co galletto potrafi Odczytać zawartość ECU ( flash ) , ewentualnie w EDC16 po bdm intflash, extflash i eeprom następnie wgrać z powrotem.
Jak rozpracujesz protokół (duże szanse, że jest tam UDS, przy czym flashowanie niekoniecznie odbywa się z użyciem standardowych rozkazów), algorytmy seed key a na sam koniec adresację, to może byś coś wyciągnął... Już w starym EDC16 odczytanie eepromu z ECU było lekko kłopotliwe, a co dopiero w nowszych sterownikach.
galetto v56 bez problemu klonuje eeprom EDC16 przy podłączeniu przez złącze bdm ale klon zegarów ????? przecież to interfejsy do ecu a nie do liczników ..
Witam jak w temacie . Nadmienię kupiłem auto po zmianie karoserii nie odpalające (przed zmiana było na chodzie) Czynności jakie poczyniłem : Odczytałem eeprom immo i kod kluczyka- Niema tam zapisanego tego kluczyka. Wyłączyłem immo -Efekt odpala i gaśnie miga kontrolka wtrysku. Nie jestem wstanie połączyć się multidiagiem na immo Off na włączonym nie...
Tak próbowałem i nie ma takiej opcji... w edc16 się da... Dodano po 3 najlepiej gdyby ktoś posiadał plik eeprom lub też flash z ogranicznikiem..
Wiem już, że EDC16 trzeba niestety rozklejać, dlatego do KTAGa zamówiłem ramę BDM i ten adapter: https://obrazki.elektroda.pl/6041445800_... Znalazłem również na Carfiles plik rar z zawartością: bdm1_orig_Flasch, bdm2_orig_Flasch. Pliki nie mają żadnego rozszerzenia. Każdy z nich ma 2048kB. Oto ich opis: https://obrazki.elektroda.pl/8897716900_...
Jak zrobił klona uwalonego programowo sterownika, to zaraził nowego. Zrób na tym nowym 100% serii, flash i eeprom i zapnij. Nie odpali (immo) ale błąd epromu powinien zniknąć. Co tam masz na pokładzie, EDC16 ?
Auto żyje i jezdzi na obu "uwalonuch" sterownikach bez trybu awaryjnego itp, nawet napięcie na świecach żarowych zaczęło się zgadzać (wcześniej było za wysokie, pomiary oczywiście oscyloskopowe), jest tylko problem z błędem eeprom o którym pisałem wcześniej. Błąd ten objawia się również mrugającą kontrolką świec żarowych. Co do odczytu sterownika niestety...
Zapomniałeś o procku . To przecież edc16 .
Zlecę naprawę 2 sterowników EDC16 (jednakowych). Oba mają uszkodzone złącze BDM po niepoprawnym lutowaniu. Procesor MPC562, flash M58BW0160DB, eeprom 95640. Programowanie K-Line nie działa. Ewentualnie tylko zaprogramowanie dostarczonym wsadem.
jakiego zestawu używasz? jaki stół jaka winda jakie igły ? gdzie podajesz zasilanie? jakiego używasz zasilacza? dość niespotykane aby po padach bdm nie dało się czytać i wgrać .... w edc16 jeżeli zasilanie dajesz w igły to następnym razem jak będziesz miał sterownik sprawny zasil go w piny od ecu a wgraj po bdm bez zasilania w igły wgrywasz full czy...
BDM100 nie mógł stwierdzić jednoznacznie rodziny sterownika. lepiej zrób to innym narzędziem, bo wybranie na chybiła trafił EDC16C9 lub C39 Opel/Fiat - może nie dać zamierzonego efektu. po odczytaniu kompletu możesz użyć opcji export- ale jeśli rodzina ECU będzie nieprawidłowa, może się pokaszanić np EEPROM
Witam. Pacjent to iveco daily 2005 3.0 166 KM na EDC16 Kupiłem uszkodzone auto, bez pewności czy pali czy nie Naprawiłem od strony mechanicznej i elektrycznej co się da, tzn wszystkie kostki i przewody naprawione/ na swoim miejscu Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i przekaźniki Nie można auta uruchomić Kręci, idzie prąd na pompkę, pompka pompuje paliwo...
Sprawdziłem wczoraj fizycznie na 35s13 i wsad jest w 100% OK. Jak znam życie osoba która programuje Twoje EDC nie zna niuansów Iveco. Przenosząc immo z innej kasety trzeba zwrócić uwagę na to jaką wielkość ma zgrana pamięć eeprom (plik). Fizycznie jest układ 95640. Korektę pliku trzeba zrobić "ręcznie".
U ciebie jest EDC16 i immo jest w eepromie a nowe mapy nie maja związku z jego działaniem. Bezpiecznik raczej odpada bo immo siedzi w zegarach a one działają, wiec tylko synchronizacja pomoże. Potrzebny do tego pin. Ten kto ci robił immo off niech da ci pin i potem juz tylko przez obd synchronizacja.
Witam. Mam problem z wybraniem sprzętu . Otóż chciałbym odczytać wsady z EEPROM sterownika silnika EDC15 oraz EDC16 tylko nie wiem jaki program wybrać. Zastanawiałem się nad takim czymś - czy ten commander w wersji 2.5 full się do tego nadaje ? 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników...
Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życze powodzenia Dodano po 3 Wiesz trochę śmieszne facet jak piszesz po mechatronice i nie wiesz co zawiera flash a co eeprom no to życzę powodzenia ty naprawiasz auta czy jako blokowiec od czasu do czasu Dodano po 0 Wiesz trochę śmieszne facet jak...
read ECU eeprom EDC 15 read PIN PIN z ECU jest ten sam co w DASH READ DASH key adaptacion - inna komunikacja write key nr ... programing Vag Dash prowadzi nie wiem czy Vag Can Commader też choć mam i używam do naprawy liczników :) Dodano po 2 Jak masz Vag can to łatwiej jest rozwiązać problem. możesz mieć 10 kluczyków nawet:) Dodano po 1 Ale co z centralnym...
Witam! Posiadam do was Panowie/Panie 3 pytania. 1. Jak rozpoznać rodzaj ECU ( w sensie jak rozpoznać np. który to jest EDC16 a który 17)? 2. Co mniej więcej znajduje się w pamięci eeprom i flash w ECU? (Słyszałem już kilka odpowiedzi ale nie jestem ich pewien więc wolę się upewnić) 3. czy każde ECU musi posiadać te 2 pamięci czy wystarczy tylko jedna...
Procesor MPC lutowany jest w technologii BGA, czyli zamiast nóżek do połączenia z płytą PCB ma kulki bezołowiowe. Kulki pękają, pola lutownicze się utleniają, itd. i powstają takie efekty. Procesor MPC to ten największy jak otworzysz sterownik. Moim zdaniem lepiej kupić drugie EDC16, przerzucić flash-a i eeprom-a i będzie dobrze. W starym można zrobić...
źle szukasz bo to EDC16, klon BDM zrobi w 10min , bez żadnego lutowania. po drugiej stronie płyty jest EEPROM 95160 , ale lepiej jej nie odklejaj.
Ale i tak potrzebujesz Flash z sterownika na którym było wszystko ok. Eeprom masz dobry skoro auto odpala.
Temat rozwiązany więc zamykam.
W U34 eeprom powinien być po "dobrej stronie", ale w roczniku 2009 jego odczyt wiele nie pomoże.
Mam taki wsad po nr. Boscha ori zgrany bdm eeproma bym nie ruszał bo tam siedzi immo.
na tym nie. Musisz przełożyć 95160
Tak. Przelutuj m58 i eeprom. Jak są sprawne to ruszy.
Witam. Spróbuj wgrać ten eeprom. Hasło wysłałem na PW. Daj znać czy zadziała. Pozdrawiam
To ja już więcej pomysłów nie mam. Chyba że znasz kogoś kto jest w stanie sprawdzić ECU. Zdarza się że jak wysypuje się EEPROM to auto też głupieje.
Dokładnie rec i eeprom
Kess np zrobił dziś ten ster bez problemu, odczytał 2MB i zapisał prawidłowo. Eeprom by był skopany?
Witam wszystkich. Niedawno dostałem dwa sterowniki edc16cp33, które są uszkodzone, pochodzą z Opla Vivaro/Renault Traffic 1.9dci. Jeden z nich wybijał błąd o uszkodzonej pamięci EEPROM, a drugi nie przyjmował kodowań wtryskiwaczy (same litery AAAAAAAAAA). Jakiś majster coś pogrzebał, poprzekładał z jednego do drugiego, i nic z tego nie wyszło. O dziwo,...
Psg16 ciekawy temat. Podobno siedzi tam EDC16, czyli jest eeprom i flash. Widziałem u Angoli adapter do Galletto. Znalazłem też pinout do Xproga. Mam gdzieś wsad z tego stera i jak otworzyłem go w Winolsie to wygląda jak typowe EDC16. Czekam jak mi jakaś pompa wpadnie w łapy to spróbuję odczytać. To prawda ,że to historyki ale choćby dla nauki warto...
Tak wiem chodziło mi o to że synchronizacja jest w 3 elementach. MPC, FLASH, EEPROM. Zostaje wgranie i próba zakodowania kluczyków.
Informacyjnie, podmiana Flash i EEPROM z HW:H06 do HW:H05 poszła bez problemu, wersja hardware nie miała wpływu na SWAP
Jeżeli nie możesz znaleźć full bdm to pewnie już kupiłeś sterownik dlatego chcesz virgin. Jeśli masz sterownik to albo immo off lub przegraj pamięć i powinien odpalić. Eeprom nie ma nic do kontrolki check.
Nie, potrzeba zwykłego programatora 95320, sporo urządzeń obsługuje tą kość. Brak silnika w opisie tematu, ale gdybyś miał EDC16, to są urządzenia potrafiące odczytać eeprom i co za tym idzie pin z ECU po OBD, na 1 robotę jednak średnio się opłaca, chyba że ktoś Ci to zrobi.
Cześć mam pytanie odnośnie sterownika bosch edc16cp35 chciałbym zapytać czy kupując sterownik o takich samych numerach DDE7799855 0281012754 mając, zgrany wcześniej eeprom oraz flash mogę wrzucić to do innego o tych samych numerach? Czy immobilizer będzie zablokowany ?
Aktualizacja: udało mi się zepsuć swój ECU przez niepoprawne otwieranie. Raz za mocno nożem pociągnąłem i nie używałem opalarki/hotaira do podgrzewania obudowy przez co klej słabiej puszczał. Kupiłem cały zestaw BCM, antena immo do stacyjki, ECU i kluczyk zamontowałem i mogę z powrotem jeździć niestety nie zestaw jest od auta bez systemu keyless ale...
Podeślij odczytany eeprom ze sterownika . Musisz odłączyć moduł immo. Jest pod deską. Można go wyjąć bez ściągania kokpitu , ale trzeba się natrudzić. Podeśle odczytany zmodyfikowany eeprom i zapominasz o problemie.
Z tego co widzę to edc15 którą dało się flashować po obd w 1,9 tdi. Blacha pełni rolę ekranu i połączenia masy z deklami. A brak sterowania zaworów jest skutkiem inwazyjnego rozbierania sterownika. Czytaj ktoś darł pokrywę na zimno nie podgrzewając tego lepkiego ciągnistego kleju. Wykrzywiła się płyta i masz teraz problem. Próbuj grzać kostkę boscha...
Kurde, nie pytam czym się robi. Pytam czy mam czytać eeprom 95640 czy info zawarte jest w procesorze. Albo nie wiecie tylko korzystacie z instrukcji bdm'a?
Tylko z tego co czytam trzeba najpierw eeprom naprawić. Więc jak ktoś ma program to może zapewne to zrobić aby odrazu odpaliło.
Uszkodziła się poma tandemowa, przytarła się pojawiły się opiłki. Została wymieniona do tego też wymieniono pompowtryski przeczyszczono układ paliwowy i nie zapala. Wstępnie trzymano się układu paliwowego, więc zrobiono zasilanie z bańki plus elektryczna pompka żeby ominąć pompę tandemową i zrobić wymagane ciśnienie jednak dalej nic. Pompowtryski są...
Witam udało się rozwiązać temat mam podobny problem i potrzebuje plik do eeprom.
Wybierasz ręcznie typ ECU z listy protokołów, potem backup (nie eeprom flash tylko backup) wskazujesz ten spakowany plik 600kb i ktag musi to wgrać. Napisz z jakiej wersji korzystasz?
A jaką kwotę chcesz na to przeznaczyć? Możesz kupić klony, ale to wiadomo jak jest z nimi, ew. podeprzeć się oryginałami i mieć jakieś wsparcie z zewnątrz. Jeśli nie robisz na łapu capu w pośpiechu, to raczej nie powinieneś nikomu nic zepsuć. Piszę oczywiście o odczycie i zapisie map. Masz jakąś konkretną markę samochodów na uwadze czy wszystkie, jakie...
I po swapie .... I ciekawe czy jeszcze sterownik działa jak go otworzyleś do tego stopnia . Przepiękna demolka , pewnikiem kolejna kasa do śmieci , bo przecież fachowcy to złodzieje nic nie robią i kasę chcą kosmiczną za fapa , czy za dopisanie sterownika .
Wystarczy przegrać pamięć eeprom. Najłatwiej zrobić to po BDM.
http://sklep.tech-car.nazwa.pl/index.php... dzieki janusz ,widze ze 1 200 zł ,pytanie na ile tam jest prawdy .
eeprom edc16 edc16 eeprom odczyt edc16 pinout
pralka siemens grzeje wsady amica pogodynka czujnik
termik grzejnika termik grzejnika
Jak sprawdzić olej w Piaggio ZIP 4T 50 cm³? Demontaż frontu pralki Beko - krok po kroku