Wydaje mi się że masz sprzęgło do wymiany. Wkręca się na obroty?
Wygląda to tak jakbyś miał słaby obieg wody na nagrzewnicę i gdy są większe obroty to płyn szybciej krąży w układzie. Na postoju też przy wyższych obrotach tak się dzieje??
Może być przepływomierz.
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
Czy licznik i obrotomierz sa oryginalne ? Czy to diesel czy benzyna ? Jesli benzyna a licznik jest oryginalny to padl poprostu obrotomierz , trzeba go zdemontowac i zobaczyc co padlo , najprawdopodobniej ktorys kondensator .
TD był tylko w Lucasie.
Wskaźniki paliwa w escortach z zasady mają funkcję informacji zgrubnej. Do dokładnych nie należą. Niemniej zmiany wskazań po podłączeniu/odłączeni pompy, to nadal problem ze stanem elektryki - wspomniane masy, zasilania. Cały czas to samo. Ja mam co najmniej dwa zestawy zegarów, ale do wersji VII, czyli z nowym środkiem, ty masz starszą VI. Więc nic...
Witam,prawdopodobnie zacina się panu silniczek krokowy (tzn.biegu jałowego),a jeśli nie on to wtakim układzie może dostawać złe parametry ze sterownika,spowodowane awarią kturegoś z czujników , prawdopodobnie czujnik położenia przepustnicy.
Robisz szkodę tylko środowisku podwyższając emisję spalin i swojemu portfelowi. Do sprawdzenia "zawiasy" zespołu napedowego
w pierwszej odpowiedzi pomogłem, później zaczął sobie drwić.
Membrana pompy wtryskowej od doładowania uszkodzona i paliwo idzie do kolektora ssacego.
wyjmij na zimnym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy silnik będzie miał równe obroty.
czyli na benzynie jest ok ? z obrotami
sprzegło do wymiany :idea: :cry:
na butli umieszczony jest wielozawór. na wielozaworze cewka elektromagnesu otwierającego wypływ gazu. To pyk powinno być słyszalne w momeńcie w którym centralka lpg dostanie sygnał obrotów z cewki zapłonowej.
Co ważne sprawdź drożność odpowietrzenia które masz nad zaworami - odchodzi od jednego taka czarna puszeczka z napisem od góry FORD na górze silnika ->wąż odprowadzający od tej "puszeczki" dochodzi do filtra powietrza ale pod spodem i jest tam taka mała gąbeczka zbierająca zanieczyszczenia (wyczyść ja i przepchaj wężyki). U mnie to było winowajcą tzw...
proponuję <silniczek krokowy przemyć lub wypłukać powinno pomóc lub wymienić na nowy > Widziałeś tego Forda na oczy? Może zapomniałeś, zdarza się , tutaj masz małą ściągawkę z odpowiednią terminologią http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
Umyj najpierw przepustnicę.
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Nie jestem pewien jak jest w 1.3, ale miałem identyczny problem w Escorcie z silnikiem 1.4. Przyczyną był czujnik temperatury, a konkretniej jego połączenie które było zaśniedziałe. Ta śniedź wprowadzała rezystancję na połączeniu i silnik wariował. W 1.4 jest on zamontowany z tyłu silnika, w okolicach wtrysku paliwa. Przeczyść złączki przy silniku,...
A jeżeli w miejscu podgazujesz to obroty też się zawieszają?? Jeżeli to jest monowtrysk to przy przpustnicy z prawej strony pod obudową filtra powietrza jest siłownik przepustnicy - spróbuj podmienić na inny, może być też czujnik położenia przepustnicy jest przy siłowniku. Jeżeli obroty się zawieszą, wyłącz silnik i zobacz w jakim położeniu będzie przepustnica....
Może katalizator niedrożny.
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego sterującymi wolnymi obrotami. W jednopunktowym wtrysku. Widać, że się nie znasz.
Elektit wielopunkt w w mono inaczej są regulowane obroty. Pozdrawiam
wyczyść przepustnicę i regulator wolnych obrotów
cd
przy parowniku jest taka srubka do regulacji wolnych obrotow nia trzeba wyregulowac, podnies troche wolne obroty. gasnie bo zdmuchuje gaz (nadwyzka powietrza) nie wiem jak w escorcie jest dolot powietrza, ale w moim peugocie 405 trzeba bylo zdjac rure od wlotu powietrza i skierowac w dol.
Kolego ten problem masz też na gazie jak jest zimny silnik? Jak sie nagrzeje to już trzyma obroty?
jak to sprawdzić - brak obrotów
To dość banalne, ale sprawdź czy linka od gazu nie ma gdzieś większych oporów i się nie "wiesza".
to urządzenie to prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący ilość gazu dochodzacego do miksera.w starszych instalacjach w tym miejscu był nastawnik regulowany ręcznie. pojedz do gazownika i pokarz mu o co chodzi. jeśli z krokowcem jest problem,to prawdopodobnie wstawi ci tam zwykły nastawnik.
Jakie detonacje? Na wolnych, czy jak ruszasz, tj przy mocnym wcisnieciu pedalu na niskich obrotach?
to pompa Ci sie pewnie zacina, lepiej z tym zrobic szybko bo silnik Ci sie moze rozbiec a wtedy nie bedzie co zbierac
jezeli masz wszystko ok od zaworu powietrza itd to radze sprawdzic zawor odpowietrzania skrzyni korbowej To w fordach zawsze szybko sie zuzywa i jest problem z obrotami
nie polecam gumy lepiej jak pisałem silikon albo masa ewntualnie z brystolu
Pewnie nie masz wolnych obrotów
Mam Forda Escort 1.4 proszę o odpowiedź. Moje auto czasami nie reaguje na pedał gazu ,dławi się i szarpie.Jak jest silnik zimny nie trzyma obrotów ,gaśnie jak jest ciepły ,trzyma obroty.
możne byc kilka usterek zaczni od wyczyszczenia przepustnicy i sprawdź ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie na wyższych obrotach!!
prawdopodobnie zle podlaczony sterownik gazowy do czujnika RPM gubi obroty
Nie jest drogi, na 99% to włąśnie czujnik temp wody, ale uwaga- na silnik, nie ten na zegary. Duży czujnik na klucz bodajże 21 z kwadratową wtyczką z zatrzaskiem. Mierzy się rezystancję w zależności od temepratury płunu chłodzącego. Kup taki w sklepie a następnie poszukaj pod maską. Ewentualnie u mechanika z 30-50 zł wymiana. Pozdrawiam.
Dla mnie to możesz iść do sklepu i poprosić o dysze wolnych obrotów...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Trochę to dziwne z tym zwarciem diody bo alternator ładuje poprawnie a w środku na pewno jest czysty bo jest on po regeneracji. Napięcie ładowania jest ok 14 V na wolnych obrotach.
Uszkodzony jest przelacznik benzyna gaz [automat] NIe laczy w pozycji benzyna.Wymienic filtr gazu ,sprawdzic reduktor .
przerywa w czasie jazdy najbardzie to mozna odczuc na wolnych obrotach.
O ile mi wiadomo, nie jest to istotne :)
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Już odnalazłem, znajduje się on z boku. Niestety obroty wciąż fisiują :(
Jest sens podłączyć pod komputer jeżeli robi to ktoś kto ma pojęcie o diagnostyce komputerowej, a nie laik. Ja komunikowałem się za swoim essim przez program euroscan i wiedziałem co go boli gdyż niekiedy wystarczyło przeczyścić styki i było ok. A nieraz trzeba było wymieniać element. Moja rada jedź do dobrego diagnosty.
Zaraz, zaraz- a takie małe czarne, to co to jest?. To właśnie to "uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów)."
escort 1.4 mkVII rocznik koniec 95 r model 96 Dodam jeszcze że podczas falowania obrotów i "krztuszenia się auta" coś pyka w przepustnicy.
ale na gazie jest tak samo.też gubi obroty i gaśnie
U mnie obroty podwieszał uszkodzony VSS.
Kolego a jak sie silnik troche nagrzeje ,to już trzyma obroty i nie gaśnie?
nie po wymianie krokowca nie byly ustawiane obroty...., a escort na zimno nie trzyma obrotów, falują, silnik chodzi nierówno, wystarczy dodać lekko gazu i jest ok, ale sam dopóki sie nie nagrzeje nie potrafi ich utrzymać, dusi sie silnik, jak jest juz rozgrzany silnik wtedy jest ok
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
No problem
A jak tam wygląda regulator wolnych obrotów ?? Kolega miał taki sam problem w Uno z wtryskiem i był padnięty silnik krokowy wolnych obrotów
No to jestem po czyszczeniu. Wszystko OK. Obroty się pięknie uspokoiły. Krokowca masz pod kolektorem ssącym
100% regulator wolnych obrotów...zmieniłbym jeszcze filtr paliwa...
przecież niedawno wymienił silniczek krokowy! odrazu sie nie zabrudzi!!!! podwinduj mu obroty na regulacji
A no wolnych obrotach pracuje równomiernie?
No witam... Posiadam takiego samego Escorta i przy prędkości 100km/h na piątym biegu obroty wynoszą 2500. Pozdrawiam. :D
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
Witam ponownie, nadal mam problem z gaśnięciem auta po przegazowaniu i po wysprzęgleniu w czasie jazdy szybko obroty spadają i gaśnie. Po odłączeniu kostki od potocznie zwanego silniczka krokowego (nastawnik wolnych obrotów) auto zachowuje się bez reakcji po przegazowaniu gaśnie, sprawdzałem też zawór odpowietrzenia skkrzyni korbowej napewno jest do...
pompa Bosch, świeczki grzeją aż miło, jest jakieś ssanie albo regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku na zimnym silniku podłączona pod termostat, po ruszeniu dźwigni zwiększają sie obroty
Link do filmiku z obrotami- https://youtu.be/fJfk-7Ehn4E Zdjęcia: Kable- https://zapodaj.net/58ba0f45b65b5.jpg.ht... Dym- https://zapodaj.net/2b7ebaf061213.jpg.ht... https://zapodaj.net/138a4f972d8ff.jpg.ht... Przepustnica- https://zapodaj.net/45bb2efc51347.jpg.ht... Dodano po 2 Zauważyłem,że cieknie z rury wydechowej jakaś ciecz to raczej nie benzyna bo...
pompa jest kupiona nowa
Na wyższe obroty, to znaczy na jakie? Rocznik tego diesla ? Turbodiesel, atmosferyczny ?
tak migalo cztery razy i pauza i dwa razy . Usterki: Spalanie 12 na sete po miescie , cała rura okopcona , delikatne falowanie na wolnych obrotach.
Hej.Szkoda,że nie piszesz jaki to Ford...ani więcej objawów. Może się mylę,ale ja zacząlbym od sprawdzenia:silniczka krokowego, przepustnicy (w tym TPS-czujnik położenia),SONDY lambda i katalizatora. Pozdrawiam
Witam! Mam problem z obrotami silnika w samochodzie Ford Escort 1,8 TD. Od pewnego czasu silnik (np. podczas dojezdzania do skrzyzowania) nie chce zejsc na niskie obroty. Wciskanie pedału gazu nic nie pomaga. Dopiero po chwili obroty same spadaja. Co może być przyczyna tej usterki? Czy może byc to pompa wtryskowa?
sprawdz naciag paska od alternatora mozliwe ze sie slizga i zamiast wzrastac obroty maleja
witam FORD ESCORT 1,3L 95. Mam problem odpala od tyku obroty są nie równe i po dodaniu gazu gaśnie na wolnych obrotach chodzi. Dodatkowo w kabelkach pod kierownicą coś trzeszczy jakby było jakieś zwarcie.POMOCY.
pryśnij plakiem po kolektorze dolotowym i obserwuj czy zmieniają się obroty to prosta metoda na znalezienie nieszczelności
Witaj, U mnie jest podobnie , nie przejmuje się tym , podejrzewam i mam ku temu powody , że sonda Lambda ze względu na to,że nie jest pierwszego już sortu tak steruje , że te obroty są różne.
I myślisz że w tym siedzi silniczek który dał by radę odchylić przepustnicę? :D To tylko czujnik położenia przepustnicy. IACV to zawór dodatkowego powietrza i w tym modelu jest zamontowany chyba od spodu w kolektorze ssącym, ale wątpie żeby to on był przyczyną problemów z obrotami.
Tuż po uruchomieniu silnik pracuje lecz w pewnym momencie przygasa jakby niemiał dopływu prądu podnoszę gwałtownie obroty do 3000-3500 obrotów wszystko wraca do normy i na najniższych obrotach silnik pracuje normalnie .Mam wrażenie jakby alternator wzbudzał się przy wysokich obrotach
witam ja bym obstawił zapłon ewentualnie przestawiony rozrząd o 1ząb ponieważ na gazie zapłon musi być wyprzedzony nawet o 6stopni możliwe że jest aż za bardzo wyprzedzony a jeżeli rozrząd to też ma objawy duszenia się na obrotach pozdrawiam
jaki masz przebieg tej instalacji?
Witam ,czy alternator jest do wymiany jak na włączonym silniku jest napięcie 14V a gdy coś włączam to napięcie maleje np napięcie jest 13,9 V lub 13,7 V w zależności co jest włączone . Wszystko podane jest na wolnych obrotach.
To faktycznie dziwne stacyjka działa ,kostka działa ,a jak złożysz razem to nie działa.Mimo to moim zdaniem to stacyjka jest winna ,a nie kostka.Wyjęcie wkładu żaden problem,przekręcasz kluczem do momentu kiedy można wcisnąc zabezpieczenie i wyciągasz(prawdopodobnie 1,5 obrotu )
Na te obroty to może być silniczek krokowy
Ta pierwsza fraza , to foniczny opis działania Twojego silnika?
sprawdz sobie uszcelkę pod kolektorem ssącym, lub przewód prowadzący od kolektora ssącego do serwa - ja miałem pęknięty (hamulec był) lecz silnik ciągnął lewe powietrze i za bardzo nie chciało jeżdzić z tym, że nierówno chodziło na wolnych obrotach.
Ruszysz kierownicą, to obciązysz pompe serwa, ta obciazy silnik, ktoremu spadną obroty. Wykryje to ECU i tak wysteruje nastawnik wolnych obrotow, azeby je spowrotem zwiekszyc. Raczej jest wszystko ok
Dzieki za pomoc. jednak nadal jestem w kropce. Generalnie problem polega na tym ze mam skaczące niskie obroty (Escort silnik 1.4 CVH rok 95)które pojawiły sie niedawno. Silnik pracuje równo na 900 przez jakis czas (rozgrzany) i praktycznie w równych odstępach czasu co ok 4min wykonuje kilka skoków do 500 (ok 6-sciu) i wraca na 900. Wczesniej na wyższych...
spada z obrotów, regulator obrotów ok.co innego?.dzięki za pomoc.pozdr.
EEC skalibruje się niezależnie od tego czy się zacznie od jazdy czy od trzymania na niskich/wysokich obrotach. Mi Escort MKVII nigdy nie wariował po zresetowaniu kompa, za to Fiesta MKV musiała przejechać te przepisowe 8km, żeby silnik sobie przypomniał, że jest silnikiem. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
W punkcie trzecim masz prawdopodobnie spalone jedną lub więcej swiece żarowe dlatego niema równych obrotów silnik
Nikt nie wie ile ma Escort maksymalnie obrotów?? Pomóżcie coś!!! 5 kHz (sygnał na obrotomierzu) to ile obrotów wału jeśli auto ma 4 cylindry???
Witam kolega ma problem prawdopodobnie z przepływomierzem sprawa wygląda tak, jak odpali i działa dobrze to jedzie dalej a jak odpali i się dusi to porusza wtyką i wchodzi na obroty i jest ok. Samochód bez gazu jest jak odłączy przpływomierz to chodzi tak samo, niema różnicy czy z przepływomierzem podłączonym czy bez. Co to może być za przyczyna silnik...
Oprocz tego wydaje mi sie ze za wolno spadaja obroty w czasie redukcji biegów. Te typy tak mają Warto też obejrzeć uszczelkę pod gaźnikiem(szprycą). Kilka lat temu bujałem się z podobnym problemem w kadeciku Tylko że silnik w kadeciku nie jest nawet trochę podobny do tego 1.6 16V W tym nie ma gaźnika ani "szprycy" Niema tam też typowego silnika krokowego.Jest...
godzi na 21:00 samochod zaczal chodzic bez problemu przejachalem ok 15km i juz sie zaczely problemu na skrzyzowaniu zgasl obroty na wolnych spadly ponizej 1000 i przy jezdzie np na drugim biegu po dadaniu gazu obroty na 1500 i samochod nie chcial isc dopiero tak po chwili zalapal i wszedl na obroty
Miałem problem z obrotami w dwóch escortach. Pierwsze podejrzenie, które okazało się trafne to silniczek krokowy. W escorcie 1,6 16V obroty były za niskie. Na zewnętrznej części przepustnicy w okolicach podłączenia linki od gazu jest fabrycznie wkręcona na odpowiednią odległość śrubka. Wystarczyło nakręcić tam nakrętkę i było po kłopocie (spowodowało...
Zrobiłeś reset? Przyczyn może być wiele.Od nieszczelności w przewodach po uszkodzone ECU.Zacznij od resetu i samoadaptacji,jak nie przejdzie podłącz kompa sczytaj błędy i będziesz wiedział mniej więcej gdzie szukać. W tym silniku nie ma typowego ssania , a obrotami steruje ECU
Możesz go w jakimś stopniu wyliczyć z naciśnięcia pedału przyspieszenia ( na dźwigni pompy jest potencjometr) i obrotów silnika.
Dolot szczelny? Sprawdziłeś, jak wystrzał przetrwał przepływomierz, przepustnica i IACV? Skoro auto pracuje na benzynie, to pompa paliwowa pracuje, co w tym dziwnego? W fordach pompa przestaje pracować około 3 sekundy po włączeniu zapłonu, ale bez odpalania.
escort zetec obroty escort falują obroty wolne obroty escort
ploter wycinania ciśnienie układ chłodzenia astra czyszczenie przepustnicy
piaskownica windows lodówka haier a3fe742cmj
Pierścień na wale silnika indukcyjnego kosiarki Bosch, AL-KO, Makita – funkcje i rodzaje AutoMapa – brak wykrywania satelitów GPS na Android i PND: konfiguracja, AGPS, porty COM