Jeśli będziesz miał nadal wątpliwości to zadzwoń do nich i dobiorą Ci szczotki po numerze PNC. Wątpię, wedle dokumentacji do tego modelu oferuje się cały kpl silnik.
Można kupić same szczotki tylko muszą być dwuwarstwowe.
Do sprawdzenia szczotki silnika.
To zdemontuj silnik, odkręć szczotki węglowe i zobacz czy nie uszkodziło się łożysko silnika.
Prawdopodobnie szczotki silnika do wymiany.
Sprawdź może szczotki w silniku się skończyły.
Masz silnik szczotkowy: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
czy to może być problem że nie są oryginalne Może. kupiłem dwie szczotki Dwuwarstwowe?
Zapytaj tu https://allegro.pl/oferta/szczotki-weglo... Silnik ma oznaczenie Silnik pralki Electrolux EWT 1323036143 Trzeba rozebrać wymontowac silnik i zmierzyć szczotki , producent nie podaje wymiany szczotek tylko wymiana całego silnika. Tu masz silnik: https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-z-dem...
Sprawdź szczotki silnika, połączenia w jego kostce
Najpierw sprawdź, czy silnik ok. Dochodzi zasilanie? Może szczotki się zawiesiły?
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Uszkodzony może być zwijacz lub włącznik. Podłącz silnik omijając zwijacz i włącznik by to sprawdzić. Jeśli nie ruszy a szczotki są ok to silnik do wymiany.
Jeśli szczotki nadal iskrzą, to najpewniej uszkodzony jest wirnik.
Odnośnie problemu z wirowaniem to dobrze było by sprawdzić szczotki silnika.
Do sprawdzenia szczotki silnika.
Wymienisz całe ze szczotkotrzymaczami, szukasz według typu pralki. Po czym stwierdzić ? po tym że wdać w środku metalowy drucik 8-O Miej nadzieje, że nie poleciał przy takim katowaniu silnik.
Silnik Sole trudno spalić, nawet przez zalanie, więc sprawdź czy się szczotki nie skończyły.
Witam. Sprawdzić silnik w jakim stanie łożyska ,wirnik ,szczotki .
Żółte przewody pomiń całkowicie to jest tzw. potocznie tacho czyli czujnik obrotów silnika dla sterownika. A reszta przewodów do szczotki i uzwojenia, jak to połączysz w silnik szeregowy to sukces murowany :)
Jeżeli wymiana triaka nie pomoże sprawdź szczotki silnika.
Rok produkcji to 41 tydzień 2009 roku. Amortyzatory wymieniasz kładąc pralkę na tył i tylko na tył nie kładź jej na boki: https://youtu.be/Z_9XpYe1hqA Tutaj amortyzator: https://expertagd.pl/pl/p/Amortyzator-do... Natomiast szczotki nie zawsze są dostępne ponieważ producent Electrolux oferuje kompletny silnik jako...
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Sprawdź szczotki silnika.
Moim skromnym zdaniem to szczotki silnika ale nie ma obawy te silniki tak mają.
Na początek kilka szybkich pomiarów- grzałka na przejście i upływność do masy, stan szczotek silnika.
Mogą być szczotki silnika, mogą być zimne lutowania przekaźników silnika na module.
Sprawdź szczotki w silniku.
Wyciągnij jeszcze raz silnik i sprawdż go dokładnie. Nowe szczotki nie mogą skończyć się za pół roku. Chyba że jakiś syf założyłeś. Podepnij ów silnik poza pralką i zobacz czy sprawnie pracuje. Wygląda na to że on robi tyle zamieszania.
Ja stosuję dość śmieszną metodę- pasują od pralki. Jest tego sporo na złomie, pszok.
Rutynowo do sprawdzenia szczotki silnika.
Napewno szczotki silnika się kończą nic poza tym. Szczotki jak się kończą to nie pracuje silnik a nie robi zwarcia. Szukaj okopconych od zwarcia elementów.
Sprawdź szczotki w silniku.
Udało mi się zdjąć obudowę, po odkręceniu tego co się dało, zdjęcie obudowy blokowały "zawiasy" pokrywy od worka. Żeby zdjąć ją musisz wcisnąć do środka czarne elementy zawiasów pokrywy, które znajdziesz pod rączką z regulacją mocy i przyciskami start/stop, zwijanie kabla (patrz zdj. nr 1 jakie umieściłem). Potem podważ i usuń przyciski start/stop i...
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
To teraz pora sprawdzić szczotki silnika i jeśli węgla jest mniej niż 1cm wymienić na nowe.
Sprawdź szczotki w silniku.
sprawdz szczotki silnika i tacho
Witam. Odradzam zakup sprzętu firmy Elektrolux. Ja miałem pralkę tej firmy i niecały rok po gwarancji wysiadła mi płytka sterowania z mikroprocesorem. Sama płytka to koszt 600 zł. Próbowałem naprawić ale brak schematu i możliwości zakupu procesora lub próba jego reanimacji (zaprogramowania) spowodowały, że bardziej opłacało sie kupić nową pralkę. Mam...
Wyciągaj silnik i wymieniaj szczotki bo pewnie będą się kończyć zanim takie szczotki wykończą silnik. Podaj numer PNC pralki.
Prawdopodobnie grzałka albo szczotki na silniku.
Silnik, sprawdź szczotki tak na początek.
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Producent do tego modelu udostępnia tylko kompletny silnik jako część zamienną by zarobić na częściach: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr... a szczotki po prostu pomierz czyli ich grubość i szerokość i dobierz wymiarami z pasującym szczotkotrzymaczem i po sprawie: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Daj spokój LNK i diodom jak są sprawne. Po prostu wytrzyj je z pyłu szczotkowego. E51 Silnik triak (obwód zasilania) Obwód Sprawdź silnik, szczotki i jak nic nie wzbudzi Twych podejrzeń wymień triac sterujący pracą silnika (ten na radiatorze z blachy)
zamknie sie i rzuci fochem ... no niektóre urządzenia zachowują się jak właścicielki ;) To jest leciwa pralka, a jak w przypadku takowych warto przejrzeć co się da, np. - szczotki w silniku - w jakiej są kondycji?
Szczotki w silniku trójfazowym..
Wszystko wskazuje na to, że szczotki na silniku się zużyły.
Sprawdź połączenia elektroniki sterującej silnikiem.(szczotki sprawdzałeś ? )
Sprawdź szczotki w silniku.
:crazyeyes: Wymontowałem kondensator - okazało się, że jest niesprawny Napewno? zapewne wymontowałeś filtr p/zakłóceniowy, ale on nie ma wpływu na działanie silnika, zostaw go w spokoju, Proszę o pomoc - czy to uszkodzenie silnika czy może elektroniki? sprawdź działanie silnika poza pralką przynajmniej jedno podejrzenie wyeliminujesz, Szczotki są OK!...
wymień szczotki w silniku
Sprawdz czy grzałka i silnik niema przebicia na mase w mega omach. Wyciągnij moduł sprawdz luty na przekaźnikach czy niesą popękane. W razie czego popraw te luty. Wytrzyj moduł z czarnego nalotu spirytusem. Sprawdz czy wszystkie złącza pewnie są wpięte. Sprawdź jeszcze szczotki na silniku. Pozdrawiam
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
szczotek nie oglądałem ale mają chyba docisk jeszcze Chyba - robi wielką różnicę :) . Sprawdź jednak szczotki. Zdejmij przewód masy z grzałki i silnika - zobacz jaki efekt.
Do sprawdzenia szczotki silnika i prądniczka tachometryczna.
O ile się nie mylę to coś z silnikiem, sprawdź szczotki, a na początek odłącz od silnika uziemienie (żółto zielony przewód).
Witam mam podobny problem z tym zakurzaczem. Mianowicie włączę go pochodzi trochę 1-2min. po czym staje na 10-15sek. znowu się uruchamia aż światło lekko przygasa i znowu staje. Co to może być? szczotki w silniku???
Witam.Ja bym na początek sprawdził szczotki silnika i stan komutatora.
Ten silnik ma lewy gwint czyli odkręca się w prawo
Wylej wodę z pralki sposobem podanym wyżej i przestań jęczeć i szukać na to sposobów w trybie serwisowym. Jeśli woda nie wyleci, to wiadomo: coś siedzi między zbiornikiem i pompą. Obawiam się jednak, że filtr jest zasyfiały na maksa. Jeden ręcznik? Nic dziwnego, że maszyna melduje EA i to w dodatku szóstkę :D Sprawdź pozycjoner i szczotki na silniku.
Do sprawdzenia szczotki na silniku. Powodzenia
co do trybu serwisowego to wchodziłem - ostatni błąd jaki się pokazuje to E51 - ten model posiada wyświetlacz ale z lampek też można to odczytać binarnie. Jest to błąd nieskasowany po poprzedniej usterce I tego się czepiaj. Elektronika EWM2000 zawsze pamięta ostatni błąd . W tym przypadku seria E50 oznacza problemy silnikowe. Gdybyś miał problemy blokadowe,...
Szczotki silnika do wymiany prawdopodonie.
trza by sprawdzić blokadę drzwi i szczotki na silniku
Zdemontuj silnik napędowy pralki i sprawdź stan szczotek węglowych silnika. Zmylił mnie Twój wpis bo pisałeś o nówce sztuce i pomyślałem, że kupiłeś prawie nie używaną pralkę, ale chyba nie to miałeś na myśli? Niestety producent Electrolux do Twojego modelu nie oferuje szczotek silnika a tylko i wyłącznie kompletny silnik napędowy, ale to nie oznacza,...
Wygląda na zużyte lub zawieszone ( z powodu pyłu remontowego) szczotki.
Termik przy Sprawdziłem szczotki .
Ledwo kręci na pusto a z nawet nie wielką ilością wsadu słychać tylko ciche brzęczenie. Czyżby szczotki?
Witam Przewody; 2-jedna cewka stojan 2-druga cewka stojana 2-szczotki 2-czerwone tacho -prądniczka 1-prawdopodobnie PE. Podłączenie tak jak podają koledzy,czyli szeregowo uzwojenie ze stojanem.
Zlokalizowałem przyczynę - wytarte szczotki silnika. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Uszkodzona blokada drzwi (moduł), ale na początek proponuje sprawdzić szczotki silnika i czy sam silnik nie jest zawilgocony.Pozdrawiam.
podłączyłem bez przewodu uziemienia Tak nie wolno robić. pomiar miernikiem ma 26 26? Czego? Mogę się domyśleć, ale zawsze warto napisać. Stan przewodów? Szczotki w silniku? Czyściłeś z pyłu po szczotkach?
Był dzisiaj serwisant i zaleca wymianę całego programatora za ok 700 PLN z robotą i dojazdem Chociaż szczotki silnika sprawdził i grzałkę :? Zanim zaczniesz grzebać w module (moim zdaniem niepotrzebnie) "przedzwoń" wspomniany triak jakimś miernikiem :!:
Sprawdz najpierw szczotki silnika może są już wypracowane.
Siema. Chodziło mi o zdiagnozowanie przed rozbebeszeniem pralki. Szczotki pod kamerą inspekcyjną wyglądały OK.
Trzeba dokładnie sprawdzić ten silnik, szczotki itd., ale najprawdopodobniej do przezwojenia lub wymiany.
Sprawdzałeś szczotki silnika ? Możliwe że się już skończyły...
Ja szukałbym problemu w silniku. Szczotki sprawdziłbym jako pierwsze.
Robiłem pomiar między zaciskami silnika - 244V Między wyjściem ze zwijacza (L) do neutrala w silniku - 244V, na odwrót też wyszło podobnie Co do przejścia to między zaciskiem a zwojami stykiem do szczotki nie ma przejścia
Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.
Dzięki za wszelkie sugestie. Czegoś się zawsze nauczyłem przy okazji. Tym razem problem był w niekontakcie przewodu prowadzącego do jednej ze szczotek silnika.
Silnik czysty, pomiary zrobione i szczotki wymienione?
O ile sobie przypominam, to ten model Clario ma zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika i zawsze pomagało gruntowne wyczyszczenie odkurzacza w środku i oczywiście wymiana filtrów - zwłaszcza tego HEPA na wylocie lub ew. zupełna z niego rezygnacja.
E-50 ( E-52)brak sygnału z cewki tachometra , możliwa upływność silnika , odepnij przewody masowe i wykonaj pranie , problemy mogą równiez leżeć w elektronice , wymień przekaźniki sterowania silnikiem Dodano po 59 sprawdż oczywiście szczotki w silniku
Szczotki nadające się do dalszej pracy w silniku muszą mieć przynajmniej 15 mm i oczywiście ta część, która wystaje z prowadnicy a nie cała szczotka. Masz multimetr w domu? Sprawdziłeś cewkę tachogeneratora silnika?: https://youtu.be/S8NfyMwd1h4 Stan magnesu też ma kluczowe znaczenie.
jaki tam jest silnik klatkowy czy komutatorowy?Jeśli silnik jest klatkowy to współpracuje z nim kondensator znajdziesz go napewno duży przyczepiony gdzieś do obudowy,jeśli zaś jest to silnik komutatorowy to steruje nim moduł Na początek napisz jaki to silnik (czy ma szczotki czy nie).
Problem z pralką jednak nie rozwiązany. Rozwiązany - jak najbardziej. jest ok. 109 V. Czy to jest prawidłowe napięcie? Kto go wie :? Ja nawet nie wiem, choć te "złomy" robię od lat. Szczotki na silniku niemal się skończyły. niemal robi WIELKĄ różnicę. Wymień szczotki grafitowe. ew. zmierz rezystancję wirnika mierzoną na szczotkach.
Szczotki do wymiany albo coś w sterowaniu silnikiem.
Nowy silnik i będzie odkurzał.
Witam E51- zwarcie triaka sterowania silnika, tyle mówi serwisówka. Sprawdź silnik- szczotki ,tacho ewentualnie wymień tego triaka
Szczotki są ok. Wystają na ok. 20 mm.
Jeżeli te 2 czerwone przewody idą do cewki to tak to jest tacho: https://north.pl/karta/50229052001-cewka... Co do grzałki to chodzi tutaj o pomiar upływności: https://youtu.be/0gIfXZHdGQU A sprawdziłeś czy ten silnik ma jeszcze szczotki?
Sprawdź i wyczyść układ hydrostatu, szczotki i kostkę silnika.
zaczyna szarpać silnikiem a po chwili przestaje nim kompletnie kręcić. Od czego zacząć poszukiwania? Wypadało by zajrzeć do szczotek w silniku.
Zobacz załączniki, szczególnie ten ze stroną 46. Sprawdź szczotki w silniku. Wyjmij z plastikowej osłony płytkę sterownika i sprawdź czy nie ma zimnych lutów na wyprowadzeniach przekaźników które znajdują się pod blachą radiatora triaka.
Rozumiem, że szczotki wymienione. Za mocno zawija ogniem. Wygląda, tak jak kolega Zbych napisał, na uszkodzony silnik. On przy podłączeniu bezpośrednio do sieci zadziała, ale moduł elektroniczny go nie wysteruje.
Witam, posiadam od ponad 5 lat odkurzacz Electrolux Ultrasilencer ZEN ( dokładny model EUS8ALRGY) i mam mały problem. Mianowicie za filtrem na korpusie silnika jest osad, który strasznie brudzi filtry. Jest on koloru szarego i ma zapach metaliczny. Moje pytanie brzmi: z kąd ten osad się tworzy? Czy to szczotki silnika? Łożysko? Nie mam pojęcia. Proszę...
po wlaniu wody wypompuje, ale nie wszystko bo słychać jeszcze ze mieli wodę w filtrze chociaż już nic nie leci. nawet jeżeli potem zacznie pobierać wodę, i pierze normalnie już ale to rzadko się jej teraz już zdarza. zazwyczaj po włączeniu jakiegokolwiek programu próbuje od pompować wodę po czym pojawia się błąd 0 0 -odpływ wody. tak wiec pompa co jakiś...
Mam pytanie. Co może być przyczyną wycieków tylko podczas wirowania. Spływające krople spadają na szczotki silnika. Proszę o pomoc. Piotrnl
electrolux silnika szczotki szczotki electrolux electrolux szczotki
dekodowanie pliku przedwzmacniacz zasilać akumulator hamulec grzać
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Hydrofor Omnigena – nie włącza się po spadku ciśnienia, presostat nie załącza pompy Ustawienie iglicy w gaźniku skutera 4T 80cc GY6 – regulacja mieszanki, klips, objawy