Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
Po stronie gazu nie ma żadnych błędów. jest to sekwencja i to dobrej marki, wylatują mu trzy zapłony i to na jednej stronie. cała trójka nie pracuje. Cewki wyciągnięte i sprawdzone na zewnątrz i iskrę podają. Ten temat ze świecami i cewkami oraz czujnikiem halla sprawdzony. Błąd może leżec w dwóch miejscach: - wina ecu - rozjechany wsad. - wałek rozrządu...
no ze 2 tyg temu, musisz bacznie obserwować allegro i pojawi sie smt6 na licytacji na pewno, ja tak kupiłem No to mi kurczę coś wyszukiwarka nie działa tak jak powinna. Dostaję codziennie maila z raportem nowych aukcji na SMT i od jakiegoś czasu nie było nic.
A jak byś tak przeczytał jak działa aparat zapłonowy. A jakbyś tak przeczytał jak działa wariator zapłonu. Korona by z głowy spadła?
Bzdury do kwadratu. Dobrze wyregulowana instalacja LPG podwyższa temperaturę od 50-80°C, a jak dołożysz do tego wariator zapłonu to schodzisz z temperaturą o 30-50°C. Więc materiału te same. Mi chodziło o silnik przystosowany do mocno zubożonej mieszanki.
Witam. Zakupiłem niedawno wariator zapłonu wspomniany w temacie, lecz bez interfejsu do komunikacji. Jako, że już posiadałem 'przejściówkę' z USB na RS232 na układzie FT232RL postanowiłem wykorzystać nią do podłączenia się do wariatora zapłonu. Ponieważ moja przejściówka na wyjściu ma złącze DB9 z poziomem napięć RS232 trzeba było wlutować się w odpowiednie...
witaj możesz podłączyć pod plusowy elektrozaworu gazowego
Pudrujesz syfa. Napraw i wyreguluj układ lpg. Te silniki chodzą na lpg jak złoto.
Koledzy mam taki problem, pomozcie mi go rozwiazac. Auto: Fiat Panda 1.2 60KM Poniewaz auto jest nowe aby nie utracic na nie gwarancji musialem zalozyc LPG w ASO Fiata. Tak zrobilem - zalozono sekwencje ELPIGAZ STELLA ze sterownikiem AE 2001PCS. Postanowilem zalozyc wariator zaplonu. Poprzednio mialem zalozony wariator w daewoo nubira 2.0 ale tam mialem...
nie jestem pewien czy to zda egzamin ponieważ silnik aby pracował równo potrzebuje odpowiedniego wyprzedzenia do odpowiednich obrotów. jeżeli wyprzedzenie będzie stałe silnik nie osiągnie żądanej mocy ani nie będzie też uzyskiwał wysokich obrotów
co to jest wariator zapłonu??? ZApłon mam przyśpieszyć czy opóżnić??
Wielu użytkowników widzi taką potrzebę. Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, potrzebny jest wczesniejszy zapłon. Polecam wygooglać sobie hasło ,,wariator zapłonu".
Witam. Dołączam sie do pytania. Sam chciałem troszkę pomodzić przy tym opóżnieniu zapłonu podczas nagrzewania sie silnika w aucie. Mam tylko problem z ustaleniem charakterystyki tej sondy :)
wariator zapłonu - takie urządzenie elektroniczne przeznaczone do zmiany (zwiększenia) kąta wyprzedzenia zapłonu silnika pracującego na gazie
mixer mam ten sam co na zdjęciach z Poloneza przeszlifowany do 34 mm ale ze względu na to, że jesienią wstawiłem wariator zapłonu i by go dobrze przetestować, zaślepiłem tymczasowo dodatkowy otwór który zrobiłem. Nie chciałem w razie problemów z wariatorem zgadywać co by mogło być przyczyną gdyby wystąpiły jakieś problemy więc zostawiłem fabryczny otwór...
Określ dokładniej kiedy występuję te strzały, czy podczas przyspieszania, cz pozdjęciu nogi z gazu. Jak chodzi na benzynie? Czy masz wariator zapłonu?
Cześć Znalazłem firmę która produkuje coś w rodzaju wariatora zapłonu jeśli kogoś interesuje to link do tej strony http://elektronika-motocyklowa.pl/ Pozdrawiam.
Problemem sa nie zawory tylko gniazda ,a tak wogóle to rozmawiamy o sekwencji więc i tak sterował będzie ilość gazu ECU bezyny (oczywiście dorze zmapowany) .Co do wariatora zapłonu to tylko narazie Brc widziałem w komplecie ,a tak wogóle to az takowej potrzeby nie widze przy IV gen.
Witam zamierzam założyć turbo do VR6 mam już wszystko oprócz regulatora zapłonu. Chodzi mi o to że musze opóźnić zapłon żeby nie było spalana stukowego,Szukałem wszędzie ale nic nie znalazłem. Podobno nazywa się to wariatorem zapłonu tak ??? Znalazłem ale tylko do wyprzedzenia zapłonu,a ja potrzebuje opóźnić a komputer tyle nie opóźni. Najlepiej był...
W instalacjach CNG dość często stosuje się wariatory zapłonu. Być może gazownik go zostawił ( i słusznie ) w twojej instalacji ale go poprzestawiał lub jest ustawiony niepoprawnie od jakiegoś czasu a może jest też uszkodzony i powoduje zakłócenia. Przerobili ci na sekwencję czy na II gen.?
No i potwierdzily sie moje przypuszczenia na temat tego emulatora. Bylem u gaziarza i twierdzi, ze ludzie montuja sobie te emulatory. Jak ktorys nie zachce to pozniej podobno i tak przyjezdza, zeby mu zamontowac. Gaziarz twierdzi, ze emulator ten ma za zadanie przyspieszyc troszke zaplon przy pracy na gazie. Dziala podobnie jak wariator zapłonu. Pozdro.
Witam Nie bawił bym się w sekwencję w tym silniku. Porządny sterownik, dołóż do wariatora zapłonu, dobry gazownik, parownik trochę droższy i bez problemu śmigasz na II generacji. Pakowanie sekwencji do tego silnika to przerost formy nad treścią, szczególnie jakiś drogich wtryskiwaczy, a SGI2 to już w ogóle pomyłka do tego silnika
do wyprzedzania kąta zapłonu służy wariator. Cena urządzenia - ok 300zł.
Wariator, regulujesz sobie jak chcesz. http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-...
Jak jeździsz na benzynie. A jeśli na LPG, to po co? Jak to po co? Dla gazu sobie wystroje osobno z wariatorem żeby nie było wiochy że na gazie koników mniej. :)
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
do wariatora
Obciążenie silnika nie wpływa w żaden sposób na napięcie łańcucha.Nie wpływa też na jego obciążenie. Obciążenie ma za to wpływ na punkt zapłonu i przestawienie fazy wariatora. Czyli? Moze słychać spalanie stukowe? Moze przy wymianie rozrządu powinny być wymienione KZFR?
Mam mechaniczny z czujnikiem Halla jak pisał kolega morze to być urządzenie do opóźniania zapłonu ale fachowo to się nazywa wariator i on przyspiesza zapłon proszę o schemat jak ktoś ma.
A wariatory masz zblokowane i zaskoczone na swoje blokady? Gdzieś popełniłeś bład i tyle.
Podstawki pod wtryskiwacze nie wejdą bo listwa by się oparła o cięgno przepustnicy. Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu też warto by było dołożyć.
Przyznam że nie mam wielkiego doświadczenia z instalacjami II generacji. Sam miałem I gen, a teraz blosa. Mulenie na niskich obrotach i niskich obciążeniach może być spowodowane zbyt słabym zasysaniem gazu. Czy w trakcie tego mulenia odczyt z sondy lambda normalnie oscyluje? Ciekawi mnie twój mikser 36mm. Dla silnika 1,4 na wielopunkcie to dość spory...
Witam. Posiadam Forda Focusa Mk1 1.6 100KM skrzynia automat + Stag 4 plus Auto Strasznie duzo Pali 10-11L nie to ze cos jest uszkodzone czy mapa zle wyregulowana poprostu ten typ tak ma od poczatku. Ford wgrał taka mape Paliwa ze Sonda zawsze jest na poziomie 0,7-0,8V. czyli w strone Bogatą. Chciałbym zrobic modyfikacje polegajaca na oszukaniu sondy...
Witam, zakupiłem dziś urządzenie zwane wariatorem kąta zapłonu stagg tap-01. Wszystko jest ok, lecz brakuje mi interfejsu komunikacyjnego z tym urządzeniem. Od strony wariatora mam tylko wtyczkę samochodową z 4 kablami: czarnym, białym niebieskim i czerwonym. Wedle instrukcji można tam niby podłączyć RS232 lub USB. Moje pytanie jest następujące, czy...
Jakiej hamowni ??? I co to by miało mieć na celu ??? Zakładając gaż w dobrym warsztacie nie powinno być roznicy w osiągach ,no może z tym wyjątkiem że trochę dłuzej trwa przyspieszenie ale minimalnie .Gdyby zastosować emulator MAP sensora albo wariator zapłonu to osiągi na LPG były by lepsze niż na PB. Co do hamowni to można tam stroić instalacje IV...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Może być do wymiany kompletny rozrząd. Rozrząd jest założony kompletny nowy razem z wariatorem i zaworem regulacji kąta zapłonu. Skoro już się szarpnąłem na nowy silnik, to nie będę oszczędzał na rozrządzie, który wiadomo, że może być dobrze wypracowany... ZS
Więc co proponujecie, jaki zapłon? I tak zmieniłem gaźnik, tłok, cylinder, wszystko na 70. Mam nowe sprzęgło, wariator itd., ale osiągi zbytnio się nie zmieniły, więc zostaje mi moduł, albo niech ktoś napisze, co mogę jeszcze zrobić.
Przy pomocy SMT6 można zmieniać kąt zapłonu w sterownikach nowoczesnych silników.
Witam Przechodzę to samo tylko z Citroenem ax 1,1. monowtrysk bosch. Oprócz MAP sensora i zaworu EGR których u mnie niema wymieniałem wszystko. Obroty wieszały się na gazie ok. 3200 i zauważyłem że silnik krokowy podąża za przepustnicą i tam zostaje. Nie pomagała regulacja potencjometru przepustnicy (jak masz fabrycznie nie ruszaj). Pomogło wymiana...
Planuję jeszcze, być może pojedyncze wtryski i wariator. Ponoć dobre efekty można uzyskać wyprzedzając zapłon o kilka stopni. Natomiast nie mam pojęcia jak efektywnie to wystroić bo nie mam punktu odniesienia.
Jak już doradzono - sprawdź ustawienie zapłonu i luzy zaworowe. Myślę, że zerwany pasek mógł spowodować chwilowe zablokowanie wariatora i dlatego sprawdź również, czy koło magnesowe nie ścięło klina i nie przestawiło zapłonu. Ponadto do demontażu wariatora i koła magnesowego stosuje się specjalne blokady. Czytałem gdzieś, że ci co stosują do tego celu...
Witam pozwolę się włączyć do tematu. Hej. Kąt zapłonu (mieszanka i inne wartości) jest możliwy do ustawienia w trybie : ADAPTATIONS . Czyli sterownik musi być połączony z programem lub sztucznie wprowadzony w tryb adaptations. Misza chce mi stworzyć autonomiczny układ który na starcie wprawadza ten sterownik w tryb adaptations bez laptopa i sam wysyła...
Kolego, uszczelniacze są za wariatorem o drugi za zapłonem jeśli dobrze kojarzę da się wymienić bez rozpoławiania, tylko mała uwaga, z własnego doświadczenia wiem że bardzo często uszkodzone uszczelniacze to efekt zużytego tłoka i przedmuchy na pierścieniach. Kilka razy wymieniłem simmeringi i za jakiś czas znów to samo po wymianie tłoka i szlifie było...
Przecież tam się tylko impulsami steruje i ewentualnie mape ustawia. Nie ma opcji wyprzedzania zaplonu w sterowniku. Bez problemowo sterowniki w większości obsługują zmianę kąta wtrysku o 90, 180, 270 stopni. Do zapłonu służą wariatory. Tylko trzeba mieć pojęcie i rozróżniać pojęcie zapłonu od sekwencji wtrysku czytaj kąta wtrysku. Funkcja jak dla...
Problem niestety nie został rozwiązany nadal… Dziś zmieniłem rozrząd na nowy, wszystko nowe, wariator też i tak samo zawór VVT… Wszystko na znakach na łańcuchach, na zębatkach i na słupku… Dalej wypadanie zapłonów, najczęściej na biegu jałowym, najczęściej na 3. cylindrze, ale też na innych. W jednym momencie potrafi wypaść kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt...
auto pali tyle samo gazu co benz. a w dodatku silnik ma większą moc na LPG oznacza raczej wydatki na remont bądź wymianę silnika użytkując auto dłuższy okres. W gruncie rzeczy prawda. Chyba, ze założymy wariator zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu. Wtedy jak dobrze jest wszystko ustawione, to dokładnych pomiarów trzeba, żeby dostrzec różnice pomiędzy...
zaraz zaraz przyspieszenie zaplonu na gazie nie pomoze a nawet zaszkodzi dynamice pojazdu Ja tam jestem innego zdania (golf gti 16v), przyspieszenie zapłonu na gazie daję radę , ale dzwoni silnik na benzynie (ja nie mam "stukowych") a z wariatorem to by można było zróżnicować zapłon zależnie od paliwa.Ale te 250zł to troszkę dużo a układ pewnie jest...
Sprawdź czy nie zaciąga lewego tzn. połączenie króciec -> gaźnik -> filtr powietrza a także simeringi na wale od strony wariatora pod pokrywą tu gdzie jest starter nożny oraz od strony zapłonu.
zapłony simson elektroniczny zapłony uszkodzony wariator
generator iskra niszczarka koło toshiba 32av5
Indukcyjność cewki płyty indukcyjnej Bosch, Electrolux, Whirlpool – typowe wartości i pomiary MPM płyta ceramiczna – jedno pole grzejne rozżarzyło się na czerwono i przestało działać po miesiącu