Poszukuje ukladu ELMOS 10417A do licznika.Gdzie moge cos takiego kupic??
Wydawalo mi sie ze ELMOS odpowiada za wskazniki wychylowe tylko a NEC znajdujacy sie w prawym dolnym rogu steruje LCDami? Jakim napieciem powinien byc zasilany ELMOS?
Tylko że tak jak ktoś wyżej napisał; nowe są na procesorze ELMOS. Więc opracowywanie virgin dla starych wadliwych blokad na HC08 raczej nie ma racji bytu. Stare na HC08 to blokady z wadą fabryczną. Nowsze na ELMOS według producenta są już wady pozbawione.
zgadzam się, ale osobno też pada stabilizator napięcia silniczków wskazówek - i nie mam zielonego pojecia jak w tym liczniku to wygląda. elmos chyba mam dobry bo MFA, przebieg działają..
Czy to oznacza że ELMOS 10417A jest sprawny i nie ma z awarią nic wspólnego ?
aha a moge bez problemu wpiąć ten licznik do innego passata z takim samym sprawnym licznikiem?albo jak kupie kabel diagnostyczny to dam rade sprawdzić jakoś licznik? Dodano po 1 z tego co czytałem w necie to na 99% padł układ elmos tylko teraz pytanie gdzie moge go dostać?
Ja montowałem taki licznik do b4 z b3 bo miałem uwalone wszystkie wskaźniki też był uwalony elmos wsadz do skrzyni biegów ślimak na linke i ma działać
Panowie, wskazówki są dobrze założone i cała reszta też jest ok. Byłem z tym licznikiem u fachowca z tej dziedziny a on się tylko uśmiechnął i dodał: "witamy w gronie poszukiwaczy liczników". Elmos walnięty a jest nie do zastąpienia. Więc piszę do Was bo pomyślałem że ktoś mi pomoże.
Tak, w desce z MFA (z dwoma wyświetlaczami) jest ELMOS i to on mógł paść a wtedy nic, tyko druga deska. Jednakże nie doszliśmy do tego, że jest to ta właśnie deska.
Udało mi sie juz odpalić tego passata ale mam jeszcze jedno pytanie mam problem z licznikiem nic na nim nie działa prócz paru kontrolek sprawdziłem zasilanie wszystko ok i tylko na włączonym zapłonie w nim tyka jak w zegarku i wskazówki podskakują minimalnie. Licznik rozebrałem posprawdzałem luty i wszystko jest ok wiec podejrzewam elmos da się go czymś...
Prosze o pomoc w przerobieniu licznika z passata B4 1.9 TDI do passata B3 1.9 D (silnik 1Y). Zacisk W alternatora podłączony do pinu 10 zegarów. Po uruchomieniu silnika obrotomierz wychyla sie maksymalnie.Podobno wystarczy zmienić wsad pamięci (na płytce licznika są 3 scalaki : Elmos 10010B 10010197H 4180 , Elmos 10406C87H 4251 i PCF 1179CT ). Który...
Chłopie, masz standardową usterkę zegarów Motometer i lezy ona w obrębie kości Elmos która to jest m. innymi zasilaczem, da się to naprawić. To to tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... i można nieco przekonstruowac zasilacz, działa wszystko jak trzeba. Ale zazwyczaj nie trzeba nic wielkiego robić, no-coś wylutować, zrobić co trzeba...
Witam, Mam podobny problem, polowa wskaznikow wychylila na max i tak zostalo. Probuje zreanimowac to na stole ale nie jestem pewien co do pinow na 28-pol zlaczce. Zgodnie z dokumentacja do Paska to wyglada: Zasilka - p.11 i p.13 Masa - i tu nie jestem do konca pewien po opisuja p.3 i p.5? Czy moze ktos to potwierdzic? LCDki tez mi nie swieca wiec moze...
Blokada na Motoroli czy Elmos?
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
Na 99% wywalony Elmos. Zegary Motormeter,tak?
Ma elektroniczne tacho, pewnie licznik z MFA.. Zimne luty bądź ubity elmos. W większości Passatów B3/B4 były takie liczniki - http://oskamp.dyndns.org/gallery/Kombiin... , z licznikiem mechanicznym.
Ale jaka deska w tym B4? VDO czy Motormeter? Jeżeli motormeter,to nieciekawa sprawa,leci ten Elmos
Poszukuję układu Elmos 10417A do licznika VW Passat. Z góry dziękuję za odzew. Marek
Przelutuj te zegary. Zawsze pomaga. Zwłaszcza złącza i stabilizatory o ile są. Taki jesteś pewny że to pomaga a nawet nie wiesz czy są stabilizatory:D Tyle mu pomoże to przelutowanie co umarłemu kadzidło:D http://www.codecard.lt/electronics/ic/el... Mogę ew naprawić ten zegar.Pzdr
a może i licznik ma ktoś taki do sprzedania - mi padł elmos..
Elmos to taki ciekawy układ scalony który montowany był w licznikach passata i T4 zawsze się sypał.
Albo wymienisz ELMOS'a ( koszt około 230zł, mają je chyba w Infocarze), albo poszukasz innej deski. No albo skorzystasz z mojego patentu, ale raczej ci go nie sprzedam, nie opłaca ci się.
Mam tu licznik Motometer od Passat B3 '93 1,9D Alternator Valeo. Oryginalnie stoją tu zworki BR14 BR10 BR8. Lecz stawiam do samochódu B3 '91 1,6TD Alternator Bosch 90A. Z powyższą konfiguracją bieg jałowy pokazuje 500. Z wyciagniętym wstępnym startem pokazuje 750 (musi pokazywać 1050 - znalazłem w książce odregulacji pompy diesla). Zrobiłem BR9 - licznik...
Masz uszkodzoną deskę, a w niej scalak z napisem ELMOS. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Nie do kupienia, ale idzie to obejść i deska działa. Ten co odpowiada powyżej-powinieneś dostać ostrzeżenie za pisanie bzdur-ta deska nie ma diagnozy.
temat rzeka... mam padnięty elmos(motometer) w moim tdi i pytanie czy da się założyć i/lub przeprogramować licznik z benzyny?, bo posiadam taki elektronik tylko VDO. czy i ewentualnie kto może to zrobić itd, będę BARDZO WDZIĘCZNY ZA JAKIEKOLWIEK SUGESTIE....bo już z sił opadam..:cry: czy może da się założyć z B5 tdi?
Witam wysiadl mi procesor Elmos10417A elektryk kazal mi kupic licznik z B4 benzyna celem przelozenia go gdy to zrobil licznik chodzil 2doby i koniec znow to samo jestem juz w plecy 300zl i dalej bez licznika pytanie czy kupię w tym kraju nowy procesor z ELMOSA 10417A ??? pozdrawiam
Stary jest na motce, nowy pewnie na elmosie.
Nie motronic tylko motormeter.Szukaj zegarów,bo elmosa to raczej nie dostaniesz.
Ile chciałbyś przeznaczyć na taki wyświetlacz? Pytam ponieważ mam klienta z uszkodzonym elmosem ale wyświetlacze km i h są w 100% dobre, więc musiałbym zapytać czy chcą sprzedać?
A ja myslę, że lepiej jak byście się zapytali które ma zegary, czy VDO czy Motometer, bo każe z nich miały swoje typowe anomalie. Np nie widziałem nigdy w Motometer wylutowanego złącza co częste w VDO. Jeżeli ma Motometer to szukał bym anomalii wokół elmosa. No ale to są takie moje luźnie dywagacje, bo ja to taki lamerek jestem i na niczym sie nie znam....
Zmieżyć termometrem temperaturę, jest napewno dobra, to jest wina zegarów, tzw. "zimne luty"można wyjąć zegary wszystkie lutowania poprawić, czasami pomaga czasami nie, przez 6 lat miałem paska b3 i lutowałem z 10razy czasami był spokój przez rok czasami za 2 dni to samo, jeszcze była opadająca wskazówka paliwa i mrygająca kontrolka od długich świateł...
lista z połowy 2005 roku i te liczniki działają z tym pice-m na 100 %: MotoMeter z sumą kontrolną : 1h0 919 865 sw 5,1616,063,3110 1h6 919 033 bd sw6,4616,055,3028 1hc 919 033 e sw 6,2616,056,3003 6no 919 860 sw2,3616,068,3007 6N0 919 860 sw 1,3616.068.3001 - polo motometer 1H0.919.860.F 616.063.3042 1h0 919 864 k - pamięć 93c66 1h5 919 033G 3A0 919...
passat elmos licznik passat elmos elmos uszkodzony
elektrozaczep dioda prostowniczy sterowanie chińskie benzynę ekstrakcyjną
czujnik temperatury silnika zafira pralko suszarka
Renault Laguna 2 1.9 dCi 2001 - Kontrolka świec żarowych ciągle się pali BMW E32 migające światła awaryjne - przyczyny