Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Witam Prądnicy czy alternatora?
Wszystko pięknie tylko że ten regler u góry jest od CZ i o taki motor pewnie chodzi? Dodano po 44 (B+)=(+) akku czyli te czerwone kable na starym reglerze (B) (D-)=masa (DF)=biały kabel na starym reglerze (M) (D+)=szczotka plusowa prądnicy jeden z granatowych kabli(D)na starym reglerze (61)=kontrolka ładowania drugi granatowy kabel(D)najłatwiej sprawdzić...
Ponieważ optujesz za regulatorem z + na masie, podrzucam fotografie przepisu na taki regulator z książki Słodowego - Elektronika w moim samochodzie. Jest on wprawdzie na 12V, ale przez zmianę diody zenera powinno się dać przerobić to na 6 V. http://obrazki.elektroda.pl/1031279400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5064409100_1...
Nie jestem do końca pewny ale to chyba tak: szcz to D- , 6V to D+ , DF to wzb, tak podłązałem przy silniku SW 400 to tutaj będzie podobnie. Regulator powinien mieć zabezpieczenie przed błędnym podłączeniem krótkotrwałym . Tak więc podłącz tak jak podałem zapal motor i jak nie świeci się kontolka od ładowania i na akumulatorze jest około 7V to jest OK...
Tutaj masz schemaciki
Można zbudować z stabilizatora napięcia i transformatora sieciowego układ wzbudzenia. Jaką wartość w Henrach ma dławik podany na schemacie pierwszym? Dziękuję.
Chyba była pomyłka w szukaniu. Znalazłem w TME następujące przekażniki o uzwojeniach na 24V: AM3-24CF, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), AM3-24B, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), FRC3-24F, obciążalność styków 70A, cena 13,90 zł (bez WAT)
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Oznaczenie na schemacie wygląda na tyrystory. Zwykle tyrystor ma na obudowie "śrubę" do przykręcania, i to jest jego anoda, a z drugiej strony wystaje katoda (większa) i bramka (mniejsza), to czasem są końcówki, czasem przewody (linki); między katodą i bramką potrafi przewodzić w obie strony, choć może niejednakowo.
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
DF do "wzbudzenie", zacisk 51 do "+6V", D+ do "szczotki" i zacisk 61 też do "szczotki". Obudowa do masy. Dodano po 51 DF do "wzbudzenie", zacisk 51 do "+6V", D+ do "szczotki" i zacisk 61 też do "szczotki". Obudowa do masy.
Tak jak kolega wyżej napisał. Dodatkowo zwróć uwagę na zapis należy ustawić napięcie minimalne zasilania w regulatorze elektronicznym na wartość 120V lub wyższą (potencjometr napięcia minimalnego)] Nie wiem jak wygląda taka opcja w Twoim regulatorze, bo brak informacji o nim. Ale musisz o to też zadbać.
Skoro tak, to najprędzej w poniedziałek prześlę Ci to co mam i tyle co wiem na temat wielofunkcyjnych regulatorów napięcia.
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
Poszukuję schematu regulatora napięcia do zasilania wzbudzenia agregatu najlepiej z 400V~ tak żebym otrzymał stały prąd 36V 3A. Jeśli ktoś udostępni taki schemat będę bardzo wdzięczny.
Regulator napięcia znajduje się w kabinie. Pod prawą pokrywą, obok deski rozdzielczej. Może być elektroniczny , jak na zdjęciu, albo mechaniczny.
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
Post był raportowany. Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb DF". Stary regulator posiada 5 styków tak jak oznaczyłem...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... w tym temacie opisalem problem na samym koncu
po co Ci regulacja napiecia ładowania???? jesli regulator jest sprawny to ładuje akumulator napieciem ok 14V a jesli gotuje Ci wode w akumulatorze to swiadczy ze akumulator jest do wymiany.... Moja mz śmiga na zwykłymregulatorze i nie gotuje mi wody.
To podłacz żarówke i zobacz czy rozświetla się wraz z obrotami, regulator elektroniczny do jakiś dziwny wynalazek najlepsze były te mechaniczne.
Cześć.Powinien pasować one mają zbliżone parametry.
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Możesz przesłać fotke jego aby porównać , pozdrawiam
Kolega poszukuje schematu - elektronicznego regulatora napięcia alternatora - do skody 120. Może ktoś go ma i pomoże :D
Jakos sobie poradziłem sam i regulator działa. Temat można usunąć.
Zastosowałem przekaźnik 24v dc .Łączę dodatkowo przez bezpiecznik przewód od alternatora 30+ z przekaźnikiem pin30 i pin87 łączę z 15 regulatora napięcia -regulator mierzy napięcie na śrubie 30+ alternatora.Natomiast cewkę przekaźnika połączyłem 85 do masy a 86 z przewodem przychodzącym ze stacyjki zasilającym pin 15 regulatora.Teraz po włączeniu stacyjki...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
kupiłem nowy Na krótko: Styki spinam
Załóż elektroniczny regulator. Zadbaj o odpowiednie połączenie elektryczne.
Witam, Czy na schemacie cewka oznaczona symbolem "W" to cewka wzbudzenia? Tak. Skąd wziąć opornik o takiej wartości jak R8? Odwinąć z rezystora drutowego mocy niskoomowego, pomiar takiej rezystancji jest możliwy za pomocą mostka Thomsona, większość renomowanych warsztatów powinna taki mieć. Co to za złącze oznaczone symbolem 31? Masa układu z blachą...
Zapomniałem dodać że w obudowie TO-126. BUZ80A dlatego że ma na końcu 80-A czy dlatego że wynika to z twojej analizy a może rozbierałeś ten regulator.
Witam ! Agregat ten to typowy Chińczyk .Pod osłoną zamontowany ma regulator AVR 5. Urządzenia elektroniczne można podłączać pod ten agregat , napięcie w miarę stabilne , częstotliwość zależna od równej pracy silnika. Regulator skłonny na uszkodzenia pod wpływem przeciążenia pradnicy. Pozdrawiam.
mam problem kupiłem silnik od mz ts 250 i nie umiem podłączyć regulatora nap. ponieważ jest on elektroniczny i są w nim 3 styki a nad nimi pisze 1. szcz. 2. +6v 3. wzb. Nie wiem kompletnie co do czego mam schemat z tej strony http://arecki113.republika.pl/schematy/m... Jeżeli ktoś umie to podłączyć to bardzo prosze o odpowiedź
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Nie rozumiem po co chcesz stosować jakieś tandetne regulatory napięcia do sprzętu, który ma wbudowany elektroniczny regulator napięcia po stronie pierwotnej i kontrolę napięcia zasilania wzmacniaczy mocy? Po stronie pierwotnej trafa masz regulację płynną na triakach wpiętych szeregowo z uzwojeniem - płytka opisana jako control c board. Może ten wzmacniacz...
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
:janekwzk - wyjaśnij mi w czym tkwi wyższość regulatora mechanicznego nad elektronicznym?
Jak podłączyć elektroniczny regulator napięcia z przerywaczem kierunkowskazów 6V w Simsonie SR50? Jak sprawdzić czy jest sprawny regulator napięcia i czy jest ładowanie akumulatora?
Jaki masz regulator napięcia, elektroniczny czy mechaniczny?
Ja celuje na większe napięcia bo mam 4 aku i UPS 48,V. To założenie dyskwalifikuje te moduły ze względu na zakres napięć. Tak czy inaczej jeżeli korzystamy z przetwornic to po naładowaniu akumulatora, wiatrak się rozbiega bez obciążenia. Musi być hamulec elektroniczny lub regulacja mechaniczna obrotów. Jeżeli masz dopasowaną napięciem prądnicę wystarczy...
Mam stary rosyjski alternator. Chciałem go założyć do traktora. Co mam podłączyć do szczotek? Bo jest wyjście ze szczotek, nie ma regulatora, szczotki są bez oznaczeń. Jaki zastosować regulator napięcia elektroniczny czy mechaniczny?
Przesyłam Ci skany schematu połączenia alternator z regulatorem mechanicznym i elektronicznym.
Dwa razy mi się zdarzyło że nie odłączyłem w pośpiechu baterii i elektroniczny regulator napięcia poleciał. Dla bezpieczeństwa warto, na wszelki wypadek.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
Nie czytacie tresci.. Wyraznie napisalem ze szukam SCHEMATU regulatora ELEKTRONICZNEGO, to ze firma Jezpol produkuje takie to wiem ale niestety oni schematy nie publikuja.. Powtarzam, wyraznie pytalem o schemat regulatora pradnicy elektronicznego..
Przypuszczalnie jako czujnik temperatury dokładniejszy będzie wyspecjalizowany układ scalony, np. LM35 (napięcie 10mV/C, około 0 w 0 C), LM134 (prąd ~T), LM135 (napięcie 10mV/K), niż dioda.
Witam Mam problem z ładowaniem MZ TS 250. Ostatnio próbowałem naprawić regulator poprzez jego ustawienie ale nic z tego nie wyszło. Na mierniku pokazywało że prąd ładujacy przy załaczonych światłach ma okolo 6 V. Po wyłaczeniu zapłonu i ponownym odpaleniu regulator - rozregulował sie. Wartości były inne. Słyszałem ze najlepszą metodą jest elektroniczny...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Automatic Voltage Regulator - AVR Automatyczny regulator napięcia jest to urządzenie elektroniczne, które w agregacie prądotwórczym samoczynnie utrzymuje napięcie wyjściowe na stałym i niezmiennym poziomie niezależnie od obciążenia. Agregaty wyposażone w układ AVR stosuje się do zasilania delikatnego sprzętu elektronicznego. Najważniejszy parametr to...
Faktycznie, ten alternator może mieć plus na korpusie. A wtedy nie nadaje się do ciągnika. Zapomnij też o mechanicznym regulatorze napięcia i od razu kup elektroniczny. Ale najpierw sprawdź, biegunowość tego alternatora.
AVR, to tylko elektroniczny regulator napięcia. Inwerter, to coś innego. Na uzwojeniu generatora jest tabliczka na której pisze ile ma mocy ciągłej a ile w piku. Tak jest na moim, tylko ja mam 5.5 kW. Moc zdecydowanie przesadzona. Odkurzacz 1000W do gniazda to u mnie max. Ciekawe tylko czemu tak tanio?
Witam - istotne są wymiary oraz napięcie zasilania silniczka . Każdy silniczek jest osobno sterowany regulatorem a całość żyroskopem elektronicznym .
Pewnie chodzi o regulator alternatora, ja swego czasu do yamahy xs 400 zastosowałem regulator napięcia elektroniczny od łady ,tylko trzeba pozmieniać troszkę w instalacji. :!:
Już wiem - to nie jest regulator napięcia tylko przekaźnik elektroniczny,a załącza się przy wysterowaniu napięciem stałym od 3 do 6 volt.
Dzień dobry. Mam w ofercie komponenty elektroniczne: kondensatory,rezystory, regulatory napięcia,mikroukłady. Chętnych zapraszam do kontaktu mailowego.
Czy do alternatora 6 diodowego można zastosować elektroniczny regulator napięcia ? wpinając go w obwód jak stary elektromechaniczny
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem napięcia (na schemacie). Podaj model regulatora napięcia, masz mechaniczny czy nowszy elektroniczny?
Witam !! Zasadniczo w polonezach montowano alternatory 9 diodowe. Zastosowanie alternatora 6-cio diodowego z regulatorem 9d się nie powiedzie. Załączam sklecone przed chwilą schematy dla pokazania różnic w obu przypadkach. Przy wymianie alternatora zalecam też wymianę regulatora napięcia na elektroniczny, napięcie w instalacji jest wtedy bardziej stabilne....
Czym można zastąpić elektroniczny regulator napięcia w prądnicy synchronicznej pirescieniowej o mocy 4kW? Ma ktoś pomysł jak zrobic prostą regulacje automatyczną? Jak wogóle odbywa sie regulacja takiej prądnicy. Pytam czysto teoretycznie.
Mogę tylko zgadywać, że "modyfikowana sinusoida" tak sieje, że elektroniczny regulator głupieje. Pompki starej konstrukcji źle znoszą takie napięcie, ale zasadniczo działają, bo właśnie starszą konstrukcję IBO miałem jako obiegową w instalacji solarnej i oprócz charakterystycznego brzęczenia i większego nagrzewania dawała radę przy zasilaniu awaryjnym...
Jeśli jest na elektronicznym regulatorze napięcia sterowanie to możliwe że będzie działać bez uszkodzenia elektroniki zbyt mało danych o układzie zasilania i sterowania zabawki.
To kupisz w każdym sklepie elektronicznym .
Jeżeli masz alternator fabrycznie zabudowany w widlaku i obroty alternatora są właściwe i ich wysokość jest zgodna z założeniami konstruktora a współpracował on z regulatorem mechanicznym to w ww regulatorze są nadpalone styki.Należy zdjąć puszkę z regulatora,oczyścić współpracujące ze sobą styki bardzo drobnym papierem ściernym a następnie przepolerować...
Alternator 9-diodowy samowzbudzający . Regulator napięcia elektroniczny na obudowie alternatora .
Napięcie pracy elektronicznego regulatora napięcia a podejrzewam że wiatrak będzie kręcił alternatorem 24V nie zmieni się z uwagi na to iż regulator jest zasilany z akumulatora z którego pobierzesz obciążenie. Napięcie jakie osiągniesz z tego alternatora regulator będzie utrzymywał na poziomie 28V.
A jaki prąd ?.Używam aktualnie do radiostacji z bezpiecznikiem elektronicznym.
Tak też zrobiłem. Wymieniłem mechaniczny regulator napięcia na elektroniczny. Kierunkowskazy błyskają aż miło. :D
Można sprawdzić jaki prąd będzie przepuszczał elektroniczny regulator napięcia z duzego fiata stosowany do alternatora 6 diodowego. Regulator taki dostawał prąd po stacyjce i przepuszczał na wirnik prąd w granicach 3 amper. Regulator taki ograniczał prąd ładowania regulując natężenie prądu wzbudzania.
Ile masz diod prostowniczy 6 czy 9 w tym 3 małe na wyjście do regulatora?
Nada się. Takie coś tez może być: https://allegro.pl/oferta/termostat-elek... Ale to już kupisz co chcesz. Ważna jest obciążalność styków i napięcie robocze.
Tu masz schemat: http://obrazki.elektroda.pl/1976595700_1... Układ wyjść alternatora w zaporożcu jest dość rozbudowany, bo jest wzbogacony o układ blokowania rozrusznika. To dwa wyjścia oznaczone symbolami ~. Ale to może zostać niepodłączone. Ш - to szczotka. Można stary regulator zastąpić elektronicznym.
Witam , zastąpiłem regulator napięcia mechaniczny elektronicznym ale na biegu jałowym napięcie jes zbyt niskie około 12,8Vczy pomoże wstawienie rezystora nastawnego na zacisku miedzy uzwojeniem wzbudzenia a regulatorem ? temat proszę poprawić pkt11 regulaminu.momik12
Post był raportowany. Przeniosłem z: Zasilanie układów elektronicznych
A zegary od paliwa i temperatury tez szaleją?,jeśli tak, to regulator napięcia (taka mała czarna kosteczka z trzema wyjściami pod deską rozdzielczą.-20 zł.w sklepie elektronicznym)
Różnie może być, ale obstawiam że wyprowadzone 3 fazy i szczotki (tylko takie domysły bo na oczy nie widziałem tego alternatora). Nie problem to sprawdzić i podstawić do tego regulator elektroniczny
To regulator elektroniczny z ogranicznikiem napięcia który może pracować z zwykłym alternatorem A-120 D+ - zasilanie po zapłonie DF - szczotka D- - masa Y - wyjście z gwiazdy X w kółku - kontrolka
Witam Nie wiem czy podane wartości napięcia są poprawne. Widać natomiast że regulacja jest zrobiona w sposób elektroniczny, a sam układ regulatora jest zalany żywicą. Zobacz co to jest za element (zapewne tyrystor lub mos-fet) na miedziany radiatorze. Odpisz jego oznaczenie i pomierz czy jest sprawny.
Jakiś regulator napięcia. Gdzie on pracuje zapodaj zdjęcia płytki
IŻ Jupiter 4 (Иж Юпитеl... Schemat podłączenia elektronicznego regulatora napięcia zamiast fabrycznego БПВ 14-10 (mam nadzieję, że poprawnie przetłumaczyłem oznaczenia na schemacie, jeśli nie, niech ktoś mnie poprawi): https://obrazki.elektroda.pl/6868129100_... https://obrazki.elektroda.pl/4181305600_...
Bardzo możliwe, że była tam dioda prostownicza do ładowania akumulatora. Jeżeli nie ma elektronicznego regulatora napięcia to nawet pewne, że ta dioda była. Odłącz ten kabelek i sprawdź czy nadal przepala bezpiecznik, jeżeli nie to masz zawarcie w alternatorze.
mogę nawet zrobić tak przy tym mechanicznym że ładowanie będzie koło 15-16V tylko moim zdaniem to nie jest rozwiązanie problemu bo teraz regulatory są tylko elektroniczne
To ja bym powiedział, że praktycznie nie ma żadnej stabilizacji napięcia. A tak z ciekawości, jaki jest alternator 6 czy 9 diodowy i jaki regulator napięcia mechaniczny czy elektroniczny?
Wiesz co, ostatnio ktoś mi opowiadał że założył elektroniczny regulator napięcia do prądnicy w C-360. Następnego dnia prądnica kompletnie spalona, regulator pewnie musiał dać prąd zwrotny. Szczęście że nie spaliła się instalacja elektryczna i cały ciągnik. Tak więc byłbym ostrożny co do tego nowego regulatora, bo może się okazać że produkują i sprzedają...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
To nie przekaźnik, a REGULATOR NAPIĘCIA. I bez problemu kupisz elektroniczny zamiennik. Standardowy regulator napięcia do alternatora sześciodiodowego. Cały czas do kupienia jako część zamienna do żuka, czy innego starszego pojazdu krajowej produkcji. Ważne, by podać typ alternatora przy zakupie.
niewiem jak rozebrać prądnice w fiacie 126 i jak wymienić szczotki i czy moge zastosować elektroniczny regulator napięcia w typie z roku 87
mam jeszcze jeden problem ( chyba ) - znajomy zobaczył ten altek i zapytał do czego to i odpowiedziałem że do 60 a on na to że się nie nadaje bo ma elektroniczny regulator napięcia bo może '' dawać " za duże napięcie podczas wyższych obrotów I że lepszy byłby ten mechaniczny ( stosowany w altkach w fiat 125 p) bo sam sobie mogę ustawić jakie mam max...
Witam, mam problem z motocyklem CZ 175, chodzi oto że niema ładowania, wirnik na oko wyglądał całkiem dobrze, nowe szczotki... Motor ma założony elektroniczny regulator napięcia... Co moze być przyczyną??
Jeżeli zależy Ci na oryginale to koledzy odpowiedzieli, ale jak chcesz to usprawnić i unowocześnić to wywal to i wstaw elektroniczny regulator do tego alternatora.
Założyłem że prąd ureguluje regulatorem PWM a napięcie automatycznym modułem ładowania akumulatora. Ale regulator PWM nie reguluje ani napięcia, ani prądu, tylko naprzemiennie załącza i wyłącza, miernik pokaże wartość średnią, ale nie możesz podać "poszatkowanego" napięcia na żaden układ elektroniczny. Regulator PWM nadaje się do silników, taśm LED...
Można bez problemów kupić regulator napięcia od Trabanta 6V, 30A mechaniczny i elektroniczny.
Mało który bizon ma dwa sprawne akumulatory i stąd się biorą później problemy. Regulatory mechaniczne sterują się prądem a elektroniczne napięciem.
elektroniczny regulator napięcia elektroniczny regulator regulator elektroniczny
czujnik biegu wstecznego pompa głębinowa uszkodzona wymiana silnika nawiewu
uszkodzony rezystor dmuchawy alekz lampa
Mocowanie magnesów stałych na wirniku aluminiowym w generatorze Kod błędu E0 lub EO na lodówce Amica - co oznacza?