Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Wiem, że zadaje dużo pytań ale... :) Jakie napięcie ma akumulator po nocnym postoju ? Może warto zainteresować się również jego stanem ? W jakim momencie mierzysz napięcia ? Zaraz po odpaleniu silnika płynie spory prąd ładowania i w zależności od stanu akumulatora może chwile potrwać zanim się naładuje akumulator. Dość spory spadek napięcia, dodatkowy...
Kup miernik szczotki ok.
zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych ) Naprawiałem już taki alternator w którym było pęknięcie sprężyny dociskowej szczotki - objaw był podobny, jak mierzyłem napięcie to było dobrze, jednak akumulator nie był dostatecznie ładowany, lampka ładowania żarzyła !!!
Kolego oprócz ww. wskazówek - sprawdź wirnik alternatora, jak również stan pierścieni ślizgowych oraz długości szczotek. Przy okazji, że alternator jest rozebrany można go przedmuchać sprężonym powietrzem, aby pozbyć się kurzu i pyłu po zużytych szczotkach, który może być powodem usterki np. zwarcia.
jedyne co sam sprawdzisz to długość szczotek.
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze. Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić. Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Porównaj długość szczotek z nowymi, mogą wyglądać ok ale się już zawieszać.
A może po prostu szczotki Ci się "skączyły". Odkręć z tyłu alternatora szczorkotrzymacz z regulatorem napięcia i skontroluj długość szczotek. W/g instrukcji powinny chyba minimum 5 mm wystawać z obudowy.
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Nie chodzi o długość szczotek tylko czy nie mają śladów otarcia o szczotkotrzymacz. Takie podtarczie jest efektem bicia pierścieni co skutkuje słabym świeceniem kontrolki podczas pracy i spadkiem napięcia.
Przede wszystkim podaj jakie to auto i w jakiej wersji. Poza tym podane przez ciebie wartości świadczą o jak najbardziej poprawnej pracy alternatora i układu ładowania. Przy tak dużym obciążeniu, jakie fundujesz autu w trakcie pomiaru, napięcie może się tak wahać. Dalej: nawet w tej samej serii regulatorów jeden będzie stabilizował napięcie na poziomie...
ok, alternator może i był sprawdzany przez elektryka ale wątpie żeby sprawdzał go pod większym obciążeniem, jeśli całą instalacja jest sprawna to uczep się alternatora, sprawdź długość szczotek, mocowanie przewodów ( oczyść wszystkie łączenia z tlenków metalu, możesz spryskać wd40) lub siada regulator napięcia, coś musisz z tym zrobić bo z tego co piszesz...
Tak jest, że mamy problem z odpaleniem auta to wymieniamy akumulator bez sprawdzania w jakim stanie jest alternator i jakie napięcie występuje na akumulatorze w trakcie ładowania przy włączonej klimatyzacji czy nawiewie, który de facto na pełnych obrotach pobiera duże ilości prądu. Z biegiem czasu przewody i oczka śniedzieją powodując większe straty...
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu. Sprawa wygląda tak: podczas jazdy powyżej 90km/h zaczyna świecić się kontrolka ładowania. Nie słychać aby pasek piszczał, poza tym sprawdzałem jego naciąg i jest ok, pasek nie jest popękany. Wracając do kontrolki - jak puszczę gaz i auto zwalnia to kontrolka dalej się świeci. Pomaga wciśnięcie sprzęgła na 2 sekundy po...
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
Prawidłowe napiecie powodujace ładowanie akumulatora , a mierzone na zaciskach akumulatora przy właczonych swiatłach mijania i obrotach lekko podwyzszonych ( do około 2000 obr/ min) powinno zawierac sie w przedziale 13,8V do 14,4V. Nizsze napiecie ładowania spowoduje przez ciagle i systematycznie niedoładowanie akumulatora tzw. zasiarczenie . Sugeruje...
Zdemontowałem dziś alternator z auta. Zdjąłem jego górną pokrywę i zajrzałem do szczotek. Ktoś mi powie czy są odpowiedniej długości? górna szczotka jest już dosłownie zjechana do granic możliwości, ze nie ma już jak zbytnio się wysuwać, ale i dolna nie jest za ciekawa. Wirnik kręci się dobrze i nie czuć na kole pasowym luzu, ani nie śmeirdzi spalenizną...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Co pan ma na myśli pisząc brak osiowości? Przecież ten 1 mm właśnie to powodował. Koła były równoległe, ale nie leżały w jednej osi. Może panu chodzi o brak równoległości osi? Dokładność w mikronach nie jest potrzebna- wystarczy w setnych lub dziesiątych mm. Znaleźliśmy pana ze skanerem 3D, ale przekierował nas do innej osoby z laserowym przyrządem...
A co powiesz na temat akumulatora? Ile ma lat, jak się zachowuje? Bo on też może mieć wpływ na wysokość tego napięcia. I ma! Jednakże gdyby był ok, to po sprawdzeniu (pomierzeniu) uzwojenia i zespołu prostowniczego, sprawdzeniu długości szczotek możnaby dojść do wniosku, że chodzi tu o regulator. Coś mi się wydaje, że wygrałeś kupując miernik, jednak...
Silnik.Prawdopodobnie rozrząd do wymiany. Ja go osłuchałem poprzednio ale sądziłem że sam na to wpadniesz.Jak zdjełeś tego węża to silnik jest proekologiczny założony wąż odprowadza opary silnika z pokrywy zaworów ponownie poprzez obudowę filtra powietrza i zasysane są w celu ich spalenia w silniku. Przeczytaj mój post pod tytułem[ Mokry silnik Sejczento...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
Witam!!! Sprawdz stan szczotek w alternatorze ich dlugosc oraz sobodne pasowanie w szczotkotrzymaczu moga sie zacinac .
1 prawdz czy masz zalożony pasek klinowy 2 sprawdz gdzie masz i czy jeszce jest alternator 3 jesli jest to jakiej firmy 4 podłacz miernik do akumulatora i zobacz jakie jest ładowanie 5 jesli jest nizsze od 13,5V to wyciągnij reguator napiecia 6 sprawdz długość szczotek 7 jeśli za mała - wymień 8 jesli ok wyciągnij altrnator i zregeneruj
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
Ten opór szczotek w czasie pracy również wydawał Mi się za duży . Jeśli warunkiem wzbudzenia jest tylko podanie napięcia do szczotek przez żarówkę to przyczyna musi być uszkodzenie : 1.stator (w normie) 2.rotor (w normie ) 3.szczotki ( brak danych na temat długości minimalnej) 4.sprężyny szczotek (brak danych) A co do sprawdzenia to chyba nie ma różnicy...
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
Witam, może ktoś ma do sprzedania lub wie gdzie dostane sprężynki jak w temacie? W ASO nie wystepuje to jako czesc zamienna, bylem też w punkcie gdize naprawiają alternatory i rozruszniki, ale tam tak małych nie mieli (chodzi o fi 6mm i długość okolo 16mm)
Krótko. Wyczyść klemy i sprawdź ładowanie na zaciskach akumulatora na wolnych obrotach. Napięcie powinno się zawierać w przedziale 13,8-14,4 V. Jeśli jest niższe, to alternator a raczej regulator napięcia. Ale musisz też posprawdzać masy i połączenia przewodów. Duży spadek napięcia nie bierze się z niczego. Niedawno mój ojciec w swoim orionie miał z...
Skończył się altek Bosch 24V 90A. Wymieniłem pierścienie, okazało się że stojan też wyzionął ducha więc kupiłem nowy; mostek, wirnik ok. Z racji znikomej długości szczotek kupiłem nowy regulator F00MA45252 jako zamiennik starego F00M145307. Teraz ciekawostka: na starym regulatorze altek zakręcony wiertarką generuje 28,4V bez żadnego problemu, na nowym...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy nad technikami i wyborem narzędzi. Alternator do "kuchni"...
1. W wersji fl malucha były juz alternatory (chyba że to jakaś hybryda) 2. Czy na pewno nie masz ładowania? Bo jeżeli lampka zaśiweca się tym jaśniej im wyzsze obroty, to znaczy że prądu przybywa. Weź woltomierz i zmierz na akumulatorze jakie jest napięcie przy wyłączonym silniku i w czasie pracy na różnych obrotach. 3. Nie grzebał ktoś w aucie przy...
U siebie w VW masz alternator BOSCHa, który zbudowany jest jak klocki Lego Technic. Wystarczy zdiąć plastykową czarną tylną pokrywkę z alternaotra, nastepnie użyć wkrętaka (krzyżaka) i wykręcić regulator napięcia, który jesy zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. Jeżeli szczotki w stanie niewciśnietym, czyli bez dotykania, bez wciskania mają długość poniżej...
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam obawy twierdzić że to Ty,jegomościu nie nabliżałeś...
Hms wiec tak... pomijajac moje cienkie kable. Napiecie mierzylem bezposrednio na akulumatorze, potem na klemach zaraz obok aku:) Wyszlo takie samo. Alternator nie wiem jaki mam bo tabliczka znamionowa jest od dolu, jak bede mial czas to jakos to zobacze bo mam lusterko wyginane specjalne. Hms aku mam 74 Ah. Alternator jest dosc duzy, z centralnym smarowaniem(kiedys...
Witam! T/J ma rację. Jeśli to nie pomoże, sprawdź szczotki w alternatorze (powinny mieć ok. 15 mm długości). Najczęściej są połączone z regulatorem napięcia alternatora. Cześć!
Jak wypniesz przewód niebieskobiały z alternatora to ta to ta "kontrolka masy" powinna zgasnąć. Jak silnik pracuje i połączysz innym przewodem to wyprowadzenie altrnatora gdzie był niebieskożółty przewód z tym grubym żółtym to musi ładować mocno. Jak nie zaiskrzy przy podłączaniu i nie będzie ładowało to sprawdź szczotki. wykręć wkręta i wyjmij szczotki...
kontrolka pali sie przy braku ładowania jak i przy zaduzym sprawdził bym najpierw napiecie czy masz z zapalonymi swiatłami 14v -14,5v jak nie to kontrolka do wzbudzenia i do masy odpinamy cienszy kabel od wzb udzenia ,kontrolki i sztucznie obciazamy kontrolka jak sie bedzie palic ,to zobacz szczotki długosc ,potem podmien regulator , i sprawdz w alternatorze...
Ile te szczotki mają długości? Poza tym pomyśl chłopie, pomyśl-jak diody wzbudzenia mogą być w regulatorze?
Jeśli kontrolka ładowania się nie świeci alternator może wzbudzić się dopiero na wyższych obrotach po przegazowaniu. Zdejmij kabelek od kontrolki z alternatora i dotknij do masy (przy włączonym zapłonie). Jeśli kontrolka zapali się od razu instalacja jest dobra a wina leży w samym alternatorze. Wyjmij szczotki sprawdź długość i czy luźno chodzą w prowadnicach....
Zamówiłem BX 213 - BX204 mają na pierwszy rzut oka inne wymiary (5x8x19), stare szczotki po przemierzeniu miały 4x6x.. długości oczywiście nie było co mierzyć :) Łożyska wziąlem FAG, pierścienie też udało się znaleźć - wszystko u jednego gościa na allegro.
To akurat wiem że jest ok. Alternator był niedawno demontowany w celu oczyszczenia. Szczotki mają ponad połowę długości a styki wszystkie przemyte IPA i zabezpieczone wazeliną techniczną. Od razu nadmienię, że to nie ta konserwacja to popsuła bo przed nią było to samo. Właśnie po to go rozbierałem, żeby wszystko poczyścić, poczyścić styki diód z mostkiem...
Znając życie to na pewno alternator masz cały zaolejony. 99% angielskich wynalazków tak ma, bo olej wycieka ze sprężarki. Tak jak radzi kolega (at)cichus sprawdź czy szczotki mają odpowiednią długość i czy przesuwają się swobodnie w prowadnicach. Jeżeli to nie pomoże wezwij fachowca, wtedy będzie mniej Cię to kosztować.
Witam! Po wymianie regulatora napięcia alternatora wszystko wróciło do normy z kontrolkami. W wymontowanym regulatorze szczotki były krótkie i różnej długości. Dziękuję za pomoc dla Gerriego. Temat zamykam.
Świeci się kontrolka? Jakiej długości szczotki? Jak wygląda pierścień ślizgowy? Sprawdzone uzwojenie stojana, wirnika, mostek prostowniczy? Wszystkie przewody dochodzące do alternatora mają ciągłość i występuje na nich napięcie. Po zwarciu przewodu od wzbudzenia świeci się kontrolka w desce rozdzielczej?
Nie podano żadnych napięć jakie występują na akumulatorze przed włączeniem silnika jak i po jego włączeniu na klemach akumulatora, alternatora, jak jest różnica napięcia miedzy plusem akumulatora i plusem alternatora a samo podłączenie gdzieś tam jakiejś żaróweczki nie daje poglądu by właściwie zdiagnozować usterkę z tematu. Mój alternator zaświecił...
Witam co do kontrolki ladowania to po pierwsze w jakiej kondycji jest akumulator,sprawdz dlugosc szczotek na szczotkotrzymaczu , sprawdz swiece zarowe moze ktoras padla, oprucz tego rozumie ze pasek jest naciagniety.Pozdrawiam
Kolego nie czyść uzwojeń alternatora, bo je uszkodzisz. Możesz je przedmuchać powietrzem ze sprężarki lub usunąć pył pędzlem. Sprawdź łożyska, czy się nie zacinają. Możesz ostrożnie usunąć korozję ze statora. Wymontuj szczotki i sprawdź ich długość. Sprawdź stan pierścieni współpracujących ze szczotkami, czy nie są zużyte lub zaśniedziałe. Można je...
Witam ponownie. Jest to wersja z pierścieniami grafitowymi marki VEB 14V 42A z regulatorem DLR-2 ,tylko opór wirnika to 5 ohmów-ale pewnie tak ma być (mierzyłem przez szczotki).Ten zielony kabel pasuje długością do tego konektora .Rozumiem że druga nóżka to "plus po stacyjce"? ps.w jakim celu stosowali grafitowe pierścienie oraz czy "obrobi" w C330...
Witam! Zamienniki sa rozego rodzaju, niekiedy nr arternatora nie pasuja do zamiennikow, ostatnio np u siebie wymienialem regurator napiecia (szczotkotrzymacz) poniewaz, kiedy wracalem ze szkoly, auto zaczelo mi gasnac, a pozneij juz nawet nie moglem go odpalic, poprzez ciagniecie go innym autem, przy czym akumulator mialem bardzo rozladowany, bo byl...
Witam. Parę lat temu zbudowałem wiatraczek o pojedynczym śmigle, długości 2 m. Połączenie przewodów z alternatora wykonałem z szyny miedzianej wyprofilowanej w okrąg z podpórkami z dielektryka, ślizgacz zrobiłem z blachy miedzianej (podobnie jak w prądnicach), szczotki dopasowałem od spawarki wirowej. Wiatrak z głowicą mógł obracać się w koło nie tracąc...
Awaria usunięta. Winne zużyte szczotki, właściwie to jedna zostało z niej około 6mm wysokości. Pod nią właśnie był też wytarty pierścień około 1mm rowek, nie wyglądał dobrze ale i tragedii nie było więc z uwagi na brak czasu na bardziej generalny remont wymieniłem tylko same szczotki. Wczoraj wytargałem altka z auta dziś dokupiłem szczotki i wymieniłem....
wymieniłem na nowy (najtanszy nowy z Allegro) regulator bez oznaczeń na obudowie. W teście na stole po podaniu 12V na szczotkach pokazuje około 3.5V, a dodanie napięcia do pinu sterującego wtyczki nic nie zmienia na szczotkach. Po zamontowaniu jest ładowanie na alternatorze 13.9V (bez obciążenia, świateł itp. - na pinach akumulatora jakieś 13.7V)....
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam! Pisze do Was, bo chciałem sie podzielić pomysłem i poradzić sie. Mianowicie nabyłem kompletny goły silnik ektryczny klatkowy o mocy 15Kw bez uzwojeń, i chciałbym zrobić z niego prądnice. Jesto to silnik 3 fazowy, 15kW, 1460obr/min Stojan posiada 36 rowków (każdy o szerokości 10 mm, a odstęp miedzy rowkami to 2,5mm), i wirnik 18 klatek ( przepraszam...
długość szczotek alternator szczotek długość szczotek odkurzacz
próba biegu jałowego transformatora tworzenie stron internetowych suszarka samsung pompa
kodowanie immobilizera kodowanie immobilizera
Szczotki a problem z przełączaniem obrotów wiertarki Wymiana turbiny w Renault Master 3 125KM krok po kroku