagnetycznymi jeśli numer oem. się zgadza ? Muszę wymienić elektrozawor podciśnienia turba i znajduję ich dużo po numerze oem lecz drugi numer znajdujący się pod nim różni się. Numer oem 6g9q-9e882-ca url=https://obrazki.elektroda.pl/5959882... https://obrazki.elektroda.pl/5959882400_...
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. O zamiennikach przepływomierzy to szkoda w ogóle pisać, można je co najwyżej na choinkę powiesić - tylko oryginał BOSCHa dobrany w/g katalogu. Zamienniki albo w ogóle nie działają, albo nie ma mocy, albo wchodzi w tryb awaryjny przy większym obciążeniu...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
albo Tobie n75 robi psikusy Może Psikusy może też robić klapa gaszenia , serwo.... i długo będziemy bredzić. Pomiary podciśnienia z vacupompy zrobione? Działanie elektrozaworów , siłowników , serwa hamulcowego wykonane? Sygnał z przepływomierza sprawdzony?
Odczytaj błędy , sprawdź szczelność membran egr i siłownika w kolektorze oraz wężyków zasilających elektrozawory w podciśnienie.
Wszystkie wężyki i rurki cieńkie plastikowe od podciśnienia sprawdź.Idą od pompy vacum na głowicy do 3 elektrozaworów (dwa obok aku , jeden pod rurą filtr-turbina). Czujnik jest w bloku silnika ale sprawdź jego wtyczkę bo lubi gnić.
Proponuje sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia, i ich uszczelnienia, dość częste są niewidoczne pęknięcia takich wężyków. Zdarzyło się też kilka razy stwardniała uszczelka na serwo. Zbiornik na podciśnienie, zaworek zwrotny i wszelkie elektrozawory razem z końcowymi siłownikami. Doładowanie jest sterowane podciśnieniem i prawdopodobnie zawór EGR...
Tak jak Ci radzą, jedź na diagnostykę, bo sam raczej nic tu nie zdziałasz. Kopcenie i problemy z wkręcaniem na obroty miałem przy uszkodzonym elektrozaworze podciśnienia od sterowania turbiną. Ładnie odpalał, ale po pierwszym dodaniu gazu wchodził w tryb awaryjny wskutek za wysokiego ciśnienia doładowania. Wtedy dym szedł jak z parowozu, a kręcić się...
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
działa elektrozaworu podciśnienia zmywarka sprawdzenie elektrozaworu sprawdzenie elektrozaworu zmywarki
strumienica zamiast katalizatora sterowanie rolet zewnętrznych plugin wordpress
Programming Star PA05 Swing Gate Controller Wymiana modułu SAM w Mercedes Vito W639: kodowanie i zgodność