Jednym z mniej problematycznych silników jest 2.4 D/D5 z Volvo z lat 2001-2005. Jest to rzędowy 5cio cylindorwy 20sto zaworowy prosty silnik na pasku rozrządu, turbo z vnt, jest ekonomiczny, mocny i ma bardzo ładny dźwięk.
1.6 HDI cichy, mocny i ekonomiczny a w dodatku dobry technicznie.
Witam, Tak jak w temacie, szukam nowego autka za 20-25 tys zł. Zależy mi na małej awaryjności.. Samochód ma być kombi, ekonomiczny, diesel lub lpg, dość mocny (jeżdze z przyczepą campingową na wakacje - około 800 kg). Rocznik od 2000 no i przebieg do 150 tys. Myślałem o lagunie II jednak opinie są fatalne.. Proszę o sugestie :-) Pozdrawiam!
Domel_gl napisał: poszukuje ekonomicznego silnika, najlepiej malutkiego (taki ładny klocek by za dużo nie odstawało i dało sie połączyć ze skrzynią od jakiegoś ciężkiego ruska- skrzynia automatyczna samochodowa odpada bo za duża). Motocykl w założeniu ma być: 1. ekonomiczny (max 5L/100km), 2. silnik na tyle mocny by sprawnie poruszać konstrukcja ważącą...
Unikaj małych silników diesla, bo one wytrzymują 200tys i zaczynaja sie duże wydatki. Mozna napisać, że to jednorazówki do 5-8 lat i złom... Auta 5 letnie z dieslem maja juz takie przebiegi. Ponadto nowoczesne diesle sa BARDZO awaryjne. Pozorne oszczędnosci ( 5 l/100km) pękaja jak bańka mydlana podczas pierwszej poważniejszej awarii ( problemy z przepływomierzami,...
Jak auto ma byc tylko do interesów, a nie rodzinne to zbiornik LPG i 100l można zamontować do sedana i masz większy zasięg niz wiekszość diesli. Diesel jest pozornie tani. Jak robisz duże przebiego to tylko lpg + duży zbiornik. Przy Twoich przebiegach miesiecznie możesz zaoszczędzić 650 zł w stosunku do diesla i porównuje tu mocny silnik V6 200KM+....
Już chyba jestem zdecydowany co do silnika, coś mocnego, dynamicznego i taniego w utrzymaniu/eksploatacji benzyniaka. A potem dołożę gaz (jak mnie nakierowano). Jestem w 1/3 wyboru :) Fabia spoko ale jednak trochę większego silnika szukam (max do 2.0)
Da się ciągnik w polu użytkować ekonomicznie. Takiej możliwości nie posiadają np. zetory małej serii, 330 czy 60-ka z racji ledwo dwóch biegów do pracy z maszynami. Teraz mam mtz-ta, wcześniej 20 lat ursusa 4011. W rysie obroty silnika 1800 max 2000 i najmniej 5 biegów którymi regulują sobie prędkość pracy w zależności od potrzeby i obciążenia. To się...
Dla ciebie powinien, dla innych nie. Mi nie potrzeba ciągać dodatkowego złomu na kołach, silnik w ciągniku mam wystarczająco mocny i ekonomiczny, podnośnik również nie czuje różnicy pomiędzy toną, a trzema na ramionach. Na ramionach wożę rębak na zaczepie jednoosiowa przyczepa i takim zestawem wjeżdżam gdzie mi się zażyczy, spalam jedno paliwo etc....
Ja mam dizelka i juz pewno przy dizlu zostane ibiza 2001 tdi silniczek za chipem mam 140konikow pali naprawde malo bo nawet 4,8 dane z komputera przelicza dokladnie, przy 80-90 taka trasa na ladowce (Oswiecim -Zakopane) tylko naprawde mocne benzynki moga powalczyc;),a w gorach to prawie zadna a jakie spalanie przy czym takie 2.0 gti na gazie w zimie...
Witam Dorzucę życzliwe swój "grosik" doświadczenia Generalnie im auto jest prostsze i ma mniej bajerów tym mniej się psuje, mniej spala paliwa, bardziej stabilne i niemęczące. Z pośród samochodów po 2002/2003 r tzw.marka chyba już nie ma znaczenia. Na Francuskie nie mogę od dłuższego czasu już patrzeć. Dały mi popalić nieźle ;) Dla Amerykańskich wyrobów...
Kupuj to co ogarniesz eksploatacyjnie i serwisowo. Z duzą dostępnościa częsci uzywanych i fuulem tanich nowych w sklepach. Alu 18" na max. wypasie ze skórą do patrzenia jak stoi lub solidne i tanie w jeździe i naprawie do użytku na co dzień. Do Serii 5, VAGa, Volvo czy Saaba to nie ma części? Na wypasie ze skórą to się nie nadaje do jazdy na co dzień?...
Ford Sierra z 2.0DOHC na wtrysku, z początku 1991 (przed ostatnim liftem) - jak najbardziej polecam. Kombi są paskudne, fakt... Miałem, spalanie w trasie około 7-8 litrów na 100km przy Vśr 100km/h, Vmax 160km/h, mocnym przyspieszaniu i pełną paką Opel Astra F - też mogę polecić, ojciec ma, ale absolutnie nie 1.4. A jak już chciałbyś coś małego i oszczędnego,...
_Zenon_ chodzi mi o to że silniki które wykorzystuje się teraz to najbardziej paliwożerne i nie ekonomiczne silniki jakie kiedykolwiek wymyślił człowiek nawet lancer o którym mówisz to "smok" w porównaniu do bardzo prostych silników których nawet nie próbowano do seryjnej produkcji wdrożyć z prostych przyczyn- po nasyceniu rynku cały przemysł rafineryjny...
Do autora: W tej kwocie (ja osobiście) szukałbym zadbanego vel satisa po lifcie z końca produkcji. Auto klasy średniej wyższej ( choć jego kształt o tym nie świadczy) z bardzo mocną konstrukcją jeśli chodzi o bezpieczeństwo ( max 5 gwiazdek już w pierwszych modelach 2002). Auto niesamowicie wygodne i dobrze wyciszone i "wypasione", a p o kilku latach...
fakt , największą zaletą dizla jest to że da się go przerobić na olej roślinny , wtedy można jeździć nawet za free jak się uda załatwić olej posmażalniczy , jedyny koszt ekspolatacji wtedy to tylko zużycie normalne się Ale nie nowoczesnego diesla. Diesle były dore kiedyś. Teraz to przerost formy nad treścią. Nie można lać do nich byle jakiego paliwa,...
Autorze, masz dziwne podejście, trochę jak taki Janusz emeryt który zatrzymał się na czasach Fiata 125 albo Poloneza, gdzie 2 lata to byłą wielka różnica bo auto korodowało na całego Chcesz koniecznie VW/Golfa, weź pod uwagę to że Golf IV ostatni ma dobre silniki, w Golfie V dobre są tylko 1,4 albo 1,6 (ale muły niesamowite, chyba rower jest szybszy),...
Audi i BMW to największe prawdopodobieństwo trafienia studni bez dna, składanej z różnych "ćwiartek" i mocno cofniętym licznikiem. Jeśli ma być ekonomiczny, to nie diesel, bo z pierwszą awarią związaną z silnikiem cała oszczędność poleci w kosmos. Jeśli koniecznie diesel to z przebiegiem maks. 100 tys.km
Witam wszystkich fajny temat. Zgadza się z tym silnikiem maluch. Badziewie jakich mało kto. Gorszych silników jeszcze nie widziałem. Poznałem i pokochałem silnik Tico Daewoo. Bo jeździłem 10 lat bez awaryjne od zakupu do złomowanie rdza przegoniło przód. 150tys km. Przejechałem nim. A maluch motogodzin ponad 1000h i 20 lat jeździło ale z jakimi problemami...
montaż inst. OR bez ppdgrzewaczy i to jeszcze z pompą lukas to czysty debilizm. ja swoim vw jetta bez podgrzewaczy zrobiłem 30tkm i wyrzyciłem silnik bo zatarło pierścienie. PODGRZEWACZ NALEŻY KONIECZNIE MONTOWAĆ!. To znaczy że jesteś D :D Oczywiście zawsze montuję dwa podgrzewacze, podwójny wymiennik ciepła (przed i za filtrem paliwa) i elektryczny...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Słupki zostaw lepiej dla GUS-u. Jak Ciebie nie interesują twarde dane to co i jak mam ci udowodnić? Udowodnij że oszukane paliwo jest tak samo dobre jak pełnowartościowe. Co to znaczy "paliwo pełnowartościowe"? Oszukane paliwo nigdy nie będzie tak dobre jak gdyby miało parametry zgodne z deklaracją producenta. Ale to nijak się ma do postawionej przez...
Za 5 tyś. kupisz ładne mondeo mk I, zazwyczaj bardzo dobre wyposażenie i dość dobre silniki zetec, pod warunkiem że nikt ich nie popsuł instalacją I lub drugiej generacji. Diesli unikaj, nie palą w zimie i są mocno awaryjne, poza tym autko ładne, pakowne (szczególnie kombi), bardzo wygodne i dobrze doposażone.
Mikro skala jest wkurzające bo potem trudniej jest zastąpić normalnym sprzętem albo w mikro skali zastąpić normalne sprzęt. Żeby ocenić to czy w realu zadziała dosyć często skala mikro nie działa w normalnej skali. I odwrotnie też... Chodzi o prawa fizyki.. Tak wiem i chce złamać fizykę. Przeciwstawić się. Tak talent jest mam. I po udarze mózgu jestem...
Zdajesz sobie sprawę, że to auto może mieć 400kkm. Tych 2,5 stoi dużo , bo szału nie ma , a spalanie dość duże, a co drugi to złom w ładnej budzie. Wielu znajomych naprawiało juz te silniki - niezbyt udane. Na wszelki wypadek dolicz z 7 tys. na naprawę. No i to beznadziejne zawieszenie. Dla mnie A4 to mocno przereklamowane auto, zwłaszcza z tym silnikiem....
mocny diesel ekonomiczny jazda diesel technikum ekonomiczny
pomiar prąd rozrusznik uszkodzonego stojana wilgotność piwnic
samsung renaissance samsung renaissance
Mitsubishi HS-E12: Specyfikacja i typowe usterki Turbo PCB - Obsługa i Funkcje Projektowania PCB