Nie .Twój przerywacz należy podłączyć tak + przerywacza do pin 5 (fiolet), z pin 7 przeciąć przewód i dołączyć L przerywacza (przy regulatorze pozostaje konektor z uciętym i nie podłączonym przewodem). Lepszy byłby przerywacz elektroniczny, mniej zużywa prądu, a przez to żarówki mocniej świecą. Należy zwrócić uwagę na moc przerywacza bo jeżeli jest...
Masz zapewne na myśli jedną żarówkę z obwodu L albo P. Prąd jest prawie taki sam, jedynie dobra żarówka miga szybciej - jest większy spadek napięcia na żarniku przerywacza [ w elektronicznych nie ma różnicy].
Wręcz praca z dużymi prądami jest nawet wskazana dla większości przekaźników bo powoduje "przepalanie" się warstwy zanieczyszczeń i nawet zmniejszenie rezystancji styku Pamiętam, jak w elektronicznych układach zapłonowych przystosowanych do pracy z przerywaczem umieszczany był rezystor wymuszający przepływ prądu rzędu kilkuset miliamper, opisywany...
Pewnie masz przerywacz mechaniczny który szybciej miga jeśli płynie przez niego większy prąd, albo musisz włożyć przerywacz elektroniczny albo wsadzić jakiś rezystor równolegle do diodek tak aby na całym układzie był taki sam spadek napięcia co na żarówce tylko może zdażyć sie tak ze diody przestaną świecić. Wartość rezystora policz sobie z prawa Ohma....
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Dawno temu przerywacze do kierunkowskazów miały wbudowany bimetal grzany prądem żarówek. Prąd świecących żarówek nagrzewał bimetal, bimetal rozwierał styki, brak prądu żarówek powodował ostygnięcie bimetalu i ponowne włączenie żarówek i tak w kółko. Stąd istotny jest prąd zasilania włączonych "żarówek". Mógłbyś dać ledy zamiast żarówek pod warunkiem...
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Witam co do żarówek to te żarówki pobierają bardzo mało prądu po 2 to te żarówki (diodowe wszelkiego rodzaju) są bardzo odporne na wstrząsy jak je puścisz załóżmy z wys 1 m na twarde podłoże i podłączysz to nadal będą świecić :P niestety standardowa się może stłuc albo może sie urwać taki drucik :P a z ledami nie ma takiego problemu, sam mam takie i...
W każdym sklepie elektronicznym. To bardzo popularny układ.
Jeżeli "ukradniesz troszkę" prądu to i tak przerywacz będzie pracował dużo wolniej - bimetal w przerywaczu nie będzie się wystarczająco szybko nagrzewał. Jedyne wyjście to zastosować impulsator elektroniczny najlepiej na przekaźniku który bez względu na moc obciążenia miga zawsze z częśtotliwością ustawioną fabrycznie. Możesz przerywacz taki zbudować...
Przekaźnik był podpięty bezpośrednio do wyjść scalaka Przy przekaźniku tory pobiera więcej prądu trzeba dołożyć tranzystor.
Kondensator przy przerywaczu ma za zadanie, w układzie przerywaczowym, gasić wyładowania iskrowe powstające przy pracy przerywacza ze znacznym, bo kilkuamperowym, prądem. W przypadku układu przerywaczowo - elektronicznego, przez przerywacz płynie, przynajmniej pownien, prąd samooczyszczania styków, około 100 mA i kondensator jest zbędny. I można też...
Mówiąc w skrócie jeśli chcesz mieć diody zamiast żarówek to przerywacz do wymiany. W seryjnie produkowanych przerywaczach (termicznym czy elektronicznym) zmiana natężenia prądu jest czynnikiem wpływającym na częstotliwość pracy przerywacza i jednocześnie elementem kontrolnym sprawności żarówek. W termicznym jeśli nie nagrzeje się drucik (drut dylatacyjny)...
Nie możesz stosować prawa Ohma w układzie z transformatorem. To prawo dotyczy tylko obwodów prądu stałego. A transformatory w takich obwodach nie pracują. Wartość prądu w obwodzie wtórnym trafo jest oczywiście uzależniona od oporności obciążenia. Jest to wartość dopuszczalna wynikająca z mocy transformatora. I nie powinno się jej przekraczać... Cewka...
Witam Wpadłem na pomysł założenia pod klasyczny przerywacz modułu elektronicznego, mam na celu zmniejszenie prądu przepływającego przez styki przerywacza, mam taki moduł foto poniżej :) wraz z cewką pochodzi to z poloneza. Myśle że da to się podłączyć pod zwykły przerywacz, ale nie mam schematu, aha jak by sie dało podłączyc to czy zostawic kondensator...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Mi się udało odsiarczyć ze 100% sukcesem do pełnej pojemności akumulatory do skutera elektrycznego ebretti 4 szt chyba Green Cell 12V 40Ah przy prądzie 20 godzinnym i jeden BB 12V12Ah. Wszystkie nie przyjmowały ładunku, stały nieużywane. Odkleiłem wieczko. Dolałem do każdej z celi po kilka kropli wody destylowanej, nie więcej niż 1 cm^3. Do tego mniejszego...
Wróć do postu #32 i #36. To coś w prostokątnym zaznaczeniu to kontaktron owinięty cewką. Na drugim zdjęciu masz styki przekaźnika, które mają być rozwarte a zwierają się cyklicznie po włączeniu kierunkowskazów. Jeszcze raz napiszę: prąd na 49, wyjście na przełącznik kierunkowskazów 49a, C to kontrolka. Jak nie chce działać, to znaczy że jest niesprawny...
Jakie napięcie i prąd są wymagane na każdy zespół?
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Trzeba po prostu wymienić przerywacz na elektroniczny, a nie kombinować. Po to autor zakłada żarówki LED, aby miał mniejsze pobory prądów.
(at)tristanz095 No to masz ciekawy ten regulator, bo kierunkowskazy z reguły pracują przy prądzie stałym (przerywacz elektroniczny), choć bimetaliczny będzie pracował i przy zmiennym. Dla świętego spokoju na nowo sugeruje Ci montaż akumulatora i typowego regulatora skuterowego. Plusem tej operacji będzie to, że będziesz miał stabilne oświetlenie i możliwość...
Wpadłem na taki pomysł aby podłączyć przerywacz od kierunkowskazów samochodowych do plusa pedału hamulca, aby prąd zanim dotrze do hamulca został przerwany na jakiś tam okres czasu. Przerywacz (zakładam, że elektroniczny bo bimetaliczny nie zadziała wymaga przepływu dużego prądu) będzie wymagał napięcia ok 12V (prawdopodobnie zawiera przekaźnik). Lepiej...
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Jeśli ten przerywacz jest mechaniczny, czyli wykorzystuje zjawisko nagrzewania się bimetalu pod wpływem przepływającego prądu to tak właśnie będzie się działo, ponieważ wolniej nagrzewa się ów bimetal, w przerywaczach elektronicznych przeważnie jest na odwrót, chociaż nie zawsze.
No nawet jakbym zostawił te platynki to jak zbudować ten układ elektroniczny kury miałby przenosić obciążenie prądu. Jakiś prosty schemacik.
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
już poprawiłem nie do końca mi oto chodziło. potrzebuje schematu do modułu który pozwoli na zmniejszenie napięcia prądu przepływającego przez przerywacz.
tak... wymienić przerywacz na elektroniczny druga opcja to przeróbka zwykłego przerywacza przerywacz jest ustrojstwem które reaguje na napięcie/prąd w układzie.. żeby zmienić tę reakcję wystarczy wymienić jeden opornik.. osobiście wstawię zamiast niego potencjometr, ma ktoś jeszcze regulowaną częstotliwość pracy migaczy? :D
[/quote]W sklepie z częściami można kupić ,,ceramiczny rezystor mocy'' (np. 20W i 15 lub 22 om) ... taki kosztuje do 4 pln ... czy to to samo ? ? ? .... Z góry dzięki za podpowiedzi i sugestie ... jak to opanować ... Pozdro...[quote] To jest to samo. Natomiast nie jest to rozsądne rozwiązanie problemu. Najlepiej wymienić przerywacz na elektroniczny....
sądzę że tutaj chodziło o max prąd tranzystorów bo lepiej chyba zastosować BC640 zamiast BC547 czy się myle ?? Edit; A co do tego rezystora to niepolecam większych od 300 Om najlepiej w graniczach 150-250Om ten rezystor bierze udział w czyszczeniu styków przerywacza ( prąd samooczyszczenie).
Śmiało możesz do tylnego stopu nic nie będzie się działo, co do kierunków sprawdź masę we wszystkich lampach od kieru. oraz jeśli masz stary przerywacz bimetalowy zamień go na elektroniczny.
Wsk 175 do ładowania ma mostek Graetza + bezpiecznik, bez żadnych bajerów. LED i elektroniczny przerywacz do mojej Wies dodatkowo jeszcze trzeba stabilizować prąd pobierany z akumulatora i jakoś go filtrować. zakłócenia od silnika są, tak duze Nie jedyny przypadek, dobrze że sąsiedzi na zakłócenia w TV nie narzekają:).
Witam nie działały mi kierunki i myślałem że to wina kierunków i je wymieniłem na LED i potem się okazało że przerywacz wymieniłem przerywacz i obojętnie jak zapale to wszystkie migają (Romet ogar 900... Bezpośrednia odpowiedź W 99 % przypadków opisany objaw (miganie wszystkich kierunkowskazów po przejściu na LED-y) wynika z dwóch nakładających się...
Witam. Niestety z tego rozwiązania nie skorzystam,może jednak ktoś ma jakiś konkretny schemacik regulatora 12V,sprawa pilna,syn nie daje mi spokoju,oryginalny regulator wraz z przerywaczem kierunków kosztuje 75zł,to jednak za dużo.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
LEDy muszą mieć homologację. Też. Ale przede wszystkim LEDy muszę mieć sens i być możliwe do zastosowania. Tutaj, gdzie wszystko chodzi na prąd przemienny, wraz z kierunkowskazami, czyli gdzie nie da się założyć* elektronicznego przerywacza do kierunkowskazów diodowych o małym poborze prądu, stosowanie LEDowych kierunkowskazów jest po prostu niemożliwe....
Witka! Oj znam ten problem. Jeśli to maluszek już starszy to generalnie instalacja do przeglądu. Typowym mankamentem tego modelu była instalacja. Niestety trochę pracy przed tobą. Tak jak radzili koledzy, trzeba zastąpić przerywacz bimetal na elektroniczny.Ale to jest leczenie już skutku, ponieważ słaby prąd w obwodzie przerywacz elektroniczny pomyli...
Elektroniczny np z motocykla bądź skutera powinien wystarczyć. Podłączyć do instalacji, a jako wyjście zamiast led-ów podpiąć cewkę przekaźnika.Przerywacz będzie sterował przekaźnikiem, ten natomiast przez styki robocze będzie zapalał żarówki. Prąd płynący przez styki będzie (w zależności od aktualnego dokładnego napięcia w instalacji) wynosił około...
Panowie, jaki by nie był, to spadek napięcia na nim jakiś będzie, wynika on z Uce sat tranzystora. Przy 12 V ten spadek nie jest jeszcze taki widoczny, ale przy 6 tak. Jak sądzę on chce to zastosować do jakiegoś motorka, jedna żarówka o mocy 21W pobiera ponad 3,5A, dwie-ponad 7. Dobrze będzie, jak zarówki będzie szło 4V, bo przy tym prądzie napięcie...
Obawiam się że zapłon w każdym przypadku będzie musiał być włączony ;) i nie wykombinujesz tak by wystarczyło wsunięcie samego kluczyka. A z cewką bym polemizował , stare czasy minęły nie ma klasycznych przerywaczy i dziś sterowanie idzie przez moduł elektroniczny i prąd nie powinien płynąć.
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Może to być kawałek drutu oporowego z jakiejś spirali grzejnej dobierz sobie eksperymentalnie odcinek, można też zastosować kontaktron zamiast jakiego kolwiek opornika, nawijasz taka liczbę zwojów na kontaktronie by załączały sie jego styki pod wpływem prądu żarówki . Dodano po 26 zapomniałem ,że chcesz kontrolować mały prąd diody w takim wypadku możesz...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
To nie jest raczej przerywacz elektroniczny, ponieważ gdy włożyłem kierunkowskazy z żarówkami 10W to zaczęły szybciej mrugać. I jest to poprawna oznaka pracy przerywacza elektronicznego. W momencie wykrycia przepalenia żarówki i w związku z tym mniejszym prądem w obwodzie, przechodzi w tryb alarmowy informując o usterce zwiększoną częstotliwością błysków....
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod. Czytałem dużo o tego typu przerywaczach i z tego co widzę układ...
Zwykły elektroniczny przerywacz kierunkowskazów ma prawo się spalić przy podłączeniu do instalacji z napięciem przemiennym. Musisz mieć oryginalny przerywacz od Twojego modelu, pracujący bez akumulatora (zasilany prądem przemiennym).
Podpowiem Aby działał przerywaćz należy dać np jakiś element który będzie przerywał: Można zastoaować przekażnik z kondensatorem a napięcie zasilania podłączyć do przekażnika dać prze styki tego przekażnika wówczas będzie on przerywał a cha a ten fajny kondensatorek np 1000mikro na 25 voltek musiał być by podłączony równolegle do cewki przekażnika....
Witam Widzę że temat o zapłonie więc czy wie ktoś jak zrobić taki zapłon tranzystorowo-stykowy czy jakoś tak? Chodzi mi o to żeby zmniejszyć prąd przepływający przez przerywacze, układ miałby pracować w motocyklu CZ 350 Proszę o Pomoc
to jak to działa w maluchu???, są dwa przekaźniki 85 i 85 połączone razem, 30 i 30 połączone razem, a od reszty wychodzi po jednym przewodzie, to był układ do przerywania świateł kierunkowskazu w maluchu Wcześniejsze przerywacze działały na zasadzie drutu oporowego. Przez ten drut płynął prąd. Drut się rozgrzewał i wydłużał. Na końcu tego drutu był...
Rozumiem, że są dwie cewki równoległe, i że prąd krąży w nich w przeciwną stronę? Nie napisałeś, co i z jakiej odległości ma przyciągać taki układ cewek.Jaka jest konstrukcja generatora - przerywacz mechaniczny, układ elektroniczny? Stosujesz rdzeń z jednego kawałka żelaza? Lepiej byłoby z odizolowanych od siebie blach - inaczej masz spore straty na...
Dobre. "proszę sprawdzić czy wszystko OK" Raczej ciężka sprawa, to tak jak z lekarzem przez telefon. Na tranzystor będzie się grzał to normalne, spokojnie może osiągnąć 40-50 stopni. Natomiast warto sobie zwiększyć wartość R1 z 300Om na np. 10K. wtedy nie będzie się tak grzał, no i przy zwartych stykach przerywacza, popłynie tam znacznie mniejszy prąd....
No i pożegnaj się z dowodem przy perwszej kontroli. I przyzwyczaj się do migania takich "LEDowców" ze 100 razy na minutę. Bo przerywacz, czy to bimetaliczny, czy elektroniczny musi być odpowiednio pbciązony aby działąć poprawnie. W bimetalicznym prąd rozgrzewał drut oporowy, a w elektronicznym spadek obciązenia jest sygnalizowany zwiększeniem częstotliwości...
Włącz kierunki i posłuchaj, gdzie będzie słychać pracę przerywacza. Dla pewności dotknij wytypowany podzespół, który podczas pracy drga (chyba, że będzie to przerywacz elektroniczny, to nie ma takich efektów). Zwykle bywa on umocowany na ramie, w rejonie stacyjki. Sprawdź, czy skuter na pewno ładuje Ci akumulator prądem stałym.
Będzie pasować każdy przekaźnik o odpowiednim napięciu cewki. Prąd styków spokojnie wystarczy ci kilka A. 10 A max, bo więcej nie trzeba, a i przekaźniki wtedy większe.
http://obrazki.elektroda.pl/2561326500_1... Kierunkowskazy z przerywaczem. http://obrazki.elektroda.pl/1244273100_1... Jest to modyfikacja kierunkowskazów sprzedawanych w internecie z przeznaczeniem dla jednośladów, quadów z 12 V instalacją elektryczną. Zamiast żarówki 12 V / 10 W świecą diody LED. Użyłem 10 białych...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Bez przesady RoMan. Elektroniczny przerywacz - chodzi za pewne o tranzystorowy (2 NPN, kondensator i 3 rezystory). Każdy elektronik jako jeden z pierwszych układów w życiu, robił taki drobiazg. Chyba że chodzi o przemienny prąd, w tedy już triaki wchodzą w grę. Motorower chodzi pewnie na 6 V (choć widziałem kiedyś na 12V). Twoje zakłócenia pochodzą...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Za duży czas włączenia prądu cewki powoduje w niej powstawanie strat.Ten czas o którym mówie jest odpowiednikiem kąta zwarcia styków przerywacza (dwell) w klasycznym układzie przerywaczowym.W układach elektronicznych jest on tak dobrany aby nie dochodziło do nasycenia rdzenia cewki.
Regulator jest elektroniczny, przerywacz kierunkowskazów to polski wytwór połączony z awaryjnym. Przy włączonych światłach na wolnych obrotach prądu nie wystarczy. Natomiast przypomniało mi się, jak to miałem kraksę (ktoś mi w kufer wjechał) i po naprawie samochodu bateria po prostu padła podczas jazdy. Napięcie 0V, rezystancja nieskończoność. Objawiało...
2. Brak kontroli prądu i zabezpieczenie przed zwarciem 3. Brak kontroli ciągłości obwodu. Te wady wykluczają go jako zamiennik przerywacza. W klasycznych przekaźnikach (przerywaczach elektromagnetycznych z drutem dylatacyjnym) nie spotkałem takich zabezpieczeń... 1. Stopień skomplikowania i ilość elementów Co tu jest skomplikowanego? 4 tranzystory,...
Jeśli jest to bimetaliczny przerywacz to myślę że chodzi w nim raczej o płynący prąd niż o napięcie. To płynący prąd powoduje nagrzewanie się bimetalu i rozłanczanie żarówek ... A jeśli to elektroniczny to być może że może chodzić na 6V bez przeszkód... A intensywność świecenia raczej nie zależy od przerywacza, no chyba że zamiast przekaźnika jest tranzystor...
Jeżeli już budujesz replikę induktora Rumkorffa, to po co wchodzisz w elektroniczny przerywacz, z którym w tym układzie będziesz miał tylko problem ? Skoro decydujesz się na rdzeń otwarty, to zrób sobie najprostszy przerywacz, mechaniczny - stykowy z kondensatorem, jak w elektrycznym dzwonku prądu stałego. Przy sterowaniu takiego ,,transformatora" z...
Połączenie modułu z cewką WN musi być na stałe. Rozłączanie połączenia będzie skutkowało pojawieniem się wyższego napięcia na wejściu modułu i w konsekwencji jego uszkodzeniem. Teoretycznie moduł ma zabezpieczenie na diodzie Zenera, ale ja bym mu nie ufał. Przerywacz bimetalowy niestety będzie miał kłopoty ze startowaniem i równą pracą. Do instalacji...
trzeba sprawdzic przerywacz czy jest elektroniczny czy ten metalowy na bimetalu , ale zacznij od tego a najlepiej daj nową mase do żerówki i wtedy , ale ja bym najpierw sprawdził przewód plusowy od przerywacz na mierniku i masz pewnośc wtedy ze nie przewód albo on, a jak przewód cały to nowa masa do żarówki z karoserii, a jak to niepomoze to przerywacz...
Ile pobieraja ci te diody prądu na kazdą strone? okolo 35 mA Przy regulatorze mechanicznym żadna elektronika nie będzie dobrze działać. A warto zmienic na elektroniczny ? Ile takie cudo moze kosztowac ?
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Fakt, przerywacz to niejednoznaczne określenie, sorki :D Chodzi o przerywacz kierunkowskazów, niestety elektroniczny. Z bimetalem nie byłoby problemu, bo standardowo jest zwarty, płynący prąd go podgrzewa i w pewnym momencie rozłącza obwód aż do wystudzenia się. Potem znów się załącza. Piękna i prosta sprawa (może poza zależnością czasową od obciążenia,...
Ciekawe jak podobne mamy problemy? Mam zamiar zrobić coś podobnego w romecie, ale zamierzam przerobić całą instalacje, bo magneto jest za słabe. Jak się domyślam u ciebie nie ma akumulatora? Nie wiem, na jakie napięcie jest instalacja (albo standard 6V, albo rzadziej 12V). W moim przypadku instalacja jest 12 V. Zamierzam wyprostować i względnie wystabilizować...
a jak bym to zrobił tak czy to będzie dużo gorzej ?? moim zdaniem wzrośnie tylko nieco prąd na przerywaczu http://obrazki.elektroda.net/15_12030484...
Z kierunkami na LEDach będą problemy. Elektroniczne przerywacze monitorują obciążenie jakie jest na przerywaczu. I jeśli spadnie (np. wskutek przepalenia żarówki) to sygnalizują to zwiększając dwukrotnie częstotliowść błysków. Taki diodowy panel na pewno będzie pobierał mniej prądu niż żarówka 21W i kierunki będą ci błyskać bardzo szybko.
Dwukońcówkowy. Ta informacja niewiele wnosi do sprawy. Przerywacz wygląda na elektroniczny. Trzeba go otworzyć (delikatnie!) i sprawdzić czy ma rezystor pomiarowy i jaki układ sterujący. Można wtedy próbować zwiększyć rezystancję szeregowego rezystora pomiarowego tak aby zmniejszony prąd był traktowany jako prawidłowy. A najprościej jest kupić przerywacz...
skoro masz żarówki 6v/21w 2 sztuki na bok i po zwarciu kabli od przerywacza żarówki świecą obie mocno to wychodzi na to że przerywacz do kitu lub zły model, nie wiemy jaki masz ten przerywacz, na ile wolt ile wat i czy elektryczno-mechaniczny czy elektroniczny, a może masz w układzie elektryki namieszane i prąd płynie np przez żarówkę kontrolki w liczniku...
Oczywiście, zawsze jest coś za coś. To nie była krytyka, tylko alternatywa. Decyzja należy do projektanta. Ja zaś chciałem zwrócić uwagę, że oprócz typowych, zawsze wspominanych zalet i wad rozwiązania z mikrokontrolerem może dojść także energooszczędność/możliwość sterowania większymi prądami/zmniejszenie wymiarów elementów zasilacza. Jeszcze raz podkreślam...
W zasadzie w myśl prawa to niemożna niczego przerabiać w samochodach... homologacje itp.. :( Co do diodek to jest niezły pomysł choćby ze względu na bezawaryjność takiej lampy (pod warunkiem że nie przesadzi się z prądem przez nie płynącym jak to bywa w tanich stopach...) Diody na pewno są oszczędniejsze! Prąd nie powinien przekroczyć 10-20 mA w zależności...
http://obrazki.elektroda.net/93_11845825... Witam. Chciałbym zaprezentować elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w bardzo małej wersji :). Jak wiadomo tradycyjne, mechaniczne przerywacze w samochodach i motocyklach powodowały wiele problemów, jak : nierówna praca, niejednokrotnie problem z działaniem w zimie, na upale (różnice w częstotliwości...
W przerywaczu z bimetalem mniejszy prąd powoduje słabsze nagrzewanie i mniejsze ruchy elementu roboczego. Światła awaryjne mogą być dołączane do obwodu kontrolki tzn. na głównym styku są żarówki kierunkowskazów jednej strony a na styku pomocniczym kontrolka i żarówki kierunkowskazów drugiej strony. Usterka na styku pomocniczym nie jest wykrywana. W...
Bo bardzo zależy mi na niezawodności. Aha, liczyłem na to że uda się wstawić potencjometr i płynnie regulować napięcie. To się troche kłóci bo taki potencjometr to pierwszy kandydat do rozregulowania w wyniku drgań, do tego ten rezystor wpływa tylko na jedne z przekaźników. Co do niezawodności urządzenia elektromechanicznego - raczej słaba w porównaniu...
witam mozesz śmialo zalozyc GL118 bo ten modul ma ograniczenie prądu cewki okolo 4,5a i moze pracowac z cewką0,8 oma a przy cewce 3 omowej bedzie niec mniejsza energia iskry ale i tak bedzie duzo lepiej jak na samym przerywaczu. Przerwe na świecach mozna zwiękrzyć do 1mm. Pozdrawiam waclaw17
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
Można by zrobić taki przerywacz ale nie mam gdzie zakupić elementów żeby dostać się do najbliższego sklepu z elektroniką za samo paliwo wyszło by trzy dychy i nawet niewiem czy by mieli, a z internetu przesyłki też pewnie dużo by koszztowały , chyba że elementy do budowy można odzyskać z czegoś :idea: to było by fajnie ... dzisiaj z nudów w szkole wymyśliłem...
Na cewce pojawiają się impulsy wysokonapięciowe to tak celem rozwiania problemu DC czy AC. A co do stacyjki to zmieniać nie trzeba! Cewka póki się nie spali też będzie działać może nawet lepiej bo wymusi większy prąd w uzwojeniu pierwotnym! I podstawowe pytanie to to czy twój nowy silnik ma pod magnetem zwykły przerywacz mechaniczny czy elektroniczy...
Witam, postanowiłem zamontować w moim maluchu żarówki diodowe. Problemem jest kwestia kierunkowskazów. Żarówki pobierają tak mało prądu, że przerywacz 'myśli', że przepalona jest żarówka i miga 2 razy szybciej. Auto to Fiat 126p elegant z 1998r. Żarówki z przodu i z tyłu są LED-owe, natomiast żarówki kierunków bocznych pozostawiłem. Razem jedna strona...
Witam kupiłem do swojego simsona cały zapłon elektroniczny wcześniej miałem zwykły zapłon z przerywaczem wszystko działało przez kilka miesięcy aż zaczął rzerywać jak odkręciłem dekiel zobaczyłem że jak przerywa to iskrzy na cewce zapłonowej na końcu uzwojenia który jest przylutowany do cewki. Postanowiłem przylutować ten drucik tak jak był, jak to...
Mam pytanie całkowicie lamerskie (proszę więc o wyrozumiałość). Ćwiczę w domu strzelanie na sucho z pistoletu laserowego (SIRT pistol NLT). Naciśnięcie spustu powoduje ciągłe włączenie lasera i tym samym można celować w tarczę na fotodiodzie. Chodzi mi o to czy istniej miniaturowy (gotowy) element elektroniczny, który powodowałby, że naciśnięcie spustu...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
dobrze rozumię ze układ musiałby wyglądać mniej więcej tak? http://obrazki.elektroda.net/98_12340082... Właśnie dotarło do mnie również to, ze w klasycznym układzie z przerywaczem zapłon następuje po rozwarciu się styków przerywacza - dobrze myślę? Czy więc cewka zapłonowa wykorzystuje zjawisko samoindukcji? W momencie kiedy zasilanie uzwojenia...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
podłącz wejścia zasialnia kierunkowskazów na diodach 1A lub 2A powinno pomóc. Dioda zablokuje prąd i będzie działał właściwy kierunkowskaz. Dodano po 2 ewentualnie w larssonie możesz nabyć odpowiedni zestaw na elektronicznym przerywaczu łatwy w instalacji.
Od sygnału są dwa przewody, zupełnie niezwiązane z kierunkowskazami. Znajdź na początku może, żeby sie nie plątały. Kierunkowskazy są podzielone na dwie części: 1) ciągnik, 2) przyczepa. Musisz oczywiście wiedzieć wcześniej, który kabel w Twojej instalacji idzie do czego. Przełącznik jest dwusekcyjny i od przerywacza (starego typu, aluminiowy) do przełącznika...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
Dzięki za pomoc to jednak bardziej skomplikowane niż myślałem ale po podłączeniu wg schematu nie działa (nie ma żadnego napięcia na elektrodach świecy) czy masz jakiś pomysł gdzie szukać powodu tejże niesprawności ??/ Dodano po 1 Choć teraz sobie przypominam że nie zdjełem fajki z przewody wys napięcia (tam jest ten element przeciwzakłuceniowy) moze...
Witam, posiadam traktor własnej roboty z silnikiem potocznie zwanym s-18 andoria, wiele już zrobiłem z pomocą użytkowników elektrody ale jeszcze chciałbym kilka zrobić żeby było po mojej myśli a dysponuje wolnym czasem więc czemu nie. Chciałbym zrobić światła awaryjne w tym sprzęcie (kierunkowskazy są, współpracuje z nimi przerywacz elektroniczny z...
Witam. Szukam przełącznika elektronicznego, który miałby takie działanie: Na L1 jest napięcie z akumulatora +12V i ono jest bez przerwy podawane, na L2 jest napięcie +12V podawane z przerywacza. Przekaźnik ma działać tak, aby kiedy jest podane napięcie L2 to mają zapalić się diody pomarańczowe, czyli prąd ma iść L3 i w tedy nie może być prądu na L4...
elektroniczny przerywacz przerywacz elektroniczny przerywacz prądu
elektron dodatni ujemny gaznik zalewa silnik radio włączyć wyciszyć
pilot uniwersalny manta pilot uniwersalny manta
Zamiennik termostatu Danfoss 077B6236 - Ranco, Johnson Controls, PEVASA Naprawa prostownika SL 100: Diagnostyka i typowe usterki