Jak miałem diesla to sprawdziłem przy jakich obrotach jest największy moment - u mnie było przy 2500 i wtedy starałem się zmieniać biegi. Zmieniałem jeszcze przy 2000 i poniżej , ale to jazda była raczej 'emerycka'
Tak, ale w ciężarówkach masz mniejszy zakres obrotów. Tam 1500 można nazwać średnimi obrotami, natomiast w osobowym dieslu 1500 to dolny zakres. Zresztą jaki sens ekonomiczny ma taka jazda - buda się trzęsie i wpada w rezonans, przyspieszenia zero, spalanie większe.
No dlatego właśnie uprzedzam że silniki mpi sa dobre do gazu ale jazda nimi na autostradzie jest nieopłacalna. Jeżeli ma być ekonomiczne w szybszej jeździe no to diesel tylko zostaje bo żadna benzyna nie będzie ekonomiczna na autostradzie. Dobry jest 1.6 tdci montowany w fordach w trasie potrafi zejść nawet do 3.5l/100km (sam to sprawdziłem wiec da...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
a jak ma sie sprawa z dieslami?? ja mam golfa 1.9 GTD w sumie od niedawna. wiem ze diesle kręca mniej obrotów ale czy tez jazda ekonomiczna to jazda w zakresie 2500-3000?? czy moze do 2500 obrotów??
Wiele źródeł głosi, że ekonomiczna jazda mieści się w przedziale 2000-3000 RPM.). To dla diesla dobre a nie 16v ! Pozatym spalanie masz w normie.
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Pytanie moje brzmi - co może być przyczyną takiego spalania? Jakiego takiego? Przecież to jest normalne spalanie. Przecież szlag może człowieka trafić - kupiłem diesla po to by jazda była ekonomiczna a ja zalewam za 50zł i robię ok 100KM... POMOCY!!! Duży ciężki samochód - benzyniak paliłby jeszcze więcej. Było nie słuchać bajek o 5l/100km.
http://podroze.onet.pl/1347403,wiadomosc... - niekzupełnie związane z OR... Jazda na OR to dobry pomysł nie tylko ze wzgl. ekonomicznych. :) Ratujemy ten świat :D
Silniki diesel'a może są oszczędniejsze i mniej awaryjne lecz gdy już coś się zepsuje to koszta są o niebo większe niż w benzynowym silniku. Wybór silnika raczej należy do Ciebie. Jeśli lubisz ekonomiczną jazdę polecam Diesel'a jeśli lubisz 'depnąć' to benzyne.
Pomyśl, pomyśl, zaczynają powstawać sprytne rozwiązania z wyłaczaniem silnika na postoju, zaczynają być coraz bardziej ekonomiczne w zakorkowanych miasatach. Rozwiązania to nowatorskie i najbliższy czas pokaże jak się sprawdzają. Przykłądowo poczytaj o rozwiązaniach Engine Auto Stop Start, Lpg wtedy przestaje w mieście mieć sens.
Jerzykowski , to jest jak najbardziej możliwe, ale takie wartości wzrostu rzędu 10ml spalania przy założeniu ilości i czasów cykli zjazdów z górki na luzie to nie są ilości, które możnaby brać pod uwagę przy obliczaniu kosztów eksploatacji auta. Często więcej paliwa odparowuje w gorący dzień... Gdyby w taki sposób podchodzić do ekonomicznych aspektów...
Diesle są spoko, ekonomiczne, a te z turbinką to jest dopiero jazda, natomiast do rajdowania to dieselki się nie nadają, ze względu na krótsze przełożenia na skrzyni biegów, tzn. zbyt często trzeba by zmieniając biegi. Benzyniaki, dużo palą, ale za to są cichsze, bardziej komfortowe i mniejsze drgania i bardziej dynamiczne na niskich obrotach. I jak...
Jak już ktoś wyżej zauważył: czy nowoczesne silniki benzynowe nie są dużo bardziej wrażliwe na LPG niż starsze? (...) Wprawdzie konkretną jednostką która by mnie interesowała jest 1.4MPI 85KM, mimo to nieco obawiam się trwałości. Przecież ten silnik jest właśnie "starszy" Pamietaj że dopóki silnik nie nagrzeje się do 40 stopnii celsjusza jedziesz na...
Autko kupiłem bardzo tanio, około 70 000zł. Niższa niż rynkowa wówczas cena wynikała z tego, że było (i jest) kilka nieznacznych (jak dla mnie) uszkodzeń natury, hmm, estetycznej. Rysa na drzwiach, wgniotka o powierzchni 1cm² na klapie², we wnętrzu też parę niedoskonałości ale ja na takie rzeczy nie zwracam uwagi. Ładowanie "pod blokiem", przy ulicy...
Da się ciągnik w polu użytkować ekonomicznie. Takiej możliwości nie posiadają np. zetory małej serii, 330 czy 60-ka z racji ledwo dwóch biegów do pracy z maszynami. Teraz mam mtz-ta, wcześniej 20 lat ursusa 4011. W rysie obroty silnika 1800 max 2000 i najmniej 5 biegów którymi regulują sobie prędkość pracy w zależności od potrzeby i obciążenia. To się...
Czyli rozumiem ze jazda poniżej 1500 obr jest głupotą? A jeśli jadę spokojnie i nie przyspieszam mocno to ze względów ekonomicznych mogę następny bieg wbijać przy 1700-1800obr a jechać przykładowo na biegu 3-4-5 przy obrotach rzędu 1200? Jeżeli chcesz szybko wymienić dwumasowe koło zamachowe to jeźdź przy obrotach 1200 czy 1500. Nic bardziej nie leczy...
Akurat pracę mam przed samym centrum - mijam korki. Do pracy mam 22km. Czyli lepszą opcja będzie mały diesel niż LPG. Nie zależy mi na osiągach - bardziej na ekonomicznej jeździe.
Tak jak kolega wyżej powiedział, nie przywiązuj uwagi do rocznika lecz do stanu. Ogólnie auta niezawodne i jeśli nie są zajeżdżone to nie będą wymagały większej uwagi. Zwróć uwagę na blachy. Co do silnika... z diesli masz do wyboru 2l oraz 2,5l. Pierwszy powinien być nieznacznie tańszy w użytkowaniu w mieście. Drugi zaś zapewni lepszą dynamikę- ale...
Drogi kolego aby turbina długo żyła należy silnik rozgrzewać i nie cisnąć na zimnym silniku a po długich trasach ją wychładzać. Zmiana biegów to indywidualna sprawa ,patrząc na dwumas należy unikać obrotów poniżej 1,5. Diesel z twoją turbiną musi być co jakiś czas jak piszesz cisnięty bo za pieczą się kierownice w turbinie, tak że polecam co najmniej...
Na naszym rynku chyba nie było silnika 1.4 w Pandzie... były tylko silniki 1.2 i 1.1 oraz diesel 1.3. Zgadza się. Skoro praktycznie nigdzie na świecie nie wolno jeździć z prędkościami ponad 140 km/h to tak też współczesne samochody są projektowane. Najbardziej ekonomiczna jazda jest w przedziale 70-90 km/h. Mój 207 1.4 HDi ma blokadę elektroniczną...
Ja zakupiłem Tico do dowożenia dzieci do szkoły - Silnik nie do zarżnięcia, zużycie paliwa ok 5l benzyny na 100km, ubezpieczenie rocznie ok 200 zł (800 cm2 pojemności). W dłuższej trasie spalanie zeszło mi do 4,3 l (Augustów - Katowice - Kraków - Tarnów - Augustów), a nie żałowałem za bardzo. Przy swojej masie 41 HP robi swoje, jazda bardzo dynamiczna....
Mam rozumieć, że temat dotyczy oszczędzania paliwa w pojazdach mechanicznych z silnikami spalinowymi. Napiszę o moich obserwacjach-doświadczeniach. Czasy "prehistoryczne" silnik S-21, auto służbowe, rozliczenia przebieg X norma zużycia paliwa. Najkorzystniej było powoli rozpędzać i delikatnie hamować oraz nie przekraczać prędkości, która nie była ekonomiczna....
ja mogę pomóc co do silnika 2,0 benzyna. Mam optimę od 3 lat. Samochodem dosłownie się płynie a nie jedzie (wielka bryka). Silnik nowoczesny o zmiennych wzniosach i zmiennych fazach, czyli dobrze zapiepsza oraz może być bardzo ekonomiczny. Przy jeździe około 110 km/h spalanie w okolicach 6,1 do 6,3 i to nie chwilowe tylko sumaryczne z trasy. Nie rozumiem...
Kupując hybrydę kupiłem ją taniej niż diesla z tego rocznika - o jakieś 30k. To dość dobry powód. Na trasie spala mi od 4,8 (spokojna jazda 70-90) do 6 przy normalnej dynamicznej jeździe do 140 przy wyprzedzaniu. Jazda zero jedynkowa do 180 gdzie tylko się da to 9l/100 - więcej nigdy nie udało mi się spalić. Dodatkowo np mondeo wyłącza silnik spalinowy...
90 km/h + 50 km/h na terenie zabudowanym w mijanych wioskach? W trasie, nie na autostradzie, nie przekraczając 100km/h, w takich warunkach jest też podawane spalanie katalogowe - miasto/trasa/autostrada (50/90/130 km/h). Na autostradzie przy 130-140km/h pali ok 5,5l/100km. Moje Punto 1.3 MJ pali podobnie, tyle że w mieście i na autostradzie trochę...
No logiczne. Niestety wpajana forma eko-jazdy chyba nie jest odpowiednia. Wszędzie mówi się tylko o małych obrotach silnika i nie dociskaniu gazu. Zapomina się o tym, że dużo ważniejsze jest utrzymywanie optymalnych dla pracy silnika obrotów. A właśnie chodzi o to, aby silnik nie był wysilony. Wiadomo, że dobrze zagrzany silnik i pracujący na równych...
Autko musi byc 5 drzwiowe, chodzi o wygode. Przerabialem juz 3 drzwiowe i bylo to uciazliwe, a nawet z czasem zaczelo mnie denerwowac. Nie upieram sie przy benzynie jednak podobno diesel jest dobry na dluzsze trasy i przy przebiegach ponad 15tys, a to autko tyle napewno nie zrobi. Do dalekich tras mam passata 1,9 tdi, a to ma byc na zakupy, dojechac...
Jesli bardzo musi byc benzynka to koledzy wyzej podpowiedzieli ja jednak od pewnego czasu eksploatuje legendarne juz 1.9 TDI z przebiegiem ponad 470 tys. Nawet jesli silnik jest drugi, nawet jesli byl cofany to i tak jest to niezly wynik. Dodam tylko ze na dalekich trasach jest ekonomicznie a ze to diesel to fajnie idzie z dolu nawet na wyzszych biegach....
Jakikolwiek CHIP TUNING silników wolnossących to nieporozumienie, ale jeszcze ktoś się daje naciągać. Ten temat moderator przeniósł z działu "diesle", praktycznie wszystkie mają turbiny. I też rozumiem, że mogą być liczne argumenty przeciwko podnoszeniu mocy. W pytaniu chodziło mi o zmniejszenie spalania i że chyba po prostu nie da się tego zrobić...
kamil771 Szukałeś nagaru w silniku który jeździ na gazie? raczej nie znajdziesz, bo to trochę inne paliwo. prędzej właśnie będą powypalane zawory, ale to raczej wtedy jak ktoś jeździ na obrotach od 3tys wzwyż Natomiast życzę powodzenia Tobie i innym ekokierowcom przy regeneracji turbiny, którzy jadąc dieslem zmieniają biegi przy max 1,5tys obrotów (w...
A gazu używam do gotowania i ogrzewania domu, NIGDY nie będę jeździł na gazie, koszt porównywalny z dieselem a zero problemów z jakimiś filtrami, parownikami itd. odpalałem po całonocnym postoju autka na polu przy -22 i też odpaliło (aku trzyletnia Varta) a coroczna wymiana filtra paliwa prosta i kosztuje grosze. Na LPG jeżdżą autobusy, wózki widłowe...
A gdzie szanowny adwersarz przeczytał, że mowa o Dieslu? Przecież mówimy o budżecie do 20-30 kilo pln. :!: Ponad 10 litrów w terenie w tak małym aucie to kpina! Obecnie mam jako auto terenowe Cherokee III CRD 2.5 i pali tyle samo w terenie, a wjeżdża dalej. Porównywanie zużycia benzyniaka z dieslem jest bezsensowne. Jeep z silnikiem benzynowym wyszedłby...
user_0200: jeśli o mnie chodzi to ja nie umiem jeździć ekonomicznie dizlem, jeśli lubisz jeździć jak dziadek nie wciskając prawie gazu to ok, będzie Ci ponoć palił 6ł (ponoć!) mi żaden dizel nie palił mniej jak 10 natomiast samochodem na gaz to w zasadzie wszystko jedno, ciśniesz do dechy pali 12l, jedziesz delikatnie pali 10l, więc po co się męczyć...
W silnikach z wtryskiem nie ma w zasadzie czegoś takiego jak ssanie... możesz sprawdzić jaką temperaturę silnika i powietrza widzi sterownik silnika. Pamiętaj, że pomiar spalania podawany w książce wykonywany jest w warunkach laboratoryjnych i baaaardzo ciężko się do niego zbliżyć. Praktycznie każde auto pali więcej niż podaje instrukcja. Mam 90KM wersję...
No moze inaczej na jakim biegu przy ilu obr. na min pali najmniej? I ilu km/h, bo wydaje mi sie ze na 5-tce. A mi się wydaje, że powinieneś to doświadczalnie sprawdzić. Pojeździj raz z obrotami około 2000, a drugi raz dawaj 5tke przy 50km/h. Wg eko jazdy zalecają od 50 jechać na 5tce i to w dieslu i benzynie. Chyba z górki... Jeździj sobie jak chcesz....
Ja bym nie brał starych francuzów i japońców bo one owszem są dobre ale nowe a nie dziadki, części są do nich drogie. Nie cuduj z nexiami i lanosami bo to dewoo czyli szrot z nazwy co robi samochody na podstawie opla jak już opel skończy produkcje... Kupuj astre F najlepiej z silnikiem c20ne czyli 2.0 8v 115km-chyba te silniki są praktycznie kuloodporne...
Proste Berlingo 1.9 D tyle mi paliło, choć auto fakt trochę toporne. Ile pali ten Golf SDI na krótkich trasach, na zimnym silniku Twoim zdaniem? Tyle lat minęło a ja cały czas nie rozumiem polskiego fenomenu Golfa w dieslu jako rozwiązania na wszystko. Jezdzisz po mieście TDI w Golfie, krajówki - to samo, po autostradach najlepiej TDI. 5 tys na rok...
Przypadłość o której wspominasz (naprawy Golfa) to po prostu standard dla większości samochodów z silnikiem diesla. To 200kkm to nie jest jakaś magiczna bariera, tylko auto ma trochę więcej elementów eksploatacyjnych niż tarcze, klocki i olej. Wiele zależy od użytkowania samochodu, jazda po autostradzie ze stała prędkością zupełnie inaczej wpływa na...
No właśnie karaluch84 wiekszość silników na byle paliwo opiera się zagazowaniu tego czy owego. Kiedyś dawno temu w soboty albo niedziele na tvp2 po 17 leciał taki program który prowadził Turski i kilku komentatorów mi Jonas i Szostkiewicz mi się kojarzy. No w kazdym razie takie rożne informacje ze świata w tym programie się pojawiały czasem dość luźne...
Efektem było spalanie mniejszej jednostki 14 litrów w mieście a w większej 8 litrów.. Chyba troche koloryzujesz, choć teoria słuszna... 1,6 , czy 1,8 w miescie z LPG na mikserze musiał spalic 9-10 litrów wzwyż, 1,8 ok 11l. Jak był "udrutowany" to nie jechał, a i tak sporo palił i zaraz zawory wypalone. 1,3 tez mógł tyle spalic i to jest prawdopodobne....
W przypadku Fiata niskie ceny części to poważny argument, ale samochód kupuje się po to aby nim jeździć, a nie naprawiać! Jeżdżę 20 letnim MB i nie pamiętam kiedy byłem w warsztacie, a komfort jazdy nie ma porównania.
Zależy od stylu jazdy ale myśle, że do 6l przy spokojnej jeździe. Mimo wszystko wyjdzie to dużo drożej od LPG lub diesla.
Jakiego auta byś nie kupił, każde spali ok 8-10 litrów gazu, przy mocach rzędu 100 koni, więc każde będzie ekonomiczne. Zawsze możesz zastanowić się nad ekonomicznym Dieslem o sportowym zacięciu, np. Citroen C3 VTS 1.4 HDi 92KM Ten mały silnik ma niejako identyczne parametry jak stara dwulitrowa jednostka HDI!!! Posiada 208Nm już przy 1750obr/min oraz...
Nie będę kolego speedy9 z Tobą absolutnie się kłócił i próbował zmienić Twojego zdania- polecamy auta różnych marek, pytanie autora było jak się prezentuje i jak się jeżdzi s-max i c-max, s-max jak wiesz ma problemy z kołem dwumasowym, problemy z filtrem fap/dpf które wyeliminowano dopiero , po 2012 roku gdzie nikt nie wie naprawdę co to jest dpf, żaden...
Witam. Zastanów się czy przy przelotach rzędu 30 tys. rocznie jest sens kupować diesla. Posiadam Focusa w kombi 1.8 benzyna. Rocznie robie ok 30-50 tys. km i jestem bardzo zadowolony. W trasie przy spokojnej jeździe jest w miare ekonomiczny ( max 7l/100 km ) a w mieście lub na krótkiej trasie diesel też nie jest zbyt ekonomiczny. To co zapłacisz za...
Witam, jako iż niedługo będę robił prawo jazdy, poszukuję jakiegoś auta do ~6000 zł. Najlepiej benzyna + lpg, chociaż jakiś ekonomiczny diesel też może być. Najlepiej żeby było w miarę wygodne, bo na wakacjach wyskoczyć gdzieś dalej itp. Zastanawiałem się nad: VV Golf III Audi 80 Passat B4
To się może okazać przeciążeniem poza granice wytrzymałości... Zazwyczaj mialo to wplyw jedynie na szybsze zuzycie panewek, cylindrow i oczywiscie duze ubytki paliwa w zbiorniku. :-) W ekstremalnych warunkach i dlugotrwalym przeciazaniu mozna co najwyzej zatrzec pierscienie i panewki, jesli olej nie mial wystarczajacego chlodzenia i sie przegrzewal....
Zgadzam sie z przedmówcami że jak dbasz tak masz. Kupuj auto które ci sie najbadziej podba i zostaw sobie 2/3tys na dopieszczenie auta. Śmiało mogę ci polecić C5 z 2.0HDI 109KM, spalanie około 7,5/8 w mieście jak wciskasz, a na trasie 5/6 w zależności od prędkości i stylu jazdy. C5 ma boskie zawieszenie które warto sprawdzić przed zakupem.
Jestem właścicielem Opel Corsa B z silnikiem Turbo Diesel 1,5 czy istnieje jakakolwiek możliwość podłączenia urządzenia do pomiaru zużycia paliwa. Bardzo zależy mi na ekonomicznej jeździe. Doradzcie cos! Nic nie piszecie o TD czyzby nic nie dalo sie zrobic ?? Wielkie dzieki
Kiedyś miałem wypadek znajomy holował mojego wraka na lawecie, laweta 300kg? + moje auto ok.800kg Peugeot'em 405 w benzynie ..wiem że nielegalnie bo za duża masa była przyczepy ale dawał radę choć lekko nie było :) . To niczego nie dowodzi bo sam ciągnąłem Polonezem ciężką lawetę + Audi B4 na niej, jak również ze znajomym Fabią ciągneliśmy naprawdę...
Elektroda w czystej postaci, od lat dziwi mnie jak sie udało z poważnego forum zrobić pośmiewisko polskiego internetu. Należy podziękować specjalistom udzielającym się także w tym temacie. Kończą się akumulatory - samochód do wymiany. Te typy tak mają ... Odpowiedź uznaję jako klasyczna głupia odpowiedź na głupie pytanie. Jednak gdyby ktoś miał jakieś...
Witam wszystkich. Było tutaj na forum kilka tematów które prześledziłem odnośnie tego jaki samochód kupić, lecz nie znalazłem topicu który by mi rozjaśnił sytuację :wink: Samochód ma być raczej mały, hatchback. Głównie na dojazd do pracy 30km w jedną stronę. Do tej pory jeździłem 3 lata Fiatem UNO 1,4 LPG 1995r Spalał mi 8,5 LPG /100km przy cenach gazu...
chcesz jezdzic szybko, dynamicznie, energicznie i w "miare" oszczednie" ?? -kup diesla tdi A4, vW, alfa, itd.. chcesz miec buta ?! -WYBIJ sobie diesla z głowy i oszaczedności ! diesel to nie silnik do butowania, a do ewentualnej dynamiczno/ekonomicznejk jazdy, spróbuj diesla przecheblowac ostro przed zakretem :) ps. zaraz sie zacznie jakie to diesle...
pękały głowice w 2.0 TDI z początku produkcji ale później zostało to poprawione. Jeśli to ma być auto do działalności, a nie do szaleństw to wystarczające tańsze i bardziej ekonomiczne będzie 2.0 SDI - nie jest to rakieta ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza.
miałem golfa 1,6TD przebieg koło 300 000km. Taki kupiłem bo na taki było mnie stać. Byłem pewny że mnie nie zawiedzie i na tamten czas bardzo mi pasował. Jednak gdy padła już głowica to po jej remoncie nigdy nie byłem pewny auta. Kupe pieniedzy wybuliłem na ten silnik ale efekt mnie nie zadowalał. Sprzedałem i kupiłem passata 2.0 benzyna/gaz i jestem...
Silnik 1.2 jest ekonomiczny ale za słaby do tego auta, 1.4 już taki ekonomiczny nie jest ale z LPG i tak wychodzi taniej niż diesel 1.3. Czego się boisz w samochodzie po nauce jazdy? W ostateczności za mniej niż 3000zł masz nowe sprzęgło i zawieszenie, a samochód przynajmniej pewny. W miejskiej jeździe 1.3 90KM pali mi ok 6,5l/100km więc średnio opłacalne...
Witam Serdecznie. Posiadam Nissana Terrano I z silnikiem 2,5 D od Nissana Pick-Up. Oddałem go do warsztatu i zostały wymienione wtryskiwacze, ustawiono zawory,pompę itp. I problem teraz polega na dużym spalaniu, braku mocy i kopceniu na czarno, jest gorzej zanim go oddałem. Spala mi min 15/100 przy ekonomicznej jeździe(nie w terenie tylko na szosie)...
Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić nam paliwo.Ad rem. Poruszamy się z jakąś tam prędkością zdejmujemy nogę z gazu komputer ma informację o tym albo z potencjometru albo z wyłącznika biegu jałowego i odcina nam paliwo na wtryskiwacze/wtryskiwacz/.W benzynie i dieslu tak samo. Jeżeli teraz podczas hamowania silnikiem obroty silnika wyniosą około...
Tu jest właśnie problem z myśleniem, nazwę je ekonomicznym. Samo spalanie to tylko kawałek kosztów posiadania i używania samochodu, niestety dla wielu osób to jedyny wyznacznik. Jest jeszcze kwestia jazdy krótkich odcinków po mieście i serii postów w stylu: "mój diesel jest chyba zepsuty bo pali 8-9 litrów, a miał palić 5-6" - a potem się okazuje, że...
sluchaj widze ze jestes fanem BMW bo sam nim jezdzisz moj szwagier mial BMW jest to samochod dla gowniarzy ktorzy chca sie pozabijac, ale bez urazy nie wszyscy sa tacy;), ale pali jednak wiecej niz taki 1.9Diesel bo taki 6l spali normalnie a taka BMW raczej wiecej i jesli chodzi o komfort jazdy i ten i ten sa wygodne chociarz osobiscie za BMW nie przepadam...
Zdaje się że różnimy się tym że ja to auto użytkowałem a Ty nie i stąd ten problem Dokładnie to problem jest stąd, że użytkując jeden samochód, nagle wszystkie rozumy na jego temat pozjadałeś - zrobiłeś się - przynajmniej we własnym mniemaniu - mądrzejszy od inżyniera który je zaprojektował. Praca ze zbyt niską prędkością obrotową, to przede wszystkim...
no teraz kosztuje ok. 2.07 a na np.interii co jakis czas jest ze rzad zapowiada drastyczna podwyzke akcyzy (co wychodzi o jakies 10gr/l) i strasza apokalipsa dla zagazowanych....ehh PS. robie jakies 30kkm/rok, 8 lat jezdzilem dieslem 1,6TD, teraz jezdze naprzemian albo zagazowanym 3,5 albo 3,8 i na paliwo wydaje tyle samo. tak u mnie mniej wiecej wypada...
Temat jest stary, ale jezeli ktos waha sie sie pomiedzy 2.5tdi (V6) a 2.8 30v właśnie w C5, to podam dwa argumenty: 1. Pierwszy wlasciciel nie kupil tego diesla by jeździć nim po bulki. Podobnie kolejny decydowal sie na TDI, by trzaskac nim kilometry skoro ekonomiczny. 2. Koszty przejazdu 100km dwu i pół litrowym turbodieslem beda bardzo podobne jak...
Zaczyna się, kto co miał za auto i ile przejechał. Dodatkowo koncert życzeń, że ja to bym kupił takie auto a nie to. Autor tu dość jasno postawił porównanie tych dwóch jednostek i moja odpowiedź w tym temacie jest jasna Jedna i druga jednostka powinna wytrwać ten przebieg bez poważniejszych napraw! Sporo zależy od eksploatacji, konserwacji, obsługi...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
jazda dieslem ekonomiczna jazda ekonomiczna drukarka
falujące niskie obroty kosiarka wyciek prądu komunikaty avast
regulator wentylatora lanzar maxp124
Łożyska EBI - typy, zastosowania, jakość i konserwacja Wentylator w opalarce MacAlister MHG2000 nie działa