Na 99% wywalony Elmos. Zegary Motormeter,tak?
Nie jest to żaden bezpiecznik tylko padł ELMOS w zegarach.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
Prawdopodobnie elmos 10417A uszkodzony - układ nie do kupienia
częsta usterka to padniete zegary a dokładnie elmos w nich siedzący :D
napisz też co to za auto [rok ] i jaki typ zegarów JAK MOTOMETER [ 94- 97]to szukaj na wymianę następnych pada ELMOS poz.PIOTR
zamiast pompki podłącz żarówke 12V 15W i sprawdź czy piec odpali, uszkodzony elmos oprócz włączania pieca przez otwarcie drzwi może skutkować też świrującymi zegarami i światłami, no i oczywiście też przez niego może wyskakiwać błąd pompki, świecy lub wentylatora
Standard w zegarach tej marki. najczęściej pada układ "ELMOS". 9 pin licznika to czujnik w głowicy on odłącza mase. omijasz elektronikę i kabelkami łączysz do żarówki(trzeba tez ścieżkę przeciąć) taki zabieg jest bezpieczny bo jak silnik straci ciśnienie to kontrolka sie zapali.
Witam Z tego co pamiętam to MM nie miały sprenżynek tylko VDO miały albo odwrotnie ale raczej tam. W MM padał ELMOS ale z tego co pamietam to chyba nie w tych rocznikach ale moge sie mylić.
Ale blues, czegoś takiego to nie słyszłem , kolego-po czyms takim to powinieneś się zapaśc pod ziemię i zasiać trawe w miejscu zapadnięcia-jaki do cholery can w B4, poza tym każdy wie że to wina deski, uszkodzony elmos, typowe w deskach motormeter.
Chłopie, masz standardową usterkę zegarów Motometer i lezy ona w obrębie kości Elmos która to jest m. innymi zasilaczem, da się to naprawić. To to tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... i można nieco przekonstruowac zasilacz, działa wszystko jak trzeba. Ale zazwyczaj nie trzeba nic wielkiego robić, no-coś wylutować, zrobić co trzeba...
Witam ponownie, rozebrałem licznik i są tam tylko ELMOS 173 00 (pięć sztuk) ELMOS 174 00 (sztuka) ULO 2023 (sztuka) HEF 40106BT (sztuka) i procesor NEC-a D78C14AL 819 i to wszystko wyjmowałem nawet wyświetlacz od kilometrów ale pod nim też nic nie ma. Czyżby jakiś dziwak mi się trafił ?
Prosze o pomoc w przerobieniu licznika z passata B4 1.9 TDI do passata B3 1.9 D (silnik 1Y). Zacisk W alternatora podłączony do pinu 10 zegarów. Po uruchomieniu silnika obrotomierz wychyla sie maksymalnie.Podobno wystarczy zmienić wsad pamięci (na płytce licznika są 3 scalaki : Elmos 10010B 10010197H 4180 , Elmos 10406C87H 4251 i PCF 1179CT ). Który...
Witam, mam problem z licznikiem w Passacie 1,9 TDI z 96r. Zegary na początku najprościej mówiąc "zgłupiały" (obrotomierz wskazywał 3,5 tys obrotów na wolnych obrotach a szybkościomierz 50 km/h) a później zgasło wszystko. Zostały tylko świecące kontrolki. Już się dowiedziałem że najprawdopodobniej uszkodzona jest część układu o nazwie: ELMOS 10417A....
Witam wszystkich użytkowników!! Mam problem taki jak w temacie :(.Postaram się go opisać jak najbardziej dokładnie. Otóż ok pół roku temu zaczęła mi się świecić kontrolka ciśnienia oleju i włączał się brzęczyk.Działo się tak po przejechaniu ok 20 km czyli gdy silnik się już trochę rozgrzał.Kontrolka i brzęczyk włączały się na kilka sekund, czasami na...
Ale w tym liczniku z obrotomierzem jest chyba tylko jedna, mniejsza o to bardziej martwię się o to dlaczego nie działa ta dioda od ciśnienia oleju. Dodano po 7 W starym liczniku kontrolka działa na ścieżkach jest jedno miejsce gdzie zagina się taśma i tam od taśmy odkleiła się folia ochronna. Dokładną ciągłość ścieżek sprawdzę jutro bo muszę kupić nowe...
Carrot, przecież to B5, gdzie tam masz TCA700Y? Jeżeli by pytał o o B3 to tak, ale już w B4 go tam nie było (zegary Motormeter na Elmosie).
A ja myslę, że lepiej jak byście się zapytali które ma zegary, czy VDO czy Motometer, bo każe z nich miały swoje typowe anomalie. Np nie widziałem nigdy w Motometer wylutowanego złącza co częste w VDO. Jeżeli ma Motometer to szukał bym anomalii wokół elmosa. No ale to są takie moje luźnie dywagacje, bo ja to taki lamerek jestem i na niczym sie nie znam....
Zmieżyć termometrem temperaturę, jest napewno dobra, to jest wina zegarów, tzw. "zimne luty"można wyjąć zegary wszystkie lutowania poprawić, czasami pomaga czasami nie, przez 6 lat miałem paska b3 i lutowałem z 10razy czasami był spokój przez rok czasami za 2 dni to samo, jeszcze była opadająca wskazówka paliwa i mrygająca kontrolka od długich świateł...
Siedzi w zegarku w fordzie transit posrawiam
Nie motronic tylko motormeter.Szukaj zegarów,bo elmosa to raczej nie dostaniesz.
Jeśli ELOMS - to ciężka sprawa. hmm... jeśli mnie pamięć niemyli to w Audi B4 niema ELMOSA,w VW to tak i owszem. stabilizator ten ma za zadanie wystabilizować napięcie w zakresie 9,75-10,25V zasia on wskaźnik temperatury i poziomu paliwa(dlatego w takim małym zakresie tolerancja napięcia,aby wskazania były jak najdokładniejsze) pozdro
Udało mi sie juz odpalić tego passata ale mam jeszcze jedno pytanie mam problem z licznikiem nic na nim nie działa prócz paru kontrolek sprawdziłem zasilanie wszystko ok i tylko na włączonym zapłonie w nim tyka jak w zegarku i wskazówki podskakują minimalnie. Licznik rozebrałem posprawdzałem luty i wszystko jest ok wiec podejrzewam elmos da się go czymś...
elmos uszkodzony układ elmos elmos passat
parametr maszynowy wytrzyma kondensator odświeżania pamięci
Wiertarka udarowa: Silnik działa, brak udaru Silnik Briggs & Stratton - wysokie obroty, przyczyny i rozwiązania