Masz przekaźnik "Main", na jednym styku zasilanie jest stale z akumulatora, na drugim pojawia się po załączeniu zapłonu. Który to przekaźnik dowiesz się po odwróceniu dekla który pokazujesz na zdjęciu.
Są też z oznaczeniami. 1.2.3.4.5 lub innymi. Ale te co podałeś dam. 85 do altka 86 do masy aku. 87do świateł dziennych i 30 do plusa z aku.
Chyba właśnie takie rozwiązanie, jakie podał Kolega Andrzej20001 teraz Koledze rysowałem: http://obrazki.elektroda.pl/3744921700_1... Jest bardziej poprawne, prąd dziennych nie obciąża stacyjki - a spełnia wszystkie wymogi. Dioda dowolna, prostownicza - konieczna w razie włączenia pozycyjnych BEZ ZAPŁONU (wówczas przekaźnik także by...
Mam taki przekaźnik ale nie bardzo rozumiem jego zasadę działania. Wg schematu to są dwa przekaźniki w jednej obudowie. Chciałbym podłączyć światła do jazdy dziennej tak aby zgasły po zapaleniu pozycyjnych ale żeby świeciły razem z długimi. Czy na tym przekaźniku mogę to zrobić? Możesz o ile to zwykły przekaźnik podwójny. Jeśli nie to proszę o opis...
Witaj! Po przekręceniu kluczyka będziesz miał napięcie 12v tu należy wstawić wyłącznik i bezpiecznik. Musisz wstawić przekaźnik gdzie do jednego ze styków podłączasz zasilanie przychodzące od wyłącznika a do drugiego lampy świateł dziennych. Cewka przekaźnika- jeden styk do świateł postojowych drugi do mijania. Po załączeniu dodatkowego wyłącznika i...
Witam Faktycznie były zaśniedziałe styki. Ciekawostką jest, że w tym modelu światła dzienne zapalają się dopiero po wyłączeniu hamulca postojowego - ręcznego. kiedy dźwignia hamulca jest podniesiona światła dzienne się nie zapalają. Bardzo dzięuję za pomoc
Czy w moim przypadku taka dioda przy przekaźniku jest potrzebna? Równolegle do cewki można dać.
Włącz normalne światła i zobacz czy się dzienne włączą. Jeśli tak to + plus świateł dziennych należy podłączyć do 87 a 87a zostawić wolny. Jeśli nic się nie swieci, to trzeba sprawdzić, czy światła nie są sterowane masą, bo zdarzają się już takie przypadki w samochodach.
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
W nowszych autach podanie (+) od postojowych sterowanych po CAN-ie nie daje spodziewanych zmian stanów potrzebnych dla sterowania automatyki świateł dziennych LED . Dzieje się tak w wielu modelach samochodów. Włącz do układu dodatkowy przekaźnik i za jego pomocą steruj światłami dziennymi LED. Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Jeżeli masz funkcję świateł dziennych to być może pomocny będzie schemat. Sprawdź czy z nowego przełącznika wychodzą wszystkie sygnały do przekaźnika świateł dziennych, bo jak wynika ze schematu to on najprawdopodobnie wyłącza światła mijania po przełączeniu na światła drogowe.
Wygląda na przekaźnik. Zwykle w samochodach światła dzienne podłączone są właśnie poprzez przekaźnik i po uruchomieniu świateł mijania tamte gasną. Widać że jest jakiś błąd w ich sterowaniu i ja bym to właśnie sprawdził
z hamulcem ręcznym ŻADNE światła nie mają prawa świecić, jedyne co to kontrolka. I jak się w zatrzymasz przed światłami na spadku. cykl długi, ręczny sobie zaciągniesz to światła się wygaszą? Bzdura jakaś... Nie czytałem w KD, by były takie wymogi. Takich nie ma, wręcz odwrotne, kluczyk w zapłonie to światła mają świecić. To nie o to chodzi że jak...
Ja kiedyś według tego schematu robiłem i działa do dzisiaj. Zamiast ostatnich dwóch przekaźników dałem jeden.
Moduł naprawiony już
Na 30 plus po zapłonie. 85 plus z pozycji. 86 masa. 87a wyjście na dzienne. Albo można i tak: Masa św. dziennych do plusa pozycji, plus dziennych po zapłonie. I przekaźnik nie jest potrzebny. Tego typu podłączenie jest najprostsze ale nie zadziała gdy: - jest kontrola przepalonych żarówek (choć nie zawsze to ma wpływ) - zastosowano żarówki pozycyjne...
Witam. Tak teraz mam. Ale po wlaczeniu klimatyzacji swiatla dzienne migaja. Poza tym, chce zabezpieczyc alternator. Pomoze ktos z przekaznikiem? Pozdrawiam
Można i można też: 85 po stacyjce 86 zasilanie postojowych 30 +12V 87 zasilanie dziennych Przekaźnik pracuje przy jeździe ze światłami dziennymi, po włączeniu oświetlenia pojazdu, rozłącza się.
Jeden i drugi schemat to to samo i poprawnie. Sprawdź przekaźnik czy klika podłączając 85 i 86 do + - akumulatora.Postojówka do której sie podłaczyłeś rozumiem że świeci.
Nie muszą być takie same, ta zasada obowiązuje przy połączeniu szeregowym i pracy ciągłej a nie "pomocniczej". To w końcu na jakie sterowanie się zdecydowałeś, automat od świateł dziennych ?
No tak, gasi przekaźnik
http://allegro.pl/item185415543_automaty... np. taki automatyczny włącznik świateł, który będzie realizował funkcję włączania po odpaleniu silnika. a co do wyłączania dziennych po włączeniu drogowych to można zastosować przekaźnik dwustykowy który po załączeniu odetnie zasilanie automatycznego włącznika świateł
Nie ma prawa coś takiego zaistnieć. Bo jeden to masa a drugi to + po przekaźniku . Zostaw to w spokoju i podłacz sie pod kabel wstecznego.
Wg. schematu jest dobrze, będzie działać tak jak napisałeś. Masy do przekaźnika nie musisz.
Ostatnio zakładałem w B6, plus po zapłonie + opóźnienie 10 sekund (bo to diesel), potem wraz z załączeniem postojowych wyłączanie dziennych za pomocą przekaźnika, który ma pobór około 20mA, który jest niewykrywalny przez moduł przepalonych żarówek ze względu na zbyt niski pobór prądu. Wszędzie daję bezpieczniki.
Witam. Rozumiem że ten przekaźnik chcesz wykorzystać do włączenia świateł dziennych. Przekaźnik ten zawiera układ czasowy.Moim zdaniem lepiej zastosować moduł (60 zł) który włącza się po osiągnięciu napięcia 13,6V po rozruchu silnika,można czasowo go wydłużyć .Moduł ten stosowany jest w wielu samochodach ,nie ma z nim problemów.
Plus po stacyjce daj z jakiegoś grubszgo kabla,przypuszczam źe i nie gaśnięcie po włączeniu pozycyjnego ma z tym związek. Sprawdż bezpiecznik F 48 kabel czerwony. Były dwie skrzynki bezpieczników w tych autach . W jednej był nornalny plus po stacyjcea w drugiej gasnące po paru sekundach.
Z całym szacunkiem, ale wystarczy poszukać na elektrodzie i zapewniam że jest tego wiele, choćby np. to : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam :)
Witam, Chce zbudować prosty automat do świateł dziennych/mijania ,oparty na jednym przekaźniku. Chciałbym aby przekaźnik (automat), załączał się dopiero po uruchomieniu silnika czyli osiągnięciu napięcia ładowania w instalacji, bądź z czasem zwłoki (opóźnieniem). Jeśli ktoś z forumowiczów dysponuje schematem to prosił bym o zamieszczenie go w tym temacie....
Adolf popełniłeś błąd kupując ten zestaw, możesz to naprawić podłącząjąc bezpośrednio pod alternator. W masterach zawsze montuje dzienne załączane napięciem stacyjki w lewym nadkolu jest skrzynka bezpiecznikowa tam wystarczy się podpiąć i bez problemu wszystko działa , a gratis masz odprowadzane do domu światłąmi dziennymi w nocy bo przekaźnik systemowy...
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Jest to przycisk dający impuls do komputera silnika... Chodzi mi bardziej o przekaźnik działający na zasadzie: odpalam silnik-> idzie prąd na światła dzienne ->przekaźnik daje impuls po 5-ciu sek. tak jak bym nacisnął przycisk... Jest to możliwe do zrobienia?
Podłącz żółty do pozycyjnych przez przekaźnik
Zrobię próbę z samą diodą np 30 A i zobaczymy co będzie dam znać Z tym że koledzy wyżej mają rację, jedną diodą tego nie załatwisz. Wstawiając ją w kierunku przewodzenia - nie ma separacji, drenuje oba akku. Wstawiając w kierunku zaporowym - nie ma ładowania małego akumulatora. Najprościej rozwiązać to tanio, sterownikiem świateł dziennych z dodanym...
30 - + po stacyjce 87a- czerwony z DLR 85 – masa 86 – postojowe Czarny z DLR masa Biały z DLR wolny 87 - wolny Masz błąd w opisie.
Miałem kiedyś podobny przypadek i dorzuciłem przekaźnik.
Uec na zgaszonych światłach testuje żarówki i pewnie to pobudza sterownik dziennych do wygaszenia. Podłącz przez przekaźnik to pewnie zadziała, z plusa np. po kluczyku na wykonawczy styk przekaźnika i do sterownika dziennych, cewka przekaźnika z pozycyjnych.
Spoko rozumiem, ja mam tą samą sytuację i ten sam samochód :) Myślę że można to podłączenie jakoś inaczej rozwiązać, czekam na odp od sprzedawcy
Czyli tak. Biorę przekaźnik 24v. Do niego podłaczam: 87- zasilanie świateł dziennych 12 voltowych 87a - masa 30 - 12 volt po zapłonie np. od zapalniczki albo radia 86 - plus do pozycyjnych 85 - plus po zapłonie 24 v masa od ledów do karoserii. Czy tak będzie dobrze? Przepraszam że tak się cały czas dopytuję ale chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi łopatologicznie,...
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Proszę o fotki na forum!
Mam w renault światła automatyczne .Zakupiłem światła led do jazdy dziennej .Zakupiłem również przekaźnik . Podpowie ktoś jak podłączyć się przekaźnikiem bezpośrednio do lampy n.p. pod pozycyjne ? Z góry serdeczne dzięki . p.s. przekaźnik z oznaczeniami 30 ,85 ,86 ,87 ,87a
Kontrolka ręcznego tylko mignęła podczas kręcenia. Brak 15 najlepiej widać po zegarze przebiegu, jak jest zasilanie po kluczyku to wyświetla dzienny a nie total. Żadnego przekaźnika na zasilaniu sterowania silnikiem też nie ma w benzyniaku, wszystko bezpośrednio ze stacyjki.
Przekaźnik sterowany z żarówki świateł pozycyjnych, podający napięcie z + po stacyjce, na przewód odpowiedzialny za wyłączanie świateł dziennych.
Witam. Zainstalowałem w swoim punto światła dzienne Wesem, kupione wysyłkowo. Użyłem przekaźnika R 15, który jest w skrzynce bezpieczników pod deską. Dwa styki zasilają odcięte tylne pozycje, a trzeci dzienne z przodu. Cewka jest włączona: jeden do + zapłon i drugi do + świateł pozycyjnych przednich, oświetlenia deski, oświetlenia tablicy. Przez przypadek...
Witam W zakupionym moto posiadam 1 gniazdo USB 2 olejarkę 3 grzane manetki wszystko podpięte pod aku + przekaźnik uruchamiane wraz ze stacyjką. Czy pod ten sam przekaźnik mogę podłączyć lampy led dzienne 40W? Przekaźnik standardowy samochodowy - 12c/40A
Najprościej przeciąć plus na dzienne,potrzebny przekaźnik zasilany z pozycji.
Nie chciało mi się dalej szukać, więc zdublowałem automat w światłach dziennych montując przekaźnik tzw. 30/40A (2,13 zł). Wszystko chodzi prawidłowo. Jedno mogę założyć że wina nie leżała po stronie samochody, a prawdopodobnie wynikało to z czułości automatu w LEDach.
+ po stacyjce/zapłon/ przez przekaźnik /nc/, nowy, do świateł dziennych. Cewka przekaźnika do masy, drugi koniec przez diody do świateł krótkich i długich.
Cewka przekaźnika równolegle do żarówki.
O ile się nie mylę to światła w Tico są sterowane minusem z wyłącznika świateł. Plus jest chyba po zapłonie poprowadzony na stałe. No chyba że tak jest z pozycją. Coś tam jest przekombinowane- jak kumplowi zakładałem dzienne kojarze, że musiałem przekaźnik dołożyć, żeby zmienić polaryzację.. Sprawdź bezpieczniki. Przekaźniki o ile występują w tym aucie...
Wrzuć zdjęcie tego przekaźnika. Sprawdź ile prądu pobiera jego cewka, oraz jaki przechodzi przez jego styki.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Chcę wstawić do samochodu światła dzienne, które będą wyłączały się kiedy włączę światła mijania, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Z reguły światła dzienne są już wyposażone w taki moduł i wystarczy je podpiąć zgodnie ze dołączonym schematem. Mały problem jest wtedy, gdy światła mijania zapalane są przez podanie masy, jak np. w corolli. Jak...
Żeby było zgodnie z przepisami trzeba kupić sterownik albo zrobić układ na przekaźniku , przy wyłączonych mijania świecą się dzienne przy włączeniu mijania dzienne powinny się wyłączyć.
Twój układ to dla mnie czarna magia :wink: Ja mam wszystko w zestawie (przekaźnik zintegrowany z bezpiecznikiem, dioda) i chcę się podłączyć zgodnie ze schematem. Postraszyłeś mnie tym wyrokiem. Co prawda zakładam je głownie do jazdy całorocznej, to mimo homologacji, chyba będę w sezonie rzadko z nich korzystał, bo NA WŁADZĘ NIE PORADZĘ. PS. A PoRD...
Przekaźnik przecież odetnie,to logiczne....
Szukałem schematu ale też nic nie znalazłem, zwłaszcza do świateł mijania, znalazłem tylko przekaźnik do świateł do jazdy dziennej.
I minus świateł dziennych do plusa postojówek, bo jak zapalisz postojówki to dzienne mają zgasnąć. Szczególnie hu.... jest w nocy jak ktoś jedzie na dziennych.
Cześć Zamontowałem takie lampki w manetkach swojej hulajnogi elektrycznej. Z lampki wychodzą 3 kable: https://obrazki.elektroda.pl/3879884600_... czerwony - światło dzienne białe (+) żółty - migacz światło żółte (+) czarny - masa (-) Aktualnie mam podłączone oba kolory osobno, na osobnych włącznikach. Chciał bym aby przy włączonym świetle...
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
Tyrystor 1,25A wystarczy? Przekaźnik pierwszy tuż za NE085 koło diody kontrolnej (nie opisałem schematu) będzie 12V 5A, Drugi przekaźnik, który już będzie rozłączał światła dzienne to przekaźnik samochodowy 30A ( za duży ale taki mam na stanie więc go wykorzystam) Co chcesz zmienić w połączeniu na płytce? Jest coś źle?
Jeżeli dzienne masz podłączone tak jak trzeba , podpinasz moduł po zapłonie a wyjście na sterowanie cewek przekaźników jeden do pozycyjnych drugi do mijania w twoim przypadku wystarczą zwykłe przekaźniki zwierne. Zasada działania włączasz zapłon palą się dzienne ,zadziała czujnik zapala pozycyjne i mijania razem i gasną dzienne prościej się nie da tego...
Witam i jak sie uporales z LEDamk ? mam podobnie w O2 z 2004 otoz na zaplonie LED PY21W w miejscu kierunku swieci jako dzienne oswietlenie kierunek wlacza miganie pomaranczowego koloru, super ale do wlaczenia silnika, po odpaleniu silnika i wlaczaniu kierunku nie dziala on bo biale oswietlenie dzienne caly czas swieci. Czy pomogly jeszcze 2 szt przekaźników...
Witam; Jak w temacie interesuje mnie montaż świateł do jazdy dziennej, w miejscu halogenów. (dokładnie to na przewodach od nich) Mam tam poprowadzoną fabryczną instalacje. Napięcie jest podawane przy zapalaniu tylnych przeciwmgłowych. (nie mam pozycji do przednich na włączniku) Chciał bym żeby zapalały się one przy włączonym zapłonie jak prawdziwe led-y....
Witam serdecznie. Jest tylko przekaźnik od świateł dziennych. Drugi rząd od góry. Drugi przekaźnik od lewej.
Witam Zamontowałem oryginalne światła do jazdy dziennej w moim ford s-max włącznie z dedykowaną wiązką ,teraz nie mam pojęcia jak je uruchomić czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za to lub przekażnik?
Trzeba światła zasilić przez przekaźnik ze zwartymi stykami w stanie spoczynku i dalej na styki podajemy napięcie po stacyjce i do świateł a cewkę zasilamy ze świateł postojowych i do masy(włączenie świateł odcina dzienne wymogi prawne) a schemat poszukaj na znanym portalu aukcyjnym -światła do jazdy dziennej przez przekaźnik
Ale w Twoim układzie będzie taka sama sytuacja, to znaczy w nocy wyłączając światła mijania nie gasząc silnika od razu zapalą się dzienne. Najlepszy był by prosty układ z fotorezystorem który w nocy rozłączałby przekaźnik.
Światła są sterowane przekaźnikiem, nie mam świateł dziennych ani czujnika oświetlenia. Zakłócenia są też niezależne od ustawionej jasności podświetlania zegarów
Nie mam pojęcia co tam masz w samochodzie - po samych fotkach ciężko określić. Jeśli chodzi o ładowanie dodatkowego akumulatora, to najlepszą opcją (najtańszą) jest sterownik świateł dziennych plus przekaźnik. Przekaźnik załączy się (zacznie ładować dodatkowy akumulator), gdy napięcie instalacji wzrośnie powyżej 14V (do tego włącznik świateł dziennych...
Ale dzienne powinny gasnąć po włączeniu pozycji a nie mijania...
Czyli masz - do masy a + po stacyjce podłączony? Jeśli tak, to kupujesz przekaźnik w sklepie motoryzacyjnym za 10PLN i podłączasz cewkę pod światła mijania (mam nadzieję, że świecą one przy załączeniu świateł drogowych) a do biegunów NC szeregowo plus po stacyjce do lampek dziennych. I teraz, jeśli załączasz stacyjkę to + płynie przez styki NC przekaźnika...
Witam. Odgrzebię temat... Chodzi o podłączenie świateł dziennych... Pozycje działają normalnie, ale napięcie na nich wynosi 4,7V, co powoduje że przekaźnik od dziennych nie wyłącza ich po załączeniu mijania. Gdzie szukać normalnego napięcia z pozycyjnych? Dodam że tył też ma jakieś śmieszne wartości ale działa.
A gdzie znajduje się ten przekaźnik, w książce znalazłem przekaźnik od świateł dziennych który znajduje się w skrzynce koło silnika. Czy to ten przekaźnik trzeba wymienic?
skoro daje masę na sterowanie po uruchomieniu silnika to może automatyczny włącznik świateł dziennych??
Od pozycyjnych nie było przekaźnika, choć jest miejsce (funkcja "światła dzienne"). Jest zworka. Przekaźnik był w wersji skandynawskiej. Sprawdź zgodność przekaźników. Sprawdź, czy nie masz tam namieszane.
Witam Skąd najprościej i najlepiej w oplu vectra B pociągnąć tzw + po stacyjce, chodzi mi o podłączenie zasilania do przekaźnika świateł dziennych.
a nie mogą się światła dzienne załączać jak gaśnie kontrolka ładowania??? to jest jedne przekaźnik, jak włączasz mijania rozłącza sie ten przekaźnik PS. rozumiem , ze czasy sie zmieniają :) za moich czasów prawie wszystko dało radę zrobić na przekaźnikach ::)
Możliwe że kocioł się wzbudza w trybie lato tzw. słonko-parasol na termostacie c.o. Wyłącz i pokręć lewo-prawo-lewo-prawo. Wyłącz junkersa na lato również na regulatorze dziennym jeśli posiadasz. Załącz tryb ECO.
Strona 7, lewa lampa M28 - drogowe M29 - mijania L174 - dzienne Strona 8, prawa lampa M31 - mijania M32 - drogowe L175 - dzienne Lewe dzienne zasilane z bezpiecznika SC37, prawe z SC38.Oba bezpieczniki zasilane z jednego pinu z włącznika świateł. Skoro po podaniu zasilania na bezpieczniki od DRL zapalają się światła a włącznik podkładałeś to pewnie...
Witam Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak: pin 85 - masa pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych pin 30 - plus 12v z alternatora pin 87a - plus ze świateł dziennych pin 87 - niepodłączony I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego...
Sprecyzuj najpierw co za światła 'dzienne", jakieś dokładane? Drogowe czyli tzw. długie? Przekaźników fabrycznie nie ma od świateł. Mam nadzieje że admin nie wyrzuci tematu do kosza Admin ma inne rzeczy do roboty. Ale moderatorzy mogą wyrzucić...
Dobrze kombinujesz. Po drodze masz jeszcze wyłącznik i przekaźnik.
Przy takim podłączeniu po wyłączeniu postojówek paliłyby się non stop te do jazdy dziennej. Podpinasz plus zasilania dziennych w miejsce gdzie jest napięcie po zapłonie. A sterowanie przekaźnika pod postówki.
Tylko u mnie to chyba nie zadziała bo potrzebuję sygnał PWM na masie. Czy sie mylę i wystarczy przekaźnik?
a nie prościej podłączyć to przez jeden przekaźnik? światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z postojowymi i mijania! polecam podpiąć się przez przekaźnik do + na wyjściu z alternatora (wówczas dzienne załączą sie po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu stacyjki) a drugi + do świateł pozycyjnych. jak uruchomi sie silnik, to zapala...
Moje pytanie jest takie czy istnieje taki przekaźnik, że wsiadam do auta, przekręcam stacyjkę, wciskam przycisk ESP (impulsowy) włączają się światła dzienne, wyłączam stacyjkę światła gasną ?? Do takiego podłączenia wystarczy przekaźnik z dwoma parami styków. Do jednej pary podłączasz światła dzienne a do drugiej cewkę przekaźnika. W momencie naciśnięcia...
Oporniki zaznaczone kwadracikami po to, żeby spolaryzować diodę Zenera. Dioda zaznaczona kółkiem po to żeby gasić przepięcia z cewki przekaźnika powstające przy jego wyłączaniu i aby ochronić tyrystor.
Znalazłem schemat świateł zewnętrznych w którym jest instalacja świateł dziennych LED. Pin2 w X9 GM (wyjście D+) na 87a przekaźnika świateł dziennych(K100). 30 (K100) na + LED. 31 (masa) na -LED. Pin 1 X7 GM (wyjście 58) na 86 przekaźnika K100. 85 K100 do masy 31. Czyli zwykłe analogowe rozwiązanie. Nr schematu PE 82.10-W-2000-99EA Co do tego w którym...
Da się, wstaw przekaźnik na automacie. Przekaźnik podpinasz następująco: 86 - do +12V pod żarówkę od świateł mijania 85 - masa 30 - do +12V 87a - do plusa automatu. minus automatu do masy. Jeśli nie będą zapalone światła mijania, dzienne będą się zachowywały jak dotychczas. W momencie zapalenia świateł mijania przekaźnik rozewrze styk 30 - 87a - a tym...
No tak cos się nie możemy zrozumieć ale postaram się to jakoś inaczej wytłumaczyć. Tak za licznikiem był moduł imobilajzera zamontowałem zwykły przekaźnik plusowy ze Świateł dziennych podłączyłem do przekaźnika a masowy ze Świateł dziennych podłączyłem do masy Główny plusowy ze stacyjki podłączyłem do przekaźnika i został mi jeden do podłączenia kiedyś...
Dokładnie, jeden przekaźnik będzie do wyłączania dziennych Led po zapaleniu świateł pozycyjnych, kolejnych przekaźników chciałbym uniknąć.
Fajnie, tylko nie za bardzo rozumiem, dlaczego do prostego modułu załączania świateł dziennych, gdzie wystarczy przekaźnik i tranzystor a jak chcesz mieć wypas to jeszcze dwa tranzystory do schmitta, chcesz użyć komputera Arduino? Jakie zalety ma tego typu rozwiązanie wobec klasycznego?
Kierunkowskazy podłączyl bezpośrednio z kostki świateł (wiązki) ponieważ w tym aucie nie ma oprawki kierunku z zasilaniem, tylko jest plastik z wąsami. Nawet kiedy wyjąłem przekaźnik od świateł dziennych to kierunki nadal działały w ten sam sposób
Witam, Proszę o pomoc. Chcę zamontować światła do jazdy dziennej, podłączone przez przekaźnik Mah-4120. Wszystko podłączyłem tak: Piny: 30 - Dałem na + po stacyjce 85 - Do masy 86 - + świateł pozycyjnych 87A- do + świateł dziennych. Po takim podłączeniu światła DRL się załączając po przekręceniu stacyjki, ale już po włączeniu świateł pozycyjnych nie...
O ile masz tak jak narysowałeś, to aby pojawiło się napięcie na światłach dziennych, musi zadziałać przekaźnik, więc sprawdź, czy sam przekaźnik 'pstryka" przekręcając kluczyk. (No chyba, że "postojówki" są zasilane non-stop. :D)
Witaj! Lampy do jazdy dziennej podłączył bym w bardzo prosty sposób a mianowicie: Zamontował bym lampy diodowe bo bardzo mało pobierają prądu, gdyby w samochodzie nie było dodatkowych lamp. W lampach zamontowanych na stałe zmienił bym tylko żarówki na diodowe.Zasilanie tych lamp odłączył bym i podłączył tak jak opisuję. Podłączenie lamp dodatkowych.Zastosował...
Podstawowe dzienne można spokojnie ogarnąć na jednym przekaźniku, choć często LEDy są z własnym sterowaniem i wystarczy to wpiąć w instalację.
przekaźnik światła dzienny dzienny przekaźnik alternator przekaźnik światła dzienny schemat
amazon assistant philips 55pfl7008 zasilacz zawodny
Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Aixam 500.5 Changing Setup Screen to Uppercase on OKI B412 Printer