Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
na liczniku 230000 ale czy prawdziwy to nie wiem
Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :( Nie jest za małe dla PCM, skoro przestawia kierownice turbiny, ograniczając spręż. Czy sprawdzałeś elektrozawór podciśnienia turbiny? czy ktoś tam nie grzebał z przewodami podciśnienia i np nie pomylił elektrozaworu EGR i turbiny i pozamieniał wężyki?...
możesz tak sprawdzić.
Witajcie. Wiem że temat sprzed dwóch lat ale teraz widzę że nie wpisałem rozwiązania. Problemem okazał się elektrozawór podciśnienia turbiny. Po zmianie na używkę moc wróciła a szarpanie ustało. Dzięki za sugestie i pozdrawiam :D
Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Nazywa się elektrozawor Podciśnienia turbiny. W katalogu on jest oznaczony symbolem n75 Pytanie? Po co on tam jest? Nie wiem. Co do szczelności, to jestem tego pewny jak do tego, że jest teraz ciemno. Wszystko sprawdzałem po 5 razy, wraz z dolotem, układem itd. Nikt z nas wróżka nie jest, a ja nie mam dobrego kompa i vakuometra, a nawet miernika, jeszcze...
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Witam Jest jakiś postep w walce z busem? U siebie mam podobnie, bład niskiego ciśnienia doładowania, ogólny brak ciśnienia doładowania, wymieniłem elektrozawór, czojnik pdciśnienia, przepustnicę, sprawdziłem szczelność dolotu oraz podciśnienie przed elektrozaworem, została mi jeszcze turbina do wyjęcia. Z informacji z sieci wynika, że może urwać sie...
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Witam zainteresowanych . Poszukuję schemat instalacji elektrycznej do Citroena C4 1,6 HDI 2007 90 Km. a właściwie schemat wiązki która idzie od komputera do elektrozaworu sterującego podciśnieniem turbiny. Prawdopodobnie uszkodzony jeden z przewodów . BARDZO PROSZĘ O POMOC.
Wtyczka przerobiona dlatego bo brakowało kavli do elektrozaworu podciśnienia turbiny(zdjęcie) https://obrazki.elektroda.pl/1691507500_... https://obrazki.elektroda.pl/1730123700_...
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
Co do RCO może źle sie wyraziłem. W analizie usterki jest poróbnanie Oczekiwane RCO (dla danego stanu: obciążenie, obroty, ilośc powietrza, spali itd) np 60% i porównanie z wartością w jakiej akurat jest np 45%. Jakieś głupoty wypisujesz . Nie ma takiego parametru jak " oczekiwane RCO" . W "analizie " usterki jest wartość RCO jaka była podczas wystąpienia...
Witam wszystkich i pozdrawiam.Jestem tu nowy i jak to bywa piszę bo potrzebuję pomocy.Walczę z autem sąsiada i jak w temacie jest to Espace 4 1.9 dci 120 KM,auto jest słabe i kopci mocno,podciśnienie nie steruje turbiny.Auto miało przekładany silnik bo w poprzednim korbowód wyszedł bokiem i zapaliła się komora silnika,silnik wraz z osprzętem został...
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
A podstawy jako takie mam Sęk w tym że nie masz ich w ogóle. Zaraz będziesz rozkręcał turbinę by zobaczyć w jakim jest stanie bo ktoś Ci tak napisze. Zacznij od sprawdzenia sterowania turbiny !!! Tutaj turbina powinna być sterowana podciśnieniem przez elektrozawór. W parametrach powinno być widać jakie jest wysterowanie elektrozaworu, do tego vacuometr...
Sprawdź czy grucha nie jest dziurawa, szczelność na wężykach podciśnienia, podmień elektrozawór sterowania turbiny, zobacz jakie jest podciśnienie przed nim i za nim na wolnych obrotach gdy grucha ciągnie na maksa. Kiedyś podobny przypadek zakończyły się wymiana wtryskiwaczy, wyglądało to tak jakby przy niższych obrotach nie rozpylały poprawnie przez...
Witam mam problem z moja bmw e46 320d 150km 2004 rok, tematow na ten temat bylo lecz wszystko zrobiłem i nadal jest to samo, problem objawia się przy gwałtownym przyspieszaniu auto traci moc, rozłącza turbine, po redukcji znowu ciągnie jak powinno, dodam, ze jest w automacie. Sprawdzałem dolot jest szczelny, wymieniłem elektrozawor od podciśnienia,...
Odczytaliśmy zawartość w sterownika, faktycznie soft był modyfikowany. Wrzuciliśmy oryginał, ale bez zmian. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie był tutaj zmieniony silnik wraz z sterownikiem silnika. W tym aucie dwie turbiny są sterowane przez podciśnienie, a po nr vin wychodzi, że jedna powinna być sterowana przez nastawnik elektryczny. Więc podejrzewam,...
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Wygląda na to, że fachury od wyprogramowania mnie wyprogramowały EGR, ponieważ po wypięciu wtyczki z EGR moc, przyśpieszenie padło. Wpiąłem ją z powrotem i po wymianie elektrozaworu od regulacji podciśnienia na turbinie autko zaczęło zdecydowanie reagować na przyspieszanie. Nie wykrył tego komputer diagnostyczny ponieważ to uszkodzenie mechaniczne a...
Źle nazwałem tą część, chodzi o elektrozawór sterowania turbiną a nie czujnik podciśnienia.
Podłącz manometr pomiędzy elektrozawór a gruszkę turbo i w drogę sprawdź czy będzie podciśnienie spadać jeśli tak to gruszka za mocno w robotę idzie czasem przy vw po regeneracji musieliśmy we własnym zakresie regulować turbinę bo było przeładowanie i wydłużenie sztangi pomagało. Dla czego się tak działo nie mam pojęcie. Jeśli ustami będziesz w stanie...
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
wymieniłeś zawór N109 na pompie wtryskowej i piszesz, że znowu pojawia się błąd sporadyczny ale czy 1237 czy już tylko 575 bo jeśli ten drugi to turbina przeładowuje i silnik (za sprawą sterownika) pracuje w trybie awaryjnym i dlatego jest taki muł aż do wyłączenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem jakie...
Witam. Posiadam Peugeota 407; 2.0 HDi; 136 km; 2004 r. Problem polega na tym że nie ma mocy. Sprawdzone zostało: Elektrozawory, przepustnica, przepływomierz, wężyki podciśnienia, turbina, filtr powietrza, EGR, pompa vacum. Skończyły mi się już pomysły co mam z nim zrobić. Macie jakieś pomysły, może ktoś się spotkał z czymś takim ? Pomocy.
Elektrozawór steruje za pomocą podciśnienia zmienną geometrią turbiny
Sprawdziłem wężyki i podciśnienie. Wszystko jest idealnie. Same wężyki wymieniałem z 5 lat temu. Skupiłem uwagę na filtr paliwa. Muszę wymienić oringi na króćcach bo trochę za luźno końcówki chodzą. Podobno są to oringi 9x2mm oczywiście olejoodporne. Na górze filtra jest podgrzewacz i tu może być wg mnie problem. Kostka jest przypalona ale ma 12V. Nie...
Kolejny etap działań (opisane w kolejności wykonania i ostateczny rezultat w postaci całkowitego spadku mocy): 1. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny - działa płynnie w pełnym zakresie. 2. Sprawdzone działanie sztangi kierownicy spalin turbiny podczas pracy silnika: - na wolnych obrotach i przy powolnym ich zwiększeniu do 2500obr...
WITAM WSZYSTKICH POSIADACZY OPLA VIVARO BORYKAJĄCYCH SIĘ Z PROBLEMAMI BRAKU MOCY W SWOIM VIVARO PO WYMIANIE CZUJNIKA TEMPERATURY PRACA SILNIKA WRÓCIŁA DO NORMY . ALE PROBLEM Z MOCĄ KTÓRA PRZEPADŁA JEST W DALSZYM CIĄGU . SPRAWDZIŁEM WSZYSTKO OD TURBINY DO CZUJNIKÓW PODCIŚNIENIA ŁĄCZNIE Z ZAWOREM STERUJĄCYM TURBINĄ .I ŻADEN MECHANIK W SERWISIE NIE WPADŁ...
Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny...
co to za kostka? Turbina jest sterowana elektrozaworem i podciśnieniem, czy to chodzi o ten elektrozawor? Jeżeli tak to tylko nowy bo starego nie da się tak pokleić.
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Na wolnych olbrotach silnika turbina nie pracuje na dużych obrotach - ma wtedy ok 16 -20.000 obrotów i prawie nie spręża. Jeżeli ją wtedy słychać - to prawdopodobnie jest uszkodzona, albo nieszczelny jest wąż na dolocie i słychać uciekające powietrze. Ponieważ po zdjęciu wężyka z gruchy sterującej hałas cichnie, to może uszkodzona jest membrana gruchy...
Ewentualnie wtyczka od tego zaworu ale to byś zauważył. Narysuj jak to masz podłączone. Jeden elektrozawór jest od EGR a drugi od turbiny. Środkowe króćce na tych elektrozaworach powinny iść do EGR i turbiny. We wcześniejszym poście się pomyliłem i źle opisałem króćce na elektrozaworach. Te najdalej wtyczki to zasilanie podciśnienia, środkowe wyjścia...
Witam, tak jak w temacie. Poszukuje schematu bądź mądrej głowy która pomoże mi z odbudową układu podciśnienia VOLVO V70 I gen. Wcześniejszy właściciel coś namodził i nie jestem w stanie dojść czego tam brakuje. Przejrzałem całe forum i nie mogę znaleźć nic konkretnego. Pod maska znalazłem jeden elektrozawór który jest połączony z turbina dwoma przewodami...
Tak jak Ci radzą, jedź na diagnostykę, bo sam raczej nic tu nie zdziałasz. Kopcenie i problemy z wkręcaniem na obroty miałem przy uszkodzonym elektrozaworze podciśnienia od sterowania turbiną. Ładnie odpalał, ale po pierwszym dodaniu gazu wchodził w tryb awaryjny wskutek za wysokiego ciśnienia doładowania. Wtedy dym szedł jak z parowozu, a kręcić się...
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
A) Ojciec wjechał Astrą II do wody, silnik rozwaliło (zgięło korbowód i wał) ale tym elektrozaworom nic się nie stało... B) Odpinałem vakupompę całkowicie i auto odpalało bez najmniejszego problemu... Zawór EGR: http://obrazki.elektroda.net/47_12558953... Elektrozawór podciśnienia (EGR, obejście turbiny, klapy): http://obrazki.elektroda.net/8_125589539...
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
W jedną "dziurę" wchodzi podciśnienie z elektrozaworu wakupompy, a w drugą nadciśnienie z turbiny.
to dlaczego podaję ciśnienie na turbinę? To bardzo źle, tam powinno być podciśnienie.
To znaczy że z ciśnieniem w turbinie jest wszystko ok To znaczy, że z elektrozaworem podciśnieniowym i samym podciśnieniem jest ok
Wartość zmienia sie gdy ręczną pompką wytworze podciśnienie. Omijam wówczas elektrozawór. Elektrozawór przełożony z innego auta 100% sprawny, podciśnienie do elektrozaworu jest, napięcie zasilające sprawdzone.
Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane...
Kody błędów przy utracie mocy muszą być, silnik wchodzi w tryb awaryjny. Sprawdź podciśnienia pod kątem nieszczelności i elektrozawór sterowania turbiną na pasie przednim. Czasami bywa tak że nadgryzione przewody dają w kość, niby nie widać pęknięcia ale jak je pozaginasz, ponaciągasz to pojawiaja się drobne kropeczki.
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów
To elektrozawór inaczej zwany overbost połączony wężykami podciśnień z turbiną łatwo go odnajdziesz jak będziesz mieć dobrą wolę ale nie koniecznie w nim leży wina. Radze sprawdzić przewody ich szczelność i samą turbinę a dokładnie kierownicę
Witam ! Obserwuję ten temat ponieważ powoli "składam" - buduję sobie stację lutowniczą 5w1 stoję przed ty samym dylematem w postaci pomp-turbin. Mają Koledzy rację co do głośnej pracy dostępnych i małych wentylatorów-pomp (nadmuch). Wentylatory promieniowe i osiowe z silnikiem szczotkowym to faktycznie "wyjce". Testuję różne i nie specjalnie sobie wyobrażam...
Witam. Jaka powinna być wartość podciśnienia po elektrozaworze turbiny i EGR , bo z kolegą pomierzyliśmy wakuometrem i wyszło -0.3 bar po elektrozaworze i -0.9 bar przed (i dotąd jest dobrze) co daje ciśnienie turba ok 0.3~0.4 bar przy 4,5tyś obr, jak ręką regulowane było cięgno turbiny to dało ciśnienie nawet 0.7 bar. Wydaje się być za słabe podciśnienie...
Skoro podciśnienie do elektrozaworu turbiny dochodzi, tak samo do elektrozaworu od klapy gaszącej a te elementy nie działają to trzeba sprawdzić czy na tych elektrozaworach jest plus po stacyjce a pozniej ciągłość przewodu miedzy każdym elektrozaworem a EDC - przewody które podają masę z EDC. Zobacz czy gruszka zmienia pozycję po odpaleniu auta. Jeżeli...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany,w późniejszych modyfikacjach wprowadzili filterek na przewodzie.
Szanowny Kolega Motronic zapomniał podpowiedzieć o przecierających się "schlauhach" podciśnienia , przy poprzeczce nad chłodnicą.
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
A czy gruszka od regulacji turbo przy obrotach 800-2000 powinna pracować? Oczywiście. Turbo ma pracować cały czas, a gruszka steruje jego doładowaniem do silnika, poprzez podciśnienie, które jest wytwarzane przez pompę vac'u, a elektrozawór gruszki turbiny steruje tym podciśnieniem, kiedy i ile gruszka ma pociągnąć cięgno. Gdy masz 1,2 bieg przy 2000...
Najważniejsze to podciśnienie to ono jest głównym elementem sterującym turbiną. Zmierz przed elektrozaworem i za i podaj wartości.
Jak słaby i kopci na czarno to problem z doładowaniem. Sprawdź wszystko co związane ze strowaniem zaworu na turbinie, przewody podciśnienia, elektrozawór i jego sterowanie, przejścia na przewodach do tego elektrozaworu. Jeszcze trzeba sprawdzic czemu z tą przepływką takie problemy, sprawdż zasilanie i mase na przepływke i sygnał jaki daje
Na próbę zamień elektrozawory EGRu i zmiennej geometrii, jeżeli masz EGR bez czujnika na gruszce to możesz zupełnie zaślepić przewód podciśnienia. Elektrozawory sterujące EGR-a i turbiny mają inne prowadzenie dla wtyczek elektrycznych - właśnie po to, aby przypadkiem ich nie zamienić. Musiałby przekładać (przelutować) wtyki na wiązce elektrycznej.
Ale czy prawidłowo połączony jest elektrozawór taki mały pod zaworem turbo, który się łączy podciśnieniem z zaworkiem turbiny na wejściu vac?
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem ssącym - czyli węże, IC. Nie da się poprzez forum określić,...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Dzięki, sprawdze co i jak. Bo nie wiem czemu ale serwo i gruszka wszystko jest spięte na krótko z pominięciem tego elektrozaworu. Wpięta sama kostka żeby nie świecił błąd.
Sprawdź też podciśnienia przy elektrozaworach.
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
U mnie było podobnie, adł elektrozawór i nie włączała się turbina i wkońcu ją trafiło...
Witam, Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie zawsze czasami po odpaleniu jeździ jak powinna do...
Witam.:) Jestem laikiem i mam następujący problem : dziś zauważyłem przetarcie na wężyku podciśnienia prowadzącym od jakiegoś trójnika do elektrozaworu N239 . Wężyk nie jest jeszcze dziurawy ,ale jest już bardzo osłabiony i podciśnienie może powodować jego zapadanie? Czy mogło to spowodować odcinanie turbiny przy rozpędzaniu samochodu do ok 120 km/h...
W tym modelu były trzy rodzaje silników silników 3,0Hpi ten który jest tutaj nie posiada EGR ani też katalizatora a turbina sterowana jest podciśnieniem bez elektrozaworów sterujących ,myślałem szczerze o tym czujniku ciśnienia w kolektorze ssącym i jutro porównam te ciśnienia Dziękuję za podpowiedzi i sugestie oraz oczekuję na kolejne podpowiedzi....
Skoro zapala się kontrolka to odczytanie błędów powinno sporo wyjaśnić. Tak na oko to coś nie tak z podciśnieniami. Pod maską masz 2 lub 3 elektrozawory podciśnienia, które sterują: zaworem obejścia turbiny, klapami przeciwdymowymi i zaworem EGR (w silniku X20DTH chyba był elektryczny). Elektrozawory mają z góry 2 króćce - VAC i OUT. VAC ma być podłączony...
W pierwszej kolejności diagnostyka komputerowa. A w drugiej sprawdzić wszystkie podciśnienia które sterują turbiną te cieniutkie wężyki. A jeśli to wszystko git. To elektrozawór sterujący do sprawdzenia .
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc.Widziałem kilka tematów z podobnymi objawami lecz bez odpowiedzi lub temat z przed kilku lat nie rozwiązany. Sprawa dotyczy Renault Laguna II 2001r. 1.9 cdi 120kM Dwa miesiace temu wymieniłem turbinę na regenerowaną( stara przepuszała olej) i wszystko było super przez 4.000 tyś /km. Pojawił się problem...
Po co było wycinać katalizator bez diagnozy ? Rozszczelnij wydech za katalizatorem , to jedno . Sztanga turbiny chodzi ? Co z podciśnieniami przed i po elektrozaworze ?
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Jak mógł pomylić wężyki jak klapka gaszenia jest z przodu silnika na kolektorze ssącym a elektrozawór turbo i turbina z tyłu silnika . Poza Tym do elektrozaworu turbo idą dwa wężyki połączone ze sobą gumowym oplotem i nie będą inaczej pasować
Posiadam OPLA VECTRĘ B z silnikiem X20DTH ( przebieg 240 000 km, rok produkcji 1999 ). Zimą padły mi elektrozawory podciśnienia doładowania - mam założone nowe. Od tego czasu zauważyłem, że podczas gwałtownego przyśpieszania ( I i II bieg w zakresie obrotów 2000 - 2600 )słyszalny jest bardzo wyraźny gwizd dobiegający z turbiny. Przy zamkniętych szybach...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Wężyki są wszystkie nowe tak jak elektrozawory od egr i turbiny i pompa wakum też sprawna daje tam jakieś podciśnienie.
Wszystkie wężyki i rurki cieńkie plastikowe od podciśnienia sprawdź.Idą od pompy vacum na głowicy do 3 elektrozaworów (dwa obok aku , jeden pod rurą filtr-turbina). Czujnik jest w bloku silnika ale sprawdź jego wtyczkę bo lubi gnić.
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Tego się tak nie sprawdza i w zasadzie nie ma zależności między napięciem a obrotami. Możesz spradzic podcisnienie i czy sztanga turbiny pracuje po przygazowaniu. Ewentualnie oscyloskopem.
Witam . Pacjent Scenic 2 - brak mocy. Po podaniu podciśnienia bezpośrednio na gruszkę moc wraca. W parametrach rzeczywistych wysterowanie elektrozaworu turbiny wynosi cały czas 5%. Pytanie dlaczego ? Przepływomierz i elektrozawór podmieniany ze sprawnego - dalej to samo. Gdy wykonam aktywację elektrozaworu w programie diagnostycznym elektrozawór zaczyna...
Witaj rura o której piszesz pęcznieje ponieważ idzie nią ciśnienie doładowania i jes to objaw pozytywny,podeślij te błędy które zostały zczytane z pojazdu i nr Vin lub typ silnika aby było łatwiej pomóc oraz opisz czy zapala jakąś kontrolkę na zestawie wskażników ,i jakie są objawy jazdy a mianowicie,czy sillnik do tych 80km/h idzie płynnie i cicho?...
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Bez tego bezpiecznika turbiną nie ma prawa się włączyć. Odłącz wtyczki od elektrozaworu turbiny, elektrozaworu EGR i klapy gaszącej (te co podają podciśnienia na te elementy), przepływomierz. Włóż bezpiecznik i zobacz czy się przepali. Jak się nie przepali to zacznij po kolei podłączać wtyczki od tych elementów i patrz kiedy się przepali. Któryś z tych...
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
Witam. Ostatnio przy wysokich obrotach załączyła mi się kontrolka silnika i auto straciło moc, jechałem ok 90km/h na trybie sportowym. Komputer pokazuje " P1125 - (3) - Wadliwe działanie układu krytycznego 1". Błąd zwykle się pojawia przy ok 120km/h. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika błąd znika. Za to komputer cały czas pokazuje, że rzeczywiste ciśnienie...
Witam wszystkich.od tygodnia może lepiej walczę z Hyundai sonata 2.0 crdi silnik kia.klient przyprowadził że silnik nie ma mocy i nie wchodzi na obroty.a mieli wyjęte turbo ale wszystko ok.myslalem że to tylko to bo źle podłączyli podciśnienia kierownicy turba,na komp.blad ciśnienia doładowania i błąd p0489 egr za niskie napięcie -staly.zrobilem porządek...
Pomijając już fakt, że za pseudonaprawę zabrał się pseudomacher to przy tym silniku nie ma turbosprężarki z zaworem upustowym Wastegate - to po pierwsze a po drugie to nie szukaj w komorze silnika elektrozaworu N75 bo go nie znajdziesz, to nie stary kibel, w którym kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii turbiny regulował sterownik silnika za pomocą...
podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze odp :D Dodano po 37 podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze Dodano po 22 wychodząc od vakupompy idziemy po wężyku i dochodzimy do trójnika, z czego jeden króciec kieruje nas do elektrozaworu turbiny złącze oznaczone VACU, a z elektrozaworu wyjście oznaczonym OUT idziemy do turbiny wróciwszy...
turbina podciśnienie elektrozawór podciśnienie podciśnienie turbina
voyager zapala gaśnie honda drzwi bezpiecznik wysokiego
światła dzienne podłączenie polonez kierunkowskazy centralny
Radio Sonneberg Consul – Charakterystyka i Problemy Techniczne Suszarka Miele - drzwiczki nie otwierają się