Chodzi o impulsy zapłonowe do świec? Na pewno trzeba przez coś, co przekaże bardzo małą część mocy takiego impulsu - ale nie wiem, do czego masz tam dostęp, opisz. Ten sygnał ma wchodzić na obrotomierz? Jakie on ma wymagania co do sygnału - poszukaj opisu.
Miałem kiedyś problem z obrotomierzem w yaris dieslu, ginal mi - problemem okazała się masa. Ale dużo kopalem w necie i na pewno było coś na temat sygnału i dzielnika
Dzielnik napięcia na wejsciu.
A czy jesteście w stanie podpowiedzieć mi jak zbudować taki dzielnik sygnału?
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Np. podwójny przerzutnik 'D' (CD4013). Podział przez 6 jest nieco trudniejszy, ale np. CD4022, czy CD4017 załatwi i to. A jakie masz parametry sygnału?
kojot999 - jest śrubka z tyłu alternatora z oznaczeniem - W - i to jest do obrotomierza ale szukam schematu jakiegoś dzielnika i to musi zadziałać . pozdrawiam
Jest jakiś inny sposób na odczytanie RPM ? Podłączenie się bezpośrednio do któregoś ze styków ECU ? Albo impulsy sterujące cewki, ew. wtryskiwacza albo właściwy sygnał obrotomierza... Przy zastosowaniu dzielnika napięcia To nie używaj dzielnika tylko ogranicznik.
Po co wam schemat......... niech kolega (at)kszych 232 dołoży do swojego obrotomierza prosty dzielnik :2 zrobiony na liczniku 7493 i dostosuje wejście układu do sygnału TTL
Opóźnienia żadnego być tu nie może, bo obrotomierz wskazywałby co? - obroty sprzed 0,5 sek? Potencjometrem nie wystarczy, bo tu nie chodzi o wartość napięcia ale o jego zakres, który powinien być większy niż zakres fwe. Przemyśl to.
Jeszcze przyszło mi coś innego do głowy: będąc u kumpla, sprawdzaliśmy w ETCE numery liczników (zegarów) do Golfów 3 w różnych wykonaniach. Czy pasują te same do modeli z różnymi silnikami. No i liczniki dla silnika AAA występują jako odrębny typ (literki CX lub DX na końcu oznaczenia), nie do zastosowania z innymi silnikami. Jest więc możliwe, że sygnał...
Ja muszę przekształcić sygnał obrotomierza a nie sygnału prędkości :) muszę przetestować ta opcje z kondensatorem ale to po sesji :P
Komputer daje impulsy 5V w zależności od obrotów silnika spalinowego, ale obrotomierz który posiadam to starsza konstrukcja sterowana sygnałem 12V. Może wystarczy zmienić dzielnik wejściowy w obrotomierzu. Jaki to obrotomierz?
Bardzo dobrze trafiłeś. Impulsy sterujące układem podajesz do wejścia zegarowego jednego z przerzutników CD4013, a sygnał podzielony przez 2 odbierasz z wyjścia Q tego przerzutnika. Pozostaje tylko upewnić się, że poziomy napięć na wejściu i wyjściu będą odpowiednie dla Twojego zastosowania.
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
W ten sposób palala nie podniesiesz sygnału na poziom 12v. Owszem tranzystor ale NPN z emiterem na masie. Z kolektora wyjście na obrotomierz lecz ten kolektor trzeba podpiąć przez rezystor np. 10 k do 12v.
czyli jak pisze kolega też mogę użyć LM3915? Nie możesz. LM3915 ma nieliniową charakterystykę, Jest do innych celów. Jak chcę ustawić na BAR muszę złączyć piny 9 i 3? Tak :D 5-ty pin to wejście sygnału mierzonego. Dla 30V potrzebny jest rezystorowy dzielnik wejściowy. 8-kę podłącz wg schematu. Jest to ujemne wyjście wewnętrznego żródła napięcia odniesienia....
Witam spotkałem się z takim problemem B4 TD objawy takie same, podstawiałem inny licznik działający i nadal to samo Znajomy kupił już auto z takim problemem , alternator podstawiany z innej audi i problem pozostał Wystarczyło zmierzyć częstotliwość i sprawa jasna W TD jest inny obrotomierz a TDI i benzyna ma podobna częstotliwość sterującą. Licznik...
Easy ECU daje na wyjście tacho sygnał prostokątny 12V o częstotliwości zależnej od obrotów, jest szansa, że obrotomierz z Łady zadziała po modyfikacji układu wejściowego formowania impulsów, sygnał z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej ma kilkaset voltów w impulsie, na wejściu jest pewnie kondensator 10nF i dzielnik rezystancyjny 1:100, po wywaleniu...
Teoretycznie sam uC wystarczy. Podajesz sygnał na timer0, timer0 ustawiasz jako licznik impulsów, timer1 będzie służył jako odmierzacz czasu. Liczysz liczbę "1" w czasie trwania np. 1 sek. Timer0/timer1=Hz Poszukaj programu na obrotomierz. Możesz podawać sygnały przez dzielnik rezystorowy tak by na uC trafiało 5V bądź podawać sygnał np przez ULN2003...
Jak już wspomniałem powyżej Co do podłączenia bezpośrednio do ECU, to powinno się udać po usunięciu dzielnika R3, R4 i bezpośrednim podłączeniu sygnału na wejście układu (R2 zamieniasz na 10k, zostaje też C4)
jeśli chodzi o prędkościomież to stała K=1000 jest standartem w licznikach na linkę, oznacza 1000 obrotów linki na przejechany 1km, natomiast przekładnia napedzająca linke dobierana jest do przekładni głównej(układ róznicowy) i średnicy kół, tak więc spokojnie każdy licznik o stałej K=1000 będzie pasował i dobrze wskazywał, nie ważne do jakiego będzie...
Witam Wszystkich po przymusowej przerwie urlopowej i wracam do tematu. Na urlopie spotkałem motocyklistę z takim samym obrotomierzem jak mam ja. Jego motocykl to V-star 650 - ma układ zapłonowy DualFire, czyli iskra na swiecy wystepuje za każdym razem, gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt). Jakież było moje zadowolenie gdy zobaczyłem na własne oczy...
Wszystkie sygnały z których korzystam obniżyłem im napięcie za pomocą dzielników napięcia do około 4,5 - 4,9V a następnie sygnał był podawany na buffor smd (cos z tego 74HC) który nie obciąża badanego sygnału a następnie sygnał był podawany do mikroprocesora i tak rozwiązałem mój problem z wszystkimi sygnałami. Oczywiście dzielniki dobierałem doświadczalnie....
zmień sterownik na próbę ,albo wstaw w swoje orginalne pamięci ,ew jakiś dzielnik częstotliwości,oddac chip do poprawienia ,Pomogłem?
Zastosowałeś sam dzielnik na układzie 4017, czy też dodałeś bramkę 4093? Można by jeszcze spróbować sygnał z kontaktronu przepuścić przez transoptor. Jednak sposób z przerzutnikiem RS w tym przypadku może być dobrym rozwiązaniem.
No to teraz jest zagwozdka, czy zmontowałeś wszystko poprawnie, czy może układ jest źle zaprojektowany przeze mnie, czy też może w ogóle nie o to chodzi z tym obrotomierzem. Przeanalizowałem mój układ jeszcze raz i wygląda na to, że wszystko jest OK. Najpierw dzielnik przez 3, bo to podstawa. Oznaczając wyjście Q (pin 1) jako Q1 oraz wyjście Q (pin...
Witam. Budowa elektroniki do sterowania takim bajerem może zabrać dużo czasu i pieniędzy trzeba by wyłuskać sygnały dochodzące do odpowiednich wskaźników i dalej porównywać, obrabiać itp. Po obejrzeniu filmu stwierdzam ze jest to raczej zrobione mechanicznie to znaczy wskazówka jest podświetlana strefowo. Przyjrzyj sie w to miejsce gdzie jest oś obrotu...
Z czujnika wału sterownik pobiera impulsy obrotów wału które są niezbędne do sterowania czasami wtrysków i zapłonem.Z czujnika takiego możesz pobrać impulsy obrotów.Co do gazowników to spodkałem się z emulatorami obrotów które podłączają do różnych źródeł sygnału.Mają też filtry i dzielniki sygnału obrotów z cewki zapłonowej.Najlepiej podjechać albo...
Jest to zwykły dzielnik napięcia i trudno Ci będzie uzyskać kilka mV na wyjściu. Należy dodatkowo zastosować ogranicznik napięcia / patrz na rozwiązania wejść obrotomierzy/.
układ ma zmieniać impulsy dochodzące do obrotomierza. teraz jest ich ok 6 razy za dużo. jest to spowodowane, tym że obrotomierz jest od silnika benzynowego, a silnik jest TD. w benzynie impulsy są brane z ECU, lub z cewki. w TD z alternatora. różnica w częstotliwości jest ok 6 razy. zmiany powolne względem częstotliwości sygnału. dokładność też nie...
W przypadku Ardunio ja to robiłem na przerywaniu w trybie CHANGE by wykrywał dwa zbocza co daje wynik w 0,5s z mała pomyłka 1Hz.. w setup attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(pi... Obrotomierz, CHANGE); ISR Obrotomierz void Obrotomierz() { impulsy_Obr++; } A później na timerze albo w funkcji mills żeby co 500ms przypisał do innego bufora...
W jednym z linków tej strony znalazłem taki układ, służący do konwersji sygnału z nowego modułu (prostokąt 5V) do starego obrotomierza (sygnał z cewki): http://obrazki.elektroda.pl/4694906000_1... Nazywają to tacho-booster. Inna metoda to wymiana elementów na płytce obrotomierza. Ale to do innego obrotomierza, na płytce widać układ w...
Wymyśliłem sobie, że potrzebuję układ dzielnika częstotliwości. Schemat pochodzi z książki "Timer 555 w przykładach" strony 33 i 34 autor Krzysztof Górski. Czy o coś takiego chodzi ? Mam miernik UNIT UT107, którym mogę zmierzyć częstotliwość sygnału obrotomierza ze sterownika silnika V6. Wzór: 1,1 x R1 x C1 = (n-0,5) / fwe gdzie: n - stopień podziału...
Mam pytanie jak zrobić dzielnik impulsów żeby obrotomierz wskazywał faktyczne obroty silnika w bmw e30 licznik jest z 4 cylindrów a ja wkładam V8. Wiem że trzeba zmniejszyć o połowę impulsy z silnika Widziałem takie urządzenie to cztery przewody plus minus wejście i wyście sygnału Tylko jak to zrobić ?
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
Witam. Wpasowałem go golfa 2 deskę rozdzielczą ze Skody Octavi wraz z zestawem wskaźników. Problem jaki nie daje mi spać to zgranie obrotomierza z sygnałem z wyjścia W alternatora. Znalazłem na necie schemat dzielnika który jednak sprawiał że obrotomierz był strasznie niestabilny i pokazywał zupełnie inne obroty niż rzeczywiste. Przerobiłem go troszkę...
Nie będę zakładał nowego tematu, jedynie podepnę się pod istniejący. Chodzi o obrotomierz w CBR F4i, konkretnie o sygnał TACHO. W internecie natknąłem się na wiele zapytań, ale nikt tego wątku nie wyjaśnił. W service manual mówi, że sygnał ten idący z komputera powinien mieć wartość ponad 10.5V w przeciwnym razie zegary do wymiany. Mój ma ponad 12.5V,...
Witam, muszę wykonać dzielnik impulsów w celu dopasowania sygnału rev countrer z silnika do mojego cyfrowego obrotomierza (ace1100). W tym celu zakupiłem: http://arduino.cc/it/Main/ArduinoBoardPr... Plan jest taki, że na wejście logiczne podłącze impuls z magneto (jest specjalny kabel w silniku do podłączania obrotomierza), policzę do 6 na procku...
Zaletą takiego przekładnika jest to, że jest czuły na prąd, nie na napięcie - czyli, jeśli świeca nie daje iskry, to da na wyjściu zupełnie co innego (inny kształt impulsu i dużo mniejszy, ale nie zero, bo jest pojemność kabla i prąd ładowania tej pojemności), niż kiedy jest iskra - więc przy odpowiednim jego wykorzystaniu da więcej informacji o działaniu...
Opiszę powyższy schemacik... 1. R1 i C5 stanowią prosty filtr dolnoprzepustowy; 2. D2 obcina napięcie; 3. C11 odcina składową stałą, przepuszczając tylko sygnał zmienny; 4. R2 i R3 stanowią dzielnik napięcia; 5. R4 ustala odpowiedni prąd dla kluczowanych sygnałów do uC; 6. Q1 element kluczujący (sepracja układów); 7. C6 wygładza sygnały. Mam nadzieję,...
Witam. udało się zebrać w sobie i wykorzystać wolną chwilę i zweryfikować sygnał wysyłany z ECU do obrotomierza. Nie jest to jednak TTL tylko sygnał prostokątny z wypełnieniem 50%. Po kilku pomiarach na roznych obrotach widzę, że zależność częstotliwości opisuje zależność: (rpm * # liczba cylindrów)/120. Pytanie, czy do odczytania zaprezentowanego sygnału...
Dioda Zenera zafałszuje stany logiczne. Tranzystor NPN, INT0 do kolektora + rezystor podciągający do plusa(+5V), emiter na masie. Baza tranzystora (poprzez rezystor szeregowy /dzielnik napięcia), nie powinna wisieć na wyjściu "moto", więc powinien być dodać jeszcze jeden tranzystor, który oddzieli część logiczną od sygnału "moto" Resety to wina już...
Z tego schematu nic nie wiem (gdzie niby jest to wejście sygnału 12V?). Ale ja bym użył transoptora, ze względu na zakłócenia. Domyślam się, że chodzi o coś w rodzaju obrotomierza? Jeśli tak, i ma być to współpraca z uzwojeniem pierwotnym cewki zapłonowej, to trzeba uważać na przepięcia. Proponuję coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/81_12425474...
Witam. Potrzebuję podłączyć tzw. synchronizator silników do łodzi . Mam taki wskaźnik to jakby woltomierz wskazówkowy z zerem na środku. Są tam trzy przyłącza: wspólna masa, lewy silnik, prawy silnik. Sygnał z silników to ten sam przewód co na obrotomierz. Napięcie na nim od 30V do 100V (zmienne) w zależności od obrotów. Wskaźnik wychyla się maksymalnie...
Temat uważam za zamknięty, problem tkwił w liczniku, dokładnie w sterowaniu sygnałem z alternatora ("W"), nie dochodził on do procesora, uszkodzony rezystor R21 SMD 0805 103 w układzie dzielnika zasilającego tranzystor Q3. Tak działa podczas testów. https://obrazki.elektroda.pl/6265714800_...
Ok, więc jeszcze by zakończyć ten temat. A jak np. dam dzielnik napięcia rezystorowy, diodę zenerka i kondensator filtrujący, to tez powinno być dobrze, prawda? 1. Czy nie ma ryzyka zakłócenia pracy sygnału sterującego pracą wtrysku, gdy sie podłączy równolegle ? Chodzi oto, żeby w to nieingerować. 2. Pytanie o sygnał obrotomierza. Z instrukcji w aucie...
1. Zenerka nie musi być 8v2, ale wtedy dzielnik inaczej musisz zrobić. najpierw zenerka, potem dzielnik - przelicz sobie i zobaczysz dlaczego zenerka 8v2 i dzielnik ~2/3. Zwróć uwagę rownież przy zabawie dzielnikiem, żeby tranzystor otwieral sie na max. przy impulsach, inaczej może gubić sygnał. 3. Dolutuj do plytki elementy tak zeby sie to zgadzalo...
Sygnały z impulsatorów w skrzyni i modułu zapłonowego typowo są sygnałami TTL 5V. Sygnał prędkości to chyba nie problem sprawdzić na oscyloskopie ile impulsów przypada na obrót koła (a znając obwód koła dowiesz się ile impulsów przypada na 1m). Nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy, więc nie powiem ile jest impulsów na obrót wału ale to też ławo sprawdzić,...
1) Faktycznie rozwiązanie z transoptorem jest lepsze niż dzielnik napięciowy bo dodatkowo separuje Ci wejście. 2) Całkowicie nie rozumiem toku rozumowania kolegi Ravander'a - układ A wg. mnie nie będzie działać (poczytajcie na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3ln... oraz http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3ln... ), układ B jest zbytnio...
witam, spróbuj zrobić coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/12_11687808... dzielnik powinien dziaŁać na 99,9%;-) nie mam pewności co do poprawnych konfiguracji tranzystorów ale ja tak bym zrobiŁ, na wejście CLK lepiej podać max 5V, z tąd ten pierwszy tranzystor a na wejście licznika chyba można podać 12, z tąd ten drugi tranzystor. Najlepiej...
Witam. Tak jak w temacie muszę dopasować odpowiednio sygnały pod mikroprocesor atmega64. Oczekuje sygnału prostokątnego o amplitudzie 5V do zliczania impulsów z czujników zamontowanych w moim samochodzie daewoo lanos. Najlepiej aby przetwarzanie sygnału na prostokątny odbywało się na tych samych elementach. http://obrazki.elektroda.pl/6920012900_1...
Mineło dużo czasu ale dopiero niedawno auto jest na chodzie po skończeniu części mechanicznej. Musze zrobić jakiś układ wejściowy z transoptorem dla sygnału z obrotów, bezpośrednie podłączanie do modułu skutkuje niestety gaśnięciem silnika, jak podłączam pod sygnał obrotomierza to są problemy przy wyższych obrotach. Wzorując się na schematach z megasquirta...
wszytko jest ok potrzebuje tylko dzielnik impulsów z alternatora przez jakis 8,5 Bascom+ attiny2313 było by najlepszą metoda na to ale nie Bardzo wiem jak sie zabrac za to !!! Najlepiej jak by mozna bylo wybrac miedzy 8 -8,5 - 9 Alternator daje 306 Hz a impulsy powinny być 8,5 razy mniejsze :) przy 306 obrotomierz jest poza zakresem jak wyliczylem ok...
Podłącze się pod temat, bo to ja prawdopodobnie będę pisał ten program. Nie jest on nawet zaczęty, a tylko przymierzam się i chce zrozumieć co kolega smith01 ma za motor i jakie impulsy z jego motoru wychodzą. Nie mam problemu z wyświetlaniem, czy zmianą czy nawet izolacją sygnałów na TTL. I więc tak więc powiem jak to wygląda z mojego punku widzenia...
Tam jest sygnał ale nie przypomina prostokątu. Zamiast zera jest sporo minus i sporo na plus - takie dosć mocne oscylacje napiecia - oprócz tego reszta przypomina prostokąt - a to ze wzgledu na indukcyjność cewki. Niektórzy robia tak iż przez rezystor (5-10k) podaja sygnał na diodę zenera (5-15V), dalej rezystor do masy, kondensator szeregowy 220nF...
Inaczej :) Przerwanie INT ma tylko wywolac pewna sekwencje zdarzen, a nie ja realizowac. Tak wiec w procedurze obslugi tego przerwania ustawiasz tranzystor w stan, ktory cie interesuje, inicjalizujesz timer i w procedurze obslugi przerwania timera robisz z tranzystorem ponownie co tam jest potrzebne. Dzieki temu unikasz robienia opoznien w procedurze...
Czy aby nie przesadzasz z dokładnością pomiaru? Prostymi cyfrowymi metodami możesz wykryć "brak" jednego impulsu (albo nadmiar). Przy 18 otworach brak/nadmiar 1/18 obrotu daje 0.01 obr/min przy pomiarze w czasie 5.555 minuty. Czyli wynik pomiaru dostawałbyś raz na ok. 5 minut. Oczywiście można dokładniej. Trzeba stabilny sygnał zegarowy (teoretycznie...
Sygnał o zmiennej częstotliwości podać przez kondensator na układ "podwajacza napięcia" na dwu diodach, żeby ładować tym jakiś kondensator; ten kondensator powinien mieć równolegle połączony opornik, przez który będzie się rozładowywał - uzyskasz napięcie zależne od obrotów. Do tego drugiego kondensatora podłączasz dwa komparatory (np. LM393 zawiera...
Wiadomo że w nowszych prędkość dostaje z ABS, obrotomierz i temperature po CAN z silnika a poziom paliwa w zależności od modelu też analog lub po CAN z body...a driver może być dalej stary bo MCU to zamieni na sygnał zegarowy. W tym konkretnym liczniku mamy w zależności od wersji oprogramowania obroty albo po CAN albo po prostokącie. Niezależnie od...
Witaj. Według mnie pytanie raczej nie w tym dziale, ale co wiem to powiem i może to coś pomoże. Wszakże dopiero projektujesz układ. Pierwsze co bym zrobił to dał zewnętrzny licznik i tylko go resetował z AT po odczytaniu danych. Zewnętrzny licznik ma tą zaletę, że nie musisz pisać softu a wynik z licznika możesz przepisać portem równoległym do zatrzasków...
Nie wydaje mi sie ze sygnal do obrotomierza jest napieciem stalym. Wstawilbym w szereg diode i mozliwe ze potrzebny bedzie dodatkowo dzielnik oporowy. Sprubuj na poczatek dac diode i rezystor 100kOhm w szeregu pomiedzy obrotomierzem a zlaczem komparatora.
Pokaż instrukcję podłączenia tego sterownika (GSGJ29900). Nie widać podłączonego sterowania. Sygnały EL, Signal, Z/F, VR wiszą u Ciebie w powietrzu. Sprawdź też czy dobrze podłączyłeś czujniki halla. https://obrazki.elektroda.pl/9875296400_... Opis z Allegro: Zestaw dla strony kontrolnej: GND terminal kontroli ziemi VR koniec gubernatora...
Dokładnie to jest to obrotomierz z escorta MK VI a podłączyć chce go do fiesty MK III więc sygnał na pewno z alternatora. Czy takie coś będzie działać? http://nightstalker2007.republika.pl/Dzi...
Bez zbędnych opowiastek przechodzę do meritum : poszukuję informacji jaki kształt mają impulsy sygnałowe na przewodzie TACH (pin nr 48 na wtyczce od ECU) w Yarisie I produkcji francuskiej z silnikiem 1SZ-FE. Gdyby ktoś miał info z serwisówki, bądź miał dostęp do takiego samochodu i chciało mu się sprawdzić oscyloskopem, to będę bardzo wdzięczny. Celem...
Witam, Problem jest taki, że posiadam alternator który ma wyprowadzenie prędkości obrotowej i nie mam dostępu do oscyloskopu. Zmieniam zegary i mam problem z obrotomierzem, w starych działa jak trzeba w nowych pokazuje 10 razy za dużo (jak jest 600 to jest 6000 jak 700 to 7000 itd..). Jak pisałem nie mam dostępu do oscyloskopu, i stąd moje pytanie jak...
dzielnik obrotomierz dzielnik sygnału dzielnik impuls obrotomierz
picasso benzyna kontrolki zaczernienie wydruku vectra błędy komputera
kosiarki spalinowe najlepsze spotter blacharski
Ocynkowane samochody po 2010 roku: marki i modele Komunikat "Tego kanału nie ma w abonamencie" - co zrobić?