Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
To elmot i mechaniczny regulator napięcia. Należy skorzystać z tego podłączenia: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Mam na myśli przewody niskiego napięcia. Jeśli tracą elastyczność - rozważ wymianę.
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Jeżeli alternator jest 9-cio diodowy to musisz jeszcze zmienić szczotki na te nowsze bez masy na jednej szczotce, jak by co pisz na gg 1674378
Ten drugi regulator to RNb-12 Elmot Poland
Załóż zwykły zewnętrzny regulator ELMOT lub powież komuś tę czynność.
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem...
Mam pytanie... chcialem zalozyc regulator alternatora od malucha do innego alternatora z powodu nie dostepnosci orginalnego regulatora w normalnej cenie... czy ktos wie jakie oznaczenia maja zielony i zolty przewod wychodzacy z maluchowskiego regulatora ?
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
Mam alternator firmy "ELMOT" typ A12JF2 - 14V. Z kolei nie wiem jaki mam zastosować regulator napięcia do tego alternatora. Alternator chcę zastosować w ciągniku rolniczym C-360.3P. Mam regulator mechaniczny RC2/12B prod. polskiej.
Alternator jest produkcji polskiej firmy Elmot. Przy regulatorze są 2 wyjścia oznaczone jako 15 i 67. A czy w takim przypadku kontrolka może być podłączona tylko jednym przewodem? Wydaje mi się że nie, ale sam już nie wiem. Może w przeszłości miał założony alternator 6 diodowy który później został wymieniony na 9 diodowy?
Wymien regulator. To aluminiowe z 2 przewodami
Nie zaniżaj poziomu forum! To zamienne regulatory, ten stary ( RC2/12D) jest zwyklym jednordzeniowym wibracyjnym regulatorem i można go zastąpić elektronicznym następcą.
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Odnoszę wrażenie że niektórzy z kolegów piszą nie czytając poprzednich postów .Regulator nie jest zasilany poprzez stacyjkę w tym przypadku. Kolego, proszę zapoznaj się ze schematem elektrycznym tego traktora, dotyczy to także Twojego wcześniejszego postu. Ponadto autor wspomniał, iż testował alternator na innej maszynie, testował też inny alternator...
Tak czy owak: dla zastosowania regulatora Elmot musi Kolega zidentyfikować wyjście z diod wzbudzenia (z mostka) i wydzielić szczotki uzwojenia wzbudzenia tak by je podpiąć jak w maluchu. Jak się nie da - nie będzie działać. Gruby przewód może być tym głównym prądowym, zwyczajowo oznaczany w Europie B+.
Ładowanie za duże, bez obciążenia akumulatorów na bank będzie przeładowywać, będzie wypluwać elektrolit(musi być jakieś obciążenie(np. można jeździć z włączonymi światłami, albo wstawić jakiś układ by po włączeniu zapłonu, odpaleniu i jak alternator zacznie ładować poprzez przekaźnik, zaczęło pobierać prąd(myślałem przez wytracanie prądu poprzez radiator...
Jest to regulator napięcia.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Regulator z firmy Elmot, czy jakaś podróbka? Tezę o kiepskiej masie można raczej wykluczyć, jest on mocowany dwiema śrubkami.
Na tej prądnicy i regulatorze pracowało to wcześniej? Usterka pojawiła się sama, czy było coś robione? Regulator oryginał Elmot czy chiński wynalazek za 30 zł? Dysponujesz jakimiś przyrządami pomiarowymi?
Termistor w regulatorze podniósł. Zimno jest...
Proszę o pomoc. Mam alternator od TARPANA firmy Elmot z oddzielnym regulatorem. Na alternatorze są 3 styki- 2 wsuwki oznaczone 15 i 67 oraz śruba (czy może to ta śruba jest oznaczona tym numerem, są blisko więc trudno powiedzieć). Na regulatorze są 2 styki 15 i 67. Jaki to alternator, 6 czy 9 diodowy??? Bo wtedy inaczej będe musiał podłączyć kontrolkę...
Tak wszystko zostało dobrze oczyszczone. Może być wina że są źle podlączone przewody od regulatora napiecia do szczotek? Regulator firmy Elmot(podaje linka do tego http://www.motoallegro.pl/item848531665_...
Aj nie przesadzaj. O jakim błędzie fabrycznym piszesz? Zarówno regulatory f-my Elmot, jak i Magneti Marelli ( RTT119), czy też podróbki pracują tam bez przeszkód. Problem zaś pojawia się tam gdzieś indziej. Piszesz, że regulator z malucha nikogo nie zawiódł. Mylisz się. Być może tak jest w przypadku regulatorów RNC2 f-my Jezpol.
Jest regulator w środku, śruba na akumulator, wsuwka na lampkę.
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
dosłownie układem był cyfrowo (AND i przerzutniczki D) Analogowy "Sekwencyjny przełącznik świateł" Elektronik z automatyki ma co najwyżej regulatory PID
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
W caro plus jest jeden typ-Elmot 70A. Masz uszkodzony regulator, kup RTT119 (Magneti Marelli), nie baw się w podróbki. Jak masz chęć to podłożysz maluchowski, trzeba rozwiercić nity rurkowe, zdjąć oryginalny ze szczotkotrzymacza i założyć w to miejsce od malucha.
Do C 330 lepiej pasuje mocowanie od 125p ew. żuk,nysa,ale są bez regulatora. Z polonezowskim trzeba dużo kombinować z mocowaniem. Łatwiej jest wg.mnie na tym pierwszym zamocować regulator.
Znam ten regulator z poloneza ten sam co w żuku i bym się go nie tykał więcej Miałem go przez jakiś czas w ciągniku i po prostu nie polecam Dlatego chciałbym wykombinować coś z diodą Kupiłem nowy regulator elmot i tez ładuje nic wyżej 14,1v Może uda mi się upolować zużyty szczotko trzymacz bosch przylutuje kable zamiast szczotek i sie jakoś podłączy...
Witam, Mam problem z ładowaniem, napięcie przy wysokich obrotach dochodzi do max 25.5V bez obciążenia. Silnik wymieniony na nowy z alternatorem 28V 30A ELMOT, akumulatory nowe, regulator napięcia RC128 nowy w metalowej obudowie. Obstawiam regulator bo przy starym silniku na analogowym wyświetlaczu ładowania wskazówka ledwo przekraczała 1/4 zielonego...
Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
Witam Mam w maszynie alternator ELMOT A220 z regulatorem napięcia RC1/28. Nie ma on wyprowadzonego sygnału prędkości "W". Skąd i czy wogóle jest możliwe wyprowadzenie tego sygnału? Przesyłam schemat i widok alternatora. Podobno ma on wprasowane w tą tylną osłonę/radiator sześć diód prostowniczych. Dobrze myślę, że trzba wpiąć się na końcówkę jednego...
Przecież to oryginalny regulator który był razem z alternatorem. Do tego teraz założyłem stary działający polski Elmot i reaguje tak samo. Na stole również reaguje tak samo. To jaki mam kupić który jest "dobry" ?
Regulator posiadasz do tej prądnicy?
Najprawdopodobniej spalił się regulator, koszt nowego to około 30zł.
Witam. Też polecam założenie alternatora. Za 100 zł można mieć alternator A124 z nowymi szczotkami, łożyskami i regulatorem napięcia. Natomiast chińska podróba mechanicznego regulatora prądnicy kosztuje 30 zł (ale jest nic nie warta), oryginał Elmot to koszt około 70 zł. Z kolei regulatorem mechanicznym ze złomu w ogóle nie warto zawracać sobie głowy...
A czasami jest to wina regulatora napięcia. Pozdrawiam.
To samo mam w c 360 łapie przy 1200 obr/min później trzyma juz na wolnych Nic sie nie zmieniło pomimo zmiany regulatora z takiego j.w. na elmot-u rnc12[pochodzenie maluch] prócz tego ze zamiast 13,6V mam 14,2V Zmiana żarówki też nie pomogła Ja sie tam przyzwyczaiłem
Czy ktoś może mi odpowiedziec na poniższe pytanie: Czy żarówka podpięta do tej prądnicy za pomocą dwóch kabli powinna się świecić i przygasać, bo moim teście żarówka nie świeci ani na ułamek sekundy? Czy potrzeba do tego jakiś regulator?
Już wiem dlaczego jest "+" na masę w moim ciągniku Ursus C-355,ponieważ alternator mam z żuka Elmot M11 12V 60A z regulatorem zewnętrznym.W innych alternatorach styk wyjściowy 30 jest "+" a w moim alternatorze jest 19 "-"Co do napięcia ładowania 15,4V wymieniłem regulator zewnętrzny i jest w porządku 14,4 przy pełnym włączeniu pedała przyśpieszenia.Jeszcze...
Picia-ale to zależy.Nowsze C330 i C 360 miały alternator zintegrowany z regulatorem (regulator 12 RNC,ten sam co w maluchu,albo pewna wersja alternatora ta montowana 3 śrubami od czoła 15 TR).On tam pisze że znalazł zacisk 15-tak oznaczone zaciski ma alternator A 12M jak A124 ,oznaczenia to występuje też na regulatorze.Alternatory z regulatorem przykręconym...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Witam. Wymontowałem z żuczka alternator elmota, znalazłem gdzieś regulator napięcia też elmot i chciałbym to wszystko podpiąć do traktora. Problem pojawia się że w żuku była wskazówka a ja bym chciał oczywiście zrobić na kontrolkę, i nie mam pojęcia jak to podłączyć. Czytałem gdzieś że trzeba kontrolkę podłączyć przez przekaźnik. Czy mógłby mi ktoś...
Wszysko zalezy od producenta regulatora.Ma być Magneti Marelli typ bodaj RTT118,ewentualnie Elmot. Podróbki z Unipointu są kiepskie.
(at)anchilos; żarówka ma tę wadę, że może się przepalić. Ja się nie upieram akurat tylko Autor. (at)lukpio3; Prąd to ampery, a nie wolty. Natężenie tego prądu wynikać będzie z sumarycznej rezystancji wszystkich elementów obwodu czyli rezystora, uzwojenia wzbudzenia i regulatora napięcia. Nie wkładaj rezystora w koszulkę bo nie będzie miał jak oddawać...
Tak jest to rzadki egzemplarz co prawda z naprawą nie powinno być większych kłopotów , natomiast w twoim przypadku najlepsze rozwiązanie kupić używkę magneti lub elmot w przyszłości bez problemu z naprawą.P
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
Czy twój upór trwania przy tym alternatorze to jest konieczność czy też zachcianka? Otóż jak pisałem jest to wczesna wersja tego urządzenia i w tej sprawie posunieto się do przodu. Obecnie masz alternator w pełni kompaktowy i nie trenujesz z regulatorem i przkźnikiem. Cena używanego alternatora to także niewielki wydatek. A w kwestii podłączenia tego...
Prosze o pomoc mam problem z alternatorem który po umyciu przestał ładowac nie zebym lał do niego wodę ale jak to przy myciu zawsze sie chlapie konkretnie alternator [zuk] elmot 6 diod przerobiony na 9, regulator od malucha, szczotkotrzymacz izolowany[nowy] i było ok 14v a teraz ładuje ledwie13,5v na innym regulatorze to samo, wzbudza sie na bardzo...
Gdy ten złom (jakiś chinol pewnie, bo na pewno nie elmot) odcina lądowanie to jest w instalacji napięcie akumulatorów, (około 26-27).
Witam!!! Jak w temacie posiadam ciągnik SAM z silnik s320. Chcę mu zamontować tylko światła i mam pytanie czy ten zestaw zapewni odpowiednie ładowanie ? Mam: -prądnicę ELMOT P20A 12/25/2400/ -Regulator napięcia RG-15a (jest w drodze) -stary już trochę wysłużony akumulator 12V 44ah Jeśli tak to jak podłączyć by było ładowanie ? http://obrazki.elektroda.pl/3225708300_1...
Może jedna z faz nie działa, stąd i wydajność nie "nadąża" za poborem? jak to sprawdzic? a moze to regulator napiecia walniety?
Wrzuć fotkę tego alternatora od strony podłączenia. Wrzucam zdjęcie, alternator elmot, przepraszam pomyliłem zaciski, posiada 30 oraz 67 https://obrazki.elektroda.pl/7262302500_...
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
To chyba teraz zaczynam rozumieć dlaczego co dwa lata muszę wymienić akumulator :( Sporo nocek traktor przepracował z włączonymi wszystkimi możliwymi światełkami do przodu i do tyłu. Nie będę wiosny czekał, jutro się tym zajmę i zrobię po Bożemu, czyli tak, jak zalecasz. Szacunek Zico63 :) Nie wiem co wy robicie z akumulatorami ale u mnie w ciągnikach...
mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło alternator to elmot AA 125R 14V 55A , Ja też: Pisownia p. 8.2 Regulamin p.11.1 umieszczanie w tytule tematu terminów zastępczych jak: "pomoc", "problem", "pilne"itp. manta
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
najlepiej poszukaj regulatora do prądnicy są na nim oznaczenia numerowe takie same to sobie dasz radę. schemat znajdziesz np w książce serwisowej malucha.
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
Witam sprawdziłem miernikiem czy nie masuje ten czujnik i jest ok . To jest c 330M i orginalnie ma "-" na masę ale dziękuje za uwagę i u mnie do tego czujnika będzie dochodził + . Po podłączeniu miernika i ustawieniu go do pomiaru oporu po wyluzowaniu traktora nie pojawił się żaden odczyt. Wykręciłem ten czujnik i po ręcznym wciśnięciu wystającego bolca...
Witam w moim seicento jest alternator ELMOT na którym jest napisane 14V 55A. Miałem taki problem że napięcie ładowania było ok 12,5 do 13. Wymieniłem regulator napięcia. Napięcie wzrosło od 13,9 do 14 na wyższych obrotach. Moje pytanie brzmi: Czy 14V wystarczy czy powinno być 14,3 tak jak jest napisane na regulatorze napięcia. Czy sugerować się napisem...
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
Dzięki wszystkim za rady, ale nie pomogło mi to jednak rozwiązać mojego zagadnienia w 100%(podpowiedzieliście jedynie że się da zrobić co chciałem, ale jak i co podłączyć już nie) Jak pisałem w pierwszym poście jestem początkujący w tych sprawach, to co dla was było być może jasne i logiczne, dla mnie nie koniecznie. Wymieniłem cały alternator Polskiej...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
a mam pytanie co ma regulator ciśnienia do mrygających kontrolek czy klimatronika ? i jak bys mógł wyjaśnić dokładniej co zrobić z tym ELM-327
Witam ponownie, Nie miałem pojęcia, że zdobycie alternatora może być takie trudne... Po wielu poszukiwaniach udało mi się jednak dostać alternator od poloneza. Wygląda on tak jak na zdjęciach poniżej. Przy śrubie jest oznaczenie 30 a przy zaciskach 67. Jest to alternator Elmot. Proszę o porady , jak mam go podłączyć. Chciałbym też wiedzieć: czy ten...
Proponuję wykonać projekt elm chan http://elm-chan.org/works/smc/report_e.h... Ja jako stopień mocy używam LMD18200 i działa bardzo dobrze, efekty stolik krzyżowy: https://www.youtube.com/watch?v=rqbjO77C... https://www.youtube.com/watch?v=rFYOa_qm... https://www.youtube.com/watch?v=zLCbQWiX... Szybkie, dokładne, bez błędu (do 1 działki enkodera). Jak...
No więc na alternatorze jest napisane "Elmot AA125R, 14V, 55A. Sprawdziłem opór wirnika wynosi jakieś 3,5 ohma. A jak sprawdzić czy diody działają poprawnie? Proszę o wszelkie rady!
Dzień dobry, ELM 327 wskazał mi takie błędy P0092 i P0402. Przed wymianą rozrządu i uszczelnieniem pompy było wszytko ok (praca równa silnika) Możliwe, że przy montażu uszkodził się regulator ciśnienia lub coś jeszcze w pompie. dzięki za info
Kolego jesteś w błędzie.Były alternatory 24V w obudowie Elmotu .Były montowane na łożu aluminiowym i sprzęgnięte były z wałkiem napędowym za pomocą sprzęgiełka gumowego ,wzmocnionego blachą. Jak były montowane w obudowie Elmota skoro Elmot produkował do tych pojazdów alternatory 24V? Alternator 24V jest całkiem inny, sporo większy od tego 12V z wiadomych...
dobra jeśli chodzi ci o kontrolkę która przy odpalaniu normalnie się zapala i zaczyna migać po czym po wciśnięciu stopu gaśnie to jest to kontrolka sprawności świateł stopu ukryta w urządzeniu mikroprocesorowym albo na podszybiu albo w końcowym polonezie w skrzynce bezpieczników . Piszczenie paska może być efektem uszkodzenia regulatora napięcia który...
Wymieniałem też niedawno diody w "rezerwowym" alternatorze do sejka, za mostek płaciłem 36 zł. Pomimo tego że musiałbyś (gdyby tak było konieczne) wymieniać diody to rozsądek w takiej sytuacji też by wskazywał aby "przy okazji" od razu założyć nowe szczotki jeżeli te co są mają już "taki przebieg" aby mieć "święty spokój" na przyszłość. Co do nowego...
Witam. Szkoda że nie ma osób z taką samą historią bo na pewno to nie jedyny przypadek. Jak duże mogą być uszkodzenia po takiej jeżdzie z rozrzedzonym olejem i to aż tak 3/1 dla O.N.? Przestało padać to teraz mogę , a zamierzam : rozłączyć wydech od ZAJ.....GO dpfa,+ próba uruchomienia, jak nici to wtryski na przelewy, To mogę na razie, a czekam na tester...
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
Sprawdzałem masy już wcześniej, ale dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Sprawdzałem następujące punkty masowe: Pod maską: - Komputera wtryskowego - Obydwa punkty masowe na błotniku po stronie kierowcy (masa układu wtryskowego, zapłonowego i związanych z nim czujników) - Główną masę od akumulatora po stronie pasażera - Punkt masowy po stronie...
No niestety poprzedni właściciel pomalował go dość grubą warstwą farby i zarazem cały pojazd ( ciągnik typu sam ) i nie widać żadnych oznaczeń prócz napisu ELMOT i oznaczeń 30 i badajże 67... https://obrazki.elektroda.pl/4974071600_... https://obrazki.elektroda.pl/3619148600_... ... Dodano po 2 Znalazłem jeszcze taką...
Pompę można w prosty sposób sprawdzić samemu, wystarczy byle interfejs na ELM do auta po lifcie. Rozgrzewamy silnik do 90, odpinamy wtyczki elektryczne od wtryskiwaczy, zdejmujemy brązową wtykę z pompy- regulator ciśnienia . Kręcąc rozrusznikiem odczytujemy cisnienie na szynie CR min. to 1080 bar , wynik poniżej złom pompa pod warunkiem szczelnych powrotów...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu wymienione łożyska, regulator napięcia rnc-12 oraz szczotki....
Witam, jak w temacie, jadąc w dużym mrozie (-25°C) na prostym odcinku nagle zapalił na sekundę na ekranie komunikat "Usterka silnika" i zaraz zniknęło. Auto straciło moc, ale jakoś dotarłem do domu. Po zejściu mrozów podłączyłem ELM i jedyny błąd to P288C, czyli niskie ciśnienie na listwie. Moje pytanie brzmi: czy to możliwe, że przez mrozy (silnik...
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
nie napisałeś jakie konkretnie ma mieć zastosowanie ten regulator , jeżeli tylko regulacja to zobacz regulator w tym [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... temacie coś bardziej zaawansowanego masz tu http://elm-chan.org/works/smc/report_e.h... co do zasilania to najlepszym rozwiązaniem jest typowy zasilacz transformatorowy...
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Ja proponuje napęd łańcuchowy ! Chciałbym zrobić frezarkę o polu 60x60 właśnie z takim napędem. Niestety to wymaga dużej przekładni i jest dosyć skomplikowane mechanicznie jak na moje możliwości. Fajnie gdyby powstał jakiś taki projekt bo na razie praktycznie nie ma na czym się wzorować. Dodano po 2 Też na początku używałem takiego "wrzeciona". Obroty...
Witam Też zrobiłem kilka wersji sterowników na bazie elm-chan'a. Wielkość silnika jaki będą potrafiły obsłużyć w zasadzie zależy tylko od zastosowanych tranzystorów, z tych większych proponuję tą konstrukcję: http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=2395 z tym że radził bym pominąć liniowy regulator napięcia dla atmegi i driverów bo przy wyższych napięciach...
Witam ! Od pewnego czasu tj od początku zimy ,zaczeły mi sie co jakiś czas pojawiać następujące objawy :podczas jazdy pojawia się ograniczenie obrotów do 3tys i jednocześnie zapala sie kontrolka od dstc i komunikat po niem,że moc silnika jest ograniczona i nastepny od dstc.Po zatrzymaniu i zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie problem znika ,czasami pozostaje...
Tak macie rację mam taki alternator "elmotu" który ma szczotkotrzymacz przykręcany z drugiej strony stąd moja pomyłka (jeszcze dziś byłem go obejrzeć i śrubkę ma z drugiej strony). Ten zaproponowany prze kolegę Andrzeja20001 będzie pasował.
Ostatnio dorwałem kilka "nowszych" alternatorów Elmota z zewnętrznym regulatorem o którym mowa wyżej. W każdym razie po 8 latach eksploatacji (data produkcji przykładowego 12.07) przy rocznych przebiegach około 30-50 mth pierścieni z 3mm zostało około 0,3mm także złom. Niestety z tymi chińskimi elmotami z alledrogo po 130zł jest jeszcze gorzej stąd...
Witam . Jeżeli przy tradycyjnym podłączeniu kontrolki ładowania(zacisk L ,oraz +15 po kluczyku) kontroka nie świeci ,czyli brak masy na zacisku L na zgaszonym silniku.Natomiast pojawiające się napięcie na tym zacisku gdy alternator pracuje,może świadczyć o nieprawidłowym działaniu regulatora(kontrolka jest sterowana z regulatora),lecz nie koniecznie.Dla...
Nie dałem mu rady ani "scantolem" na ELM ani OBDTool na MAX!!!!!!!!!! Objaw jest taki, że po gwałtownym dodaniu gazu zadławi się i zgaśnie "bucząc" jakby brak paliwa ale ciśnienie jest i iskra jest, jak powoli to wejdzie czasami?! na obroty Tu jest ta cholerna listwa z wtryskami bez powrotu, regulator ciśnienia jest w baku! Brak mi schematu sterownika...
Hej, konstrukcja interfejsu bardzo przyzwoita i prosta. Też się długo zastanawiałem nad zabawą z STN1110, ale stanęło na gotowcu ELM z BT. Jako, że kolega nie jest autorem projektu to specjalnych komentarzy z mojej strony brak w tej kwestii. No chyba tylko tyle, że skoro p. Nabial Tewolda udostępnił wzory i schematy to można było już się pokusić o...
regulator elmot regulator napięcia elmot regulator alternator elmot
rezystor hamowania falownika termostat danfoss parametry wyłączniki bezpieczeństwa podłączenie
parkside szczotki pic16f asembler
Einhell Dual – nagły brak lasera w piła ukośna: typowe usterki, diagnostyka, naprawa De’Longhi Magnifica S – zablokowany pojemnik na wodę, problem z wyjęciem zbiornika