Czy po to rozruchu zaciąga sztangę. Ew. czy jak podasz osobno tam podciśnienie to turbina ładuje?
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Dzień dobry, mam podobny problem, że turbo zaczyna odczuwalnie reagować około 2500 obrotów. Czy ktoś miał podobnie i jak sobie poradził?
Napęd 4x4 raczej działa bo jak wcisnę przycisk to słychać jak silniczek załącza,choć w terenie nie próbowałem. Miałem podniesiony samochód i w ten sposób sprawdzałem,jak przycisk mam wyłączony to kontrolka cały czas mruga,troche to denerwujące jest,aaaaa i kontrolka silnika się pali cały czas Dodano po 50 Chętnie skorzystam z usług kogoś kto zna te...
Paweł_35, turbinę to Ty zostaw w spokoju bo to ostatnia rzecz co może się zepsuć przy takich objawach. Sprawdź przede wszystkim SWIRL a potem sterowanie turbiną (podciśnienie/elektrozawór).
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Witam Posiadam Opla Zafira A turbobenzyna 2.0 OPC 200KM samochód przestał załaczaczć turbine i stracił moc jeździłem tak może z 1000km i obecnie stwierdziłem zatartą dźwigienkę w turbinie , Zawór sterujący PIERBURG wygląda na dobry, dochodzi do niego jeden wężyk z dolotu , jeden wychodzi na gruszkę sterująca turbinę a jeden idzie z dołu silnika . Moje...
EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.
Masz zbyt małe podciśnienie vacc (pokpa nieszczelność) ,gruszka nie pada.
Witam, Panowie mam problem z podciśnieniem które idzie do tej gruszki od sterowania turbiną,podciśnienie jest ale bardzo słabe gruszka wcale się nie rusza EGR był zaślepiony gruszka się nie ruszała,EGR został wyczyszczony i od ślepiony i jest już sprawny i gruszka się nadal nie rusza, po za ssaniu powietrza ustami z wężyka który idzie do sterowania...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Przeróbka sterowania turbiną na podciśnienie, wymiana ecu, poza tym to wszystko chyba.
witam koledzy jest 0 ; błędów nic się na desce nie zapala wcześniej miał moc więc blokada prędkości raczej sama się nie włączyła zaworek przed turbiną zamieniałem podciśnienie dałem do zaworka odzielnie nowym wężykiem bez trójników na ogrzewanie ciśnienie w kol dolotowyn w czasie pełnej mocy +-2150 sprawdzałem ktsem nawet regulowałem tą małą srubką...
Coś się dzieje ze sterowaniem turbiny i pewnie przeładowuje lub daje nie wystarczające cisnienie, ale przyczyn może być kilka, elektrozaworek, podciśnienie, turbina, nieszczelność w układzie. Więcej wykaże diagnostyka.
wymieniłeś zawór N109 na pompie wtryskowej i piszesz, że znowu pojawia się błąd sporadyczny ale czy 1237 czy już tylko 575 bo jeśli ten drugi to turbina przeładowuje i silnik (za sprawą sterownika) pracuje w trybie awaryjnym i dlatego jest taki muł aż do wyłączenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem jakie...
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/o... proszę
Zawór od gruchy jest dobry ? Jak będzie puszczał większe podciśnienie to będzie przeładowywać turbinę
Jak masz pojęcie trochę o elektryce to spróbuj podłączyć zawór na krótko. I zobaczysz wtedy czy tak samo się zachowuję. Nowe nie znaczy zawsze sprawne. Ja postaram się w najbliższym czasie podesłać Ci schemat elektryczny sterowania tym zaworem. Dodano po 5 Oto i on:
Wymieniłem przy okazji zbiorniczek podciśnienia, który jest koło zaworka sterowania turbiną. Był poklejony jakimś silikonem. Teraz turbina pompuje lepiej, ale to jeszcze nie to. Zamówiłem wakuometr i pompkę podciśnieniową i sprawdzę podciśnienie i gruszkę turbiny.
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
Napisałeś że turbina okej i wtryski podpinałeś kompa turbina ma zmienną geometrie sprawdż podciśnienie do zaworu VGT.A jak z regulatorem ciśnienia na pompie.
Wymieniłem filtry i samochód ożył ale zaczął fruwać kiedy zrobiłem wężyk łączący pompę paliwa z turbiną (jakieś podciśnienie) ,był popękany . Dzięki wszystkim za rady.
W ssącym to podciśnienie raczej Dobrze napisałem. Jak w dieslu z turbina wyobrażasz sobie podciśnienie w kolektorze ssącym? W przypadku zacięcia przepustnicy, sterownik silnika, przechodzi w tryb awaryjny, ogranicza moc, nic się nie stanie. Wcześniej pisałem jakie są założenia konstruktora.
Sprawdź podciśnienie sterujące turbiną, zaworki jednokierunjowe ostatecznie zawór N75
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
(at)Trafic2003 tu nie tyle o czyszczenie co udrożnienie musisz sprawdzić podciśnienie przy zaworze sterującym turbiną. Na wężu podciśnienia musi być wyraźnie czuć ssanie. Jeżeli tego nie ma to będzie to samo. Będziesz musiał wykręcić ten plastikowy element od pompy podciśnienia tam klucz torx bodajże 27. Najlepiej weź wiertło 1 mm i oczyść/rozwierć....
W takim razie mam jeszcze jedno pytanie. W stanie normalnym zawór pozostaje zamknięty i "gruszka" turbiny nie dostaje podciśnienia. Przy pełnym wysterowaniu (12V?) turbina dostaje "pełne" podciśnienie ? Czy może na odwrót ?
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
A od kiedy to się turbina załącza?Sprawdź vtg lub podciśnienie jeżeli w ogóle o takiej mowa.
Czyli co, gruszka turbiny, zawór podciśnienia turbiny i jeszcze jest zawór podciśnienia obok egr.
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Założę się że na wolnych obrotach nie ma podciśnienia bo jest vacumpompa przytarta. A dopiero od 2000obr/min zaczyna wytwarzać podciśnienie i zaciągnąć geometrię turbiny.
Błąd dotyczy sterowania doładowaniem. Albo uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a wiem że są warsztaty, które to naprawiają. Zaoszczędzisz kasę i nerwy.
Jest taka możliwość, bo taka jest budowa sprężarki. Budowę sprężarki znam. Przy drożnym wydechu i sprawnej sprężarce nie widzę takiej możliwości. Widziałem coś takiego, ale w touranie 1.9 bkc silnik, kiedy to spaliny waliły do skrzyni korbowej przez spływ oleju z turbiny, ale wirnik był uszkodzony tak, że blokował całkowicie przepływ spalin, auto ledwie...
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Przecież pisałem że turbina ładuje od początku a zawór odcina ładowanie, dopiero przy przeładowaniu zaczyna odcinać turbinkę, wtedy właśnie powinno zmienić się wypełnienie proporcjonalnie do nadciśnienia. Reasumując cięgno będzie się przesuwać gdy turbina osiągnie maksymalne żądane przez sterownik ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc gdy odetniemy...
Zaworek N75 , podciśnienie sterowania turbiną, dziura w przewodach za turbiną ,turbina.Tyle mozliwosci.
A powiedz mi jeszcze bo tak do zaworków n75 i n18 czyli turbina i egr podciśnienie dochodzi Tylko albo zaworek jest brudny albo komputer źle steruje ?? I co może być nie tak ?
Tylko wielostopniowa turbina promieniowa jest w stanie zapewnić sensowne podciśnienie i wydajność. Jednak przy 2,8kW nie liczyłbym na jakieś spektakularne efekty.
Witam. Mam problem z samochodem Volkswagen Caddy 1.9 BLS, po zaciągnięciu gruszki przy turbinie podciśnienie ucieka. Po zaciągnięciu strzykawką podciśnienia ucieka słychać syczenie. Czy jest możliwość wymiany gruszki bez demontażu turbiny?
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
W starszych renault sterowane to było bezpośrednio ciśnieniem z kolektora. To nie było sterowanie tylko otwarcie awaryjne klapy ciśnieniem z dolotu żeby się turbo nie rozbiegło. W F9Q sterowanie turbiną jest podciśnieniem, bez znaczenia z geometrią czy z klapą upustową-zawsze jest podciśnienie
to dlaczego podaję ciśnienie na turbinę? To bardzo źle, tam powinno być podciśnienie.
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Kurczę u mnie w czasie jazdy autostradą wywaliło błąd obwodu ciśnienia doładowania. DF093. Po usunięciu co prawda nie wrócił jeszcze Ale do 3000 obrotów praktycznie nie ma mocy , powyżej leci jak złoto..
Odma ma za zadanie odprowadzenie gazów ze skrzyni korbowej i wytrącić drobinki oleju który wraca do miski olejowej.Z opisu autora wynika , że jeden z filtrów odmy jest mocno zanieczyszczony, więc gazy nie mogąc wydostać się przez odmę szukają innego ujścia takiego jak wlew oleju czy miarka.Przewód odpowietrzający odmy jest wpięty przed turbiną więc...
Tak będzie.
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Wszystko się zgadza owszem benzyniaki nie maja pompy vacuum ale wolno ssące, te z turbo mają! , spadek podciśnienia może wpływać na falujące obroty, a nie koniecznie na hamulec w takim stopniu. Problem z hamulcem znaczy twardy pedał hamulca i dużo więcej siły aby zahamować. Jak on snobie nazwie miernik podciśnienia jego sprawa. Proponuje poprosić mechanika...
Witam Chip na jakiej zasadzie? chip box czy mapa na hamowni? Jak jest sterowana turbina u Ciebie? przez podciśnienie czy jakimś sterownikiem?
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
http://obrazki.elektroda.pl/2838057400_1... Wg tego obrazka złożyłem turbinę . Pierścień był założony odwrotnie przez mechanika który czyścił mi zapieczone kierowniczki i turbina przeładowywała cały czas. Podciśnienie podłączone wg schematu: http://obrazki.elektroda.pl/5823783900_1...
walczę z problemem braku mocy od dołu już od 2 m-cy, Cienkie wtryski nie wytwarzają z dołu wystarczającej dynamiki spalin. Przepływkę podmieniałeś? oje (najistotniejsze teraz, bo chcę jechać i kupić) pytanie to, czy uszkodzony zaworek może powodować brak podciśnienia (czy zanim go całkowicie unicestwiłem, powodować zbyt słabe ciśnienie) na tym wężyku?...
Ma wspólne podciśnienie,tam jest cały obieg podciśnienia(serwo,turbina,pompa vacum,itd)
Witam. Od niedawna mam problem z przyspieszeniem samochodu. Auto od 0-100 przyspiesza "całkiem" przyzwoicie, lecz czasem audica podczas szybkiej redukcji czy też szybkiej zmianie (kręcąc auto do 3500rpm) biegu na wyższy przez chwilę stoi w martwym punkcie i nie przyspiesza żwawo, lecz dopiero po krótkiej chwili robi to, lecz opornie. Podciśnienie które...
touran 2006 2.0tdi 140ps .Traci moc przy 120-140km/h .turbina jest czysta, podciśnienie sprawne .Jako błąd wyswietla przeładowanie turbo.Co robić pomocy????
Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
Wymienić przewody podciśnienia WSZYSTKIE. Przewód może doprowadzać podciśnienie do zaworu N75 i do EGRa, może to być sterowanie któregoś z nich jak również ujście od kolektora, nie widać wyraźnie na foto. Tak, może to być jedna z przyczyn odcięcia mocy.
Najlepszym rozwiązaniem i przy okazji najpierwszym należało by wg mnie sprawdzić układ podciśnieniowy. Czy wszystkie przewody podciśnieniowe są szczelne i nie zapchane i czy podciśnienie jest prawidłowe. Jeżeli tak, sprawdzamy następnie zaworek sterujący turbiną. A następnie później brać się za turbinę( skoro była regenerowana).. możliwe , że przy regeneracji...
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Pożna jeszcze sprawdzić podciśnieniomierzem czy układ zawór- turbina osiąga swoje nominalne podciśnienie. Oczywiście jesćli ktoś posiada taki manometr. Ja wszedłem w posiadanie takowego przypadkiem i jestem szczerze zadowolony z tego prostego urządzenia.
Ciekawe, czy taką turbiną wywierciłby otwór w laminacie? I jakie podciśnienie wytworzy, gdy będzie pracować jako "pompa ssąca" korzystając z oryginalnego napędu (który w tym wypadku się marnuje)?
Hej, 1.6hdi w16 mini cooper. Problem ze sterowaniem turbiny, podciśnienie jest, ale do momentu zaworka n75, a dalej idzie już tylko wężykiem do upustu, no i drugim wężykiem na turbinę https://obrazki.elektroda.pl/6883791000_...
Rok temu kupilem MDI załadowałem wsad do sterownika 0281012549(BR) Za pomoca EGR remover usunięty est EGR. wszystko było dobrze przez cały rok. wtedy pojawił się błąd P0400-5A. wszystkie przewody sprawdzone turbina tez,podciśnienie w porządku. OP-COM pokazuje wszystkie parametry OK.... ale EGR pokazuje, że działa po naciśnięciu pedału gazu...czy ktoś...
Turbina staje i łopatki wirnika przysłaniają wylot powietrza, innego wytłumaczenia nie widzę. Ciekawie musi wyglądać log z 010 w takim przypadku, map powinien pokazywać podciśnienie, jak w przypadku silnika benzynowego
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Sprawdź sterowanie turbiną podciśnienia a szczególnie do zaworka n75 .
Zobacz podciśnienie do turbiny czy gruszka się rusza na odpalonym silniku ściąg i żaluz podciśnienie czy gruszka wciąga.
Posiadam movano 2.2 dti 2005r 90km.Problem jak w temacie-nie ma mocy iczym wyższy bieg tym gorzej. Wymienione wtryski, sprawdzona turbina (działa poprawnie),podciśnienie prawidłowe ,wymieniony czujnik ciśnienia powietrza,wymieniona listwa paliwowa z czujnikami, zaślepioony EGR , katalizator wydmuchany :) i dalej to samo. Komputer pokazuje tylko błąd...
Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :( Nie jest za małe dla PCM, skoro przestawia kierownice turbiny, ograniczając spręż. Czy sprawdzałeś elektrozawór podciśnienia turbiny? czy ktoś tam nie grzebał z przewodami podciśnienia i np nie pomylił elektrozaworu EGR i turbiny i pozamieniał wężyki?...
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może...
Na początek to nie stosować PSJ, później zweryfikować turbinę. A czy auto spala olej? Ile?
Po pierwsze porządna diagnostyka, opel czasami kaprysi. Jak jechało 60 km/h to tryb awaryjny. Musiał zarejestrować jakiś błąd. Filtr, paliwa, powietrza, dpf, podciśnienie sterujące turbiną itd.
Czy ktoś rozwiązał temat? Mam ten sam problem. Elektrozawory podciśnienia turbo i EGR nowe. Turbina po regeneracji. Przepływka podmieniona na próbę. EGR zaślepiony na próbę. Dolot szczelny. Kable elektrozawory-sterownik mają ciągłość. Dodatkowo, kiedy podciśnienie do turbo jest na stałe, pomijając elektrozawór, wywala błąd, ale moc jest cały czas.
Witam, mam problem z ciśnieniem doładowania w moim Ducato 2007 130 KM 2,3. Otóż wartość ciśnienia zadanego na wolnych obrotach jest 285, a wartość faktyczna jest 530. Dodam, że przepływomierz sprawdzony, jest dobry, wykonana została szczelność układu i jest ok. Proszę o pomoc. AI: Czy był sprawdzany zawór sterujący turbiną (np. elektrozawór, gruszka,...
Zapomniałem dodać, że podłączałem turbinę omijając N75 i też nie ładuje na niskich obrotach a na wyższych przeładowuje (podciśnienie jest). Co jeszcze sprawdzić?.
Jest to turbina na podcisnienie jak dmuchne pistoletem z kompresora to sie wysuwa. Jak jest na podciśnienie to pistoletem możesz sobie wiesz gdzie dmuchnąc.Najpierw ustal jakie masz sterowanie-PODCISNIENIEM CZY NADCIŚNIENIEM,a pózniej przechodz do dalszej części naprawy.
Nie podłączałem pod komputer także niewiem jakie są błędy i jakie podciśnienie
możesz tak sprawdzić.
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Jednak muszę się poradzić was dalej... Czasami mam wrażenie, że turbo się rozłącza przy przyśpieszaniu bo jakoś nieraz słabo przyśpiesza auto zwłaszcza gdy gorący i długo się jedzie. Byłem na komputerze i błędów w silniku nie ma. Ja ściągnąłem wężyk z tego zaworu co steruje turbiną i na wolnych obrotach podciśnienie jest. Co jeszcze może być nie tak?.
W silniku 1Z turbiną steruje ciśnienie a w AHU podciśnienie.
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
Zawór sterowania turbiny i podciśnienia do niego
Vaku musisz sprawdzić bo to samo podciśnienie steruje zaworami blokad. Jak go nie ma to i turbina nie zostanie wysterowana pomyślnie.
Jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika podciśnienia turbiny?
dziękuję za zainteresowanie moim problemem ! turbina się nie wlancza to jest pewne , jechac można do 90 km/h , do zaworu który jest w turbinie przychodzi wężyk w którym powstaje podciśnienie i zawór ten powinien się podnieść / to jest moje zdanie/ , jednak zawór ten się nie podnosi , gdy podniosę ręcznie dzwignię zaworu to turbina pracuje po przegazowaniu...
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Czemu zaraz turbina. Prędzej sterowanie turbiny podciśnieniem. Sprawdź wężyki podciśnienia czy nie mają nieszczelności.
Najlepiej posługiwać się wakuometrem , wpinasz się poprzez trójnik . Warto sprawdzić podciśnienie samej pompy wacu i dopinać kolejne układy podciśnienia , książkowo powinno być - 900 mb , w praktyce jak jest -700 mb jest jeszcze dobrze .
Witam. Mam problem z manem tgl 220 euro 6. Niestety brak doładowania. BRAK błędów. Ciśnienie doładowania na wolnych 0.9bara więc praktycznie podciśnienie.... Kat nie zapachsmy - rozłączałem wydech. Podczas jazdy ten brak doładowania. Turbina się kręci - nie ma urwanej oski...
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
Witam czy mogę poprosić o pomoc ford galaxy mk2 2001 1.9tdi problem z mocą przy 3000obrotow wpada w tryb awaryjny sprawdzone przewody pompką podciśnienie trzyma. Turbina sztanga ok wszystko chodz i n75 zamieniany z n 18 i bez zmian czasem bład 17956. Logi zrobione niewiem czy dobrze nie mogę wstawić logów źle rozszerzenie logi udostępniam na fejsie...
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
Koledzy o co wam chodzi mam wrażenie że temat ucieka za płot ,jakieś pompy podciśnienia ,turbiny , wy konstruujecie palniki czy prom kosmiczny(radziecki)
Problem dotyczy sterownia turbiny . zawór sterujący akuratorem przez podciśnienie , sprawdzić zwór przez wysterowanie zewnętrzną przystawką PWM obserwować vac turbina się może też zacinać " tj łopatki" lub egr zacięty P1250 w D4D ma wiele twarzy (:
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
podciśnienie turbina elektrozawór podciśnienie turbina podciśnienie turbina laguna
scania panel ogrzewania volvo silnika sprawdzić magnetron
undervolting poradnik siemens sid803a
Moc na kanał radia Volvo HU-603: szczegóły Tryb Eco Power w urządzeniach Philips - oszczędzanie energii