Nie ma włącznika termiczego wentylatora,wiatrak jest włączany sterownikiem silnika (EEC V),za pomocą zielonego przekaźnika. Włączenia następuje dopiero przy 108 st c. silnika (wysoko!),stąd częste w tych fordach problemy z naczyniem wyrównawczym-lubi je rozsadzać.
szukaj czujnika, zapewne będzie na wężu gumowym w okolicach chłodnicy. po jego odłączeniu wentylator powinien ucichnąć. Jeżeli tak, to czujnik do wymiany.
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
Najprędzej poszedł czujnik od wentylatora ,wymień go i zobacz co się będzie działo .
w EFI przewody do wentylatora (kolor brązowy i czarno czerwony) biegną koło lewego reflektora i do wiązki do tyłu pod deskę rozdz. czujnik jest jednostopniowy przy termostacie 2 przewody brązowe znacznie cieńsze odszukaj je i podłącz sprawdź czy działa mostkując na czujniku. Gdyby dmuchał do przodu zamień te do wiatraka.
Ten link do góry - jest to czujnik temperatury powietrza :) A kolega wyraźnie napisał , że czujnik przy termostacie Przy termostacie mamy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej silnik - jeden daje sygnał do komputera a drugi daje napięcie na wskaźnik temperatury cieczy - na zegarach kontrolnych . Ale czujnik ten na pewno ma dwa przewody - tak jak...
Jak wentylator działa na krótko to walnięty czujnik
Kolego najpierw sprawdź wentylator na krótko jak działa to na chłodnicy albo na węży idącym do chłodnicy jest czujnik jak odepniesz z niego kostke i zmostkujesz przewody to przy włączonym zapłonie powinien włączyć się wentylator, jeżeli tak się stanie to owy czujnik jest do wymiany!
wypni wtyczkę z czujnika ,ten czujnik znajduje sie w chłodnicy i z mostkuj na włączonej stacyjce twa styki i wentylator powinien chodzić jak ruszy to wymień czujnik
Próbowałeś zewrzeć przewody w kostce od czujnika?
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
Ten w wężu to czujnik załaczenia wentylatora ten przy termostacie daje chyba sygnał do komputera o temperaturze silnika
Automatyczne ssanie posiada każdy samochód na wtrysku ! Dodano po 1 Wiem gdzie jest czujnik od zegarów ale nie mogę znależć tego czujnika nad termostatem. Dodano po 5 Z tego co wiem czujnik tuż przy termostacie jest czujnikiem włączania wentylatora...
W Escorcie jak w temacie nie działa wentylator chłodnicy. Wiem , że wiatrakiem za pośrednictwem przekaźnika ( zielony obok akumulatora ) steruje komputer, który dostaje informacje z czujnika , którego nie mogę zlokalizować. Wiatrak działa, gdyż po podaniu masy na przekaźnik wszystko chodzi. Gdzie znajduje się ten czujnik i ewentualnie jak go sprawdzić....
jak po zdjęciu kabli dalej pracuje ,to nie wina czujnika.
Obieg jest zamknięty wtedy woda krąży bez chłodnicy. Jak czujnik pokaże że temperatura jest zbyt wysoka włącza wolnoobrotowy bieg wentylatora, jeżeli nie skutkuje i temperatura nie spada załącza drugi bieg - wysokoobrotowy. Co ma oznaczać chłodnica się nie włącza. Czy chodziło Ci o wentylator? Czy chłodnica jest gorąca czy nie? Bo wtedy uszkodzony jest...
sprawdzalem na Postoju i wentylator sie nie walancza. A co to ten termowlacznik? Ten czujnik o ktorym pisalem ze wymienilem?
Od czujnika temperatury. Następnie przekaźnik.
Czujnik wyłączający klimatyzację na gorącym płynie.
Kolego ecu nie steruje wentylatorem, tylko te czujniki od temp. przegrzania (podobne w sharan,galaxy) i czujnik ciś. kimy bodaj przy osuszaczu. Są skrzętnie schowane.
moze czujnik temp. go zalewa..
Po mostkowaniu czujnika ciśnienia (4kable) odpala bez problemu" TO znaczy ze czujnik walniety dwa styki czujnika "wychwytuja" cisnienie czynnika a drugie zalaczaja wentylator
nie działają światła mijania, kierunkowskazy, pompka paliwa, wentylator, nawiew, czujnik temp. obrotomierz silnika. co jest przyczyną?
No i mam problem, a mianowicie FORD ESCORT 1.3 BOLERO pełny wtrysk rok 1998 nie mogę zrobić wentylatora chłodnicy. Znalazłem trzy czujniki od wody jeden a zegar a pozostałe dwa podejrzewam, że od chłodnicy i komputera tylko nie wiem, który, od czego (jeden jest za miarką oleju a drugi niżej). Mam schemat, ale na nim naniesione jest Ze na czujnik podawany...
Niekoniecznie, toc w escortach włączal przy 108.
Przekaźnik jest za akumulatorem sprawdzony, potrzebuje informacji czy na zimnym silniku po właczeniu zapłonu jest napięcie na obu kabelkach z czujnika czy tylko na jednym a auto nagrzałem pod czerwone pole
Temat już stary (natrafiłem na niego przypadkowo) ale napiszę co wynika z mojego doświadczenia, bo jak widać przypadłość dosyć częsta w Escortach więc może komuś się przyda. Tak więc któtko: Escrot 1.6 16V Zetec '98r. Objawy podobne, ale ponadto grzał się podczas jazdy (powodem był wentylator, który obracał się w niewłaściwą stronę, więc warto go sprawdzić...
A wiec tak kupiłem korek nie przelewa już płynu wentylator sprawny ale działa tylko na krótko pewnie czujnik padł wydaje się z niby wszystko jest ok jednak ogrzewania jak nie było tak nie ma
Po pierwsze to nie ja zacząłem.A po drugie.To że sterownik widzi dużą oporność,a zatem odczytuje,jako temperaturę max.i włącza wentylator to do tego nie trzeba naukowca.Ja napisałem,że czujnika niema.A zatem miałem nadzieję że ktoś zajrzy pod maskę i powie np.że czujnik jest w króćcu termostatu lub że jest na górnej rurze chłodnicy lub jeszcze gdzie...
Odłączyłem filtr powietrza,żeby ciągnął powietrze z zewnątrz.Przed wjechaniem na kanał wszystko było idealnie ,dopiero jak szukali czujnika do wentylatora to zaczął się problem.Ja dużo o naprawie nie wiem bo aż 6 miesięcy prawko mam :D Patrzyłem na wężyki ,wszystko wygląda sprawnie.Zauważyłem,że 2 przewody przy reflektorze,który jest koło filtra powietrza...
Cześć wszystkim! Nie wiem za bardzo, jak to naskrobać, to walnę opisowo. Mianowicie - mój Escort ma uszkodzony komputer (najprawdopodobniej) i nie daje sygnału do włączenia wentylatora. Działa to tak, że od czujnika temperatury idzie sygnał masy o założonym oporze do komputera, a ten (po osiągnięciu pewnej wartości oporu) podaje sygnał masy do cewki...
Posiadam Forda Escorta końcówka 95 r 1,4 pojemność. Sprawdzałem klimatyzację i wentylator nie chciał się załączyć, zwarłem styki na presostacie i nic (jedne są od wentylatora a drugie od sprężarki-sprężarka działa). Tak samo miałem okazje przetestować w korkach przy wysokiej temperaturze zero odzewu wiatraka. Kostkę od czujnika temperatury mostkowałem...
Dzisiaj sprawdziłem komp kodami błyskowymi,nie wiem czy im wierzyc,ale pokazalo trzy błedy. Bład 53-czujnik połozenia przepustnicy lub jego obwód,napiecie za wysokie Bład 21-czujnik temp. płynu chłodzacego lub jego obwód (to moze byc czujnik od wentylatora bo woda mi sie zagotowała jak go diagnozowałem a wentylator sie nie załoczył) Bład 85-Zawór elektromagnetyczny...
ten o którym piszesz że jest pod kątem ma dwa przewody wymieniłem go ale w nim już zwierałem i on włącza wentylator,ten z jednym kabelkiem też nowy tylko nie zwierałem tego kabelka jeszcze zaraz pojde sprawdzić bo nie daje mi to spokoju a więcej czujników nie sprawdzałem i nawet nie wiem gdzie ich szukać
Te silniki się ciężko odpowietrza . zawsze odkręcałem czujnik zaraz przy głowicy {ten na plastikowym kolanku}przy wlewaniu płynu , sterownik o ile mi wiadomo ma taka cechę że w momencie jak silnik sie przegrzewa następuję wyłączanie poszczególnych cylindrów . tak na wstępie proponuję nowy korek { być może sie mylę ale takie same ma mondeo i escort }.
czesc ja mam taki problem , wracając do warszawy w moim essim wskaźnik pokazywał zimny silnik, następnego dnia pokazywał normalną temperaturę i popołudniu pokazywał ze się zagrzał. No oczywiście następnego dnia kupiłem czujnik wody , zeszło, następnie wymieniłem termostat i włącznik wentylatora i teraz utrzymuje mi się temperatura przy granicy literki...
tak, zgadzam się, na termostacie u góry znajduje się czujnik temperatury cieczy chłodzącej a na dole wyłącznik termiczny wentylatorów, tylko do nich przychodzą wtyczki z dwoma kabelkami, całkiem inne niż napisałem i są na miejscu, przypominam, że chodzi mi o wtyk z jednym kabelkiem na czujnik, który wygląda mniej więcej jak łepek od nitu piątki.
Witam wszystkich i proszę o radę. Mam esorcika 95 rok 1.9 pojemności (amerykanin) i wielki problem. Zaraz po kupieniu (3 lata do tyłu)zauważyłem wycieki płynu chłodniczego do kabiny. Okazało się że pękła nagrzewnica. Kupiłem nową i wmontowałem. Wycieku już nie było, ale nie ma ogrzewania; tzn jest ale bardzo słabe.Wymieniłem już 3 razy termostaty na...
Rozwiązanie tematu: Przetarcie kabla czujnika ciśnienia pod przednim pasem czołowym. Po naprawie klima zaczęła działać cyklicznie przez kilkanaście sekund, winny oczywiście niedziałający wentylator skraplacza, a dokładnie brak styku na przekaźniku (zielony), który znajduje się na podszybiu.
Niebieski włącza wentylator chłodnicy, czarny to informacja o temperaturze albo do zegarów, albo sterownika wtrysku/zapłonu (na zdjęciach nie widać czy na obudowie termostatu z przodu jest czujnik z pojedynczym kablem, jeśli tak, to on jest do wskaźnika) Ps. Na przyszłość obrób trochę zdjęcia przed zamieszczeniem i wstawiaj miniaturę, a nie pełny rozmiar
Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
Escort 1,6 16V miał dwa rozwiązania,zależnie czy na EEC IV czy V. Jeżeli V to wentylatorem steruje ECU za posrednictwem zielonego przekaźnika ulokowanego za akumulatorem.Jeżeli EEC IV to jest wkrecony włacznik termiczny,nie jak opowiadaja koledzy na chłodnicy,a na węzu do chłodnicy.Widać ten czujnik dopiero wtedy jak sie ściągnie puszkę rezonatora powietrza-to...
Dobrze kolega mówi ja mam tak samo w escorcie czujnik zawiesił się i jedynie wyciągnięcie bezpiecznika wyłączy wentylator . Po tej wymianie będziesz miał spokój.
Witam! Ja sobie zrobiłem do traktorka (C330) taki patent - wentylator elektryczny od escorta, zamiast mechanicznego, prosty regulator na atmedze, czujnik temperatury zamontowany na dole chłodnicy, płynnie zwiększające się wypełnienie przebiegu zasilającego wentylator. Zaczyna od temperatury 27,5°C, startuje płynnie w ciągu paru sekund, od 0 do 10% PWM....
Problem z Escortem zaczęły się od tego, że podczas jazdy po około 20km gasł silnik i przez kilka minut nie chciał zapalić mimo, że rozrusznik kręcił dobrze. Po kilku dniach po takiej akcji odpalił ale moc spadła drastycznie a po następnym razie już nie odpalił. Na holu też nie zaskoczył (rozrusznik nadal kręcił). Żeby było ciekawiej po 2 dniach postoju...
Po pierwsze w fordach nie ma silniczka krokowego, proszę nie lamcie się tak na tym forum, to jest zawór powietrza bocznikowego(regulator wolnych obrotów). Generalnie cała sprawa zamyka się w przewodach podciśnieniowych. W silnikach 1,4 jest plastikowa puszka do odpowietrzenia skrzyni korbowej w której jednostronny zawór ulega uszkodzeniu i zamiast dmuchać...
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Witam .Czy ktoś na forum pomoże mi w odnalezieniu czujnika prawdopodobnie termicznego choć mogę się mylić i przekażnika wentylatora chłodnicy, które załączają wentylator chłodnicy w escorcie 1.6 16v 1994 rocznik. Dodam że wentylator w orginale ma tylko jedne obroty.
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Escorta Mk7 z silnikiem Endura DE 1.8 TD. Problem w tym, że po osiągnięciu temperatury "NORMAL" silnik wchodzi na ok. 1200 obr/min i nie schodzi niżej. Na zimnym obroty są na poziomie ok. 800 obr/min. Silniczek sterujący biegiem jałowym wychyla się na ciepłym silniku, a na zimnym jest wsunięty ( powinno być chyba...
Witam Mam problem po przekreceniu kluczyka w stacyjce zapala mi sie na STALE lampka swiec zarowych ale swiece nie grzeja i wlacza sie wentylator chlodnicy. do tego przestał działac obrotomierz. Silnikiem steruje ECC V (EEC V) EECV ECCV. Mam tisa i powiem szczerze nie wiem co robic. Mozna jakos sprawdzic czujniki ? bez podlaczania pod kompa ? W tisie...
Dziękuję Wam za szybkie odpowiedzi. Ktoś zaproponował bym zrobił zdjęcie tego czegoś - ok wykonam jeszcze dziś i wstawię. Ktoś pyta o temperaturę...więc konkrety są takie. Auto sprowadziłem wiosną i wiele się narobiłem przy wężach i czujnikach po niechluju zza Odry (tak tak). Dla próby (szczelności i ogólnej) układu wlałem wodę. Pomęczyłem auto po pagórkach...
witam.mam taki problem ze auto mi swiruje.wszystko zaczelo sie od niedzialajacego wentylatora chlodnicy.wlazlem pod samochod i zdiolem dwie wtyczki od czujnikow (jeden na gorze drugi na dole) wtyczi sa dwu pinowe w kazdej na jednym pinie jest napiecie ,zalozylem wtyczki z powrotem(wentylator niedzialal od poczatku).wziolem sie za czyszczenie krokowca....
http://obrazki.elektroda.pl/8020414600_1... Mimo, iż sezon na prostowniki się kończy, postanowiłem przedstawić moją konstrukcję sprzed 5 lat. Urządzenie powstało w 2 dni w lutym 2006, użyłem tego co miałem pod ręką. Trafo to TS 70/5 wymontowane z radia Amator 2. Odwinąłem uzwojenia wtórne i nawinąłem na nowo: 13V - około 50 zwojów,...
Można spróbować zakryć chłodnice. Mam escorta, u mnie jest taki przypadek że z silnika dmucha gorące powietrze do kabiny a temperatura ledwo co wchodzi na normal, na dłuższym postoju owszem rośnie wentylator się załancza, ale podczas jazdy t.j.w. Mechanik twierdzi że to jest czujnik temperatury.
Wentylatory chodzą non stop dlatego, że moduł chłodzenia silnika nie otrzymuje żadnej informacji o temperaturze silnika. Nie otrzymuje, dlatego iż jest inny sterownik silnika. Uklad elektrowentylatorów należy przekonstruować, najprościej zamontować termowłącznik, jednak to wymaga nakładu pracy aby go wbudować w chłodnicę, dlatego chyba prostszym rozwiązaniem...
Witam! Według cennej podpowiedzi emeryta2 znajduje się on pod kolektorem ssącym (nie chodzi mi o czujnik wskazania na deskę rozdzielczą ani o czujnik załączania wentylatora). Proszę o zdjęcie, moje auto to Ford Escort Combie 1.4 1996r. Dodano po 1 http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=21...
czujnik wentylatora chłodnicy escort escort przekaźnik wentylatora escort czujnik
simson kabel stacyjka przytłumić dźwięk amplituner instrukcja
thomson 26hu5253 generator prądu
Najlepszy program diagnostyczny do Audi A8 – ODIS, VCDS, OBDeleven, VAS 6154A, SFD Orbi LBR20 – naprawa, typowe usterki, firmware, zasilacz, LTE, porty Ethernet