Renault Laguna II mam problem świeci świeca żarowa dymi jest słaby Traci moc wielkie spalanie W ciągu 2mieśiecy miałem go 10 raz w pewnym warsztacie w leżajsku Wymieniali 2 razy turbinę przepływomierz paliwa i to nic nie pomagało w końcu ominęli Elektro zawór turbiny po 2 dniach zaświeciła świeca żarowa i 2 kontrolki stop i samochód zgaz. Jezeli ktoś...
mam ten sam problem a jest on taki sa wezyki podcisnieniowe i elektro zawory 2 jeden od egr drugi od zaworu turbiny wezyki pekaja i wdostaje sie wilgoc przez to elektro zawory sie psuja i nie otwieraja sie mozliwe ze zawor od turbiny sie nie otwiera jak w moim przypadku
Najprościej- przewód z ciśnieniowej strony turbiny do ciśnieniowej strony bączka, tak żeby było sterowanie turbo, EGR nie podłączaj wcale i już. Chyba że bardzo chcesz - więc przewód z rozgałęźnika "waku" do wlotu elektrozaworu, mikrowłącznik przy dźwigni sterowania pompy w obwód sterowania elektrozaworu, od elektrozaworu do bączka EGR - i wszystko...
Witam posiadam a6c6 z silnikiem 2.0 tdi BRE 103kw i mam problem z turbina nieraz mi ja odcina i przy schodzeniu z obrotów słuchać dziwny świat zrobiłem loga ale nie znam bardzo się na tym pomógł by mi ktoś go zinterpretować http://vaglogi.pl/log-011_uZd7fa.html Zastanawiam się czy nie będzie uszkodzony elektro zawór n75?
problem z EGR sterowaniem zaworami Elektro pneumatycznymi,sztanga na turbinie chodzi jest wysterowana przez zawór Elektro pneumatyczny ?
Na początek proszę sprawdzić elektro zawór N75 sterujący turbiną oraz zaworem EGR. - do niego powinny dochodzić trzy gumowe wężyki które lubią pęknąć lub zsunąć się. A jeżeli chodzi o N75 to wymiana lub jak czujesz się na siłach to czyszczenie filterka znajdującego się wewnątrz. Świece żarowe? - sprawdzić bezpiecznik znajdujący się z skrzynce bezp....
Kolego Oranje ja mam ten sam problem i byłem na diagnostyce silnika i powiedzieli mi, że zacina się cięgło sterujące turbosprężarką i może być do wymiany elektro zawór sterujący turbiną, u ciebie co to był za czujnik?
Właśnie wróciłem od elektryka napięcia do elektro zaworów mierzyłem miernikiem, błąd EGRa teraz znikną pojawił sie inny P1125 załamka, chyba czeka mnie nowa dokładka regeneracja turbiny
Zdaje się, że pod tą plastikową osłoną jest nie tylko zawór cut-off ale też jakaś elektronika od immobilizera. Chyba najprościej będzie jak napisał andrzej20001, wywal to i zastąp zwykłym zaworem, na niego dajesz 12V po zapłonie. A ten stycznik możesz zostawić niepodłączony. Tą drugą pompę na twoim miejscu zostawiłbym w spokoju, bo rozumiem że chodzi...
Kolego,na początek powinno się zacząć od pomiaru podciśnienia jakie daje vacum ,min.0,8bara.Potem w układzie(trójnik).Jak nie będzie podciśnienia ,będzie generowało błąd egr i błąd systemu krytycznego 2.Oczywiście auto będzie słabe i będzie się palił check.Jak ciśnienie jest ok,możesz sprawdzić te wężyki podciśnienia jak ich prawidłowość połączeń.Na...
Nierówna praca silnika czasem ciężko wchodzi na obroty, a jak wejdzie puści biały dym. Wymieniono wtryski, elektro pompy sprawdzone, głowice po naprawie wymienione wszystkie zawory wydechowe. Sprawdzona wydajność turbiny, interculer sprawdzony, czujnik doładowania sprawdzony, pompka mechaniczna sprawdzana, ciśnienie paliwa także. Problem jak wcześniej...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było Dodano po 7 jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu...
http://www.audi-portal.com/en/diagnostic... spróbuj to kanał 033 ale wątpie ,Po wymianie turbocharger control unit potrzebujesz vas 6395:
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
Witam kolegów zaraz się zabiorę za sprawdzanie. Jak odkręce przewód od wtrysku to przy kręceniu tam dużo powinno się lać ?? Immo mam odłączone bo się spaliło i mam na krótko zrobiony elektro zawór który zresztą był 2 tygodnie temu wymieniany :) A już opisuje auto ma 230000 przejechane ja robię tak ze 3000 w miesiącu głównie na wyjazdach nie woże nic...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Witam wszystkich zainteresowanych, posiadam Vectre B w dizelku 2.0 82KM z roku '97. Oczywiście z przybyciem mrozów zaczęły się problemy z odpalaniem, auto z rana odpalam na plaka później przez cały dzień pali bez zarzutu co sugeruje zapewne nieszczelność w układzie paliwowym. Około 1,5 roku temu miałem podobny problem i po sprawdzeniu całego układu...
Witam, auto jak w temacie. Błedy jakie zastałem P2408 -usterka korka wlewu lub błąd poziomu dodatku P0409- elektro zawór EGR P0102- Sygnał przepływomierza za niski P1351- Błąd obwodu sterowania przekazinka dogrzewania P2563- Czujnik ciśnienia doładowania P1598- nieznany Po wykasowaniu wraca od razu po zapłonie: P2408 i P1598 Zapalamy chwila jazdy i...
Witam mam obecnie taki sam problem Turbina wymieniona egr wymieniony wszystkie elektro zawory wymienione .diltry paliwa wymienione zostala pompka niskiego cisnienia i wysokiego cisnienia auto ma obecnie 93000 Pozdrawiam piotr Dodano po 2 Zapomnialem dopisac ze 3000 pbrptow brakuje mu cisnienia okolo 400bar mechanik rozklada rece ale nie podaje sie moze...
dzięki za odpowiedź, sztanga chodzi, ale podciśnienie przed zaworem jest a za zaworem już nie , mechanik podmienił zawór na inny i bez zmian chyba że pechowo ten drugi też uszkodzony, zaczęło się od błędu-uszkodzony czujnik doładowania turbiny, wysoki sygnał, wymieniłem czujnik na nowy i nie pomogło dalej wywala błąd, już dwóch mechaników się poddało...
Jaki przebieg ma ten samochód? Może należałoby wyczyścić zawór EGR o ile posiada takowy ten samochód.
Czy w momencie podania ciśnienia np z kompresora na zawór westgate sprężarki powinna ona pracować w pełnym zakresie cały czas? Dodano po 13 Po lekkich kombinacjach na wtyczce od elektrozaworu turbiny jest 7v a na zaborze egr 12 v. Czy jest prawidłowo?
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Zacznę od początku , od pewnego czasu zauważyłem że przy gaszeniu silnik strasznie się telepie, stwierdziłem ze nie pracuje siłownik klapy gaszenia lecz po podłączeniu do niego podciśnienia bezpośrednio z pompy wacum siłownik działa bez zarzutu idąc po wężach doszedłem do elektrozaworu znajdującego się pod podszybiem pod akumulatorem podciśnienia tak...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam, wiem że temat był już poruszony ale potrzebuję ori wsad do passata b6 2006 r. 2.0 TDI DSG 170KM BMR, nr sterownika to 03G 906 018 EM, DIESEL SIMOS PPD 1.2, 5WP45562 AD. Został usunięty DPF programowo i nagle tak jakby stracił moc. Jak gwałtownie chcę przyspieszyć to od samego dołu jest totalny "muł" i turbina jakby była owiele mniej wydajna....
Witam wszystkich.Mam problem z laguną 2. Podczas jazdy i na postoju gdy obroty dochodzą do około 2000-25000,zaczyna poszarpywać obrotami i słychać wydmuchiwanie powietrza.Turbina świeżo po regeneracji,uszkodzony był elektrozawór turbiny,wymieniłem na nowy,dwa dni było spokoju,teraz od nowa ten sam problem sie pojawił,obawiam się że może przepalił się...
Dokładnie wiem o czym pisze jest to euro 5 canter. Turbina jest 100 % sprawna przewody wydaje się szczelne.Chodzi tylko o to dlaczego gdy wcisnę pedał gazu na maksa to cięgno nastawnika nie wysuwa się( nie zmienia geometrii turbiny. tylko podczas odpalenia cięgno pójdzie do dołu, wyjdzie dopiero przy zgaszeniu. Doładowanie cały czas jest na maksa, jest...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
zablokowane sterowanie wydajnością turbiny. Sprawdzane było czy się rusza ?
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
witam dziś przerabiałem ten sam problem byłem u kilku mechaników dopiero jeden z nich podpiął kompa djagnoza jest ZAWÓR STERUJĄCY TURBINĄ DO WYMIANY I TYLE NIEDAJ SIĘ NA CIĄGAĆ NA KOSZTY WYMIENISZ GO SAM Dodano po 32 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-73... TO LINK JAK WYCZYSCIĆ...
Jeśli trafisz na naprawdę dobrego elektronika to i jest szansa że naprawi Ci nawet ECU jeśli w nim leży przyczyna.
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
Witam Renault Trafic 1.9 dCi 75kw 2001r .Świece nurnikowe(podgrzewacz płynu ) grzeją cały czas po przekręceniu kluczyka bez przerwy grzeje się bezpiecznik i często przepala nawet gdy silnik osiągnie temp pracy grzałki dalej mają napięcie .Pytanie Co odpowiada za uruchomienie i wyłączenie tych grzałek ??? ,czujnik temp jest ok .Drugie pytanie na temat...
Marka:vw Model:passat b6 2.0 TDI DSG BMR Chassis (płyta lub główne podzespoły): Matryca/Panel (jeśli występuje): Inne (uwagi): Witam, potrzebuję ori wsad do passata b6 2006 r. 2.0 TDI DSG 170KM BMR, nr sterownika to 03G 906 018 EM, DIESEL SIMOS PPD 1.2, 5WP45562 AD. Został usunięty DPF programowo i nagle tak jakby stracił moc. Jak gwałtownie chcę przyspieszyć...
Dysza wylotowa została zdjęta na czas prób aby po zatrzymaniu gorącego silnika sprawdzić stan turbiny.Na próbę można silnik uruchomić manualnie samemu kontrolując dawkę gazu ręcznie przez zawór jedynie uważać aby nie przekroczyć obrotów krytycznych. Robię do silnika mały kontroler ECU który będzie robił pomiar obrotów,temperatury gazów załączał wysokie...
ja wyczyściłem kiedyś zawór EGR i pomogło
Ciśnienie zadane - to które komputer chce uzyskać wysterowując zawór a rzeczywiste to ciśnienie odczytane z czujnika ciśnienia doładowania.
Witam wszystkich. Skoda 19TDi 90KM silnik AGR 2003/2004r. Ten sam problem. Było tak: Kilka kilometrów - na zimnym silniku wszystko OK. Nagrzał się. 90 stopni - próba wyprzedzenia. Udało się i za moment muł w przedziale 2300-3000obr. Spalanie wg kompa pokł. na poziomie 10-12 l/100km. Nie reagował na naciskanie gazu. Nie wchodził na obroty. Pomagało chwilowe...
Witam Wszystkich Elektrodowiczów Temat ten był już chyba poruszany na Forum Elektrody. Jednak zapytam otóż od niedawna w moim aucie dzieje się tak że pierwsze przekroczenie 3000 obrotów to wyłączenie się turbiny i później już jest jazda bez niej. VAGa wychodzi błąd 00575-Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Poniżej podaje zrzut ekranu co pokazał VAG....
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Zrobione! Opis rozwiązania: Ponieważ problem pojawił się po wymianie turbiny wnioskowałem, że coś z nią jest nie tak. Ale turbo działa OK. Okazało się, że przewody od elektrozaworu N75 są przetarte, przez co zawór się spalił. Odkryłem to wykręcając N18, pod nim wiązka kabli była otarta z izolacji. Prawdopodobnie panowie z warsztatu podczas wymiany turbo...
https://obrazki.elektroda.pl/7259421000_... Po wymianie środka turbiny tak jak na wyżej wstawionym obrazku turbina dziwnie gwiżdże do 1800 obrotów, dopiero od 2000 sztanga od geometrii łopatek ożywa i gwizd ustaje, ale gdy tylko obroty zejdą znowu poniżej 1800 ta sama sytuacja się powtarza. Dodam, że jak auto się rozgrzeje to sztanga...
Witam potrzebuje schematu instalacji elektrycznej sterowania tym elektrozaworem. Z czego jest sterowany elektrycznie ? Dokładnie taki zawór jak na obrazku poniższym: http://www.ford-esklep.pl/console/image/... Problem jest tego typu, że jest on odpowiedzialny za sterowanie...
Dzięki. Miło, że dzielisz się tą wiedzą, bo widzę, że w tym fachu to raczej jest dużo tajemnic i mało chętnych do ich zdradzania :D Elektroda.pl nie pozwala mi już kliknąć więcej "Pomógł" :-( Muszą być odpowiednie warunki temperaturowe czyli w pomieszczeniu i na zewnątrz, maksymalne obroty turbiny parownika oraz sprężarki. Zawór EEV otworzy się maksymalnie...
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
Za wszelkie porady dziękuje. 85 KM to nie jest dużo na taką budę... Tym nie mniej powinien iść nieco więcej - jednak nie napisałeś jaką wersję auta masz i z jakim przełożeniem dyfra (łatwo sprawdzisz po VIN-ie). Z najwyższą budą i z wolnym mostem szybciej nie będzie szedł... Osobowy, niski, krótki z tym silnikiem to góra 150 km/godz. Najszybszy niski,...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Kod błędu DF054 Teraz przynajmniej z grubsza wiemy, na czym stoimy. Bład przepływomierza i EGR jest prawdopodobnie nie istotny - zaślepiony EGR, bez modyfikacji programowej powoduje że nie zgadza się zmierzona ilość powietrza w systemie - EGR jest bez zwrotnego czujnika położenia, jego przepływ jest ustalany na podstawie wskazań MAF. Do ogarnięcia...
Witam.Ok ,rzeczywiście .to się nazywa zawór podciśnienia turbiny (sory za pomyłkę). jest sterowany elektronicznie wtyczka ma dwa bolce (piny). Znajduje się gdzieś pod pompą paliwa.Nieduży walcowaty z dwoma króćcami skierowanymi pod kątem prostym do osi całego zaworu,na które są nałożone dwa niegrube przewody do powietrza( coś o przekroju około 0.5 cm...
do ilu rpm rozbiegał się silnik zanim go zgasiłeś zdławileś... swiszcząca turbina znaczy szajs.. rozleci sie po jakimś czasie jak twoja.. zbyt wysokie cisnienie doładowanie tam jest zawór upustowy wiec albo siłownik abo wężyki.. elektro zawór narazie zostaw gdyż przed awarią było chyba ok..
Problemy powodował elektrozawór ciśnienia turbiny - zawór1.jpg. (padła cewka - raz działała, innym razem nie). Umiejscowienie zaworu pod naczyniem wyrównawczym - umiejscowienie.jpg Chciałem kupić używany do vivaro, ale skubańcy "szrociarze" wiedzą że część się psuje i żądają 100-120 pln za szajs niewiadomego pochodzenia. Tłumaczą że część wymontowana...
Witam! Jestem posiadaczem samochodu Opel Combo 1,7 CDTi ,101KM,rocznik 2005 i od pewnego czasu jest problem następujący. Silnik gaśnie przeważnie gdy jest gorąco lub w korkach i następuje w najmniej oczekiwanym momencie i trudno przez chwilę uruchomić mimo,że rozrusznik kręci mocno. Został wymieniony zawór EGR i to dwukrotnie,regeneracja wtrysków,regeneracja...
Witam.Mam następujący problem, z dnia na dzień samochód stracił moc, wywnioskowałem ze to coś z turbina bo nie było jej słychać przy wkręcaniu na obroty i okazało się to prawdą, zacząłem szukać problemu i przy odpaleniu zawór podciśnienia turbiny nie brzęczy, lecz gdy się ja wkręci powyżej tych 1800 zaczyna brzęczeć i tak za każdym razem po wyłączeniu...
Witam.Audi A4 110 km . Problem polega na tym że cały czas jest załączony zawór n75 od turbiny. Zacznę od początku. uszkodziła się turbina , po wymianie na nową samochód nie wchodzi na obroty. Na warsztacie podmienili na nowe : elektrozawór od turbiny , od EGR-u , przepławkę posprawdzali wszystkie węże ciśnieniowe i podciśnieniowe ,efekt turbina dalej...
Witam! Mam problem z Merivą .Po wymianie silnika brak sterowania podcisnieniem turbiny. Nie wiem co może być przyczyną że nie działają elektrycznie zaworki otwierające podciśnienie do zaworu bocznikowego sprężarki. Zaświeciła się kontrolka samochodzika z kluczykiem i potem check (silniczek).Sprawdziłem na kompie błędy :zawór EGR, PRZEPUSTNICA (ZŁA POZYCJA...
Nie koniecznie wtryski , wtedy trochę bo auto mogło dymić , na moje to mamy do czynienia w takim przypadku ze zmniejszeniem ciśnienia doładowania, jest tam na pewno zawór przy turbinie sterowany elektroniką który upuszcza nadmiar spalin kierowanych do turbiny co powoduje ze spada moc. ja sprawdził bym zawór na turbinie jak również wężyki od podciśnień.
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac? Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy - nie do turbiny bezpośrednio. Zawór steruje podciśnieniem, które potrzebne jest do sterowania turbiny.
Witam opisze w skrócie mój problem. Auto miało regenerowana turbine po regeneracji było wszystko ok, po jakimś czasie zaczeło sie dziać ze auto po odpaleniu nie miało mocy, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wraca i wszystko śmiga. Było robione: DPF wyciety z programu i zrobiony na przelot, turbina ponownie demontowana i sprawdzana u specialisty...
Może należałoby zacząć od tego, że to nie jest żaden czujnik tylko elektrozawór sterujący. Zawór ma wejście podciśnienia z pompy podciśnieniowej i wyjście na element wykonawczy, podanie zasilania łączy oba w/w króćce, przy braku zasilania, ten do siłownika jest otwarty, a ten do pompy podciśnienia zamknięty. W rzeczywistości jest sterowany impulsowo,...
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Kolego. Wydaje mi sie że można by sprawdzić ten zawór "wastegate". Nie wiem dokładnie jak ten zawór jest podłączony w tym fordowski silniku, ale wydaje mi sie ze ten zawór powinien być podłączony poprzez jakąś dżwignią z kierownicą łoptatek turbiny. Dajesz gazu zawór działa i przekazuje siłe za pomocą tej dżwigni na kierownicę turbiny. (lub jest sterowany...
Możesz próbować wykorzystać zawór sterowania turbiny, są sterowane podciśnieniem jak i ciśnieniem ale wężyk mniejszy niż wymagasz. Ja przy budowie prasy hydraulicznej potrzebowałem podawać sprężone powietrze przez naciskanie przycisku nożnego. Wykorzystałem do tego elektrozawór LPG który otwiera sie po podaniu napięcia z przycisku. Skoro chcesz mieć...
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
skaza6 jest wręcz identyczna. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione. VAGiem możesz sprawdzić wszystko :) Połącz się ze sterownikiem silnika. Musisz wejść w blok wartości mierzonych (kanał 11). Pole 2 pokazuje bazowe wartości ciśnienia turbiny (rzędu 1800 - 1850). Pole...
Witam. Jest mały problem z seatem toledo 2 2000 rok tdi 110 km AHF przebieg 215 kkm a mianowicie: Na początku było wszystko OK zero problemów. Pewnego deszczowego dnia w momencie załączania się turbiny ok 1700-1800 rpm nie było charakterystycznego gwizdu i brak przyspieszenia. Zgasiłem auto odpaliłem i wszystko było OK zero problemu ?! Potem jeździłem...
To jest silnik 90 koni, nie ma vgt, tylko zawór upustowy, trzeba sprawdzić wężyki i elektrozawór
Dzień dobry, mam taki problem z moim Vivaro, że zupełnie stracił moc. Jechałem po mieście i nagle zacząłem odczuwać jakby ciężko mu było wkręcić się na obroty, ale jechał dalej. Dojechałem do celu, zgasiłem go i jak wróciłem po pół godzinie już nie szło ruszyć z miejsca. Silnik odpalał ale po wciśnięciu gazu prawie żadnej różnicy. Jestem aktualnie w...
znajduje się urządzenie regulujące dawkę wtrysku, a także ograniczające prędkość obrotową biegu jałowego i maksymalną silnika. Najistotniejsza funkcję pełni przesuwny zawór umieszczony na tłoczysku głównym pompy wysokiego ciśnienia (1 fot. 3) sterowany dźwigniami bądź cięgnami połączonymi z pedałem gazu oraz mechanizmem odśrodkowym, który bez naszego...
Wydaje mi się, że miałeś na myśli n75. zawór sterujący pracą turbiny. Znajduje sie on na podszybiu, najlepszy dostęp, po zdjęciu plastikowej osłony podszybia (3 śruby M5). Pozdrawiam horse
Nie doczytałem, czy sprawdzałeś działanie zaworu upustowego turbiny - jest sterowany podciśnieniową gruchą, z niej wychodzi sztywne cięgno (sztanga) podłączone do dźwigni zaworu. Zawór lubi się przycierać i wtedy silnik działa z pełną mocą tylko w pewnym zakresie obrotów (dolnym - jeżeli przytarł się przy zamkniętym, w górnym ze słabym dołem, jeżeli...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
To co napisał marecki72 odpada bo po zgaszeniu silnika w oplu zawór jest zamknięty.Przebieg 135000 to już dla takiej turbiny może być dużo.Czy coś jest nie tak podczas jazdy?
Rzeźba jest przepiękna... Zawór N75 w silniku 1Z jest połączony z wylotem turbiny i steruje zaworem upustowym za pomocą nadciśnienia, tu jest podpięty do podciśnienia wytwarzanego przez wakupompę Żeby to wszystko normalnie działało trzeba by wymienić sterownik, zawór i spiąć to wszystko do kupy tak jak ma być
Jak się okazało ten silnik nie ma przepływomierza.Gościu od turbiny ma warsztat od 15 lat powiedział ,że to może być zawór EGR lub puszcza lub źle wyregulowany jest zawór turbiny chyba regulacji ciśnienia doładowania.Czy to możliwe:?:
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Wygląda na uszkodzony zawór. Ale trzeba skontrolować perę rzeczy. Sprawdź gruchę na turbinie i szczelność układu podciśnienia w układzie sterowania turbo oraz czy nie ma luzu na wirniku turbiny. Podłącz komputer diagnostyczny i sprawdź dane na przepływomierzu powietrza dolotowego.
Ciężko jest zrobić jakiekolwiek zdjęcia bo nie mam podnośnika ani kanału. Jedyne co mogę napisać to, że kod silnika to M47N i ma 150 km. A mechanik mi powiedział jedynie, że w tym roczniku powinien być zawór podciśnienia sterujący zmienną geometrią łopatek turbiny. A w tej co mam założona jest wszystko już elektronicznie.
(cokolwiek to jest) Zawór tzw. wastegate jest częścią turbiny, albo stoi, albo kończy się nastawnik elektroniczny.
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Witam, mam problem z tym wlaśnie samochodem, dostałem go do zrobienia z rozebranym rozrzadem i poodlączanymi weżykami od podciśnienia, i za chiny nie moge dojść do tego gdzie który weżyk był podlączony, na wszystkich schematach, które znalazłem są dwa elektro-zawory, i nie ma dwóch przewodów, jednego, który wychodzi z rury miedzy filtrem powietrza a...
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Renault Megane 1.9 DCI 75kw 2002r. Po wymianie skrzyni biegów, czyli wymontowaniu silnika i ponownym zamontowaniu, pojawiła sie się usterka elektrozaworu turbiny. Do zaworu nie dochodzi napięcie, przy odpiętej kostce napięcie wynosi ok 9v, przy podpiętej 0v. komputer pokazuje stały błąd. Zawór regulacji cisnienia doładowania.
kolego to co napisałeś to jest wielkie misz-masz. Jak bym miał Ci pomuc to musze wiedzieć do czego ten zawór służy. Po przewodach pneumatyki powinieneś dojść do tego. Przewody powinny być trzy, jeden to podciśnienie, drugi to odpowietrzenie a trzeci to właśnie albo do siłownika EGR lub Turbiny. nie napisałeś również jaki kłopot stwarza auto.
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Czego się dowiedziałem, myślę że optymistyczne: - po nakręceni redukcji na 3/4 nic, po odczekaniu 10min wskazówka manometra ani drgnęła. - z redukcją 3/8" wskazówka wolniutko ruszyła w górę, po 30min zwolniła na tyle że uznałem pomiar bliski 4atm za końcowy (w górnej części "nitki" jest dość długie wypłaszczenie terenu więc pewnie niewiele przybędzie)....
Witam. Od kilku dni zmagam się z problemem z moim audi a4b6 1.9tdi AVF. Podczas jazdy wyświetla się kontrolka silnika, a auto przechodzi w tryb awaryjny. Z początku ponowne odpalenie pojazdu pomagało, a teraz muszę usunąć błędy, aby mogło przejechać normalnie przynajmniej 2km. Błędy pojawiają się nie zależnie od nawierzchni czy dystansu (raz przejadę...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Witam serdecznie. Na początek proszę mnie nie odsyłać na forum w poszukiwaniu odpowiedzi bo już chyba wszystko przejrzałem i nie mogę nic znaleźć. Problem mój to głośny klekot przy obrotach równo 1500,na każdym biegu,czasem nawet przy ruszaniu z jedynki. Jadę np 80 km/h zdejmę nogę z pedału gazu obroty 1500 i kiedy lekko nacisnę gaz słychać ten klekot...
Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu o podłączeniu diagnoskopu. To może być zawór ale...
zawór turbiny zmywarka elektro zawór elektro zawór pralka
sprężarka danfoss nokia trybie offline piasta łożyska
generuje przepięcia modernizacja instalacji elektrycznej
Podłączenie elektronicznego wyłącznika odśrodkowego do silnika 1,5 kW jednofazowego Naprawa poprzeczek w bębnie pralki Candy - jak to zrobić?