Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
no ze 2 tyg temu, musisz bacznie obserwować allegro i pojawi sie smt6 na licytacji na pewno, ja tak kupiłem No to mi kurczę coś wyszukiwarka nie działa tak jak powinna. Dostaję codziennie maila z raportem nowych aukcji na SMT i od jakiegoś czasu nie było nic.
A jak byś tak przeczytał jak działa aparat zapłonowy. A jakbyś tak przeczytał jak działa wariator zapłonu. Korona by z głowy spadła?
Bzdury do kwadratu. Dobrze wyregulowana instalacja LPG podwyższa temperaturę od 50-80°C, a jak dołożysz do tego wariator zapłonu to schodzisz z temperaturą o 30-50°C. Więc materiału te same. Mi chodziło o silnik przystosowany do mocno zubożonej mieszanki.
Witam. Zakupiłem niedawno wariator zapłonu wspomniany w temacie, lecz bez interfejsu do komunikacji. Jako, że już posiadałem 'przejściówkę' z USB na RS232 na układzie FT232RL postanowiłem wykorzystać nią do podłączenia się do wariatora zapłonu. Ponieważ moja przejściówka na wyjściu ma złącze DB9 z poziomem napięć RS232 trzeba było wlutować się w odpowiednie...
witaj możesz podłączyć pod plusowy elektrozaworu gazowego
Koledzy mam taki problem, pomozcie mi go rozwiazac. Auto: Fiat Panda 1.2 60KM Poniewaz auto jest nowe aby nie utracic na nie gwarancji musialem zalozyc LPG w ASO Fiata. Tak zrobilem - zalozono sekwencje ELPIGAZ STELLA ze sterownikiem AE 2001PCS. Postanowilem zalozyc wariator zaplonu. Poprzednio mialem zalozony wariator w daewoo nubira 2.0 ale tam mialem...
Pudrujesz syfa. Napraw i wyreguluj układ lpg. Te silniki chodzą na lpg jak złoto.
Dokładnie o to chodzi!!! Nie żeby tworzyć kolejne mapy, ale podać zafałszowany sygnał z czujnika. Tyle i nic więcej. Po co inne ingerencje? Problem pojawia się kiedy ktoś ma jak ja jeszcze czujniki położenia wałków rozrządu - silnik v6 3.0 24v Nie wiem czy wystarczy zmiana (przspieszenie np o 10stopni) Oryginalnie silnik dostosowany jest do amerykanskiej...
co to jest wariator zapłonu??? ZApłon mam przyśpieszyć czy opóżnić??
Wielu użytkowników widzi taką potrzebę. Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, potrzebny jest wczesniejszy zapłon. Polecam wygooglać sobie hasło ,,wariator zapłonu".
wariator zapłonu - takie urządzenie elektroniczne przeznaczone do zmiany (zwiększenia) kąta wyprzedzenia zapłonu silnika pracującego na gazie
Określ dokładniej kiedy występuję te strzały, czy podczas przyspieszania, cz pozdjęciu nogi z gazu. Jak chodzi na benzynie? Czy masz wariator zapłonu?
Witam. Dołączam sie do pytania. Sam chciałem troszkę pomodzić przy tym opóżnieniu zapłonu podczas nagrzewania sie silnika w aucie. Mam tylko problem z ustaleniem charakterystyki tej sondy :)
Cześć Znalazłem firmę która produkuje coś w rodzaju wariatora zapłonu jeśli kogoś interesuje to link do tej strony http://elektronika-motocyklowa.pl/ Pozdrawiam.
mixer mam ten sam co na zdjęciach z Poloneza przeszlifowany do 34 mm ale ze względu na to, że jesienią wstawiłem wariator zapłonu i by go dobrze przetestować, zaślepiłem tymczasowo dodatkowy otwór który zrobiłem. Nie chciałem w razie problemów z wariatorem zgadywać co by mogło być przyczyną gdyby wystąpiły jakieś problemy więc zostawiłem fabryczny otwór...
Problemem sa nie zawory tylko gniazda ,a tak wogóle to rozmawiamy o sekwencji więc i tak sterował będzie ilość gazu ECU bezyny (oczywiście dorze zmapowany) .Co do wariatora zapłonu to tylko narazie Brc widziałem w komplecie ,a tak wogóle to az takowej potrzeby nie widze przy IV gen.
W instalacjach CNG dość często stosuje się wariatory zapłonu. Być może gazownik go zostawił ( i słusznie ) w twojej instalacji ale go poprzestawiał lub jest ustawiony niepoprawnie od jakiegoś czasu a może jest też uszkodzony i powoduje zakłócenia. Przerobili ci na sekwencję czy na II gen.?
Witam Nie bawił bym się w sekwencję w tym silniku. Porządny sterownik, dołóż do wariatora zapłonu, dobry gazownik, parownik trochę droższy i bez problemu śmigasz na II generacji. Pakowanie sekwencji do tego silnika to przerost formy nad treścią, szczególnie jakiś drogich wtryskiwaczy, a SGI2 to już w ogóle pomyłka do tego silnika
No i potwierdzily sie moje przypuszczenia na temat tego emulatora. Bylem u gaziarza i twierdzi, ze ludzie montuja sobie te emulatory. Jak ktorys nie zachce to pozniej podobno i tak przyjezdza, zeby mu zamontowac. Gaziarz twierdzi, ze emulator ten ma za zadanie przyspieszyc troszke zaplon przy pracy na gazie. Dziala podobnie jak wariator zapłonu. Pozdro.
Witam zamierzam założyć turbo do VR6 mam już wszystko oprócz regulatora zapłonu. Chodzi mi o to że musze opóźnić zapłon żeby nie było spalana stukowego,Szukałem wszędzie ale nic nie znalazłem. Podobno nazywa się to wariatorem zapłonu tak ??? Znalazłem ale tylko do wyprzedzenia zapłonu,a ja potrzebuje opóźnić a komputer tyle nie opóźni. Najlepiej był...
do wyprzedzania kąta zapłonu służy wariator. Cena urządzenia - ok 300zł.
do wariatora
Witam. Posiadam Forda Focusa Mk1 1.6 100KM skrzynia automat + Stag 4 plus Auto Strasznie duzo Pali 10-11L nie to ze cos jest uszkodzone czy mapa zle wyregulowana poprostu ten typ tak ma od poczatku. Ford wgrał taka mape Paliwa ze Sonda zawsze jest na poziomie 0,7-0,8V. czyli w strone Bogatą. Chciałbym zrobic modyfikacje polegajaca na oszukaniu sondy...
Mam mechaniczny z czujnikiem Halla jak pisał kolega morze to być urządzenie do opóźniania zapłonu ale fachowo to się nazywa wariator i on przyspiesza zapłon proszę o schemat jak ktoś ma.
Jakiej hamowni ??? I co to by miało mieć na celu ??? Zakładając gaż w dobrym warsztacie nie powinno być roznicy w osiągach ,no może z tym wyjątkiem że trochę dłuzej trwa przyspieszenie ale minimalnie .Gdyby zastosować emulator MAP sensora albo wariator zapłonu to osiągi na LPG były by lepsze niż na PB. Co do hamowni to można tam stroić instalacje IV...
Podstawki pod wtryskiwacze nie wejdą bo listwa by się oparła o cięgno przepustnicy. Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu też warto by było dołożyć.
Obciążenie silnika nie wpływa w żaden sposób na napięcie łańcucha.Nie wpływa też na jego obciążenie. Obciążenie ma za to wpływ na punkt zapłonu i przestawienie fazy wariatora. Czyli? Moze słychać spalanie stukowe? Moze przy wymianie rozrządu powinny być wymienione KZFR?
Witam, zakupiłem dziś urządzenie zwane wariatorem kąta zapłonu stagg tap-01. Wszystko jest ok, lecz brakuje mi interfejsu komunikacyjnego z tym urządzeniem. Od strony wariatora mam tylko wtyczkę samochodową z 4 kablami: czarnym, białym niebieskim i czerwonym. Wedle instrukcji można tam niby podłączyć RS232 lub USB. Moje pytanie jest następujące, czy...
Witam Przechodzę to samo tylko z Citroenem ax 1,1. monowtrysk bosch. Oprócz MAP sensora i zaworu EGR których u mnie niema wymieniałem wszystko. Obroty wieszały się na gazie ok. 3200 i zauważyłem że silnik krokowy podąża za przepustnicą i tam zostaje. Nie pomagała regulacja potencjometru przepustnicy (jak masz fabrycznie nie ruszaj). Pomogło wymiana...
Witam pozwolę się włączyć do tematu. Hej. Kąt zapłonu (mieszanka i inne wartości) jest możliwy do ustawienia w trybie : ADAPTATIONS . Czyli sterownik musi być połączony z programem lub sztucznie wprowadzony w tryb adaptations. Misza chce mi stworzyć autonomiczny układ który na starcie wprawadza ten sterownik w tryb adaptations bez laptopa i sam wysyła...
Może być do wymiany kompletny rozrząd. Rozrząd jest założony kompletny nowy razem z wariatorem i zaworem regulacji kąta zapłonu. Skoro już się szarpnąłem na nowy silnik, to nie będę oszczędzał na rozrządzie, który wiadomo, że może być dobrze wypracowany... ZS
problem w NA jest taki że ta woda z kolektora niekoniecznie zostanie zassana :) oczywiście to kwestia dobrania odpowiednio małej ilości wody, dlatego pisałem o sterowaniu w zależności od obciążenia .. Ooo.. to mnie zaskoczyłeś.. a dlaczego miałaby nie zostać zassana..?? Przecież skoro zasysana jest mieszanka to i rozpylona w niej parę wodną albo mgłę...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Po stronie gazu nie ma żadnych błędów. jest to sekwencja i to dobrej marki, wylatują mu trzy zapłony i to na jednej stronie. cała trójka nie pracuje. Cewki wyciągnięte i sprawdzone na zewnątrz i iskrę podają. Ten temat ze świecami i cewkami oraz czujnikiem halla sprawdzony. Błąd może leżec w dwóch miejscach: - wina ecu - rozjechany wsad. - wałek rozrządu...
Jak jeździsz na benzynie. A jeśli na LPG, to po co? Jak to po co? Dla gazu sobie wystroje osobno z wariatorem żeby nie było wiochy że na gazie koników mniej. :)
Przy pomocy SMT6 można zmieniać kąt zapłonu w sterownikach nowoczesnych silników.
Jak już doradzono - sprawdź ustawienie zapłonu i luzy zaworowe. Myślę, że zerwany pasek mógł spowodować chwilowe zablokowanie wariatora i dlatego sprawdź również, czy koło magnesowe nie ścięło klina i nie przestawiło zapłonu. Ponadto do demontażu wariatora i koła magnesowego stosuje się specjalne blokady. Czytałem gdzieś, że ci co stosują do tego celu...
Kolego, uszczelniacze są za wariatorem o drugi za zapłonem jeśli dobrze kojarzę da się wymienić bez rozpoławiania, tylko mała uwaga, z własnego doświadczenia wiem że bardzo często uszkodzone uszczelniacze to efekt zużytego tłoka i przedmuchy na pierścieniach. Kilka razy wymieniłem simmeringi i za jakiś czas znów to samo po wymianie tłoka i szlifie było...
Przecież tam się tylko impulsami steruje i ewentualnie mape ustawia. Nie ma opcji wyprzedzania zaplonu w sterowniku. Bez problemowo sterowniki w większości obsługują zmianę kąta wtrysku o 90, 180, 270 stopni. Do zapłonu służą wariatory. Tylko trzeba mieć pojęcie i rozróżniać pojęcie zapłonu od sekwencji wtrysku czytaj kąta wtrysku. Funkcja jak dla...
Oczywiście wszystko można, ale zbyt uboga mieszanka (mało gazu a dużo powietrza) to wyższa temperatura spalania a to już krok do...remontu głowicy i głównie mam na myśli gniazda zaworowe i zawory. Gaz który spala się w silniku ma i tak wyższą temperaturę spalania niż benzyna zubażając mieszankę powodujesz jeszcze jej wzrost, podsumowując to co zaoszczędzisz...
czy winda z hamulcem awaryjnym jeździ wolniej? Gdy lina się zerwie to jedzie wolniej, tylko co to ma do omawianego problemu? różnice na pewno są, jednak bez znaczenia dla pracy silnika.. w przeciwnym przypadku samochód przystosowany do benzyny 95 nie jeździłby tak samo na shellu v-power 99 ;) W takim razie po co w samochodach tzw korektory oktanowe?....
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
auto pali tyle samo gazu co benz. a w dodatku silnik ma większą moc na LPG oznacza raczej wydatki na remont bądź wymianę silnika użytkując auto dłuższy okres. W gruncie rzeczy prawda. Chyba, ze założymy wariator zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu. Wtedy jak dobrze jest wszystko ustawione, to dokładnych pomiarów trzeba, żeby dostrzec różnice pomiędzy...
Wariator, regulujesz sobie jak chcesz. http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-...
Planuję jeszcze, być może pojedyncze wtryski i wariator. Ponoć dobre efekty można uzyskać wyprzedzając zapłon o kilka stopni. Natomiast nie mam pojęcia jak efektywnie to wystroić bo nie mam punktu odniesienia.
Do tej pory wydawało mi się że ten czujnik wpływa tylko na wzbogacenie dawki paliwa i zwiększone obroty biegu jałowego (wartość wymagana obrotów - ta do której obroty sa regulowane) Jeżeli wpływa na zapłon to przy instalacji II generacji ma to jaknajbardziej sens. Były też w sprzedaży takie elementy dodatkowe instalacji, nazwywały się wariatory i służyły...
zaraz zaraz przyspieszenie zaplonu na gazie nie pomoze a nawet zaszkodzi dynamice pojazdu Ja tam jestem innego zdania (golf gti 16v), przyspieszenie zapłonu na gazie daję radę , ale dzwoni silnik na benzynie (ja nie mam "stukowych") a z wariatorem to by można było zróżnicować zapłon zależnie od paliwa.Ale te 250zł to troszkę dużo a układ pewnie jest...
Przyczyny samozapłonu są takie same, jak w wielu innych autach z LPG I/II generacji: albo za długi układ dolotowy LPG i silnik dopala na zasadzie samozapłonu (żarzący się nagar na denku tłoka) resztki gazu z w/w, albo zanieczyszczony elektrozawór odcinający w reduktorze, co powoduje jego powolne zamykanie. Ponieważ gaz ma większą "liczbę oktanową" w...
Zawory takich silników wymagają dodatkowej ochrony w postaci lubryfikacji, czyli podawania do układu dolotowego specjalnego środka, który wytwarza na przylgniach zaworów i ich gniazd twardą powłokę zapobiegającą nadmiernemu zużyciu. Czasami zamiast lubryfikacji stosuje się dotrysk benzyny lub wariator kąta wyprzedzenia zapłonu ATy stosujesz lubryfikacje?...
Sprawdź czy nie zaciąga lewego tzn. połączenie króciec -> gaźnik -> filtr powietrza a także simeringi na wale od strony wariatora pod pokrywą tu gdzie jest starter nożny oraz od strony zapłonu.
W końcu udało mi się zrobić manualny wariator kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli nastawne koło pasowe. Przestawienie koło do przodu o 3 zęby dało diametralną różnice w pracy silnika ale i tak muszę jeszcze sklecić stroboskop by to porządnie wyregulować. W załącznikach daje zdjęcia mojego patentu i rysunek z wymiarami. https://obrazki.elektroda.pl/1153608800_...
Ja mam problem z instalacją gazową szkoda że nie napisałeś nic blizszego na temat auta i zamontowanej instalacji Po jeździe na gazie zawiesza mi sie komputer i na benzynie nie działa za dobrze, dusi się itp. rozumiem ze komp silnika pokazuje błąd krytyczny i zapala sie kontrolka check engine Jeden facet (gazownik) ustawił mi na stałe reset komputera...
Masz tam dwie sondy więc katalizator musi być, inaczej będzie chodzić w trybie awaryjnym. Przez jazdę z niedrożnym wydechem adaptacje pewnie wyleciały w kosmos. Jak strzela w wydech to albo ma dużo za dużo paliwa, albo coś nie tak z zapłonem (tam chyba jest wariator, jego uszkodzenie może dawać takie objawy). Świeci się kontrolka - trzeba podpiąć komputer...
Tak, choć może być jeszcze za wariatorem przykręcona blaszka, która nie pozwala na pełny ruch rolek. Moduł jeśli jest zablokowany to słychać, że odcina zapłon. Należy go wymienić na odblokowany, ale u Ciebie raczej na nim nie ma blokady.
Więc co proponujecie, jaki zapłon? I tak zmieniłem gaźnik, tłok, cylinder, wszystko na 70. Mam nowe sprzęgło, wariator itd., ale osiągi zbytnio się nie zmieniły, więc zostaje mi moduł, albo niech ktoś napisze, co mogę jeszcze zrobić.
Wyczytałem gdzieś, iż SGS Thompson produkuje układ scalony służący do "przesuwania" zapłonu. Szukałem na stronie producenta (może niezbyt dokładnie) i nie znalazłem sybolu. Jak by ktoś coś wiedział na ten temat to proszę o info. Chodzi mi o zrobienie prostego wariatora do przestawiania zapłonu (autogas). Być może udało by się to stwprzyć przy niskich...
Przyznam że nie mam wielkiego doświadczenia z instalacjami II generacji. Sam miałem I gen, a teraz blosa. Mulenie na niskich obrotach i niskich obciążeniach może być spowodowane zbyt słabym zasysaniem gazu. Czy w trakcie tego mulenia odczyt z sondy lambda normalnie oscyluje? Ciekawi mnie twój mikser 36mm. Dla silnika 1,4 na wielopunkcie to dość spory...
Blokada może znajdować się: 1)Wydech 2) Wariator 3) Gaźnik 4) Uszczelka pod głowicą 5) Zapłon w przypadku czterosuwa dochodzi jeszcze: 1) Wałek rozrządu 2) Koła napędowe rozrządu 3) Moc maksymalna silnika, tutaj kończą się blokady a zaczyna tuning. 5) Czasem zdarza się czujnik prędkości na wyjściu przekładni spięty z modulem.
Problem niestety nie został rozwiązany nadal… Dziś zmieniłem rozrząd na nowy, wszystko nowe, wariator też i tak samo zawór VVT… Wszystko na znakach na łańcuchach, na zębatkach i na słupku… Dalej wypadanie zapłonów, najczęściej na biegu jałowym, najczęściej na 3. cylindrze, ale też na innych. W jednym momencie potrafi wypaść kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt...
Siemanko Jest to mój pierwszy temat, ale stwierdziłem, że będę szukał pomocy wszędzie. Samochód to Fiat Bravo 2.0 20V HGT VIS, rocznik 1999 Co się stało: Wariator faz rozrządu cały czas dostaje napięcie takie jak na akumulatorze (ustalmy że 12V). Napięcie pojawia się już w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon. Mierzone na wtyczce wariatora, w drugim...
witaj twój problem jest na pozór bardzo prosty masz nieodpowiedni kąt zapłonu .ty sam tego nie zmienisz bo czujnki wału silnika są na stąłe przytwierdzone a siatki zapłonu w ecu na pewno nie zmienisz potrzebny jest ci tzw. wariator jest to urządzenie elektroniczne które zmienia zapłon na gazie nie zmieniajac go na benzynie .różne firmy różnie mają spośób...
Witam, trafiła mi się ostatnio mała zagadka. Citroen C4 2006 1.4 (KFU). Klient zgłosił problemy z odpalaniem gdy jest zimny(trzeba było pokręcić dłużej żeby zapalić) i od czasy do czasy lubi zgasnąć na postoju. Pierwszy z problemów przy nas jednak nie wystąpił ani razu, czasem jednak sam potrafi gasnąć. Można zrobić długą trasę nie ma problemu, jednak...
Kolega napisał 2,5 V6 - w tym silniku nie ma wariatora ani dwóch świec na cylinder, przewodów WN. Objaw wygląda na problemy z zapłonem i jak koledzy pisali sprawdzić należy cewki, komp. świece. Czasem nowy rozrząd może ulec przestawieniu i takie efekty murowane.
Rozrzad napewno dobrze bo rozbieralem i sprawdzalem 2 razy Na dole klin i znak tlok na 1 w gorze i na walki wchodzi blokada po zdjeciu pokrywy zaworow wariatory tez ustawione znakiami do siebie. Wiec szukamy dalej ;)
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
W meganie ii sport siedzi F4Rt ktory jest na pasku, a nie na łańcuchu. Sam mam ten silnik, ale w CC, więc zestrojony na 165KM. W moim silniku nie ma VVT (zmienne fazy rozrzadu), nie wiem jak u Ciebie. Podaj VIN to mozna sprawdzić. Co do przyczyny.. Jesteś w stanie wrzucić loga podstawowych przebiegów jazdy i biegu jałowego z CLIPa? Olej, filtry wymienione?...
Wariator w tym tygodniu bedzie wymieniony, napiszę czy pomogło. Na ostatniej diagnostyce stwierdzono że wyprzedzenie zapłonu osiąga duże watrości przed GMP, na wolnych obrotach dochodzi czasem nawet do 14 stopni. Wydaje mi się że to trochę za dużo, czy mam rację? Dodam że nie łapie żadnych błedów. Ostatnio sprawdzałem świece i są prawie białe, więc...
witam Czy ktos z szanownych forumowiczow wie moze jaki wariator nalezy zamontowac do chryslera voyager 3,8 l z 96 roku??? Musze przyspieszyc zaplon przy instalacji CNG a nikt kto sprzedaje wariatory nie ma zielonego pojecia jaki do tego auta trzeba zainstalowac. Krzys
(at)żałosna udręka Lakier zdjęty tylko przy tranzystorach i tylko tam były smarkane luty. Wg stroboskopu jest w okolicy 20° (ciężko dokładnie bo skala jest tylko na części przed górnym martwym punktem a mój znacznik "mruga" dalej) a a jak podłączam się pod złącze diagnostyczne to na parametrach bieżących jest widoczne też w okolicy 20° (zmienia się...
W maluchu strzelało się wyłączając w czasie jazdy zapłon kluczykiem Dokładnie,to gaźnikowiec. To nie o tłumik chodzi. Dokładnie właśnie o tłumik.Strzelanie z wydechu stało się ostatnio konkurencją.Zeby było głośniej to w gaźnikowcach tłumik nie może doprężać gazów ,a dobrze skonstruowany wydech musi to robić.Zwiększa się też jego pojemność. Jeśli chodzi...
Witam Mam problem z moją Alfą 156 2.0 ts 98r , coś w silniku zaczyna głośno stukać po przekroczeniu 2 tyś . obrotów , stuki dobiegają raczej z góry silnika , objawy to jeszcze gaśniecie przy zmianie biegów ( wciśnięcie sprzęgła ), oraz gdy auto zgaśnie to ciężko kręci rozrusznik , tak jakby był źle ustawiony zapłon , lub miał by za ciężko . Czy wariator...
Chciałbym poruszyć temat wyprzedzenia zapłonu w samochodach przy zasilaniu gazem. Kiedyś już poruszyłem ten temat , ale z łaski miłościwie nam panującego pana moderatora znalazł się w koszu (temat dużymi literami). Ja w swoim samochodzie <renault espace 2> zrealizowałem to w ten sposób że obok czujnika zapłonu znajdującego się nad kołem zamachowym...
Czesc! Sa na rynku dostepne urzadzenia nazywane wariatorami (po naszemu) lub timing advance processor. Stosuje sie je w np do poprawy osiagow na LPG (gaz wolniej sie spala wiec mozna spokojnie przyspieszyc zaplon). Wpina sie to podobno miedzy hallotron a ecu. Sprawdz http://www.aeb.it/uk_c%20gen%20detail.as... .
witam a mnie to wyglada na zly zaplon, do cng powinien byc od 12 do 16 stopni szybszy, kiedy zamontowalem instalacje cng i nie mialem wariatora to tez powyzej 3200 obrotow nie jechal Krzys
Tak Rozrzad kompletny zmieniony oprócz wariatora Błędów nie ma teraz żadnych Usterka jest na ciepłym i zimnym Objawy identyczne jakby łańcuszek był rozciagniety Wszysko ustawilem na znaki tak jak z auto daty Tylko ten wariator się nie rusza I zastanawiam się czy go zmienić czy nie A jest możliwość komputerem sprawdzić zaplon? Jak Wszedłem w parametry...
Witam ponownie.No i jestem po wymianie rozrzadu,wymieniłem wszystko poza wariatorem czyli koło dolne ,koło górne łancuch napinacz i slizgi.Wiec po wymianie wszystko było dobrze do czasu.Najpierw znów zaczeły powoli pojawiac sie błedy z wypadaniem zapłonów,na zimnym silniku po rozruchu na chwilę słychac było tyrkotanie i nierówną pracę po czym cichło...
Nie rób na wariata. Sterownik silnika żyje i ma zasilania skoro na chwilę odpala. Tester powinien się połączyć po K-line. Problemu szukaj w szybkim CAN. Być może zasilanie zegarów leży o czym świadczył by brak kontrolek. Schematy w dłoń i jazda. Zmierz też rezystancję między CAN - H i CAN -L. Powinno być koło 60 omów.
"Strasznie zabija się syfem na dolocie w okolicy zaworów ssących. Trzeba też w nim sprawdzić ciśnienie sprężania na ciepłym silniku." na wielu forach widzę, że diagnoza przy tych objawach to albo rozrząd albo zanieczyszczone kanały dolotowe upss. Judi tylko czy wyłączenie i ponowne włączenie silnika zmieni coś w zanieczyszczeniu tych kanałów ??? Biorąc...
Witam Obudowy zapewne wyglądają podobnie, ale z tego co wywnioskowałem z opisy działania tego sprzetu to w srodku jest jakieś źródło napięcia odniesienia ( może być to nawet zwykły dzielnik napięcia ), które podaje w trybie TEST ( rozwarty obwód sprzeżenia zwrotnego - sonda lambda odłączona od kompa ) napięcie około 0,5 V, co symuluje optymalny skład...
Winny jest moduł zapłonowy. Ten co kolega ma ma złe wyprzedzenia zapłonu. Silnik nie wkręca się do końca na obroty nie ma siły przerywa gaśnie. Trzeba założyć moduł z tym oznaczeniem co podałem powyżej i będzie po sprawie. Wiem bo już kiedyś przerabiałem identyczna sytuacje i teraz mi się przypomniało to Dodano po 4 A co do rolek od wariatora to jak...
bo do działania potrzebuje czujnika wału, wałka, no i stosownych kół fonicznych na nich. No i wtedy miałbym problem z kątem wyprzedzenia zapłonu. Chyba, że wysteruję za pomocą ECU-mastera, co w sumie nie byłoby większym problemem, bo DETII jest już zamontowany i służy jako wariator dla LPG. Rzeczywiście może być taniej wymienić kopułkę i palec :) Ale...
witam wszystkich posiadam wariator zapłonu stag-tap-01 sam moduł (wiązka spłonęła w poprzednim samochodzie ) schemat z neta natomiast problem z rozszyfrowaniem kolejności pinów czy ktoś z was posiada rozpiskę jak liczyć piny ewentualnie zdjęcie wiązki kolorów kabli z oryginalnej wtyczki wiązkę odbuduje sobie tylko porzeba opisu który pin z wtyczki do...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Pacjent jak w opisie, błędy P0018 i P0019, czyli brak synchronizacji wałków z wałem. Czujnik wału wymieniony w ciemno, po zamianie czujników wałka bez różnicy. https://obrazki.elektroda.pl/6687859600_... [/left] powyżej wykresy z czujników wałków z odpiętymi wariatorami: 1 i 2 - głowica od chłodnicy ta która generuje błędy 3 i 4...
Witam Jestem posiadaczem auta Seat Toledo 1,8i 94r. Silnik o oznaczeniu RP, auto jest zasilane gazem, postanowilem przyśpieszyć w nim zapłon, wiec pojechałem do znajomego i przyśpieszyliśmy go w.g. lampy elektronicznej z wariatorem o 8 stopni, autko dostało wiekszych obrotów na ciepłym silniku okolo 1050 na zimnym 1200, poza ta dolegliwościa, auto choziło...
temat opanowany, jakiś wariat mieszał w instalacji.
Do diagnozy lub wymiany takie rzeczy jak: wtryskiwacz /zamień miejscami i zobacz czy nie jest zalany paliwem 1 cylinder/ nastawnik hydrauliczny wariatora, skoro napinacz łańcuszka rozrządu oraz łańcuszek rozrządu już wymieniałeś. Niestety kod silnika CDNB mówi sam za siebie: Ciąg Dalszy Napraw Bieżących, nie ja to wymyśliłem i nie jesteś pierwszy który...
Dzień dobry, W maxiskuterze stuka w silniku na wolnych obrotach występują stuki. Nasłuchując wychodzi po stronie rozrządu, ale ścieżko namierzyć czy góra czy dół. Po głowie chodzą opcje : 1. Łożysko/a główne wału korbowego (luz i miarowe stukanie) 2. Łańcuszek rozrządu/ napinacz ( minimalne falowanie obr na jałowym) Stukanie występuje na wolnych obrotach....
Pasek do natychmiastowej wymiany. Co do sprzęgła i wariatora, to wiadome jest ze należy je wyregulować po wymianie paska. Dopiero później można szukać niesprawności (zmniejszonej mocy) w układzie zapłonowym i gaźniku.
Jeżeli to jest Alfa Twin Spark 2.0 to proponuje sprawdzenie faz rozrządu , jest tam taki wynalazek na wałku ssącym tzw. wariator faz lubi się to w tych silnikach często kończyć przedwcześnie, jak również świece zapłonowe jest ich 8 sztuk stąd nazwa podwójny zapłon czyli Twin Spark Jeśli rozrząd jest ok to sprawdz czy nie masz po prostu zapchanego układu...
Witam, mam problem z golfem 5 gti 2.0 tfsi 200km, na wolnych obrotach nierówno pracuje silnik. Problem zaczął się już rok temu, gdy robiło się coraz chłodniej aż do wiosny, później gdy było cieplej problem ustępował lub był znikomy. Teraz znowu sytuacja się powtarza i próbuje rozwiązać problem bo już narywa aż samochodem. Co zostało sprawdzone: Pod...
To i tak jest 100 cc więc nie ma powodów by miał jakiekolwiek blokady... trudno nazwać dobór przełożeń blokadą. Moc silnika ani zakres obrotów nie jest sztucznie ograniczony, nie ma też elektronicznego odcięcia zapłonu po przekroczeniu prędkości. Blokady mogą mieć motorowery do 50 cc, na Vmax=45 km/h. Blokada to może być dodatkowa zwężka w dolocie,...
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Witam. Mam taki dziwny problem. Auto wyłącza dwa cylindry 1 i 3 po ostrzejszej jeździe. Trzeba przejechać z 2 kilometry z prędkością z 140km/h. I tylko wtedy. Można jeździć spokojnie i nic się nie dzieje. Na benzynie i gazie to samo. Wymieniona cewka zapłonowa i świece. Podmieniony sterownik gazu. Nie mierzyłem jeszcze kompresji, ale jak kręciłem z...
Map podmieniałem,odłączałem i nic. Po odłączeniu map w trybie awaryjnym troche się uspokaja bo przestaje robić korekty dawki paliwa przy przydławieniu ale nadal chodzi marnie i punkt zapłonu skacze jak wariat od 5 do 25 stopni tak że ta ewentualność odpada. Autko miało gaz ale na życzenie właścićela został on odłączony po pierwszych problemach , gazownicy...
Co jest z tym moim skuterem Yamaha Jog 50cc 4takt. Traci moc podczas jazdy, wymienilam: wariator, pasek i sprzeglo i nowy gaznik jest. Skuter jezdzil tydzien czasu super, bez zadnych problemow. Przyszedl nowy filtr powietrza z obudowa, wymienilam i teraz nie odpala. Elektryczny zaplon wywalilam, czekam na nowa kostke, z kopniaka odpala tylko po psiknieciu...
między pinem 4tym we wtyczce, a plusem jest 12v ciągle nawet bez zapłonu Tu jest dobrze. W tym modelu masa na grzałkę jest stała , nie jest sterowana z ECU. natomiast przy 3cim (pomaranczowym) napiecia nie ma I tu jest problem. Zasilanie grzałki idzie z przekaźnika (engine control relay) przez bezpiecznik. Tą samą linią zasilany jest między innymi...
W keewayach blokady były na kolanku wariatorze (śruba) oraz na gaźniku (mniejsza dysza), może którąś z tych blokad znajdziesz u siebie. Możesz looknąć na www.skuterdoktor.pl. Aha moduł zapłonowy może mieć wbudowaną blokadę (wątpie że producent zakładał blokadę poprzez odpięcie kabelka) ale z drugiej strony skoro wkręca się na 10000obr/min to wina będzie...
elektroniczny zapłony zapłony simson odkręcić wariator
samsung łożysko konta email outlook zamiana pojemność kondensator
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Kod błędu 01314 - problem z ECM w pojazdach VW Phison PS2251-68 Firmware: Tools and Flashing Guide