Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Witam Prądnicy czy alternatora?
Wszystko pięknie tylko że ten regler u góry jest od CZ i o taki motor pewnie chodzi? Dodano po 44 (B+)=(+) akku czyli te czerwone kable na starym reglerze (B) (D-)=masa (DF)=biały kabel na starym reglerze (M) (D+)=szczotka plusowa prądnicy jeden z granatowych kabli(D)na starym reglerze (61)=kontrolka ładowania drugi granatowy kabel(D)najłatwiej sprawdzić...
Ponieważ optujesz za regulatorem z + na masie, podrzucam fotografie przepisu na taki regulator z książki Słodowego - Elektronika w moim samochodzie. Jest on wprawdzie na 12V, ale przez zmianę diody zenera powinno się dać przerobić to na 6 V. http://obrazki.elektroda.pl/1031279400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5064409100_1...
Nie jestem do końca pewny ale to chyba tak: szcz to D- , 6V to D+ , DF to wzb, tak podłązałem przy silniku SW 400 to tutaj będzie podobnie. Regulator powinien mieć zabezpieczenie przed błędnym podłączeniem krótkotrwałym . Tak więc podłącz tak jak podałem zapal motor i jak nie świeci się kontolka od ładowania i na akumulatorze jest około 7V to jest OK...
Można zbudować z stabilizatora napięcia i transformatora sieciowego układ wzbudzenia. Jaką wartość w Henrach ma dławik podany na schemacie pierwszym? Dziękuję.
Tutaj masz schemaciki
Oznaczenie na schemacie wygląda na tyrystory. Zwykle tyrystor ma na obudowie "śrubę" do przykręcania, i to jest jego anoda, a z drugiej strony wystaje katoda (większa) i bramka (mniejsza), to czasem są końcówki, czasem przewody (linki); między katodą i bramką potrafi przewodzić w obie strony, choć może niejednakowo.
No na pewno ETZ 250 rocznik 89 z zapłonem elektronicznym. To ten regulator się nadaje, czy nie bardzo? Jak tak, to jak go podłączyć, bo jestem zielony w tym temacie.
DF do "wzbudzenie", zacisk 51 do "+6V", D+ do "szczotki" i zacisk 61 też do "szczotki". Obudowa do masy. Dodano po 51 DF do "wzbudzenie", zacisk 51 do "+6V", D+ do "szczotki" i zacisk 61 też do "szczotki". Obudowa do masy.
Skoro tak, to najprędzej w poniedziałek prześlę Ci to co mam i tyle co wiem na temat wielofunkcyjnych regulatorów napięcia.
Poszukuję schematu regulatora napięcia do zasilania wzbudzenia agregatu najlepiej z 400V~ tak żebym otrzymał stały prąd 36V 3A. Jeśli ktoś udostępni taki schemat będę bardzo wdzięczny.
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb DF". Stary regulator posiada 5 styków tak jak oznaczyłem...
Post był raportowany. Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... w tym temacie opisalem problem na samym koncu
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
po co Ci regulacja napiecia ładowania???? jesli regulator jest sprawny to ładuje akumulator napieciem ok 14V a jesli gotuje Ci wode w akumulatorze to swiadczy ze akumulator jest do wymiany.... Moja mz śmiga na zwykłymregulatorze i nie gotuje mi wody.
Chyba była pomyłka w szukaniu. Znalazłem w TME następujące przekażniki o uzwojeniach na 24V: AM3-24CF, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), AM3-24B, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), FRC3-24F, obciążalność styków 70A, cena 13,90 zł (bez WAT)
To podłacz żarówke i zobacz czy rozświetla się wraz z obrotami, regulator elektroniczny do jakiś dziwny wynalazek najlepsze były te mechaniczne.
Cześć.Powinien pasować one mają zbliżone parametry.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Możesz przesłać fotke jego aby porównać , pozdrawiam
Jakos sobie poradziłem sam i regulator działa. Temat można usunąć.
kupiłem nowy Na krótko: Styki spinam
Witam, Czy na schemacie cewka oznaczona symbolem "W" to cewka wzbudzenia? Tak. Skąd wziąć opornik o takiej wartości jak R8? Odwinąć z rezystora drutowego mocy niskoomowego, pomiar takiej rezystancji jest możliwy za pomocą mostka Thomsona, większość renomowanych warsztatów powinna taki mieć. Co to za złącze oznaczone symbolem 31? Masa układu z blachą...
Schemat instalacji elektrycznej skoda 120
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Zapomniałem dodać że w obudowie TO-126. BUZ80A dlatego że ma na końcu 80-A czy dlatego że wynika to z twojej analizy a może rozbierałeś ten regulator.
Tak jak kolega wyżej napisał. Dodatkowo zwróć uwagę na zapis należy ustawić napięcie minimalne zasilania w regulatorze elektronicznym na wartość 120V lub wyższą (potencjometr napięcia minimalnego)] Nie wiem jak wygląda taka opcja w Twoim regulatorze, bo brak informacji o nim. Ale musisz o to też zadbać.
Regulator napięcia znajduje się w kabinie. Pod prawą pokrywą, obok deski rozdzielczej. Może być elektroniczny , jak na zdjęciu, albo mechaniczny.
Jak podłączyć elektroniczny regulator napięcia z przerywaczem kierunkowskazów 6V w Simsonie SR50? Jak sprawdzić czy jest sprawny regulator napięcia i czy jest ładowanie akumulatora?
Nie rozumiem po co chcesz stosować jakieś tandetne regulatory napięcia do sprzętu, który ma wbudowany elektroniczny regulator napięcia po stronie pierwotnej i kontrolę napięcia zasilania wzmacniaczy mocy? Po stronie pierwotnej trafa masz regulację płynną na triakach wpiętych szeregowo z uzwojeniem - płytka opisana jako control c board. Może ten wzmacniacz...
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
AVR, to tylko elektroniczny regulator napięcia. Inwerter, to coś innego. Na uzwojeniu generatora jest tabliczka na której pisze ile ma mocy ciągłej a ile w piku. Tak jest na moim, tylko ja mam 5.5 kW. Moc zdecydowanie przesadzona. Odkurzacz 1000W do gniazda to u mnie max. Ciekawe tylko czemu tak tanio?
Dwa razy mi się zdarzyło że nie odłączyłem w pośpiechu baterii i elektroniczny regulator napięcia poleciał. Dla bezpieczeństwa warto, na wszelki wypadek.
IŻ Jupiter 4 (Иж Юпитеl... Schemat podłączenia elektronicznego regulatora napięcia zamiast fabrycznego БПВ 14-10 (mam nadzieję, że poprawnie przetłumaczyłem oznaczenia na schemacie, jeśli nie, niech ktoś mnie poprawi): https://obrazki.elektroda.pl/6868129100_... https://obrazki.elektroda.pl/4181305600_...
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
mam problem kupiłem silnik od mz ts 250 i nie umiem podłączyć regulatora nap. ponieważ jest on elektroniczny i są w nim 3 styki a nad nimi pisze 1. szcz. 2. +6v 3. wzb. Nie wiem kompletnie co do czego mam schemat z tej strony http://arecki113.republika.pl/schematy/m... Jeżeli ktoś umie to podłączyć to bardzo prosze o odpowiedź
Witam Mam problem z ładowaniem MZ TS 250. Ostatnio próbowałem naprawić regulator poprzez jego ustawienie ale nic z tego nie wyszło. Na mierniku pokazywało że prąd ładujacy przy załaczonych światłach ma okolo 6 V. Po wyłaczeniu zapłonu i ponownym odpaleniu regulator - rozregulował sie. Wartości były inne. Słyszałem ze najlepszą metodą jest elektroniczny...
Można sprawdzić jaki prąd będzie przepuszczał elektroniczny regulator napięcia z duzego fiata stosowany do alternatora 6 diodowego. Regulator taki dostawał prąd po stacyjce i przepuszczał na wirnik prąd w granicach 3 amper. Regulator taki ograniczał prąd ładowania regulując natężenie prądu wzbudzania.
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
Czym można zastąpić elektroniczny regulator napięcia w prądnicy synchronicznej pirescieniowej o mocy 4kW? Ma ktoś pomysł jak zrobic prostą regulacje automatyczną? Jak wogóle odbywa sie regulacja takiej prądnicy. Pytam czysto teoretycznie.
Wiesz co, ostatnio ktoś mi opowiadał że założył elektroniczny regulator napięcia do prądnicy w C-360. Następnego dnia prądnica kompletnie spalona, regulator pewnie musiał dać prąd zwrotny. Szczęście że nie spaliła się instalacja elektryczna i cały ciągnik. Tak więc byłbym ostrożny co do tego nowego regulatora, bo może się okazać że produkują i sprzedają...
Czy do alternatora 6 diodowego można zastosować elektroniczny regulator napięcia ? wpinając go w obwód jak stary elektromechaniczny
Bardzo możliwe, że była tam dioda prostownicza do ładowania akumulatora. Jeżeli nie ma elektronicznego regulatora napięcia to nawet pewne, że ta dioda była. Odłącz ten kabelek i sprawdź czy nadal przepala bezpiecznik, jeżeli nie to masz zawarcie w alternatorze.
Jeśli jest na elektronicznym regulatorze napięcia sterowanie to możliwe że będzie działać bez uszkodzenia elektroniki zbyt mało danych o układzie zasilania i sterowania zabawki.
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
Jak podłaczyć w tym przypadku dławik? Obawiam się, że napięcie będzie za niskie jeśli zastosuję prostownik na 2 diodach. Okazuje się że mamy 4 diody prostownicze - mogę zrobić więc mostek gretza - a co z dławikiem? Drugie zagadnienie - jak pisałem można tanio kupić elektroniczny regulator napięcia pierwotnego oraz jonizator do łatwego zajarzenia łuku....
mam jeszcze jeden problem ( chyba ) - znajomy zobaczył ten altek i zapytał do czego to i odpowiedziałem że do 60 a on na to że się nie nadaje bo ma elektroniczny regulator napięcia bo może '' dawać " za duże napięcie podczas wyższych obrotów I że lepszy byłby ten mechaniczny ( stosowany w altkach w fiat 125 p) bo sam sobie mogę ustawić jakie mam max...
niewiem jak rozebrać prądnice w fiacie 126 i jak wymienić szczotki i czy moge zastosować elektroniczny regulator napięcia w typie z roku 87
mczapski napisał I po co stosować inny regulator skoro ten zamontowany jak rozumiem pracuje poprawnie. Problem w tym że rosyjski elektroniczny regulator napięcia typu 33 3702 OTK nie jest częścią zbyt dobrej jakości delikatnie mówiąc i dlatego szukam innych rozwiązań. Dziękuję wszystkim za pomoc. Wasze podpowiedzi pomogą nie tylko mnie ale i wszystkim...
Witam, mam problem z motocyklem CZ 175, chodzi oto że niema ładowania, wirnik na oko wyglądał całkiem dobrze, nowe szczotki... Motor ma założony elektroniczny regulator napięcia... Co moze być przyczyną??
:janekwzk - wyjaśnij mi w czym tkwi wyższość regulatora mechanicznego nad elektronicznym?
Załóż elektroniczny regulator. Zadbaj o odpowiednie połączenie elektryczne.
Jeżeli masz alternator fabrycznie zabudowany w widlaku i obroty alternatora są właściwe i ich wysokość jest zgodna z założeniami konstruktora a współpracował on z regulatorem mechanicznym to w ww regulatorze są nadpalone styki.Należy zdjąć puszkę z regulatora,oczyścić współpracujące ze sobą styki bardzo drobnym papierem ściernym a następnie przepolerować...
Kluczowe pytanie: jak stwierdzone jest, że alternator nie ładuje ? Bo świeci kontrolka/nie świeci kontrolka, czy rozładowuje akumulator, czy brak wymaganego napięcia w instalacji powyżej 12,7v czy amperomierzem? Spore kompendium dywagacji masz w wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Obecnie o świeceniu kontrolki ładowania...
nic nie piszesz jaka to prądnica i co ma zasilać. Oberzyj jak pracowały regulatory napięcia w takich samochodach jak SYRENA ,PF 126 (jednym słowem w samochodach bez alternatora) Może takie rozwiązanie cię zadowoli,a bez strat mocy. Jeżeli nie to w swoim czasie było publikowane dużo rozwiązań układów elektronicznych regulatorów napięcia do samochodów...
Dzisiaj zamontowałem zregenerowany alternator i nowy elektroniczny regulator napięcia, zamiast mechanicznego, obie te rzeczy były uszkodzone, teraz ładowanie na wolnych 26,5V czasami więcej, na podwyższonych 28V więc sprawa załatwiona. Dziękuje BANANvanDYK za wyjaśnienie i naprowadzenie.
Doszedłem co było przyczyną braku ładowania. Okazało się że nowy elektroniczny regulator napięcia jest uszkodzony i styk D+ ma zwarcie do masy. Dzięki za pomoc i zamykam temat :)
Poszukuję schematu elektronicznego regulatora napięcia do lokomotywy Sm30 Regulator ten był produkowany przez ZWAR Warszawa Lokomotywa którą uruchamiamy ma stary mechaniczny regulator oarty na stosach węglowych,który nie nadaje się do naprawy.Poszukuję dtr,schematu oraz samego regulatora ARP49/60 w dobrej cenie
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Napięcie pracy elektronicznego regulatora napięcia a podejrzewam że wiatrak będzie kręcił alternatorem 24V nie zmieni się z uwagi na to iż regulator jest zasilany z akumulatora z którego pobierzesz obciążenie. Napięcie jakie osiągniesz z tego alternatora regulator będzie utrzymywał na poziomie 28V.
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. Nie było mrozu i słabego akumulatora żeby nie odpalił! Oczywiście, taki skrót tylko do odpalenia... W czasie podróży padł elektroniczny regulator napięcia, zmostkowałem do masy. Przejechałem tak 700 km, z włączoną dmuchawą, światłami itp. żeby...
Ja celuje na większe napięcia bo mam 4 aku i UPS 48,V. To założenie dyskwalifikuje te moduły ze względu na zakres napięć. Tak czy inaczej jeżeli korzystamy z przetwornic to po naładowaniu akumulatora, wiatrak się rozbiega bez obciążenia. Musi być hamulec elektroniczny lub regulacja mechaniczna obrotów. Jeżeli masz dopasowaną napięciem prądnicę wystarczy...
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
W handlu są takowe elektroniczne regulatory napięcia na napięcie pracy 24V z minusem na masie w cenie około 40 zł.W samochodach ciężarowych STAR były montowane.Szukaj w sklepach z częściami zamiennymi do stara.Napięcie ładowania akumulatorów wynosi 28v
Witam ! Agregat ten to typowy Chińczyk .Pod osłoną zamontowany ma regulator AVR 5. Urządzenia elektroniczne można podłączać pod ten agregat , napięcie w miarę stabilne , częstotliwość zależna od równej pracy silnika. Regulator skłonny na uszkodzenia pod wpływem przeciążenia pradnicy. Pozdrawiam.
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
Post był raportowany. Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Falownik nic nie da. Kolega bonanza wyjaśnił sprawę. Radzę kupić odpowiedni do mocy cewki autotransformator lub elektroniczny regulator napięcia choćby na allegro i po problemie. Wydaje mi się że cena będzie zbliżona do falownika, a w przypadku regulatora elektronicznego dużo niższa. No i masz pewność uzyskania zamierzonego efektu bez dodatkowych komplikacji.
kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie problem polega na tym że nie chce się wzbudzać Dodano po 6 i jeszcze jedno może ma ktoś schemat elektronicznego regulatora napięcia do takiego agregatu???
To kupisz w każdym sklepie elektronicznym .
Kolego mateuszek3064 w żadnym wypadku nie rób takiego czegoś. W tym przypadku masz niczym nieograniczone napięcie i akumulatory mogą nawet eksplodować. Jak już chcesz tak zrobić to w szereg włącz żarówkę np. 21W i zaczynaj od najwolniejszych obrotów. Nigdy naprawdę nie miałeś do czynienia ze zwartych elektronicznym regulatorem napięcia? Ja miałem takich...
Nie czytacie tresci.. Wyraznie napisalem ze szukam SCHEMATU regulatora ELEKTRONICZNEGO, to ze firma Jezpol produkuje takie to wiem ale niestety oni schematy nie publikuja.. Powtarzam, wyraznie pytalem o schemat regulatora pradnicy elektronicznego..
Witam, polecam zastosowanie elektronicznego regulatora napięcia. Można kupić taki regulator za kilkadziesiąt złotych w firmie skuter dębica. Wykorzystuje on oryginalny opornik regulacyjny zamontowany w obudowie stojana, a sam regulator można przykręcić w miejsce starego.Jeśli prądnica jest sprawna skończa się kłopoty z ładowaniem. Regeneracja i regulacja...
Przesyłam Ci skany schematu połączenia alternator z regulatorem mechanicznym i elektronicznym.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Drodzy Panowie. Mam podobny problem i na dodatek jestem laikiem. Być może ktoś mi jednak doradzi. Otóż chcę nabyć agregat prądotwórczy do pieca gazowego Buderus. Agregat posiada elektroniczny regulator napięcia AVR Poczytałeś posty powyżej? Raczej nie. Pierwszy się nie nadaje bo to inwerter a czy ten drugi się nada nikt nie da gwarancji musisz spróbować...
Witam. Projektuję schemat elektronicznego regulatora napięcia. Gdy rozkręciłem ten regulator, to znalazłem dwa tranzystory w obudowie TO-92 o oznaczeniach liczbowych: - 812 - 307 Moje pytanie: co oznaczają te symbole? Jak je "rozszyfrować"? Mam na myśli: typ npn lub pnp, prąd kolektora, itp. Jeśli coś jest tu niezrozumiałego, to proszę pisać, a ja napiszę...
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Witam. Posiadam wojskowy agregat pad-8. Niestety Ktoś ukradł transformatory do regulacji napięcia. Chciałbym zbudować elektroniczny regulator, lub odbudować transformatory. Poszukuję wiedzy bądź schematów dzięki którym mógłbym odbudować regulator. W tym typie prądnicy wzbudzenie przychodzi na pierścienie wirnika a odbiór energii poprzez uzwojenie stojana....
http://obrazki.elektroda.pl/3241627100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3865496700_1... Witam Wszystkich, Bardzo proszę o podpowiedzi / rozwiązania na dwa następujące pytania. 1. Jaki elektroniczny regulator napięcia zastosować do alternatora [na zdjęciach] ? 2. Jak podłączyć regulator napięcia do tego alternatora ?...
A jaki prąd ?.Używam aktualnie do radiostacji z bezpiecznikiem elektronicznym.
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
Podstawowe przeróbki ( niedomagania) instalacji w maluchu to : zabudowa przekaźników świateł, podłaczenie światła stopu bezpośrednio z akumulatora, zastosowanie elektronicznego przerywacza kierunkowskazów, podłączenie obwodu kierunkowskazów oddzielnym obwodem z akumulatora, sprawdzenie "masy" żarówek , alternatora, silnika itp, zabudowa elektronicznego...
Musisz tylko wiedzieć, że w obecnych samochodach kontrolowanie lampki nie pochodzi z mechanicznego regulatora napięcia jak w traktorze z lat '60. Oczywiście że obecnie nie jest to sterowane żadnym mechanicznym regulatorem. Jeśli przeanalizowałbyś schemat dowolnego alternatora z elektronicznym regulatorem napięcia (a szczególnie sam schemat regulatora)...
(at)bonifacy_010 zanim zabierzesz się za rozbieranie całego alternatora, najpierw sprawdź czy wirnik nie ma przerwy w uzwojeniu, oraz czy szczotki mają pewny kontakt z pierścieniami ślizgowymi. Piszesz, że regulator jest na zewnątrz, to sprawdź napięcia na wejściu regulatora oraz na jego wyjściu (wskazane byłoby też zmierzyć prąd wzbudzania podawany...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Przypuszczalnie jako czujnik temperatury dokładniejszy będzie wyspecjalizowany układ scalony, np. LM35 (napięcie 10mV/C, około 0 w 0 C), LM134 (prąd ~T), LM135 (napięcie 10mV/K), niż dioda.
Witam. ;) kupiłem niedawno MZ 250 TS. niestety jest w niej popiepszona instalacja. Kupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia, akumulator i cekwe, wszystko na 6 V. niestety narazie nie ma mi kto tego podlączyć.. a ze schematu sam nie potrafie.. chciałbym zrobić tylko tak, by była iskra i ładowanie. Ale jest problem, bo jeśli miałbym kupić wiązke...
Tu masz schemat: http://obrazki.elektroda.pl/1976595700_1... Układ wyjść alternatora w zaporożcu jest dość rozbudowany, bo jest wzbogacony o układ blokowania rozrusznika. To dwa wyjścia oznaczone symbolami ~. Ale to może zostać niepodłączone. Ш - to szczotka. Można stary regulator zastąpić elektronicznym.
Witam Jeżeli moc generatora agregatu prądotwórczego 80 kW to zapewne jest to generator synchroniczny 3-faz. A pomierzone napięcie w stanie bez obciążenia fazowe czy międzyfazowe ? Napięcie wyjściowe z agregatu będzie się wahać zależnie od obciążenia , z powodu spadku obrotów silnika napędowego . Można poszukać w necie i zakupić elektroniczny regulator...
Witam wszystkich, jak w temacie, posiadam motor MZ 150, mechaniczny regulator napięcia odmówił posłuszeństwa (jak w niego stuknę to czasami działa), chcąc trochę zaoszczędzić znalazłem w domu elektroniczny regulator napięcia firmy JEZPOL RNS - 3 z trzema stykami 1-15/54 2-R 3-M Stary regulator w mz ma tych wyjść 5 to jest: D-, DF, 61, D+, 51. teraz...
Można bez problemów kupić regulator napięcia od Trabanta 6V, 30A mechaniczny i elektroniczny.
A zegary od paliwa i temperatury tez szaleją?,jeśli tak, to regulator napięcia (taka mała czarna kosteczka z trzema wyjściami pod deską rozdzielczą.-20 zł.w sklepie elektronicznym)
Zastosowany jest rosyjski alternator bez szczotek, jak podłączyć do niego regulator napięcia RC12, lub RA2/B. Z instalacji gruby czerwony przewód jest podłączony do zacisku śrubowego, od przekaźnika rozrusznika przewód koloru niebieskiego jest dołączony do zacisku alternatora, i z tego zacisku wyprowadzony jest też przewód koloru niebieskiego wolny...
Witam,nie musi być darligton/to układ dwóch tranzystorów w jednej obudowie/,ale na wszelki wypadek tranzystor n.p.n średniej mocy,ja zastosowałem BD285 i przekaźnik R15,układ działa baz zakłóceń do dzisiaj. We wcześniejszym poście jest schemat z podłączeniem cewki przekaźnika do uzwojenia wzbudzenia w alternatorze,ale takie połączenie może mieć zły...
regulator elektroniczny napięcia elektroniczny regulator regulator elektroniczny
pilot zmiennym kodem nagrać dekodera komputer niemieckie kolumny
Kompatybilność pilota RAVO GK-SS11 z innymi dekoderami Podłączenie filtra LTE przed zasilaczem - czy to możliwe?