Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Mam na myśli przewody niskiego napięcia. Jeśli tracą elastyczność - rozważ wymianę.
Na korpusie prądnicy są wybite numery i takie same są na regulatorze, ale jak pisze emeryt2 lepiej pomyśl o alternatorze. Prądnica z regulatorem elektromagnetycznym to źródło wiecznych problemów.
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Odnoszę wrażenie że niektórzy z kolegów piszą nie czytając poprzednich postów .Regulator nie jest zasilany poprzez stacyjkę w tym przypadku. Kolego, proszę zapoznaj się ze schematem elektrycznym tego traktora, dotyczy to także Twojego wcześniejszego postu. Ponadto autor wspomniał, iż testował alternator na innej maszynie, testował też inny alternator...
Jeżeli alternator jest 9-cio diodowy to musisz jeszcze zmienić szczotki na te nowsze bez masy na jednej szczotce, jak by co pisz na gg 1674378
Mam alternator firmy "ELMOT" typ A12JF2 - 14V. Z kolei nie wiem jaki mam zastosować regulator napięcia do tego alternatora. Alternator chcę zastosować w ciągniku rolniczym C-360.3P. Mam regulator mechaniczny RC2/12B prod. polskiej.
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem...
Zamieniłem na inny od alternatora z ursusa 3512 i napięcia takie same. Chodź zastanawiam się jaki jest odpowiedni typ regulatora do tego A124n
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Nie zaniżaj poziomu forum! To zamienne regulatory, ten stary ( RC2/12D) jest zwyklym jednordzeniowym wibracyjnym regulatorem i można go zastąpić elektronicznym następcą.
Jest to regulator napięcia.
Termistor w regulatorze podniósł. Zimno jest...
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Czy twój upór trwania przy tym alternatorze to jest konieczność czy też zachcianka? Otóż jak pisałem jest to wczesna wersja tego urządzenia i w tej sprawie posunieto się do przodu. Obecnie masz alternator w pełni kompaktowy i nie trenujesz z regulatorem i przkźnikiem. Cena używanego alternatora to także niewielki wydatek. A w kwestii podłączenia tego...
Do C 330 lepiej pasuje mocowanie od 125p ew. żuk,nysa,ale są bez regulatora. Z polonezowskim trzeba dużo kombinować z mocowaniem. Łatwiej jest wg.mnie na tym pierwszym zamocować regulator.
Przecież to oryginalny regulator który był razem z alternatorem. Do tego teraz założyłem stary działający polski Elmot i reaguje tak samo. Na stole również reaguje tak samo. To jaki mam kupić który jest "dobry" ?
Jest regulator w środku, śruba na akumulator, wsuwka na lampkę.
Proszę o pomoc. Mam alternator od TARPANA firmy Elmot z oddzielnym regulatorem. Na alternatorze są 3 styki- 2 wsuwki oznaczone 15 i 67 oraz śruba (czy może to ta śruba jest oznaczona tym numerem, są blisko więc trudno powiedzieć). Na regulatorze są 2 styki 15 i 67. Jaki to alternator, 6 czy 9 diodowy??? Bo wtedy inaczej będe musiał podłączyć kontrolkę...
A czasami jest to wina regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
Najprawdopodobniej spalił się regulator, koszt nowego to około 30zł.
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
(at)anchilos; żarówka ma tę wadę, że może się przepalić. Ja się nie upieram akurat tylko Autor. (at)lukpio3; Prąd to ampery, a nie wolty. Natężenie tego prądu wynikać będzie z sumarycznej rezystancji wszystkich elementów obwodu czyli rezystora, uzwojenia wzbudzenia i regulatora napięcia. Nie wkładaj rezystora w koszulkę bo nie będzie miał jak oddawać...
Załóż zwykły zewnętrzny regulator ELMOT lub powież komuś tę czynność.
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Już wiem dlaczego jest "+" na masę w moim ciągniku Ursus C-355,ponieważ alternator mam z żuka Elmot M11 12V 60A z regulatorem zewnętrznym.W innych alternatorach styk wyjściowy 30 jest "+" a w moim alternatorze jest 19 "-"Co do napięcia ładowania 15,4V wymieniłem regulator zewnętrzny i jest w porządku 14,4 przy pełnym włączeniu pedała przyśpieszenia.Jeszcze...
Może jedna z faz nie działa, stąd i wydajność nie "nadąża" za poborem? jak to sprawdzic? a moze to regulator napiecia walniety?
Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
Alternator jest jednak 6 diodowy. Idą do niego 3 przewody: 1- prądowy do amperomierza, 2- do styku 67 regulatora, 3- na którym pojawia się napięcie gdy lternator ładuje do kontrolki(pewnie komuś się popsuł przekaźnik do kontrolki i podłączył go tam żeby nie wisiał luźno) A alternator to Elmot A124n 12V 44A i jest połączony z regulatorem RC2/12E.
Picia-ale to zależy.Nowsze C330 i C 360 miały alternator zintegrowany z regulatorem (regulator 12 RNC,ten sam co w maluchu,albo pewna wersja alternatora ta montowana 3 śrubami od czoła 15 TR).On tam pisze że znalazł zacisk 15-tak oznaczone zaciski ma alternator A 12M jak A124 ,oznaczenia to występuje też na regulatorze.Alternatory z regulatorem przykręconym...
mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło alternator to elmot AA 125R 14V 55A , Ja też: Pisownia p. 8.2 Regulamin p.11.1 umieszczanie w tytule tematu terminów zastępczych jak: "pomoc", "problem", "pilne"itp. manta
Witam Mam w maszynie alternator ELMOT A220 z regulatorem napięcia RC1/28. Nie ma on wyprowadzonego sygnału prędkości "W". Skąd i czy wogóle jest możliwe wyprowadzenie tego sygnału? Przesyłam schemat i widok alternatora. Podobno ma on wprasowane w tą tylną osłonę/radiator sześć diód prostowniczych. Dobrze myślę, że trzba wpiąć się na końcówkę jednego...
Witam Po przejechaniu kolejnego 1000 km regulator chiński padł ( wbudowany w szczotkotrzymacz ) Rozdłubałem stary spalony regulator w alternatorze ( alternator Mitshubishi Patrol Y60 ) i zakupiłem regulator Elmot do Malucha ( Fiat 126P ) i chcę go wyprowadzić na zewnątrz z tym że nie do końca wiem jak go podłączyć by wszystko działało. http://obrazki.elektroda.pl/5409970800_1...
Wrzuć fotkę tego alternatora od strony podłączenia. Wrzucam zdjęcie, alternator elmot, przepraszam pomyliłem zaciski, posiada 30 oraz 67 https://obrazki.elektroda.pl/7262302500_...
Witam. Wymontowałem z żuczka alternator elmota, znalazłem gdzieś regulator napięcia też elmot i chciałbym to wszystko podpiąć do traktora. Problem pojawia się że w żuku była wskazówka a ja bym chciał oczywiście zrobić na kontrolkę, i nie mam pojęcia jak to podłączyć. Czytałem gdzieś że trzeba kontrolkę podłączyć przez przekaźnik. Czy mógłby mi ktoś...
To chyba teraz zaczynam rozumieć dlaczego co dwa lata muszę wymienić akumulator :( Sporo nocek traktor przepracował z włączonymi wszystkimi możliwymi światełkami do przodu i do tyłu. Nie będę wiosny czekał, jutro się tym zajmę i zrobię po Bożemu, czyli tak, jak zalecasz. Szacunek Zico63 :) Nie wiem co wy robicie z akumulatorami ale u mnie w ciągnikach...
Witam ponownie, Nie miałem pojęcia, że zdobycie alternatora może być takie trudne... Po wielu poszukiwaniach udało mi się jednak dostać alternator od poloneza. Wygląda on tak jak na zdjęciach poniżej. Przy śrubie jest oznaczenie 30 a przy zaciskach 67. Jest to alternator Elmot. Proszę o porady , jak mam go podłączyć. Chciałbym też wiedzieć: czy ten...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Mam pytanie... chcialem zalozyc regulator alternatora od malucha do innego alternatora z powodu nie dostepnosci orginalnego regulatora w normalnej cenie... czy ktos wie jakie oznaczenia maja zielony i zolty przewod wychodzacy z maluchowskiego regulatora ?
Ładowanie za duże, bez obciążenia akumulatorów na bank będzie przeładowywać, będzie wypluwać elektrolit(musi być jakieś obciążenie(np. można jeździć z włączonymi światłami, albo wstawić jakiś układ by po włączeniu zapłonu, odpaleniu i jak alternator zacznie ładować poprzez przekaźnik, zaczęło pobierać prąd(myślałem przez wytracanie prądu poprzez radiator...
Tak jest to rzadki egzemplarz co prawda z naprawą nie powinno być większych kłopotów , natomiast w twoim przypadku najlepsze rozwiązanie kupić używkę magneti lub elmot w przyszłości bez problemu z naprawą.P
Regulator z firmy Elmot RNc-12. Nie pozostaje mi nic innego jak spedzić troche czasu na mrozie wymontować alternator i dokładnie go obejrzeć
Prosze o pomoc mam problem z alternatorem który po umyciu przestał ładowac nie zebym lał do niego wodę ale jak to przy myciu zawsze sie chlapie konkretnie alternator [zuk] elmot 6 diod przerobiony na 9, regulator od malucha, szczotkotrzymacz izolowany[nowy] i było ok 14v a teraz ładuje ledwie13,5v na innym regulatorze to samo, wzbudza sie na bardzo...
Dzięki wszystkim za rady, ale nie pomogło mi to jednak rozwiązać mojego zagadnienia w 100%(podpowiedzieliście jedynie że się da zrobić co chciałem, ale jak i co podłączyć już nie) Jak pisałem w pierwszym poście jestem początkujący w tych sprawach, to co dla was było być może jasne i logiczne, dla mnie nie koniecznie. Wymieniłem cały alternator Polskiej...
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
Witam, Mam problem z ładowaniem, napięcie przy wysokich obrotach dochodzi do max 25.5V bez obciążenia. Silnik wymieniony na nowy z alternatorem 28V 30A ELMOT, akumulatory nowe, regulator napięcia RC128 nowy w metalowej obudowie. Obstawiam regulator bo przy starym silniku na analogowym wyświetlaczu ładowania wskazówka ledwo przekraczała 1/4 zielonego...
Witam w moim seicento jest alternator ELMOT na którym jest napisane 14V 55A. Miałem taki problem że napięcie ładowania było ok 12,5 do 13. Wymieniłem regulator napięcia. Napięcie wzrosło od 13,9 do 14 na wyższych obrotach. Moje pytanie brzmi: Czy 14V wystarczy czy powinno być 14,3 tak jak jest napisane na regulatorze napięcia. Czy sugerować się napisem...
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
Witam. Też polecam założenie alternatora. Za 100 zł można mieć alternator A124 z nowymi szczotkami, łożyskami i regulatorem napięcia. Natomiast chińska podróba mechanicznego regulatora prądnicy kosztuje 30 zł (ale jest nic nie warta), oryginał Elmot to koszt około 70 zł. Z kolei regulatorem mechanicznym ze złomu w ogóle nie warto zawracać sobie głowy...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
W caro plus jest jeden typ-Elmot 70A. Masz uszkodzony regulator, kup RTT119 (Magneti Marelli), nie baw się w podróbki. Jak masz chęć to podłożysz maluchowski, trzeba rozwiercić nity rurkowe, zdjąć oryginalny ze szczotkotrzymacza i założyć w to miejsce od malucha.
No więc na alternatorze jest napisane "Elmot AA125R, 14V, 55A. Sprawdziłem opór wirnika wynosi jakieś 3,5 ohma. A jak sprawdzić czy diody działają poprawnie? Proszę o wszelkie rady!
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
Wymieniałem też niedawno diody w "rezerwowym" alternatorze do sejka, za mostek płaciłem 36 zł. Pomimo tego że musiałbyś (gdyby tak było konieczne) wymieniać diody to rozsądek w takiej sytuacji też by wskazywał aby "przy okazji" od razu założyć nowe szczotki jeżeli te co są mają już "taki przebieg" aby mieć "święty spokój" na przyszłość. Co do nowego...
Kolego jesteś w błędzie.Były alternatory 24V w obudowie Elmotu .Były montowane na łożu aluminiowym i sprzęgnięte były z wałkiem napędowym za pomocą sprzęgiełka gumowego ,wzmocnionego blachą. Jak były montowane w obudowie Elmota skoro Elmot produkował do tych pojazdów alternatory 24V? Alternator 24V jest całkiem inny, sporo większy od tego 12V z wiadomych...
Niestety nie posiadam regulatora do tej prądnicy, mam tylko regulator napięcia RG 15 i drugi rg 25; co do alternatora to rzecz jasna że lepszy od prądnicy lecz nie posiadam takowego i nie chcę dokładać do tego co jest zamontowane. pozdrawiam
Ostatnio dorwałem kilka "nowszych" alternatorów Elmota z zewnętrznym regulatorem o którym mowa wyżej. W każdym razie po 8 latach eksploatacji (data produkcji przykładowego 12.07) przy rocznych przebiegach około 30-50 mth pierścieni z 3mm zostało około 0,3mm także złom. Niestety z tymi chińskimi elmotami z alledrogo po 130zł jest jeszcze gorzej stąd...
dobra jeśli chodzi ci o kontrolkę która przy odpalaniu normalnie się zapala i zaczyna migać po czym po wciśnięciu stopu gaśnie to jest to kontrolka sprawności świateł stopu ukryta w urządzeniu mikroprocesorowym albo na podszybiu albo w końcowym polonezie w skrzynce bezpieczników . Piszczenie paska może być efektem uszkodzenia regulatora napięcia który...
No niestety poprzedni właściciel pomalował go dość grubą warstwą farby i zarazem cały pojazd ( ciągnik typu sam ) i nie widać żadnych oznaczeń prócz napisu ELMOT i oznaczeń 30 i badajże 67... https://obrazki.elektroda.pl/4974071600_... https://obrazki.elektroda.pl/3619148600_... ... Dodano po 2 Znalazłem jeszcze taką...
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
Witam sprawdziłem miernikiem czy nie masuje ten czujnik i jest ok . To jest c 330M i orginalnie ma "-" na masę ale dziękuje za uwagę i u mnie do tego czujnika będzie dochodził + . Po podłączeniu miernika i ustawieniu go do pomiaru oporu po wyluzowaniu traktora nie pojawił się żaden odczyt. Wykręciłem ten czujnik i po ręcznym wciśnięciu wystającego bolca...
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : http://obrazki.elektroda.pl/8256634200_1... Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na 100% dobra...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu wymienione łożyska, regulator napięcia rnc-12 oraz szczotki....
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Witam . Jeżeli przy tradycyjnym podłączeniu kontrolki ładowania(zacisk L ,oraz +15 po kluczyku) kontroka nie świeci ,czyli brak masy na zacisku L na zgaszonym silniku.Natomiast pojawiające się napięcie na tym zacisku gdy alternator pracuje,może świadczyć o nieprawidłowym działaniu regulatora(kontrolka jest sterowana z regulatora),lecz nie koniecznie.Dla...
Witam. Mam problem z alternatorem ELMOT w moim Seicencie 900. Objawy: 1. Żarzy się kontrolka ładowania. Początkowo mało z biegiem czasu coraz więcej. Po dodaniu gazu kontrolka lekko przygasa. 2. Alternator się grzeje. Zmierzone napięcie ładowania. Przy wyłaczonych światłach 14,4, przy załączonych spada do 14,2. Po wymianie szczotek nastąpiła poprawa...
Mam pytanko które to alternatory oprócz kilku Elmotów nie mają regulatora napięcia?
Sprawdzałem masy już wcześniej, ale dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Sprawdzałem następujące punkty masowe: Pod maską: - Komputera wtryskowego - Obydwa punkty masowe na błotniku po stronie kierowcy (masa układu wtryskowego, zapłonowego i związanych z nim czujników) - Główną masę od akumulatora po stronie pasażera - Punkt masowy po stronie...
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i potem po prawidłowym podłączeniu problem ze wzbudzeniem....
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Tak macie rację mam taki alternator "elmotu" który ma szczotkotrzymacz przykręcany z drugiej strony stąd moja pomyłka (jeszcze dziś byłem go obejrzeć i śrubkę ma z drugiej strony). Ten zaproponowany prze kolegę Andrzeja20001 będzie pasował.
Jeżeli jest tak jak pisześć, problem z kontrolkę znika po włączeniu świateł,a nasila się gdy akumulator się podaruje, to w ciemno wymień regulator na inny ,a zwłaszcza innego producenta. Dodano po 1 Najlepiej działały z Elmotu, które można jeszcze kupić przez chociażby internet.
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
I przy pomiarze oporu elektrycznego, jak również elementów półprzewodnikowych mają biegunowość. Czyli najpierw mierzysz w jedną stronę, a później zamieniasz miejscami przewody pomiarowe i powtarzasz pomiar. Z tego co piszesz, rozumiem, że jedna faza to dwa końce drutów, tworzące obwód, czyli muszą być odłączone od mostka w czasie pomiaru. Tylko jak...
Witam wszystikch mam takie pytanko, jestem właścicielem łodzi rybackiej potrzebuję wymienic w niej alternator. Obecnie przy silniku od C-385 pracuje alternator od stara ale od samego początku mam problemy z ładowaniem myślę że jest to wina źle poprowadzonej instalacji (zamieszczam schemat który zrobiłem w biegu). http://obrazki.elektroda.net/54_12146807...
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Macie jakieś złe doświadczenia z regulatorami firmy Jezpol (takie zaokrąglone RNa 12 zamontowany na alternatorze), ja trafiłem 3 razy pod rząd, że nie dziłały prosto ze sklepu. Ratowałem się starym Elmotem z malucha ojca, działa bezbłędnie do dziś (od jesieni 2003) w Polonezie Caro.
Zagadnienie jest sporo bardziej rozległe niż w dotychczasowych opisach. Mamy jakiś alternator ELMOTu, mamy ciągnik c 360 i niedociągnięcia w pracy. O typie alternatora cicho. Nawet nie wiemy czy sześcio czy może dziewięciodiodowy a więc jaki regulator napięcia. Jakie koło pasowe? Bez rozebrania trudno wydać miarodajną opinię jako że warto pobadać każdą...
Post nr 3, kolego Zworys czytałem ,nie ma w nim podane na którym zacisku jest mniej o te 0.4V (bywa często że na D+ jest większe napięcie),sprawny alternator. .Starsza literatura elektrotechniki samochodowej podaje że różnica nie może przekraczać 0.5V ,czyli się mieści.Wiadomo czym mniejsza tym lepiej.Nie podane jest jakie różnice są w pomiarach ;alternator-akumulator,nie...
Weź to wywal i zamontuj jakiś normalny alternator z regulatorem zintegrowanym. Rzeczywiście autor ma padakę, można też starego elmota z zewnętrznym regulatorem.
No cóż. Napiszę jescze raz. Niniejszy temat jest doskonałym przykładem jak jesteśmy zadufani. Wygląda na to, że każdy uważa, iż ma jedyną swoją rację a inne nie liczą się zupełnie. Stan taki potwierdza również brak potrzeby czytania do końca i zrozumienia o czym ten inny pisze. Na wszelki wypadek należy naskoczyć na potencjalnego przeciwnika. Trochę...
alternator elmot elmot alternator regulator elmot
excel wyszukiwanie tekstu wałka laserowej przepływomierz powietrza omega
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Częstotliwość fali T w EKG - szczegółowa analiza Jak włączyć radio w telefonie HAMMER IRON V?