Jak lubisz sobie "pobrykać" to trzeba było benzynkę kupić. Diesel z natury nie jest wyścigówką ale odwdzięcza się ekonomiczną jazdą. Na kilka dizelków jakimi jeździłem, zawsze sprawdzał się ten sam system jazdy: wcześnie zmieniać biegi (ok 2 tyś. obrotów), łagodnie przyśpieszać (nie wgniatać, dodawać gazu wmiarę jak rosną obroty) i hamować silnikiem...
Silniki diesel'a może są oszczędniejsze i mniej awaryjne lecz gdy już coś się zepsuje to koszta są o niebo większe niż w benzynowym silniku. Wybór silnika raczej należy do Ciebie. Jeśli lubisz ekonomiczną jazdę polecam Diesel'a jeśli lubisz 'depnąć' to benzyne.
Witam kolegów, mam dylemat dotyczący stylu jazdy dieslem. Ja jeżdżę tak , że jak motor jest zimny to nie butuje go za bardzo max 2500 obrotów oczywiscie po odpaleniu czekam chwile żeby olej dotarł do turbinki i innych podzespołów. Gdy autko złapie temperaturę jeżdżę raczej dynamicznie ale max do 3500 obrotów przy przyspieszaniu czy wyprzedzaniu a jak...
Witam Szanownych Kolegów i Koleżanki. Potrzebuje pomocy w wyborze auta z silnikiem diesel do kwoty 5000 zł. Czy niemiecki 1,9TD, czy 1,9TDI, czy francuski 1,5DCI, czy audi, czy renault, czy co...? Auto ma służyć do codziennej jazdy ok. 30 km na okres chociaż 5 lat. Jakiego auta unikać, a jakie byście polecili?
No dlatego właśnie uprzedzam że silniki mpi sa dobre do gazu ale jazda nimi na autostradzie jest nieopłacalna. Jeżeli ma być ekonomiczne w szybszej jeździe no to diesel tylko zostaje bo żadna benzyna nie będzie ekonomiczna na autostradzie. Dobry jest 1.6 tdci montowany w fordach w trasie potrafi zejść nawet do 3.5l/100km (sam to sprawdziłem wiec da...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Tak, ale w ciężarówkach masz mniejszy zakres obrotów. Tam 1500 można nazwać średnimi obrotami, natomiast w osobowym dieslu 1500 to dolny zakres. Zresztą jaki sens ekonomiczny ma taka jazda - buda się trzęsie i wpada w rezonans, przyspieszenia zero, spalanie większe.
Akurat pracę mam przed samym centrum - mijam korki. Do pracy mam 22km. Czyli lepszą opcja będzie mały diesel niż LPG. Nie zależy mi na osiągach - bardziej na ekonomicznej jeździe.
Proste Berlingo 1.9 D tyle mi paliło, choć auto fakt trochę toporne. Ile pali ten Golf SDI na krótkich trasach, na zimnym silniku Twoim zdaniem? Tyle lat minęło a ja cały czas nie rozumiem polskiego fenomenu Golfa w dieslu jako rozwiązania na wszystko. Jezdzisz po mieście TDI w Golfie, krajówki - to samo, po autostradach najlepiej TDI. 5 tys na rok...
Zależy od stylu jazdy ale myśle, że do 6l przy spokojnej jeździe. Mimo wszystko wyjdzie to dużo drożej od LPG lub diesla.
a jak ma sie sprawa z dieslami?? ja mam golfa 1.9 GTD w sumie od niedawna. wiem ze diesle kręca mniej obrotów ale czy tez jazda ekonomiczna to jazda w zakresie 2500-3000?? czy moze do 2500 obrotów??
Porządna przekładka Freelandera jest na tyle droga i pracochłonna, że nikt sprowadzający auta na handel nie robi jej porządnie. Freelandery są sprowadzane głównie z Holandii, Belgii i Anglii w opłakanym stanie. Po "odpicowaniu" i obniżeniu przebiegu sprzedawane u nas jako okazja :| Przy przekładkach duży problem sprawia układ kierowniczy i hamulcowy....
Wiele źródeł głosi, że ekonomiczna jazda mieści się w przedziale 2000-3000 RPM.). To dla diesla dobre a nie 16v ! Pozatym spalanie masz w normie.
W przypadku Fiata niskie ceny części to poważny argument, ale samochód kupuje się po to aby nim jeździć, a nie naprawiać! Jeżdżę 20 letnim MB i nie pamiętam kiedy byłem w warsztacie, a komfort jazdy nie ma porównania.
Jakiego auta byś nie kupił, każde spali ok 8-10 litrów gazu, przy mocach rzędu 100 koni, więc każde będzie ekonomiczne. Zawsze możesz zastanowić się nad ekonomicznym Dieslem o sportowym zacięciu, np. Citroen C3 VTS 1.4 HDi 92KM Ten mały silnik ma niejako identyczne parametry jak stara dwulitrowa jednostka HDI!!! Posiada 208Nm już przy 1750obr/min oraz...
Jerzykowski , to jest jak najbardziej możliwe, ale takie wartości wzrostu rzędu 10ml spalania przy założeniu ilości i czasów cykli zjazdów z górki na luzie to nie są ilości, które możnaby brać pod uwagę przy obliczaniu kosztów eksploatacji auta. Często więcej paliwa odparowuje w gorący dzień... Gdyby w taki sposób podchodzić do ekonomicznych aspektów...
chcesz jezdzic szybko, dynamicznie, energicznie i w "miare" oszczednie" ?? -kup diesla tdi A4, vW, alfa, itd.. chcesz miec buta ?! -WYBIJ sobie diesla z głowy i oszaczedności ! diesel to nie silnik do butowania, a do ewentualnej dynamiczno/ekonomicznejk jazdy, spróbuj diesla przecheblowac ostro przed zakretem :) ps. zaraz sie zacznie jakie to diesle...
Witam. Zastanów się czy przy przelotach rzędu 30 tys. rocznie jest sens kupować diesla. Posiadam Focusa w kombi 1.8 benzyna. Rocznie robie ok 30-50 tys. km i jestem bardzo zadowolony. W trasie przy spokojnej jeździe jest w miare ekonomiczny ( max 7l/100 km ) a w mieście lub na krótkiej trasie diesel też nie jest zbyt ekonomiczny. To co zapłacisz za...
U mnei w domciu sie jezdzi na gazie a ja mam diesla. 1. Gaz :) Uwazam, ze jesli sie nei zaluje sie na dawce, to sie WCALE nie odbija na późneijszej jeździe. 2. Diesel :) Gaz owszem fajny i tani, ale do Diesla mam zaufanie. 3. Podsumowanie: Także Diesel górą! :)
http://podroze.onet.pl/1347403,wiadomosc... - niekzupełnie związane z OR... Jazda na OR to dobry pomysł nie tylko ze wzgl. ekonomicznych. :) Ratujemy ten świat :D
Jestem właścicielem Opel Corsa B z silnikiem Turbo Diesel 1,5 czy istnieje jakakolwiek możliwość podłączenia urządzenia do pomiaru zużycia paliwa. Bardzo zależy mi na ekonomicznej jeździe. Doradzcie cos! Nic nie piszecie o TD czyzby nic nie dalo sie zrobic ?? Wielkie dzieki
Pytanie moje brzmi - co może być przyczyną takiego spalania? Jakiego takiego? Przecież to jest normalne spalanie. Przecież szlag może człowieka trafić - kupiłem diesla po to by jazda była ekonomiczna a ja zalewam za 50zł i robię ok 100KM... POMOCY!!! Duży ciężki samochód - benzyniak paliłby jeszcze więcej. Było nie słuchać bajek o 5l/100km.
Silnik 1.2 jest ekonomiczny ale za słaby do tego auta, 1.4 już taki ekonomiczny nie jest ale z LPG i tak wychodzi taniej niż diesel 1.3. Czego się boisz w samochodzie po nauce jazdy? W ostateczności za mniej niż 3000zł masz nowe sprzęgło i zawieszenie, a samochód przynajmniej pewny. W miejskiej jeździe 1.3 90KM pali mi ok 6,5l/100km więc średnio opłacalne...
Witam, jako iż niedługo będę robił prawo jazdy, poszukuję jakiegoś auta do ~6000 zł. Najlepiej benzyna + lpg, chociaż jakiś ekonomiczny diesel też może być. Najlepiej żeby było w miarę wygodne, bo na wakacjach wyskoczyć gdzieś dalej itp. Zastanawiałem się nad: VV Golf III Audi 80 Passat B4
Są ekonomiczne, bez wielu wad silników spalinowych, ale ekologii też w nich nie widzę. Więc dopóki mogę jeździć swoim starym 2.0HDI, to będę jeździł. Jest w Euro4 więc po Warszawie jeszcze 2 lata. A później mam nadzieję że politycy się ockną i zniosą zielone strefy. Nie są ekonomiczne gdy będziesz uzupełniać energię na ładowarkach miejskich. Obecnie...
ja mogę pomóc co do silnika 2,0 benzyna. Mam optimę od 3 lat. Samochodem dosłownie się płynie a nie jedzie (wielka bryka). Silnik nowoczesny o zmiennych wzniosach i zmiennych fazach, czyli dobrze zapiepsza oraz może być bardzo ekonomiczny. Przy jeździe około 110 km/h spalanie w okolicach 6,1 do 6,3 i to nie chwilowe tylko sumaryczne z trasy. Nie rozumiem...
Zgadzam sie z przedmówcami że jak dbasz tak masz. Kupuj auto które ci sie najbadziej podba i zostaw sobie 2/3tys na dopieszczenie auta. Śmiało mogę ci polecić C5 z 2.0HDI 109KM, spalanie około 7,5/8 w mieście jak wciskasz, a na trasie 5/6 w zależności od prędkości i stylu jazdy. C5 ma boskie zawieszenie które warto sprawdzić przed zakupem.
pękały głowice w 2.0 TDI z początku produkcji ale później zostało to poprawione. Jeśli to ma być auto do działalności, a nie do szaleństw to wystarczające tańsze i bardziej ekonomiczne będzie 2.0 SDI - nie jest to rakieta ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza.
Pomyśl, pomyśl, zaczynają powstawać sprytne rozwiązania z wyłaczaniem silnika na postoju, zaczynają być coraz bardziej ekonomiczne w zakorkowanych miasatach. Rozwiązania to nowatorskie i najbliższy czas pokaże jak się sprawdzają. Przykłądowo poczytaj o rozwiązaniach Engine Auto Stop Start, Lpg wtedy przestaje w mieście mieć sens.
Temat jest stary, ale jezeli ktos waha sie sie pomiedzy 2.5tdi (V6) a 2.8 30v właśnie w C5, to podam dwa argumenty: 1. Pierwszy wlasciciel nie kupil tego diesla by jeździć nim po bulki. Podobnie kolejny decydowal sie na TDI, by trzaskac nim kilometry skoro ekonomiczny. 2. Koszty przejazdu 100km dwu i pół litrowym turbodieslem beda bardzo podobne jak...
Wygląda na to, że normalnie eksploatujesz solidny samochód klasy premium "od salonu" i masz normalne objawy jego zużycia, czyli niewielkie objawy. Ja miałem i mam do dziś 3 auta salonowe i potwierdzam że normalnie użytkowane auta, nawet klasy ekonomicznej, są w stanie dojechać pod 300 kkm bez istotnych napraw. Polska rzeczywistość aut klasy premium...
moze powinienes sprawdzic pod kompem co sie dzieje z cisnieniem doładowania podczas jazdy... swoją drogą komputer nic nie pokazuje.... daje ci podpowiedz gdzie masz szukac a nie co wymienić... jedz do mechanika... podejrzewam ze bedzie to dla ciebie bardziej ekonomiczna naprawa...
Tu jest właśnie problem z myśleniem, nazwę je ekonomicznym. Samo spalanie to tylko kawałek kosztów posiadania i używania samochodu, niestety dla wielu osób to jedyny wyznacznik. Jest jeszcze kwestia jazdy krótkich odcinków po mieście i serii postów w stylu: "mój diesel jest chyba zepsuty bo pali 8-9 litrów, a miał palić 5-6" - a potem się okazuje, że...
no teraz kosztuje ok. 2.07 a na np.interii co jakis czas jest ze rzad zapowiada drastyczna podwyzke akcyzy (co wychodzi o jakies 10gr/l) i strasza apokalipsa dla zagazowanych....ehh PS. robie jakies 30kkm/rok, 8 lat jezdzilem dieslem 1,6TD, teraz jezdze naprzemian albo zagazowanym 3,5 albo 3,8 i na paliwo wydaje tyle samo. tak u mnie mniej wiecej wypada...
Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić nam paliwo.Ad rem. Poruszamy się z jakąś tam prędkością zdejmujemy nogę z gazu komputer ma informację o tym albo z potencjometru albo z wyłącznika biegu jałowego i odcina nam paliwo na wtryskiwacze/wtryskiwacz/.W benzynie i dieslu tak samo. Jeżeli teraz podczas hamowania silnikiem obroty silnika wyniosą około...
Czyli rozumiem ze jazda poniżej 1500 obr jest głupotą? A jeśli jadę spokojnie i nie przyspieszam mocno to ze względów ekonomicznych mogę następny bieg wbijać przy 1700-1800obr a jechać przykładowo na biegu 3-4-5 przy obrotach rzędu 1200? Jeżeli chcesz szybko wymienić dwumasowe koło zamachowe to jeźdź przy obrotach 1200 czy 1500. Nic bardziej nie leczy...
Witam, jaki samochód możecie mi doradzić do 10000 zł? Chodzi mi o samochód do jazdy a nie na pokaz. Zależy mi głównie na ekonomiczności, bezawaryjności i żeby nie gnił pod spodem. Zastanawiałem się nad jakimś Niemcem lub Japończykiem. Chciałbym żeby samochodzik miał 2 poduszki powietrzne no i ewentualnie gdyby miał klimę i wspomaganie kierownicy to...
Hehe To ja podziękuje za taką cenę wole sobie przerobić Diesla na CNG który spali może 6 litrów przy cenie 1.80 (zależy gdzie się tankuje) za litr i nie muszę się martwić o to że po kilku latach akumulatory mi padną... Ps. Golf MK2 z silnikiem 1.9TDI 90KM spali mi około 4L ropy w trasie przy normalniej jeździe i można do niego lać biodiesla Home maker...
Diesel do 4tys.. Hmm.. Ciezka sprawa.. Myśle ze jedynym i sensownym rozwiązaniem będzie passat b3 - 1.9 ( zwykły ) Wprawdzie mół z niego straszny za to na trasie bedzie Ci palił 4 litry.. Wybrałem ten silnik z tego wzgledu ze do 4 tys kupisz stare auto które ma juz tysiące kilometrów za sobą.. Wobec tego w tak prostym silniku nie bedziesz musiał regenerować...
Żadna rewelka mój nissan spala 8lpg i jest bardziej ekologiczny i tańszy 5x5,6zł=28 a lpg 21,5 i gdzie te eko za to Punto połyka tylko 6,5lpg=17,5 to jest 3 litry benzyny a co2 mnej ja będą diesel spalające 3l ON to wtedy zmienię na tańszy ale serwis turbiny, dwumasy, pompowtrysków i tak dyskwalifikuje te badziewia (klekoty) ludzie którzy tym jeżdżą...
A ja polecam volvo s40 1.6 diesel 110KM. Bardzo ekonomiczny, dosc dynamiczny no i piekna bryla :) Posiadam z roku 2007 i srednio pali 5-5,1. Nowsza wersja (pomimo, ze wydaje mi sie stylistyka troche gorsza) pali srednio 3,9!, trasa 3,6!
Witam. Zastanawiam się nad kupnem samochodu. Budżet to około 4tys. Najbardziej przekonuje mnie chyba VW golf 3 i teraz nie wiem, co lepsze, czy benzyna z gazem, czy może sama benzyna 1.4L, czy może diesel 1.9L, co ekonomiczniejsze, jak z opłatami zakładając, że to będzie mój pierwszy pojazd i nie posiadam zniżek? Nie wiem jak awaryjność jeśli chodzi...
Bardziej bym polecał passat. Jest to samochód ekonomiczny z silnikiem1.9tdi. Nie ma z nimi problemów a części nie są aż tak drogie. Pamiętaj tylko jak będziesz oglądał takie samochody to najlepiej podczas jazdy wsłuchiwać się jak pracuje TURBINA jak jej za dobrze nie słychać to oznacza że już ma troche przejechane. A w licznik było kopnięte
Autko kupiłem bardzo tanio, około 70 000zł. Niższa niż rynkowa wówczas cena wynikała z tego, że było (i jest) kilka nieznacznych (jak dla mnie) uszkodzeń natury, hmm, estetycznej. Rysa na drzwiach, wgniotka o powierzchni 1cm² na klapie², we wnętrzu też parę niedoskonałości ale ja na takie rzeczy nie zwracam uwagi. Ładowanie "pod blokiem", przy ulicy...
Jak już ktoś wyżej zauważył: czy nowoczesne silniki benzynowe nie są dużo bardziej wrażliwe na LPG niż starsze? (...) Wprawdzie konkretną jednostką która by mnie interesowała jest 1.4MPI 85KM, mimo to nieco obawiam się trwałości. Przecież ten silnik jest właśnie "starszy" Pamietaj że dopóki silnik nie nagrzeje się do 40 stopnii celsjusza jedziesz na...
Diesle są spoko, ekonomiczne, a te z turbinką to jest dopiero jazda, natomiast do rajdowania to dieselki się nie nadają, ze względu na krótsze przełożenia na skrzyni biegów, tzn. zbyt często trzeba by zmieniając biegi. Benzyniaki, dużo palą, ale za to są cichsze, bardziej komfortowe i mniejsze drgania i bardziej dynamiczne na niskich obrotach. I jak...
sluchaj widze ze jestes fanem BMW bo sam nim jezdzisz moj szwagier mial BMW jest to samochod dla gowniarzy ktorzy chca sie pozabijac, ale bez urazy nie wszyscy sa tacy;), ale pali jednak wiecej niz taki 1.9Diesel bo taki 6l spali normalnie a taka BMW raczej wiecej i jesli chodzi o komfort jazdy i ten i ten sa wygodne chociarz osobiscie za BMW nie przepadam...
Tak jak kolega wyżej powiedział, nie przywiązuj uwagi do rocznika lecz do stanu. Ogólnie auta niezawodne i jeśli nie są zajeżdżone to nie będą wymagały większej uwagi. Zwróć uwagę na blachy. Co do silnika... z diesli masz do wyboru 2l oraz 2,5l. Pierwszy powinien być nieznacznie tańszy w użytkowaniu w mieście. Drugi zaś zapewni lepszą dynamikę- ale...
Niebawem muszę wziąć auto w leasing (2009 i wyżej), jednak mam kilka typów i problem z wyborem. Auta używam kilka razy w miesiącu na trasy powyżej 100km oraz do jazdy po dość zatłoczonym mieście. Zależy mi na dość ekonomicznej jeździe, nienajgorszej mocy, na tym by koszty eksploatacji nie były gigantyczne i by auto miało trochę mocy. Budżet to max 50...
No logiczne. Niestety wpajana forma eko-jazdy chyba nie jest odpowiednia. Wszędzie mówi się tylko o małych obrotach silnika i nie dociskaniu gazu. Zapomina się o tym, że dużo ważniejsze jest utrzymywanie optymalnych dla pracy silnika obrotów. A właśnie chodzi o to, aby silnik nie był wysilony. Wiadomo, że dobrze zagrzany silnik i pracujący na równych...
Witam Serdecznie. Posiadam Nissana Terrano I z silnikiem 2,5 D od Nissana Pick-Up. Oddałem go do warsztatu i zostały wymienione wtryskiwacze, ustawiono zawory,pompę itp. I problem teraz polega na dużym spalaniu, braku mocy i kopceniu na czarno, jest gorzej zanim go oddałem. Spala mi min 15/100 przy ekonomicznej jeździe(nie w terenie tylko na szosie)...
ekonomiczny jazda jazda ekonomiczny mocny diesel ekonomiczny
yaris moment wymiana grzałki generator millera
bateria milwaukee interfejs lexia
Jak przywrócić MW Power IP40-2M-MZ do fabrycznych? Dioda LED nie świeci w czajniku Zelmer, Philips, Bosch – typowe usterki i naprawa