Wg mojej wiedzy Jest AdBlue od Euro6, wcześniej był Eolys
Witam . Mam 508sw 2.0 hdi . Pod kołem zapasowym jest zbiornik adblue 17L. Nad lewym kołem nie widzę żadnego zbiornika eolys . Jak poznać , które modele miały adblue i eolys razem ?
Skonczyl sie eolys w zbiorniczku. Pozrawiam
sprawdz czy fizycznie masz jeszcze eolys
Wygląda na kabel albo od czujnika poziomu albo zaworu dozującego (pompki) płynu eolys
Jak nowy to online musi być dopisany
Układ sprawny, eolys jest?
To jest meldunek, że zaczyna brakować płynu Eolys, niektórzy znawcy peugeotów nazywają to pomyłkowo AdBlue®. „Dolewkę” lub wymianę woreczka możesz zrobić samemu, ale potem trzeba powiadomić o tym sterownik, dlatego najlepiej udać się do warsztatu który rozumie PSA. Koszta nie są powalające i będziesz miał spokój na jakieś 100000km.
Walker 176 EOLYS sprawdza się. Nie było żadnych problemów po wlaniu tego płynu. W sumie narazie ze 2-3 auta ale nikt się nie skarżył.
Tak na szybko to brak komunikacji ze pompką eolys albo koniec płynu. Tester i disgnoza.
mozesz miec brak eolys i wywala sie usterka FAP
DZis rano auto odpalilem i dopuki sie lekko nie nagrzeje to nie kopci, zaczyna kopcic coraz mocniej w miare rozgrzewania, jak doda sie gazu to pluje paliwem z wydechu. Czy moze to byc wina paliwa? ze za duzo eolys nawalil?
czy warto kupić litrowe opakowanie płynu eolys, na jak długo wystarczy litr?
Dzięki za rade! Tak jak przewidywałem skończy sie pewnie na servisie.Pozdrwiam
Tak tylko, jak mogę to naprawić, lub gdzie szukać przyczyny?
po przestaniu nocy w temp. ok 0 stopni ciężko odpala czasami po ponownym naładowaniu akumulatora. jakby chciał zapalić i na tym się kończy. czy powodem może być brak płynu w zbiorniczku uzdatniania paliwa EOLYS? z góry dziękuję i pozdrawiam
Czyli takie przerywanie może być objawem zabrudzenia DPF? Wzrost ciśnienia w układzie wydechowym ma wpływ na dynamikę, jak pisałem również w egr trzeba zajrzeć, ale na tą chwilę są to są wróżby bo niestety nic nie wiemy, brak kodów usterek, brak parametrów pracy itd. Z tego co pamiętam grupa psa stosuje mokry filtr więc auto ma zbiornik na eolys, ilość...
Czy ktoś mi może powiedzieć na temat EOLYS 176 w Peugeot? podobno serwisy zaprzestały go lać w 2010r i przeszły na INFINEUM F7995 lub EOLYS POWERFLEX. Te dwa ostatnie nie są ze sobą mieszalne ale są mieszalne z eolys 176. Który lepiej zastosować?
Jeszcze jedno, jaki masz stan "Eolys"? Jeśli osiągnął rezerwę to też będzie pikało, dokładnie trzy razy.
Zbiornik jest z lewej strony w okolicach tylnej kanapy. Dostęp od spodu. W 2003 r była zmiana z DPX-42 na eolys 176, dolać trzeba ten właściwy.
Skoro są pompki to raczej powinny działać, czym robiłeś diagnostykę?
Stwierdziłem tylko co można zrobić z zabitym ,,mokrym'' filtrem cząstek stałych,a nie że starczy na nowy zamiennik .Przy wyborze; czyszczenie FAP-u z nie pewnym efektem,a montaż w tej cenie zamiennika .Z tego co mi wiadomo nigdy nie wyczyści się FAP-u w 100%,bo zostają pozostałości płynu Eolys lub ich zamienników .
najlepiej auto na podnosnik i sprawdz czy gdzies w okolicach baku masz mniejszy na eolys, w wielu autach juz przerabialem, ze mial byc mokry, po vinie w serwisie mokry, klient przyprowadza, ja juz eolys mam w zapasie a filterek suchy ;)
zbiorniczek będzie gdzieś z tylu obok zbiornika paliwa dostęp tylko od spodu.
Są dwa rodzaje dodatku EOLYS, zmiana nastąpiła w 2003 roku. Do OPR 0941 jest Eolys DPX42, a od OPR 0942 Eolys 176. Nie wolno ich mieszać ani stosować zamiennie.
Jest uniwersalny płyn JLM Pat Fluid zastępujący Eolysa, DPX,satacena, do wszystkich aut marki Peugeot i Citroen, Ford , Mazda i aut grupy Volkswagen z mokrym filtrem FAP. Dobra Holenderska firma a cena wychodzi lepiej niż oryginalnych płynów. Dostępne na internecie i ąllegro.
Nazwa handlowa płynu to "EOLYS". Na naszym rynku najłatwiej kupić Firmy WALKER. Są trzy wersje płynu w zależności od daty produkcji samochodu. Każda wersja sprzedawana jest w zestawie z przyłączami serwisowymi. Zbiornik na płyn ma specjalne końcówki które pasują tylko do odpowiedniej wersji zestawu. Od 2002 roku stosowano płyn EOLYS 176. Przeważnie...
... podgrzewa lusterka szybę wentylator się odpala a DPF nie osiąga temperatury A płyun Eolys jest (który włąśnie powoduje powstanie warunków do wypalania) ? Przy sprawnym silniku HDi odpalisz go na spalonych świecach żarowych- ale DPF nie wypalisz. Sprawdź to.
W korku wlewu paliwa znajduje się czujnik zawartości płynu eolys w paliwie brednia Czym i jak płukacie FAP?
Sytuacja zakończyła się tak : wymienione wtryski, podstawiony regulator, czujnik na listwie, na koniec pompa. Na tym zestawie auto też nie jechało. Po rozcięciu starego filtra okazało się że cały układ zarąbany eolysem , wszytko brązowe. Nawet ten nowy filtr wyłapał pełno mułu i też finalnie się zapchał po 200km! Przepłukany układ , nowy kolejny filtr...
Wejdź chociażby w ten temat, masz tutaj wszystko opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... W skrócie, kup płyn Eolys, napełnij zbiornik płynem, odpal Diagboxa i wyzeruj licznik dodatku FAP (zapewne tą opcję znajdziesz w module FAP w poddziale "programowanie")
Po dolaniu do pełna dodatku Eolys 176 do zbiornika, podłączyłem komputer (Peugeot Planet 2000) i wykonałem resetowanie obydwóch liczników w kalkulatorze dodatku oleju napędowego. Błąd tego kalkulatora został skasowany. Natomiast kalkulator silnika pokazuje stały błąd: "minimalny poziom dodatku został osiągnięty". Żółta kontrolka na tablicy zgasła natomiast...
Hmmm a może ktoś by mi odpowiedział jak wykasować ten FAP z ecu ? I było by po problemie Jak się Eolys skończy to też będziesz chciał usuwać fap , egr itd. ?
Pompa dodatku eolys ma działać tylko po zatankownaniu, oblicza ilość jaka trzeba dać do zbiornika z paliwem na podstawie ilości zatankowanej ropy. Ja bym jednak dokładnie zweryfikował błędy oraz czy aby napewno pompa jest sprawna.
Wypalanie wypala tylko to co jest palne, czyli sadze. Pozostaje popiół i pozostałości po eolys, które można usunąć tylko mechanicznie. Bardzo mądra sugestia. Brawo!!! Cieszę się, że mamy kogoś takiego na forum. Oczywiście całkowicie PRAWDZIWA!!!
Jeśli ktoś ma jakąś sprawdzoną procedure dolania płynu i aktywację systemu to proszę o podpowiedź. Wielki dzięki.
Cześć. Udało ci się rozwiązać problem? Mam taki sam przypadek - Peugeot 301. Ten sam problem. Błąd komunikacji z sterownikiem NOX. Zmiana sondy z sterownikiem, sprawdzenie instalacji (brak zwarcia, napięcie 12v, brak przerwy). Auto podpięte pod KTS`a i błąd komunikacji z sterownikiem NOX - bez względu co robię ten sam numer i opis błędu. Podłączony...
Problem nie jest związany z adblue tylko z dodatkiem do paliwa urea, czy też eolys. Tam jest drugi zbiornik dodatku koło lewego tylnego koła. Trzeba sprawdzić komputerem diagnostycznym czy jest komunikacja z pompą w zbiorniku i jaki jest obliczony poziom płynu, jak jest za mały to kupuje się butelkę ze specjalnym adapterem i napełnia zbiornik, później...
To znaczy, że musisz wyzerować licznik dodatku oleju EOLYS do paliwa i problem zniknie. Zakładam, że diagnoskop poprawnie odczytał kody usterki, ponieważ bardzo często mylą się diagnoskopy z błędem/usterką termostatu sterowanego. Moja rada, pojedż do warsztatu z tym problemem, gdyż po nie dokładnym kasowaniu/zerowaniu, błąd znów powróci :D w nie długim...
Nie wiem czy tak łatwo jest ręcznie dozować Eolys do systemu FAP, ja ostatnio kupiłem 3 litry do mojego 807 które mają starczyć na ok. 120000km U mnie dozowanie następuje przy każdym tankowaniu i dając wiarę temu co podaje producent, to muszą być kropelki.
Elektronika w peugeot to niestety słaby temat. Dość często widać te samochody na autostradzie płonące. Ja w 607 nie lubię przedniego zawieszenia na tych durnych łożyskach igiełkowych. Idea może nie głupia, ale średnio tolerująca nasze drogi. Silniki PSA z mokrym DPFem i uzupełnianie eolysa znacznie podnoszą koszty i bywa to awaryjne. Czasami zdarzają...
Proszę o pomoc. Autko Peugeot 307 SW, 1.6 HDI, 109 KM, kod silnika DV6TED4. Rocznik 2008, przebieg 185 tyś. km. Na programie diagnostycznym delphi następujące kody: P0087 - ciśnienie paliwa poniżej wartości granicznej, nieciągły P1113 - ciśnienie paliwa poniżej wartości granicznej, nieciągły P0093 - informacja o ciśnieniu paliwa, ciśnienie poniżej wartości...
Praktycznie nie ma takiej możliwości, żeby ropa kapała, Primo ciśnienie na railu dość szybko spada do bardzo niskich wartości, secundo jak wtryskiwacz by kapał na zgaszonym silniku to na zapalonym lałby niemiłosiernie, tertio, jakby ta ropa lała z wtryska to w końcu pogiąłbyś korby, pozatym powinien zakopcić na czarno wtedy. Poza tym jak masz wyłączony...
Polskie realia są takie a nie inne. Nie mamy warunków na filtry, jakość paliwa, oleju, styl jazdy, brak autostrad kręcone liczniki itp. Pisałem już nie raz o tym. Mało kogo stać aby wywalić 5 tys na nowy filtr, więc większość ludzi decyduje się na usunięcie, a mniejsza z tej większości na prawidłowe wykonanie tej usługi. Nie piszcie tu o ekologii, bo...
Dziś sprawdziłem ilość płynu eolys i jest go w zbiorniku mniej niż 1/4 .Nie wiem czy nie jest go zbyt mała ilość i stąd błędy związane z FAP. Natomiast błąd związany z doładowaniem wynika prawdopodobnie z zagiętej rury metalowej między intercoolerem a kolektorem i stąd zbyt małe ciśnienie. Spróbuję ją wyprostować i zobaczę jaki będzie efekt.
wiem ze anti pollution fault moze oznaczać wszystko, ale w moim przypadku na pewno to będzie fap, zdaje mi sie ze poprzedni właściciel porostu nie wiedział ze ma takie cudo pod maska i zapomniał o regeneracji i dolaniu eolys. Ok mam już wyciętego fapa programowo, i teraz nie wiem co mam zrobic z nim, czy wstawić go tak jak jest lub założyć go bez filtra...
Kontynuacja. Rezystancja na czujniku sprawdzona od strony siedzeń na 2000kOhm - wartość 130 niezależnie czy z korkiem czy bez. Drugi czujnik wzięty ze szrota to samo. Ale teraz jest inna kwestia - podmieniłem korki (od 1.6 HDI) i... zniknął tamten błąd i pojawił się inny - P1435 (system dozowania dodatku, wartość uzyskana przez sieć CAN jest nieprawidłowa)....
Czym te błędy były czytane? P1184 - zbyt wysoka temperatura oleju P1434 - zbyt wysoka temperatura czynnika klimatyzacji (?!?) P1435 - przekroczenie zakresu pomiarowego czujnika temperatury czynnika klimatyzacji (?!?) ...tyle odnośnie dekoderów OBD-II, niby kody pod Peugeota. Z drugiej jednak strony P143x w HDI to problem z układem dozowania dodatku...
Witam wszystkich może nie do końca na temat ale- Mam pytanie dot. c4 picasso 1.6 hdi - czy zdazylo sie komuś wyciekanie płynu eolys, przelewanie zbiorniczka z tym płynem, nie wiem czy to istotne ale autko stało ok.6 m-cy na parkingu w tym czasie odpalane sporadycznie przejechało max 300km, doleawan ropa pewnie najtańsza w małych ilościach przy czym...
Aron, na wpływ FAP na ochronę środowiska mam takie samo zdanie jak Ty. Ale z FAP-em jest jak z pasami bezpieczeństwa, może się to nam nie podobać, ale musimy stosować. A niestety jest niemal pewne, ze za kilka lat diesle bez FAP-a nie przejdą badania technicznego. Musimy więc nauczyć sie je naprawiać, a nie omijać. Nie zgadzam się natomiast z Twoim...
Co do płynu Eolys, to mówił prawdę, musi być ten sam. Co do flitra FAP, można go wyciągnąć i wyczyścić najlepiej myjką ciśnieniową, ale jak nie ma płynu w zbiorniczku, to na długo to nie starczy. Bawiłem się z tym też, ale mimo wszystko polecam wywalenie FAP-u. Wszystkie moje problemy zniknęły po wywaleniu filtra. Jedyny koszt który miałem od tego czasu,...
"Błąd poprawy jakości spalin" wskazuje na zapchany filtr cząsteczek stałych. W wypadku Peugeota i Citroena należałoby go zmienić na nowy (tak zaleca producent) lub wyjąć, wpuścić do środka szlauch i zostawić z lejącą się wodą na pół godziny (tak wskazują forumowicze, poszukaj "mycie fap"). Mhm, jako, że jest to filtr "mokry" to mógł się skończyć płyn...
Podaj numery błędów jakie wyrzuca - będzie łatwiej. Jest też opcja, że nie ma żadnych błędów w silniku - to by znaczyło iż fap wywalony i przy okazji "tablica DTC". Wtenczas niech ktoś Ci zrobi procedurę "wymiana FAP" - jeśli będzie OK to już jakiś trop. Czasami wystarczy procedura "uzupełniania płynu EOLYS". Jak na razie dałaś zbyt mało danych, żeby...
Dzień dobry, mam samochód Peugeot 407 z silnikiem 2.0HDI RHR z roku 2007 (z FAP) z przebiegiem ok. 260tys. km. Ogólnie samochód dobrze jeździ, zawsze odpala, ma moc, nie kopci itp. Ale mam z nim kilka (może mających wspólne źródło) "małych" problemów. Mam podstawowe programy do diagnostyki i do narzędzia naprawy ale mam problem z małym doświadczeniem...
Tak wstępnie wygląda, że "nasi tam byli". Widzę tu 3 typy błędów: - DPF (czujnik różnicowy, temperatura za katalizatorem, pompa dodatku do oleju) - podejrzewam, że jest wycięty DPF "na sztukę" i wymienionych czujników brak albo są ucięte. To by tłumaczyło błędy zwarcia do masy lub rozwartego obwodu - EGR - pewnie zaślepiony albo zacięty - elektrozawór...
Uszanowanie dla wszystkich. Posiadam puga 206 1.6 hdi 110 na muxie 2004. Ma on już fapa i dwumasę. Ostatnio wyświetlił się komunikat o niskim stanie płynu eolys, podłączyłem sobie planeta, a tam szok: P0104 NIE DA SIĘ USUNĄĆ P0238 WRACA PO ODPALENIU P0422 NIE DA SIĘ USUNĄĆ P1445 WRACA PO ODPALENIU P2408 WRACA PO ODPALENIU P1442 WRACA PO ODPALENIU P1446...
A wiesz ze zgodnie z przepisami demontaz filtra to wykroczenie i jesli na przegladzie (albo policja w czasie rutynowej kontroli) diagnosta sie tego dopatrzy to zatrzyma dowod ?I nie ma tu nic do rzeczy to ze mogly byc inne egzemparze tego modelu auta produkowane na inne rynki fabrycznie bez filtra. Drogi 0__0 Twoja troska o przestrzeganie prawa wzbudziła...
Witam, mam problem z peugeotem 307 1,6 hdi 110km 2005r. Wyświetla mi sie komunikat iz powinienem uzupełnic płyn w zbiorniczku Fap- wiec sprawdziłem zawartość zbiorniczka na płyn i okazało sie ze płyn jest (prawie cały zbiornik) wymieniłem korek wlewu paliwa, niestety nic to nie dało wiec wymieniłem cały zbiornik FAP bez rezultatów- błąd o niskim poziomie...
Wszelkie Launch`y i Bosch`owskie KTS`y mają problemy przy komunikacji po CAN`ie... Ale... kompy serwisowe też je mają... Nie tak dawno kolega był w ASO Peugeota na dolewce Eloys`a... Cała operacja miała trwać 30 min a po 50 przyszedł kierownik serwisu i oświadczył że dopiero udało im się połączyć z komputerem... No comment...
Jak ja wymieniałem w Peugeocie 807 to udałem się do serwisu. Sam dolewałem tego płynu ale błąd pozostał w komputerze (tak mi powiedzieli w serwisie) dlatego warto uzbroić się w gotówkę i wycieczkę do serwisu albo kabelek diagnostyczny. Swoją drogą 1200zł ja płaciłem 500zł !
Podłącze się pod temat - wyskoczyły mi błędy (w Peugeocie 308 1.6 HDI 110 FAP 2007 r.) P0118, P0483 i P1490. Po podłączeniu innego czujnika temperatury - prawdopodobnie oryginalnego, dwa pierwsze błędy zniknęły, natomiast błąd P1490 został. Co może być przyczyną tego błędu? Mechanik wymieniał mi elektrozawór EGR bo był uszkodzony, a nerka z płynem EOLYS...
Witam Może miał ktoś podobny problem i może pomóc w rozwiązaniu? Samochód Citroen Berlingo 2018- wyświetlił się na liczniku check + Urea. Diagnoza Diagboxem - błąd P20EE-92 Podczas testu skuteczności systemu NOx wyświetliło usterkę podgrzewania sondy Nox. Kupiłem używkę - te same numery z dwuletniego auta o małym przebiegu. Wymieniłem sondę za katalizatorem,...
Udało mi się zainstalować PP2000 (Chiny) i wszystko prawie czyta oprócz silnika i FAP. Nie mogę zobaczyć ilości płynu Eolys (zresztą i tak nie wiem w którym kalkulatorze). Wymusiłem test podając ze mam silnik RHR (bo taki mam) zaryzykowałem test Siemensa (gdzieś wcześniej mi pokazał Siemens wiec trudno. Wyświetlił coś takiego: http://forumbilder.se/DET5H/dsc-1602.JPG...
peugeot eolys zbiorniczek eolys płyn eolys
xantia regulator naprawić mały transformator wymiana kostka stacyjki
złącze spawarki pralka samsung zawiesza
Jak otworzyć folder za pomocą VBA w Excelu? Pastuch elektryczny EPU 10J nie działa po podłączeniu