Być może kończy się elmos.....
Na giełdzie, kup cały licznik i masz. Nie sprzedają już samych elmosów.
Blokada na Motoroli czy Elmos?
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
Na 99% wywalony Elmos. Zegary Motormeter,tak?
uszkodzony ELMOS. Poszukaj deski.
13,11 +12,,,3,5 -12 i nic więcej,powinno działać jak nie to padł taki duży układ w prawym górnym rogu ELMOS
Ale jaka deska w tym B4? VDO czy Motormeter? Jeżeli motormeter,to nieciekawa sprawa,leci ten Elmos
a może i licznik ma ktoś taki do sprzedania - mi padł elmos..
Poszukuję układu Elmos 10417A do licznika VW Passat. Z góry dziękuję za odzew. Marek
Tylko że tak jak ktoś wyżej napisał; nowe są na procesorze ELMOS. Więc opracowywanie virgin dla starych wadliwych blokad na HC08 raczej nie ma racji bytu. Stare na HC08 to blokady z wadą fabryczną. Nowsze na ELMOS według producenta są już wady pozbawione.
Przelutuj te zegary. Zawsze pomaga. Zwłaszcza złącza i stabilizatory o ile są. Taki jesteś pewny że to pomaga a nawet nie wiesz czy są stabilizatory:D Tyle mu pomoże to przelutowanie co umarłemu kadzidło:D http://www.codecard.lt/electronics/ic/el... Mogę ew naprawić ten zegar.Pzdr
pada w nich ELMOS-scalak nie do osiągnięcia-chyba że z jakiegoś dawcy
Elmos to taki ciekawy układ scalony który montowany był w licznikach passata i T4 zawsze się sypał.
Ma elektroniczne tacho, pewnie licznik z MFA.. Zimne luty bądź ubity elmos. W większości Passatów B3/B4 były takie liczniki - http://oskamp.dyndns.org/gallery/Kombiin... , z licznikiem mechanicznym.
Witam. zobaczyłem u niemców na forum że wstawiają do Passatów B4 tdi zamiast uszkodzonego licznika MotoMeter z mfa (elmos..) nowsze z Golfa 4 n Passata B5.... czy ktoś zrobiłby jakieś przejście? czy to wystarczy bez ingerencji w licznik? czy bedzie wszystko działało? pytam jako laik. myslałem żeby wsadzić licznik VDO z passata b3 diesla bo ma też mfa...
Ile chciałbyś przeznaczyć na taki wyświetlacz? Pytam ponieważ mam klienta z uszkodzonym elmosem ale wyświetlacze km i h są w 100% dobre, więc musiałbym zapytać czy chcą sprzedać?
Tak, w desce z MFA (z dwoma wyświetlaczami) jest ELMOS i to on mógł paść a wtedy nic, tyko druga deska. Jednakże nie doszliśmy do tego, że jest to ta właśnie deska.
aha a moge bez problemu wpiąć ten licznik do innego passata z takim samym sprawnym licznikiem?albo jak kupie kabel diagnostyczny to dam rade sprawdzić jakoś licznik? Dodano po 1 z tego co czytałem w necie to na 99% padł układ elmos tylko teraz pytanie gdzie moge go dostać?
Panowie, wskazówki są dobrze założone i cała reszta też jest ok. Byłem z tym licznikiem u fachowca z tej dziedziny a on się tylko uśmiechnął i dodał: "witamy w gronie poszukiwaczy liczników". Elmos walnięty a jest nie do zastąpienia. Więc piszę do Was bo pomyślałem że ktoś mi pomoże.
mam pomysł, ale ci nie powiem jaki, bo jesteś leniwy. Problem tych desek był wielokrotnie poruszany, wpisz w wyszukiwarkę słowo ELMOS, o np to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic89... Ale deskę da się ożywić, mam na to sposób.
Udało mi sie juz odpalić tego passata ale mam jeszcze jedno pytanie mam problem z licznikiem nic na nim nie działa prócz paru kontrolek sprawdziłem zasilanie wszystko ok i tylko na włączonym zapłonie w nim tyka jak w zegarku i wskazówki podskakują minimalnie. Licznik rozebrałem posprawdzałem luty i wszystko jest ok wiec podejrzewam elmos da się go czymś...
Prosze o pomoc w przerobieniu licznika z passata B4 1.9 TDI do passata B3 1.9 D (silnik 1Y). Zacisk W alternatora podłączony do pinu 10 zegarów. Po uruchomieniu silnika obrotomierz wychyla sie maksymalnie.Podobno wystarczy zmienić wsad pamięci (na płytce licznika są 3 scalaki : Elmos 10010B 10010197H 4180 , Elmos 10406C87H 4251 i PCF 1179CT ). Który...
Mam tu licznik Motometer od Passat B3 '93 1,9D Alternator Valeo. Oryginalnie stoją tu zworki BR14 BR10 BR8. Lecz stawiam do samochódu B3 '91 1,6TD Alternator Bosch 90A. Z powyższą konfiguracją bieg jałowy pokazuje 500. Z wyciagniętym wstępnym startem pokazuje 750 (musi pokazywać 1050 - znalazłem w książce odregulacji pompy diesla). Zrobiłem BR9 - licznik...
lista z połowy 2005 roku i te liczniki działają z tym pice-m na 100 %: MotoMeter z sumą kontrolną : 1h0 919 865 sw 5,1616,063,3110 1h6 919 033 bd sw6,4616,055,3028 1hc 919 033 e sw 6,2616,056,3003 6no 919 860 sw2,3616,068,3007 6N0 919 860 sw 1,3616.068.3001 - polo motometer 1H0.919.860.F 616.063.3042 1h0 919 864 k - pamięć 93c66 1h5 919 033G 3A0 919...
Masz uszkodzoną deskę, a w niej scalak z napisem ELMOS. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Nie do kupienia, ale idzie to obejść i deska działa. Ten co odpowiada powyżej-powinieneś dostać ostrzeżenie za pisanie bzdur-ta deska nie ma diagnozy.
temat rzeka... mam padnięty elmos(motometer) w moim tdi i pytanie czy da się założyć i/lub przeprogramować licznik z benzyny?, bo posiadam taki elektronik tylko VDO. czy i ewentualnie kto może to zrobić itd, będę BARDZO WDZIĘCZNY ZA JAKIEKOLWIEK SUGESTIE....bo już z sił opadam..:cry: czy może da się założyć z B5 tdi?
Witam wysiadl mi procesor Elmos10417A elektryk kazal mi kupic licznik z B4 benzyna celem przelozenia go gdy to zrobil licznik chodzil 2doby i koniec znow to samo jestem juz w plecy 300zl i dalej bez licznika pytanie czy kupię w tym kraju nowy procesor z ELMOSA 10417A ??? pozdrawiam
Chłopie, masz standardową usterkę zegarów Motometer i lezy ona w obrębie kości Elmos która to jest m. innymi zasilaczem, da się to naprawić. To to tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... i można nieco przekonstruowac zasilacz, działa wszystko jak trzeba. Ale zazwyczaj nie trzeba nic wielkiego robić, no-coś wylutować, zrobić co trzeba...
Stary jest na motce, nowy pewnie na elmosie.
Nie motronic tylko motormeter.Szukaj zegarów,bo elmosa to raczej nie dostaniesz.
A ja myslę, że lepiej jak byście się zapytali które ma zegary, czy VDO czy Motometer, bo każe z nich miały swoje typowe anomalie. Np nie widziałem nigdy w Motometer wylutowanego złącza co częste w VDO. Jeżeli ma Motometer to szukał bym anomalii wokół elmosa. No ale to są takie moje luźnie dywagacje, bo ja to taki lamerek jestem i na niczym sie nie znam....
Zmieżyć termometrem temperaturę, jest napewno dobra, to jest wina zegarów, tzw. "zimne luty"można wyjąć zegary wszystkie lutowania poprawić, czasami pomaga czasami nie, przez 6 lat miałem paska b3 i lutowałem z 10razy czasami był spokój przez rok czasami za 2 dni to samo, jeszcze była opadająca wskazówka paliwa i mrygająca kontrolka od długich świateł...
Carrot, przecież to B5, gdzie tam masz TCA700Y? Jeżeli by pytał o o B3 to tak, ale już w B4 go tam nie było (zegary Motormeter na Elmosie).
elmos passat licznik passat elmos elmos uszkodzony
automapa głosy prawego światła elektrozaczep brzeczy
bardzo słaby wsteczny philips senseo
Przepalony bezpiecznik a gwarancja - co warto wiedzieć? Presostat w piecu Junkers nie zamyka obwodu - przyczyny