Obie te sztuczki zastosować jednocześnie, czy tylko jedną z nich?
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
Witam! Rozumiem że ten kondensator 100nF jest wlutowany przy nogach stabilizatora. Musisz jeszcze przylutować kondensator 100nF (koniecznie ceramiczny, najlepiej jednopłytkowy, a nie monolit) przy samym scalaku 555, bezpośrednio przy jego nogach zasilających. najlepiej wlutować kondensator "na płasko" po stronie druku, TUŻ przy samych nogach zasilania...
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
Jeżeli dobrze pamiętam to, pod kołem magnesowym, jest przerywacz mechaniczny lub elektroniczny i tam należy szukać ewentualnej usterki zapłonu. Może to być też uszkodzenie gaźnika (dysza główna) Strasznie zasyfiona ta pilarka. Trzeba to wszystko wydmuchać, ustawić odległość cewki od koła magnesowego na 0.2 - 0.3 mm. Sprawdzić na innej świecy.
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Witam Pole magnetyczne nie powinno uszkodzić czujnika podczerwieni. Lekko kłopotliwe może zdawać się poprawne ustawienie czujnika, ale z tego co słyszałem elektroniczny moduł zapłonu ma wiele zalet; silnik mniej spala, jest mocniejszy, mniej paliwa usuwa ze spalinami. Powodzenia.
Jak najbardziej, czasami ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz, przesuwa się wtedy punkt zapłonu. Te moduły, rzadko się psuja.
Jedna szkoła od dziecka zaczynałem tylko od motorów i na naukę języka nie było czasu szkoła na drugim planie. A tak dla potomnych dałem za cz350 12 tysi i tyle była warta co lodówka Snaiga wystana w kolejce 1988. Albo coś takiego już nie pamiętam. Ale 130 km dała radę bez przeróbek. Art.B to jest portal aby nakierować a nie czynić naprawę poprzez pisanie...
Można stosować dowolną cewkę motocyklową 12V, można się też pokusić o dorobienie elektronicznego zapłonu współpracującego z oryginalnym przerywaczem. Współczesne cewki mają zbyt niską rezystancję uzwojenia (poniżej 1 Ω) i szybko wypalają styki przerywacza. Przy konwencjonalnym przerywaczu trzeba stosować tzw. cewki wysokoomowe, o nieco wyższej...
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
W czym ten zapłon chcesz przerobić? Chcesz go przerobić gruntownie czy tylko odciążyć przerywacz?
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Witam Posiadm etz 250 i chce do nie zrobic jakiś elektroniczny moduł zapłonowy. Czytałem duzo na elektrodzie ale do etz nie znalazłem. Zapłon mam klasyczny z przerywaczem (oczywiście bateryjny) Jak można taki układ zapłonowy ulepszyć?? Chodzi mi głównie o zmniejszenie spalania(czytałem ze sie zmniejsza jak sie ma elektroniczny moduł) i lepszą dynamike...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
Klasyczny zapłon cdi (popatrz co to znaczy przy zapłonie). Można zmodyfikować tylko napięcie wyzwalania iskry. Układ nie ma ani nieliniowego ani mapowego zapłonu - elektroniczny przerywacz ze wzmocnioną iskrą - nic więcej. Możesz tam wstawić jeszcze inne moduły cdi i też będzie działać.
zapłon elektroniczny bez przerywaczy Takie moduły zapłonu były stosowane również do zwykłych cewek. Zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego cewki. Zwykłe miały zazwyczaj ok. 2,5- 4,5 oma. CDI przeważnie poniżej 1 oma. https://obrazki.elektroda.pl/2014592900_... Czy to takie cewki? Zdjęcie znalezione w sieci.
Jeśli moglibyście to też prosze o wysłąni mi schematu tego zapłonu. z góry dziękuję
już poprawiłem nie do końca mi oto chodziło. potrzebuje schematu do modułu który pozwoli na zmniejszenie napięcia prądu przepływającego przez przerywacz.
czyli chcesz zrobic z zapłonu iskrowego (indukcyjnego) zapłon bateryjny bez baterji? raczej sie nie da...
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
No poldka to napewno bys tak nie wkrecil, i chyba zadnego innego autka :) Sprecyzuj co to za modul, w poldkach bylo kilka wariantow. Czy to modul do "pelnego" zaplonu elektronicznego, czy ten sterowany przerywaczem?
Szukam schematu elektronicznego zapłonu do motocykla z instalacją 6V nie na zwykły przerywacz ale na czujnik Hala. Chciałbym sobie wykonać samodzielnie taki zapłon. Za pomoc z góry dziękuję
W tych pilarkach są dwa rodzaje zapłonu, z przerywaczem mechanicznym i elektronicznym. Jaki jest w twojej?. Może kondensator jest już do wymiany. Sprawdź fajkę świecy.
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Czarno widzę te przeróbki zapłonu. Jaki był oryginalny zapłon, z przerywaczem mechanicznym czy elektroniczny? Jeżeli elektroniczny to dokupisz go bez problemu na Allegro lub OLX.
Heh :D mapa zapłonu to raczej w nowych silnikach ze wtryskiem. Też posiadam MZ ETZ 150 i bardzo dobrze działa na przerywaczu. A zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym.
Hehee :D Akumulator dopiero kupiony kilka tygodni temu...:D Bo jakby nie to to bym już dawno przerobił... Żarówek 6V i tak nie dostanę to muszą zostać 12V. A Ty masz przerywacz zapłonu mechaniczny czy elektroniczny i ile masz cewek pod magnetem ? Czyli wystarczy samą cewkę zmienić, akumulator i przerywacz ?
Tu masz linka do strony z opisem regulacji gaźnika w S-51 (miałem kiedyś takiego jak ty z zapłonem elektronicznym -super sprzęt) : http://members.lycos.co.uk/jareo123/gazn... Haker305 - w simsonach elektronikach zapłon jest bezstykowy - we wszystkich sprzętach z zapłonem elektronicznym nie ma przerywaczy.
https://www.youtube.com/watch?v=qttF7BuW... Trafo 7V/230 podłączasz do cewki która szła na przerywacz. Impulsator z chińczyka 1 przewodowy i do tego moduł. Robienie impulsatora z głowicy radia kiedy gotowy kosztuje 5 czy 6zł mija się z celem.
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
Ale bajki opowiadacie. Tutaj: http://usprawnienia.pl/projekty/varan/ możecie znaleźć godny uwagi projekt elektronicznego zapłonu z wersją pod przerywacz. Jak widać jak się chce to się da.
Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Trzeba zmierzyć jego oporność omomierzem. Jak będzie większa jak kilka dziesiątych Ohma to znaczy, że jest to przewód oporowy. Przewód oporowy występował w Maluchach tych starszej generacji, produkowanej do późnych lat 80-tych, w których był zamontowany przerywacz mechaniczny. Później stosowano już układy...
To jest proste jak budowa cepa, jest jeden przekaźnik do migaczy i awaryjnych, dlatego są dwa zasilania zależne od stanu wybiera co ma działać migacz/awaryjny. Co by ludzie powiedzieli gdyby awaryjne działały tylko na zapłonie? Co by ludzie powiedzieli gdyby migacz mimo wyłączonego zapłonu nadal działał? Nie 6/7 przekazuje przez przerywacz tylko 1 ,...
Witam. Obrotomierz podłącza się w zależności od zapłonu? Czyli jeżeli mamy zapłon "platynkowy" to można pod cewkę butelkową, przerywacz lub owinąć wokół przewodu WN. A jak elektroniczny to jedynie wokół przewodu WN?
Witam! Co prawda nie jestem fachowcem od elektroniki motoryzacyjnej, ale wydaje mi się, iż niemożliwym jest, aby instalacja elektryczna silnika spalinowego, nie posiadała regulatora ładowania akumulatora - to byłby totalny bezsens takiego rozwiązania. Przerywacza mechanicznego nie ma, bo pewnie występuje tam moduł zapłonu elektronicznego z przerywaczem...
Wiem że to już było ale tutaj macie schemat nieco przerobiony. Dodany jest wyłącznik zapłonu (ukryty) kontrolki się świecą ale iskry brak, kierunki awaryjne (uwaga tradycyjny mechaniczny przerywacz raczej nie wytrzyma obciążenia 4 żarówek tak więc tylko z przerywaczem elektronicznym) poprawiona jest jakość samego schematu nie jest to już kserówka. http://obrazki.elektroda.pl/5758872000_1...
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Doprowadzić do "-" na masie, odwrotnie podłączyć stos selenowy ( jak jest ) lub zastąpić go normalną diodą. Zapłon bezstykowy na pickup coil i nie zepsuje się 200 lat. Chyba że lubisz wiecznie grzebać w przerywaczach.
Nie pamiętam ale to jest chyba imbus 4 mm lub torx. Tą śruba odkręcasz tylko kosz sprzęgłowy, samo sprzęgło tak jak napisałem wyżej. W tych zapłonach powstawało wewnętrzne uszkodzenie przerywacza elektronicznego powodującego przesunięcie momentu powstawania iskry, a tym samym przestawienie zapłonu. Inaczej mówiąc iskra jest, tylko nie w tym momencie,...
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
w niektórych autach wymagane jest odkłucenie obwodu ładowania i zapłonu , nie wspomnę o dwusuwach , ale pojazd z klasycznym przerywaczem i zwykłym rozdzielaczem zapłonu kopułką jest w stanie zakłucić pracę uządzeń elektronicznych warto sprawdzić stan mas pojazdu ,oraz kondensatory odkłucające pozdrawiam serdecznie
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Witam jestem posiadaczem mz etz 250 z zwykłym zapłonem kontensator i przerywacz i chciałbym to zmienić na zapłon elektroniczny typu halla moduły schematy i wszsytko co jest potrzebne. proszę o pomoc
Przy zapłonach elektronicznych nie stosuje się kondensatora przy cewce, a właściwie przerywaczu, bo służył on do gaszenia iskrzenia na jego stykach. A kondensator wprowadza pewne opóźnienie zapłonu. Tutaj tylko odkłócanie układu lub przejście na inny schemat.
i tu zaczyna się problem bo oryginalnie w SR było tak jeżeli instalacja 6V to zapłon na 12V (czyli cewka 12V) jak wersja z instalacją 12V to już zapłon był elektronik i cewka była 6V ale ta krótsza o 26 mm (do zapłonu elektronicznego) a teraz to co produkują to po prostu robią 12V, 6V i elektronik (też 12V) Jeżeli masz cały iskrownik 12V z przerywaczem...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
Te nowsze cewki są do zapłonów elektronicznych (ostatnie 126p, CC) i mają niską oporność. Nie nadają się do układu z przerywaczem.
Jak to jest w praktyce z zapłonem elektronicznym. Chciałbym sobuie zrobić do silnika o poj. 25-35 cm3 i zastanawiam się nad sposobem: przerywacz, czy CDI tzn. kondensatorowy. Za który się zabrać, z którym jest większy problem itp. Nie wiem w którym kierunku zmierzać.
Czytaj ze zrozumieniem, kolega pyta się o cewkę zapłonową w silniku w nie tzw. butelkową. Być może źle się wyraziłem pisząc "cewka zapłonowa" chodziło tu o cewkę zasilającą która znajduje się w iskrowniku i daje wysokie napięcie dlatego w przypadku simsona transformator jest nie potrzebny. Co do zapłonu bateryjnego to niestety ale jesteś w błędzie zarówno...
Swoją drogą to niezły patent do samochodu z wtryskiem i elektronicznie prowadzonym punktem zapłonu zamontować aparat z przerywaczem i kompletem regulatorów mechanicznych:-) Co do przerywacza to można (ale nie trzeba) się zgodzić, ale reszta istnieje w przyrodzie żyjąc w harmonii z hallem i zapłonami elektronicznymi. Wracając do ustawienia to jeszcze...
przede wszystkim jaki tam jest zapłon?? jest przerywacz? czy elektroniczny? jakieś zdjęcia? model motoru? Kreidler to bardzo dobre motory (te stare), mam taki motorower i to ile by nie stało to zapala od razu, nie to co te wszystkie nasze beznadziejne romety
Jak wymienisz ten kosz i wszystkie elementy typu żarówki i inne odbiory, przerywacze na 12v to musisz jeszcze mieć moduł do tego zapłonu elektronicznego który w simsonie znajduje się pod prawą pokrywą, o ile dobrze pamiętam to jest taki brązowawy i ma chyba z 5 wyjść, ale najlepiej sprawdź u kogoś, bo bawiłem się tym tematem już bardzo dawno temu :)
Witaj kolego, czy podstawiałeś nowy kondensator zapłonowy- bo objawy opisane przez Ciebie wskazują na jego usterkę (za mała pojemność lub jej brak powodują "opalanie" styków przerywacza i zanik iskry)
Widzę kolego moderatorze błażej że filozofujesz zamiast pomagać. Jakbym wszystko wiedział z tego tematu (w sensie praktycznym a nie tylko teoretycznym jak Ty) to bym nie pytał. Proponowanie wymiany zapłonu z klasycznym przerywaczem na całkowicie elektroniczny to jest dopiero realistyczna propozycja :) Proponuję zamknąć temat lub może kosz bo konkretów...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Mam problem a jasniej chciałbym zamontować w jednocylindrowym motocyklu marki JAWA 250 elektroniczny obrotomierz. Zapłon niejest elektroniczny, niema także magneta tylko jest prądnica, zapłon normalny czyli przerywacz i kondensator, instalacja 6V. Bardzo bym prosił o jakiś schemat i wyjaśnienie jak można by było zamontować, co ewentualnie przerobić....
(at)m789 Kapitalne zdjęcie :D :idea: . Wynika z niego, ze ten pojazd nie miał jeszcze zapłonu elektronicznego, a zwykły przerywacz . Ten ostatni nieszczęsny czarny przewód idzie najprawdopodobniej do obrotomierza. Jak pisałem jest rezystor rozruchu także :D Do dzieła zatem Kolego - trzy czarne razem do minusa cewki, czerwony do jej plusa. Kabel WN...
Nawet nie wiemy Jaki masz typ zapłonu, były trzy. Z kopułką, z podwójną cewką i przerywaczem, elektroniczny, bez aparatu zapłonowego... jeszcze one różniły się szczegółami, np, zastosowaniem przewodu oporowego lub diody... Iskra nie może być anemiczna. Nic nie piszesz o kompresji, czy auto stało, czy zgasiłeś i nie pali... Ciężko pomagać na odległość....
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
W jaki niby sposób miałaby pojawiać się iskra z odłączonym przerywaczem i kondensatorem? To nie zapłon elektroniczny. Najczęściej w wiekowym sprzęcie pojawiają się zanieczyszczenia na powierzchni styków przerywacza które zwiększają rezystancję styku, albo zanieczyszczenia od oleju i brudu powodujące upływ. U znajomego w MZ okazało się że blaszka przykręcona...
przeciez rozdzielacz-palec podaje na poszczególne swiece iskrę czyli takjakby byłła 1 cewka do kazdej swiecy.....i trzeba wziąc pod uwage też jak przerywacz zapłonu do tego dostosowac??? Wiem jak dziala aparat zaplonowy :D Przerywacz tylko elektroniczny (cztery osobne przerywacze). Idea dzialania: Palec rozdzielacza wskazywalby ktora cewka ma wytworzyc...
Jak dla mnie CU to jest właśnie wyłącznie ten element w metalowej obudowie. Czyli elektroniczny przerywacz. Ile przewodów było podłączonych do tego aparatu. Możliwe, że pozostałe elementy na płytce były wykorzystane przy innym rodzaju zapłonu. Sam element CU ciężko pomierzyć gdyż ma tylko dwa wyprowadzenia. Może element CU można by sprawdzić podłączając...
Zależy jaką masz wersję, co za tym idzie typ zapłonu i napięcie instalacji elektrycznej. W instalacji powinien być elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w module ELBA, zwykle ludzie zmieniali na przerywacz bimetalowy. Kupowanie oryginalnej Elby się nie opłaca, jeśli będzie zmieniany cały zapłon. W oryginalny zapłon platyniarz/elektronik nie warto...
Chciałem zasięgnąć opinii na temat takich o to urządzeń raczej z samej ciekawości niż chęci kupna [url=http://autoswiat.allegro.pl/show_it... zapłon mikroprocesorowy Czy jest to realne aby połączyć mikroprocesor i przerywacz wg mnie przerywacz generuje zbyt dużo "fałszywych " impulsów i taki zapłon nie pracował by poprawnie co innego...
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
Normalnie. Przecież to układ bateryjny. Więc podłączasz, jak na taki przystało. Ten prawy punkt przyłączeniowy, to zasilanie cewek, czyli załączasz tam zasilanie. Ten lewy, połączony z jednym z przerywaczy, wygląda jak wyjście na elektroniczny obrotomierz lub inne coś, co pobiera sygnał zapłonu. Ten silnik jest uzbrojony w rozrusznik, prądnicę, akumulator?
Numeracją przewodów w samochodzie nigdy się nie zajmowałem, ale o ile dobrze się doczytałem (dzięki JCK), to interesują mnie: "31" czyli minus zasilania (inaczej karoseria), "15" czyli +12V, które pojawia się po załączeniu stacyjki, - styk na cewce zapłonowej od strony przerywacza (lub układu elektronicznego zapłonu). Hmmm, zobaczę ... A teraz kolejne...
Nie wiem z jakim silnikiem masz tą stelle bo ja mam automata a schemat instalacji jest niemal identyczny jak zamieściłem wyżej , jedyna różnica jest taka że w alternatorze mam jeszcze jedną cewke do zasilania światła stop. Jak masz w alternatorze przerywacz mechaniczny i kondensator to nie masz elektronicznego zapłonu.
Jestem w posiadaniu silnika od piły motorowej. Niestety jest on bez zapłonu. Moje pytania: -czy mogę zastosować ten układ? jeśli tak to jaka cewka będzie pasowała? - jak zrealizować przerywacz? (silnik nie posiada przerywacza, może jakiś czujnik?)
Nie wiem, ale ja będę trzymał jak długo się da moje autko z aż trzyma systemami elektronicznym na pokładzie (moduł zapłonu bezstykowego, moduł regulatora napięcia alternatora i przerywacz kierunkowskazów). A znajdź dziś samochód bez elektroniki.Tylko patrzyć jak pojawią się wirusy i samochód zamiast w prawo pojedzie w lewo lub do tyłu PS.Witam i pozdrawiam...
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Witam!!!! Chciałbym założyć elektroniczny przerywacz do kierunkowskazów do motoru cz 350 (472.5) 6V. Do przerywacza idą 3 przewody, niebieski, siwy i zielony, po włączeniu zapłonu na niebieskim i zielonym pojawia się napięcie. Jeśli jest włączona wyłącznikiem kierunków, któraś ze stron prawa czy lewa i złącze przewód zieloni z siwym załącza się kontrolka...
Dawno temu byłem posiadaczem Malucha Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki. 1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje ) 2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy...
Witam wszystkich forumowiczów Mam 2 pytania odnośnie ładowania 1 Jeżeli lampka od ładowanie nie świeci się na przekręconym zapłonie ani po odpaleniu moto a po wypięciu kabla z regulatora (pin61) i dotknięciu go do masy kontrolka się zapala czy to walnięty jest regulator 2 Ile amper powinna mz pobierać na włączonym zapłonie bo u mnie jest ponad 5A wydaje...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Witam kupiłem do swojego simsona cały zapłon elektroniczny wcześniej miałem zwykły zapłon z przerywaczem wszystko działało przez kilka miesięcy aż zaczął rzerywać jak odkręciłem dekiel zobaczyłem że jak przerywa to iskrzy na cewce zapłonowej na końcu uzwojenia który jest przylutowany do cewki. Postanowiłem przylutować ten drucik tak jak był, jak to...
Witam Motorowerek jak w temacie (bardzo nietypowy) Problem jest tego typu iż skuter ten nie ma żadnej regulacji zapłonu (wszystko jest przykręcone na stałe) jedyna regulacja to przerwa na przerywaczu (nie mogę nigdzie dostać jakiegoś zamiennika a w serwisie mogą sprowadzić na zamówienie ale cena będzie kosmiczna) przerywacz ma wytartą stopkę i nadpalone...
Zostaw ten przerywacz w spokoju.Niech robi wyłącznie za klucz beznapięciowo i niech steruje elektronicznym zapłonem który musiałbyś zabudować w motocyklu.Nie podałeś czy ten motocykl pracuje z instalacją 6 czy 12V Pierwsza wersja jaką posiadałem miała instalację pokładową 12V.Jeżdziłem na nim 10 lat.W tej chwili jeszcze mosiadam do niego nieco części...
Ja dziekuje za takie wynalazki. Dla mnie to pomyłka. I profanacja MZ. Przecież sprawny alternator MZ jest praktycznie nie zawodny przynajmniej mnie nie zawiódł na twoim miejscu bym to oddał załozył ori alternator i wtedy na oryginalny alternator założył zapłon bezstykowy (CDI) wtedy w kieszen wrzucasz stary przerywacz i jedziesz w trasę padnie ci elektroniczny...
Masz w tym samochodzie silnik z opla,myślę że z Rekoda,proponował bym poszukać aparatu do zapłonu elektronicznego (roczniki po 84)-układ hallotronowy jak też modułu do niego-moduł ten sam co np. w VW.
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
tak to bywa z wynalazkami - jeden z wielu drobiazg wystarczy, aby cały układ się przypalił. Kiedyś też bawiłem sie w maluchu w prawie identyczne rozwiazanie, chociaż nie pamiętam szczegółów. Po jakichś kilku tygodniach, przy upale padł (zamontowany w komorze silnikowej na błotniku, jak wiadomo jest tam spore ciepełko. Później kupiłem za grosze gotowy...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Przypuszczam że po to właśnie jest ten opornik zeby zarówki się nie paliły Czy ten skuter masz od nowosci? Masz jakąś książkę do tego pojazdu? Dodano po 4 Który rok produkcji jest tego skuterka? Jeśli to starszy model i zapłon jest na zasadzie przerywacza mechanicznego to ten kondensator jest dla poprawienia iskry na swiecy. Ale jeśli do zapłonu jest...
Każdy skuter jest w tej chwili wyposażony w zapłon DCI. Jest to nowoczesna, elektroniczna wersja zapłonu z wsk. W wsk jest iskrownik, a zapłon CDI ma tak samo kło magnesowe, do tego cewkę ładującą i drugą - wyzwalającą oraz moduł elektroniczny. Brak elementów mechanicznych, jak przerywacz w wsk. Zaletą tego układu jest jego niezależność od zasilania,...
Witam jako zupełny świeży w temacie. Instalacja z prądnicą DC 6V. Aby zmniejszyć obciążenie prądowe w obwodach postanowiłem (poza światłem głównym 40/45W 6v) zastosować LED-y na 12v. Postanowiłem dawać przetwornice przy poszczególnych odbiornikach. Rezultaty: Działają obie pozycje, działa stop (3 przetwornice- osobno na każdy odbiornik). Nie działają...
ehhhhh..... a od simsona to co, wodą jest zalana? z tego co mi wiadomo to też olejem (chyba że teraz są azotem chłodzone) jaka syrenka jaki fiat kiedy tutaj mowa o elektroniku, a nawet gdyby mowa była o przerywaczowym to różnica w rezystancji cewki simsonowskiej a tej od np. syreny jest dosyć duża przeczytaj 12pkt. regulaminu Człowieku ty masz w ogóle...
przerywacz zapłonu elektroniczny przerywacz przerywacz elektroniczny
schemat mostek sterowa bezpieczniki octavia siłownik renault
śrubokręt krzyżowy akumulator samochodowy
Schemat instalacji elektrycznej Peugeot 308 SW 2.0 HDi 2012 Konfiguracja modemu ADSL jako routera - krok po kroku