Ostatnia edycja wyścigów samochodów napędzanych energią słoneczną ujawniła kilka wad zarówno organizacyjnych, jak i technicznych. Nic więc dziwnego, że dany event w zeszłym roku się nie odbył. Sam organizator jednak miał wyciągnąć stosowne wnioski względem spraw operacyjnych, tak samo jak uczestnicy wobec swoich konstrukcji. W efekcie pojawiły się nowe...
Czyli teoria o większej baterii leży jeszcze bardziej. Czemu?? Dane wyjściowe (Fiat 126p wyposażony w prądnicę): Pojemność akumulatora: 35 Ah, Dzienny czas jazdy: 20 minut (0,33 godziny), Cykl mieszany: 50% korki, 50% na wyższych obrotach, Straty ładowania akumulatora: 30% (sprawność 70%), Prąd pobierany przez urządzenia: 14,3 A, Wydajność prądnicy...
No naokoło :) Bo rower to pojazd z założenia i konstrukcji napędzany siłą ludzkich mięśni. Ale niestety widać już nie tylko upraszczanie sobie życia, ale po prostu lenistwo. 30km dla kogoś, kto jeździ rowerem (takim na pedały) po lesie czy polnej drodze nie stanowi problemu. Ale jest pewien wymóg - należy posiadać mięśnie nóg. Jeżeli się nie jeździ,...
Rozwiązaniem jest ogniwo paliwowe jak w Toyocie Mirai... Tylko ten wodór pod ciśnieniem 700 bar może przerażać trochę. Samochód akumulatorowy sprawdzi się właściwie tylko, jak będzie mógł być podłączony przez noc do źródła prądu o mocy ok. 10 kW, co zakłada własny garaż / miejsce postojowe z doprowadzoną "siłą" o odpowiedniej mocy przyłaczeniowej....
Chyba właśnie takie rozwiązanie, jakie podał Kolega Andrzej20001 teraz Koledze rysowałem: http://obrazki.elektroda.pl/3744921700_1... Jest bardziej poprawne, prąd dziennych nie obciąża stacyjki - a spełnia wszystkie wymogi. Dioda dowolna, prostownicza - konieczna w razie włączenia pozycyjnych BEZ ZAPŁONU (wówczas przekaźnik także by...
https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy...
Wejdź na stronę miłośników audi: [url=https://audi80.pl/oswietlenie-wewne... tam jest kilka pomysłów.
Masz kogoś na diagnostyce to podjedź. Ja swoje zakładałem zaraz po poprawce Zarządzenia Ministerstwa Infrastruktury dopuszczającej stosowanie DRL bez tylnych świateł pozycyjnych. Woziłem ze sobą wydruk zarządzenia bo trzeba było nieraz uświadamiać drogówkę, że przepisy się zmieniły. Lepsze to, niż zabranie dowodu rejestracyjnego i wycieczka na diagnostykę....
Wejdź w menu i sprawdź czy są włączone.
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
do jazdy dziennej nie sa wymagane pozycje z tylu pozdraiwam
Światła mają świecić po przekręceniu stacyjki i zgasnąć przy włączeniu świateł postojowych.
Śmiało można tam podłączać. Tylko tak wpiąć ten adapter żeby obwód świateł dziennych też był zabezpieczony, czyli żeby nie działały po wyjęciu bezpiecznika.
To nad akumulatorem to nie wiem co to ale reszta jak na obrazku: http://obrazki.elektroda.net/25_12732438...
Jak mają automat to po chwili zgasną po minucie góra 2 jak są to takie najprostsze to niestety ale musisz znaleźć sobie plusa po stacyjce i wtedy będą gasnąć od razu po zgaszeniu silnika. Czerwony właśnie to ten plus biały to plus przy postojówce ( tak zakładam ty masz schemat żebyś ich czasami nie zamienił) czarny wiadomo. Jest coś jeszcze na kablach...
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Może sprostuję trochę, cytuję: " Nie ma możliwości legalnego przerobienia świateł przeciwmgłowych na światła do jazdy dziennej, jeśli te nie były zaprojektowane z myślą o tej funkcji przez producenta auta. Można natomiast zastąpić reflektory przeciwmgłowe gotowymi światłami do jazdy dziennej, o ile umiejscowienie tych pierwszych tego nie wyklucza."
A ja pytam, czy jak są podłączone poza lampą czy działają? Czyli silnik odpalony, a przewody od paska wprost do akumulatora.
Prosze bardzo o narysowanie schematu jak to podłaczyc. Chodzi tez o to zeby światła jazdy dziennej gasły po właczeniu świateł postojowych. Po włączeniu świateł przeciwmgłowych tez paliły sie światła jazdy dziennej Dioda D1 nie wiem czy jest potrzebna, ale na pewno nie zaszkodzi. Nie wiem jak mocne te światła, diodę dobierz z zapasem i to dużym. Przekaźnik...
Zapnij woltomierz na przednią postojówkę, nie włączaj świateł i wciśnij hamulec. To wiele wyjaśni...
Czy w takim razie można zastosować tu diody 3-6V? Jak najbardziej. Proponuję jednak wymianę całego kompletu diod. Chodzi o możliwą rozbieżność parametrów między fabrycznymi i dokładanymi LED-ami.
3A
Mam taki przekaźnik ale nie bardzo rozumiem jego zasadę działania. Wg schematu to są dwa przekaźniki w jednej obudowie. Chciałbym podłączyć światła do jazdy dziennej tak aby zgasły po zapaleniu pozycyjnych ale żeby świeciły razem z długimi. Czy na tym przekaźniku mogę to zrobić? Możesz o ile to zwykły przekaźnik podwójny. Jeśli nie to proszę o opis...
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Ten sam problem spotkałem już kilkakrotnie w Mercedesach Vario - właśnie po zmianie tacho z oryginalnego VDO 1381 na Stoneridge 5000. Próbowałem zmieniać ustawienia tachografu, dzwoniłem nawet na Hotline do Stoneridge’a w Szkocji - jak na razie efekt żaden. Albo potrzebuję jakiś specyficzny model, albo coś nie tak z programowaniem. Jak do tej...
Napiecie po zapłonie masz w w UEC'u, przecież to dziecinnie proste. Ja zawsze z tego miejsca biorę, czy to w zafirze b czy w astrze h. Ten co pisze o stacyjce to jest ciekawy gość, chłopie, to zafira b i nie ma tam dostępu do stacyjki bo ta jest w CIM! Na czarnym kablu wtyczki CIM jest plus po przekręceniu klucza.
sprawdź w menu przede wszystkim .....
Może coś takiego: http://sklep.wesem.pl/7/6663/lampy_jazdy...
Żarówkę sprawdzałeś?
Jest to skrzynka w której znajduje się sterownik silnika, a bezpieczniki które się tam znajdują są tylko do zabezpieczenia układu napędowego. Jak napisałem wcześniej w E70 nie ma bezpiczników od oświetlenia zewnętrznego, zarządza tym moduł świateł (FRM). Rozumiem że żarówkę sprawdziłeś i jest OK, jeżeli tak to zostaje ci tylko diagnostyka komputerowa....
Gotowe moduły sterujące do DRL bez problemu rozpoznają uruchomienie silnika i włączają światła. Zamontuj DRL Philipsa - są bezawaryjne.
Plus po stacyjce daj z jakiegoś grubszgo kabla,przypuszczam źe i nie gaśnięcie po włączeniu pozycyjnego ma z tym związek. Sprawdż bezpiecznik F 48 kabel czerwony. Były dwie skrzynki bezpieczników w tych autach . W jednej był nornalny plus po stacyjcea w drugiej gasnące po paru sekundach.
Najprościej + z włącznika świateł cofania.
W ofercie brakuje magicznego słowa "homologacja" ktora powinien mieć klosz lampy i a nie żarówka, montaż tego badziewia jest niezgodny z Polskimi przepisami, to taki sam przypadek jak montaż palników ksenonowych w zwykle lampy.
A mnie dziwi, że ktoś tego nie rozumie - przecież to jest takie proste. Może pomyśl chwilę? Jak nie odgadniesz, to masz przycisk "Szukaj", ale wtedy nie będziesz miał satysfakcji. :arrow: 12 Maj 2012 10:12 Nie trzeba się cofać 100 lat wstecz - dziś jeździmy samochodami, które mają ogumione koła, po szosach pokrytych asfaltem (a raczej, u nas, imitacją...
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Tam światła do jazdy dziennej są realizowane przez styk TFL we włączniku świateł.
Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie. Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
Poszukaj takich Fristom FT-300 LED cenowo dobre mają 3 kable i nie zakłócają radia
wew wlacznika beda oznaczenia
Jak masz możliwość to spróbuj tak. W szereg z przewodem od postojowego włącz diodę prostowniczą, anodą do postojowego. Do katody podłącz plus kondensatora 47uF/25V, minus kondensatora do minusa instalacji. Powinno pomóc.
A no właśnie, muszę przyznać, że ostatnio aku padł! Wcześniej nie miał okazji bo codziennie był jeżdżony więc w nocy nie zdążył. Od jakiegoś czasu zaś odstawiłem autko na kanał w celu konserwacji podwozia. Umyem i stało jakiś tydzień nie ruszane. Po tygodniu zauważyłem że że bardzo opornie odpalił... Następnego dnia już zdechł. Aku naładowałem i nawet...
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Masz dwie lampy rozetnij umiejętnie drugą to się dowiesz :)
Z lampami nie było instrukcji ? Z opisu wnioskuję że : 1. Czarny - masa 2. Czerwony i żółty 50/50 % jeden do kierunku drugi do świateł ;-)
Prościej dorobić "pstryczek" załączający tylko krótkie, przełącznik w pozycji wyłącz, pstryczek podaje + z kabelka zasilającego na kabelek św. krótkich, i już. A "geograficznie" to proponuję na południe od przełącznika świateł, probówka i wszystko jasne.
No ja niewiem. Wyobraź sobie że jest noc. Odpalasz auto i nie widzisz nic na desce dopóki nie wlączysz świateł... . Kolego, a wyobraź sobie, że przy światłach dziennych nie masz też podświetlenia tylnych lamp. Jazda bez świateł grozi tym, że ktoś ci w tyłek wjedzie, i tak jak kolega napisał Bo bez świateł mijania w nocy nie możesz jechać. .
Sprawdzała napięcia? Zacznij od tego, o ile to nie problem, następnie dołącz radio i sprawdź jeszcze raz i porównaj wyniki, przyjrzyj się dokładnie czy wszystkie ledy świecą, może to problem z lampami, masa może słaba...
Nie będę Ci tutaj pisał o regulaminie, zakazie przerabiania oświetlenia, itp. Ja jednak proponowałbym doprowadzenie instalacji oświetlenia w tym samochodzie do stanu 100% fabrycznego. Wtedy sprawdź, czy pojawiają się jakieś błędy, itp. Kolejnym krokiem niech jest montaż świateł do jazdy dziennej LED i eliminacja ewentualnych błędów z tym związanych....
schemat podłączenia
jazda dzienny moduł jazda dzienny hella jazda dzienny
timer attiny13 wyświetlacz mrugać odzyskiwanie systemu ukrytej partycji
philips lattego philips lattego
Gazelle Easy Glider - Rower włącza się na chwilę: możliwe przyczyny Ładowarka wózka elektrycznego świeci na czerwono i żółto - co oznacza?