Teraz krótka plecionki z rozrusznika sięga tylko do najbliższej śruby jaką jest ta oznaczona jako 50 czyli + z aku Yyyy... nie? Prawy ze zdjęcia to 50? Prawy to plecionka na rozrusznik. Lewy do aku. Naciąć oczko plecionki jeśli nie sięga na gwint. Dodano po 2 Wygląda że uzwojenie rozruchowe jest masowane przez rozrusznik.
+ do konektora elektromagnesu, masa do śruby zasilającej rozrusznik, nie tej do akumulatora
Ktoś wymienił elektromagnes w rozruszniku na taki bez styku 15a, możesz się podłączyć pod 50 przez diodę prostowniczą, najlepiej schottky'ego (spadek napięcia tylko 0,3V) Takie rozwiązanie było fabrycznie w "maluchu", ostatnia wersja klasycznego zapłonu przed nanoplexem
stykiem stacyjki i obudową, a po dociśnięciu rdzenia przejście jest pomiędzy obudową, stykiem długim (tym od akumulatora), stykiem stacyjki i stykiem krótkim. czyli teraz wyglada dobrze. Przy pomiarach weź pod uwagę istnienie dwóch uzwojeń w elektromagnesie - głowne i podtrzymujące.
A próbowałeś "przestrzelić" przewód od ster. rozrusznikiem bezpośrednio do wyjścia ze stacyjki? Jest przejście?
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
Nic się nie stanie
No chyba, że elektromagnes ma więcej jak jedną cewkę. Ma, jedna przyciąga, druga trzyma. https://www.google.com/search?q=rozruszn...
Ile przewodów dochodzi do tego "elektromagnesu"? Wyglada na to, że jest to stycznik rozruchowy.
Uszkodzony elektromagnes rozrusznika .
Nie ma przekaźnika. Idzie bezpośrednio ze stacyjki na elektromagnes rozrusznika (kolor czerwono-czarny przy stacyjce).
1,6 HDI sugeruje, że będzie już z modułem BSM, a na nim pewnie spalony 25 amperowy bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika.
Możliwe że masz uszkodzony styk w kostce stacyjki który podaje zasilanie na elektromagnes rozrusznika bądź uszkodzony elektromagnes rozrusznika - jeżeli rozrusznik nie wyrzuca i nie kręci. Podaj plusa na cienki przewód przy rozruszniku a wtedy wyrzucie elektromagnes i zacznie kręcić rozrusznik - uwaga żebyś sam się nie przejechał. Jeżeli stacyjka nie...
Sprawdz żarówką czy dochodzi napięcie na elektromagnes rozrusznika na jego cieńki przewód, jeśli tak to rozrusznik do naprawy.
Kabel czujnika temperatury rozłączasz i podłaczasz jeden końców z jego przewódu do 30, drugi do 87a, 85 do masy, 86 do prądu na elektromagnes rozrusznika (styk50) - w momencie gdy rozrusznik kręci czujnik jest rozwarty, bez rozrusznika działa normalnie
Szukać innego rozrusznika . Do tego kolektora wydechowego rozrusznik elektromagnes miał z boku nie tak jak u Ciebie - u góry
Sprawdź czy dochodzi zasilanie na elektromagnes rozrusznika po przekręceniu stacyjki na rozrusznik. Podłącz tam żarówkę. Wtedy będziesz wiedział czy to wina rozrusznika czy instalacji po stronie auta.
Powinna być cienka nakrętka która ją trzyma potem oczko przewodu i nakrętka która trzyma przewód.
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Moim zdaniem brakuje gdzieś zasilania. Któryś przekaźnik nie domaga. Owszem. Styki elektromagnesu rozrusznika albo to koniec szczotek w nim. Czym popierasz swoją teorię bo ja widzę że chyba nie przeczytałeś postu. On kręci za każdym razem tylko raz odpala a raz kręci i nie odpala.
Kolego do stacyjki nie idą kable od rozrusznika tylko sterowanie do elektromagnesu rozrusznika. Masz stacyjkę z układem połączeń https://www.google.com/shopping/product/...
Jeśli się nie łączy po OBD sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki nisko amperowe te brązowe. 5-7 A . Sprawdź czy po przekręceniu zapłonu słyszysz wyraźnie klikanie przkaźnika na głównej tab. z bezpiecznikami. Sprawdź ten przekaźnik czy przkazuje prąd. Jeśli tak musisz dobrać się do sterownika sprawdzić masy i zasilanie na dojściu .(Rozrusznik nie...
Wczoraj wieczorem przyjechałem do domu i zgasiłem auto dziś rano wsiadam przekręcam kluczyk kontrolki ok przekręcam w start i nic cisza. nie słychać przekaźnika ani automatu od rozrusznika. Gdzie zacząć szukać? akumulator ok. 1999 to może być Astra F lub G, ważne jest czy automat czy manual. Zakładam, że to Astra G manual. Jeśli tak to nie ma tam przekaźnika...
mogę zastosować elektromagnes z rozrusznika ten co podciąga bendinks tam jest potężna siła uciągu Najciemniej jest pod latarnią ;) Elektromagnes w rozruszniku ma dwie cewki. Pierwsza, zasilana znacznie większym prądem niż druga, działa tylko przez ułamek sekundy potrzebny do zazębienia rozrusznika z wieńcem. Druga to cewka podtrzymująca. Jeżeli taki...
nie ,to raczej kwestia tego w co jesteś ubrany,był podobny temat nie dawno.Co do problemu z odpalaniem w ciemno obstawiłbym bym elektromagnes rozrusznika .
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Uzwojenie wciągające w bendiksie może pobierać 40 lub nawet trochę więcej amper. Podobne wartości prądu pobierają/ły/ rozruszniki od Ursusa,Stara i innych podobnych pojazdów. W Twoim rozruszniku po prostu wypaliły się styki główne i dlatego nie podają prądu na rozruch.Naprawiałem to uszkodzenie w ten sposób,że przy pomocy tokarki odcinałem tył elektromagnesu...
Kolego sprawdź jak widzisz, czy przy rozruszniku nie urwał się, czy też upalił przewód do szczotek, ten łączący elektromagnes z rozrusznikiem. Miałem tak u siebie w Golfie. Objaw taki sam, rozrusznik nie kręci, a nawet nie załączał elektromagnes. pzdr
Samochód odpala dopiero gdy przekręci się kluczyk i zewrze na rozruszniku plus aku i zacisk po stacyjce(bez kabla). Nie wiem czy dobrze rozumiem ale to wskazuje na to, że rozrusznik wraz z elektromagnesem są sprawne. Proponuję podłączyć żarówkę 50W do końcówki zasilania elektromagnesu rozrusznika i sprawdzić czy się zaświeci po przekręceniu kluczyka.
Do sprawdzenia stacyjka przekaźnik, dochodzi napięcie do elektromagnesu na rozruszniku? Masa ok?
Na zwarcie normalnie pali czyli raczej stacyjka. Sprawdź elektromagnes rozrusznika , podając kablem z przewodu prądowego, na ten mały wkręt (śrubkę), lub konektor. Później, zacznij po kolei "czepiać" się wszystkiego przed włącznikiem elektromagnetycznym .
no więc zacząłem wszystko sprawdzać od nowa. Akumulator do wymiany, gdy aku podłącze inny elektromagnes pięknie chodzi (wystarczyło wyczyścić styki) rozrusznik kręci Więc powiedzmy to co nie działało już jest sprawne., jednak problem jest inny: zupełnie nie kręci się bendix, nie wiem jak to ugryżć, jak sprawdzić, bo tam jest tylko magnes?? NIe wiem,...
Posprawdzaj zaciski prądowe jeszcze, klemry na akumulatorze przeczyść, główny zacisk prądowy przy rozruszniku (zacisk 30) też przeczyść. Spróbuj połączyć też zacisk 50 z 30 na rozruszniku, puścisz w ten sposób zasilanie na elektromagnes rozrusznika z ominięciem stacyjki. Jeśli nie zakręci dopiero wtedy wyjmuj rozrusznik.
skrzynia automatyk No widzisz, to zmienia postać rzeczy, bo muszą być spełnione różne warunki żeby rozrusznik zadziałał. Jak wygrzebię jakieś schematy to dam na PW.
Tyle że to odbijanie po przekręcaniu na rozrusznik jest w mechanice stacyjki a nie w kostce stacyjki. Kręci rozrusznik czy nie? Z opisu w temacie wygląda na to że nie a w temacie jest że nie ma iskry. Podaj wysterowanie bezpośrednio na elektromagnes rozrusznika i wtedy zobacz czy będzie reakcja. Wtedy będzie wiadomo co robić dalej.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Z tyłu silnika pod kolektorem ssącym, rozrusznik znajdziesz np na allegro. Również najgrubszy przewód z plusowej klemy zaprowadzi Cię do automatu/elektromagnesu rozrusznika. Jego właśnie nie bij... [url=http://daewooforum.pl/temat66764.ht... i konserwacja rozrusznika trzeba się zarejestrować, ktoś to zrobił, możesz i TY. Łatwo bez kanału nie...
tak wymątować styki, cewkę i jednoczesnie nie uszkodzić kubka ponieważ on będzie szedł do cynkowania i ponownie będzie uzbrajany w cewke i nową główkę styków
To odepnij cienki od cewki elektromagnesu i sprawdź wtedy. Jeśli jeszcze rozrusznik rusza to jest sklejony elektromagnes. Jeśli nie, to źle podłączony przewód wzbudzający rozrusznik przy stacyjce.
sprubuj zastosować elektromagnes od rozrusznika do trabanta z wersji 6V jest mocny ale bierze duży prąd lub siłownik od centralnego zamka w samochodzie coprawda chodzi normalnie na 12V ale przy 6V też działa
Za drugą.
Obydwa przewody to +, cienki zakończony tzw. samiczką na cewkę elektromagnesu, drugi gruby zasila uzwojenia rozrusznika. "-" jest na obudowie rozrusznika i nie ma do niego przewodu. Sprawdź tylko czy silnik jest połączony elektrycznie z karoserią
żle zrozumiałeś kabel podłaczony do cewki elektromagnesu pojawienie sie napięcia na tym przewodzie powoduje zadziałanie elektromagnesu i rozrusznika
Czyli do czujnika deszczu potrzeba 24V 50Hz? Styk 3A - może wystarczy, może nie do zasilania elektromagnesu rozrusznika lub siłownika wciskającego starter. Wolę zasilanie elektromagnesu rozrusznika. Gdyby styki były zbyt słabe, to należy nimi zasilić inny przekaźnik ze stykami na większy prąd i one będą zasilać rozrusznik. Masz dostęp do środka generatora?...
Bezpiecznik cewki o tak nie pada. Elektromagnes rozrusznika do wymiany
Jak dochodzi a nie kręci wywal rorusznik Jak mniemam autor wypowiedzi ma na myśli nie dosłowne "wywal" lecz wymontuj i sprawdź, napraw i zamontuj ;) Czy prąd jest podawany na elektromagnes rozrusznika najlepiej sprawdź za pomocą żarówki min. 12V 21W, zwykły miernik może się nie sprawdzić w tej sytuacji tak jak żarówka ;) Dodatkowo posprawdzaj połączenia...
Typowo jedna szczotka wisi i rozrusznik ma połowę mocy.
zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. ale przedtym idź do strażaków po rękawice termoodporne bo może ci rączki popażyć a potem już nie rób tego więcej i nie słuchaj takich rad a w temacie: sprawdź grube kable od aku (masę na silnik i plus przy rozruszniku) może być też padnięty elektromagnes rozrusznika (wypalony styk)
Temat zamykam. Kupiłem nowy, działa bez zarzutu;)
Da się, po odgięciu zawiniętej blachy i odlutowaniu końców uzwojenia.Tylko pytanie -po co?
Załącza się sam elektromagnes a rozrusznik nie. Trzeba kilka razy spróbować żeby ruszył. Co to może być? Najprawdopodobniej styki w "elektromagnesie", te które załączają rozrusznik, słąbo się stykają, nie łączą tak jak trzeba i nie zawsze, dlatego nie zawsze włączają obwód rozrusznika (nie łączą tego grubego kabla plusowago przy elektromagnesie z uzwojeniem...
zacisk + od wrzutki do stacyjki co to jest wrzutka do stacyjki ? Zadziałał elektromagnes rozrusznika tzn. co ? Zaczął kręcić rozrusznik ? Teoretycznie w Traficu mógł być drugi akumulator ale występował tylko w wersji Kinder Generation z ogrzewaniem postojowym . Nie widziałem takiego nigdy na oczy :cry: Powinien znajdować się w tym samym miejscu to...
Przewód alternatora przykrecony do silnika. Pomyłka po prostu. Daj oba grube na śrubę elektromagnesu rozrusznika.
Jak masz wybity bezpiecznik 250A w megane/scenic, ten na klemie, to zazwyczaj Oluś problem w zwarciu głównej gałęzi 30 elektromagnesu rozrusznika. Czasami upierdliwe zwarcie, bo w momencie naprawy go nie ma. Już pomijam fakt, że ktos targał skrzynię/ rozrusznik bez odpietego aku; to trzeba sprawdzić jarzmo kablowe idące do śruby na elektromagnesie....
Podaj plusa bezpośrednio na rozrusznik tam gdzie jest podpięty cienki przewód,tylko uważaj żeby Cię auto nie przejechało bo wtedy powinien kręcić rozrusznik. W ten sposób będziesz wiedział czy to np wina elektromagnesu na rozruszniku czy np kostki stacyjki.
Tylko wlasnie poco ten transil czy zener? Dodatkowy bajer i podniesienie kosztow ukladu? Z zasady działania tych elementów zabezpiecza przed przepięciami o wyższymi napięciu niż napięcie zenera czy transila ,które mogą powstać np.w czasie pracy przekaźnika czy elektromagnesu rozrusznika. Większość odbiorników radiowych jak już zostało wielokrotnie...
Elektromagnes rozrusznika nie jest przystosowany do pracy ciągłej.
Najczęsciej jest to elektromagnes. Lub zabrudzone styki w tym że elektromagnesie. A dojście do nich niema--nierozbieralne.Pewnie posmarowałeś ten rdzeń który jest w środku elektromagnesu. Żeby lżej chodził. Wtedy latem jest fajnie. Ale gdy ściśnie mróz to są właśnie takie efekty.Spróbuj załączać rozrusznik kabelkiem na krótko . A gdy się zatnie i będzei...
Naprawiony ? Jeśli nie to sprawdź miedzianą taśmę przy rozruszniku która może być ugnita/nie łączyć - częsty przypadek w tym aucie. Jest charakterystyczne cyknięcie przy próbie rozruchu ? Jeśli tak to niech ktoś zakręci, a ty pukaj młotkiem w obudowę rozrusznika - może wiszą szczotki/wisi elektromagnes i wtedy załapie. Rozrusznik prosty do wyjęcia,...
A próbowałeś tak kiedy? Bo najwyraźniej nie. Dlatego zastanów się zanim znowu bzdurę napiszesz. nie raz... Od razu mówię ze to jest tylko sposób awaryjny i można uszkodzić wieniec. tłumaczę jak: łączysz styki główne włącznika elektromagnetycznego ( ja to robiłem kluczem) z pomięciem elektromagnesu.. Rozrusznik zaczyna się obracać.... Pierścień zębaty,...
Jakby tylko terkotał elektromagnes rozrusznika. Masę zobacz j.w kol radzi. Albo na próbę daj na silnik jakimś porządnym mostkim. To cały czas ten sam vw co mu sprzęgło rozbierałeś?
chyba masz słaby akumulator , nie ma siły obrócić wałem- kontrolki przygasają , a stuknięcie to elektromagnes w rozruszniku spróbuj podładować akumulator
W stacyjce mam tylko 3 przewody: czerwony, niebieski i czerwono-nuebieski. Czy któryś z nich odpowiada za elektromagnes rozrusznika (Ducato 2020)? 1247780
Jeśli nie odezwał się automat załączający rozrusznik ( nie było słychać stuknięcia zwory ) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia elektromagnes włącznika rozrusznika. Rozrusznik raczej trudno spalić, prędzej może ulec uszkodzeniu szczotkotrzymacz lub zawiesić się zbyt krótka szczotka. Bez zdemontowania rozrusznika raczej się nie obędzie.
Witam przyczyn opisanego zachowania może być kilka: 1. Należało by sprawdzić połączenia elektryczne pomiędzy rozrusznikiem i akumulatorem mam tu na myśli gruby kabel prądowy, jeżeli jest on zaśniedziały lub jego połączenia są luźne wtedy rozrusznik będzie "prztykał"; 2. Drugą przyczyna w/w problemy może być wadliwa praca elektromagnesu rozrusznika tzn....
Witam. Dostałem do naprawy Mercedesa W208 cabrio . Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajdę przekaźnik rozrusznika. Poprzedni mechanik dorobił dodatkowy włącznik do odpalania i podłączył go bezpośrednio do elektromagnesu rozrusznika . Klient chce przywrócić do orginału.
Musisz wyciągnąc rozrusznik i wymienić elektromagnes, bo najwyraźniej skleiły się styki.
Czerwony dość gruby przewód we wiązce do tyłu auta to włączanie "elektromagnesu" rozrusznika. W zależności od tego czy zostaje ten "Maluchowski" czy raczej będzie ten z Uno. Z wiązki auta wychodzi też pomarańczowy - to zasilanie zapłonu. I tu kończy się kompatybilność. Cały układ zapłonowy trzeba przełożyć z Uno i tylko ten pomarańcz zostaje jako zasilanie....
Sprezyny sa w dobrym stanie bo sprawdzalem !!! Bardzo ciekawe.Wiesz o które sprężynki chodzi?
To jeśli szczotki w rozruszniku są dobre, wymień elektrowłącznik (przez niektórych zwany elektromagnesem). Ale przypuszczam, że raczej elektromagnes.
Tulejki spasowane?-nie ma nadmiernych luzów. Komutator przetoczony? Jak uruchamiasz silnik to słychać załączający elektromagnes?(gdy rozrusznik nie kręci).
A czy może być to spowodowane np dużym poborem prądu przez cewkę elektromagnesu?
Witam Szczotki raczej nie, ale styki za elektromagnesem (w automacie rozrusznika). Pozdrawiam
Dokładnie tak jak piszesz w 5 pinowej. U mnie 3 kable : Pin 1 neutralny Pin 2 Plus ( ten idzie na elektromagnes rozrusznika ) Pin 4 Plus sprawdzałem miernikiem już od stacyjki po rozrusznik ( od elektromagnesu jest wtyczka male z 1 pinem a od BSM do rozrusznika famale i w famale napięcie się zgadza jedynie czego nie sprawdziłem to czy nie ma luzu na...
Elektromagnes włączający rozrusznik posiada dwa uzwojenia.Jedno wykonane z grubszego drutu jest podłączone do zacisku na który przychodzi prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Jego drugi koniec jest podłączony do śruby do której przyłączone jest wyjście na rozrusznik.Prąd płynie przez to grube uzwojenie następnie przez szczotki i uzwojenie rozrusznika,które...
Ja może z innej beczki ale potrzebuje elektromagnes do rozrusznika s9199 JCB Perkins.
A skąd wiecie że ma elektromagnes jak nie podał rocznika? a tylko FL/EL/ELX miały elektromagnes.
Więc spróbuj od wymiany elektromagnesu.
Niech ktoś próbuje odpalić a Ty słuchaj co się dzieje pod maska. Jeżeli zadziała elektromagnes rozrusznika to będzie słychać porządne (głośne) cykniecie. Słuchaj czy jak milczy elektromagnes to odzywa się przekaźnik w UPC. Możesz tez podpiąć żarówkę 5W pod styk elektromagnesu (cienki przewód) i masę auta i obserwować czy sie zaświeci gdy ma kręcić się...
Witam. Wyciągnąłem rozrusznik, zmieniłem sam elektromagnes bez rozkręcania rozrusznika, zamontowałem. Jak silnik zimny działa, jak choćby trochę się rozgrzeje kręci się sam silnik rozrusznika ale nie zazębia z kołem zamachowym. Raz na kilka prób załapie i albo odpali albo zakręci dwa razy i znów puszcza i tylko sam silnik kręci. Nowy elektromagnes do...
Celne uwagi, przekaźnik do świec. Na 11 i 12 dochodzą 5× grubsze przewody. Na styku 11 widać ślady iskry, a przed nim uszkodził się elektromagnes rozrusznika, dlatego wolę to sprawdzić. Dioda to ten symbol między 11 i 12 w przekaźniku?
Przecież nie masz szczotek. Więc jedno uzwojenie elektromagnesu nieczynne (podłączone do styku uzwojeń stojana).
Dzieki - czyli czeka mnie demontaż rozrusznika i wymiana elektromagnesu? pojazd to ciagnik Lamborghini 775 f plus - możliwe ze rozrusznik nie jest już oryginalny...Elektromagnes mozna dobrac z jakiegoś innego?
Żółty przewód odpięty od elektromagnesu zasilający rozrusznik.
do wymiany zębnik. 10 zębów,końcówka oznaczenia 516 lub 566
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
Najpierw sprawdź wiązkę elektryczną nad rozrusznikiem w okolicy cewki elektromagnesu czy nie ma tam słabej izolacji, bądź przetarć.
pytanko: czy elektromagnes z rozrusznika (12V) nadaje się do pracy ciągłej? czy nie będzie się grzał? pozdr
Witam, żle złożony elektromagnes z "bendiksem", dlatego tyki są zwarte w "automacie", rozbierz i popraw.
A jeśli zewrzesz śruby przy tym elektromagnesie to rozrusznik kręci? Jeśli tak to elektromagnes do remontu jeśli nie kręci to rozrusznik(czyszczenie komutatora+ewentualna wymiana szczotek) Jeśli okaże się że elektromagnes się zepsuł to wątpię że uda Ci się go doprowadzić do stanu świetności z pękniętą obudową. Ja miałem 3 całe i ciężko mi było je złożyć...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
słychac tylko tykanie automatu Jak tyka elektromagnes rozrusznika to powinien załączyć. Masz zasilanie i masę na rozruszniku? Jak masz to elektromagnes do wymiany.
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
Dziękuję za pomoc. Wartości, które podaliście są dużo za duże do urządzenia, w którym chciałem zastosować elektromagnes z rozrusznika. Ale pojawiła się możliwość pozyskania elektromagnesu o sile 5Kg i prądzie maksymalnym 1A, co powinno rozwiązać problem. Jeszcze raz dziękuję.
Można też próbować pominąć elektronikę i zrobić sterowanie rozrusznikiem (poprzez przekaźnik) ze stacyjki...
(at)amgmk38 Napisałem ci, że najprościej sprawdzić całość obwodu rozruchu przez żarówkę podłączona między masę a srubę (mały zacisk) elektromagnesu rozrusznika, a ty dalej swoje. Odróżnij żart czy ironię od pomocnej porady.
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
elektromagnes rozrusznika masz + ?
elektromagnes rozrusznika ?
rozrusznik elektromagnes rozrusznik elektromagnes objaw rozrusznik elektromagnes spalony
rozruchowy danfoss sterowanie oświetleniem komputer pralka bosch blokada bębna
odblokowanie hantek rozebrać zelmer admiral
Tryb serwisowy zmywarki Electrolux ESL6532LO: instrukcje i diagnostyka Polaryzacja w zasilaczu 12V do halogenów: czy jest istotna?