Robisz szkodę tylko środowisku podwyższając emisję spalin i swojemu portfelowi. Do sprawdzenia "zawiasy" zespołu napedowego
Membrana pompy wtryskowej od doładowania uszkodzona i paliwo idzie do kolektora ssacego.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Nie jest drogi, na 99% to włąśnie czujnik temp wody, ale uwaga- na silnik, nie ten na zegary. Duży czujnik na klucz bodajże 21 z kwadratową wtyczką z zatrzaskiem. Mierzy się rezystancję w zależności od temepratury płunu chłodzącego. Kup taki w sklepie a następnie poszukaj pod maską. Ewentualnie u mechanika z 30-50 zł wymiana. Pozdrawiam.
O ile mi wiadomo, nie jest to istotne :)
Silnik 1.4 benzyna
Elektit wielopunkt w w mono inaczej są regulowane obroty. Pozdrawiam
na butli umieszczony jest wielozawór. na wielozaworze cewka elektromagnesu otwierającego wypływ gazu. To pyk powinno być słyszalne w momeńcie w którym centralka lpg dostanie sygnał obrotów z cewki zapłonowej.
A sprawdzałeś silnik krokowy?
Zamykam.Albo użytkownicy będą pisali więcej informacji o silniku\pojeździe,albo takie tematy będę zamykał.
No witam... Posiadam takiego samego Escorta i przy prędkości 100km/h na piątym biegu obroty wynoszą 2500. Pozdrawiam. :D
Może. Silnik nie widzi ilości dostarczanego powietrza i daje większą dawkę paliwa.
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU.
Witam! Napisz o jaki chodzi silnik. Jeśli jest to jednostka zasilana wtryskiem jednopunktowym, to przyczyna może leżeć w zanieczyszczonym nastawniku przepustnicy. Pozdrawiam.
Witam! Jestem posiadaczem forda escort 1,4 rocznik96 . Mam problem z obrotami silnika.Silnik chodzi nierównomiernie-skacze z 800 na 300 na wolnych obrotach a czasem gaśnie.Przy stałej prędkości po wrzuceniu na luz zatrzymuje sie na 2500 obr.i dopiero przy całkowitym wyhamowaniu auta raptownie spada na 200-300 obr i po chwili zaczyna pracowac jak wyżej...
Kolego a jak sie silnik troche nagrzeje ,to już trzyma obroty i nie gaśnie?
Witam mam problem z silnikiem 1.6D po nagrzaniu się wchodzi na wyższe obroty ale nie zawsze . Proszę o pomoc.
silnik krokowy
Czy to napięcie które pojawia się na podgrzewaczu mogą uszkodzić czujnik indukcyjny? Raczej nie... dalej nie działa nie widać obrotów skoro zapala to komp silnika go widzi i od razu błąd czujnika wału, No i czujnik napewno nie...
to pompa Ci sie pewnie zacina, lepiej z tym zrobic szybko bo silnik Ci sie moze rozbiec a wtedy nie bedzie co zbierac
Sprawdź, czy silnik nie łapie lewego powietrza, upewnij się co do silnika krokowego przepustnicy, dobrze byłoby też zczytać błędy ze sterownika.
Witam, mam problem z fordem, występuje on nie często lecz silnik po zwolnieniu i redukcji biegu do dwójki trci obroty które spadają do 0,5 tys i samochód gaśnie bez zwiększenia obrotów po przez gaz ponowne odpalenie skutkuje gaśnięciem silnika. Został wymieniony VSS, lecz to nie naprawiło problemu. W tym momencie czujnik jest wyjęty.
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym) I tu trochę się pomyliłeś jak sam napisałeś...
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
A z tym czujnikiem położenie przepustnicy to nie jest tak że on powinien cały czas źle regulować te obroty ?? bo mi sie one uspakajają jak silnik jest gorący
Kolego najpierw do sprawdzenia i ewentualnej wymiany: -świece -przewody -układ zapłonowy
Na benzynie też jest falowanie obrotów ale o nie na taką skalę, i silnik nigdy nie gaśnie w przeciwieństwie do gazu.
pryśnij plakiem po kolektorze dolotowym i obserwuj czy zmieniają się obroty to prosta metoda na znalezienie nieszczelności
Escort mk7 1,6 16V na gazie po rozgrzaniu silnika obroty spadają na jałowym biegu do ok 500 obr/min, silnik chodzi nierównomiernie, nieraz zgaśnie. Świece już wymieniłem a przewody też są stosunkowo młode.
Opisz dokładniej kiedy silnik gaśnie? czy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wysprzęglaniu? Sprawdź te wolne obroty na mocno rozgrzanym silniku czy dalej są takie nie równe? masz gaz?
mam problem po przekroczeniu 3000 obrotów silnika > silnik wchodzi na max obroty, dodoatkowo bardzo zadymi - kto wie co to jest? i jak można usunąć usterkę?
Czy auto ma gaz??
Ruszysz kierownicą, to obciązysz pompe serwa, ta obciazy silnik, ktoremu spadną obroty. Wykryje to ECU i tak wysteruje nastawnik wolnych obrotow, azeby je spowrotem zwiekszyc. Raczej jest wszystko ok
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
A jak mam mu ufać w to co pisze ze zrozumieniem skoro oscyluja obroty!! ale słyszał że to silnik krokowy!! No co Ty Błażej.....
Podaj rocznik tego forda.Może masz kontrolkę oleju razem z kontrolka ładowania spiętą.Masy silnika i czujników przejrzyj.
Ta pierwsza fraza , to foniczny opis działania Twojego silnika?
Mam ja odłączyć i zobaczyc reakcje silnika tak? A te przewody podcisnieniowe?:?:
To normalny objaw gdy silnik jest na początku zimny włącza się tzw "ssanie automatyczne" służące wzbogacaniu mieszanki paliwa. Gdy silnik po pewnym czasie sie rozgrzeje to obroty spadają do tzw. wolnych obrotów ok 900. Pozdrawiam
Prawdopodobnie brak sygnału o obrotach silnika.
A jak tam wygląda regulator wolnych obrotów ?? Kolega miał taki sam problem w Uno z wtryskiem i był padnięty silnik krokowy wolnych obrotów
przecież niedawno wymienił silniczek krokowy! odrazu sie nie zabrudzi!!!! podwinduj mu obroty na regulacji
Ja bym zaczął od sprawdzenia wszystkich wężyków i innych punktów, w których silnik mógłby zasysać lewe powietrze.
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
a co masz na myśli pisząc "odpowiedni sprzęt"?
Najlepiej sczytać błędy. Ale raczej czujnik temperatury
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
nie po wymianie krokowca nie byly ustawiane obroty...., a escort na zimno nie trzyma obrotów, falują, silnik chodzi nierówno, wystarczy dodać lekko gazu i jest ok, ale sam dopóki sie nie nagrzeje nie potrafi ich utrzymać, dusi sie silnik, jak jest juz rozgrzany silnik wtedy jest ok
Witam ja mam podobny problem z moim essim z ty samym silnikiem Czy ktoś wie jak to naprawić ? Może wystarczy jakiś przewód zaślepić czy coś takiego ?
A gdzie tam jest przepływomierz? A gdzie tam jest silnik krokowy?
Witam! Mam problem z obrotami silnika w samochodzie Ford Escort 1,8 TD. Od pewnego czasu silnik (np. podczas dojezdzania do skrzyzowania) nie chce zejsc na niskie obroty. Wciskanie pedału gazu nic nie pomaga. Dopiero po chwili obroty same spadaja. Co może być przyczyna tej usterki? Czy może byc to pompa wtryskowa?
Teraz już nić nie czyść na osprzęcie silnika. Wyczyść tylko dywaniki wewnątrz , a samochód odstaw do kogoś co sie na tym zna , najlepiej elektryka.
100% regulator wolnych obrotów...zmieniłbym jeszcze filtr paliwa...
Kto pyta nie błądzi prawda .Dzięki
Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu takiego problemu. Pewnego wieczoru wracając ze znajomym Fordem Escortem 1.8D zauważyliśmy że oświetlenie (np. podświetlenie tablicy rozdzielczej,światła mijania itp.) zaczęły jaśniej świecić. Przy 1000 obr/min było normalnie ale jak zaczynał silnik wchodzić na obroty zaczynało wszystko jaśniej świecić. Następnego...
Chodzi mi o ten silnik krokowy: To nie jest silnik krokowy. Zobacz jaką pozycję przyjmuje dźwignia wydatku paliwa jak ma podniesione obroty; zobacz czy dochodzi do zderzaka (ta śruba ograniczająca wartość spoczynkową)
sprawdz czy nie ssie paliwa z powietrzem
W punkcie trzecim masz prawdopodobnie spalone jedną lub więcej swiece żarowe dlatego niema równych obrotów silnik
stabilizowane 5V daje mu sterownik silnika
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
Możesz go w jakimś stopniu wyliczyć z naciśnięcia pedału przyspieszenia ( na dźwigni pompy jest potencjometr) i obrotów silnika.
Witam. Problem polega na wysokich obrotach. Po wrzuceniu na luz i toczeniu się kól silnik ma bardzo wysokie obroty. Przy dojeździe do skrzyżowania lub parkin i zatrzymaniu kół obroty spadają do normalnych. Jest to silnik rocznik 92, 8 zaworowy.
wyjmij na zimnym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy silnik będzie miał równe obroty.
Dla mnie to możesz iść do sklepu i poprosić o dysze wolnych obrotów...
przerywa w czasie jazdy najbardzie to mozna odczuc na wolnych obrotach.
witam muszę się pochwalić, że dzisiejsza próba odpalenia silnika zakończyła się powodzeniem. silnik pracuje równo wchodzi szybko na wysokie obroty jestem mile zaskoczony
Witam Na zimnym silniku spadają obroty do 300 obr/min za 2 sekundy znowu sa prawidłowe przez minute i znowu to samo.Brak błędów w sterowniku.Gdzie szukać??
kupiłem forda escorta i na wolnych obrotach silnik pracuje tak jakby jedna świeca była zepsuta. wymieniłem świece, silniczek krokowy, przewody do świec i dalej to samo . Czy można to naprawić we własnym zakresie, możę mi ktoś powiedzieć co może być przyczyną , Bede wdzięczny Jest to ford escort 18 16v benzyna bez gazu silnik Zetec rok 1995 VII
wygląda na przepływomierz !
TPS i IACV. Zresztą były już podobne tematy na forum. To typowa usterka dla tych silników.
W myjni był myty silnik?
Regulator wolnych obrotów był kilka razy czyszczony i w końcu wymieniony na nowy. Katalizator wymieniony na nowy. Falowania się pozbyłem całkowicie /przepływomierz/. Został jeszcze spadek obrotów przy dojeżdzie do skrzyżowania. Jak stanę - to obroty są ok. Gdy wypnę czujnik prędkości to jest dobrze, ale on przecież ma byc, a jest na pewno dobry. Może...
I kolejny któremu trzeba tłuc do głowy-w escorcie nie ma silnika krokowego.
no i tu wspanialy przyklad drodzy kledzy zwolennicy gazu jak to ustrojstwo dziala na nasze silniki.
schemat escort orion benzynowe
brak jakiegos podcisnienia..sa dwa przy kol. ssacym
i wypowie sie ktos moze w tym temacie koledzy??
W tym silniku nie ma silniczka krokowego.
w którym miejscu jest to pęknięcie ?
Silnik gaźnikowy; silnik 2-zaworowy sterowany za pomocą sterownika; podejrzewam że te wszystkie w/w dane dotyczą czujnika temperatury, który jest połączony ze sterownikiem - ale czy to jest możliwe? Bieg jałowy silnika jest sterowany za pomocą silnika krokowego.
Witam! Mam problemy z obrotami silnika, mimo że miałam miesiąc temu czyszczoną przepustnice i regulowane obroty. Jakiś tydzień temu po przejechaniu 5 km obroty silnika na luzie spadały mi do 400, ale nie zgasł. Dwa dni temu na włączonym ssaniu ręcznym auto mi gasło. Dzisiaj to samo, ale jakoś udało się go rozgrzać, ale potem po zrobieniu 15 km obroty...
Mam Forda Escort 1.4 proszę o odpowiedź. Moje auto czasami nie reaguje na pedał gazu ,dławi się i szarpie.Jak jest silnik zimny nie trzyma obrotów ,gaśnie jak jest ciepły ,trzyma obroty.
Co do spadania obrotów sprawdz potencjometr sterujący silnik krokowy
Ford Escort 1,6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa rok produkcji 1990. Na zagrzanym silniku po przegazowaniu spadają mu obroty aż do całkowitego zgaśnięcia, czyli praktycznie na wszystkich światłach gaśnie :| ale gdy się go ponownie odpali nie dotykając gazu to trzyma równiutkie obroty. Innym objawem jest to że silnik bardzo szarpie podczas rozpędzania....
jak kolanko przewodu podciśnieniowego pod cewką?
Hacker_ice, więc może podziel się trochę doświadczeniami, mój Zetec też ostatnio zaczyna zawieszać się na obrotach, a czasem nawet rosną, dopiero jak przyhamuję silnikiem to spadają. Przekopałem już różne fora... podpowiedz coś..
[quote="tanku"]Witam. Oglądając autko od spodu zauważyłem 2 wiszące wolno przewody z wtyczkami, najprawdopodobniej mogą być od klimy
Witam. Taj jak w temacie, ford escort 1,4 93r. odpala normalnie, praca silnika normalna, równe obroty, jak dodaje gazu to jest takie lekkie zamulenie silnika i wchodzi i na obroty, a po zdjęciu nogi z gazu silnik czasami zgasnie. Co może być przyczyną, albo co mogę sprawdzić żeby to zdiagnozować. Proszę o porady.
Po lewej stronie nad silnikiem masz tzw. zawór trójdrożny , od spodu z zaworku do kolektora ssącego jest przewód powietrzny. Na zapiętym przepływomierzu , przy pomocy nawet kombinerek , zduś ten wężyk. Jeżeli nastąpi poprawa masz winowajcę. Podaj jeszcze kod silnika!
Witam. Jesli Twoje pomiary sa pewne to potencjometr jest do wymiany , na co zresztą wskazują objawy pracy silnika. Pozdrawiam.
Co ważne sprawdź drożność odpowietrzenia które masz nad zaworami - odchodzi od jednego taka czarna puszeczka z napisem od góry FORD na górze silnika ->wąż odprowadzający od tej "puszeczki" dochodzi do filtra powietrza ale pod spodem i jest tam taka mała gąbeczka zbierająca zanieczyszczenia (wyczyść ja i przepchaj wężyki). U mnie to było winowajcą tzw...
Popatrz na silnik krokowy. Pzdr.
Dowiemy się jaki to auto ma silnik?
Jak wyglądają wskazania temperatury, są poprawne? Czy jest reakcja jak odepniesz kostkę z czujnika temp. gdy sinik pracuje? Zmieniają się obroty? Sprawdź czujnik temp. silnika.
Dzieki za pomoc. jednak nadal jestem w kropce. Generalnie problem polega na tym ze mam skaczące niskie obroty (Escort silnik 1.4 CVH rok 95)które pojawiły sie niedawno. Silnik pracuje równo na 900 przez jakis czas (rozgrzany) i praktycznie w równych odstępach czasu co ok 4min wykonuje kilka skoków do 500 (ok 6-sciu) i wraca na 900. Wczesniej na wyższych...
Ford j.w. Rocznik 2000, 1,6, instalacja gazowa. Najpierw od czasu do czasu gasł gdy podczas n.p hamowania wrzucałem "luz" Później działo się to coraz częściej. Obecnie po odpaleniu silnik pracuje normalnie Obroty w granicach 900 do 1000, ale po dodaniu gazu i zdjęciu nogi obroty spadają do 200- 300, aż do zgaśnięcia silnika. Dzieje się tak samo na benzynie...
obroty escort escort zetec obroty escort falują obroty
lodówka elektrozawór mondeo czujnik cofania cieknie turbo
traktorek kosiarka traktorek kosiarka
Jak grają kolumny Onkyo SC-550? Altus 140 - Opinie o brzmieniu i wartość zakupu