Wystarczy ze uklad zaplonowy jest sprawny.
Rozłączanie zera nie powinno mieć istotnego wpływu. Statecznik pewnie wyzionął ducha, mniej prawdopodobna opcja to uszkodzone świetlówki lub wypięty przewód, ale to już sam musisz sprawdzić.
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7...
Witam , pozdrawiam . Ten D50D5 mozesz zastapic jakims NPN tranzystorem sredniej mocy np: BD245 . Jesli chcesz "duza" iskre to mozesz zrobic sobie elektroniczny uklad zaplonowy do samochodu i do tego jakis generatorek przebiegu prostokatnego na LM555 o czestotliwosci okolo 300Hz . Dodatkowo bierzesz cewke zaplonowa z auta i zasilacz , ktory dysponuje...
z tego co widzialem w podobnych ukladach tego typu zawsze byl jakis czujnik przekazujacy info o predkosci obrotowej i on tez musi byc na odpowiedniej wysokosci np kola pasowego z alternatora czy istnieje cos bez tego??? ciezko powiedziec nie znam nic co by dzialalo w inny sposob chcac dokonac pomiaru tego parametru ale kolega moze miec racje ze gdziec...
Wiec tak uklad zasilany jest z zasilacza komputerowego przez stabilizator napiecia a dokladniej z tego kitu http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=322... (ale tu problem nie tkwi raczej w zasilaczu). A co do zasilania samych swietlowek(jest ich 8 sztuk) to jest to elektroniczny uklad zaplonowy a zegar jest oddalony od nich o jakies 1,80m.
ale przerywacz jest bezstykowy, uklad zaplonowy elektroniczny indukcyjny z wirujacym rozdzielaczem. To nadal nie tlumaczy dlaczego ujemny a nie dodatni skok...
Moze tak od kiedy modelarskie silniki posiadaja uklad zapłonowy ,dokladnie od momentu w ktorym zaczeto stosowac silniki benzynowe w modelarstwie :D dlaczego 6V dlatego ze wlasnie taki prad zasilana posiadaja takie uklady zaplonowe{sam posiadam takowy silnik } DL50 - http://www.arthobby.pl/index.php?page=5&... niestety takie motory sa drogie i...
dokladnie, jednak wiaze sie to z malym rozkrecankiem bo trzeba zamienic kolo pasowe na wale a z tym jest troche roboty, ale za to masz praktycznie bezawaryjny uklad zaplonowy
Witam. Autko jest z 1966 roku. Posiadam je od trzech lat. W czasie jego "zycia" ktos zalozyl alternator i elektroniczny modul zaplonowy. Ja kilka dni temu musialem zalozyc elektroniczny regulator napiecia. Stary mechaniczby, niestety sie zuzyl. Problem z odpalaniem pojawil sie jakis miesiac temu. Gdy silnik jest zimny zapala bez problemu nawet bez ssania....
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Wręcz praca z dużymi prądami jest nawet wskazana dla większości przekaźników bo powoduje "przepalanie" się warstwy zanieczyszczeń i nawet zmniejszenie rezystancji styku Pamiętam, jak w elektronicznych układach zapłonowych przystosowanych do pracy z przerywaczem umieszczany był rezystor wymuszający przepływ prądu rzędu kilkuset miliamper, opisywany...
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
W tych lampach zapłonnik bimetaliczny wbudowany jest w świetlówkę przy jej nasadce, przez co nie będzie ona współpracowała z żadnym elektronicznym układem zapłonowym. Natomiast oryginalny statecznik (dławik) na postać zasilacza wtyczkowego o sporych rozmiarach lub pudełka na przewodzie zasilającym.
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
http://obrazki.elektroda.pl/1675422700_1... Przedstawiam możliwości układu, schemat (przygotowany za pomocą programu Ballast Designer V4 i trochę zmodyfikowany) oraz własnoręczne zaprojektowaną płytkę. Ale na początek krótkie wprowadzenie. Przy wzrastających opłatach za energię elektryczną pojawia się chęć, aby wykorzystać ją jak najbardziej...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać i jaki stopień komplikacji jest dla Ciebie zadawalający i w Twoim zasięgu możliwości. Trzeba określić co wiesz o elektronice, czy programujesz mikrokontrolery, czy projektujesz PCB. Trzeba też określić co Cię zadawala...czy bliżej układ zapłonowy z kosiarki czy raczej bliżej profesjonalnego ECU... wiadomo, że...
Jak już jest elektroniczny to nie ma czego tam poprawiać... można go najwyżej naprawić ;) Swoją drogą to elektronicznych układów zapłonowych też kilka różnych rodzajów - rozdzielaczowy, bezrozdzielaczowy z iskrą traconą (cewkami dwubiegunowymi), bezrozdzielaczowy z indywidualnymi cewkami. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
Można taki zamiennik podłączyć. Przewód ochronny powinien jak najbardziej być, jednak te elektroniczne układy zapłonowe czasami sypią się jak domki w Kosowie. Ja miałem taki w pokrywie w akwarium (też 2 X 18W), i byłem bardzo zadowolony, jednak miał dobre chłodzenie. Elektryk u mnie w zakładzie mówił mi kiedyś, że w oprawach hermetycznych szybko padają...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
zostawiam tak jak jest- jak bedzie potrzeba włączenia świateł na dłużej to odłączę moduł i tyle...
tak, przełożone z działającej świetlówki też nie świecą. Na wyjściu na świetlówkę jest tylko szczątkowe napięcie a powinno być 280V. W załączniku fotka tego statecznika
szukam schematu elektronicznego układu zapłonowego do motocykla jesli ktos ma i mugłby mi go przesłac to bym był bardzo wdzieczny moj adres email przemek350(at)o2.pl Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
tyrystor C106d
Nie gniewaj się, ale czy TY w ogóle rozumiesz ideę działania klasycznego i elektronicznego układu zapłonowego? Nie wiem, jakie są Twoje pobudki, ale na prawdę zabierasz się do tego jak pies do jeża. Układ zapłonowy musi dysponować odpowiednią energią do wytworzenia iskry. Tą energię kumuluje się w indukcyjności (klasyczny układ zapłonowy) bądź w pojemności...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Temat był poruszany na forum przy okazji zapłonu do kosiarki Przycisk "szukaj" Kiedyś , przed laty miałem taką SHL....
Witam! To może się przyda http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80...
Proszę dopisać w temacie [Sprzedam...].
Takie zabawy widziałem w TKasprzaka na początku obecnego wieku, Kolega w ramach spółdzielni studenckiej lutował elektroniczne układy zapłonowe do świetlówek (chyba był tam jakiś powielacz więc kondensatory i diody ale pewno cos jeszcze). Z tych elementów zostawało mnóstwo obciętych wyprowadzeń. Jak koleba się męczył tym jednostajnym lutowaniem tych...
A dlaczego? LPG wymaga tylko częstszej wymiany i przeglądów z racji wyższej energii/napięcia przeskoku iskry. Można delikatnie zmniejszyć odstęp elektrod o 0,1 mm. Ale obecnie przy elektronicznych układach zapłonowych fabryczny zapłon powinien sobie spokojnie radzić. Tym bardziej że to silnik wolnossący. Można by założyć zwykłe tańsze świece a nie te...
Rozumiem , trema, pierwszy post. Ale wyduś z siebie coś więcej. O jakiej cewce piszesz (zapłonowej) ? Do czego ci to potrzebne, czego oczekujesz? Jeśli jest tam układ zapłonowy elektroniczny , to możesz coś "odpalić".
Widzę że parasz się montażem kamer nie mając bladego pojęcia o elektryce. Współczuję Twoim klientom. Ale do rzeczy. Lampy świecące na pomarańczowo to najprawdopodobniej wyskokoprężne lampy sodowe. W skałd układu zasilania takiej lampy wchodzi duży dławik i elektroniczny układ zapłonowy. Być może w chwili wyłączenia lampy na dławiku indukuje się tak...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Witam. Mam projektor DLP Liesegang ddv 1500. Elektronika już działa bez lampy. Wstawiłem metalohalogen osram 150W 5200K z magnetycznym układem zapłonowym. Magnetyczny układ zapłonowy powoduje pulsowanie światła MH (nie widoczne gołym okiem) 50Hz i nakłada się na obracający dysk z kolorowymi filtrami (około 75Hz). Chyba częstotliwości się nakładają co...
Śledzę ten temat od samego początku. Ostatnio kupiłem oprawy T5 28W. Jest w nich elektroniczny układ zapłonowy znany z omawianych tu świetlówek kompaktowych. Brak pozystora i kondensator zapłonowy aż 4,7nF 1200V. Wlutowałem równolegle do niego pozystor 1,2k 550V. Zapłon przebiega OK, ale wydaje mi się, że przez ten kondensator płynie za duży prąd przez...
Witam, dziś nowym tematem będzie MODUŁ ELEKTRONICZNY ZAPŁONOWY w układzie zapłonowym Daewoo Nexia i pytanie: czy jest możliwość sprawdzić prawidłowe działanie w/w modułu zwykłym miernikiem? Ten miernik nazywa się Drel.Jeżeil tak to proszę grzecznie o opis pomiarów i jak to sprawdzić czy moduł nie jest usterkowy.Ten moduł ma dwa gniazda w mniejszym gnieździe...
Polecam lekturę artykułów pana Stefana Roguskiego na temat elektronicznych układów zapłonowych, opisane były zarówno moduły tyrystorowo - tranzystorowe z funkcją opóźniania i przyspieszania kąta zapłonu w funkcji obrotów , a także samodzielne wykonywanie czujników do nich Artykuły te były publikowane w latach 90 - tych w "Radioelektroniku" , a współcześnie...
To są te same silniki! Szukaj tylko w tym wypadku na gażniku. Jest tylko różnica w układach zapłonowych i rodzaju zastosowanego gażnika. W CC jest zapłon elektroniczny i gażnik Weber 32 TLF 32/250 a w Uno klasyczny układ zaplonowy lub w odmianie ES elektroniczny oraz gażnik Weber 32 ICEV 61/250 ,Weber 30/32 DTME10/12. Produkowany był do 93r. i ponownie...
Należy tu też dodać że obowiązuje nowa norma unijna mówiąca że wszystkie nowe oprawy świetlówkowe powinny być wyposzrzone w elektroniczny układ zapłonowy. W praktyce nikt tym sie z bytnio nie przejmuje.A jeśli klijent chce elektroniczny układ zapłonowy to musi dopłacić. Jeszcze jedną i dla niektórych najważniejszą zaletą układów elektronicznych zapłonowych...
Szukam schematów ideowych dla klasycznego układu zapłonowego, nie chodzi mi o bardzo szczegółowy i dokładny tylko poglądowy następujących układów: 1. układ zapłonowy wyposażony w mechanicznie sterowany przerywacz i rozdzielacz (z regulatorem odśrodkowym i regulatorem podciśnieniowym) 2. tranzystorowy układ zapłonowy sterowany mechanicznie 3. elektroniczny...
...Mam jeszcze jedno pytanko co do odległości statecznika od lampy. Skoro w rtęciowych to nie ma znaczenia to jak to jest w lampach MH? Lampy rtęciowe posiadają w jarzniku elektrody zapłonowe i dlatego nie potrzebują wysokonapięciowych układów zapłonowych. Do zapłonu lamp metalohalogenkowych i sodowych potrzebne są impulsy o amplitudzie kilku kV, co...
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Miernik elektroniczny głupieje w pobliżu układu zapłonowego (obojętnie, czy klasycznego z przerywaczem, czy cdi). ładowanie możesz sprawdzić mierząc napięcie akumulatora zaraz po zgaszeniu silnika i po dłuższym postoju (np rano, po nocy), ewentualnie przedłużyć kable do miernika, >2m i dodatkowo kondensator elektrolityczny dużej pojemności podpięty...
Witam ! Po analizie informacji na internecie mam jeszcze pewne watpliwosci. Potrzebuje lampy hps a co za tym idzie kompletnego układu zapłonowego.Zastanawia mnie fakt czy taniej kupić gotowa lampe czy skonstruować je z podzespołów kupionych osobno.Z tego co się dowiedziałem elektroniczny układ zapłonowy jest lepszy od magnetycznego ....Czy prawdą jest...
witam czy ktoś mógłby mi przesłać jeśli posiada schemat elektronicznego układu zapłonowego do 126p dzinks0(at)poczta.onet.pl
Być może wysiadł elektroniczny układ zapłonowy.
elektroniczny zaplonowy elektroniczny moduł zaplonowy elektroniczny układ zaplonowy
honda szyberdach solidny laptop prostownik odczepem
saunier duval niedźwiedź saunier duval niedźwiedź
Oleo Mac 937 - Silnik się nagrzewa i strzela w gaźnik Zamienniki układu FSFR1700XC: FSFR2100 i inne