Tak naprawdę chodzi o wygląd tego zaworu, np w starszych silnikach (1Z,AHU 90 KM) jest on cały metalowy, a w nowszych (np AFN 110 KM) plastikowy z białą główką. Jeżeli wygląda tak samo to będzie pasował. pozdrawiam horse
zawór turbiny
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
zawór turbiny, obwod, zle dzialanie, sprawdzic instalacje , zawór, obwód doladowania ,
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Czyli co, gruszka turbiny, zawór podciśnienia turbiny i jeszcze jest zawór podciśnienia obok egr.
Sprawdź czy masz szczelne przewody podciśnieniowe i przy okazji czy drożny jest wężyk do ECU, bo potrafi się ostro zapaćkać olejem z dolotu.
Witam wszystkich serdecznie! Problem dotyczy Peugeota 407 SW 1.6HDI 110km (9HZ), samochód w trybie awaryjnym (check engine, 3000obrotów, turbina nie pracuje) po podłączeniu pod komputer 3 błędy: P0245 P1461 P2144 Wszystko było okej, podczas wymiany filtra paliwa zsunąłem ręką wężyk z zaworu turbiny ale odrazu założyłem od tego momentu zero jazdy, nie...
Zawór turbiny do wymiany edc 2843
http://www.audi-portal.com/en/diagnostic... spróbuj to kanał 033 ale wątpie ,Po wymianie turbocharger control unit potrzebujesz vas 6395:
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Sprawdzałeś może czujnik ciśnienia doładowania i zawór turbiny!?
p1470 zawór sterowania turbiny p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr P1354 ( synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym moze warto sprawdzic rozrzad.
Witam. Zdiagnozowałem u siebie dość kosztowny problem, uszkodzenie tego zaworka który steruje turbiną. Numer tego zaworka 2443569 https://obrazki.elektroda.pl/9164449100_... Wiem że można zastosować dużo tańszy zaworek, od innego auta. Może ktoś coś podpowiedzieć, od jakiego auta i jaki zaworek byłby dobry ?
po odlaczeniu przewodu podcisnieniowego z zaworu turbiny (takiej banieczki) dudnienie automatycznie ustaje. ta banieczka to nie zawór turbiny tylko akumulator podciśnienia - jeśli mowa o okrągłej plastikowej kuli. Doraźnie wypnij ten akumulator z obiegu a króciec trójnika z którego idzie do niego wężyk zaślep np. kawałkiem druta 2.5 kwadrat w izolacji...
VAC idzie do instalacji podciśnienia w aucie ATM to odpowietrzenie (w zasadzie napowietrzenie) OUT (chyba jest trochę grubszy) idzie do turbiny. Jak sprawdzić na piechotę to nie wiem. W Star Diagnozie jest pozycja do sprawdzania: podpina się wakuometr i komputer sam symuluje odpowiednie warunki po czym zapytuje się o odczyt z wakuometru.
Nie mam vcds
Witam Miałem ten sam problem, wszyscy twierdzili że musi to być przepływka, ale okazało się że zacinał się zawór turbiny. Czasami pomagało zgaszenie i zapalenie ponowne silnika - ale tylko na chwilę. Niestety trzeba wyciągnąć i rozebrać turbinę. U mnie to pomogło.
Wymieniłem zawór turbiny N75 i już nie odcina
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Witam. Posiadam mercedesa A w168 1.7 CDI Byłem dziś u diagnosty żeby podpiął mi auto do kompa. Jest tylko jeden błąd. Błąd regulacji podciśnienia turbiny. Diagnosta po dotknieciu jednego z dwóch zaworów oznajmił że mi się przegrzewa więc mam zawór do wymiany albo komputer źle nim steruje bo jest cały czas załączony. Kazał mi zamienić zwory miejscami....
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
Prawdopodobnie pomyliłeś "szlaufiki" EGR z "bączkiem" turbiny. Zawór elektromagnetyczny jest sterowany mikrowłącznikiem na pompie wtryskowej.
witam dodam jeszcze ze egr jest zaślepiony i czy chodzi o zawór turbiny na podszybiu???
Dwie kropki - co ma zawór turbiny do kierunkowskazów LED?
Sprawdzić czy przeładowuje czy niedoładowuje. Potem sprawdzić czy problem leży po stronie szczelności dolotu (turbo, przewody, IC, egr, kol ssący) czy po stronie sterowania (egr, zawór turbiny, przepływka, przepustnica)
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Kurczę u mnie w czasie jazdy autostradą wywaliło błąd obwodu ciśnienia doładowania. DF093. Po usunięciu co prawda nie wrócił jeszcze Ale do 3000 obrotów praktycznie nie ma mocy , powyżej leci jak złoto..
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Miałem na myśli zawór turbiny który zamykany, otwierany jest gruszką (czy swobodnie pracuje nie przycina się) Pozdrawiam
Zawór ma być zamknięty.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny? Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
Wygląda na problem z ciśnieniem doładowania - nieszczelności w dolocie zacinający się zawór turbiny itp
Wstępna diagnoza jest. Zawór podciśnienia turbiny. Zawór odpięty - bezpiecznik podmieniony - cały po zapłonie. Silnik odpalił - co wcześniej nie było możliwe.
Jaki zawór turbiny w 318? Jak tam nie ma turba!
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Zawór turbiny ma stały plus a masa nastawczy pin w ECU YL2, masa przepływomierza brana jest gdzieś z komory silnika. Ale ogólnie to byś podał kod silnika.
Sprawdź zawór turbiny
Witam, pacjent Seat Altea XL 1.9 TDi 105KM. Gdzie znaleźć zawór sterowania turbiny? AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Seat Altea XL? 2007 AI: Czy zauważyłeś jakieś objawy lub problemy związane z turbiną? Brak mocy.
Po paru kilometrach robi się mocno ciepły , auto nie ma pełnej mocy I co w związku z tym? Dla mnie nic to nie oznacza. Podejrzyj parametry ładowania turbiny to coś więcej będzie wiadomo.
Zawór turbiny po gorącej stronie szczelny? Istnieje jeszcze?
Może być problem z turbo, wyciek próżniowe, N75, przepływomierz Uszkodzony zawór turbiny Uszkodzony zawór EGR Uszkodzona rurka intercolera wszystko musi być sprawdzone...
Kolego sprawdz czy zawór turbiny nie jesy zatarty
Błąd usunąłeś, ale czy usterki została naprawiona? P2263, gruszka turbo, czujnik na niej, podciśnienie i zawór podciśnienia turbiny.
Wygugluj sobie obrazek "zawór turbiny vito 638" Żeby go przyuważyć musisz wleźć pod auto. Jest jakoś tak za przednią prawą półośką, przyczepiony do podłogi. Możesz szukać również po wężykach w tej okolicy. Chyba piszę prawdę - nie robiłem tego z piętnaście lat, a pamięć ludzka jest zawodna...
W temacie napisalem ze chodzi o silnik 1.8T AEB, chyba ze jest to podobnie rozwiazane jak w dieselku?? Rozwiązanie sterowania jest identyczne
Ja miałem tak że rozpędzał się do 80 i to słabo a powyzej 80km/h niechciał praktycznie iść wyżej. Do wyczyszczenia była gruszka (zawór turbiny) , po wyczyszczeniu nabrał dawnej mocy.
Renault Laguna II mam problem świeci świeca żarowa dymi jest słaby Traci moc wielkie spalanie W ciągu 2mieśiecy miałem go 10 raz w pewnym warsztacie w leżajsku Wymieniali 2 razy turbinę przepływomierz paliwa i to nic nie pomagało w końcu ominęli Elektro zawór turbiny po 2 dniach zaświeciła świeca żarowa i 2 kontrolki stop i samochód zgaz. Jezeli ktoś...
Do hamulców dochodzi. Gubi podciśnienie gdzieś w zaworach. Pisałem na początku że jak się zatka przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się włącza (grucha turbiny pracuje) ale sie nie wyłącza. A w jaki sposób jest sterowany zawór turbiny? Może coś z przewodami albo coś innego elektrycznego?
To niekoniecznie czujnik. Sprawdź pierwsze czy przewody szczelne. Oraz sprawdź zawór turbiny czy sie porusza, lubi sie zapiekać. Wężyki do zaworka sterowania turbiny sprawdzić szczelność.
zatarty zawór turbiny ,lub uszkodzonay przepływomierz .pozdrawiam
Komputer w rękę i wio. Jak zdycha przy przyśpieszaniu, to do obserwacji ciśnienie paliwa. A szarpanie przy 2k rpm to najczęściej albo egr albo zawór pneumatyczny turbiny.
witam, popierwsze sprawdż czy masz filtr DPF, poniewaz nie wszystkie vectry je mają, jezeli tak a ostatnio jezdziłeś tylko nakrótkich trasach to przyda sie jej pogonić i to ostro, masz mocowany na pasie przednim zawór regulacji kierownicy turbiny sprawdz czy wężyki a w szczególności gumowe kolanka nie maja pęknięć i ogólnie weżyki sterowania od pompy...
Kierownice turbiny spryskałem wd40 i rozruszałem ,wielokrotnie je energicznie wciskając do oporu i ruszają się płynnie bez zacięć , zawór podciśnieniowy turbiny sprawny , działa . Turbina pracuje - puchnie gruby gumowa rura .
Może Ci się zawór spustowy turbiny nie domyka (zapieczony). Jeżeli masz możliwość to spróbuj ruszyć go np. kluczem.
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
serwo, geometria turbiny, zawór nadmiarowy
Zawór od turbiny otwiera się gdy jest nadmiar powietrza,ja sprawdzałem mechanicznie i jest w normie.
Witam powinienieś najpierw zdjagnozować kompem , ale zobacz podciśnienia czy szczelne nie poprecierane itp te od turbo oraz sprawdz zawór turbiny
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
Zawór upustowy turbiny jest zamknięty?
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
Czy zawór turbiny może być zamieniany z zaworem chłodnicy spalin?. Pytam bo chciałem wykluczyć uszkodzenie N75, powszechne są zamiany z EGR, jednak ten jest napędzany silniczkiem.
Rozwiązane. A mianowicie był uszkodzony zawór turbiny, od samego początku, teraz tego auta nie poznaje, znaczy ma za dużo mocy w porównaniu przed zmiana tego zaworu.
Jak się okazało ten silnik nie ma przepływomierza.Gościu od turbiny ma warsztat od 15 lat powiedział ,że to może być zawór EGR lub puszcza lub źle wyregulowany jest zawór turbiny chyba regulacji ciśnienia doładowania.Czy to możliwe:?:
Sprawdź przewody ciśnieniowe ja miałem przetarte i tez przy ok 130 tryb awaryjny mi wywalało i zawsze jak gazowałem pod górę :) lub ten ja akurat a audi wymieniłem zawór turbiny zwany jako n75 nie wiem jak w modeo :)
Podczepie się pod temat, bo od dwóch dni walczę z tym samym problemem tyle że w Jumperze, EGR nowy, zawór turbiny w kolektorze nowy, przepustnica wyczyszczona, sterownik podciśnień sprawny.Błędów nie ma wcale. Po odpięciu sterownika podciśnień lub zaworu turbiny przestaje kopcić ale oczywiście wywala checka. Parametry: komenda EGR 78 % i dopiero po...
A wiec zaczynam od błędów silnika 01237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 00522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 01266 Przekaźnik świec żarowych - J52, 22307 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 2331 Zawór regulacji ciśnienia...
Autor projektu Zrozumieć Elektronikę, w materiale w dynamiczny sposób porusza podstawowe zagadnienia dotyczące elektroniki. Treści wprowadzające przeplatane są z ciekawostkami np. o niecodziennie spotykanych rodzajach rezystorów lub propozycją eksperymentu myślowego dotyczącego nadprzewodnika. Napiszcie co myślicie o materiale. Autor wspomina też o...
sprawdz przepływomierz to najczęstrza przyczyna lub recyrkulator spalin w silniku DTL, DTR lub zawór turbiny. najlepiej nie eksperymentuj jedz na komp. Pow
Szanowny kolego podłącz autko pod komputer i jaki masz kod błędu to wtedy będzie wiadomo co szukać może pompa, morze zawór turbiny, morze egr, morze i morze i wiele morze a morze szerokie morze głębokie i tp itd
Witam. Problem polega na braku mocy w ciepłe dni. Jeśli na dworzu jest poniżej 10 stopni C to śmiga aż miło. Sprawdziłem węże od podciśnienia, zawór turbiny,zawór egr i nic. Dodano po 3 Dodam jeszcze, że podczas jazdy gdy na chwilę cofnę zapłon to moc wraca ale tylko na moment.
Przewody, podciśnienia itd. było wszystko sprawdzone, tu raczej ciężko jest pomylić, ponieważ przewody są wyprofilowane i tak się układają, że pasuje wszystko na swoje miejsce, jeszcze dziś sprawdzę dokładnie z tyłu jak kolega mówi. Chociaż zawór od turbiny pracuje. Czyli jak najlepiej odpowietrzyć układ paliwowy ? Dawną metodą poprzez luzowanie rurki...
Podciśnienie w układzie powinno być 0,8 bara.Jak wciśniesz hamulec to spadnie ale nie powinno być mniej niż 0,5.Pamiętaj że z układu podciśnienia korzystają również zawory turbiny,EGR,Klapy gaszącej.Nieszczelności na tych obwodach spowodują utratę podciśnienia.
nie mam narzazie dostępu do komputera podjadę w sobotę na diagnozę , dodam że był wymieniony jeszcze przepływomierz i zawór zwrotny turbiny Zawór zwrotny turbiny powiadasz... Yhym... A silniczek krokowy też podmieniony? ... A na poważnie. SDI nie ma MAP sensora więc i nie obetnie dawki po overboost, więc ECU musi być od TDI. Czekamy na to co wyżej...
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Witam. Panowie mam problem z citroenem Berlingo 1.6hdi 110 km 2008 rok. Trzech majstrów odpuściło po wymianie turbo, wtrysków, przepływomierza, DPF czyszczony, pompa wysokiego ciśnienia, filtrów, czyszczeniu baku, czujnika temp. Paliwa, zawór turbiny, EGR , i nic za dużo nie pomogło . Auto idzie jak benzyna równo, brak tego wcisku w siedzenie przy 1800...
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Witam Zawór,regulator turbiny
silnik wchodzi w tryb awaryjny być może elekto zawór od turbiny się podwiesza, pierwszy raz to sie stało?
witam ponownie ,wymieniłem przepływke na nowa i dalej jest to samo. W kompie nie ma błedów , zawory turbiny sprawdzone. Auto co prawda na szybkości nie traci, ale rozpędza sie powoli. Nadal brak tego kopa od 1500 obrotów. Została chyba juz tylko turbina albo może zapłon na pompie - sam juz nie wiem.
Nie koniecznie wtryski , wtedy trochę bo auto mogło dymić , na moje to mamy do czynienia w takim przypadku ze zmniejszeniem ciśnienia doładowania, jest tam na pewno zawór przy turbinie sterowany elektroniką który upuszcza nadmiar spalin kierowanych do turbiny co powoduje ze spada moc. ja sprawdził bym zawór na turbinie jak również wężyki od podciśnień.
W końcu rozwiązałem problem - zawór zapobiegający przeładowaniu turbiny miał winę.
Witam! Czy mógłbym prosi o pomoc w takiej kwestii mianowicie mam problem z kontrolką silnika w peugeocie 406 po lifcie 2,0HDI 110KM, co zgaśnie to po jakimś czasie się znowu zapala i samochód przechodzi w tryb awaryjny, problem pochodzi prawdopodobnie z turbiny. Zaobserwowałem coś takiego że kontrolka zapala mi się najczęściej przy wysokich obrotach...
Robiłem raz taki mod i nauczyłem się, że nigdy więcej. Flash nie wystarczył, musiałem zmienić sterownik, zawór, rury, kryzę wydechu, wężyki... Tylko ja wywalczyłem 100% przyrostu.
Sprinter ma błędy których nie mogę usunąć. Zawór Elab i zawór sterowania turbiny. Zawory elektrycznie dobre, przewody przedzwonione na sterowniku. Podstawiałem rezystory i bez zmian. Nie mam schematu, więc nie wiem czy na tych zaworach na jednym z pinów ma być zasilanie, a sterowanie jest minusem?
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Okazał sie zawór przeładowania turbiny ale nadal nie bylo idealnie :( .
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Powodem był uszkodzony zawór sterowania turbiny po wymianie na nowy wszystko jest ok.
Zawór upustowy turbiny działa prawidłowo?
zawór turbiny astra zawór turbiny renault zawór upustowy turbiny
hasło router admin podsłuch usługa czarny ekran lenovo laptop
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Czy ecoNET 24 jest podatny na włamania? Diagnosing PSA DTCs: Tools and Methods