A czy nie prościej by było zmienić 1 element (opornik lub kondensator) w obrotomierzu?
Witam. Budowa elektroniki do sterowania takim bajerem może zabrać dużo czasu i pieniędzy trzeba by wyłuskać sygnały dochodzące do odpowiednich wskaźników i dalej porównywać, obrabiać itp. Po obejrzeniu filmu stwierdzam ze jest to raczej zrobione mechanicznie to znaczy wskazówka jest podświetlana strefowo. Przyjrzyj sie w to miejsce gdzie jest oś obrotu...
Czy to zwiększanie wskazań obrotomierza występuje z tylko dzielnikiem, czy i bez niego?
A po co tak ? Przyzwoite impulsy zaplonu wystepuja na PRZEWODZIE GASZACYM , zwieranym stacyjka do masy w kazdym zaplonie CDI. Możesz śmiało podłączyć tam bezpośrednio obrotomierz ...ok. 80V pp, zrób sobie dzielnik i komparator, by czysty prostokąt uzyskać.
Nie znam się na tym ,zwykłe wyjście z alternatora o oznaczeniu W -czyli do obrotomierza
pomocy dzielnik czestotliwosci przez 4 do obrotomierza w samochodzie
lub dzielnik częstotliwości.
Poniżej zera. Chyba że interesują cię wartości ma wyłączonym zapłonie. Bo jeżeli masz stała odchyłkę to wskazówką różna to kondensator na dzielniku.
Dzielnik napięcia na wejsciu.
nie umiem sobie poradzić sam. Skąd najprościej brać sygnał do obrotomierza na Arduino. Przy zastosowaniu dzielnika napięcia, obrotomierz przestaje działać normalnie. Jest jakiś inny sposób na odczytanie RPM ? Podłączenie się bezpośrednio do któregoś ze styków ECU ?
Prosty dzielnik częstotliwości możesz zrobić na układzie 4017 według poniższego schematu. http://obrazki.elektroda.pl/5403283600_1... Jeśli dalej będzie problem z drganiem styków kontraktonu możesz zastosować jedną bramkę NAND układu 4093, która zawiera wbudowany przerzutnik Schmidta. Dzięki temu dość łatwo można wyeliminować drgania...
kojot999 - jest śrubka z tyłu alternatora z oznaczeniem - W - i to jest do obrotomierza ale szukam schematu jakiegoś dzielnika i to musi zadziałać . pozdrawiam
podlaczajac pod dowolna cewke i liczac obroty x2 lub zmieniajac dzielnik
Najprościej wykonać dzielnik przez 4.
Komputer daje impulsy 5V w zależności od obrotów silnika spalinowego, ale obrotomierz który posiadam to starsza konstrukcja sterowana sygnałem 12V. Może wystarczy zmienić dzielnik wejściowy w obrotomierzu. Jaki to obrotomierz?
Jeżeli z zewnątrz - to tylko dzielnik :2
Po co wam schemat......... niech kolega (at)kszych 232 dołoży do swojego obrotomierza prosty dzielnik :2 zrobiony na liczniku 7493 i dostosuje wejście układu do sygnału TTL
Jest to łódka motorowa ,Wcześniej miała silnik Volvo Penta AQ 231 benzyna ,teraz założyłem mercedesa 606 klasyczny silnik z okulara 3,0 td dla mnie najprościej było by coś tam założyć żeby podzieliło przez 4 -jakiś dzielnik . Mój obrotomierz ma dodatkową funkcję motogodzin i chciałbym go zostawić. Nie jestem elektronikiem i dlatego mam prośbę o zrobienie...
Nie prościej zmienić konstrukcję samego obrotomierza?
Zaletą takiego przekładnika jest to, że jest czuły na prąd, nie na napięcie - czyli, jeśli świeca nie daje iskry, to da na wyjściu zupełnie co innego (inny kształt impulsu i dużo mniejszy, ale nie zero, bo jest pojemność kabla i prąd ładowania tej pojemności), niż kiedy jest iskra - więc przy odpowiednim jego wykorzystaniu da więcej informacji o działaniu...
Panowie, czy jest ktoś w stanie mi pomóc w sprawie tego dzielnika obrotów?
Jeżeli zastosujesz CD4027 który może pracować w zakresie od 3 do 15 v to wyrzuć ten stabilizator ale kondensator zostaw. Możesz to zasilać z instalacji 12v. Będziesz miał przez to przebieg sterujący obrotomierzem na poziomie 12v.
Miałem kiedyś problem z obrotomierzem w yaris dieslu, ginal mi - problemem okazała się masa. Ale dużo kopalem w necie i na pewno było coś na temat sygnału i dzielnika
Obrotomierz to tak naprawdę częstotliwościomierz. Jakbyś miał oscyloskop to można by zrobić pomiary i coś pomyśleć. Może jakiś dzielnik częstotliwości by się dobrało.
Jeszcze przyszło mi coś innego do głowy: będąc u kumpla, sprawdzaliśmy w ETCE numery liczników (zegarów) do Golfów 3 w różnych wykonaniach. Czy pasują te same do modeli z różnymi silnikami. No i liczniki dla silnika AAA występują jako odrębny typ (literki CX lub DX na końcu oznaczenia), nie do zastosowania z innymi silnikami. Jest więc możliwe, że sygnał...
tylko jeśli chodzi o czujnik wału to sam dzielnik nie wystarczy bo impuls do obrotomierza ma 12V, a czujnik wału działa na miliwoltach, więc przy okazji musiałoby być coś jeszcze.... ale z tymi dzielnikami to nie wiedziałem.. będę się pytał, jak macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Częstotliwość sieci energetycznej wynosi 50Hz. Jeżeli nie ma do dyspozycji generatora, to najprościej będzie wykorzystać tą częstotliwość, oczywiście przez odpowiedni dzielnik, lub transformatorek. Częstotliwość 50 Hz, to przy wykorzystaniu "jednego" impulsu wychyli wskazówkę obrotomierza na 3000 obr/min. Wskazówka prędkościomierza też wychyli się po...
Mam pytanie jak zrobić dzielnik impulsów żeby obrotomierz wskazywał faktyczne obroty silnika w bmw e30 licznik jest z 4 cylindrów a ja wkładam V8. Wiem że trzeba zmniejszyć o połowę impulsy z silnika Widziałem takie urządzenie to cztery przewody plus minus wejście i wyście sygnału Tylko jak to zrobić ?
mozna zastosowac dzielnik czestotliwosci i kombinowac z jego dostrojeniem.
Można próbować. Nawet trzeba. Schematów dzielników częstotliwości jest w sieci mnóstwo. Nie naszą rolą jest ich szukanie, analizowanie i robienie układów. Przykład pierwszy z brzegu: [url=http://zs3.pl/poddomeny/policealna/... Ostatni schemat jest tak prosty, że aż boli. Jeden układ scalony i klika połączeń! Trzeba by...
Karol Ja mam gaźnikowca i wiem że trzeba założyć dzielnik impulsu, i chodzi mi właśnie żeby ktoś podpowiedział jak go zrobić!!!!!!!!!!!!! i ewentualnie schemat takiego dzielnika. Pozdrawiam
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
wystarczy podłączyć do jednej z diód alternatora(tych dużych)jeden przewód zastosować ewentualny dzielnik i gotowe nic prostrzego
Opóźnienia żadnego być tu nie może, bo obrotomierz wskazywałby co? - obroty sprzed 0,5 sek? Potencjometrem nie wystarczy, bo tu nie chodzi o wartość napięcia ale o jego zakres, który powinien być większy niż zakres fwe. Przemyśl to.
Trzeba tylko zrobić dzielnik częstotliwości. Bez żadnych zmian w fabrycznym obrotomierzu. Nie trzeba go nawet wymontowywać. Prosta aplikacja do 4017. Wejście układu podłącz przez kondensator (szeregowo) i zabezpiecz zenerką (9V do masy). Przecinasz przewód który masz podłączony do altka, a na wyjściu z układu podłączasz obrotomierz. Układ taki śmiga...
Ogarnalem, ze jest cos takiego jak dzielnik impulsów. Bede próbował zrobić cos takiego.
Niestety do MKII nie ma innych obrotomierzy i trzeba przerobić ten co jest żeby to wszystko wyglądało jakoś w jedną całość. Bo przełożenie innego obrotomierza jest dość trudne i będzie to "jakby z innej parafi", a zmiana całych zegarów np. od MKIII jest drogie (ok 100-150) zł. Poza tym mi się nie podoba... może jednak jest ktoś w stanie mi pomóc. na...
Nie wydaje mi sie ze sygnal do obrotomierza jest napieciem stalym. Wstawilbym w szereg diode i mozliwe ze potrzebny bedzie dodatkowo dzielnik oporowy. Sprubuj na poczatek dac diode i rezystor 100kOhm w szeregu pomiedzy obrotomierzem a zlaczem komparatora.
Zastosuj nie monowibrator, tylko wzmacniacz operacyjny z dodatnim sprzężeniem zwrotnym, będzie dzałał, jak przerzutnik Schmitta. Tranzystor można wtedy wywalić, dając równolegle między wejściami (+) i (-) rezystor 100k i podłączając ten 1M do wejścia (+). Wejście (-) do dzielnika napięcia 100k+100k. Light'I
Easy ECU daje na wyjście tacho sygnał prostokątny 12V o częstotliwości zależnej od obrotów, jest szansa, że obrotomierz z Łady zadziała po modyfikacji układu wejściowego formowania impulsów, sygnał z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej ma kilkaset voltów w impulsie, na wejściu jest pewnie kondensator 10nF i dzielnik rezystancyjny 1:100, po wywaleniu...
jak wykonac dzielni aby ze 133,33mhz wyszlo 33,33 mhz potrzebny do obrotomierza samochodowego przerobka z bezyny na diesla
czyli jak pisze kolega też mogę użyć LM3915? Nie możesz. LM3915 ma nieliniową charakterystykę, Jest do innych celów. Jak chcę ustawić na BAR muszę złączyć piny 9 i 3? Tak :D 5-ty pin to wejście sygnału mierzonego. Dla 30V potrzebny jest rezystorowy dzielnik wejściowy. 8-kę podłącz wg schematu. Jest to ujemne wyjście wewnętrznego żródła napięcia odniesienia....
Albo w srodku jest zwora do zmiany ilosci cylindrow lub trzeba zmienic dzielnik napiecia za ukladem calkowania .Porownaj schematy innych rozwiazan obrotomierzy ktore sa na forum .
Kiedyś miałem podobny problem, tyle że znajomy chciał założyć obrotomierz od nieznanej wersji silnikowej 124 do diesla, w którym wcześniej nie było obrotomierza. Wtedy pomogło założenie po drodze dzielnika częstotliwości. Jednak było to dość dawno i nie pamiętam jaki był współczynnik podziału. W Twoim przypadku pewnie i tak trzeba by dobrać wspólczynnik...
potrzebuje dziennika częstotliwości jak sądzę 1;10 Poszukaj pod hasłem dzielnik częstotliwości 7490, lub programowany 74193.
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Wstaw fotki przez elektrodę (przy pisowni dodaj obrazek)-potrzebny schemat. Za 555 będzie na schemacie dzielnik napięcia -przed pierwszym LM3914 . Trzeba go zmienić
jeśli chodzi o prędkościomież to stała K=1000 jest standartem w licznikach na linkę, oznacza 1000 obrotów linki na przejechany 1km, natomiast przekładnia napedzająca linke dobierana jest do przekładni głównej(układ róznicowy) i średnicy kół, tak więc spokojnie każdy licznik o stałej K=1000 będzie pasował i dobrze wskazywał, nie ważne do jakiego będzie...
Silnik 1,9 d,jeżeli pamiętam?A jakiej firmy alternator? ja mam BOSCHA .Jeszcze proponuję przecinać zwory po jednej od końca tak jak wcześniej pisałem czyli BR13,12,11,9,8.Czyli przecinasz br 13 i sprawdzasz wskazania biegu jałowego powinny spaść nie wiem o ile i w ten sposób przetniesz myślę ,że jedną lub dwie zworki i powinno być ok.Zworkami dobiera...
Sygnały z impulsatorów w skrzyni i modułu zapłonowego typowo są sygnałami TTL 5V. Sygnał prędkości to chyba nie problem sprawdzić na oscyloskopie ile impulsów przypada na obrót koła (a znając obwód koła dowiesz się ile impulsów przypada na 1m). Nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy, więc nie powiem ile jest impulsów na obrót wału ale to też ławo sprawdzić,...
Zlecę wykonanie układu dzielnika impulsów na podstawie schematów. Potrzebuję dwóch układów. Mają za zadanie ograniczać impulsy z alternatora do obrotomierza. Nie posiadam żadnych elementów. https://obrazki.elektroda.pl/6483901400_... https://obrazki.elektroda.pl/8298036900_...
Witam. Zabudować dzielnik częstotliwości na wejściu, ewentualnie zmienic stałą czasową elementów RC na wejściu. Pozdrwiam.
Sprawdź z pomocą jakiegoś elektronika, jak Ci pisałem. Napięcie z uzwojeń pierwotnych cewek, czyli tam, gdzie się podłącza zwykle obrotomierz to kilkaset woltów, a z sensora to kilka woltów. Najwyżej dzielnik rezystancyjny sobie zrobisz. W ostateczności użyj kondensatora 0,5 µF /400VDC szeregowo i rezystora 470Ω równolegle do wejścia miernika...
zmień sterownik na próbę ,albo wstaw w swoje orginalne pamięci ,ew jakiś dzielnik częstotliwości,oddac chip do poprawienia ,Pomogłem?
A jakby tak zastosować moduł gotowego obrotomierza od samochodu? Taki od benzynowego trzeba by trochę uczulić, bo dostaje impulsy o znacznym napięciu (ok 100V). Najczęściej na we. są jakieś dzielniki. Trzeba je wywalić. Druga opcja to obrotomierz od diesla. Mierzy częstotliwość prądu z alternatora. Zadowala się kilkoma woltami. W sam raz. Ale rzadko...
Ja muszę przekształcić sygnał obrotomierza a nie sygnału prędkości :) muszę przetestować ta opcje z kondensatorem ale to po sesji :P
jest dzielnik przez 3/2. Układ da się zrobić na bramkach z serii CD4000. Przypuszczam, że brak koherencji będzie ok. Jak najbardziej chciałbym spróbować z takim ,,połykaczem''. Dał byś radę narysować, jak wpiąć go w układ? Potrzebuję to do obrotomierza. Wygląda na to, że nie da się go dostroić w inny sposób. Jest w nim jakiś układ scalony. Są wprawdzie...
Witam spotkałem się z takim problemem B4 TD objawy takie same, podstawiałem inny licznik działający i nadal to samo Znajomy kupił już auto z takim problemem , alternator podstawiany z innej audi i problem pozostał Wystarczyło zmierzyć częstotliwość i sprawa jasna W TD jest inny obrotomierz a TDI i benzyna ma podobna częstotliwość sterującą. Licznik...
Dzieki za podpowiedz. Juz wybebeszylem Halla z wentylatorka od PC i kombinuje z iloscia magnesow, a nie jest to latwe. Paliwo chyba tez troche zawyza. Obrotomierz podlaczony pod alternator tez fiksuje bo obroty sa X3 i prawie caly czas wskazowka jest przy koncu skali, slyszalem ze to kwestia przeprogramowania kosci pamieci 93c56 w liczniku pod katem...
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
Można by kombinować z dzielnikami, ale nie wiem, czy to się opłaca i czy wskazania będą wiarygodne. Lepiej zakupić obrotomierz uniwersalny, który posiada opcję pracy z trzycylindrowym silnikiem. Na Alledrogo jest sporo sprzedawców i trzeba ich zapytać.
Przeczytałem uważnie to o mierniku częstotliwości. Lecz jak zrobić żeby zamiast pasma częstotliwości wyświetlał mi obroty na minutę ? wiem iż około 167hz to 9999 obr/min. Co do tego prosił bym o pomoc bo sam nie wiem jak się za to zabrać, chciałbym obrotomierz zrobić na razie po przeczytaniu wiem ze można zmieniając dzielniki osiąga sie inną częstotliwość...
Witam. Wpasowałem go golfa 2 deskę rozdzielczą ze Skody Octavi wraz z zestawem wskaźników. Problem jaki nie daje mi spać to zgranie obrotomierza z sygnałem z wyjścia W alternatora. Znalazłem na necie schemat dzielnika który jednak sprawiał że obrotomierz był strasznie niestabilny i pokazywał zupełnie inne obroty niż rzeczywiste. Przerobiłem go troszkę...
Z diesel`a do diesel`a ;] Nie wiedziałem ze jest to miernik częstotliwości - aż wstyd się przyznać ( no to teraz przynajmniej wiem czemu przy dzielniku napięcia nie było w ogóle reakcji ;d ) Napięcie biorę z wyjścia W znajdującego się na alternatorze Dodano po 19 Można prosić o schemat takiego dzielnika częstotliwości przez 5 na układzie CMOS? Ps Dziękuję...
Witam, Jeżeli w obrotomierzu masz zasilanie i wejście impuls oraz dokładnie dwukrotnie zawyżone obroty, to oznacza to, że w zamienniku zliczane jest o połowę mniej impulsów na obrót. Rozwiązaniem jest zatem dodanie cyfrowego dzielnika częstotliwości z podziałem przez 2. Zrealizujesz go np. za pomocą jednego przerzutnika JK - [url=http://zto.ita.pwr.wroc.pl/~luban/u...
Teoretycznie sam uC wystarczy. Podajesz sygnał na timer0, timer0 ustawiasz jako licznik impulsów, timer1 będzie służył jako odmierzacz czasu. Liczysz liczbę "1" w czasie trwania np. 1 sek. Timer0/timer1=Hz Poszukaj programu na obrotomierz. Możesz podawać sygnały przez dzielnik rezystorowy tak by na uC trafiało 5V bądź podawać sygnał np przez ULN2003...
Jak już wspomniałem powyżej Co do podłączenia bezpośrednio do ECU, to powinno się udać po usunięciu dzielnika R3, R4 i bezpośrednim podłączeniu sygnału na wejście układu (R2 zamieniasz na 10k, zostaje też C4)
Wszystkie sygnały z których korzystam obniżyłem im napięcie za pomocą dzielników napięcia do około 4,5 - 4,9V a następnie sygnał był podawany na buffor smd (cos z tego 74HC) który nie obciąża badanego sygnału a następnie sygnał był podawany do mikroprocesora i tak rozwiązałem mój problem z wszystkimi sygnałami. Oczywiście dzielniki dobierałem doświadczalnie....
Mam pytanie jak zrobić dzielnik impulsów żeby obrotomierz wskazywał faktyczne obroty silnika w bmw e30 licznik jest z 4 cylindrów a ja wkładam V8. Wiem że trzeba zmniejszyć o połowę impulsy z silnika Tylko jak to zrobić ?
Sam sobie odpowiem bo problem prawie rozwiązany otóż pomógł schemat do wersji skutera nie dostępnej na razie u nas tj gtr 180 mam takowy mgę się podzielić jak ktos potrzebuje . Schemat był czytelniejszy i okazało się że przycisk faktycznie jest tylko jeden. Swoją drogą ten licznik to bardzo fajna konstrukcja - z kalibrację prędkościomierza opisana w...
Czyli najłatwiej będzie zastosować te wartości na schemacie, żeby już nie bawić się w obliczenia. Dzielnik i diody z mojej płytki wyrzucę całkowicie podłączę i będę testować. Zasilanie proca mam dobrze odfiltrowane.
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
Jest to zwykły dzielnik napięcia i trudno Ci będzie uzyskać kilka mV na wyjściu. Należy dodatkowo zastosować ogranicznik napięcia / patrz na rozwiązania wejść obrotomierzy/.
potencjometrem to sobie mozesz regulowac. poprostu wskazuje mu 2 krotnie wyzsze obr. iz ma, musisz zmienić dzielnik. niestety fotki nie widać, wiec mussz znalezc oryg. intrukcje od tego, bo ja nie pomoge
akurat na objętości programu i obciążonych timerach mi nie zależy. Chcę wiedzieć tylko czy lepiej dac zenerkę(zakładając hipotetycznie że podłączę się do uzw. pierwotnego cewki) czy lepiej dzielnik napięcia. (czujniki Halla są chyba tylko w silnikach z wtryskiem z tego co wiem).
W przypadku Ardunio ja to robiłem na przerywaniu w trybie CHANGE by wykrywał dwa zbocza co daje wynik w 0,5s z mała pomyłka 1Hz.. w setup attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(pi... Obrotomierz, CHANGE); ISR Obrotomierz void Obrotomierz() { impulsy_Obr++; } A później na timerze albo w funkcji mills żeby co 500ms przypisał do innego bufora...
Hm, chyba znalazłem przyczynę. Kondensator nie przepuszcza prądu stałego więc filtrował moje testowe impulsy. Po wyrzuceniu i wymianie tranzystorka (poprzedni był uszkodzony) działa właściwie. Nie wiem w jakim celu w projekcie obrotomierza był ten kondesator... w każdym razie mi chodzi o dzielnik logiczny mod6 więc uważam ten element za zbędny.
Nie zastanawiałem się nad tym bo nie wiedziałem czy mam dobry obrotek. Pewnie podłącze się pod cewkę zapłonową pod przewòd "sygnałowy"? Jeśli mam ustawić na 6 cylindròw to muszę jakoś oszukać obrotomierz żeby zgadzała się czestotliwość? Edit: zadzwoniłem bezpośrednio do dystrybutora w Polsce i powiedział mi żebym ustawił 6 cylindrów i wpiął...
układ ma zmieniać impulsy dochodzące do obrotomierza. teraz jest ich ok 6 razy za dużo. jest to spowodowane, tym że obrotomierz jest od silnika benzynowego, a silnik jest TD. w benzynie impulsy są brane z ECU, lub z cewki. w TD z alternatora. różnica w częstotliwości jest ok 6 razy. zmiany powolne względem częstotliwości sygnału. dokładność też nie...
Jak tam idzie praca nad obrotomierzem? Obecnie rozpoczynam swój własny projekt sterownika. Mam obrotomierz z elektroniką. Niestety elektronika sterowana przez CAN a co za tym idzie trzeba robić nowe sterowanie. Silnik krokowy standardowy. 2x2 wyprowadzenia dwa uzwojenia. Na 5V biorą ok 40mA. Nie wiem czy to nie za dużo. Trzeba będzie odłączać zasilanie...
Witam - A czy dzielnik na schemacie podanym przez Joker2 jest dopasowany do instalacji 12v czy6v? A mógłby ktoś podać dzielniki do tego schematu właśnie do instalacji 6V i 12 V? - A czy ktoś nie wie jak zrobić taki również " najprostszy " obrotomierz z wykorzystaniem takiej samej linijki LED 7zielonych + 3czerwone LED ? Pozdrawiam
Temat uważam za zamknięty, problem tkwił w liczniku, dokładnie w sterowaniu sygnałem z alternatora ("W"), nie dochodził on do procesora, uszkodzony rezystor R21 SMD 0805 103 w układzie dzielnika zasilającego tranzystor Q3. Tak działa podczas testów. https://obrazki.elektroda.pl/6265714800_...
Nie możesz podpiąć 12V do wejścia ATmegi jak sam zauważyłeś. Obciążenie prądowe jest dla WYJŚCIA. Pobór prądu przez wejścia ATmegi są znikome i uzależnione jest to od ich rezystancji. Co do tego rezystora - pojedynczy rezystor ograniczy Ci jedynie prąd, a nie napięcie - musisz zastosować dzielnik napięciowy - tu masz link jak sobie to wyliczyć - http://pl.wikipedia.org/wiki/Dzielnik_na...
Owszem czytałem wcześniej i jak przerobić - wiem. Natomiast pytam czy ktoś ma "patent" aby wykorzystać jakiś dzielnik częstotliwości między wyjściem W alternatora a wejściem obrotka. Chodzi o to aby nie demontować ponownie wszystkiego. I nie narażać sie na zniszczenie wskazówki.
Alternator posiada wyjście napięcia zmiennego, ono jest wykorzystywane do podłączeń obrotomierza elektronicznego. Znając obroty oraz przełożenie (bieg) można jakoś wyskalować prędkość. Rozszerzenie zakresu możliwe jest do zrobienia np. rezystor, dzielnik napięcia, jakiś prosty układ elektron.. Dlaczego przestaje działać oryginalny licznik!
Czy aby nie przesadzasz z dokładnością pomiaru? Prostymi cyfrowymi metodami możesz wykryć "brak" jednego impulsu (albo nadmiar). Przy 18 otworach brak/nadmiar 1/18 obrotu daje 0.01 obr/min przy pomiarze w czasie 5.555 minuty. Czyli wynik pomiaru dostawałbyś raz na ok. 5 minut. Oczywiście można dokładniej. Trzeba stabilny sygnał zegarowy (teoretycznie...
Wywaliłem Dz bez różnicy jednak zauważyłem ciekawą rzecz jak tylko dotknąłem wejście pojawił się bałagan w pomiarach. A do dzielnika zastosuje inne rezystorki 100K i 100, stosunek będzie ten sam tylko prąd większy i tutaj pytanie nadaj 100nF wystarczy czy w związku ze zmniejszeniem rezystorów o 10, kondensator powiększyć do 1uF ? Wyrzuć ten kondensator,...
Najprostsze rozwiazanie wygląda tak: 1.Do liczenia impulsów wykorzystaj licznik wewnetrzny procesora. 2.Zastosuj taki kwarc i dzielnik częstotliwości by przy 4800obr/min mieć na liczniku 48 impulsów- co da ci dokładnośc do 100 obr/min 3.Chcąc mieć dokladność 10 obr na min musisz zastosować licznik 16bit 4.Lcd jest najprostsze bo wyświetlacze LED musisz...
Witam chcę zrobić dzielnik impulsów z alternatora, który by dzielił impulsy na cztery i mam takie pytanie jaką diodę na wejściu do układu dać gdyż nie jest podpisana? czy to może bez różnicy? z góry dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5775767800_1...
Kiedyś robiłem coś takiego w ten sposób, że był filtr dolnoprzepustowy na maksymalną częstotliwość jaka może wychodzić z impulsatora (pomijając harmoniczne) za tym był komparator z niewielką histerezą, za tym dzielnik częstotliwości przez 2, i z tego wychodził piękny prostokąt o wypełnieniu 1/2 na wejście INT. Trochę skomplikowane, ale działało pewnie....
Wiem, że odświeżam kotleta ale mam pytanie do tej dyskusji, a nie chcę specjalnie tworzyć nowego tematu. Czy ktoś z Was, drodzy forumowicze, ma informacje czy od tamtej pory (czyli w sumie już ponad 3 lata) zmieniło się coś w sprawie przeprogramowania mnożników/dzielników ilości impulsów dla prędkości i obrotów? Nigdzie nie można znaleźć info na ten...
ilość impulsów z alternatora jest 6 razy większa . Był też dzielnik przez 6. [size=9][color=#999999] Przy zalozeniu, ze przelozenie miedzy silnikiem i alternatorem jest 2:1. Nalezaloby to sprawdzic zanim podejmie sie jakiekolwiek dzialania. Pozdrawiam, Georges
W jednym z linków tej strony znalazłem taki układ, służący do konwersji sygnału z nowego modułu (prostokąt 5V) do starego obrotomierza (sygnał z cewki): http://obrazki.elektroda.pl/4694906000_1... Nazywają to tacho-booster. Inna metoda to wymiana elementów na płytce obrotomierza. Ale to do innego obrotomierza, na płytce widać układ w...
Opiszę powyższy schemacik... 1. R1 i C5 stanowią prosty filtr dolnoprzepustowy; 2. D2 obcina napięcie; 3. C11 odcina składową stałą, przepuszczając tylko sygnał zmienny; 4. R2 i R3 stanowią dzielnik napięcia; 5. R4 ustala odpowiedni prąd dla kluczowanych sygnałów do uC; 6. Q1 element kluczujący (sepracja układów); 7. C6 wygładza sygnały. Mam nadzieję,...
Napisał do mnie "wropl" witam, z zainteresowaniem przeczytalem Panski artykul o migajacych kontrolkach.moj problem z seatem toledo \'95 tdi jest troche inny-mianowicie u mnie kontrolki cisnienia oleju i temp. plynu swieca sie na stale od momentu uruchomienia silnika. po pewnym czasie (czasem po kilkunastu minutach, czasem po 100km - zauwazylem zaleznosc...
Bardziej prosty układ na mikrokontrolerze. Czyli będę musiał się najzwyczajniej w świecie wpiąć pomiędzy masę, a dane oscyloskopem (myślę że na te potrzeby karta dźwiękowa w laptopie i dzielnik na rezystorach wystarczy). Wtedy zobaczę dokładniej jak te impulsy wyglądają i ile ich dokładnie jest. Rozumiem, że oby impulsator był zasilany samochód musi...
Nie będę zakładał nowego tematu, jedynie podepnę się pod istniejący. Chodzi o obrotomierz w CBR F4i, konkretnie o sygnał TACHO. W internecie natknąłem się na wiele zapytań, ale nikt tego wątku nie wyjaśnił. W service manual mówi, że sygnał ten idący z komputera powinien mieć wartość ponad 10.5V w przeciwnym razie zegary do wymiany. Mój ma ponad 12.5V,...
Zmniejszyć rezystor na wejściu (47k), zwiększyć ten drugi (240). W zasadzie to dzielnik napięcia, są kalkulatory do tego - wyjściowe ma wynosić 1,4V. Z drugiej strony rezystor szeregowy nie może mieć zbyt małej rezystancji, coś w przedziale 33-47k. Nawet zostawić go (47k) jak jest, tylko zwiększać rezystor (240).
wejście jest na bazę tranzystora i dalej na pin przerwań. można powiedzieć że jest to coś w rodzaju obrotomierza, tylko że nie wykorzystuję zakłóceń powstających wokół przewodu WN, tylko seryjny czujnik z kórego korzystają elektroniczne zegary. problem w tym że wersja w transoptorem wybitnie powiekszy mi płytkę. chodzi o to by była jaknajmniejsza.
dzielnik sygnału obrotomierz dzielnik impuls obrotomierz dzielnik strumienia
sterowniki kontrolera sieci asusa zelmer tabliczka znamionowa peugeot partner rozrząd
Hughes & Kettner Attax 40 – potencjometr głośności A100k log, montaż PCB, wałek D-shaft P010F – błąd MAF/MAP, Mass Air Flow Sensor A/B Correlation, objawy i przyczyny