Ponieważ optujesz za regulatorem z + na masie, podrzucam fotografie przepisu na taki regulator z książki Słodowego - Elektronika w moim samochodzie. Jest on wprawdzie na 12V, ale przez zmianę diody zenera powinno się dać przerobić to na 6 V. http://obrazki.elektroda.pl/1031279400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5064409100_1...
Witam.! Chciałbym wiedzieć jak podłączyć elektroniczny regulator prądnicy motocykla "MZ" typ RP-15t w miejsce starego regulatora mechanicznego. Zaciski starego mechanicznego regulatora nie mają żadnych oznaczeń. Proszę o schemat.
Na pewno ETZ? a nie MZ? bo stary to masz regulator na prądnice a nie alternator.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
To niech będzie i prądnica ale regulator też na pewno jest i być może to jego wina , a jaki on jest mechaniczny czy elektroniczny. Jeżeli prądnica to pewnie mechaniczny.
Czy ktoś na forum zajmował się regulatorami prądnic 50 - 500 kW w agregatach prądotwórczych? Oczywiście chodzi o regulatory elektroniczne.
Jedną szczotkę zmasować drugą podłączyć do regulatora o ozn.-szcz jednocześnie podpinając w to miejsce kontrolkę , 6V+ podłączyć do akumulatora, jeden koniec stojana zmasować drugi koniec podłączyć pod wzb.-regulatora , drugi koniec kontrolki do plusa po zapłonie.P
Można zbudować z stabilizatora napięcia i transformatora sieciowego układ wzbudzenia. Jaką wartość w Henrach ma dławik podany na schemacie pierwszym? Dziękuję.
To opowiedz w jakich okolicznościach zdechło. Typ ciagnika, alternator czy prądnica, jaki regulator mechaniczny czy elektroniczny , czy na ciągniku albo narzędziu przypiętym było coś spawane?
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Witam... Podłącz 1. zamiast D+ 2. zielono-czerw. zam.51 do +6V. 3. ziel.-nieb.45 z pod Df do wzbudzenia. Powinno działać.
mam problem z podłączeniem regulatora napiecia w jawie z prądnicą 6V 75W stary regulator był mechaniczny i sie rozleciał kupiłem nowy elektroniczny i nie mam pojecia jak go podłączyć ponieważ na nim są inne oznaczenia w starym byłu kolejno oznaczenia " D, M, B " a w nowym jest " szcz, +6V, wzb " prosze o pomoc bo nie chce spalic tego regulatora o ile...
Chyba była pomyłka w szukaniu. Znalazłem w TME następujące przekażniki o uzwojeniach na 24V: AM3-24CF, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), AM3-24B, obciążalność styków 70/80A, cena 11,90 zł (bez WAT), FRC3-24F, obciążalność styków 70A, cena 13,90 zł (bez WAT)
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. Moim zdaniem schemat źle przerysowany, bo w takiej formie by działał na odwrót. Czy uzwojenie wzbudzenia jest połączone ze szczotką? Do prądnicy regulator musi mieć trochę inne rozwiązanie niż do alternatora, prócz regulacji napięcia jest stosowany wyłącznik prądu zwrotnego...
Do podanych typów prądnic dedykowane były odpowiednie typy regulatorów. P20c - Rg15c P20d - Rg15d Różnice miedzy nimi były w wewnętrznych połączeniach. Na szybko znaleziony wątek [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... (końcowe posty) pozwoli Ci po części zrozumieć różnice. Poszukaj jeszcze, na Elektrodzie było gdzieś to dokładniej...
Szkoda słów rysunek prawdę ci powie a regulatory elektroniczne do prądnic były owszem w sprzedaży , a nie lepiej wcisnąc tam alternator?
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
OK, narysowałem sobie schemat mojego regulatora: http://obrazki.elektroda.pl/5919379200_1... Grube zwoje to zwoje drutem 1,5mm2, a pod nimi dwie zwykle cewki przekaźnikowe 12V zasilane po załączeniu styku prawego przekaźnika. Na B+ podane jest cały czas 12V z akumulatora, styk ten w czasie spoczynku jest rozłączony. W drugim przekaźniku w...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Mała stabilizacja trzeba równomiernie obciążać fazy Silnik 7kw krenci jak należy A wiertarka 500w nawet drgnie i Ponoć trzeba by było zastosować stabilizację regulatorem avr Znalazłem regulator do prądnic szczotkowych( sr 170 ) ale moja wiedza jest niewystarczająca by stwierdzić czy nie wywalę kasy w błoto
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Ja celuje na większe napięcia bo mam 4 aku i UPS 48,V. To założenie dyskwalifikuje te moduły ze względu na zakres napięć. Tak czy inaczej jeżeli korzystamy z przetwornic to po naładowaniu akumulatora, wiatrak się rozbiega bez obciążenia. Musi być hamulec elektroniczny lub regulacja mechaniczna obrotów. Jeżeli masz dopasowaną napięciem prądnicę wystarczy...
A jestes pewien że prądnica ładuje?
(at)3301 Obecnie jest dostępna cała gama elektronicznych regulatorów AVR, więc dławik czy gigantyczny potencjometr drutowy są zbędne.
No i zrobione postąpiłem prawie tak jak napisał kolega Adasku z ta różnicą że po przełączeniu akumulatora przed odpaleniem silnika zwarłem wyłacznik prądu zwrotnego w regulatorze i ze zwartym odpaliłem silnik, pochodził tak ok 30s i po sprawie prądnica już ma odpowiednią biegunowość.
Wiesz co, ostatnio ktoś mi opowiadał że założył elektroniczny regulator napięcia do prądnicy w C-360. Następnego dnia prądnica kompletnie spalona, regulator pewnie musiał dać prąd zwrotny. Szczęście że nie spaliła się instalacja elektryczna i cały ciągnik. Tak więc byłbym ostrożny co do tego nowego regulatora, bo może się okazać że produkują i sprzedają...
Zamówiłem nowy regulator napięcia z Allegro. Będzie we wtorek. Jak nie będzie dalej ładowania, jadę do serwisu, który regenerował prądnice. Dodano po 2 Jednak nie mogłem wytrzymać i sprawdziłem w opisany przez Was sposób prądnice, podając jej napiecie z akumulatora na zaciski 51 i 67. Prądnica ani dygnie, iskrzy przy podłączaniu. Regulator mam elektroniczny...
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
Mylisz się, rocznik 90 miał jeszcze prądnicę, alternator opcjonalnie, za dopłatą. Viper, ale może założyć regulator elektroniczny, np ERNAP
Witam wszystkich. Moje pytanie zwiazane z podlaczeniem elektronicznego regulatora napiecia (6V, prądnica) do CZ 350. Oryginalnie był zamontowany mechaniczny, niestety przestał działać. Zakupiłem w sklepie zamiennik od "MZ" Typ RP-15t. Na starym były oznaczenia (O) (M) (B) Na nowym (szcz.) (+6V) (wzb.) Niewiem zabardzo co równa sie czemu, czy podpiąc...
Prądnica wymaga elektromechanicznego regulatora. Nie koniecznie. Można można zrobić elektroniczny, bo nie wiem czy takie gotowe są dostępne.
Witam Prądnicy czy alternatora?
Zepsuta prądnica. Rezystor nie upalony?
W mztktach starszych serii były stosowane prądnice 6V, zdaje się 60W. Były one wyposażane w coś, co określa się mianem cewki wzbudzenia lub cewki wyzwalającej (według książki). Jaka jest jej dokładna rola? Czy stosując regulator elektroniczny można ominąć ten element?
Moc prądnic w c 330 i c 360 (te same prądnice zazwyczaj) były na poziomie 150 watt. Musisz podjechać do sklepu z częściami do tych ciągników, nawet nie wiem czy te regulatory są jeszcze w sprzedaży. A drugie rozwiązanie to po prostu zmiana z plusa na masie na minus i zakup elektronicznego regulatora prądnicy np do fiata 126p. P.S. Dla regulatora mechanicznego...
Posiadam elektroniczny regulator prądnicy typ: RP-15t. Napięcie znamionowe wynosi 6V a prąd 10A. Jest w nim uszkodzony element pododbny do tranzystora BD911 , nie posiada żadnych oznaczeń. Czy ktoś może posiada schemat tego regulatora lub jakieś dane dotyczące tej części. Regulator był zamontowany w MZ TS 150. Pozdro :)
Kierowcy nazywają to wyłącznikiem masy chociaż jest na plusie. Masz alternator czy jeszcze prądnicę 300W?, Regulator wibracyjny czy kostkę elektroniczna?
Znam z życia te silniki i ich prądnice. Byly montowane w różnych maszynach budowlanych i uwierz mi są plusy posiadając prądnicę, np. odpalisz i możesz robić co chcesz, nawet wyjąć aku. Tak miałem działały światła, dmuchawa, radio,itp. Spróbuj tak z alternatorem. To jakie jest Twoje doświadczenie ,że takie metody stosujesz,a gdybyś miał regulator elektroniczny...
Całkowicie się zgadzam z tym że alternator jest w 100% lepszy i elektroniczny regulator od prądnicy i nie ma żadnej wyższości o jaką pyta kolega ja tylko chciałem doradzić,jeśli posiada prądnicę i może chce ją wykorzystać jaki założyć regulator.Może nie chce kupować alternatora za około 70 zł.-100 zł. tylko regulator za 10-20 zł.
Witam. Posiadam motocykl Jawa 175 353 z 1959r. W motocyklu został założony nowy twornik stojan i elektroniczny regulator prądnicy RP 15t. Pomimo tego niestety mam całkowity brak ładowania. Akumulator jest nowy. Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie jednak po podłączeniu amperomierza przed akumulatorem i po załączeniu świateł wskazówka pokazuje...
Gdzieś ja miałem takie schematy/nie do mz / na 6V. Jakiego to rodzaju prądnica(alternator)?Masz schemat oryginalnego regulatora?
odpowiedznie zaciski pradnicy łączysz z odpowiednimi zaciskami regulatora. Jezeli to jest prądnica z minusem na masie możesz użyć trójrdzeniowy regulator napięcia z samochodu fiat 126p, lub jego elektroniczna wersję. Prądnica nie może być podpięta wprost do akumulatora-musi być wyłącznik samoczynny, zazwyczaj umieszczony w regulatorze, inaczej połynie...
Odnośnie MZ. Ten regulator "niebieski" to pieniadze wyrzucone na elektrośmieci. Tam też ten "regulator kupiony przeze mnie wylądował. Dobre regulatory do MZ produkuje Jan Jarząbek. Można go znaleźć na FB. Robi nietanio, a dobrze. Ja pozostałem przy mechanicznym. Zdjąłem tylko obciążenia w sieci poprzez oledowanie. Pisałem o tym, sprawdza się. Nie ma...
Włóż regulator elektroniczny, np. z firmy Cyklo z Warszawy - jest mały i mieści się w oryginalną obudowę
Czyli rozumiem ten mój regulator który mam będzie się nadawał. A teraz które kable mam połączyć? Przepraszam ale ja o o elektryce wiem że ma plus i minus i bez masy nieda rady. A może jakiś regulator już elektroniczny a nie mechaniczny? Mam zdjęcie regulatora które kable zamienić?
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Powoli doprowadzam moją Skarpetę do ostatecznego kształtu. Co się z tym wiąże co rusz pojawiają się jakieś małe niedomagania. Dziś prosiłbym kolegów forumowiczów o poradę. Mam problem z regulatorem napięcia. Po włączeniu świateł napięcie w instalacji spada do 11,8 V. Przy wyłączonych odbiornikach maksymalnie (przy podniesieniu obrotów) osiąga 12,5 V....
A co z tą prądnicą nie tak? Nie zasili mi świateł? Tak , nie zasili ci świateł. To wszystko zależy od tego jakie te światła mają być, jak takie jak w tirze, to prądnica ma za małą moc, ale do traktorka "sam" może wystarczyć. Dawniej wszystkie pojazdy samochodowe miały tylko prądnice, i dawały radę. Ja sam pierwszego malucha miałem z prądnicą i sobie...
Karczas, ja też mam 50-letni motocykl z prądnicą 6V i odkąd w oryginalną obudowę regulatora włożyłem elektroniczny regulator (polskiej produkcji, ale to nieważne), to uważam, że była to jedna z najlepszych decyzji dotyczących tego motocykla. Nie wiem, czy świadomość, że masz super oryginalny regulator, przez który prądnica nie doładowuje ci akumulatora...
Odrestaurowuję motorówkę z silnikiem wartburga który jest z prądnicą i kupiłem regulator napięcia elektroniczny do malucha i niewiem jak to razem połączyć z regulatora są 4 wyjścia oznaczone / 51 / 67 / st / 30 / a z prądnicy są 3 wyjścia oznaczone / DF / D- / D+ / Jak ja to mam ze sobą połączyć proszę o pomoc:!::!::!::!:
Nie. To ma być elektroniczny regulator do prądnicy, dedykowany do mz. Kup polski i będzie dobrze.
Problemem są właśnie te przewody jak je połączyć z kondensatorem i do gniazdek żeby prądnica się wzbudziła i dawała pełną moc. Żadnego regulatora elektronicznego nie ma i napewno nie było.
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
Spokojnie możesz przerabiać na alternator . Sam kiedyś montowałem alternator w miejsce prądnicy ale było to w kombajnie niemieckim . Jak zastosujesz alternator z regulatorem napięcia to pracy masz mało . Ja montowałem alternator z POLONEZA i obok regulator elektroniczny . Pozdrawiam
Posiadam elektroniczny regulator prądnicy typ: RP-15t. Napięcie znamionowe wynosi 6V a prąd 10A. Jest w nim uszkodzony element pododbny do tranzystora BD911 , nie posiada żadnych oznaczeń. Czy ktoś może posiada schemat tego regulatora lub jakieś dane dotyczące tej części. Regulator był zamontowany w MZ TS 150. Pozdro
Z tego co piszesz i jeśli dobrze zrozumiałem to masz alternator a nie prądnice i masz dwa zestawy diod ,minusowe i plusowe i każdy z tych przewodów musi być polutowany lub przykręcony do diod które znajdują się na szynie zbiorczej bieguna plus, magneśnice u ciebie tworzy wirnik ,bo tylko alternatory trzy uzwojenia, prądnica ma uzwojenie tylko jedno...
no będę próbował na ramie od roweru który ma tylni koło(felge) ii nie ma kierownicy do eksperymetów ok:) a jak to wygląda to od strony elektronicznej? czy ten regulator z malucha byłby dobry? no i prądnica oczywiście? czy trzeba jakiś inny regulator wybudować?
Dobry maluch to jest ten, który ma: - przekładnię kierowniczą zębatkową zamiast ślimakowej, - układ zapłonowy Nanoplex z bezstykowym czujnikiem i podwójną cewką bez rozdzielacza, - układ elektryczny na prądnicy trójfazowej prąd przemiennego z regulatorem elektronicznym zamiast prądnicy, prądu, stałego o niewielkiej mocy z regulatorem elektromechanicznym,...
mam jeszcze takie pytanie - nie posiadam regulatora napięcia elektronicznego i nie mogę sobie za bardzo pozwolić jak narazie na zakup takiego regulatora. posiada natomiast pare regulatorów mechanicznych takie duże z czarna pokrywka, z tyłu widac 2 jak by oporniki. możecie podpowiedzieć jak je podłączyć zamiast regulatora elektronicznego? :) One kolego...
No cóż. Napiszę jescze raz. Niniejszy temat jest doskonałym przykładem jak jesteśmy zadufani. Wygląda na to, że każdy uważa, iż ma jedyną swoją rację a inne nie liczą się zupełnie. Stan taki potwierdza również brak potrzeby czytania do końca i zrozumienia o czym ten inny pisze. Na wszelki wypadek należy naskoczyć na potencjalnego przeciwnika. Trochę...
A czy sprawdził by się do regulacji obrotów w silniku DC (oczywiście mostek za nim)? Pewmie tak, tylko że zakres regulacji nie byłby od zera. Pytanie nasuwa się po co stosować transduktor, jak regulator elektroniczny jest dużo lepszy.Amplidyny jako prądnice stosowano w wagonach, ponoć. Jako wzmacniacze to pewnie stoją w muzeach koło machin parowych.
Zastosowana w tym agregacie prądnica synchroniczna ma uzwojenie na wirniku. Prądnica jest samowzbudna dzięki kondensatorowi, który gromadzi energię z namagnesowania szczątkowego, lub z dodatkowego układu wzbudzenia w postaci regulatora magnetycznego lub elektronicznego.
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Posiadam awo turista, prądnica od MZ, regulator napięcia elektroniczny od MZ. Mierząc napięcie przepływające przez regulator- na średnich obrotach jest ok., po zwiększeniu na wysokich- miernik pokazuje od 10V- nawet do 19V. Regulator jest podłączony prawidłowo do prądnicy, próbowałem już 3 regulator, 3 akumulatory mi padło, pierwszy miałem "niby niemiecki"...
Nie czytacie tresci.. Wyraznie napisalem ze szukam SCHEMATU regulatora ELEKTRONICZNEGO, to ze firma Jezpol produkuje takie to wiem ale niestety oni schematy nie publikuja.. Powtarzam, wyraznie pytalem o schemat regulatora pradnicy elektronicznego..
Mam schemat elektronicznego regulatora prądnicy malucha max 16A http://obrazki.elektroda.net/42_12278201... http://obrazki.elektroda.net/8_122782019... Czy do prądnicy o większym wydatku prądowym wystarczy wymienić diodę D1,czy są potrzebne poważniejsze zmiany?
Witam. Mam problem. Nie jestem elektronikiem, ale potrafię polutować układy. Potrzebuję zrobić, kupić, dopasować elek. reg. nap. do prądnicy. Prądnica jest przezwajana z 6v na 12v . Nie zmieniając gabarytów prądnicy, ale potrzebuję do tego regulator. Aparat zapłonowy też będzie elektroniczny. Pomóżcie, poradźcie, z góry dzięki.
Jak rozumiem autor chciał zbudować coś na kształt regulatora stratnego, takiego jak stosowano w latach 60-tych ub. wieku do prądnic, tylko wykorzystującego tranzystor zamiast rezystora, tak jak elektroniczne sztuczne obciążenia.
nic nie piszesz jaka to prądnica i co ma zasilać. Oberzyj jak pracowały regulatory napięcia w takich samochodach jak SYRENA ,PF 126 (jednym słowem w samochodach bez alternatora) Może takie rozwiązanie cię zadowoli,a bez strat mocy. Jeżeli nie to w swoim czasie było publikowane dużo rozwiązań układów elektronicznych regulatorów napięcia do samochodów...
Jak go trudno dostać to go nie szukaj bo to zwykły 1 fazowy mostek , kupisz w kazdym sklepie elektronicznym za pare PLN
Dlatego proponuję diodę Szotkiego (mały spadek) w obudowie typu F (plastik) nie trzeba izolować. Takie diody znajdziesz w zasilaczach do komputerów (walają się po śmietnikach). Jeszcze tylko się spytam- chodzi o zasilacze w jednostkach centralnych czy w UPS-ach? Znalazłem na Allegro aukcja 9025700449. Są 3 nóżki. Czyli 2 wejścia powinny być zmostkowane...
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Powiem tak, prądnica była sprawdzana u fachowców, akumulator też, regulator również. Aktualnie jest wstawiony elektroniczny na którym wszystko się poprawiło ładowanie, kontrolka normalnie gaśnie, z przodu jest wstawiona żarówka 25W, tył zrobiony na ledach kierunki również. Pobór mocy ma mniejszy niż jest podane w książce przy czym jest to solówka bez...
Witam. Mam problem z ładowaniem w MZ TS 125. Kupiłem ją z tradycyjnym regulatorem, ale już wtedy nie miała ładowania, a styki były wyłamane. Wymieniłem regulator na elektroniczny. Usunąłem rezystor wzbudzenia, jak sugerowało większość postów na ten temat. Regulator spalił się szybko. Potem spalił się też drugi, więc za namową znajomego przelutowałem...
Posiadam Fergusona 140 i jest brak ładowania. Sam regulator wygląda w tragicznym stanie wiec podejrzewam jego usterkę - ingerencja trzeciej osoby. Nie byłem w stanie znaleźć zdjęcia idealnie odwzorującego moją prądnicę. Opisze po krótce: Do prądnicy dochodzą dwa przewody od regulatora napięcia - jeden jest na jego końcu, drugi (gdy prądnica jest zamontowana)...
Raczej się nie nada. Ale może da się przemagnesować prądnicę żeby miała minus na masę. Trzeba tylko zmienić bieguny akumulatora, dla reszty jest obojętne czy ma plus czy minus na masie.Chyba że masz tam jeszcze jakieś urządzenia elektroniczne.
Witam, polecam zastosowanie elektronicznego regulatora napięcia. Można kupić taki regulator za kilkadziesiąt złotych w firmie skuter dębica. Wykorzystuje on oryginalny opornik regulacyjny zamontowany w obudowie stojana, a sam regulator można przykręcić w miejsce starego.Jeśli prądnica jest sprawna skończa się kłopoty z ładowaniem. Regeneracja i regulacja...
Witam. Alternatory są prądnicami prądu przemiennego. Na wyjściu dają wyższe napięcie niż napiecie ładowania. Regulacja napiecia i prądu ładowania akumulatora jest realizowana poprzez elektroniczny regulator. W przypadku odłączenia akumulatora podczas pracy silnika zawsze dojdzie do uszkodzenia regulatora.
Mam podobnego widlaka tam mam prądnice, regulator mechanicny (puszka 5x5x7cm) i taki sam problem Właśnie zamierzam kupić alternator od c-330 i go zamienić z prądnicą. Nie wiem czy mam racje ale wydaje mi się ze alternatory mają regulatory elektroniczne wbudowane w siebie i ten mechaniczny nie będzie mi potrzebny.
Witam Szcz. to szczotki, +6v to akumulator, wz. to wzbudzenie, PS te elektroniczne regulatory są do niczego spaliły mi się już 2, a żadnego zwarcia nie miałem, założyłem mechaniczny i jeździ.
A czy częstotliwość ( obroty ) ma w tym przypadku wpływ na napięcie ?? Z regulacją chodziło mi to że elektronicznym (AVR) jest potencjometr i można troszkę zmieniać . Wnioskuję że układ regulator prądnica jest sprawny i trzeba się pogodzić z napiciem 220/380 V ponieważ nie ma regulacji napięcia W sieci mam 400-410 V i maszyna którą napędzam agregatem...
Moim zdaniem (mogę się oczywiście mylić ) powielacie bajki z czasów mechanicznych regulatorów, i czasów gdzie jak zgasiliśmy światła to już żaden odbiornik nie pobierał żadnego prądu. Z mojej laickiej wiedzy mieliśmy kilka epok: - prądnica komutatorowa z elektromechanicznym regulatorem - do lat 70 tych XX wieku - alternator diodowy z regulatorem elektromechanicznym...
A masz prądnice czy alternator? Bo jesli altrnator to ten mechaniczny regulator wyrzuc i wstaw elektroniczny pasujący do starego fiata lub poloneza, znaczy taki w którym w układzie jedna szczotka podpięta jest do masy... Jak prodnica to tez poroponował bym wstawić jakiś elektroniczny... :)
Wydajność prądnicy w tym ciągniku jest niewielka (150W max). akumulatory pewnie w okolicach 160 AH. Jeżeli prądnica potrafi je przeładować to akumulatory są już zużyte - mają mały prąd rozruchu, dlatego słabo kręci i pewnie z lekka przygasa na świecach żarowych. Ogólnie ten typ ciągnika (dwa duże cylindry) szybko niszczył akumulatory. Jeżeli chodzi...
Każda komutacja prądu powoduje generowanie zakłóceń. Im większe prądy i im większa i szybsza ich zmiana tym więcej zakłóceń. Nie zawsze można zmniejszyć prąd, ale często można zmniejszyć prędkość jego zmian. Oczywiście kosztem strat na elementach przełączających. Takimi klasycznymi, źródłami zakłóceń są samochodowe układy zapłonowe, silniki i prądnice...
Czym można zastąpić elektroniczny regulator napięcia w prądnicy synchronicznej pirescieniowej o mocy 4kW? Ma ktoś pomysł jak zrobic prostą regulacje automatyczną? Jak wogóle odbywa sie regulacja takiej prądnicy. Pytam czysto teoretycznie.
Witam Onegdaj były publikowane schematy regulatorów elektronicznych do prądnicy z PF 126P, oczywiście w zamian seryjnego elektromechanicznego. Wystarczy dokonać potrzebnych zmian co do mocy i napięcia, powinno działać.
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Z tego co się orientuję, to w przypadku agregatów prądowych zwykle moc silnika musi być 2-krotnie większa od mocy prądnicy np. 5 KW - silnik 10 KM ( przelicznik ten dot. głównie silników benzynowych). Z uwagi tej, iż dysponuje Pan silnikiem diesla informuję, że silniki te mają większy moment obrotowy i w/w przelicznik może się różnić. Nie ma takiego...
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Witam. Diody sprawdzone ? Szczotek w tego typu agregacie nie ma. U mnie były zwarte uzwojenia stojana , oraz uszkodzony regulator AVR . Jeśli przy częstotliwości 50 Hz masz 290V pod obciążeniem , to najprawdopodobniej AVR jest uszkodzony . Ja mam wymieniony AVR na elektroniczny typ: AVR 20 .
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Chciałem też zauważyć, że obecne regulatory napięcia alternatorów reagują na temperaturę alternatora, obniżając napięcie...
Pomocy!!! kupiłem niedawno FZR-kę i okazało się, że jst spalony elektroniczny regulator napięcia(bardzo częsta usterka w tym modelu). Tam jest trójfazowa prądnica ze stałymi magnesami (nie potrzebuje wzbudzenia, więc standardowe regulatory od alternatorów samochodowych odpadają). Nie chcę kupować oryginalnego(250-400zł), bo i tak po pewnym czasie się...
Prądnica ma 85W, a praktycznie 95% energii pochłania żarówka, ponieważ lampa z tyłu oraz kierunkowskazy są LEDowe, a elektroniczny licznik pobiera zaledwie 150mA. Miałem jak go kupiłem żarówkę h7 włożoną i prądnica wyrabiała, lecz wtedy był tylko regulator AC i nie było akumulatora, co skutkowało, że przy dojeździe do skrzyżowania w nocy robiło się...
Doszedłem co było przyczyną braku ładowania. Okazało się że nowy elektroniczny regulator napięcia jest uszkodzony i styk D+ ma zwarcie do masy. Dzięki za pomoc i zamykam temat :)
Tak jest to alternator od Fiata. Nie wiem jaki masz pasek klinowy, ale podejrzewam, że jest to szerokość 17 mm, więc najlepiej jak zamontujesz alternator, który pracował w samochodzie żuk, bo miały ten sam rozmiar paska. Wcześniej te alternatory pracowały z mechanicznymi regulatorami (zarówno w żuku czy polonezie, lub fiacie), później stosowano elektroniczne...
elektroniczny regulator napiąć prądnica prądnica regulator elektroniczny regulator
zmywarka bosch chiny tda2030 tranzystory jumper przekaźnik świec
ogranicznik przepięć philips 32pfl560h
Jak wyłączyć czujnik ciśnienia w oponach TPMS? Lokalizacja czujnika położenia wału 1.9 TDI