Taki manewr może spowodować złą prace przerywacza.
W książce "Elektrotechnika samochodowa w pytaniach i odpowiedziach" znalazłem następujący schemat obrotomierza typu MS-1. http://obrazki.elektroda.net/24_12257576... Pozdrawiam
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Duże to diody główne Małe to diody wzbudzenia. Także możesz wymienić profilaktycznie, na 1N4007 dostępne w każdym sklepie elektronicznym.
Zapraszam na stacje diagnostyczna. To jest forum elektroniczne.
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
HEJ mam coś takiego i działa od 12 lat
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
Ok, dzięki za odpowiedź. Jaki potencjometr mam kupić, aby miał takie same parametry jak ten z lanosa a był tylko po prostu większy? (oznaczenie, typ) o co zapytać w sklepie elektronicznym?
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Ale było to rozwiązanie awaryjne podobnie jak zapłon elektroniczny z Poloneza a konkretnie kabelki rozdzielacz -moduł.
nie ma na to szansy
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Witam. Prostownik może być od Uno, kontrolkę odpowiednio można podłączyć bez przekaźnika. Czemu zależy Ci na układzie 9-cio diodowym. Regulator można by dać z Malucha pod warunkiem odizolowania jednej szczotki. Jeżeli się nie da, to regulator elektroniczny Polonez, lub Skoda. Nie możesz jej podłączyć do wzbudzenia.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Włącz szeregowo diodę 1A w obwód przewodu od kontrolki, białym paskiem w stronę alternatora D+. Jaki masz regulator, mechaniczny czy elektroniczny ?
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
[url=http://www.simsonpoland.fora.pl/tut...
Witam Jeżeli miałeś regulator elektroniczny z Poloneza firmy (Jezpol),to przy błędnym podłączeniu uszkodziłeś go(zasilanie dałeś na 67 a do 15 podłączyłeś szczotki).
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
Mam juz dość. Możecie mi powiedzieć co to ma wspólnego z elektroniką? Czy to nie jest czasem forum elektroniczne?? Moderatorzy gdzie wy jesteście?
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Czy głowica magnetofonowa będzie w stanie wysterować moduł GL-118 z poloneza?
Fabryka ustawia przerwy na swiecach 0,6 silniki starszego typu{przerywacz w aparacie} 0,7 w instalacjach zmodulami elektronicznymi ma byc 1mm ja osobiscie mam 0,9 i wszystko jest ok!
Witam. Z tego co wiem ten rocznik jest wyposażony w moduł elektroniczny , prawdopodobnie będziesz go miał do wymiany. Posprawdzaj jeszcze czy okablowanie do masy nie dowiera.
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
mam cewke od poloneza taka plastikowa niska plaska ma 4 zlacza 2 zasilajace i 2 wyjsciowe nie widzlem 2 biegunowej .. nie wiem jak to polaczyc jaka ty masz
Oryginalnie w Simsonach Comfort były montowane obrotomierze mechaniczne, które napędzała lewa zębatka wału. Dlaczego tak uparłeś się na mechanikę? Możesz za jakieś 30-50 zł zamówić u kogoś obrotomierz elektroniczny z Poloneza. Tylko podłączysz w Simsonie kabelki i tyle elektroniki.
Potrzebuję schematu inst. elektrycznej do Poloneza Caro+ 1.6 GSI i książkli serwisowej, anjlepiej w formacie elektronicznym
Witam! Wszystcy tak piszą o tych elektronicznych zapłonach wyprzedeniu o czujnikach indukcyjnych a czy ktoś próbował stworzyć sam czujnik indukcyjny? Potrzebny by mi był do motocykla Jawa 350 Zakupiłem już moduł elektroniczny od poloneza tylko teraz nie mam czujnika może ktoś ma schemat jak takie coś zrobić?? Aha a tak pozatym to czym się różni czujnik...
A to co proponujesz? Jest to ten obrotomierz zrobiony na 6v http://simsony.net/forum/hyde-park/tutor...
Witek, był w Żuku zapłon elektroniczny, tak jak w polonezie GLE. Ale uwaga-Zuk palił 1-2-4-3
No fakt ze zegary od Poloneza odpadaja ;) Jakiekolwiek elektroniczne, wtedy moze da sie jakos wyczarowac interface.
Spróbuj pooglądać dokładniej okolice nagrzewnicy może z pomocą 2 -giej osoby która ściskałaby przewód coś usłyszysz/zobaczysz, może przy zaworze elektronicznym przy nagrzewnicy?
witam wszystkich pisze z zapytaniem bo mam daihatsu 1.0 D 86 rok. No i problem z ładowaniem regulator chce wymienic na elektroniczny. Mam od poloneza RNA-1 elektroniczny niewiem czy bedzie pasowac? potrzebuje sie dowiedziec od czego założyc i jak założyc i czy konieczne jest przerabianie wnętrza alternatora. Za odpowiedź i pomoc z góry dziękuje wszystkim....
Witam. Znalazłem u siebie zegarek elektroniczny z auta poloneza, nie wiem jak go podłaczyć że w sensie gdzie plus a gdzie minus, nie chcę go spalić. Z zegarka wystają 3 bolce. Załączam trzy zdjęcia tego zegarka, i czy schemat podłączenia przedstawiony na zdjęciu jest poprawny jak nie prosze mi o tym wspomnieć. Pozdrawiam.
jaki przerywacz i jaka przerwa???!!!!! tam jest elektroniczny zapłon!!!!!!
Bo taki podzespół powinien być zamontowany nieruchomo, Niby tak, ale były też konstrukcje zrobione bezawaryjnie - wszystkie gaźnikowce chociażby, z tzw. elektronicznym (bezstykowym) zapłonem.
Radzę kupić przerywacz od "POLONEZA"-elektroniczny.Nie trzeba żadnych przeróbek.Pozdrawiam:Roman.
dzieki wszystkim za pomoc. ...i to jest forum elektroniczne...
Jeśli chodzi o zamienniki to pasują od Lublina . Wersje uproszczone elektronicznie.
Powiedz mi z jakiego to dokładnie Poloneza były te zegary? Podejrzewam ze nie w każdym były montowane obrotomierze na tym układzie CS.
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Witam. Przyczyną może byc stary przerywacz ,to znaczy oporowy z bimetalem . Spróbuj założyć elektroniczny problem powinien zniknąc.
Czy trudno SAMEMU odnaleźć schemat poloneza? A oprócz przerywacza bimetalicznego, którego miejsce jest w muzeum, są też przerywacze ELEKTRONICZNE.
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
Witam mam zakładf blacharski i robiłem ostatnio poloneza nowego i gdy zostawiłem go na noc dzwi były otwarte i świeciła się lampka rano akumulator był rozładowany więc go odłączyłem i naładowałem teraz po podłączeniu świeci się czerwona kłudka i samochód nie zapala popimo kręcenia rozrusznikiem prosze o szybkie odpowiedz
Ja mam mechanizm własnej roboty silnik od wycieraczek polonez do tego elektroniczny licznik obrotów, gdy wkładam zezwuj następny się nawija.
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
Wypowiadałem się już na forum w podobnym temacie - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... . Nadmienię też że ja prawie do wszystkich alternatorów stosuję regulator elektroniczny od poloneza 9D, kosztuje on poniżej 20 pln, i ma bardzo powtarzalne parametry (napięcie wyjściowe). Wiąże się to z niewielką przeróbką szczotek ale potem spokój na...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Poszukaj na allegro, albo w sklepach elektronicznych z radyjkami, przejśćiówka z kostki poloneza na ISO, powinno to kosztować max 30 zł, a to ile zawołali to lekko śmieszna cena ;)
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
może to problem z parownikiem,filtrem od gazu albo zbyt podkręcona śruba przy dolocie do kolektora ssąego Muszę sprawdzić tak jak piszesz tylko że u mnie nie ma śruby przy dolocie do kolektora ssącego tylko jest sterowany elektronicznie.
Raczej nie wróże zegarowi długiego życia /wibracje/ lepiej z cc elektroniczny.
http://img189.imageshack.us/img189/4739/... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona. Jak zły dział to przenieście.
Witam własnie robię kapitalkę silnika w 30 i pomyslałem o zmianie prądnicy na alternator od poloneza tylko z tego co pamietam miałem w polonezach alternator z regulatorem elektronicznym ze szczotkami oraz ze zwykłym regulatorem takim jak w maluchu, który będzie lepszy?
Najlepiej elektroniczny(Skoda i pochodne) ,chociaż z Poloneza też może być typ.12D.
motoryzacyjny, elektroniczny.
witam.w tej etz-ce regulator firmowy można zamienić na elektroniczny od dużego fiata lub poloneza i będzie ok
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle
http://obrazki.elektroda.net/47_12308912... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona.
Wykorzystaj elektroniczny regulator prędkości dmuchawy z poloneza(f.Hybryd).Ma płynną regulacje prędkości,kosztuje ok 25zł.Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Tak,odzielny regulator ma sens,ale trzeba zwrócić uwagę na to że przewaznie wirnik alternatora w chryslerze ma rezystancję uzwojenia poniżej 2 omy,elektroniczny regulator ,np od poloneza może nie wytrzymać.
Padł mi w polonezie 1,5 gaźnik klasyczny układ zapłonowy. Po wymianie na elektroniczny mimo identycznego połączenia sterownika reduktora nie jestem w stanie na gazie uzyskać równomiernych obrotów (na benzynie są. Przewody zapłonowe-nowe ,świece-nowe ,cewka zapłonowa (do elektronika sprawdzone) nowa i używana ten sam efekt ,moduły( posiadam 3) podmieniane...
Problem leży w pedale gazu czy potencjometrze? Może linkę masz luźną... Gdybym miał luźną linkę to bym naciągnął i nie wstawiał tego posta potencjometr jest elektroniczny linek tam nie ma to nie polonez na gaźniku
w Jawie to proponuje od razu wymienić zapłon na elektroniczny- ponoć pasuje z poloneza. Jeśli chcesy ustawić punkt w miare dokadnie to proponuje czujnik zegarowy wsadzić w gwint stłuczonej świecy, trzeba się trochę pobawić, ale ma się pewność że "mniej więcej" jest ok, reszta tak jak mówią poprzednicy na wyczucie.
Alternator 9-diodowy samowzbudzający . Regulator napięcia elektroniczny na obudowie alternatora .
Kiedyś w polonezie były stosowane elektroniczne regulatory wentylatora. Popytaj w motoryzacyjnym powinno kosztować "flaszkowego" pieniądza ± 20zł więc to nie majątek a komfort bezcenny.
Prawdopodobnie masz uszkodzony regler. Jesli posiadasz drugi taki sam to podmień. Jesli nie masz to możesz zastosować taki od poloneza elektroniczny , tez będzie działać. W takim układzie podłączasz pod D+ akumulator , pod DF alternatora (szczotka wirnika) zacisk 67 reglera. zacisk 15 reglera pod zacisk 61 mostka prostowniczego. Pomiędzy 15 a + po stacyjce...
To chyba teraz zaczynam rozumieć dlaczego co dwa lata muszę wymienić akumulator :( Sporo nocek traktor przepracował z włączonymi wszystkimi możliwymi światełkami do przodu i do tyłu. Nie będę wiosny czekał, jutro się tym zajmę i zrobię po Bożemu, czyli tak, jak zalecasz. Szacunek Zico63 :) Nie wiem co wy robicie z akumulatorami ale u mnie w ciągnikach...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Witam. Masz pewność że to gniazdo jest w twoim układzie elektronicznym? Bo z tego co wiem to przy polonezach nie było gniazda diagnostycznego. pozdrawiam
Witam. Trzeba rozebrać deskę i zrobić podstawowe pomiary bo chyba tam jest elektroniczny obrotomierz (nie za bardzo moja epoka).
Witam.Mam moduł gl-118 podłączyłem go we fiacie 126p do olejowej cewki z dwoma wyprowadzeniami zwiększyłem przerwe na świecach i zmniejszyłem na stykach. Samochód odpalił bez problemu ale miał tylko wolne obroty po dodaniu gazu nie chciał się wkręcić w obroty.Czy ten modzuł nadaje się do instalacji stykowej? Czy jak założe cewke z poloneza elektroniczną...
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
Witam! Jankesi lubuli w tamtym czasie stosować alternatory bez regulatorów. Regulator potrafili wepchnąć do komputera silnika! Według nich, w razie uszkodzenia regulatora, po prostu wymienia się komputer. Błysnęli intelektem, nieprawdaż? W razie potrzeby zastosuj regulator od starego poloneza-zewnętrzny, elektroniczny.
Witam! Co do pytań o tą moją usterkę: rok poloneza 88 import z Finlandii, altarnator 9-cio diodowy, regulator napięcia elektroniczny na błotniku, a brak ładowania zmierzyłem w bardzo łatwy sposób! Mianowicie multimetrem na zaciskach akumulatora .
Dlaczego nie przerywacz choćby z Poloneza czy nawet Simsona? Zamiast żarówek możesz wstawić rezystory. Pamiętam że przerywacz od Poloneza był elektroniczny i miał miniaturowy przekaźnik prawdopodobnie taki https://www.relpol.pl/Produkty/Przekazni... A mimo to było go bardzo wyraźnie słychać, może przez przypadek konstruktorom...
Czesc. Jak odroznic cewke zaplonowa jak w temacie do zaplonu z modulem elektronicznym od stykowego(platynkowego).Dziekuje.
Ja do poloneza :) cewka podwojna, 4 cylindry, rozdzielacz elektroniczny tzn sterowane 2 cewki
A masz prądnice czy alternator? Bo jesli altrnator to ten mechaniczny regulator wyrzuc i wstaw elektroniczny pasujący do starego fiata lub poloneza, znaczy taki w którym w układzie jedna szczotka podpięta jest do masy... Jak prodnica to tez poroponował bym wstawić jakiś elektroniczny... :)
Nie jestem pewien czy podejdzie ten temat Tobie, ale zaryzykuje. Zobacz dowiedz sie jak dziala modol zaplonowy od malucha. lub poloneza. Oczywiscie elektroniczny. Coprawda maja 4 lub 2 wyjscia na swiece, ale tu bardziej chodzi o zasade wyzwalania wysokiego napiecia. Jezeli potrzebny jest tylko impuls na wyzwolenie iskry to masz problem rozwiazany. Twoim...
Z tego co pamiętam z dzieciństwa to Java zablokowana, ma na kolektorze dolotowym zwężkę robiącą z potężnego (jak na 50ccm) przekroju, kółeczko jak w motorynce. Co do całości tematu: 0) jeżdżę codziennie do pracy na SR50 w idealnym stanie 1) Simson na filmie nawet się nie wkręca na max obroty (co słychać) 2) Gratuluje zużytego silnika tym którym nie...
Podstawy mam :D wyjmowałem licznik. Wiem ze jest elektroniczny tylko do niego idą same scieżki żadnego przewodu nie ma
Witam !! Można zostawić. Typowe w alternatorach zachodnich z regulatorem zespolonym, spotkałem regulatory dające 15 V ale także i takie które miały tylko 13,2 V. U siebie stosuję drobną przeróbkę i regulator od poloneza, elektroniczny 9D. Napięcie wyjściowe 14,4 V i w razie czego to ma prkę na płytce, można wyregulować. No i jest dużo bardziej stabilny,...
Najprostsza przeróbka na elektroniczny to założenie od nowszego Poloneza, jest on całkowicie zabudowany w przełączniku, Podłaczasz + i - zasilanie i +/- silnik, Masa silnika musi iść na przełącznik nie na masę auta. Na oryginalnych jest chyba nawet opisane z tyłu.
Najłatwiej i najtaniej będzie ci zdobyć cewkę z poloneza z zapłonem elektronicznym. Tutaj masz fajny artykulik o zapłonach i mały katalog polskich cewek: http://www.126fan.pl/www/moduly.htm i to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42...
Albo sie pomyliles w oznakowaniu alternatora albo byl juz wymieniany.Alternatory A-125 55k(55A),zaczeto montowac w Polonezach od modelu MR93,czyli od 1993 roku.W twoim autku powinien byc fabrycznie alternator o oznaczeniu A 124-14V-44A.Ale to mozesz poznac po tym,jaki masz regulator napiecia.W 44A regulator byl osobno,a w 55 A jest przy alternatorze....
Masz tam gaz tzn. w polonezie?94 r to jeszcze był na rozdzielaczu,schemat gaźnika tylko po co ,tam tylko jest elektro zawór a poza tym nic elektronicznego,na początek sprawdź świece i przewody .
Pytałem ponieważ taką konsolę spotkałem parę razy w truckach i tam na 99% nie ma rezystora dmuchawy tylko regulator elektroniczny który najpewniej znajduje się w samej konsoli.
użyj "elektroniczny wyłącznik zwłoczny H-182" z firmy Hybryd stosowany w polonezach
Polecam przeczytanie (zawartości linków też !) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) Jak nie chcesz rozbierać podsufitki i uzupełniać płaszczyznę metalową połączoną z masą w wielu miejscach pod tym plastykowym dachem, to zostaje montaż w głównej metalowej...
Kupiłem okazjonalnie cewkę zapłonową 4226 do poloneza elektronika (moduł elektroniczny GL-118). Jak mierzę oporność między punktem "+16" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest 6,72 kilooma. Natomiast jak mierzę oporność między punktem "2-gi styk" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest przerwa, omomierz nic nie pokazuje, nawet zera. Czy cewka jest zepsuta,...
Latwiej jest podłączyć regulator od Poloneza (mówimy tutaj o reg. elektronicznym o oznaczeniu "........6d"). Niestety nie mogę otworzyć Twoich załączników- powiem tak: 1.Podstawę reg. od Poloneza oczywiście łączymy z masą TSki 2.Zacisk regulatora oznaczonego jako DF+ podłączamy do przewodu prowadzącego do jednej szczotki alernatora (druga szczotka z...
Witam.Alternatory różniły się ilością diód co nie ma znaczenia przy podmianie i mocą ładowania co tez nie ma znaczenia (oczywiście w praktyce).Najważniejsze to tym ze w starych nie było regulatora napięcia.Regulator był przykręcony do lewego fartucha pod maska.W nowszych alternatorach regulator napięcia jest przykręcony do alternatora(taka mała kosteczka...
elektroniczny moduł zapłonowy polonez elektroniczny termostat elektroniczny chłodnica polonez polonez chłodnica
tranzystor a1266 programatorem rt809f mercedes stacyjki sprinter
przewód hamulcowy długość przewód hamulcowy
Resetowanie amplitunera Pioneer SC-LX801 - instrukcje krok po kroku Dodanie dźwięku powitalnego w Motorola Moto G54 5G