jesli podcisnienia są ok i dobrze podlaczone to sprawdz zasilanie elektrozaworu wolnych obrotow i sam elektrozawór
Elektrozawór podcisnienia oraz złe świece przyczyna całego zamieszania
Witajcie. Mam swojego Citroena juz prawie 3 lata. 1.6 HDI. 2013 rok. Od jakiegoś czasu zacząl wyskakiwac check i komunikat jak ponizej 1040660 Zacząłem szukac i na diagnostyce wyskoczyl blad p2564 - Czujnik pozycji przyspieszenia turbosprężarki, czy jakos tak. Zaczęły się wymiany Na pierwszy ogień poszedł elektrozawór podcisnienia 1040661 Wymieniony...
elektrozawor podcisnienia turbiny te dwa co sa na scianie grodziowej
Witam, wiem że było już wiele tematów na ten temat ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzin na moje pytanie. Mianowicie chodzi mi o to że elektrozawor od turbo nie daje podcisnienia na wg tylko zasysa powietrze tym dolnym wężykiem w efekcie czego sztanga od turbo jest luźna. I samochod ma kopa do 3tys obr. A pozniej check. Podmienialem elektrozawory i...
Powtórz to samo ze zdjętym wężykiem jak pisałem . Czasami się elektrozawór od podcisnienia przycina .
Witam! Od pazdziernika zeszlego roku mam problem z silnikiem mojej Zafiry B, ktorego nie moge rozwiazac. Auto posiadam od nowosci i ma 150kkm przebiegu. Prosze kolegow o sugestie. Przepraszam za dlugi opis, ale i aktywnosci troche w temacie bylo. Opis usterki: na biegu jałowym korekty paliwa rosna do +25% (na obrotach zmniejszaja sie), silnik zaczyna...
Witam. Przeszukalem fora ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, potrzebuje jakiś schemat albo kogoś kto mi powie jak podłączyć podciśnienia. W passacie b3 zrobilem swapa na tdi afn i musze podłączyć podcisnienie pod akumulator podciśnienia przy nadkolu, problem jest taki że do niego idzie już przewód podcisnienia od klimatyzacji, jak mam sie do niego...
Witam ! Mam pytanie odnosnie pralki firmy Amica, padl sterownik i zrobilem sobie sam na uC. Wode do pralki wpuszczam na tej zasadzie ze uruchamiam elektrozawór na okreslony czas, ale przy różnym ciśnieniu raz napełni sie wiecej a raz mniej. Czujnik podcisnienia włącza sie juz gdy w pralce są 4 litry wody, czyli wystarczająco tyle, by nie przepalic grzałki....
witam zanieczyszczony pojemnik podcisnienia od hydrostatu - wyczyścić sprawdz tak że pompkę i po sprawie
Tak ale na benzynie jest odcinka na gazie nie ma. Przypuszczam że pisząc o zakręceniu butli sugeruje Pan chodzenie na obu paliwach a więc zrobilem cos podobnego i odpiąlem elektrozawór lpg. Auto chodzi albo na benzynie albo na gazie i nie ma tu usterki Dolot wygląda na szczelny ale czy jest to sprawdzę jaka jest wartosc podcisnienia na biegu jałowym....
zawor egr jest uruchamiany podcisnieniem wytwarzanym przez pompe podcisnienia [na koncu walka rozrzadu ] po wylaczeniu silnika podcisnienie pozostale w przewodach powoduie wsysanie oleju do ukladu egr w skrajnych przypadkach wypelnia calkowicie silownik egr i zawor przestaje dzialac lub dziala bardzo wolno sadze ze umieszczenie zaworka jedno kierunkowego...
Do prawidłowego działania gaźnika cały jego osprzęt powinien być sprawdzony i sprawny. Wężyki podcisnienia mogą mieć wplyw na powolny spadek obrotów ale elektrozawór już nie ponieważ jego działanie polega tylko na domykaniu przepustnicy przy hamowaiu silnikiem. W celu rozwiązania problemu w/w należy się skoncentrować na wężykach i korektorze biegu jałowego.
Jest to typowy parownik 1 generacji do silnika gaźnikowego, mozna go z powodzeniem zastosować do wtrysku, jest bardzo prosty w budowie, Strzałka nr 1 to regulacja skladu mieszanki biegu jałowego, 2 zasilanie gazem ze zbiornika poprzez elektrozawór, 3 króciec podcisnienia urzadzenia rozruchowego podłaczany juz za przepustnicą . Pozwala na otwarcie dopływu...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
A wyregulowałeś go? bedzie problem znaleźć chętnego który się tego podejmie, jak sie uda dam znać czy jest ok. po przejechaniu stwierdzam ze chyba musze sie przeprosic ze starym gaźnikiem (już bede ostrożniejszy przy demontażu), te podcisnienia czy sa podpiete czy nie to tak samo gasnie , przez te strzały i szarpanie ledwo dojechalem z powrotem pomagajac...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Utrata mocy wiąże sie z przeładowaniem. Jeśli masz możliwość to podmień elektrozawór odcięcia doładowania turbiny n75 i sie prze jedź. Sprawdź też sam element wykonawczy podając mu ciśnienie i patrząc czy porusza się siłownik na turbinie. Przeładowanie wiąże się tylko z tym elektro zaworem i jego częścią wykonawczą!! co do czujnika temperatury to na...
Witam, Z grubsza, tak. Na drugim koncu linki jest silownik podcisnieniowy uruchamiany elektrozaworem po osiagnieciu przez silnik okreslonej temperatury. Sprawdz szczelnosc ukladu podcisnienia i samego silownika oraz czy elektrozawor jest wysterowany przy goracym silniku. Pozdrawiam, Georges
Przewod ten powinien isc do akumulatora podcisnienia - czarnej podluznej puszki z ktorej wychodza wezyki na elektrozawor egr i przepustnice powietrza. Na fotografii zawor EGR widoczny jest po prawej stronie, akumulator podcisnienia obok niego po lewej. Musisz znalezc na nim wolny krociec skad spadl wezyk. Pozdrawiam
mam pytanie/ Jakiej średnicy powinien byc wąż który wychodzi od elektrozaworu podcisnienia? Znalazłem dwie wielkości 3 i 4 mm. A dokładnie chodzi mi o ten zawór i miejsce gdzie ten wężyk ma byc: http://obrazki.elektroda.pl/7079857400_1...
posiadam peugeota 307 2,0 HDI auto chodzi normalnie poza tym ze ożywa dopiero przy większych obrotach. Po wciśnięciu pedału gazu auto nie od razu przyśpiesza a załapuje dopiero po chwili i potem jest już wszystko ok. Moje podejrzenie padło na elektrozawór podciśnienia.Wymontowałem go w celu wyczyszczenia. i zauważyłem że bez napięcia przepuszcza powietrze.Moje...
Jakie bledy sie pojawily bo to jest wazne mehcanicy przedstawili ci od razu najdrozsza wersje naprawy ale problem z wariujacymi kontrolkami moze byc spowodowany zbyt slabym ladowaniem i padajacym akumulatorem sprawdz akumulator i alternator,utrata mocy jakie bledy sie wyswietlaja powodem moze byc czujnik doladowania lub elektrozawor podcisnienia.
Rozumiem że podmienić na inny elektrozawor podcisnienia. Wydaje mi się że on działa - tzn sztanga przy turbinie pracuje, reaguje (spróbuje jeszcze wstawić w to miejsce jakiś trójnik i podłączyć jakiś manometr - tylko jaki? - i zobaczyć jak to wygląda podczas jazdy. A czy może być jeszcze jakiś czujnik odpowiedzialny za to np czujnik temp ? Dzieje się...
raczej sterowanie turbiny, podcisnienia, elektrozawór
Dziekuje za tak dogłebny opis działania pompy. Jest co najmniej jedna niescisłosć - w tym silniku o ile dobrze pamietam nie ma wtrysku sterujacego. Niestety ciagle nie wiem co steruje elektrozaworem podcisnienia przyspieszacza - szybkiego biegu jałowego (membrana pod akumnulatorem podlaczona do pompy podcisnienia na silniku). W nowszych 1.8td podcisnienie...
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
ogarnij sobie pompke prozniowa i sprawdzaj po kolei przewody podcisnienia, w 407 bylo bodajrze 3 elektrozawory
Auto robię autcom-em,pokazuje że przepustnica ma położenie prawidłowe i faktycznie działa bez problemu sprawdzone dodatkowo wzrokowo[pracuje w pełnym zakresie},na wolnych obrotach pokazuje że zawór egr otwarty w 78% a fizycznie jest zamknięty(brak podcisnienia podawanego przez elektrozawór).po dodaniu gazu pokazuje ze zawór jest zamknięty 0%...i faktycznie...
Fucktycznie jest vgt, ale z tego co wiem to w miejsciu jej nie sprawdzisz przygazowkami. ew mozesz sprawdzic czy elektrozawor nie przepuszcza Ci podcisnienia, wpinasz sie przed niego i robisz podcisnienie.
Witam wszystkich Forumowiczow, po krotce chcialbym opisac swoj problem bo walka trwa 2 miesiace i kazdy rozklada rece i pomyslow juz brak. Otorz autko wpada w tryb awaryjny tak jak w tytule po podpieciu kompa blad P2563 wspomne ze, autko jedzie max 90km/h po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienie jedzie normalnie jezeli trzymam powyzej 2000 obr/min...
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
sprawdz sobie stabilnosc podcisnienia na wejsciu do elektrozaworu turbo podczas hamowania oraz przegazówki a czas naprawy i koszt to 2 min przy piwie
w rurach dolotowych moga byc niewielkie ilosci oleju, komputer bledy i podglad parametrow wiele wyjasni, bez komputera mozna sprawdzic szczelnosc podcisnienia, gruszke turbiny i elektrozawor, ktory nia steruje. Mozesz tez sprawdzic czy rury dolotu twardnieja przy dodaniu gazu
Gdzies czytalem ze podczas chamowania do zatrzymania obroty wzrastaja przez zmiane podcisnienia ktore pobiera wspomaganie serwa. A obroty trzymaja sie z prostego względu aby zapewnic odpowiednie podcisnienie wlasnie dla wspomagania ukladu hamulcowego. A tak przy okazji podlacze sie do tematu. Mam identyczny problem z monde 95 rok 2.0. Jak zimny odpalam...
sprawdz podcisnienia od regulacji cisnienia doladowania elektrozawor reg. cisnienia doladowania wyjmij turbine i ja wyczysc
sprawdz polaczenia popraw i przeczysc styki, zobacz czy bedzie efekt jesli nie to sproboj wykrecic i wyczyscic ten elektrozawor. aha jescze mozesz zobaczyc wezyki z podcisnienia, ale skoro po wylaczeniu jest ok to mysle jednak ze bedzie to chodzic o ten elektrozawor napisz jak Ci idzie
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Jest założona nowa turbina nowy przetwornik cisnienia i nowy przełącznik kontroli cisnienia Dodano po 7 CZY MOŻE BYĆ WADLIWY TEN PRZEŁĄCZNIK KONTROLI PODCISNIENIA? PRZY OKOLO 80 STOPNI ODCINA PODCISNIENIE I SŁYCHAĆ JAK PRZEZ TEN PRZEŁĄCZNIKI CIĄGNIE POWIETRZE CZY JEST TO NORMALNE? Z tyłu taki filterek okrągły jest i przez ten filterek jak zasysa powietrze....
Kolejno:szczelnośći drożność przewodów podciśnieniowych Wymiana elektrozaworu sterowania EGR, ze starego mogło się oderwać kawałek membramy i zatyka przewód podciśnienia.Ten kawałek 1-2mm może tkwić przy trójniku pod serwem.Jezeli tam masz też elektrozawór VGT do sterowania turbiny to i on może być wadliwy.Zatkana chłodnica lub kanały EGR w głowicy(jeżeli...
Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest...
To miał być log 11 w ustawieniach podstawowych czyli basic settings. Skoro po zatkaniu tego wężyka auto jeździ a wężyki założone są poprawnie to masz uszkodzony elektrozawór. Podmień go dla testu z elektrozaworem od EGR. Strzykawkę podpinasz bezpośrednio pod gruszkę a Ty jakieś dziwne testy robisz. Odpinasz wężyk idący z N75 do gruszki (odpinasz przy...
Tak jest super i musze podziekowac migmig 85 za podpowiedz sprawdzalem rurki od podcisnienia, wakuometrem zawor EGR a umknel mojej uwadze malutki trojnik laczacy przewod podcisnieniowy od pompy podcisnienia z przewodem zasilajacym podcisnieniem wspomaganie ukladu hamulcowego oraz duzo cienszym przewodem zasilajacym elektrozawor zasilajacy egr. Wlasnie...
Zacznij od sprawdzenia szczelności układu podcisnienia potem przydał by się dawcą i podkladaj pojedynczo elementy najprostrze w demontażu.Elektrozawór sterowania EGR, przeplywomierz,czujnik doladowania i sprawdź stan zanieczyszczenia przepustnicy.Jak nic z tych rzeczy nie pomoże, trzeba będzie kopać głębiej.
A gdyby zastapic go elektrozaworem gazowym takim jak w instalacjach samochodowych sie zakłada Zdało by to egzamin ,mam ich kilka sztuk. działał by ale toche głośno Ociz znasz zasade dzialania tego czegos?? To elektropneumatyczny przetwornik cisnienia(podcisnienia)Nigdy nie zastapisz go zwyklym elektrozaworem.
podcisnienia do sprawdzwnia. Jak masz 90km to turbo ma wastegate sterowany cisnieniem z muszli, ale pod maska jest 2 elektrozawory podcisnieniowe. 1 steruje praca egr a drugi praca klapy gaszacej. Wazne jak bedziesz kupowal nowe sprawdzaj je odrazu czesto przychodza smiecie.
Strzykawki nie udało mi się dostać ale pociągnąłem ustami i chodzi i przytrzymałem językiem i trzyma.Podciśnienia i węże szczelne gdzie dalej szukać
Jak jest polutowany kabel podłaczony tak jak potrzeba to nie ma żadnych błędów, ale silnik faluje a jak odłącze ten zawór to wyskakuje błąd elektrozaworu wlotu vanos. Pozostaje sprawa taka że jak to byly by węże podcisnienia to raczej z podlaczonym vanosem by fakowaly i z nie podlaczonym a tu jest tak ze jak elektrozawor odlacze silnik chodzi jak igla...
Witam mam problem z moim samochodem wczoraj przestała włączać mi się turbina i zaczął strasznie kopcić na czarno po przeczyszczeniu filtra elektrozaworu i egr samochód całkiem stracił moc i nie chce przekroczyć 2 tys obr wszystkie podcisnienia i kostki podpięte tak jak ma być proszę o pomoc bo już nie wiem co to może być
wezyki podcisnienia pompka podcisnienia zawor podcisnienia
bosch rover wymiana resora dolnego miernik lampa elektronowy
ogrzewanie podłogowe ogrzewanie podłogowe
OMNK-111 S – funkcje pokręteł selektywność, korekcja, heterodyna – wyjaśnienie dla amatora OA-152 Radmor – działanie pokrętła heterodyna, pozycje A1, 0, A2, odbiór CW/AM/MCW