można go także zaślepić. Powodzenia. Jest w bezproblemowym miejscu. W scenicu? Wyczyścić można, ale wątpię aby powodował takie objawy.
Dolot czyszczony cały, Wymyty i wysuszony. Złożone do kupy i zero efektu. Pisałem już o tym wcześniej. Turbinka pięknie chodi, ma moc ,nie puszcza oleju. Podaję nr VIN WDB2100071B367850 moc 85Kw 2001r. Dodano po 7 Gdzie znajde info w aucie o kodzie silnika?? W bagażniku na naklejce tak jak w grupie VW?? Wtryskiwacz powinien być o numerach wg. BOSCH...
Zaślep ten EGR i zobacz jaki będzie efekt. Jeżeżeli nic się nie zmieni powróć do wcześniejszego stanu i sprawdź błędy pod komputerem
Nie każde wyprogramowane EGR dopuszcza odłączenie zaworu, wiele crdi przestaje sterować turbina po odłączeniu zaworu EGR mimo spłaszczenia histerezy.
Jaki przebieg, kiedy był wymieniany filtr powietrza?? komputer nie zgłasza błędu??
To podaj blad/bledy ...nie te ktore Ci wyskakuja, tylko te z pamieci sterownikow ,najlepiej wszystkie z FFR i EDC .
Trzeba zrobić test zaworu EGR. Ale dokładnie to jaki masz błąd-obieg prądowy cewki czy pozycja zaworu?
Vectra 90r. na trasie ponizej 6l przy dosc dynamiczenj (o ile mozna tu mowic o takim silniku) jezdzie, w miescie ponizej 9l. Odlaczylem EGR.
witam ponownie czy kolektor ssący z mondeo 2005 rok 1.8 125 km będzie pasował do tego samego silnika lecz z 2001 roku??? bo mam okazje taki kupić w dobrym stanie klapki bez luzów lecz czy warto ??? pozdrawiam
To samo zauważyłem w berlingo HDI RHY po zrobieniu EGR ciągnie ładnie ale i pali. Ale to normalne, nie pałuj tak to i spalanie spadnie, te lodówki palą tak jak przekraczasz 90km/h.
Nie ma diesla 1,9 w Mazdzie 6. Ja osobiście miałem 6 2.0 diesel 136KM przez 5 lat i zrobiłem w tym czasie 100kkm, silnik nic sie nie działo poza zasyfionym EGR. Spalanie w mieszanym cyklu ok 6 - 6,5 l, uważaj tylko na rdzę, zwłaszcza tylne błotniki.
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Wydatek powietrza większy od zadanego? To znaczy co EGR zaślepiony? Duże spalanie w dieslu to nie wróży nic dobrego. W sensie ekonomicznym.
Witam .Spróbój kolego zaślepić egr na stale.
Witam czytam , czytam i może ktoś rozwiąże mój problem. W mojej tigrze śmierdzi paliwem w kabinie , po otwarciu maski wyraźnie zapach paliwa a może spalin czuć po prawej stronie na wysokości zbiorniczka płynu chłodniczego o kolektorem dolotowy, Błędów na kompie nie ma , sprawdzałem metoda spinaczową tez nie. Mechanik stwierdził, że wycieków paliwa tez...
Witam jestem specem w silnikach hdi dci dti. Francuzy 11 lat miałem takie przypadki skąd jesteś mechanicy umywają ręce lecz mechatronik samochodowy nie.
Witam Zamykam temat i dziękuję wszystkim za porady. Auto jeździ dużo lepiej po wymianie dolnej turbiny i założeniu egr regenerowanego. Spalanie spadło o około 2l/100km.
5.5 litra to chyba tylko sadzolotem. Jesli wszystko z dawką się zgadza to tylko rozrzad i kompresja do sprawdzania. Zużyty pasek przestawia faze rozrzadu w strone dobrych osiągów na "górze" lecz wzrost spalania jest zauważalny w silnikach bez "układów ekokogii" np egr a w szczególności vvt.
Egr może mieć wpływ na spalanie. Ale proponuję najpierw upewnić się jakie jest rzeczywiście to spalanie żeby nie gdybać. Tankujesz do fula robisz 300-400 km i ponownie do pełna.
EGR masz elektryczny czy na podciśnienie??? Jak na podciśnienie to zdejmij wężyk z niego i tak pojezdzij i zobacz to spalanie. Wężyk zaslep np jakaś śrubka. A i po jakim czasie wywali ci błąd od EGR ale myślę że zdążysz zobaczyć czy spalanie spadnie.
Oczywiście softów do wyłączania jest wiele Nikt kto ma o tym jakiekolwiek pojęcie nie używa ich. Tyle że ta naprawa w takiej formie nie jest naprawą i ma wpływ na trwałość jednostki napędowej i zużycie paliwa Dokładnie jest odwrotnie jak napisałeś. EGR zwiększa spalanie i niszczy silnik.
odświeżam temat - znalazŁem przyczynę takiego spalania. EGR, zaślepiŁem dziada i spalanie w mieście zmalaŁo o ok.2l !!! temat zamykam , dzięki
Jak wywalisz Egr to emisja i spalanie pójdzie w górę.
Odłączyłem całkowicie egr i przejechałem się bez nadal było to samo na komputerze pokazało tylko egr i dpf ale to dpf został wypalony i już nie było z nim problemu(według komputera). Jeżeli chodzi o kopcenie to nie kopci nic. Tryb awaryjny również nie pokazał się na komputerze :/ Dodano po 1 Co dziwne autko praktycznie nie kopci nawet jak wcisne pedał...
Aha dzięki za to info o EGR. Więc termostat sprawny. A kupiłem 3 lata temu za 24000 i wszystko było ok. Spalanie dotyczy okresu całego roku nie tylko zimy.
Interesują mnie doświadczenia ze stagiem 2l. A mianowicie regulacje własne przeróbki itp. Posiadam vectre 1.8i i aby ta instalacja w miare chodziła musiałem troche przy niej sam pogrzebać. Zwęrzyłem wlot powietrza do ok. 25 mm. odłączyłem silnik krokowy od centralki no i egr. Spalani spadło mi z 13 do ok. 10 no i osiągi sie troche poprawiły. Jeżeli...
Na świecach NGK tak na tych co teraz mało kiedy. EGR był wykręcany już raz i jest oryginalna uszczelka, nie jest zaślepiony.
Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
(do 2 przedmówcy) W zimie, gdy silnik (zależy jeszcze jaki) jest bardzo schłodzony (zwykle poniżej -15) to EGR jest zamknięty aby paliwo spalało się w możliwie najlepszych warunkach które i tak są trudne a otwiera sie później w miarę nagrzewania. W średnich przedziałach temp. powoduje szybsze grzanie to fakt ale nie sprzyja EKONOMII ponieważ ogranicza...
Świecąca się kontrolka (silnik) np. w Peugeocie 1,6 hdi powoduje nieco inną pracę silnika. Usterka w moim przypadku dot. zaworu EGR: zakłócenie w spalaniu, mało powietrza lub dużo paliwa. Jeśli czyszczenie EGR-u sterowanego elektrycznie nie pomoże, to czeka mnie wymiana, oczywiście jak to w 308-ce dostęp fatalny. Dodaję, że kontrolka sama gasła i zapalała...
Witam .Mam problem MAN TGA 480 08r euro 4 dymi na czarno przy zmianie biegu .Na komputerze wykazało zbyt wysoka temperatura powietrza doładowania innych błędów brak.Co szukać EGR CZYSTY spalanie ok 39 przedtem 31.Niby jest gdzieś jakiś zawór koło EGR
dpf niema a egr już sprawdzony
Co do EGR-u to do rurki powinien być tylko podpięty kawałek wężyka z filterkiem na końcu.
Na zagranicznych forach chłopaki podają że 6,5 - 7l to norma dla tego silnika z filtrem cząsteczek stałych.
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
Szanowne grono, szukam podpowiedzi. Trafic 2.5 dci, 146 KM, 2007 r., 220 tys. nalotu. Jak go kupiłem, miał 140 tys. i od początku mam problem. Auto od pierwszego właściciela, był nim mój sąsiad i mówi, że zawsze tak było. Podczas ruszania w ogóle nie ma mocy, dopiero powyżej 2000 obr. wyrywa jak zły. W tamtym roku padł DPF i został usunięty oraz wyprogramowany,...
Egr trzeba kalibrować w tym modelu.
Mam ten sam silnik w 407 136 km. W trasoe 5 - 6 l. W mieszanej powiedzmy 7.5l. Przy tych temperaturach bez problemu osiągalne. Na co zwrócił bym uwagę czysty kolektor śsacy i brudne czujniki zamontowane na nim, Lekkie poszarpywanie szczególne na początku jazdy - brudny uszkodzony EGR. Filtr paliwa, powietrza. U mnie po czyszczeniu dpf spadło drastycznie...
Odlaczenie EGR spowoduje delikatnie zwiekszenie mocy silnika, spalanie powinno spasc o 2-5 %.
Sprawdz masy na ECU i silniku.
Wymiana termostatu nie pomogło.
Dzień dobry mam mazdę 6 z 2006 roku z silnikiem 2.0 diesel 143 km. Zapaliły mi się kontrolki silnika oraz kontrola trakcji po podłączenie do komputera wyskoczył błąd zaworu egr .Dodam że auto nie kopci nie spala więcej egr nie pracuje głośno czyli nie stuka niby wszystko ok a błąd jest. Czasami się nie zapalają . Czy ktoś ma jakiś pomysł co zrobi z...
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
Przepływomierza nie ma. EGR zaślepiony. Spalanie LPG w normie 8-9 L/100. Spalanie PB nie znane, dawno nie sprawdzałem. Jak uruchomić silnik na LPG? U mnie się chyba nie da bo mam albo automat albo PB. Lambda pracuje w zakresie 100-800mV, pomiar cały czas skacze. Wyświetla się na benzynie po chili, że pracuje w zamkniętej pętli.
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
Cześć nie masz problemów z przepustnica i zaworem EGR? Jak wydajność przepływu przez przepustnice?
a to nie chodzi przypadkiem o EGR a nie ERG? jesli o EGR to zacytuje by Parker: Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych . EGR poprawia sprawność...
Ja mam inne pytanie. Skoro autor nie wie co to dolot to skąd wie że trzeba wyczyścić EGR? I czy wie co to EGR... Żaden magiczny dodatek bez fizycznej ingerencji nie wyczyści Ci nic poza portfelem. Tylko problemów można sobie narobić jak kawał sadzy lub gluta po rozpuszczeniu odpadnie od zaworu EGR i wleci na zawór ssący lub przedostanie się do komory...
Podnioslem moc. Włożyłem turbo wtryski i chłodnice egr z innego mego busa przebieg 280 000. Spalanie 12-13.5 Nie jest to co wcześniej bylo ale lepiej niż było . Silnik zdrowy. Podejrzewam że włożenie nowych wtryskowa załatwi spadek spalania ale narazie wsadzić kolejne 5tys nie chce mi sie
Podsumowując: 1. EGR był miesiąc temu przeze mnie czyszczony (był strasznie zasypany sadzą czy czymś). Poza pyłami, wsadziłem go na noc do benzyny ekstrakcyjnej. Niestety to nie pomogło. 2. Obecnie skasowałem błąd, po czym odłączyłem EGR- check engine się nie zapala. Auto zyskało wyraźnie na mocy, szczególnie na niskich obrotach, kiedyś o wiele bardziej...
Witaj, porządne mycie zaworu EGR.
No to jeździj. W czym problem, skoro spalanie nie wzrosło, a osiągi nie spadły? Obydwa błędy poruszane na forum - czyszczenie/wymiana EGR, kontrola połączeń wtryskiwacza. LPG jest?
Witam, udało się znaleźć przyczynę szarpania i dużego spalania? U mnie na początku były zatkane kanały EGR i strasznie szarpała, ale teraz po czyszczeniu też czasem szarpie i jak się szybciej jedzie, to czuć przerywanie i jest duże spalanie, a na wolnych obrotach faluje i słychać takie coś, jakby coś obciążało silnik, już nie mam pojęcia.
EGR stosuje się po to, by spaliny mieściły się w normach, a nie po to, by obniżyć spalanie. Zastosowanie EGR umożliwiły nowoczesne, elektroniczne systemy dawkowania paliwa, bez tego samochód z EGR po prostu by nie jechał, bo paliwo nie jest w stanie się spalać w obecności spalin. zgadza sie, zawór EGR jest otwarty (dodaje spalin do kolektora ssącego)...
Parametry rzeczywiste do sprawdzenia i przede wszystkim EGR i jako kolega wyżej wtryski, ciśnienie na listwę, regulator na pompie.
Klapki w kolektorze ssącym i wyczyść EGR.
Wygląda to na blokujący się zawór EGR ...nie masz go przypadkiem zaślepionego taką blaszką z dziurkami?
Damianzzzzz Rozwiązałeś już problem ze spalanie też mam 106 z 2014 i po górkach 40 wymienione VTG EGR i nadal nie czuje w nim mocy (DMC oczywiście 40)
Wszystkie zaciski wyciągnąłem na początku i zostało dokładnie wyczyszczone przed wyjazdem
Możesz mieć ugięty korbowód lub korbowody. Co skutkuje za niska kompresją i złym spalaniem. EGR też może być uchylony. Jak wtryskiwacze wyglądają. I układ paliwowy.
Czyli rozumiem, że chwilowe spalanie stukowe powinno zniknąć?
Do załosna udrenka. HC to weglowodory. Najczesciej jest to olej spalany przez silnik i tutaj niema znaczenia przy HC=100. Egr słuzy do ograniczenia NOx tylko . Bo tylko NOx powstaja w wyniku spalania paliwa w wysokich temperaturach. Egr słuzy obnizeniu temp spalania.
Nie znam konstrukcji rozwiązań z zaworem EGR ale zaślepianie dawało efekty w starszych dieslach gdzie było mechaniczne natomiast w nowszych np citroen zaślepianie nic nie dawało bo tam jest elektronika i ona odpowiada ECU a potem dobiera skład i steruje turbiną , musiasz to wybebeszyć spróbować wyczyścić
Hej w zafira b 2011 1.7cdti 120 hp pojawia mi się błąd p0400-62. Egr czyszczony, później wymieniony na nowy. Dpf czyszczony chemicznie. Kolektory i układ dolotyowy czyszczony chemicznie i albo wyskakuje błąd, kasuje, jadę i tak w kółko, albo błąd nie wyskakuje ale samochód ma muła strasznego, albo wszystko ok i jedzie normalnie, albo na odczytu widze...
Ford Focus Mk3 kombi 2011 r. 1,6 tdci 115. Witam serdecznie, czy kody błędów P042E oraz P042F oznaczają, że czas na wymianę zaworu EGR? Auto generalnie nie daje żadnych oznak. Spalanie na poziomie 5,5 l. Silnik raczej pracuje równo. W trasie tylko mi się wydaje, że jakby czasami mocy mu brakowało. I oczywiście po skasowaniu błędów któryś z wyżej wymienionych...
Zapchany kat, wykręć sondę i zajrzyj do środka - widać pięknie niedrożność i uszkodzenia . Jeśli zaślepienie EGR zniweluje szarpanie to patrz wyżej. Wzrasta ciśnienie spalin w kolektorze co powoduje nadmiar spalin podawanych do kolektora ssącego przez EGR, mieszanka się nie spala bo jest jej za mało. Do tego spadek mocy wynika z niedrożności układu...
czy wymiana egr pomogla tez w sprawie duzego spalania?
jezeli to EGR ponosi wine za wysokie spalanie to nie mam co czekac tylko od razu go wyj.... wymienić dziekuję za info, wiem jaki musi tam być
Ja wyczyścił bym przepustnicę i wyczyść EGR.
A jaki rzeczywisty przebieg ma ten samochód ?
Coś nie tak z EGR wygląda na przytkany bo za dużo świeżego powietrza dostaje albo dziura w dolocie za turbo (intercoler). Mam zatkane powtórne spalanie. Czyli winy jest zatkany egr?
Witam. Silnik 1.9 TDI AFF 75KM od pewnego czasu pali mi około 9L ON. Zimny rozruch: 3 sekundy trzeba kręcić aby podpalił. Nie jest to żaden silnik TD 75KM. Wcześniej spalał około 5L i palił od strzała nawet przy -20 tak odpalał. Co może być przyczyną. Po rozgrzaniu silnika zawór EGR wydaje dziwne dźwięki
Tak, robiono. Nie ma procentowych parametrów. 6.2 kpa było przed statycznym wypalaniem, 3.5 kpa po. Sa momenty kiedy wypalanie się wyłączy, wtedy praca egr jest widoczna, jeżeli jest wypalanie to egr stoi. Widoczne po spalaniu chwilowym i pracy silnika. Pytanie, czy wina może być po stronie egr? Błędów w komputerze brak.
Witam, rozwiązałeś problem? Ja mam to samo tylko że w 1,9 dCi. u mnie jeszcze wzrosło spalanie. Sprawdzałeś EGR? mimo braku błędów na kompie potrafi się zasyfić i źle pracować
A powiedz mi dlaczego w sieci krążą opinie że po zaślepieniu EGRa akuto kopci, więcej spala i silnik dostaje w kość?
Sprawdzałeś turbinę, zapala się jakaś kontrola? Mam takie dwie sztuki i zębów może nie zjadłem ale trochę z nimi przeszedłem. Auto ma egr czy adblu? Ogólnie słabe silniki
Sprawdź ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania. Czarny dym to za dużo paliwa albo za mało powietrza, jesteś pewny że egr jest sprawny? Po wymianie rozrządu pompa epic powinna być ustawiona statycznie, tester pokaże ci parametry w normie po mimo złego ustawienia pompy.
Możecie mnie oświecić w tym temacie? I powiedzcie czy ma to coś wspólnego z ominięta Chłodniczką oleju ? ( Ominąłem ją ponieważ miałem olej w zbiorniczku wyrównawczym, teraz jest git). Gdybym zaślepił ten EGR co to da? spalanie wróci do normy ?
ja mam scanie r124 euro4 zdemontowałem chłodnice egr zaslepilem wszystkie przewody wyłączyłem zawór egr zmieniłem mape silnika i jest poprawa w spalaniu oraz autko ozylo a ma przejechane 900 tys
Zrób 001, 003 i 011 statycznie i dynamicznie. Tylko zrób to dobrze. Może najpierw napraw Egr.
Samochód posiada chłodniczkę EGR ? częste przypadki w nowszych deczko Audi, że płyn który krąży przez EGR przedostaje się i płyn uchodzi i się spala :)
W starych Kadetach ten zawór się zaślepiało i auta śmigały jak burza W starych kadetach to pękała membrama i nic zaslepiać nie trzeba było, no, najwyżej wężyk. Natomiast np. Corsa, X12SZR, zaslepienie EGR skutkuje najczęsciej spalaniem stukowym. Wiesz czemu? Chyba nie....
Wydaje mi się że nie tędy droga. Auto mam od roku. Na początku tego problemu nie było. Kopcenie i duże spalanie zaczęło się po około 4 miesiącach. Egr był zaślepiony i wyłączony przez poprzedniego właściciela.
Błędy przepływomierza mogą wyskakiwać z powodu uszkodzonego EGRu. Ale czy uszkodzony zawór EGR miałby takie objawy? Szarpanie, duże spalanie i brak mocy?
Zsunął się wężyk z zaworu egr
Mniej więcej tak jak napisałeś - wymiana uszczelki pod pokrywą - najlepiej całą pokrywę możesz kupić używkę z BXE będzie najmłodsza i z teoretycznie mniejszym przebiegiem, może się trochę różnić kątem i długością korka oleju ewentualnie doczytaj ale jeśli nie masz osłony silnika to bez znaczenia. - wymiana egr - niekoniecznie ale warto, na spalanie...
Renault Master 3, 2,3DCI 101KM . Podczas dodawania gazu puszcza czarny dym. To samo się dzieje podczas wzniesień lub zmiany biegów. Dodam ,że spalanie wzrosło do 15-16 litrów. EGR wymieniony i zaadoptowany , turbina nowa, wtryski nowe po adaptacji, sonda lambda nowa, brak jakichkolwiek błędów (ASO Renault). Mocy nie stracił,
Na szarpanie to możesz mieć od klap w dolocie - często się mechanizm wyrabiał. Co do większego spalania Fap jest na miejscu ? Egr pracuje prawidłowo ? W tym silniku to EGR i Klapy powodowały szarpanie lub nie równe obroty a także nieszczelności w zasianiu paliwem od filtra do pompy CR.
Kolego ,myślę że Twoja pierwsza sugestia może być trafna,czyli EGR i wszystko co jest z nim związane.Przepływomierz też może mieć znaczenie na pracę EGR. Być może że to wina EGR, będę musiał wymienić. Sprawdziłem średnie spalanie wyszło 5.5 l czyli nie tak źle. Wszystkim forumowiczom za sugestie dziękuję i pozdrawiam.
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR?
Poradziłeś sobie z problemem podwyższonego spalania? Natrafiłem na ten temat przypadkiem, bo szukałem rozwiązania podwyższonego spalania (w zakresie jakim podajesz) na biegu jałowym, ale w Zafirze B. Podwyższone spalanie pojawiło się po wymianie zaworu SCV na pompie CR. Potrzebna była adaptacja tego zaworu. Widzę, że wymieniałeś zawór EGR. Czy przeprowadziłeś...
za powtórne spalanie spalin, tak na chlopski rozum
Pierwotne były pozacierane. Urok bitdi w T5 gdzie z chłodnicy EGR idzie aluminium do komory spalania a dalej do oleju. Na tych z nalotem 100k delikatnie klepał po wymianie chodzi miodzio. Miałem T5 140koni 300k nalotu gdzie strzelił 2 razy rozrząd w krótkim czasie z różnych powodów i po tym uszkodziły się hydropopychacze. Auto po wymianie zaczęło mniej...
Współczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim mają problem z nagarem po części z tego powodu, że wtrysk bezpośredni nadmiernie wychładza silnik (drugą składową jest pobierany olej). A niby gdzie się ten nagar odkłada? W jaki sposób wtrysk direct wychładza silnik? Ideą bezpośredniego wtrysku paliwa, jest możliwość budowania mieszanek uwarstwionych -...
Czyściłeś zawór EGR? Sprawdziłeś, czy działa?
Witam wszystkich chcialbym wgrac mape do swojego passata b5 fl 1.9 131 avf na 165km chyba ze hamownia pokaze mozliwosc wiekszej mocy to bede myslal ale ostatnio wymieniany byl pompowtrysk jeden na uzywany logi z grupy 003 1cylinder wachał sie miedzy 1.0mg-0.70mg 2cylinder - 0.68mg 3 cylinder - 0.40mg 4 cylinder 0.28mg Jak oceniacie stan? Auto nie kopci...
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Zawór z powrotem podłączyłem, nic się nie wyświetlało jak był zaślepiony. A co do tego spalania to tak była ustawiana synchronizacja bo u elektromachanika pokazywało że jest +4 i i że to trzeba ustawić na 0, więc tak zrobiliśmy ale spalanie wzrosło i raczej nic poza tym się nie zmieniło, więc wróciliśmy dalej do tego +4 i teraz jest 0.6 spalanie. A...
Czyść EGR lub go zaślep
Zauważyłem, że znacząca część tunerów zwiększając dawki przyśpiesza wtrysk. To nie są duże różnice - stopień, dwa. Chyba, że to sposób na strojenie silnika przy wyrzuconym EGR. Większa dawka musi się zacząć spalać nieco wcześniej, żeby wypaliło się wszystko w trakcie suwu spalania. ZSy zazwyczaj mają tego tlenu za dużo. Silnik ZS zawsze muszą mieć...
briggs spalanie spalanie hyundai spalanie koksu
wieje gorące powietrze rozebrać klapa pralka przesunąć tablica
wykrywacz metali schemat odbiornik pcf801
MTD traktorek – regulacja równoległości i pochylenia platformy tnącej, ustawienia decku Opel Insignia – lokalizacja przekaźnika rozrusznika, modele A i B, skrzynka bezpieczników