Słuchaj-w tych fordach taką pietą Achillesową w tym temacie jest skrzynka bezpieczników.Po prostu robią się zimne luty na kołkach.Trza skrzynke wyjąć,pozaczyć sobie gdzie do jest wetkniete,rozebrać ją i przelutować. Sprawdź czy masz napiecie na bezpieczniku do wentylatora. Escort ma 4 typy skrzynek.Jeżeli masz tą co bezpiecznik od wiatraka jest na 14...
Zdjęcia gdzie? Przekaźnik wentylatora sprawdzony?
Może szczotek nie ma w silniku wentylatora?
w EFI przewody do wentylatora (kolor brązowy i czarno czerwony) biegną koło lewego reflektora i do wiązki do tyłu pod deskę rozdz. czujnik jest jednostopniowy przy termostacie 2 przewody brązowe znacznie cieńsze odszukaj je i podłącz sprawdź czy działa mostkując na czujniku. Gdyby dmuchał do przodu zamień te do wiatraka.
Uruchom silnik na postoju i obserwuj temperaturę silnika i wentylator. Jeśli wentylator się nie uruchomi, sprawdziłbym termowłącznik wentylatora.
Masz na pokrywce termostatu termowłącznik wentylatora? Powinien być wkręcony od góry a do niego podłączona kostka z 2 przewodami. Jeśli masz to sprawdź przy jakiej temperaturze włącza Ci wentylator. Jeśli nie masz tego włącznika tzn. że wentylatorem steruje komputer silnika (włącza wentylator przy ok. 105 st C )a Escort będzie miał tendencję do przegrzewania...
Andy, tak na logikę to tak jakbyś był zmuszony trzymać na wyciągniętych rękach 20 kilo przez 5 godzin, dopóki ktoś nie pozwoli Ci ich opuścić na 2 minuty. W przypadku człowieka - niewykonalne. W przypadku przekaźnika - owszem ale w aucie, gdzie podczas dodawania gazu napięcie wzrasta, przy zwalnianiu i ruszaniu w korku znacząco spada, będzie się iskrzyło,...
Wentylator skraplacza sprawdź
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten przy termostacie), odpowiada za wentylator.
Sprawdź filtr kabinowy.
Witam w samochodzie Escrot 97rok MKVIII ZETEC zagotowało mi płyn chłodniczy i trochę wyrzuciło. Stanąłem schłodził się sam od siebie potem już wskazówka podchodziła tylko do połowy . Mam pytanie bo nie widziałem włączającego się wentylatora, jak go sprawdzić ? mogę go odłączyć i podać mu napięcie z aku ? Podobno dostaje on sygnał z jakiegoś czujnika...
Kolego najpierw sprawdź wentylator na krótko jak działa to na chłodnicy albo na węży idącym do chłodnicy jest czujnik jak odepniesz z niego kostke i zmostkujesz przewody to przy włączonym zapłonie powinien włączyć się wentylator, jeżeli tak się stanie to owy czujnik jest do wymiany!
Po mostkowaniu czujnika ciśnienia (4kable) odpala bez problemu" TO znaczy ze czujnik walniety dwa styki czujnika "wychwytuja" cisnienie czynnika a drugie zalaczaja wentylator
Jeśli faktycznie jest rezystor w obwodzie głównym silnika wentylatora, to najprościej odłączyć go i zmierzyć rezystancję (jeśli będzie bardzo duża lub "nieskończoność" to oznacza uszkodzenie).
koledzy wszystko fajnie tyko gdzie ten czujnik jest przy termostacie?? taka szara wtyczka z dwoma kabelkami?? i jak to sprawdzić??
Proponowałbym w takim razie znależć silnik dmuchawy i sprawdzić czego mu brak. Czy plusa czy minusa. Zacznij od tego.
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
Sprawdź dmuchawę na krótko, podłącz bezpośrednio pod akumulator. Przeważnie pada silnik. Opornik regulujący obroty znajduje się na obudowie dmuchawy. Dmuchawa zamontowana jest na podszybiu samochodu, łatwy dostęp. Jak na krótko działa to szukaj na zasilaniu, jakby co wszystkie bebechy mam, czyli opornicę, dmuchawę(podwójny wentylator) oraz włącznik...
Tak. Nie wiem, czy nie musi być włączony zapłon. Dodano po 44 A bezpiecznik sprawdziłeś?
Najprędzej poszedł czujnik od wentylatora ,wymień go i zobacz co się będzie działo .
Witam. Proszę sprawdzić wtyczkę wentylatora chłodnicy, rozpiąć ją i wyczyścić. Styki często oksydują.
uszkodzony opornik znajduje sie z reguły w kanale między wentylatorem a nagrzewnica
troche nie wiadomo co chciałeś powiedziać "spada z obrotów" to znaczy gaśnie na wolnych obrotach? sonda lambda . Rozłączenie akumlatora w fordach czasami faktycznie pomaga na jakieś 500 kilometrów, tylko po podłączerniu aku nagrzej silnik na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora.
Wentylator się włącza pomiędzy A i L. Może się wydawać późno, ale nie jest to jednak czerwone pole. Sprawdź termostat: www.fordclubpolska.org > porady > escort > kontrola termostatu
Naprawić. Popatrzeć w schemat i wszystko stanie się jasne, co i jak sprawdzić :)
nie pamiętam dokładnie ale jest to chyba na jednym przekaźniku a jak włącza się klimę to i automatycznie powinien włączać się wentylator więc sprawdź przekaźnik od wentylatora nadmuchu wiem żę czasami są z nimi problemy( szwagier i brat narzekają na instalację w tych samochodach) i ja te usterki później usuwam, najsłabszym punktem jak dotąd okazywały...
Przekaźnik jest za akumulatorem sprawdzony, potrzebuje informacji czy na zimnym silniku po właczeniu zapłonu jest napięcie na obu kabelkach z czujnika czy tylko na jednym a auto nagrzałem pod czerwone pole
W Escorcie jak w temacie nie działa wentylator chłodnicy. Wiem , że wiatrakiem za pośrednictwem przekaźnika ( zielony obok akumulatora ) steruje komputer, który dostaje informacje z czujnika , którego nie mogę zlokalizować. Wiatrak działa, gdyż po podaniu masy na przekaźnik wszystko chodzi. Gdzie znajduje się ten czujnik i ewentualnie jak go sprawdzić....
A czy na ostro sam wentylator działa?
Biegi w wentylatorach chłodnicy rozwiązywane są w inny sposób po prostu dodatkowe uzwojenie w silniku. Z rezystorem będzie działać ale straty mocy będą ogromne i dodatkowa grzałka pod maską.
A masz normalną "procedurę startową": kontrolki, pompa paliwa? W jakiej sytuacji się to stało? Tak po prostu nie chciał odpalić? Czy zagdakał i padł? To co napisał mi elektrit: w fordach piętą achillesową jest skrzynka bezpieczników. Często pękają luty na kołkach między płytkami... U mnie to się sprawdziło w przypadku zaniku prądu na wentylatorze nawiewu....
Nie ma włącznika termiczego wentylatora,wiatrak jest włączany sterownikiem silnika (EEC V),za pomocą zielonego przekaźnika. Włączenia następuje dopiero przy 108 st c. silnika (wysoko!),stąd częste w tych fordach problemy z naczyniem wyrównawczym-lubi je rozsadzać.
sigi ma racje jest sterowany przez komputer
Z jednym przewodem - podłącz go do masy. Ten drugi to wskazania temperatury dla sterownika silnika. Nic się nie stanie jak nawet w tym drugim dla testu zrobisz zworkę. Jest jeszcze trzeci :) Na wężu do chłodnicy - włącza wentylator.
Witam. Autko jak w temacie. Problem dotyczy braku pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Sprawdziłem wentylator jest ok na drugim biegu pracuje normalnie. Rezystor szeregowy wraz z termikiem jest sprawny. Termo wyłącznik w gumowej rurze tez jest sprawny , przynajmniej tak mi się wydaje. Na wtyczce od tego termo wyłącznika są cztery przewody pierwszy...
W komorze silnika, na górze obudowy wentylatora nawiewu. Jednak najpierw podaj zasilanie na krótko na rezystor, bo możliwe że masz uszkodzoną skrzynkę bezpieczników. Standard w tym modelu auta.
Bezpiecznik D jest od wentylatora chlodnicy.
Witam .Czy ktoś na forum pomoże mi w odnalezieniu czujnika prawdopodobnie termicznego choć mogę się mylić i przekażnika wentylatora chłodnicy, które załączają wentylator chłodnicy w escorcie 1.6 16v 1994 rocznik. Dodam że wentylator w orginale ma tylko jedne obroty.
A przy jakiej temperaturze załącza ci się wentylator??? wg twojego wskaźnika?
Zastanawiam się dlaczego mój escort bardzo szybko się nagrzewa. Zaczeło się to latem ale teraz jest już chłodniej i nadal wentylator raz to na jednych a raz na drugich obrotach działa. Podejrzewam że pompa wody daje małe ciśnienie lub pasek się poluzowa tyle że nie wiem czy czasem pompa wody nie jest podłączona z paskiem rozrządu czy paskiem klinowym...
odłącz akumulator i zostaw na pare minut. potem podłącz spowrotem (najlepiej - ).poczym włącz zapłon (bez odpalania ) i poczekaj z minute potem wyłącz zapłon i poczekaj znowu minute . Nastepnie odpal i zostaw pracujące auto do włączenia sie wentylatora <bez dodawania gazu>. powinno pomóc
Automatyczne ssanie posiada każdy samochód na wtrysku ! Dodano po 1 Wiem gdzie jest czujnik od zegarów ale nie mogę znależć tego czujnika nad termostatem. Dodano po 5 Z tego co wiem czujnik tuż przy termostacie jest czujnikiem włączania wentylatora...
ok, ale jaki po to potrzebuję schematu.... Dodano po 1 nawet gdy klima się załączy a tak się zdarza to i tak wentylator nie działa...
Obieg jest zamknięty wtedy woda krąży bez chłodnicy. Jak czujnik pokaże że temperatura jest zbyt wysoka włącza wolnoobrotowy bieg wentylatora, jeżeli nie skutkuje i temperatura nie spada załącza drugi bieg - wysokoobrotowy. Co ma oznaczać chłodnica się nie włącza. Czy chodziło Ci o wentylator? Czy chłodnica jest gorąca czy nie? Bo wtedy uszkodzony jest...
Witam! Jak w temacie - miałem dziwną przygodę na drodze. Zaparkowałem i leciał mi płyn ze zbiornika. Odczekałem aż silnik ostygnie, po czym dojechałem do domu. Z przygodami, bo na 16l gazu zrobiłem może ze 25km i gaz się skończył. Wymieniłem termostat - bez efektu. Dziś odkryłem że nie załącza się wentylator - sprawdziłem bezpieczniki - są ok. Nie kopci...
W Fordach obwód cewki automatu jest zabezpieczony. Bezpiecznik zazwyczaj znajduje sie pod maską po prawej stronie silnika (od strony kierowcy) U mnie w Pumie ma wartość 60A i zabezpiecza dokladnie automat i silnik wentylatora chłodnicy.
nawet po wyłączeniu klimy wentylator jeszcze przez jakiś czas chodzi. Jeśli jest mało czynnika to sprężarka się będzie włączać i wyłączac a wentylator bedzie chodził cały czas
Odpowietrznik jest ale tylko na górnym wężu chłodnicy . Może cos z klapą która zasłania/odsłania nagrzewnice . U mnie licho grzało i hałasował wentyl miałem go posmarować , ale po wyjęciu wentylatora okazało się że wentyl ma rozpieprzony jeden segment wymiana wentyla i odkurzanie nagrzewnicy poprawiło sprawę . Moze ktoś cos podpowie podobno w fordzinie...
Jeżeli nie działa wentylator nawiewu klima nie ruszy. Pewnie brak zasilania ze skrzynki bezpiecznikowej
Ja zrobiłem dziurkę w korku wyrównawczym płynu chłodniczego bo mi z ciśnienia które rosło od temperatury cieczy wysadzało przewód do zbiornika. Czyli chyba żle zrobiłem z tym otworem? Jak stoję na postoju to faktycznie tak się nagrzewa (wskażnik temperatury dochodzi do czerwonego pola) że nawet czuć smród w kabinie a wentylator nawet się nie włącza,...
Witam mam problem z moim eskortem mianowicie jest tak jak dostanie temperatury i wentylator wlancza sie zaczyna gasnac zeby utrzymac jego na zapalonym silniku musze trzymac gaz na wyzszych obrotach jaka morze byc przyczyna tego prosze o pomoc
Samochód nie odpalił tzn. rozrusznik kręci i nie odpala,czy w ogóle jest głucho?Przy wyciąganiu wentylatora rozłączyłeś albo naruszyłeś jakąś wtykę(brak styku),trzeba dokładnie pooglądać.
zamiast stosowac takie przerobki ,to wez zmien sam wlacznik wentylatorów na taki z escorta 1,8 TD temperatura wlaczenia wentyli jest wtedy nizsza o kilka stopni,na skali to minimalnie za polową pewnie masz DOHC-a,a tam standardowo pierwszy wentylator wlacza sie dosc pozno,drugi wentyl wlącza sie juz na czerwonym polu(jezeli nie jest zatarty)
Mam escorta i transita w obu autach wskaźnik zachowuje się podobnie co prawda w transicie jest sprzęgło wiskotyczne ale w escorcie (1.6 16V)wentylator włącza się sporadycznie nawet w korkach
Dzisiaj sprawdziłem komp kodami błyskowymi,nie wiem czy im wierzyc,ale pokazalo trzy błedy. Bład 53-czujnik połozenia przepustnicy lub jego obwód,napiecie za wysokie Bład 21-czujnik temp. płynu chłodzacego lub jego obwód (to moze byc czujnik od wentylatora bo woda mi sie zagotowała jak go diagnozowałem a wentylator sie nie załoczył) Bład 85-Zawór elektromagnetyczny...
Niekoniecznie, toc w escortach włączal przy 108.
Ostatnio zauwarzyłem że jak samochód mi się rozgrzeje do bardzo wysokiej temp. aż załączy się wentylator to auto traci przyspieszenie w zakresie 2-4 tyś. obr/min. Wcześniej mi się to nie zdarzyło. Mam założony gaz, silnik to 1,3 OHV na gaźniku. Pokusiłem się nawet o zwiększenie dawki gazu i ku memu zdziwieniu nie było lepiej.. Sprawdziłem sprężanie...
Jeżeli płynu chłodzącego "wchodzi" tyle co "podaje książka" to nie masz o co się martwić, w "korkach" wentylator sprawny jest ważny :D
jeżeli nie "wyrzuca" Ci płynu z układu to raczej masz wszystko ok. Sprawdź jeszcze tylko czy termostat jest sprawny ( nowe nie koniecznie znaczy dobre ). Jeśli silnik stosunkowo szybko osiąga temperaturę to jest raczej pewne że termostat jest zamknięty (w tym też czasie nie powinna się nagrzewać chłodnica), Gdy puści termostat to dopiero wtedy chłodnica...
oczywiście rozgrzewam, ale zbyt długo trzeba czekać praktycznie aż się włączy wentylator dopiero wtedy chodzi na gazie
A co się dzieje?
Witam. Problem polega na tym, ze samochód się strasznie grzeje mimo, że jest zima. Czy możliwe, że jest to spowodowane tym, że jak zauważyłem z chłodnicy powypadało większość tzw. "żeberek" pomiędzy "rureczkami"? (dokładnie 3/4 obleciało). Chodzi mi o to, ze notorycznie załącza się wentylator mimo mrozu na dworze, jak sprawdziłem włącza się słusznie...
Nie ma sprawy. Jest tylko mały warunek musisz do mnie przyjechać. (do Kanady -czasowo tu mieszkam) Tak wszystko kupowałem nowe. Teraz zrobiłem jeszcze małe sprawdzenie auta i jest tak: -Po odpaleniu górny i dolny wąż z chłodnicy nagrzewają sie równomiernie -górny wąż ze wzrostem temperatury twardnieje ale da radę go palcem zgiąć -rórki do nagrzewnicy...
Ok ale co mają kable od stacyjki do tego? Kable są ok a skrzynka wygląda też dobrze. Jeżeli poczekam tak około 5 minut jak wentylator od chłodnicy się wyłączy to zapali od razu bez problemu.
Witam Podepnę się pod temat, a mianowicie - wracam właśnie od mojego essiego wyjałem stary bezpiecznik termiczny bo był spalony- na dodatek ktoś go zwarł kawałkiem drutu i chodziło do czasu ... właśnie ... dzis wymieniłem na nowy bezpiecznik ale żadnych efektów - dmuchawa nie działa na żadnym biegu - świeci sie tylko lampka od klimy. U mnie bezpiecznik...
Najwidoczniej termostat Ci się nie otwiera do końca.
Jeden z tych przekaźników - zielony, to moduł załączania wentylatora chłodnicy.
Witam, Podejrzewam ze mam problem z napieciem w instalacji w samochodzie. Wyprowadzilem sobie do kabiny Voltomierz podpiety grubymi kablami do akumulatora. Voltomierz bardzo dokladny. Odpalenie auta, bez swiatel, bez pompy paliwa, bez wentylatorow - 14.0V Swiatla wlaczone - 13.8V Swiatla i wentylator chlodnicy (ok. 11A) - 13.4V Swiatla i wentylator...
Ten link do góry - jest to czujnik temperatury powietrza :) A kolega wyraźnie napisał , że czujnik przy termostacie Przy termostacie mamy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej silnik - jeden daje sygnał do komputera a drugi daje napięcie na wskaźnik temperatury cieczy - na zegarach kontrolnych . Ale czujnik ten na pewno ma dwa przewody - tak jak...
A ja podpowiem,że u mnie w Escorcie 1.3 EFI wentylator włącza się za literką "L" na skali wskaźnika. W serwisie Forda powiedziano mi,że tak ma być i nawet podmienili czujnik temp na kompa ale było to samo. Może kolego po prostu nie doczekałeś do temp przy jakiej włącza się wentylator? Skoro już chcesz sobie zrobić ustawiany sterownik wentylatora to...
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
Mam pytanie do cardiaga o co chodzi z tym zalewaniem? Czujnik połozenia walu sprawdzalem miescil sie w granicach. Modul zaplonowy raczej jest dobry. Moze sie myle, ale czujnik temperatury podpiety jest pod modul i komp. Jak pokaze za duza temperature moze odlacza zaplon choc to dosc glupie by bylo. Mnie najbardziej zastanawia jednoczesne wlacznie wentylatora...
witam.mam taki problem ze auto mi swiruje.wszystko zaczelo sie od niedzialajacego wentylatora chlodnicy.wlazlem pod samochod i zdiolem dwie wtyczki od czujnikow (jeden na gorze drugi na dole) wtyczi sa dwu pinowe w kazdej na jednym pinie jest napiecie ,zalozylem wtyczki z powrotem(wentylator niedzialal od poczatku).wziolem sie za czyszczenie krokowca....
Po pierwsze w fordach nie ma silniczka krokowego, proszę nie lamcie się tak na tym forum, to jest zawór powietrza bocznikowego(regulator wolnych obrotów). Generalnie cała sprawa zamyka się w przewodach podciśnieniowych. W silnikach 1,4 jest plastikowa puszka do odpowietrzenia skrzyni korbowej w której jednostronny zawór ulega uszkodzeniu i zamiast dmuchać...
nie działają światła mijania, kierunkowskazy, pompka paliwa, wentylator, nawiew, czujnik temp. obrotomierz silnika. co jest przyczyną?
Piep..nie. Escorty mkVII miały w niektórych wersjach podgrzewaną przednią szybę seryjnie. Steruję nią przekaźnik w komorze silnika, obok przekaźnika wentylatora chłodnicy. Tam bym szukał usterki. Same szyby też lubią sobie strzelić.
Dobrze kolega mówi ja mam tak samo w escorcie czujnik zawiesił się i jedynie wyciągnięcie bezpiecznika wyłączy wentylator . Po tej wymianie będziesz miał spokój.
Zacznę od tego, że szukałem sporo na elektroda.pl i na [url=www.fordescort.org]www.fordescort.o... Mój problem jest następujący: - najpierw przestały działać kierunkowskazy (nie ma żadnego skutku ich włączenia). Następnego dnia już działały, ale tylko przez około 10 minut jazdy. Potem już przestały działać aż do dziś. Nadmienię, że AWARYJNE działają....
witam po malej przerwie rozebralem puszke bezpiecznikow polutowalem scieszki i zlutowalem kolki laczace i wszystko smiga do tej pory nawet wentylator zaczol dzialac pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi
Zrób tak jak któż już radził, mostek prostowniczy i wentylator elektryczny od jakiegoś samochodu..
Ten w wężu to czujnik załaczenia wentylatora ten przy termostacie daje chyba sygnał do komputera o temperaturze silnika
Te silniki się ciężko odpowietrza . zawsze odkręcałem czujnik zaraz przy głowicy {ten na plastikowym kolanku}przy wlewaniu płynu , sterownik o ile mi wiadomo ma taka cechę że w momencie jak silnik sie przegrzewa następuję wyłączanie poszczególnych cylindrów . tak na wstępie proponuję nowy korek { być może sie mylę ale takie same ma mondeo i escort }.
A może przy braku ładowania rozładowany aku miał za mało prądu na wentylator chłodnicy i w ten sposób się zrobiło mu za ciepło.
Witam mam problem z migajaca kontrolka od poduszek/pasow w escorcie, slyszlalem ze mozna odpiac wtyczke od poduszek ktora znajduje sie pod fotelem kierowcy i ponownie podlaczyc ale pozniej trzeba zresetowac kompa, i jak to zrobic odlaczyc kleme - i pozostawic na parenascie minut i ponownie podlaczyc wlaczyc silnik i czekac az wentylator sie zalaczy?
Najpierw który escort? Podaję przykład na escorcie mk7: 1. Demontujemy wycieraczki oraz osłonę podszybia. 2. Demontujemy mechanizm wycieraczek odkręcając śruby na podszybiu. 3. Odkręcamy pozostałe dwie śruby mocujące mechanizm wycieraczek, wypinamy wtyczkę, oraz odkręcamy masę wentylatora nadmuchu i całość delikatnie wyjmujemy. 4. Odkręcamy śruby mocujące...
witam kupiłem escorta kombi 1.6 16v z 1996r mój problem polega na szybkim łapaniu temperatury na termostacie wystarczy kilka minut na postoju bądź w trakcie jazdy wentylator sprawny czy jest to wina termostatu czy może czegoś innego? z góry dziękuję za pomoc
mam cos podobnego w escorcie 1,4 1991 r
Do Błażeja i DJ_Opornik W zupełności się z Wami zgadzam. Pominęliście jednak mały, aczkolwiek bardzo istotny szczegół - w tamtym doświadczeniu jest mowa o 3 sekundowym prądzie rozruchu gdzie wirnik samego 75 KW silnika ma kilkadziesiąt kilogramów a z tego wynika jest on obciążony kilka razy cięższym wirnikiem wentylatora (do mniejszego nie byłoby sensu...
troche to trwalo ale udalo sie,paliwo do pelna najleprzy sposub,silnik rozgrzac az sie wlonczy wentylator i ja ustawilem na jakies 93 stopnie wskazuwke.temat zamkniety.pozdrawiam
twingo, szczegoly pozniej najpierw potrzebuje dalsza czesc opisu lub artykul z NE oraz program. Klime zamontowalem w samochodzie FORD ESCORT, uruchamialem ja na sucho bez programu ale z wentylatorami, ukld dziala poprawnie. Jesli bedzie dzialac wszystko poprawnie po uruchomieniu elektroniki to zrobie szczegolowe zdjecia i opisze wszystko dokladnie.
To, że w golfie 4 chodzi po wyciągnięciu kluczyka nie znaczy, ze w astrze, będzie chodził. Mi w escorcie po wyciągnięciu kluczyka, a nawet wyłączeniu zapłonu wentylator już nie pracuje. Wiec to normalne. Odnośnie włączającego się i wyłączającego się wentylatora to jeżeli temp nie wchodzi na czerwone pole to jest ok.
Radio już działa. Ale wentylator nie bezpiecznik nr.14 (20A) OK.Ide dalej grzebać...
Witam nie działa mi dmuchawa nawiewu w ford escort bolero 2 kombi 98r 1.6 16V. Sprawdziłem tak: 1.) bezpiecznik w skrzynce jest OK; 2.) kostkę która znajduję się na zewnątrz koło podszybia ta z bezpiecznikiem termicznym i spiralkami z trzech kabelków wychodzi napięcie + 12V jednak nie załącza dmuchawy na żadnym biegu. 3.) wszystkie trzy biegi maja 12V...
witam mam problem elektryki w fordzie 1992r,nie działają światła z przodu ,kierunkowskazy nie chodzi wentylator od przy chłodnicy a także wycieraczki i spryskiwacze ,czy to jest wina skrzynki elektrycznej ??????
Szukaj takiego https://motoneo.pl/czesci-ford/ford-esco... Gdzieś na kablu wisi pod maską
Witam. Posiadam ford escort 1.6 16v kat. Mam problem, którego nie mogę od dłuższego czasu rozwiązać. Po odpaleniu silnika obrotomierz nie działa, ładowanie na alternatorze jest ok 12 volt, po dodaniu gazu zapala się kontrolka ładowania, na alternatorze ładowanie jest ok 14 wolt , nie działają tylko przednie światła. Wszystkie problemy dzieją się jednocześnie....
Witam Mam taki problem w moim Escorcie klima nie chodzi przez kilka lub kilkanaście dni a następnie pracuje zupełnie bez zarzutu i po kliku dniach znowu cykl się powtarza.Wentylator pracuje normalnie kontrolka przy włączniku świeci pod deska rozdzielczą coś cyka i .... Dodam że klimatyzacja jest nabita i szczelna. Proszę o porady co sprawdzić ? Z góry...
Witam wszystkich. Jakiś czas temu zamontowałem instalację LPG (nistety nie sekwencyjną)do Escorta Bolero 2 ( rok prod. 1999, wielopunktowy wtrysk paliwa). Wszystko chodzi jak należy z mocą silnika jest też OK, ale mam mały problem z obrotami biegu jałowego. Np. podczas dojazdu do świałeł obroty potrafią zjechać z 900 do 300 a następnie gaśnie. Nie powtarza...
oznacza to iż wentylator chłodzenia mieści sie wewnątrz obudowy alternatora, pozostałe elementy są identyczne. ps. słuszałem że trudniej sie je rozbiera.
Witam. Z tego co zrozumiałem z wypowiedzi to jest zglebiony akumulator i na to bym stawiał.Dość istotny byłby też pomiar poboru prądu przez wentylator czy on czasem nie doi .Termowłącznik odpada bo to tylko włącznik albo działa albo nie zwarcie wykluczone.Sugestia kilegi na temat regeneracji połączenia alternatora z rozrusznikiem jak najbardziej wskazana.Jakiekolwiek...
sprawdzenie alternatora escort escort przekaźnik wentylatora escort czujnik wentylatora
wysoka temperatura zasilacza dobór warystor vectra polsat
instrukcja manual zasilacz laboratoryjny
Amica Optimum 800 - pulsująca dioda i płukanie Żółta kontrolka oleju w Audi B4 po uzupełnieniu oleju