PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
http://obrazki.elektroda.pl/1895370900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1895370900_1...
A czemu benzynowy silnik? Jest tyla fajnych starszych wysokoprężnych wolnossących i doładowanych które z elektryki mają zasilany tylko wyłącznik w pompie "stop". Jeśli napęd będzie przekazywane przez dwie skrzynie to masz biegów masę, wykorzystujesz najbardziej ekonomiczne obroty silnika a prędkość w czasie pracy zmieniasz tylko biegami. Pompy wtryskowe...
Popieram wypowiedż kolegi. Stag 300 jest w porządku, założyłem taki ponad rok temu klientowi do Lanci Dedra. Pomimo że trzeba było budować mapy wtrysków na "czuja" bo nie wyszła autokalibracja to wszystko pracuje bez najmniejszego zarzutu. Nie ma problemu z jakąś nieustającą regulacją, takie rzeczy to może w jakichś KME. Do takiego Punciaka wystarczą...
Jazda na wyczucie jest miernie opłacalna. Nawet ze sporym doświadczeniem. Dlatego obrotek jest konieczny do ekonomicznej jazdy.
Dostępna moc nie ma wpływu na spalanie, sprawność silnika, a co za tym idzie spalanie przy danej mocy chwilowej, wynika z jego konstrukcji. Możesz po prostu świadomie nie wykorzystywać pełnych możliwości silnika, co wpłynie na mniejsze spalanie i dłuższą żywotność. Silnik uzyskuje optymalną sprawność tylko w pewnym zakresie obrotów i obciążenia. Nieobciążony...
Właśnie nie chciałby żądny przeróbek jedynie kondensatory tylko czy 950 cz 1450 To są obroty dla tych silników nominalne i zakładam że będę musiał przekroczyć te obroty a silnik spalinowy najlepiej aby pracował na 1200. Przy 1500 ma 55Nm i ekonomiczne spalanie.
Sprawność alternatora jest ok. 50%, zatem "produkcja" ciepła jest znaczna ( http://www.auto-swiat.pl/alternator/95h9... ). Szczytowa moc alternatora wynika z możliwości oddawania ciepła: ze wzrostem obrotów zwiększa się przepływ powietrza chłodzącego (zasługa wentylatora), co na wykresach widać jako większą wydajność prądową (napięcie jest stałe, bo o...
Takie proste czujniki były w np. ładach mierzyły one podcisnienie w kolektorze przy zbyt mocnym wcisnieciu gazu wytwarzało sie duże podcisninie i wskazówka wskaźnika wskakiwała na czerwone pole. Odwrotnie, przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu podciśnienie w kolektorze ssącym spada i tedy wskazówka dawała po za żółte pole, oznaczające ekonomiczną jazdę,...
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Ja widzę dwa problemy 1. straty w przekłądni multiplikującej silnik wymaga dosyć wysokich obrotów a więc i przełożenia. 2. zmiany napięcia w zależności od obrotów - zwykła przetwornica 12V/230V może nie być do tego przystosowana. P.S. Oczywiście sensu ekonomicznego to nie ma, ale takich projektów nie robi się dla "taniego" prądu.
Jak jeździć? Normalnie jak benzyna używając całego zakresu obrotomierza. W żadnym wypadku nie mulić silnika na wysokim biegu i niskich obrotach bo uszkodzisz silnik i zablokujesz kierownice w turbo nagarem. Jedynie z tym się nie zgodzę. Diesel nie lubi wysokich obrotów. Najekonomiczniejszy jest do 3500obr/min. Najlepiej jeździć dociskając go do tej...
Kupię silnik 3 fazowy 0,5-0,6 kW o prędkośći obr max 1000obr/min Wałek maks 20 mm. Silnik może być też ze starych Polskich produkcji. Ew mogę zaoferować na zamianę kilka mniejszych silników z moją dopłatą: 0,27 kW - 1800onr 0,025 kw - 1400 obr 0,33 - 1750(1760) obr
Witam. Silnik 40KW/720 obr. napędza poprzez przekładnię pasową trak (290 obr). Przy pełnym obciążeniu amperomierz dochodzi do 100A. Czy zastąpienie tego silnika silnikiem 25-30KW/2900 obr. poprzez odpowiednie przełożenia jest możliwe. Chodzi o ten sam moment na traku przy mniejszym zużyciu energii. Podobne gdzieś taki układ pracuje ( przyp. szefa )....
Czy jest możliwość w jakiś sposób zmniejszenia obrotów w silniku jednofazowym 1,1kw bez przezwajania ?
Witam, posiadam silnik firmy Wiefamel Poznań o oznaczeniu SED 140-42. Według opisu na obudowie ilość obrotów silnika to 1480/min, chciałbym zmniejszyć tą ilość o około połowę. Wyczytałem kiedyś w jakimś wątku, że można to zrobić przez zwarcie jednego z 2 kabli wychodzących z silnika. Z silnika wychodzi jeden kabel zasilający oraz jeden kabel z cewką,...
Witam mam pytanie jak zmienić obrony w silniku jednofazowym przewody jak w zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/6246993000_...
Witam, potrzebuje porady jaki zakupic silnik elektryczny w ktorym bardzo łatwo bedzie mozna regulowac obroty, chcialbym uzyskac bardzo wolne obroty ale szybkie też. Nie wiem czy wystarczy zwykły silnik jednofazowy i do tego zakupic regulator obrotów? czy moze silnik krokowy? ale jak w nim sie reguluje obroty? Prosze o zrozumienie, jestem laikiem w tych...
Witam przeszukałem forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi mam rekuperator dospel economic 120, nie mam do niego sterowania. Chcę połączyć silniki równolegle, tak żeby zredukować obroty o połowę. O ile o elektryce samochodowej mam jakieś pojęcie, to z moim rekuperatorem nie mogę sobie poradzić. Połaczyłem je równolegle, zostawiając na miejscu kondensatory,...
Witam Mam taki problem . Posiadam silnik trzy fazowy w samochodowym podnośniku kolumnowym, niestety nie posiadam sieci trzy fazowej, wiec muszę silnik przerobić na jedna fazę i tu znalazłem interesujące mnie tematy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic54... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic88... Z tym sobie może jakoś poradzę,ale jest...
Czy można w silniku 1fazowym zmienić kierunek obrotu? Jeśli tak to w jaki sposób
Witam. W skrócie przedstawię najpierw sytuację. Posiadam mały silnik trójfazowy o parametrach: Trójkąt/Gwiazda 220/380V 1,25/0,75A 50Hz 820 obr/min Moc 0,12kW silnik ma dostępne wszystkie wyprowadzenia Chciałbym zbudować tani i prosty układ do włączania, wyłączania i zmiany kierunku obrotów tego silnika który działałby w jeden z następujących algorytmów:...
Cześć. Mam silnik 30kW który się spalił i poszedł do przezwojenia. Po przezwojeniu wrócił ale wygląda na to, że zamienili wyprowadzenie jednego uzwojenia z innym bo kręci się w złą stronę. Czy żeby zmienić kierunek wirowania to muszę zamienić np. U1 z V1 i tyle czy na wyjściu też trzeba tą zamianę zrobić? Gwiazda - Trójkąt jak było dotychczas: https://obrazki.elektroda.pl/1411141500_...
Witam, Szukam schematu obrotomierza silnika (2takt) którego odczyt mógłby być na tradycyjnym wskazówkowym blacie. pozdrawiam wazzie
Witam,proszę o pomoc.Mianowicie potrzebuje zmienić kierunek pracy silnika-jednofazowego Silnik posiada 3 uzwojenia zakończone 3 stykami,najprawdopodobniej jest to silnik z pralki. W załączniku są zdj. Mogę przesłać zdj. na podany adres e-mail. Dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie. Tomek
Witam ponownie, przepraszam, że znowu ten sam temat po raz n... Mam pilny problem ze zmianą kierunku wirowania silnika 2,2 kW z kondensatorem i "wyłącznikiem odśrodkowym"-słychać przełączanie w ostatniej fazie przed swobodnym zatrzymaniem. W załączniku szkic podpiętych przewodów-proszę zwrócić uwagę na kolory, może to uławi, ponieważ te konkretne przewody...
Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według http://obrazki.elektroda.pl/4595838700_1... Dodano po 1 zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.
Witam, mam pewien problem dotyczący zmiany kierunków obrotu silnika zrobionego z rozrusznika. Silnik został przerobiony z rozrusznika bosch o mocy 3 KW zamiast tulejek wmontowane są łożyska. Silnik służy do napędzania wyciągarki samochodowej, problem tkwi w tym że pracuje w jedną stronę a siłą rzeczy potrzebne są prawe i lewe obroty. Rozrusznik posiada...
Witam do zaoferowania mam silnik z reduktorem do bramy garażowej oraz wielu innych zastosowań . Jedną z zalet jest to że silnik jest pod 230V i do zmiany obrotów wystarczy przepiąć jeden kabel lub zastosować zwykły przełącznik lewo prawo za 50 zł z hurtowni elektrycznej . Silnik ma możliwość podłączenia krańcówek które zabezpieczają bramy oraz inne...
Witam, chciałbym wymienić silnik spalinowy napędzający pompę na silnik elektryczny. Silnik spalinowy 30kw 400obr/min. Nie znalazłem silnika elektrycznego o tak małych obrotach, więc mam kilka pytań: 1. Czy można gdzieś dostać silnik elektryczny 30 kw i około 400 obr/min, jaka cena? 2. Czy mogę zamontować silnik 900 obr/min z falownikiem wektorowym i...
Jak w temacie - trafił pod mój nadzór silnik 11kW napędzający linię produkcyjną- do regulacji obrotów jest silniczek 0,3 kW sterowany przyciskami z konsoli, w szafie nie ma nic elektroniki, tylko styczniki. Jest też trafo 3-fazowe na 20V z prostownikiem selenowym. Proszę o info jak ktoś się na tym zna Pozdr.J.
Witam Prosiłbym o odpowiedź czy w tym silniku jest możliwa zmiana obrotów. Jeśli tak to w jaki sposób? Z góry dziękuję za odpowiedź
Ktoś tu tego szukał i chciał kupić: Sygnalizacja obrotów diodowa co tysiąc Co 500...
Witam ponownie... Sprawę astrolota załatwiło słońce, po wysuszeniu auto odpaliło "od pierwszego". Pod tym kątem temat można zamknąc. Jednakże zastanawia mnie przy jakich obrotach silnika jazda jest najbardziej ekonomiczna. Słyszałe mwersje że jest to ok. 3000 obrotów... U mnie jest to 140km/h... Pozdrawiam.
Rozwiazań jest cała masa proste układy z generatorkami PWM są ekonomiczne i się nie grzeją przynajmniej ni epowinny bo taka jest idea sterowania PWMem. UKład z LM317 jest układem ciagłym więc będzie się grzał dla małych predkości i duzych pradów ale zdaje się że pomyślane jest tam jakieś ograniczenie prądowe. Co może być przydatne.
W sprawności silnika spalinowego przy określonej mocy obrotach. Dla turbo diesla np do rozpedzania najlepszy jest zakres obrotów 2000-2500 po uzyskaniu zadanej prędkości dobrze jest jak jest taka możliwość wbić bieg wyzej i trzymać obroty 1500-2000. Dla elektryka gwałtowne przyspieszanie nie jest ekonomiczne bo straty w silniku i sterowniku rosną wraz...
Dawno temu montowało się mechaniczny ogranicznik pod pedał gazu (nie można było wcisnąć gazu do dechy). Ale to tylko na czas docierania silnika. Teraz takich "wynalazków" juz się nie stosuje. A jazda na bardzo niskich obrotach, szczególnie w silniku benzynowym, wcale nie jest ekonomiczna
W przypadku OPTICRUISE split L/H są to tryby pracy skrzyni biegów. Dokładniej chodzi o to kiedy w trybie automatycznej zmiany biegów ma nastąpić zmiana biegu. I tak dla ustawienia SPLIT L (czyli low) zmiana biegów następuje w ten sposób aby utrzymać obroty silnika w zielonym polu (zmian przełożenia przy 1400 obr.). W trybie split H (czyli high) zmian...
Witam. Stałem się niedawno posiadaczem Audi A4 B5 1.9TDI 110km. Mam pytanie dotyczące ekonomicznej jazdy z tym silnikiem, przy jakich obrotach lub prędkościach najlepiej zmieniać biegi tak aby jak najmniej palił i aby nie szkodzić dla silnika i turbiny? Proszę o dopowiedz normalnych kierowców a nie takich, którzy tylko cisną gaz do podłogi. :D
Do pompy najbardziej ekonomiczny będzie duży stacjonarny wolnoobrotowy, coś jak na okręcie. Do napędu pojazdu będzie potrzebny lekki z dużym zakresem obrotów. Kto wolałby ten ekonomiczniejszy wariant? Przypomina mi się Wołga z silnikiem Multicara, taka fuzja technologii i papractwa. Miałem okazję jechać kiedyś takim monstrum. Bardzo ekonomiczne urządzenie.
Hybryda nie ma tak ciężkiego akumulatora jak auto elektryczne. To kilkukrotna różnica. Silnik elektryczny podobnie jak generator może spokojnie podnieść dorosły mężczyzna. W hybrydzie za przeniesienie napędu nie odpowiada skrzynia biegów bo jej nie ma. Silnik pracuje na optymalnych obrotach przez cały czas gdy jest włączony. Hybryda szczególnie w ruchu...
Cześć wszystkim, mam takie pytanie. Czy długotrwała jazda z wysokimi obrotami np 4000 obr po autostradzie przez 3-4 godz jest szkodliwa dla silnika? Mój silnik to 1.4 16v wolnossacy i przy 120km/h ma ok 3800 obr. A przy 100km/h ok 3000 obr. Jaka najbardziej ekonomiczna dla silnika jest prędkość obrotowa?
Poprostu samochód bedzie mial inna charakterystykę trakcji.Inne prędkości na poszczególnych biegach inna dynamikę, inne spalanie w zakresie tzw. ekonomicznych prędkości (bo przykładowo przy 90 km/h silnik bedzie kręcił 3400 obr/min zamiast 3000 obr/min).Przelożenie przekładni w 1.3-4,16 w 1.6-3,83 czyli jest wieksze i silnik bedzie kręcil wyższe obroty...
Kiedy silnik jest najbardziej ekonomiczny ? Przy 100% otwarciu przepustnicy przy ~ obrotach maksymalnego momentu.
Domel_gl napisał: poszukuje ekonomicznego silnika, najlepiej malutkiego (taki ładny klocek by za dużo nie odstawało i dało sie połączyć ze skrzynią od jakiegoś ciężkiego ruska- skrzynia automatyczna samochodowa odpada bo za duża). Motocykl w założeniu ma być: 1. ekonomiczny (max 5L/100km), 2. silnik na tyle mocny by sprawnie poruszać konstrukcja ważącą...
Jeżeli nie załączasz tego silnika w zerze sieci, to nie jest to ekonomiczne, kilkanaście takich załączeń w szczycie sinusoidy to masz niezłe uderzenia prądowe na uzwojenia, spore napięcia się indukują i kondensator rozruchowy może tobie eksplodować, a jak masz jeszcze zębatki tekstolitowe - tak jak ja miałem w swoich silnikach, to dość szybko od tych...
Do wiekszosci aut wystarczylo by dolozyc choc jeden wiecej bieg i przy takich szybkosciach silnik nie musial by pracowac na malo ekonomicznych wysokich obrotach.
Mi Felicja 1.3 paliła do tej pory 7l na trasie, ale miałem zepsuty termostat o czym nie wiedziałem. Zobaczymy jak będzie teraz. Jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę to uczono mnie, że silnik nie powinien przede wszystkim przekraczać 2tyś obrotów, tj. na5 biegu 70km/h w mojej Feli. Przy 90km/h jest już 2,7tyś. Niestety małe silniki nie są ekonomiczne przy...
Marcinie Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do "czarodziejów", którzy jedyni mają eliksir na tą chorobę. W branży motoryzacyjnej jestem 43 lata i widziałem już wiele, ale najwięcej usterek wywołują użytkownicy ( niewłaściwa eksploatacja i interwały obsługi, oraz jej zakres), oraz "mechanicy" tzw złote rączki, którzy szukają rozwiązań na forach, a...
W ten sposób spowodujesz pracę pompy na maksymalnym obciążeniu, zwiększysz zużycie paliwa, przyspieszysz zgon pompy. Ciśnienie nie jest tu problemem, tylko wydajność, metoda regulacji strumienia traconego, czyli przez zawór upuszczasz nadmiar wody, jest do przyjęcia, Niestety niezbyt ekonomiczna.
mniejszy silnik wygeneruje ta moc powiedzmy przy 4500 obr/min co przy zastosowaniu przekladni o odpowiednim przelozeniu (tu 3:1) pozwoli na otrzymanie tej samej mocy na wale przy wymaganych obrotach. mniejszy silnik bedzie przy tym ekonomiczniejszy niz tak duzy pracujacy w niekorzystnym zakresie charakterystyki
(at)rapper3d moim zdaniem strata pieniędzy na dodatkowy akumulator. Ile taki silnik bierze na obrotach jałowych? Litr na godzinę? Moim zdaniem z ekonomicznego punktu widzenia się po prostu nie opłaca. A jak masz silnik odpalony to i klima chodzi w lato, a w zimę grzanie.
Średnio widzę sens takiej operacji, bo 45 koni to około 33 kW, więc stosowanie tego do generatora 2 kW nie będzie zbytnio ekonomiczne, szczególnie, że pełną moc prądnica uzyska dopiero przy określonych obrotach silnika, przy których ten będzie zużywał stosunkowo dużo paliwa.
Głównym problemem jest głębokość maszyny. Nie mam miejsca i muszę tą głębokość zredukować rezygnując z pośredniego koła pasowego. Silnik, który jest w urządzeniu był dobrany do napędu z kołem pośrednim, więc zakładam, że będzie za słaby kiedy połączę go jednym paskiem do koła napędzającego uchwyt. Muszę zatem kupić nowy silnik i jeszcze falownik, którego...
odpalał silnik na postoju po to by ugotować obiad. Dlatego pisałem o agregacie, bo szkoda męczyć silnik pojazdu, bo alternator na jałowym ma 50% wydajności więc musiał by podwyszac obroty a to nie ekonomiczne. A agregat jak znalazł..
Witam. Taki silnik powinien dać radę . Nie podane jest ciśnienie dla wskazanej mocy , ale pewnie sprzedający dysponuje takimi danymi. Co do zaworów to z racji tego , że urządzenie ma być trzymane podczas pracy w rękach istnieje zagrożenie że w momencie kiedy wiertło trafi na większy opór wiertnica zacznie obracać operatorem , w związku z czym moc układu...
Cześć. A nie prościej kupić układ do wiertarki (płynna regulacja obrotów) za jakieś 10pln badz ..... NIE silnik od pralki jest bardziej ekonomiczny i ma tachometr, gdzie jest odczyt obrotów i można bardzo dokładnie regulować obroty, i są stabilne w zależności od obciążenia.
Na początek odkręć antenę i upewnij się, zę wchodza od strony zasilania. To napisz nam jakiego typu są te zakłócenia. To wbrew pozorom jest Ważne. Zakłócenia wydobywają się najprawdopodobniej z alternatora (pomimo wymiany szczotek i kondensatora). Gdy się przygazuje to słychać obroty silnika w radiu. Najczęsciej piszczy. Dodam, że słychać również wycieraczki,...
witam silnik 3-fazowy nie jest przystosowany do pracy w sieci 1-faz. rozkład pola elektromagnetycznego jest nie symetryczny. wielkość kondensatora uzależniona jest wielkością prądu pobieranego przez cewkę włączoną przeż kondensator. oczywiście możemy podłączyć mniejszy kondzior ,ale skutek będzie taki że wzrośnie nam prąd w pozostałych dwóch uzwojeniach...
Kolega zapomniał o najważniejszym aspekcie - ekonomicznym! Producent większość swoich zysków czerpie ze sprzedaży części zamiennych xD Zgadzam się i popieram. Wiem jak działa biznes. W tym przypadku jednak zadziałali zupełnie odwrotnie- cena samej części o wartości połowy pralki, do tego wymiana i przekraczamy 75% wartości nowej- w życiu nie zdecydowałbym...
Hejka. Czytałem trochę ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi. Potrzebuje rady ponieważ od początku zimy mój 12-letni synek napalony jest na taki rower. Jaki polecacie silnik żeby chłopaczyna się po prostu na takim czymś nie rozwalił?Jutro lub wieczorem mogę podać zdjęcia roweru i potrzebne parametry Witamy na Forum, myślę że na sam początek możesz...
Od strony elektrycznej nic ekonomicznego się nie wymyśli. Falownik dla tej mocy kosztowałby więcej niż przecinarka. Można by dokupić taki sam silnik tylko o innych obrotach, ale niestety trzeba by było go za każdym razem przekładać.
Ja to mogę sie tylko wypowiedzieć w kwestii spalania benzyny (w trochę starszym silniku ale też mpi od vw) bo lpg nie mam zamontowanego. Powiem tak, jadąc 100km/h autostradą spalanie około 5.8l/100km, ale 120-140 to spalanie wzrasta do 8 l więc sie nie opłaca. Tutaj jest kwestia tego ze te silniki są stworzone do miasta, na krótkie dystanse, 5 biegów...
O ja Cię.... A wiesz, że to zależy od obciążenia auta np? Pod wiatr jest inaczej, z teściową wewnątrz jeszcze inaczej.... Oj nieszczęśniku ja swoją teściową pochowałem. ::D A teraz poważnie najniższe spalanie silnik ma przy takich obrotach gdzie moment obrotowy jest najwyższy ( wykres charakterystyki zewnętrznej silnika się kłania ). Co do ekonomicznej...
To kompresor o wydajności 2m/min, obroty śruby maximum 3000/min Zaczynam rozumieć Twoją ekonomię , niestety racji bytu to nie ma. Należało by tu wspomnieć że taka śrubówka wymaga ciągłej pracy. Odpalasz rano, kończysz dzień pracy, wyłączasz kompresor. W momencie gdy nie ma zapotrzebowania na powietrze kompresor pracuje na "biegu jałowym" ma zamknięty...
To podłącz jakąś grzałkę. Silnik nie powinien falować, nawet nieobciążony. Masz możliwość to wymień go na inny. Ten model posiada chyba tryb pracy "ekonomiczny" co oznacza, że beż obciążenia obniża swoje obroty, ale i tak nie powinien falować.
Ecodriving to jakiś wymysł nawiedzonej grupy ludzi ,wiele grup ludzi ma w tym interes by do tego przekonywać Pare zasad które tam jest jest dobre, ale reszta to porażka. Katowanie 4 czy 5 biegiem po mieście, gdzie powinien być wtedy 3-ci, zmiana biegów na co drugi (jedynka, potem trójka i piątka) gaszenie przy postoju na światła itd. Chociaż dobrze,...
Nie mam pojęcia Silnik stanął i z punktu ekonomicznego się nie opłaca dalej robić VW ma tak dziwnie że zaczyna mierzyć ciśnienie od 2000 obrotów
Tylko że jak cześć świeżego ładunku mieszanki przedostanie się do układu wydechowego to ani ekologiczne ani ekonomiczne a nie da się chyba komory rezonansowej zestroić na całym zakresie pracy silnika i co znowu nas czeka skracanie dolotu albo skracanie wydechu? owszem można jak w drugim prototypie dać wtrysk bezpośredni do komory do fazy sprężania ale...
Silniki spalinowe pracujące w takich napędach dobiera się zwykle większe żeby mogły pracować w w ekonomicznym zakresie obrotów. Druga sprawa to żywotność pompy. Jak pogoni ją szybciej to i szybciej się zużyje. Śr tłoka 50 mm pompa nsz 10 bezpośrednio na silniku Średnica tłoczyska 50 mm pomyłka Średnica tłoczyska nic nam nie mówi o powierzchni tłoka...
silnik ekonomiczny ekonomiczny silnik technikum ekonomiczny
zmniejszyć ładowania przyłącze bezpiecznik zmiana oleju renault
elfon optima projektor głośna praca
Nice UST 1, GEZE UST-1 – kody błędów sterownika drzwi, awarie, diagnostyka, lista usterek Fiat Ducato nie gaśnie po wyjęciu kluczyka – stacyjka, przekaźnik, elektrozawór STOP