zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych ) Naprawiałem już taki alternator w którym było pęknięcie sprężyny dociskowej szczotki - objaw był podobny, jak mierzyłem napięcie to było dobrze, jednak akumulator nie był dostatecznie ładowany, lampka ładowania żarzyła !!!
Ile lat ma auto? Ile km przejechane? Do sprawdzenia stan szczotek oraz ślizgu (bieżni), jeśli szczotki mają połowę pierwotnej długości to do wymiany. Sama bieżnia może mieć płytki rowek, ważniejsza jest długość szczotek ponieważ wpływa ona też na końcowe napięcie alternatora. Koszt wymiany szczotek to kilkanaście złoty a regulatora kilkadziesiąt.
Co pan ma na myśli pisząc brak osiowości? Przecież ten 1 mm właśnie to powodował. Koła były równoległe, ale nie leżały w jednej osi. Może panu chodzi o brak równoległości osi? Dokładność w mikronach nie jest potrzebna- wystarczy w setnych lub dziesiątych mm. Znaleźliśmy pana ze skanerem 3D, ale przekierował nas do innej osoby z laserowym przyrządem...
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Nie chodzi o długość szczotek tylko czy nie mają śladów otarcia o szczotkotrzymacz. Takie podtarczie jest efektem bicia pierścieni co skutkuje słabym świeceniem kontrolki podczas pracy i spadkiem napięcia.
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Silnik.Prawdopodobnie rozrząd do wymiany. Ja go osłuchałem poprzednio ale sądziłem że sam na to wpadniesz.Jak zdjełeś tego węża to silnik jest proekologiczny założony wąż odprowadza opary silnika z pokrywy zaworów ponownie poprzez obudowę filtra powietrza i zasysane są w celu ich spalenia w silniku. Przeczytaj mój post pod tytułem[ Mokry silnik Sejczento...
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy nad technikami i wyborem narzędzi. Alternator do "kuchni"...
1 prawdz czy masz zalożony pasek klinowy 2 sprawdz gdzie masz i czy jeszce jest alternator 3 jesli jest to jakiej firmy 4 podłacz miernik do akumulatora i zobacz jakie jest ładowanie 5 jesli jest nizsze od 13,5V to wyciągnij reguator napiecia 6 sprawdz długość szczotek 7 jeśli za mała - wymień 8 jesli ok wyciągnij altrnator i zregeneruj
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
U siebie w VW masz alternator BOSCHa, który zbudowany jest jak klocki Lego Technic. Wystarczy zdiąć plastykową czarną tylną pokrywkę z alternaotra, nastepnie użyć wkrętaka (krzyżaka) i wykręcić regulator napięcia, który jesy zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. Jeżeli szczotki w stanie niewciśnietym, czyli bez dotykania, bez wciskania mają długość poniżej...
Krótko. Wyczyść klemy i sprawdź ładowanie na zaciskach akumulatora na wolnych obrotach. Napięcie powinno się zawierać w przedziale 13,8-14,4 V. Jeśli jest niższe, to alternator a raczej regulator napięcia. Ale musisz też posprawdzać masy i połączenia przewodów. Duży spadek napięcia nie bierze się z niczego. Niedawno mój ojciec w swoim orionie miał z...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Kup miernik szczotki ok.
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Jak wypniesz przewód niebieskobiały z alternatora to ta to ta "kontrolka masy" powinna zgasnąć. Jak silnik pracuje i połączysz innym przewodem to wyprowadzenie altrnatora gdzie był niebieskożółty przewód z tym grubym żółtym to musi ładować mocno. Jak nie zaiskrzy przy podłączaniu i nie będzie ładowało to sprawdź szczotki. wykręć wkręta i wyjmij szczotki...
jedyne co sam sprawdzisz to długość szczotek.
Kolego oprócz ww. wskazówek - sprawdź wirnik alternatora, jak również stan pierścieni ślizgowych oraz długości szczotek. Przy okazji, że alternator jest rozebrany można go przedmuchać sprężonym powietrzem, aby pozbyć się kurzu i pyłu po zużytych szczotkach, który może być powodem usterki np. zwarcia.
prawidłowe napięcie ładowania przy 2000 obr/min powinno wynosić 13,8v do 14,4v, niezależnie czy to na śrubie alternatora czy akumulatorze. Długość szczotek możesz sobie porównać naocznie z nowymi i wtedy ocenić. Więcej w ciemno ci nie jestem w stanie powiedzieć.
Witam!!! Sprawdz stan szczotek w alternatorze ich dlugosc oraz sobodne pasowanie w szczotkotrzymaczu moga sie zacinac .
A może po prostu szczotki Ci się "skączyły". Odkręć z tyłu alternatora szczorkotrzymacz z regulatorem napięcia i skontroluj długość szczotek. W/g instrukcji powinny chyba minimum 5 mm wystawać z obudowy.
Porównaj długość szczotek z nowymi, mogą wyglądać ok ale się już zawieszać.
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Ile te szczotki mają długości? Poza tym pomyśl chłopie, pomyśl-jak diody wzbudzenia mogą być w regulatorze?
Witam! T/J ma rację. Jeśli to nie pomoże, sprawdź szczotki w alternatorze (powinny mieć ok. 15 mm długości). Najczęściej są połączone z regulatorem napięcia alternatora. Cześć!
To akurat wiem że jest ok. Alternator był niedawno demontowany w celu oczyszczenia. Szczotki mają ponad połowę długości a styki wszystkie przemyte IPA i zabezpieczone wazeliną techniczną. Od razu nadmienię, że to nie ta konserwacja to popsuła bo przed nią było to samo. Właśnie po to go rozbierałem, żeby wszystko poczyścić, poczyścić styki diód z mostkiem...
Nie podano żadnych napięć jakie występują na akumulatorze przed włączeniem silnika jak i po jego włączeniu na klemach akumulatora, alternatora, jak jest różnica napięcia miedzy plusem akumulatora i plusem alternatora a samo podłączenie gdzieś tam jakiejś żaróweczki nie daje poglądu by właściwie zdiagnozować usterkę z tematu. Mój alternator zaświecił...
Tak jest, że mamy problem z odpaleniem auta to wymieniamy akumulator bez sprawdzania w jakim stanie jest alternator i jakie napięcie występuje na akumulatorze w trakcie ładowania przy włączonej klimatyzacji czy nawiewie, który de facto na pełnych obrotach pobiera duże ilości prądu. Z biegiem czasu przewody i oczka śniedzieją powodując większe straty...
Jeśli kontrolka ładowania się nie świeci alternator może wzbudzić się dopiero na wyższych obrotach po przegazowaniu. Zdejmij kabelek od kontrolki z alternatora i dotknij do masy (przy włączonym zapłonie). Jeśli kontrolka zapali się od razu instalacja jest dobra a wina leży w samym alternatorze. Wyjmij szczotki sprawdź długość i czy luźno chodzą w prowadnicach....
Prawidłowe napiecie powodujace ładowanie akumulatora , a mierzone na zaciskach akumulatora przy właczonych swiatłach mijania i obrotach lekko podwyzszonych ( do około 2000 obr/ min) powinno zawierac sie w przedziale 13,8V do 14,4V. Nizsze napiecie ładowania spowoduje przez ciagle i systematycznie niedoładowanie akumulatora tzw. zasiarczenie . Sugeruje...
kontrolka pali sie przy braku ładowania jak i przy zaduzym sprawdził bym najpierw napiecie czy masz z zapalonymi swiatłami 14v -14,5v jak nie to kontrolka do wzbudzenia i do masy odpinamy cienszy kabel od wzb udzenia ,kontrolki i sztucznie obciazamy kontrolka jak sie bedzie palic ,to zobacz szczotki długosc ,potem podmien regulator , i sprawdz w alternatorze...
Zamówiłem BX 213 - BX204 mają na pierwszy rzut oka inne wymiary (5x8x19), stare szczotki po przemierzeniu miały 4x6x.. długości oczywiście nie było co mierzyć :) Łożyska wziąlem FAG, pierścienie też udało się znaleźć - wszystko u jednego gościa na allegro.
Witam! Po wymianie regulatora napięcia alternatora wszystko wróciło do normy z kontrolkami. W wymontowanym regulatorze szczotki były krótkie i różnej długości. Dziękuję za pomoc dla Gerriego. Temat zamykam.
Znając życie to na pewno alternator masz cały zaolejony. 99% angielskich wynalazków tak ma, bo olej wycieka ze sprężarki. Tak jak radzi kolega (at)cichus sprawdź czy szczotki mają odpowiednią długość i czy przesuwają się swobodnie w prowadnicach. Jeżeli to nie pomoże wezwij fachowca, wtedy będzie mniej Cię to kosztować.
Przede wszystkim podaj jakie to auto i w jakiej wersji. Poza tym podane przez ciebie wartości świadczą o jak najbardziej poprawnej pracy alternatora i układu ładowania. Przy tak dużym obciążeniu, jakie fundujesz autu w trakcie pomiaru, napięcie może się tak wahać. Dalej: nawet w tej samej serii regulatorów jeden będzie stabilizował napięcie na poziomie...
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu. Sprawa wygląda tak: podczas jazdy powyżej 90km/h zaczyna świecić się kontrolka ładowania. Nie słychać aby pasek piszczał, poza tym sprawdzałem jego naciąg i jest ok, pasek nie jest popękany. Wracając do kontrolki - jak puszczę gaz i auto zwalnia to kontrolka dalej się świeci. Pomaga wciśnięcie sprzęgła na 2 sekundy po...
Kolego nie czyść uzwojeń alternatora, bo je uszkodzisz. Możesz je przedmuchać powietrzem ze sprężarki lub usunąć pył pędzlem. Sprawdź łożyska, czy się nie zacinają. Możesz ostrożnie usunąć korozję ze statora. Wymontuj szczotki i sprawdź ich długość. Sprawdź stan pierścieni współpracujących ze szczotkami, czy nie są zużyte lub zaśniedziałe. Można je...
Świeci się kontrolka? Jakiej długości szczotki? Jak wygląda pierścień ślizgowy? Sprawdzone uzwojenie stojana, wirnika, mostek prostowniczy? Wszystkie przewody dochodzące do alternatora mają ciągłość i występuje na nich napięcie. Po zwarciu przewodu od wzbudzenia świeci się kontrolka w desce rozdzielczej?
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
Zdemontowałem dziś alternator z auta. Zdjąłem jego górną pokrywę i zajrzałem do szczotek. Ktoś mi powie czy są odpowiedniej długości? górna szczotka jest już dosłownie zjechana do granic możliwości, ze nie ma już jak zbytnio się wysuwać, ale i dolna nie jest za ciekawa. Wirnik kręci się dobrze i nie czuć na kole pasowym luzu, ani nie śmeirdzi spalenizną...
Witam co do kontrolki ladowania to po pierwsze w jakiej kondycji jest akumulator,sprawdz dlugosc szczotek na szczotkotrzymaczu , sprawdz swiece zarowe moze ktoras padla, oprucz tego rozumie ze pasek jest naciagniety.Pozdrawiam
wymieniłem na nowy (najtanszy nowy z Allegro) regulator bez oznaczeń na obudowie. W teście na stole po podaniu 12V na szczotkach pokazuje około 3.5V, a dodanie napięcia do pinu sterującego wtyczki nic nie zmienia na szczotkach. Po zamontowaniu jest ładowanie na alternatorze 13.9V (bez obciążenia, świateł itp. - na pinach akumulatora jakieś 13.7V)....
ok, alternator może i był sprawdzany przez elektryka ale wątpie żeby sprawdzał go pod większym obciążeniem, jeśli całą instalacja jest sprawna to uczep się alternatora, sprawdź długość szczotek, mocowanie przewodów ( oczyść wszystkie łączenia z tlenków metalu, możesz spryskać wd40) lub siada regulator napięcia, coś musisz z tym zrobić bo z tego co piszesz...
Walka z komunikatem o ładowaniu zakończona. Alternator w moim aucie to faktycznie A 013 154 0002, albo inaczej 0 124 625 014. Zamontowany był regulator Bosch o numerze 1 986 AE0 136 (odpowiednik A 004 154 00 06), czyli ten niewłaściwy. Zamontowałem regulator Bosch 1 986 AE0 123 czyli odpowiednik A 004 154 03 06. Ładowanie prawidłowe, czerwonego komunikatu...
Kolego zacznij od : Szczotki są właściwej długości , czy są wytarte? Pierścienie na wirniku pod szczotkami są równe czy są tam wyżłobienia po szczotkach regulatora? Zacznij od tych pytań. Sprawdzanie uzwojeń sobie odpuść. Uzwojenie "uwalone " ocenisz na 90% już gołym okiem. Takie uzwojenie jest z reguły spalone. hey
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
długość szczotek alternator szczotek długość szczotek odkurzacz
wyblakłe kolory telewizor triak przejscia nagrywarki telewizorach panasonic
Niedziałające przyciski touchpada w laptopie Dell - przyczyny i rozwiązania Volvo XC60 2.4 D5 I gen – kolektor ssący poci się olejem, klapy wirowe, odma, uszczelki