proszę bardzo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... może tutaj coś znajdziesz...
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
AKKU 12v I modół al-118 od polcisza. Chyba że chcesz gdzieś wkomponować modół od piły czy kosiarki spalinowej!
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
ale czekaj o ile dobrze mi wiadomo to chyba, elektroniczne zapłony zostały montowane dopiero w Fiatach 126p Elegant tak ?
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
w osi zespołu wodnego - w czarnej ,plastikowej obudowie, od spodu!-jest wkręt regulacyjny- pokręcajac go zlikwidujesz przyczynę- po prostu wrek sie troszke rozregulował
Moja rada jest prosta - jeżeli nie jesteś tzw. gazownikiem to daj sobie spokój z próbami regulacji i samodzielnej naprawy tego urządzenia. Te piece gazowe które teraz są w eksploatacji to nie te proste " heble " z płomyczkiem pełniącym role pilota żeby się gaz zapalił. Serwis takiego pieca - czyli wyczyszczeni i regulacja ( a powinno się to robić co...
a tak po za tym to zworka na płytce musi być odpowiednio ustawiona aby pokazywał prawidłowo
panowie wszystkie problemy rozwiązane, kumulacja problemów skłoniła mnie ku elektronicznemu zapłonowi własnej produkcji i wszystko działa idealnie
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Czy potrzebujesz adoptować ten układ do piecyka, czy potrzebujesz sam układ "iskrownika"? Jak do piecyka to zapomnij.
Witam Pole magnetyczne nie powinno uszkodzić czujnika podczerwieni. Lekko kłopotliwe może zdawać się poprawne ustawienie czujnika, ale z tego co słyszałem elektroniczny moduł zapłonu ma wiele zalet; silnik mniej spala, jest mocniejszy, mniej paliwa usuwa ze spalinami. Powodzenia.
Panowie filtr weglowy a dokładnie wegla aktywnego to to samo co pochłaniacz par i jest on dokładnie tym elementen zaznaczonym na zdeciu A moduł zapłonu jest w prawo od zaznaczonego elementu, w polowie wysokosci tego zaznaczonego elementu Z góry wchodzą 2 przewody wysokiego napiecia a od czoła wiazka kabli zasilajacych i sygnałowych a co do przesuniacia...
Witam. O ile mi wiadomo to w Elegantach były już montowane elektroniczne zapłony fabrycznie więc jeżeli założysz drugi moduł to nic to nie zmieni. Co do odpalania na przycisk to oczywiście jest taka możliwość i spotkałem się z czymś takim i chyba nawet było to również montowane seryjnie to niektórych modeli 126p
Czytałeś info z linku? Tam jest sporo ciekawych informacji. Zwróc się tam o pomoc. Był gdzieś w sieci schemat prostego CDI na procesorze. Był nawet program. Niestety nie mogę go teraz znaleźć. :cry: Jednak nie oczekuj cudów. To nie jest jakiś dopalacz z silnikiem rakietowym. :D Po protu lepiej wykorzystuje to co silnik może zaoferować. Obecnie wszystkie...
odnośnie podłączenia świetlówek,to dobrym patentem jest wykorzystanie starych i zużtych świetlówek kompaktowych ,ich elektronika idealnie nadeje się do odpalania zwykłych świetlówek .Ja wielokrotnie testowałem różne elektroniczne zapłony do świetlówek o innej mocy ,i tak 30W świetlówka idealnie świeci na 8W zapłonie w moim akwarium z 3 lata. Polecam
Ogranicznika mocy nie należy stosować w układach z elektronicznym zapłonem (świetlówki energooszczędne), zasilaczami impulsowymi i innymi urządzeniami generującymi wyższe harmoniczne od 3 wzwyż. Ładowarka zapewne ma zasilacz impulsowy.
wueska, jeśli można to poprosiłbym schemata teego regulatora. Przerywacz do kierunkó kupisz przy odrobinie szczęścia w jakimś sklepie "motocyklowym". Możesz też zrobić samemu. Diody faktycznie nie są tu złym pomysłem. Tylko trochę ich trzeba dać. To już nie motorowerek i potrzebuje silnych kierunków. To samo z diodami w tylnej lampie. W sumie nie wiem,...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
masz małą energię iskry po prostu.
Obok koła zamachowego na wsporniku jest zabudowany czujnik prędkości obrotowej.Popuść śruby i nieznacznie reguluj nim zarówno do dołu jak i do góry aby uzyskać dobrą pracę silnika.Między czujnikiem a kołem musi być odpowiednia szczelina. Dodano po 4 Dokonaj jeszcze właściwej regulacji gażnika bo może się okazać że gażnik przygotowuje niewłaściwy stosunek...
Tak, ale z taką cewką był tylko ten, pozostałe to zapłony "elektroniczne"
Panowie! Podałem schemat który działa w samochodzie i spisuje się doskonale nawet przy dużych mrozach, temperatura ma wpływ tak jak kolega pisze przy wstrysku. (dawka paliwa, sonda lambda, temperatura) to sa czynniki sprzeżone ze sobą. Przy rozruchu wystarczy kąt zapłony w punkcie ZZ lub lekko przed (tzw ujemny kąt). Moj silnik zapala z tym zapłonem...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
podaję schematy do których potrzebuję w/w elementów są to zapłony elektroniczne.
To raczej nie sieciowy filtr "brzęczy", może któryś elektrozawór który jest zasilany podczas normalnej pracy? Z tego co znalazłem, jest to starszy kocioł - nie kondensacyjny - ale z elektronicznymi zapłonem i kontrolą płomienia (czyli elektroniczne układy wysokonapięciowe). Poza tym ma inne, również elektroniczne podzespoły kontrolne, choćby czujnik...
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
Witam, od każdego, który miał zapłon przerywaczowy (na platynkach), z polskich: Żuk, Nysa, Fiat 125, Polonez, Tarpan. Tylko powtarzam, cewka ma być przystosowana do współpracy z przerywaczem, bo w tych pojazdach bywały też zapłony elektroniczne.
Wydaje mi się, że powinno być na piecyku pokrętło regulujące przepływ wody - zasada jest prosta - mniej wody = jest ona cieplejsza. Piecyk ma określoną moc grzewczą i tylko podnosi temperaturę pomiędzy określoną ilością wody zimnej wlotowej o określoną liczbę stopni. Pzdr Bartek
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
A ja myślałem że tylko Komar jest tak przeklętym pojazdem... Ja na Komarze się mechaniki nauczyłem. ;) Z zapłonem tam są zawsze problemy, może lepiej od razu zainwestować w zapłon CDI zamiast się męczyć z tym cholerstwem? https://allegro.pl/oferta/w...
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
Pomoże ktoś?Moduł już zamówiony,i teraz nie wiem co z impulasatorem,oryginalny mi nie podejdzie,cewka z przekaźnika bedzie za duża...a taka głowiczka z magnetofonu mechanicznie idealnie by mi podpasowała-nada się?
Jak masz sprawne elementy zapłonu tradycyjnego, to z nim jest mniej kłopotów niż z elektronicznym. Co konkretnie Ci nawala w zapłonie? Jakie są objawy? Jaka to motorynka? Romet PONY?
pyt 1. musisz dostosować zasilanie tego zapłonu - w praktyce wykorzystujesz plus do cewki bez przewodu oporowego jeśli jest pyt 2. koło koła pasowego jest czujnik - musisz go odpowiednio przesunąć czyli robota ślusarska
to są fotki rometa oraz zapłonu
Sprawdż czy na kole pasowym masz 3 ząbki sygnałowe do impulsatora.P
Witam, bawiąc się trochę w motocykle chciałem skonstruować proste urządzenie sterujące iskrą w zależności od obrotów(czyli kąt zapłonu regulowany byłby w zależności od obrotów, a nie byłby stały). Ogólnie, działało by to tak, że impulsy zbierałbym czujnikiem hala/ impulsatorem potem impuls szedłby na sterownik obliczał by jaka jest ilość obrotów w danym...
do kolegi banan- co by dała zmiana cewek. zarówno w zapłonie elektronicznym, cdi, platynkowym są takie same cewki, w pełni zamienne ze sobą- sprawdziłem. zapłony elektroniczne mają tylko czasem mniejsze cewki, ponieważ elektronik daje większy prąd, więc nie trzeba dużej, droższej, cięższej cewki 2 sprawa- w naszej polskiej terminologii (i nie tylko)...
Czy ten silniczek ma zapłon elektroniczny,bo nic o nim nie wiemy Widziałeś kosę z elektronicznym zapłonem?
Taki układ do elektronicznego zapłonu świetlówki 20/40W, zastępujący dławik i starter, opisany był w EP 6-7/1998, zobacz na www.ep.com.pl Jeśli miałbyś problem ze ściągnięciem tego artykułu z archiwum na tej stronie, to napisz do mnie e-maila lub PW z podaniem swojego adresu e-mail, a wtedy Ci go prześlę.
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
Miernik pokazuje 0 na pinie piatym a przeciez hall do impulsu potrzebuje + i - ...
Nie da sie. Kup lub zbuduj kontrolke z pomiarem napiecia instalacji .
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
Średnio taki wieczny płomień kosztuje użytkownika około 300 złotych w skali roku dodatkowych kosztów. Niestety podczas zakupu urządzenia trzeba było przemyśleć wszystkie za i przeciw. No teraz to już nic specjalnie małym kosztem się z tym zrobić nie da moim zdaniem. Musisz to zaakceptować.... Dodano po 1 Wiecznego płomienia nie powinno się wyłączać....
Rozmawiałem już z kolegą Sofchjanek. Generalnie wykonuje także zapłony elektroniczne z plusem na masie, ale na chwilę obecną wstrzymuję się z kupnem, ponieważ będę próbował, jak wrócę do polski, odwrócić biegunowość i wtedy ewentualnie zamówię standardowy z minusem na masie. Pozwoliłem sobie na udostępnienie zdjęcia zapłonu elektronicznego jaki oferuje...
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Ćwiczyłem także elektroniczny zapłon. Mianowicie przy odkręcaniu rozrządu ukruszył mi się jeden z "dzyndzelków" znajdujących się na kole pasowym od strony rozrządu i za colere nie miałem iskry!!!! W elegantach muszą być 3!!! To do nich jest ten plastikowy czujnik. W starszych maluchach był tylko jeden!!!
A to magneto nie robi przypadkiem za koło zamachowe? Chyba, że je zastępujesz śmigłem lub innym elementem wirującym o właściwej masie. Modułu od podkaszarki nie masz co otwierać, bo pewnie zalany żywicą. A ten z linku - jeśli się da, to też zajrzałbym do środka i sprawdził za co się płaci. Pochwal się, co to za model z tak dużym silnikiem.
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
https://www.google.pl/search?site=&tbm=i...
Usystematyzujmy wiadomości: skuter jest używany, rozrusznik jest elektryczny, nie działa, no właśnie co. Ja zrozumiałem, że nie kręci rozrusznik. No to albo rozrusznik, albo jakiś element po drodze do rozrusznika. Trzeba by sprawdzić, czy na rozrusznik idzie napięcie z akumulatora po wciśnięciu startera. Jak idzie to rozrusznik (może szczotki), jak...
Powiem szczerze że my to z Błażejem wszystko wiemy, i chyba wiemy troszkę więcej. Uwierz mi na na słowo mapa z silnika 4T japońskiego się nie sprawdzi w silniku jawy i w dodatku 2T. Zapoznaj się z mapami zapłonowymi silnika 2T a zrozumiesz w czym rzecz. Zmiana wyprzedzenia w funkcji obrotów jak najbardziej to krok na przód ale z głową. To mój zapłon...
04BA-błąd elektronicznej blokady zapłonu 1 098A-jednostka przekaźnika silnika, usterka przednie prawe światło boczne
To stary numer OPLA do wymiany elektroniczny moduł zapłonu, przymocowany gdzieś pod,czy obok kopułki.
Witam!! Przeglądając różne strony internetowe natknąłem się na ciekawy schemat jak zrobic do komara elektroniczny zapłon. A że jestem szczęśliwym posiadaczem tego motoroweru i ciągle mam jakieś problemy z zapłonem postanowiłem zrobic z Waszą pomocą Elektroniczny zapłon do komara. Myśle że mogę liczyc na Waszą pomoc, z góry dziękuje za każdą cenną odpowiedź....
Nie lepiej dołożyć trzy diody wzbudzenia i zastosować regulator od innego pojazdu? Odpadnie wtedy też przekaźnik lampki ładowania. Zresztą w sieci znajdziesz wiele o usprawnieniach tego popularnego onegdaj motocykla - zapłony elektroniczne, poprawa instalacji, udoskonalenia silnika...
Witam Dostałem elektroniczny zapłon do 2 świetlówek 36W jednak po podłączeniu przepala się bezpiecznik na płytce. Proszę o pomoc Fotki układu:
witam.Pierwszy układ ma żle podłaczony kondensator układu całkującego.powinien być między zasilaniem a bazą tranzystora a nie do masy. oba mogą pracować pod warunkiem że zastosujesz zasilanie z mostka diodowego i dołożysz dużą pojemność filtrującą np.10000mikrofaradów lub większą. tzw.wypadanie zapłonów następuje przy większych prędkościach obrotowych...
Schemat elektryczny silnika w wersji fl i el i po sprawie. Różnic w zasadzie nie ma. Trzeba tylko przeszczepić kilka zewnętrznych elementów.Dochodzi wiązka modułu zapłonowego w komorze silnika.
zerknij do układ zapłonowy (kamyczek), może ci się przyda... bedę coś wrzucał powoli na to forum ale ciągle brak czasu.... :(
jak roznych producentuf to pewnie rozne schematy
Witam wszystkich! Czy ktoś może posiada schemat elektronicznego zapłonu o nazwie EBZA 2s do Wartburga? Za wszelkie wskazówki byłbym bardzo wdzięczny, z góry dzięki i pozdrawiam!
czy mozna w jakis sposob regolowac elektroniczny zapłon w 126p EL ????
Witam. W maluchu z elektronicznym zapłonem jak kręce rozrusznikiem ikra nie jest regularna tylko skoczy raz na jakiś czas. Wzrokowo przewody są w dobrym stanie gdzie i jak szukać usterki? Z góry dzięki za pomoc.
Czemu tak się uparłeś na fototranzystor? Przecież będzie łapał światło słoneczne podczas ustawiania zapłonu gdy jeszcze dekiel nie będzie przykręcony? W swojej konstrukcji użyłem transoptora szczelinowego cena 4zł i w TME mają duży ich wybór.
No tak montaż alternatora rozwiązał by moje problemy ale nie mam za bardzo kasy na kupno alternatora. Wolę ulepszyć to co mam teraz czyli 6V bo przecież robią zapłony elektroniczne na 6V i działa im to wyśmienicie. Taki zapłon już gotowy kosztuje 200zł dla mnie to dużo wiec postanowiłem zrobić sobie sam coś takiego jak mi się nie uda to nic nie szkodzi...
Witam. Jak wstawisz jej elektroniczny zapłon to już będzie tuning. Większość jaw ma rozregulowane zapłony. Nawet jak "zsynchronizujesz" przerywacze, to i tak po paru tys. zapłon się "rozjeżdża". Jawy miały potencjał. Jakby nie te zapłony i skrzynie biegów, to MZ-ki by się chowały.
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Też może być to powodem zastosowania zwykłej cewki ( od zapłonu klasycznego), musi być cewka do zapłony elektronicznego ( z nalepką electronic ignition coil), ma ona rez. uzw. pierwotnego 0,6 oma. Zwykła ma coś koło 3 omy.
Witam. Pinie poszukuję artykułów o elektronicznym zapłonie świetlówek a w szczególnośći: Radioelektronik Elektroniczne zaświecanie świetlówkiKossobudzki, L.EwD1988622 Układ zapłonu świetlówkiFokin, W.PiR1989 Jeszcze raz o zapłonie świetlówki "na zimno"Łaguna, L.PiR1990728 Sposoby na świetlówkiSzlachta, P.PorEl2000228 Elektroniczne zapłonniki do świetlówekPluta,...
Ostatnimi czasy postanowiłem zaprojektować sobie elektroniczny zapłon do JAWY. W związku z tym natrafiłem na dwa problemy... Krótki opis działania. Wszystkie części poza tranzystorami Q1 i Q2 i kondensatorami C3,C4pochodzą z demobilu. Jako czujniki zapłonu wykorzystałem transoptory szczelinowe firmy SHARP o oznaczeniu GP1A34LC, w swojej strukturze zawierają...
Problemem okazała się ta niby blokada elektroniczna zapłonu , odłączyłem ten badziew i quad pali . Dodano po 44 Problemem okazała się ta niby blokada elektroniczna zapłonu , odłączyłem ten badziew i quad pali .
Witam kolegów ! Czy możliwe jest własne wykonanie elektronicznego zapłonu do samochodu a dokładniej do Audi A4 ( r.prod. 1995 ) serfując po stronie sklepu AVT znalazłem taki kit Velleman K2543 Układ elektronicznego zapłonu jest to włączanie na przycisk czy tylko jakieś wspomaganie zapłonu? Jeśli to tylko wspomaganie to czy istnieje jakiś schemat układu...
TIP 162 to rowniez Darington + Dioda .... wiec to samo co BU 921 ... wedlug katalogu to jego zamiennik tylko ez w innej obudowie Maintenance ktore rezystory "chlodzisz" do radioatora .. w opisie ze R1 i R2 ... a co z R3 ..tez chlodzisz ??
Witam. W aucie tym nie dochodzi zasilanie do płomieniówki ze sterownika. Sterownik jest elektroniczny. Po włączeniu zapłony kontrolka od grzania miga minutę i gaśnie , tak jest za karzdym razem. Wie ktoś może jaką wartość powinien mieć czujnik temperatury od tego modułu?
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
A możesz to opisać dokładnie, gdyż w temacie elektronicznego zapłonu jestem zielony.
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Możesz zrobić przerwe na czujniku obrotowym wału korbowego. napewno nie zapali
Elektroniczny zapłon do KO to zwykły transformatorek + CDI od chińczyka, lub transformatorek + moduł na BT 151 + cewka butelkowa. Widziałem coś takiego na youtube.
witam czy ktoś by mi mógł wyjaśnić jak zmusić cewkę dwubiegunową taką jak jest w polkonezie z wtryskiem do podania iskry to znaczy jakiś schemacik albo coś załużmy zaczynając od nuszki procesora Jak ją wogule podłączyć i co przeznią puścić a co przerwać aby podała iskrę bo kombinuje szukam i nic ewętualnie jak podłąćzyć cewkę ze starego fiata hwdp-22(at)o2.pl
Jak to jest w praktyce z zapłonem elektronicznym. Chciałbym sobuie zrobić do silnika o poj. 25-35 cm3 i zastanawiam się nad sposobem: przerywacz, czy CDI tzn. kondensatorowy. Za który się zabrać, z którym jest większy problem itp. Nie wiem w którym kierunku zmierzać.
czyli chcesz zrobic z zapłonu iskrowego (indukcyjnego) zapłon bateryjny bez baterji? raczej sie nie da...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Jak silnik złom to i dziesięcioelektrodowe nie pomogą. A wiesz co się robiło jak jak auto miało luzy jak wiadro w studni, i mieszanka zalewała świece? Guzik? Obecnie, przy elektronicznych zapłonach i węglowych przewodach, na nie wiele się zda ;)
Czy to "150e" lub "MZ TEZ 150" oznacza że masz ETZ 150 z zapłonem elektronicznym? Napisz kilka konkretów: 1. Jaki zapłon? 2. Jakie objawy? 3. Co naprawdę robiłeś? Daj zdjęcia. Często ktoś na nich coś istotnego może wypatrzyć i łatwiej wskazać miejsce pomiaru. Nie skupiaj się na swoich emocjach tylko na technice. Porady psychologiczne nie na tym forum.
Kawał dobrej góry (giewont) naklejki na bak i 80km/ masz jak w banku. A tak poważnie to po co tuningować motorower? Więcej jak 55km/h nie pojedzie a nawet jeśli to strach na tym jechać. A co do kolegi SPEARHEAD to powiem Ci tak że przy 130km/h taki chart zaczął by gubić części, zwłaszcza ten tłumik od simsona który daje 5KM heh. Żal chłopaki.
Elektroniczny zapłon robi się po to, żeby pominąć opornośc styków. Każdy impulsator spełnia więc zadanie. Może bezwładność miałaby tu znaczenie, ale jeżeli jest to impulsator do iskry to na pewno zda egzamin.
Elektroniki nie przylutowałem , mam tylko lutownicę transformatorową a taka to chyba spalę całą ta płytkę .
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
Witam. Chcialbym zrobic do motocykla 1 cylindrowego 2 suwowego elektroniczny układ zapłonowy ze zmiennym kątem wyprzedzenia i nie zabardzo wiem jak zacząc :) prosze o pomoc .. z impulsatorem nie ma problemu lecz magia dla mnie jest caly moduł sterujący zaplonem. :lol: pomocy :lol: pozdrawiam.
wariator zapłony zapłony simson wypadające zapłony renault
excel wynik szuka chłodziarka zamraża produkty przenieść pocztę
podłączyć włącznik podświetlany moduł komfort termet
Błąd 7362 w Citroen C5 2.0 HDI - diagnostyka i rozwiązania Latarka Energizer miga - przyczyny i rozwiązania