Jak lubisz sobie "pobrykać" to trzeba było benzynkę kupić. Diesel z natury nie jest wyścigówką ale odwdzięcza się ekonomiczną jazdą. Na kilka dizelków jakimi jeździłem, zawsze sprawdzał się ten sam system jazdy: wcześnie zmieniać biegi (ok 2 tyś. obrotów), łagodnie przyśpieszać (nie wgniatać, dodawać gazu wmiarę jak rosną obroty) i hamować silnikiem...
Silniki diesel'a może są oszczędniejsze i mniej awaryjne lecz gdy już coś się zepsuje to koszta są o niebo większe niż w benzynowym silniku. Wybór silnika raczej należy do Ciebie. Jeśli lubisz ekonomiczną jazdę polecam Diesel'a jeśli lubisz 'depnąć' to benzyne.
No dlatego właśnie uprzedzam że silniki mpi sa dobre do gazu ale jazda nimi na autostradzie jest nieopłacalna. Jeżeli ma być ekonomiczne w szybszej jeździe no to diesel tylko zostaje bo żadna benzyna nie będzie ekonomiczna na autostradzie. Dobry jest 1.6 tdci montowany w fordach w trasie potrafi zejść nawet do 3.5l/100km (sam to sprawdziłem wiec da...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Tak, ale w ciężarówkach masz mniejszy zakres obrotów. Tam 1500 można nazwać średnimi obrotami, natomiast w osobowym dieslu 1500 to dolny zakres. Zresztą jaki sens ekonomiczny ma taka jazda - buda się trzęsie i wpada w rezonans, przyspieszenia zero, spalanie większe.
Akurat pracę mam przed samym centrum - mijam korki. Do pracy mam 22km. Czyli lepszą opcja będzie mały diesel niż LPG. Nie zależy mi na osiągach - bardziej na ekonomicznej jeździe.
Proste Berlingo 1.9 D tyle mi paliło, choć auto fakt trochę toporne. Ile pali ten Golf SDI na krótkich trasach, na zimnym silniku Twoim zdaniem? Tyle lat minęło a ja cały czas nie rozumiem polskiego fenomenu Golfa w dieslu jako rozwiązania na wszystko. Jezdzisz po mieście TDI w Golfie, krajówki - to samo, po autostradach najlepiej TDI. 5 tys na rok...
Zależy od stylu jazdy ale myśle, że do 6l przy spokojnej jeździe. Mimo wszystko wyjdzie to dużo drożej od LPG lub diesla.
a jak ma sie sprawa z dieslami?? ja mam golfa 1.9 GTD w sumie od niedawna. wiem ze diesle kręca mniej obrotów ale czy tez jazda ekonomiczna to jazda w zakresie 2500-3000?? czy moze do 2500 obrotów??
Porządna przekładka Freelandera jest na tyle droga i pracochłonna, że nikt sprowadzający auta na handel nie robi jej porządnie. Freelandery są sprowadzane głównie z Holandii, Belgii i Anglii w opłakanym stanie. Po "odpicowaniu" i obniżeniu przebiegu sprzedawane u nas jako okazja :| Przy przekładkach duży problem sprawia układ kierowniczy i hamulcowy....
Wiele źródeł głosi, że ekonomiczna jazda mieści się w przedziale 2000-3000 RPM.). To dla diesla dobre a nie 16v ! Pozatym spalanie masz w normie.
W przypadku Fiata niskie ceny części to poważny argument, ale samochód kupuje się po to aby nim jeździć, a nie naprawiać! Jeżdżę 20 letnim MB i nie pamiętam kiedy byłem w warsztacie, a komfort jazdy nie ma porównania.
Jakiego auta byś nie kupił, każde spali ok 8-10 litrów gazu, przy mocach rzędu 100 koni, więc każde będzie ekonomiczne. Zawsze możesz zastanowić się nad ekonomicznym Dieslem o sportowym zacięciu, np. Citroen C3 VTS 1.4 HDi 92KM Ten mały silnik ma niejako identyczne parametry jak stara dwulitrowa jednostka HDI!!! Posiada 208Nm już przy 1750obr/min oraz...
chcesz jezdzic szybko, dynamicznie, energicznie i w "miare" oszczednie" ?? -kup diesla tdi A4, vW, alfa, itd.. chcesz miec buta ?! -WYBIJ sobie diesla z głowy i oszaczedności ! diesel to nie silnik do butowania, a do ewentualnej dynamiczno/ekonomicznejk jazdy, spróbuj diesla przecheblowac ostro przed zakretem :) ps. zaraz sie zacznie jakie to diesle...
Witam. Zastanów się czy przy przelotach rzędu 30 tys. rocznie jest sens kupować diesla. Posiadam Focusa w kombi 1.8 benzyna. Rocznie robie ok 30-50 tys. km i jestem bardzo zadowolony. W trasie przy spokojnej jeździe jest w miare ekonomiczny ( max 7l/100 km ) a w mieście lub na krótkiej trasie diesel też nie jest zbyt ekonomiczny. To co zapłacisz za...
U mnei w domciu sie jezdzi na gazie a ja mam diesla. 1. Gaz :) Uwazam, ze jesli sie nei zaluje sie na dawce, to sie WCALE nie odbija na późneijszej jeździe. 2. Diesel :) Gaz owszem fajny i tani, ale do Diesla mam zaufanie. 3. Podsumowanie: Także Diesel górą! :)
http://podroze.onet.pl/1347403,wiadomosc... - niekzupełnie związane z OR... Jazda na OR to dobry pomysł nie tylko ze wzgl. ekonomicznych. :) Ratujemy ten świat :D
Jestem właścicielem Opel Corsa B z silnikiem Turbo Diesel 1,5 czy istnieje jakakolwiek możliwość podłączenia urządzenia do pomiaru zużycia paliwa. Bardzo zależy mi na ekonomicznej jeździe. Doradzcie cos! Nic nie piszecie o TD czyzby nic nie dalo sie zrobic ?? Wielkie dzieki
Pytanie moje brzmi - co może być przyczyną takiego spalania? Jakiego takiego? Przecież to jest normalne spalanie. Przecież szlag może człowieka trafić - kupiłem diesla po to by jazda była ekonomiczna a ja zalewam za 50zł i robię ok 100KM... POMOCY!!! Duży ciężki samochód - benzyniak paliłby jeszcze więcej. Było nie słuchać bajek o 5l/100km.
Silnik 1.2 jest ekonomiczny ale za słaby do tego auta, 1.4 już taki ekonomiczny nie jest ale z LPG i tak wychodzi taniej niż diesel 1.3. Czego się boisz w samochodzie po nauce jazdy? W ostateczności za mniej niż 3000zł masz nowe sprzęgło i zawieszenie, a samochód przynajmniej pewny. W miejskiej jeździe 1.3 90KM pali mi ok 6,5l/100km więc średnio opłacalne...
Witam, jako iż niedługo będę robił prawo jazdy, poszukuję jakiegoś auta do ~6000 zł. Najlepiej benzyna + lpg, chociaż jakiś ekonomiczny diesel też może być. Najlepiej żeby było w miarę wygodne, bo na wakacjach wyskoczyć gdzieś dalej itp. Zastanawiałem się nad: VV Golf III Audi 80 Passat B4
Są ekonomiczne, bez wielu wad silników spalinowych, ale ekologii też w nich nie widzę. Więc dopóki mogę jeździć swoim starym 2.0HDI, to będę jeździł. Jest w Euro4 więc po Warszawie jeszcze 2 lata. A później mam nadzieję że politycy się ockną i zniosą zielone strefy. Nie są ekonomiczne gdy będziesz uzupełniać energię na ładowarkach miejskich. Obecnie...
Zgadzam sie z przedmówcami że jak dbasz tak masz. Kupuj auto które ci sie najbadziej podba i zostaw sobie 2/3tys na dopieszczenie auta. Śmiało mogę ci polecić C5 z 2.0HDI 109KM, spalanie około 7,5/8 w mieście jak wciskasz, a na trasie 5/6 w zależności od prędkości i stylu jazdy. C5 ma boskie zawieszenie które warto sprawdzić przed zakupem.
pękały głowice w 2.0 TDI z początku produkcji ale później zostało to poprawione. Jeśli to ma być auto do działalności, a nie do szaleństw to wystarczające tańsze i bardziej ekonomiczne będzie 2.0 SDI - nie jest to rakieta ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza.
Pomyśl, pomyśl, zaczynają powstawać sprytne rozwiązania z wyłaczaniem silnika na postoju, zaczynają być coraz bardziej ekonomiczne w zakorkowanych miasatach. Rozwiązania to nowatorskie i najbliższy czas pokaże jak się sprawdzają. Przykłądowo poczytaj o rozwiązaniach Engine Auto Stop Start, Lpg wtedy przestaje w mieście mieć sens.
Temat jest stary, ale jezeli ktos waha sie sie pomiedzy 2.5tdi (V6) a 2.8 30v właśnie w C5, to podam dwa argumenty: 1. Pierwszy wlasciciel nie kupil tego diesla by jeździć nim po bulki. Podobnie kolejny decydowal sie na TDI, by trzaskac nim kilometry skoro ekonomiczny. 2. Koszty przejazdu 100km dwu i pół litrowym turbodieslem beda bardzo podobne jak...
Wygląda na to, że normalnie eksploatujesz solidny samochód klasy premium "od salonu" i masz normalne objawy jego zużycia, czyli niewielkie objawy. Ja miałem i mam do dziś 3 auta salonowe i potwierdzam że normalnie użytkowane auta, nawet klasy ekonomicznej, są w stanie dojechać pod 300 kkm bez istotnych napraw. Polska rzeczywistość aut klasy premium...
moze powinienes sprawdzic pod kompem co sie dzieje z cisnieniem doładowania podczas jazdy... swoją drogą komputer nic nie pokazuje.... daje ci podpowiedz gdzie masz szukac a nie co wymienić... jedz do mechanika... podejrzewam ze bedzie to dla ciebie bardziej ekonomiczna naprawa...
Tu jest właśnie problem z myśleniem, nazwę je ekonomicznym. Samo spalanie to tylko kawałek kosztów posiadania i używania samochodu, niestety dla wielu osób to jedyny wyznacznik. Jest jeszcze kwestia jazdy krótkich odcinków po mieście i serii postów w stylu: "mój diesel jest chyba zepsuty bo pali 8-9 litrów, a miał palić 5-6" - a potem się okazuje, że...
no teraz kosztuje ok. 2.07 a na np.interii co jakis czas jest ze rzad zapowiada drastyczna podwyzke akcyzy (co wychodzi o jakies 10gr/l) i strasza apokalipsa dla zagazowanych....ehh PS. robie jakies 30kkm/rok, 8 lat jezdzilem dieslem 1,6TD, teraz jezdze naprzemian albo zagazowanym 3,5 albo 3,8 i na paliwo wydaje tyle samo. tak u mnie mniej wiecej wypada...
Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić nam paliwo.Ad rem. Poruszamy się z jakąś tam prędkością zdejmujemy nogę z gazu komputer ma informację o tym albo z potencjometru albo z wyłącznika biegu jałowego i odcina nam paliwo na wtryskiwacze/wtryskiwacz/.W benzynie i dieslu tak samo. Jeżeli teraz podczas hamowania silnikiem obroty silnika wyniosą około...
Czyli rozumiem ze jazda poniżej 1500 obr jest głupotą? A jeśli jadę spokojnie i nie przyspieszam mocno to ze względów ekonomicznych mogę następny bieg wbijać przy 1700-1800obr a jechać przykładowo na biegu 3-4-5 przy obrotach rzędu 1200? Jeżeli chcesz szybko wymienić dwumasowe koło zamachowe to jeźdź przy obrotach 1200 czy 1500. Nic bardziej nie leczy...
Witam, jaki samochód możecie mi doradzić do 10000 zł? Chodzi mi o samochód do jazdy a nie na pokaz. Zależy mi głównie na ekonomiczności, bezawaryjności i żeby nie gnił pod spodem. Zastanawiałem się nad jakimś Niemcem lub Japończykiem. Chciałbym żeby samochodzik miał 2 poduszki powietrzne no i ewentualnie gdyby miał klimę i wspomaganie kierownicy to...
Hehe To ja podziękuje za taką cenę wole sobie przerobić Diesla na CNG który spali może 6 litrów przy cenie 1.80 (zależy gdzie się tankuje) za litr i nie muszę się martwić o to że po kilku latach akumulatory mi padną... Ps. Golf MK2 z silnikiem 1.9TDI 90KM spali mi około 4L ropy w trasie przy normalniej jeździe i można do niego lać biodiesla Home maker...
Jerzykowski , to jest jak najbardziej możliwe, ale takie wartości wzrostu rzędu 10ml spalania przy założeniu ilości i czasów cykli zjazdów z górki na luzie to nie są ilości, które możnaby brać pod uwagę przy obliczaniu kosztów eksploatacji auta. Często więcej paliwa odparowuje w gorący dzień... Gdyby w taki sposób podchodzić do ekonomicznych aspektów...
Diesel do 4tys.. Hmm.. Ciezka sprawa.. Myśle ze jedynym i sensownym rozwiązaniem będzie passat b3 - 1.9 ( zwykły ) Wprawdzie mół z niego straszny za to na trasie bedzie Ci palił 4 litry.. Wybrałem ten silnik z tego wzgledu ze do 4 tys kupisz stare auto które ma juz tysiące kilometrów za sobą.. Wobec tego w tak prostym silniku nie bedziesz musiał regenerować...
Żadna rewelka mój nissan spala 8lpg i jest bardziej ekologiczny i tańszy 5x5,6zł=28 a lpg 21,5 i gdzie te eko za to Punto połyka tylko 6,5lpg=17,5 to jest 3 litry benzyny a co2 mnej ja będą diesel spalające 3l ON to wtedy zmienię na tańszy ale serwis turbiny, dwumasy, pompowtrysków i tak dyskwalifikuje te badziewia (klekoty) ludzie którzy tym jeżdżą...
A ja polecam volvo s40 1.6 diesel 110KM. Bardzo ekonomiczny, dosc dynamiczny no i piekna bryla :) Posiadam z roku 2007 i srednio pali 5-5,1. Nowsza wersja (pomimo, ze wydaje mi sie stylistyka troche gorsza) pali srednio 3,9!, trasa 3,6!
Witam. Zastanawiam się nad kupnem samochodu. Budżet to około 4tys. Najbardziej przekonuje mnie chyba VW golf 3 i teraz nie wiem, co lepsze, czy benzyna z gazem, czy może sama benzyna 1.4L, czy może diesel 1.9L, co ekonomiczniejsze, jak z opłatami zakładając, że to będzie mój pierwszy pojazd i nie posiadam zniżek? Nie wiem jak awaryjność jeśli chodzi...
Bardziej bym polecał passat. Jest to samochód ekonomiczny z silnikiem1.9tdi. Nie ma z nimi problemów a części nie są aż tak drogie. Pamiętaj tylko jak będziesz oglądał takie samochody to najlepiej podczas jazdy wsłuchiwać się jak pracuje TURBINA jak jej za dobrze nie słychać to oznacza że już ma troche przejechane. A w licznik było kopnięte
Autko kupiłem bardzo tanio, około 70 000zł. Niższa niż rynkowa wówczas cena wynikała z tego, że było (i jest) kilka nieznacznych (jak dla mnie) uszkodzeń natury, hmm, estetycznej. Rysa na drzwiach, wgniotka o powierzchni 1cm² na klapie², we wnętrzu też parę niedoskonałości ale ja na takie rzeczy nie zwracam uwagi. Ładowanie "pod blokiem", przy ulicy...
Jak już ktoś wyżej zauważył: czy nowoczesne silniki benzynowe nie są dużo bardziej wrażliwe na LPG niż starsze? (...) Wprawdzie konkretną jednostką która by mnie interesowała jest 1.4MPI 85KM, mimo to nieco obawiam się trwałości. Przecież ten silnik jest właśnie "starszy" Pamietaj że dopóki silnik nie nagrzeje się do 40 stopnii celsjusza jedziesz na...
Diesle są spoko, ekonomiczne, a te z turbinką to jest dopiero jazda, natomiast do rajdowania to dieselki się nie nadają, ze względu na krótsze przełożenia na skrzyni biegów, tzn. zbyt często trzeba by zmieniając biegi. Benzyniaki, dużo palą, ale za to są cichsze, bardziej komfortowe i mniejsze drgania i bardziej dynamiczne na niskich obrotach. I jak...
sluchaj widze ze jestes fanem BMW bo sam nim jezdzisz moj szwagier mial BMW jest to samochod dla gowniarzy ktorzy chca sie pozabijac, ale bez urazy nie wszyscy sa tacy;), ale pali jednak wiecej niz taki 1.9Diesel bo taki 6l spali normalnie a taka BMW raczej wiecej i jesli chodzi o komfort jazdy i ten i ten sa wygodne chociarz osobiscie za BMW nie przepadam...
Mam rozumieć, że temat dotyczy oszczędzania paliwa w pojazdach mechanicznych z silnikami spalinowymi. Napiszę o moich obserwacjach-doświadczeniach. Czasy "prehistoryczne" silnik S-21, auto służbowe, rozliczenia przebieg X norma zużycia paliwa. Najkorzystniej było powoli rozpędzać i delikatnie hamować oraz nie przekraczać prędkości, która nie była ekonomiczna....
Tak jak kolega wyżej powiedział, nie przywiązuj uwagi do rocznika lecz do stanu. Ogólnie auta niezawodne i jeśli nie są zajeżdżone to nie będą wymagały większej uwagi. Zwróć uwagę na blachy. Co do silnika... z diesli masz do wyboru 2l oraz 2,5l. Pierwszy powinien być nieznacznie tańszy w użytkowaniu w mieście. Drugi zaś zapewni lepszą dynamikę- ale...
Niebawem muszę wziąć auto w leasing (2009 i wyżej), jednak mam kilka typów i problem z wyborem. Auta używam kilka razy w miesiącu na trasy powyżej 100km oraz do jazdy po dość zatłoczonym mieście. Zależy mi na dość ekonomicznej jeździe, nienajgorszej mocy, na tym by koszty eksploatacji nie były gigantyczne i by auto miało trochę mocy. Budżet to max 50...
No logiczne. Niestety wpajana forma eko-jazdy chyba nie jest odpowiednia. Wszędzie mówi się tylko o małych obrotach silnika i nie dociskaniu gazu. Zapomina się o tym, że dużo ważniejsze jest utrzymywanie optymalnych dla pracy silnika obrotów. A właśnie chodzi o to, aby silnik nie był wysilony. Wiadomo, że dobrze zagrzany silnik i pracujący na równych...
Witam Serdecznie. Posiadam Nissana Terrano I z silnikiem 2,5 D od Nissana Pick-Up. Oddałem go do warsztatu i zostały wymienione wtryskiwacze, ustawiono zawory,pompę itp. I problem teraz polega na dużym spalaniu, braku mocy i kopceniu na czarno, jest gorzej zanim go oddałem. Spala mi min 15/100 przy ekonomicznej jeździe(nie w terenie tylko na szosie)...
Musi być diesel? Jakie trasy pokonujesz? Ile km robisz rocznie? Diesle teraz są modne, ale kupowanie ich do jazdy po mieście mija się z celem. Są drogie w eksploatacji, a przy tym w jeździe po mieście średnio wygodne i wcale nie takie ekonomiczne. Dla jednej osoby - cóż ja bym napisał Punto II 1.9JTD lub jeśli Ci się uda dostać w tej cenie to Punto...
Drogi kolego aby turbina długo żyła należy silnik rozgrzewać i nie cisnąć na zimnym silniku a po długich trasach ją wychładzać. Zmiana biegów to indywidualna sprawa ,patrząc na dwumas należy unikać obrotów poniżej 1,5. Diesel z twoją turbiną musi być co jakiś czas jak piszesz cisnięty bo za pieczą się kierownice w turbinie, tak że polecam co najmniej...
ja mogę pomóc co do silnika 2,0 benzyna. Mam optimę od 3 lat. Samochodem dosłownie się płynie a nie jedzie (wielka bryka). Silnik nowoczesny o zmiennych wzniosach i zmiennych fazach, czyli dobrze zapiepsza oraz może być bardzo ekonomiczny. Przy jeździe około 110 km/h spalanie w okolicach 6,1 do 6,3 i to nie chwilowe tylko sumaryczne z trasy. Nie rozumiem...
Witam. Czy ktoś mógłby coś napisać jak to jest ze spalaniem w aucie jak w tytule 1998 rok . Wczoraj zrobiłem 350 kilometrów i spalanie kształtuje się na poziomie 7 litrów. Jechałem mniej więcej 100 km/h, więc po trasie to prędkość ekonomiczna. Mam to auto kilka miesięcy i nie widzę ekonomiki jazdy. Silnik zdrowy, nic nie kopci, nie dymi, oleju nie bierze...
No moze inaczej na jakim biegu przy ilu obr. na min pali najmniej? I ilu km/h, bo wydaje mi sie ze na 5-tce. A mi się wydaje, że powinieneś to doświadczalnie sprawdzić. Pojeździj raz z obrotami około 2000, a drugi raz dawaj 5tke przy 50km/h. Wg eko jazdy zalecają od 50 jechać na 5tce i to w dieslu i benzynie. Chyba z górki... Jeździj sobie jak chcesz....
Na naszym rynku chyba nie było silnika 1.4 w Pandzie... były tylko silniki 1.2 i 1.1 oraz diesel 1.3. Zgadza się. Skoro praktycznie nigdzie na świecie nie wolno jeździć z prędkościami ponad 140 km/h to tak też współczesne samochody są projektowane. Najbardziej ekonomiczna jazda jest w przedziale 70-90 km/h. Mój 207 1.4 HDi ma blokadę elektroniczną...
Bravo jest całkiem fajną opcją, ale jeśli diesel to tylko 1.9 - sprawdzona konstrukcja. Jako alternatywa może Fiat Croma? Co prawda mało popularne, ale mnie to auto baaardzo pozytywnie zaskoczyło komfortem jazdy, wyposażeniem, cenami ;) A pomysłu Astry 1.7 cdti nie skomentuję, poza tym, że auto samo w sobie lekko plastikowe, to jeszcze ten silnik -...
Witam Mam Vectre B 98 kombi 2.0 dti jezdze nia 2 miesiace ogólnie autko fajne i jest bardzo ekonomiczny spala srednio 5-6l ropy na trasie w miescie 8l na klimie. A co do silnika 101km wedlug mnie jest wystarczajac i sprawia mi duza frajde z jazdy szczegolnie w trasie :D http://forum.vectraklub.pl/ na tej stronie mozesz dowiedziec sie wiecej o tym autku
Blacha jest dobra, gorzej z lakierami pastelowymi - te są delikatne i podatne na uszkodzenia (bardzo cienka powłoka, szybko się utleniają i blakną). Jeśli chodzi o korozję to słabą stroną Punt jest podłoga, zwłaszcza na łączeniu z progami. Jeśli zależy Ci na ekonomicznej jeździe to kup wersję z 60KM silnikiem 1.2, będzie to jeździło gorzej niż Seicento...
Nie diesel (obojętnie jaki) ze względu na jazdę w mieście (problem z FAP),kosztowne problemy z kołami dwumasowymi, wtryskami, zaworami CR, itp. Nie benzyna z grupy VAG bo są bardzo kiepskie. Generalnie w grupie VAG wygląda na to że jakość i niezawodność nie nadąża za pomysłami projektantów. To nie są te legendarne samochody co 20 lat temu. Francuzy...
NIe do końca. Sredni przebieg auta benzynowego to 20 kkm/rok, diesla 40kkm/rok. Za 16 tys kupię stilo z 2005-6 roku - średnio z przebiegiem 0k 160 kkm. Diesel w ty czasie będzie miał 240kkm ( a w rzeczywistości znacznie więcej) i dla wielu silników jest to okres sporych ( kosztownych ) napraw, jeśli w ogóle dojedzie tego przebiegu ( dot. nowszych aut...
Jak masz ciężką nogę to zacznij od malucha bo patrzac na wiek to raczej doświadczenia porażającego w prowadzeniu auta nie masz. Czego sie spodziewać po golfie do 2000 zł ? Ja bym ci radził kupić czinkola... za te pieniądze trafisz napewno na autko w dobrym stanie + jest ekonomiczne. Wbrew pozorom w środku tez także dużo miejsca.. przynajmniej dla kierowcy...
Na dłuższe trasy radze większy, wygodny wóz i z tych podanych raczej sonatę. Silniki diesla proste i tanie w obsłudze, ale niezbyt oszczędne. Reszta wozu to wzór niezawodności z tamtych lat. Trochę miękkie zawieszenie, ale na trasy to moim zdaniem atut. Mimo wszystko polecałbym 2,0 lub 2,4 w benzynie +LPG. Zakup 8-10-letniego auta w dieslu to bardzo...
Autko musi byc 5 drzwiowe, chodzi o wygode. Przerabialem juz 3 drzwiowe i bylo to uciazliwe, a nawet z czasem zaczelo mnie denerwowac. Nie upieram sie przy benzynie jednak podobno diesel jest dobry na dluzsze trasy i przy przebiegach ponad 15tys, a to autko tyle napewno nie zrobi. Do dalekich tras mam passata 1,9 tdi, a to ma byc na zakupy, dojechac...
Jeśli mowa o Octavi I to mam obecnie i pomijając elektryczne mankamenty tj, centralny zamek, elektryczne szyby, lusterka czy tak jak w obecnej chwili silnik dmuchawy, który mi stanął, to auto naprawdę świetne. Pełny ocynk, na trasie przy ekonomicznej jeździe nawet 3,4/100. Tyle, że za 10000 to raczej nie starszy rocznik(co nie znaczy, że gorszy). Za...
Jakikolwiek CHIP TUNING silników wolnossących to nieporozumienie, ale jeszcze ktoś się daje naciągać. Ten temat moderator przeniósł z działu "diesle", praktycznie wszystkie mają turbiny. I też rozumiem, że mogą być liczne argumenty przeciwko podnoszeniu mocy. W pytaniu chodziło mi o zmniejszenie spalania i że chyba po prostu nie da się tego zrobić...
Kupuj to co ogarniesz eksploatacyjnie i serwisowo. Z duzą dostępnościa częsci uzywanych i fuulem tanich nowych w sklepach. Alu 18" na max. wypasie ze skórą do patrzenia jak stoi lub solidne i tanie w jeździe i naprawie do użytku na co dzień. Do Serii 5, VAGa, Volvo czy Saaba to nie ma części? Na wypasie ze skórą to się nie nadaje do jazdy na co dzień?...
Przy takich przebiegach i stylu jazdy (przewaga miasta) diesel nie ma żadnego sensu. Owe 1-2 tysiące przeznaczysz albo na "usunięcie" filtra cząstek stałych (czyli oszukanie komputera w jakiś tam sposób, nie wiem jaki to ma wpływ na niezawodność czy spalanie) albo będziesz musiał dorzucić ze trzy-cztery razy tyle na jego wymianę zgodnie z zaleceniami...
Da się ciągnik w polu użytkować ekonomicznie. Takiej możliwości nie posiadają np. zetory małej serii, 330 czy 60-ka z racji ledwo dwóch biegów do pracy z maszynami. Teraz mam mtz-ta, wcześniej 20 lat ursusa 4011. W rysie obroty silnika 1800 max 2000 i najmniej 5 biegów którymi regulują sobie prędkość pracy w zależności od potrzeby i obciążenia. To się...
Dodam jeszcze że jakie by to urządzenie nie było to jest takie pojęcie jak sprawność ekonomiczna długoterminowa.... Załóżmy że (patrzę tu na mój samochód) praca z prądnicą jest odpowiednikiem jazdy samochodem z prędkością 100km/h... sezon grzewczy to 4 miesiące x 30dni x 24h x 100km/h. Przejechaliśmy 288000 km. mamy: 14 wymian oleju po 60zł = 840 6...
Kolego kup sobie Hyundaia Sonate... Wóz rewelacyjny (przebiegu mam 250 tysięcy) i jak na razie nie stanął nigdy po drodze. Tylko musisz kupić sztukę albo z USA (dowolny silnik 2.0 2.4 lub 3.3 - polecam ostatni) albo europejczyka ( tylko silnik 3.3) lub rocznik młodszy niż 2009 po lifcie. W europejczykach uważaj na silniki 2.4 i 2.0 benzynowe przed 2009rokiem...
czym różni sie ten 2,0 hdi 150km od 2,0 hdi 163km ??? http://www.motodiesel.pl/silniki/4172-si... a wybrać miedzy benzyna 1,6 vti 120km i zagazować lub w automacie 2,0hdi tylko nie wiem z którą mocą ten silnik czy 150km czy 163km... nie wiem czym się różnią po za mocą i który ekonomiczniejszy i mniej awaryjny... Trudno porównywać...
Mam Scenica II PH I i mogę polecić to auto. Tylko nie z silnikiem 1,6 czy 1,4. O dieslach się nie wypowiem, bo mam benzynę 2.0 + LPG. Spalanie przy mojej jeździe około 11l/100 LPG. Jeżdżąc ekonomicznie spokojnie poniżej 10l, ale biegi trzeba zmieniać wcześniej niż przy 4k obrotach i używać 5 biegu, a nie z 4 na 6 od razu ;) Jeździ się super, wygodne...
Zdaje się że różnimy się tym że ja to auto użytkowałem a Ty nie i stąd ten problem Dokładnie to problem jest stąd, że użytkując jeden samochód, nagle wszystkie rozumy na jego temat pozjadałeś - zrobiłeś się - przynajmniej we własnym mniemaniu - mądrzejszy od inżyniera który je zaprojektował. Praca ze zbyt niską prędkością obrotową, to przede wszystkim...
kamil771 Szukałeś nagaru w silniku który jeździ na gazie? raczej nie znajdziesz, bo to trochę inne paliwo. prędzej właśnie będą powypalane zawory, ale to raczej wtedy jak ktoś jeździ na obrotach od 3tys wzwyż Natomiast życzę powodzenia Tobie i innym ekokierowcom przy regeneracji turbiny, którzy jadąc dieslem zmieniają biegi przy max 1,5tys obrotów (w...
Megane II to kwestia gustu, mi osobiście podchodzi jedynie sedan. Bardzo udany jest silnik 2.0Turbo, ale to dość rzadki silnik i dość wysokie spalanie. Stilo nie odniosło zbyt wielkiego sukcesu na rynku, nie ma zbyt wielkiego popytu, na dodatek to FIAT, więc większość osób nawet nie patrzy w tą stronę - stąd atrakcyjna cena. Ceny części zamiennych bardzo...
Do autora: W tej kwocie (ja osobiście) szukałbym zadbanego vel satisa po lifcie z końca produkcji. Auto klasy średniej wyższej ( choć jego kształt o tym nie świadczy) z bardzo mocną konstrukcją jeśli chodzi o bezpieczeństwo ( max 5 gwiazdek już w pierwszych modelach 2002). Auto niesamowicie wygodne i dobrze wyciszone i "wypasione", a p o kilku latach...
kiedy to się zmieni kiedy wejdą podatki wtedy mój kuzyn zastanowi się czy faktycznie dodatkowe 3 Tyś zł jeat warte jazdy 3 litrowa benzyną czy nie lepiej kupic astre czy cos tam innego 1.4 z lpg? Lub bez. Ja potrafie zajechac te 2 km na rowwrze. Ja mam do pracy ok 70km, z podatkiem drogowym nie widzę problemu, wydatek rzędu 2000 czy 3000zł rocznie...
Diesel do miasta to generalnie kiepski pomysł, ale co kto lubi. Przebiegiem wyświetlanym na zegarach nie przejmuj się w ogóle, w znakomitej większości aut ustawienie tam dowolnej wartości to kwestia kilku minut, potrzebnych na podłączenie komputera i uruchomienie programu. Almera i Corolla to nie są włoskie auta, nie wiem też skąd czerpiesz zadziwiające...
Ja bym nie brał starych francuzów i japońców bo one owszem są dobre ale nowe a nie dziadki, części są do nich drogie. Nie cuduj z nexiami i lanosami bo to dewoo czyli szrot z nazwy co robi samochody na podstawie opla jak już opel skończy produkcje... Kupuj astre F najlepiej z silnikiem c20ne czyli 2.0 8v 115km-chyba te silniki są praktycznie kuloodporne...
A gazu używam do gotowania i ogrzewania domu, NIGDY nie będę jeździł na gazie, koszt porównywalny z dieselem a zero problemów z jakimiś filtrami, parownikami itd. odpalałem po całonocnym postoju autka na polu przy -22 i też odpaliło (aku trzyletnia Varta) a coroczna wymiana filtra paliwa prosta i kosztuje grosze. Na LPG jeżdżą autobusy, wózki widłowe...
Mam 1.7 DTI (isuzu 75km/165Nm Y17DT 16v) już 3 lata i utrzymanie takiego diesla wcale nie jest tanie. Alternator hitachi wymieniany już 2 razy, rozrusznik, sterownik silnika też zmieniałem bo wyrwane 18 pinów przez zimne luty i wibracje, chłodnica już 2razy bo intercooler wyskoczył z mocowania i zrobił dziurę w przedniej części, a wcześniej olej w płynie...
robie ok 100 tyś km rocznie i chce mieć auto wygodne a jak wydałem kase na instalację dobrej jakości to podto aby mieć zniej kożyści w postaci oszczędności na paliwie. Jak można mówić o wygodzie kiedy trzeba tankować przy w/w przebiegach 2 razy dziennie - - - tylko TURBO-DIESEL - - - LPG do takiego samochodu to profanacja :) Powiem szczerze, że rozumiem...
Do takiej jednorazowej wyprawy z ekipą warto poszukać busa wśród starszych Transitów, czyli modele do 2000 roku z silnikiem diesla 2,5. Najlepiej brać wolnossącego z pełni mechanicznym sterowaniem pompy Boscha, bo są jeszcze turbo z układem Lucas Epic, z elektroniką - po tylu latach lepiej nie ryzykować awarii za granicą. To są prawdziwe woły robocze,...
Chce mi sie ,chce mi sie ,chce mi sie śmiać.Faktycznie o automatach większość tutaj nie ma pojęcia.Co to za brednie.Automat można uczyć ekonomicznej jazdy i to nawet taki 15 letni,a jak chce żeby darł do przodu to gaz w glebe i kazdy bieg do prawie 7000 tys.A to wszystko w 1.8 l audi a4.Serwis,następna bajka.Olej trzeba wymieniać w każdej skrzyni czy...
Mam, kupiłem w lutym. 1,8 LPG. Muł jak diabli. Dlatego 1,6 nie wchodzi w rachubę przy gazie. Trafiona była klima. Nabiłem, odgrzybiłem, wymieniłem filtr kabinowy. Razem 150 PLN. Teraz mam chłodek :) Prędkość na trasie 170, więcej nie próbowałem. Standard u mnie to 100 do 120. Normalnie polecisz 90 i wystarczy. Będzie się jechało przyzwoicie. Ale wyprzedzanie...
AVE... A na diabła komu młodszy samochód, jeśli nawet dwudziestoletni, jak zadbany, zapewni wygodę jazdy, zaś koszt eksploatacji dużo mniejszy, niż nowego samochodu? Jakbym mógł, to woziłbym tyłek trzydziestoletnim Mercedesem "Beczką" z silnikiem Diesla, bo to dobry samochód, i można zatankować dowolny olej, i tanie części są, a jak coś się zepsuje,...
Jak ja lubię takie tematy... ile masz lat? Najpierw dowiedz się ile wyniesie dla Ciebie składka OC i jeśli masz mniej niż 25 lat a samochód ma być Twój - uczciwie i bez kombinacji zarejestrowany na Ciebie, to raczej w grę wchodzi mały silnik benzynowy 1.0 - 1.2. Ja standardowo polecę to co miałem i bardzo sobie chwaliłem czyli Fiata Punto, za 8000 zł...
Efektem było spalanie mniejszej jednostki 14 litrów w mieście a w większej 8 litrów.. Chyba troche koloryzujesz, choć teoria słuszna... 1,6 , czy 1,8 w miescie z LPG na mikserze musiał spalic 9-10 litrów wzwyż, 1,8 ok 11l. Jak był "udrutowany" to nie jechał, a i tak sporo palił i zaraz zawory wypalone. 1,3 tez mógł tyle spalic i to jest prawdopodobne....
a zwykle benzynowe poniżej 40%, Diesle poniżej 50% Takie wartości to może mają te nowoczesne wyżyłowane silniczki naszpikowane elektroniką. Prosty silnik benzynowy ma coś koło 20% a Diesel jakieś 30% sprawności. Do autora tematu. Jeśli by już to urządzenie miało mieć sens ekonomiczny (choć i tak wątpliwy) to należałoby wykorzystać ciepło odpadowe z...
>>cefaloid Przesadziłeś :D 17-22kWh na elektryka 4-5l na diesla Realniej do tego samochód ładuje się w nocnej taryfie więc lekko można przyjąć 0.35-0.45zl Czyli 6-10zl za elektryka i 17-21 za diesla do tego opłaty. No i akumulatory, ale to temat długi jak Wisła ;) Nie przesadziłem. A2 to malutkie autko a nie sedan klasy C. Audi A2 1,2 TDI: http://www.audiworld.com/news/01/A2TDI/c...
Przed zakupem VW Lupo 3l warto zdać sobie sprawę, ile części jest innych niż w zwykłym Lupo, nawet tylna szyba jest inna. Autor tematu powinien się zdefiniować, czy bardziej pasuje mu malutkie autko typu Lupo, wtedy raczej nie warto nawet gazować przy małych przebiegach, czy większe i bardziej pakowne, wtedy CNG mogłoby mieć jakikolwiek sens. Były wersje...
W czasie normalnej eksploatacji pojazdów spalinowych korzystamy z momentu obrotowego silnika - przyspieszenie podczas ruszania, natomiast moc to generalnie mozliwość uzyskiwania prędkości maksymalnej większej lub mniejszej. Trochę zgeneralizowane, ale proszę już nie poruszać tego tematu, bo nie jest tu istotny. Możemy z powodzeniem zastosować silnik...
Nie ma też chyba za bardzo parcia na przejście na samochody elektryczne, bo taki samochód nie jest zwykle bardziej ekologiczny. Po prostu emisja spalin jest gdzie indziej. Tak, ale po pierwsze primo: elektrofiltry na kominach elektrowni, nawet węglowych działają lepiej niz DPF w dieslu, a zwłaszcza lepiej, niż wycięty DPF w dieslu. Poza tym kominy...
Dlatego odrzuciłbym golfa od razu za niska klasę wozu i przereklamowane opinnie, i marne silniki benzynowe z wyjatkiem 1,8T. Osobiście wolałbym 2,0T od renaulta 165/170KM. Równie trwały, a ekonomiczniejszy- silnik nie do zajechania . Zadbana lagune, czy megankę kupisz 10 razy łatwiej niż golfa w rozsądnym stanie. Okomforcie bezpieczeństwie nie bede...
Koniec kłótni/ sprzeczek, następny taki post i UPOMNIENIE ! Przepraszam Moderatorze, nie to było moją intencją, zrehabilituje się pisząc więcej. Każdy kierowca wie, że jeżdżąc nie wykorzystuje pełnej mocy swojego silnika a zużycie paliwa zależy od stylu jazdy. W moim BMW jadąc szybkością ekonomiczną, przyspieszając bardzo łagodnie i co za tym idzie...
Nie ma sensu sprzedawać go po cenie rynkowej, jeżeli jest bardzo zadbany. Zostaw go "w rodzinie", oddaj żonie, sprzedaj ojcu, teściowi albo teściowej. Kup sobie Audi B4 kombi 1.9tdi albo 2.0 benzyna z gazem za 8-9 tys, a za resztę doprowadź go do "normalnego" stanu. Mój ojciec (sporo po 50-tce) jeździ B4 sedan 2.0 8v od 7 czy 8 lat i przez ostatnie...
Witam. Golfik z silnikiem 1.9 TDI AFN (110km) ze zmienioną turbosprężarką (od 130 konnej) miał następujące objawy: Był kłopot z doładowaniem silnika, sterowaniem turbo, blokującymi się łopatkami turbosprężarki, dziurawym intercoolerem - ale już naprawione :D Wtryski założone od Octavii z silnika AGR (stare lały i po nocy ciężko odpalał) Miał też bardzo...
No właśnie karaluch84 wiekszość silników na byle paliwo opiera się zagazowaniu tego czy owego. Kiedyś dawno temu w soboty albo niedziele na tvp2 po 17 leciał taki program który prowadził Turski i kilku komentatorów mi Jonas i Szostkiewicz mi się kojarzy. No w kazdym razie takie rożne informacje ze świata w tym programie się pojawiały czasem dość luźne...
Nie daj się nabrać na złom z silnikami 0.7, 0.8, 0.9 a nawet 1.0 czy 1.2 Naprawdę - nie popełniaj tego błędu. Te małe pudełeczka zwane niby samochodami są 100x gorsze jak te niby większe. Zauważysz to z pewnością już po miesiącu katorgi bo jazdy np. Puntem po Warszawie jazdą nazwać nie idzie. Nie nabieraj się też na szrot ze stajni Daewoo. Te samochody...
jazda dieslem ekonomiczna jazda jazda ekonomiczna
reset ustawić samsung awaria zmywarki whirlpool testy akumulatorów
router bezprzewodowy router bezprzewodowy
Czas ładowania kamery Panasonic HD-SD60 Instrukcja obsługi centrali alarmowej Pulsar 501