Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
A czy przerywacz zapłonu jest dobry.
Napięcie na obu biegunach cewki wysokiego napięcia będziesz miał jak przerywacz zapłonu będzie miał otwarte styki i widoczną przerwę na przerywaczu.
Wyprzedzenie zapłonu, 2.8mm przed GMP. Rozwarcie przerywacza, 0.4mm.
Yyy czy ten silnik nie jest na dotarciu? Tj ma mniej niż 1000km przebiegu? Pamiętaj że gaźnik reguluje się pod silnik. Czekaj, piszesz że masz komarka, a przypadkiem cewka WN nie pasuje od komara? Druga sprawa że komarek ma mniejszą moc, więc mniej pali, więc mieszanka jest uboższa... Wg mnie reguluj gaźnik.
Schematu instalacji nadal poszukuję. Znalazłem natomiast przyczynę braku iskry. Uszkodzony okazał się przerywacz zapłonu. Mała pierdółka a jakże ważna :D
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Witam. Ježeli wieš troszeczke po Czesku, to cale napisane tu: http://www.sidecar-cz.com/elektyka/el12.... - szukaj "seřizováním zapalování". Przy tej okazji znalazlem: http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zapa... Ja by mial problemy z przetlumaczeniem, to nie je elektronika. H.
Dla zwiększenia energii iskry wystarczy dołożyć do przerywacza układ tranzystorowy (schemat jest na elektrodzie), sam tak zrobiłem i chodzi fajnie.
Witam. Zawsze się ustawiało na żarówkę, lub pręta z zaznaczonymi 2.5 mm przed GMP. Ustawiasz tak by żarówka zaświeciła się 2.5 mm przed GMP, wtedy styki przerywacza rowierają się i powinna skoczyć iskra. Dokręczasz zapłon i dopiero ustawiasz szczelinę na przerywaczu. Kolega poniżej napisał to dokładnie, ja zawsze powtarzałem ustawianie zapłonu i przerywacza.
Moim zdaniem ma to związek albo z układem paliwowym, albo wydechowym (gruntownie wyczyścić) i w tych obszarach też poszukać. Brzmi to tak jakby dostawał złą mieszankę. Jeśli problem tkwi jednak w elektryce to warto sprawdzić stan przerywacza zapłonu (platynek) a najlepiej wymienić. Kiedyś w romecie był dokładnie taki problem i był on właśnie związany...
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Obie te sztuczki zastosować jednocześnie, czy tylko jedną z nich?
Witam. Mam prośbę czy mógłby mi ktoś doradzić jak zrobić bezstykowy przerywacz zapłonu, posiadam motorower instalacja 6v, zapłon iskrownikowy. Motorower jest OK ale przerywacz ma do d....... Jakich części miałbym użyć, prosiłbym także o schemat. Proszę o odp. Pozdrawiam.
Witam Pole magnetyczne nie powinno uszkodzić czujnika podczerwieni. Lekko kłopotliwe może zdawać się poprawne ustawienie czujnika, ale z tego co słyszałem elektroniczny moduł zapłonu ma wiele zalet; silnik mniej spala, jest mocniejszy, mniej paliwa usuwa ze spalinami. Powodzenia.
a może tu: http://www.zo-mot.pl/romet/index.xml http://www.zo-mot.pl/szukaj.xml?search=p...
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Prądnica prądu stałego i współpracujący z nią regulator napięcia ma za zadanie ładowanie akumulatora określonym prądem a zarazem właściwym napięciu aby nie nastąpiło przeładowanie akumulatora i zagotowanie się co zakończyło by jego jego żywot. Jest to instalacja samochodowa i zapłon tego zabytku jest bateryjny. Wciskasz kluczyk i napięcie ze stacyjki...
Tylko nie bardzo wiem co miałeś na myśli pisząc "przerywacz zapłonu" :shocked!: :shocked!: :shocked!: Zabierasz się za zabytkowy motocykl i nie wiesz co to przerywacz zapłonu..? Teraz to jestem zaskoczony..
A jakie by te części nie były, szczelinę przerywacza ustawia się na max. 0,4mm, gdzie by to nie wypadło, dopiero potem wyprzedzenie zapłonu. Wyprzedzenie lepiej na omomierz niż bibułę (obecnie łatwiej chyba o to pierwsze). CZ350 jak i Jawa TS350 mają kłopotliwie rozwiązaną regulację wyprzedzenia zapłonu. Obraca się podstawką z przerywaczem 1 cylindra,...
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Witam, poszukuję informacji, jak ustawić zapłon oraz przerwę na przerywaczu w silniku Briggs 11 HP.
Najpierw sprawdź czy silnik się kręci. Jeżeli tak to załóż koła i silnik w ramę. Wyczyść gaźnik i przerywacz zapłonu. Podłącz elektrykę i paliwo. Jak odpalić to dopiero reszta elementów.
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
Nie chce się ośmieszyć, ale gdzieś kiedyś wyczytałem, że na haalu nie zmienia sie przerwy na przerywaczu, ale po pytaniu widzę, że się myliłem. Czujnik halla to nic innego jak ulepszona wersja przerywacza. Wyprzedzenie zapłonu można też ustawiać, ale potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa, w sumie na przerywaczch pastylkowych też sie jej używa....
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Witam! Rozumiem że ten kondensator 100nF jest wlutowany przy nogach stabilizatora. Musisz jeszcze przylutować kondensator 100nF (koniecznie ceramiczny, najlepiej jednopłytkowy, a nie monolit) przy samym scalaku 555, bezpośrednio przy jego nogach zasilających. najlepiej wlutować kondensator "na płasko" po stronie druku, TUŻ przy samych nogach zasilania...
a trzpień przerywacza zapłonu sztywny? czy obruszany i ma luzy? jak ma luzy to właśnie będą problemy z zapłonem
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
Stawiałbym na słabą sprężynę przerywacza zapłonu lub zbyt dużą przerwę między stykami, ew. wyrobiona oś młoteczka.
jaki rok malca? przerwę na przerywaczu zapłonu sprawdź!
Jeśli do przerywacza zapłonu to powinien działać.Powodzenia !
To znaczy że masz silnik z zapłonem stykowym (ma przerywacz zapłonu; platynki)
No ale mówiąc przeywacz masz na myśli przerywacz kierunkowskazów, czy przerywacz zapłonu silnika? Przerywacz od kierunkowskazów. Głównie interesuje się komputerami a nie elektryką więc mógłbyś mi narysować schemat jak to wszystko podłączyć?
A przerywacz zapłonu? Odbija? Jest przerwa 0.4mm?
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Napisz coś więcej. Jaki Simson? Jaki silnik? Zdjęcia aparatu zapłonowego pomogły by więcej. W jakim stanie jest przerywacz zapłonu? Czy masz ściągacz do koła magnesowego?
Sprzęgło jest mi niepotrzebne, ale o tym porozmawiamy na "PW". Wyprzedzenie zapłonu, 3mm przed GMP, przerywacz 0.4mm.
Sprawdź przerwę na przerywaczu zapłonu (platynkach), może zbyt mała lub za duża. Może świece zapłonowe.
Przerwa na przerywaczu powinna mieć 0,20 mm, odległość cewki od koła 0,10-0,15 mm. Jeżeli się nie mylę. to wyprzedzenie zapłonu wynosi 3,5 mm przed GPM.
Więc zrobiłeś zwarcie, więc w pierwszej kolejności będzie spalony przerywacz zapłonu, a w dalszej kolejności będzie spalona cewka zapłonowa (pod kołem magnesowym) i stopione przewody od statora.
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
jezeli to nie jest 126el to na 1000% masz za małą przerwę na platynkach (przerywaczu zapłonu)
To nie jest zapłon CDI, w cewce nie ma trzeciego rdzenia do wyzwalania zapłonu. W starych B&S masz pod kołem zamachowym przerywacz.
czy to jest silnik 3 cylindrowy ,jesli z pod kola zamachowego wychodzi przewód z układu zapłonowego to powinien chodzić pod stacyjkęczy ten silnik już jest z elektroniką czy ,czy jest plyta z przerywaczami zapłonu z cewkami indukcyjnymi z cewkami zasilanymi z cewek indukcyjnych
Jaki przerywacz?Zapłonu;) Dodano po 38 Bo kupiłeś pewnie taki sam jak swój. Kup nowy. Usterka siedzi gdzie indziej ;)
W roku 85 nie było jeszcze cewek dwubiegunowych tylko rozdzielacz zapłonu. A najprawdopodobniej cewka dwubiegunowa potrzebowała kabla oporowego (do łatwiejszego rozruchu). Czy przerywacz iskrzy podczas pracy? Na wysokich obrotach może powstawać łuk na przerywaczu, który będzie bardzo brużdzil w punkcie zapłonu. Powiedziałeś, źe masz dwa aparaty zapłonowe....
Masz układ bezobsługowy Tak, szczególnie mechaniczny przerywacz zapłonu.... Te motory miały dobre światła. Dawno temu, a i tak to nie jest prawda. Lepiej było użyć lampy naftowej. Dawała więcej światła...
Na maksymalnym wznosie krzywki ustawiasz przerywacz na 0,4mm, drugi tak samo. Dopiero potem ustawiasz zapłon na 3mm przed gmp. Najpierw przerwy na przerywaczach, potem punkt zapłonu.
Poczytaj temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Niby o WSK ale twój Simson ma taki sam rodzaj zapłonu. Jest tam o zasadzie działania. Diagnostyce i ustawianiu zapłonu. Nie skupiaj się na ustawieniu zapłonu na setne części milimetra. Nie o to chodzi !
Masz tam przerywacz zapłonu popularnie zwany "platynkami"? Zdjęcie statora i cewki zapłonowej (oryginalnej), ew. motoroweru powinno wszystko wyjaśnić.
Jaką rezystancję ma pierwotne uzwojenie zamontowanej przez ciebie cewki zapłonowej? Jak wygląda przerywacz zapłonu? Daj zdjęcia. Czy kondensator ma prawidłową pojemność? Ok 220n. Czy punkt zapłonu jest OK?
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
ja bym najpierw zrobił reset ECU- można zdjąć kleme + od akumulatora lub poprostu wyjąć bezp. F1 na ok.10sek. i reset gotowy jeśli to nie pomoże sprawdź czujniki z przerywacza zapłonu
Nie pamiętam który rocznik A aparat z przerywaczem
Witam wszystkich ponownie. Nie tak dawno miałem problem przy doborze cewki (szukałem tańszego rozwiązania) Takowe rozwiązanie znalazłem. Mianowicie dokupiłem palec rozdzielacza, kopułkę i cewkę jednobiegunową. Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z was ma może jakiś schemat podłączenia instalacji? Ponieważ mam problem z iskrą Mianowicie Iskra pojawia się na...
Być może szukasz nie tam gdzie trzeba , ale nie wiem jaki masz objaw natomiast pamiętam jeżeli przerwa na przerywaczu zapłonu była zbyt duża to po włączeniu świateł silnik się dławił i nie wchodził na obroty.P
Nie powinno nigdzie. Już szczególnie miedzy kowadełkiem a sprężyną. po prostu od czasu do czasu ci tam zwiera i wypadają ci zapłony. Wymień przerywacz - komplet: młoteczek i kowadełko i kondensator, wyreguluj przerwę i punkt zapłonu i będzie dobrze.
Dodam, że kabel od świecy jest nowy, instalacja nowa, kabelki posprawdzane. Sprawdzałem dzisiaj miernikiem, na funkcji brzęczka, czy przerywacz jest odizolowany od reszty zapłonu i brzęczy, jak dam jedną sondę od miernika i drugą do ramy. Nawet jak przerywacz jest rozwarty, to miernik brzęczy. Dlaczego się tak dzieje.
Zapytaj w sklepie o kompletny zespół przerywaczy zapłonu, platynki razem z podstawą. A najlepiej zrób dobre zdjęcie tego co tam stworzyłeś z nimi, może będzie widać co Ci się nie udało.
Witam, kondensator i przerywacz wymienione, po ustawieniu zapłonu pali od strzała. Dziękuje wszystkim za pomocne rady, bez Was było by ciężko, pozdrawiam.
Silnik 1583-B jest silnikiem dwusuwowym, ma zapłon z przerywaczem i kondensatorem. Silnik ma dźwignię przyspieszacza zapłonu? Gaźnik z membraną? Ważne jest prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu, stan kondensatora. Uszczelniacze wału, szczelność misy korbowej, uszczelki gaźnika i króćca połączeniowego. Wyłącznik zapłonu sprawny?. Może kabelek, idący...
Czy ktoś ma schemat tego modułu, lub wie jak zmusić go do pracy z przerywaczem. Rozebrałem moduł. Schemat to typowa aplikacja układu MC3334. https://obrazki.elektroda.pl/9729760400_... Może teraz ktoś pokaże jak podłączyć go do przerywacza.
Jak zmasujesz ten przewód, to iskra zniknie. Ten przewód pewnie zwiera na stałe przerywacz.
Witam, dodam zdjęcia tego modułu , ale później bo rower jest w innym miejscu. Opisowo: to jest kostka z 3 przewodami (dwa na cewki magneta, trzeci do przerywacza zapłonu , oraz przewód z " fajka " na świece). Dołączam zdjęcia jakie mam aktualnie (z wyjęta cewka z magneta)
Widzę, że dalej coś jest nie tak jak powinno być. tylko czasem przebiera na obrotach Ta urwana "śrubka" mocująca przerywacz miała jednak wpływ na ustawienie zapłonu. Ciebie to jednak satysfakcjonuje. Ok. Twoja wola. Temat do zamknięcia.
Witam, mam problem z moim Simsonem, stał u mnie około 18 lat. Teraz go wyciągnąłem, założyłem nowy pływak (bo stary był połamany), zmieniłem wszystkie linki i zapalił. Jeździłem nim około dwa tygodnie ale stracił iskrę, to wymieniłem kondensator, cewkę zapłonową butelkową i przerywacz zapłonu. Jak już była iskra to i tak nie chciał odpalić. Rozkręciłem...
Sprawdź przerywacz zapłonu czy ma dobrą przerwę i czy dobrze się zamyka i otwiera. Sprawdź iskrę na kablu bez fajki. Przy obracaniu magnetem ręką wokół punktu zapłonu (tam i z powrotem) powinna być porządna iskra. Co to znaczy brak kompresji? Czym i jak mierzyłeś?
Zacznij od aparatu zapłonowego a dokładnie od znajdującego się w nim przerywacza zapłonu. Może mieć wypalone styki albo za małą przerwę. Najlepiej wymienić go na nowy i koniecznie fabryczny. Ustawić przerwę przerywacza na 0,5 mm i ustawić zapłon, najlepiej lampą stroboskopową a jak nie ma to w ostateczności kontrolką. I powinien maluszek śmigać.
Hehee :D Akumulator dopiero kupiony kilka tygodni temu...:D Bo jakby nie to to bym już dawno przerobił... Żarówek 6V i tak nie dostanę to muszą zostać 12V. A Ty masz przerywacz zapłonu mechaniczny czy elektroniczny i ile masz cewek pod magnetem ? Czyli wystarczy samą cewkę zmienić, akumulator i przerywacz ?
W czym problem, w połączeniu zapłonu? Cały zapłon ze swojego starego silnika możesz przełożyć do tego nowego i nadal będziesz miał elektronik a nie przerywacz
Jeśli dobrze wyprzedzenie zapłonu dobrze wyregulowane to podmień kondensator i sprawdź styki przerywacza.
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
Nie wykluczone, ja ostatnio znalazłem winowajcę swoich problemów z zapłonem. Platynka przerywacza złapała luz... objawy: czterotaktowanie, spadek mocy, problemy z gasnącym zimnym silnikiem.
Część elementów nie jest podłączona, przyjrzyj się im dokładniej, poprzesuwaj a zobaczysz gdzie leży problem. Iskrownikowi i przerywaczowi zmieniłeś name a powinieneś value.
A jak mam to sprawdzić?...i jescze jedno pytanko jak by chodził na jednym cylindrze to co mam zrobić??? Dodano po 19 powie mi ktos gdzie znajduje się przerywacz zapłonu w tych nowszych maluchach???
Witam, przewód z cewki nie może być podłączony do masy bo do masy łączy go przerywacz zapłonu. http://wsk.maeko.freehost.pl/INSTELEKTRY... http://wsk.maeko.freehost.pl/instelektry... I tu jeszcze; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... http://www.motocyklewsk.com/schemat.html Cewka była podłączona do obwodów zasilanych...
W czym ten zapłon chcesz przerobić? Chcesz go przerobić gruntownie czy tylko odciążyć przerywacz?
Poczytaj tutaj <http://www.nsu-riders.pl/index.php/t... Jak łykniesz trochę teorii: akumulator 6v, probówka samochodowa, woltomierz. Jeden koniec uzwojenia wzbudzenia jest na stałe przyłączony do masy, jedna szczotka również. Na korpusie prądnicy masz styki przerywacza zapłonu,...
Platynki się nie przestawią, tylko pewnie stopka przerywacza się ściera i zmniejsza się przerwa na przerywaczu, a co za tym idzie zmienia się punkt zapłonu. Tam ma być kawałek filcu nasączony olejem do smarowania krzywki. Jeśli zamontowałeś nowe platynki, to zapewne chińskie z plasteliny i nie dojdziesz do ładu, bo ciągle będzie się ścierać. Druga sprawa...
Jeżeli kranik paliwa jest oryginalny od MZ, to zobacz jak mocno z niego ( po zdjęciu wężyka z króćca przy gażniku) leci paliwo . W tym kraniku jest filtr paliwa , bywało że on się totalnie zapychał. Co mi jeszcze przyszło na myśl , to też tak bywało że po rozgrzaniu tracił swoje właściwości kondensator , ten co jest na płytce przerywacza zapłonu.
jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj...
Akumulator - jeśli prądnica nie ładuje, to go okresowo możesz doładowywać z prostownika. Odpadnie problem z umocowaniem i ustawieniem przerywacza zapłonu w przypadku przeróbki. Ewentualnie jeśli masz zdolności manualne i dostęp do obrabiarek to zainwestuj w CDI - chiński komplet kosztuje 100zł, a masz znakomite walory - silna iskra, bezobsługowość.
Witam. Mam problem z moim Suzuki Maruti 800cm3. Wypaliły mi się styki w przerywaczu zapłonu, nie mogąc go wykręcić wyciągnąłem cały aparat i nie zaznaczyłem w jakim był położeniu. Teraz wiem, że trzeba ustawić tłok 1 cylindra w górnej pozycji i włożyć aparat tak żeby była iskra na tym cylindrze. Proszę mi opisać co i jak mam zrobić.
Kontrolki od kierunków mogą chodzić dopiero przy jakimś obciążeniu (mogą być 2 lub 3 żarówki 21W).Na 49 zasilanie dopiero po włączeniu zapłonu.
do jakiego malucha chcesz go wsadzić? do eleganta czy zwykłego żeby chodził obrotomierz to musi mieć zasilanie i sygnał z czujnika na wale lub w starszych wersjach impuls z platynek (przerywacz zapłonu) Wydaje mi się że jeżeli go włożysz do eleganta to powinien pokazywać poprawnie gdyż czujnik daje impuls co każdy obrót wału w obu autach.
Zaletą plusa na masie było jeszcze wolniejsze zużycie świec zapłonowych, mniejsze wypalanie styków przerywacza zapłonu i co się okazało znacznie mniejsza emisja zakłóceń elektrycznych. W latach 1950-1980 w krajach demoludów taka świeca, czy "platynki" były dosyć cenne... A z własnego podwórka, wszystkie urządzenia telekomunikacyjne mają plus na masie...
Bo tak ma być. Iskra jest po zwarciu styków. Sprawdź czy nie ma zwarcia do masy na przerywaczu, wyczyść dobrze styki. Wyłącznik zapłonu i kabelek idący do niego.
W tym roczniku nie masz na pewno żadnego modułu. Aparat z mechanicznym przerywaczem.
1. Autor postu OBOWIĄZKOWO zamieści obrazki w pierwszym poście zgodnie z wymogami forum! 2. Jak najbardziej może być przerywacz samochodowy, jeśli jest na układzie U6043, to aby pracował normalnie przy mniejszym obciążeniu, wystarczy odłączyć mu nóżkę 7 od reszty układu. Wtedy układ będzie działać bez diagnozy przepalonej żarówki. Jeśli częstotliwość...
Zobacz taką ofertę [url=https://www.olx.pl/oferta/progcdi-r... Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Jeżeli masz w nim układ zapłonowy tradycyjny- na przerywaczu , to sprawdż przerwę na przerywaczu , czystość styków przerywacza, czy jest dobry kondensator -ten przy przerywaczu zapłonu ,czy sprawna jest cewka WN. Wreszcie świeca zapłonowa. Ustawienie punktu zapłonu . Dedykowana świeca to F-100 , lub 260 - tka . Używanie świecy F95 mija się z celem -...
przeciez rozdzielacz-palec podaje na poszczególne swiece iskrę czyli takjakby byłła 1 cewka do kazdej swiecy.....i trzeba wziąc pod uwage też jak przerywacz zapłonu do tego dostosowac??? Wiem jak dziala aparat zaplonowy :D Przerywacz tylko elektroniczny (cztery osobne przerywacze). Idea dzialania: Palec rozdzielacza wskazywalby ktora cewka ma wytworzyc...
przerywacz zapłonu regulacja elektroniczny przerywacz zapłonu schemat zapłonu zapłonu
schemat prasa hydrauliczna szybkozłączka pneumatyczna zimnego nawiewu
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Instrukcja obsługi Blaupunkt Valencia MP36 po polsku Nierozmrażający się parownik w lodówce Samsung RSH5PTPN - przyczyny i rozwiązania