Tam jest przekaźnik do rozrusznika w skrzynce bezpieczników.
50 idzie przez skrzynkę bezpieczników/przekaźników w której normą są zimne luty.
Zobacz czy dochodzi do rozrusznika?Jak nie to możliwe,że padł przekaźnik od rozrusznika.
no wlasnie tak mam porobione, tylko jak krece rozrusznikiem to tak jakby akumulator szybko padał, myslalem ze to moze sprawa przekaźnika, ale chyba aku jest juz ogolnie slabe.
Pompą steruje ECU poprzez przekaźnik.
Na wyjściu dodatkowego kanału pojawia sie -. Nie wiem jak jest w tym sterowniku bo może to być impuls masy, masa możebyć przez cały czas gdy przycisk w pilocie jest wciśnięty lub może to być - przez określony czs. Drugi kanał używa sie albo do otwierania klapy bagażnika, albo np. dod domykania szyb. Jeśli chodzi o funkcję savelock to jak rozumiem chodzi...
To wyprowadź sterowanie z pominięciem skrzynki, kabel czerwony z czarnym paskiem. Jest przekaźnik rozrusznika do immobilisera.
Nie rozumiem ,temat wielokrotnie poruszany i powód jeden czyli spadek napięcia na skrzynce bezpiecznikowej ,pomaga minięcie skrzynki lub zamontowanie przekaźnika.P Niby skąd ten spadek?? Przelutowałem całą skrzynkę bezpieczników. Pozatym co to za rozwiązanie polegające na dokładaniu przekaźników.
Załóż przekaźnik odciążający na tej złączce rozrusznika co jest na ścianie grodziowej, chodzi o tą wtyczką co ma dwa poiny i kabel cienki niebieski i grubszy czarny z czerwonym paskiem. Przekaźnik wstawiasz na tym grubszym, proste jak drut zbrojeniowy.
Witam ponownie, problem zarzegnany winny był przekaźnik. Dodano po 12 To ten przekaźnik odpowiedzialny za problem.
ale jaki? B+ tak, a sterowanie przez stacyjke, załóż przekaznik i powinno pomóc
Ewidentnie gdzieś uwalona masa. Prześledź, gdzie leci masowy przewód od przekaźnika. Dodano po 37 Ten prawy na rysunku.
Mam trzy kluczyki w tym jeden rozkodowany (chyba) w każdym razie jeśli próbuję nim odpalić to w 9 przypadkach na 10 po przekręceniu kluczyka dioda się zapali a potem miga i właśnie w tedy nie mogę odpalić furki. Jeśli u Ciebie po przekręceniu kluczyka dioda się zapala a potem gaśnie to podejrzewał bym coś innego, np. jakiś przekaźnik poprzez który immo...
Czy rozrusznik kręci? Czu po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać cyknięcie przekaźnika?
a możesz normalnie kręcić rozrusznikiem? bo jak nie to immo pieprzy wszystko
A silnikiem można obrócić-skoro rozrusznik nie może,to trzeba sprawdzić czy silnik nie zablokowany.
Stara sprawa, załóż przekaźnik odciązający stacyjkę, wszystko zrobisz na podszybiu (dwupinowa kostka z kablem od 50). Ja tak robię.
Wyjmowanie i wsadzanie kostek i przekaźników nie zawsze przebije warstwę izolującej śniedzi, a WD owszem.
W kwestii centralnego zamka przewody na schemacie alarmu (biały i czarny w kostce z wyjściami do centralnego zamka) które są podłaczone do masy zostaw w ogóle nie podłączone jeśli chodzi o blokadę zapłonu sprawdź czy przypadkiem +12V po stacyjce który podałeś na zółty przewód alarmu nie zanika w czasie rozruchu silnika, nie powinien zanikać szczególnie...
Witam wszystkich. Mam problem z moim escortem.Kilka dni temu ( rano ) nie chciał zapalić. Rozrusznik nie kręcił, nie było iskry i nie było słychać pompy. Cewka sprawdzona ok. Po zdjęciu plastiku z przekaźnika( skrzynka bezpieczników- w tym modelu ma kolor żółty) dotykając palcem blaszek rozrusznik kręcił ale ani iskry dalej nie było ani pompy nie było...
Słuchaj ja znam zasady działania wiem po co jest przekaźnik czy bezpiecznik chodzi o to że ford nie stosował bezpieczników dlatego trochę zdziwiło mnie że ten akurat ma.P
Proszę o rade. Niemożna odpalic silnika, rozrusznik kreci ale podczas tego krecenia słychac ze odzywa sie jakiś przekaznik, co to może byc?? akumulator jest ok. (ford escort clx) brak iskry, prawdopodobnie to moduł zapłonowy albo przekaźnik. Temat poprawiłem. Posty scaliłem. Temat uporządkowałem.
Akurat w szesnastkach połączenie alt-aku-rozrusznik jest zrobione solidnie, zas problem ma w obwodzie 50 rozusznika, i niejednokrotnie pisałem że pomaga montowanie przekaźnika odciążającego.
Moduł immo masz zintegrowany z ECC .W moim eskorcie problem z immo zakończył się po wymianie skrzynki bezpieczników .Dość awaryjna część w tym modelu.Zmostkowanie rozrusznika polega na wyjęciu przekaźnika od niego i włożeniu zwory ale niestety nie pamiętam który to był.
Zadna z porad, założyc przekaźnik odciążający na przewodzie czarnym z czerwonym pasmem, przewód ten idzie do cewki elektromagnesu. Zadne tuleki to nie są, nie opowiadać pierdoł.
no to wracamy do tematu. Dziś znów zaczął szwankować mój escort, i pojęcia nei mam dlaczego. cały rok było ok. na rozrusznik nie zapali, brak napięcia na kablach świec, rozrusznik kręci sprawnie, a na tzw. pych odpala od ręki. Ktoś kiedyś pisał o wmontowaniu przekaźnika do modułu zapł. czy ktoświe jak to zrobic , byłbym wdzięczny.
czy ktoś ma rozpiskę wtyczki pompy paliwa, objaw jest następujący po wyjeciu kluczyka ze stacyjki nadal są kierunkowskazy działa wentylator nadmuchu a po wyciągnięciu wtyczki pompy jest normalnie, przekaźnik zapłonu się normalnie wyłącz, potrzebuję tej rozpiski bo bardzo tam jest nagrzebane gołe przewody itd.
kostka stacyjki? A działała by cała reszta? jakby stacyjka nie przekazywała napiecia? chyaba raczej nie. dokładnie taki przypadek miałem rozrusznik kręcił deska ciemna jedyne co dyło to kontrolka od awaryjnych i kierunków
Witam mam forda escorta 1.4 benzyna + immo. Po przekręceniu kluczyka nie kręci rozrusznik, słychać tylko cyknięcie przekaźnika w skrzynce bezpieczników i odzywa się pompka paliwa. Zmierzyłem napięcie na + rozrusznika 12.6[V] i po załączeniu zapłonu na elektromagnesie rozrusznika 0[V]. Sprawdziłem jeszcze: - napięcia w kostce stacyjki we wszystkich pozycjach...
Właśnie wróciłem z sprawdzenia akumulatora i badania amperomierzem. Akumulator i wyniki są ok. Elektromagnez był wymieniony niecały rok temu. Więc nie sądzę by już się zepsuł. Dostałem informację aby sprawdzić przekaźniki i łączność między stacyjką a rozrusznikiem. Aha i nie wiem czy to coś wam Panowie rozjaśni trochę. Ale jak śrubokrętem złącze 2 klamry...
wydaje mi się że to nie jest kwestia uszkodzenia skrzynki bezpiecznikowej w której są oczywiście przekażniki od rozrusznika i od pompy, ponieważ led od immo. wogule nie świeci a jest ona sterowana bezpośrednio z komp. sterującego (który także steruje w/w przekaźnikami, jak również wtryskami), oznacza to, że komp. nie działa prawidłowo, być może brakuje...
Niestety nie udało mi się zmusić auta do niepalenia nagrzałem w nim że aż blacha się wyginała i nic sprawdzałem ten śmieszny immo ale on chyba jest zaszytyw komputerze i jeżeli coś z nieczytaniem kluczy wystąpi to dioda mruga szybkimi ruchami - tak było gdy połączyłem na krótko przekaźnik od rozrusznika zmostkowałem jak na razie ale koleś twierdzi że...
Sprawdź czy czasem alarm ci nie odcina rozrusznika. Jeśli nie masz alarmu to się upewnij, kiedyś przyszło mi zakładać alarm w aucie kolegi, twierdził że jest tam stary alarm który trzeba wyrzucić, a okazało się że są tam 2 stare alarmy! Jeden odcinał cewkę zapłonową a drugi rozrusznik. Bardzo byłem zdziwiony jak po zamontowaniu nowego, auto nie chciało...
To czego w ogóle nie odpala tylko na popych?? jak wszystko niby jest dobre. Czytałem że przyczyną może być rozrusznik lub lub kostka stacyjki, kostke sprawdzałem i wygląda na dobrą. Macie może jakieś pomysły??? Sprawdziłem też już skrzynkę z przekaźnikami i bezpiecznikami to co zastałem tam Tutaj widać zaśniedziałe ścieżki może one były tego przyczyną??...
Witam. Auto po postoju przestało reagować na przekręcenie klucza w pozycję rozruch. Po włączeniu zapłonu świecą się kontrolki oleju i ładowania oraz zapala się i gaśnie kont. świec. Dioda immo gaśnie. Rozrusznik na krótko działa. Przekaźnik od załączania rozruchu sprawny. Doszedłem, że do tego przekaźnika nie dochodzi masa przez przewód brązowo biały....
Układ który stosowałem składa się z trzech przekażników i diody wymaga jednak wpięcia się do przewodu ze stacyjki do rozrusznika /tz bendiksa/.Działa idealnie bo przy rozruchu światła są jeszcze zgaszone. Jako ciekawostkę podaję że kilka temu mimo stosowania takiego układu /potwierdzenie rzeczoznawcy PZMot/ przegrałem sprawę przed wtedy jeszcze Kolegium...
Nie tak. Kabel czerowny (b+) idzie któtko, bo do rozrusznika na jego górną śrubę. Kabel niebieski to (d+) kontrolka, idzie w wiązce pod akumulator - tam masz łączenie sprawdź to. Nie ma bezpiecznika, ani przekaźnika. Musisz mieć stały b+ oraz ciągłość kontrolki.
Rozrusznik kręci bezstresowo... akumulator jest OK. No właśnie ta cholerna skrzynka... w mądrej książce napisano, że za załaczanie świec odpowiada przekaźnik R 13.... tylko, że ja go nie mogę znaleźć.... książka twierdzi, że przekaźnik ma kolor brązowy... Marcin
Sprawdzanie pompy raczej nic nie da choć sprawdzić nie zaszkodzi. Skoro pali w lecie bez problemu to raczej nie tu leży przyczyna. Załóż rozrusznik od focusa TDDi (2.2KW) bo standardowy ma 1,4KW taki sam jak w 1.6D i 1.8D. Szybciej kręci tym samym przechodzony już silnik szybciej odpala. Trzeba też pamiętać o sposobie odpalania. Nie grzejąc świec zakręcić...
koledzy już dali dużo podpowiedzi a ja polecam ci jeszcze się wsłuchać czy załącza przekaźnik pompki paliwa tzn czy cyka włączasz zapłon i powinien cyknąć po ok 2 sek a dla pewności kręcisz chwilę rozrusznikiem i po wyłączeniu rozrusznika (nie wyłączasz zapłonu) po ok 2 sek powinieneś usłyszeć cyknięcie przekaźnika taka diagnoza pozwala stwierdzić czy...
Witam, auto mojej mamy co jakiś czas przestaje zapalać. Rozrusznik się kręci, słychać szum pompy przy przekręceniu kluczyka, ale silnik nie zapala. Mama dwa razy oddawała auto do warsztatu i dwa razy wymieniali jej pompę paliwa. To pomagało ale po kilku tygodniach znowu pojawiało się to samo. Myślę, że mechanicy szli po najmniejszej linii oporu. Za...
Witam, koledzy mam taki problem z moim Escortem. Dzisiaj sobie jechałem i nagle auto mi zgasło. Po przekręceniu kluczyka nie zapalają się żadne kontrolki na desce rozdzielczej, a rozrusznik kręci silnikiem ale nie zapala (brak iskry). W aucie działają jedynie światła pozycyjne, klakson i awaryjne i nic po za tym nie działa. Pompka w zbiorniku się nie...
Słychać "pstryknięcie", ale szczerze mówiąc, bardziej mi to wygląda na dźwięk przekaźnika - jest to dźwięk podobny do tego jaki słychać przy włączeniu kierunkowskazów (to moje pierwsze auto i nie mam zbyt dużego doświadczenia). Odnośnie tego: Słaby akumulator ale przy słabym akumulatorze nie zapalałbym go tak łatwo wczoraj, przedwczoraj itd. - i to...
Auto jak w tytule. Złamał się konektor (oczko) doprowadzający zasilanie do rozrusznika i zwarł przewód do masy na krótszą bądź dłuższą chwilę. Od tego momentu auto nie pali. Po włączeniu zapłonu i powrocie kluczyka do pozycji zerowej, część kontrolek na desce żarzy się. Nie działał rozrusznik, pompa, itp. To udało mi się uruchomić (na krótko podałem...
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mój Escort rzucił palenie :cry: W momencie przekręcenia kluczyka do pozycji "rozruch" jedynie przygasają lekko kontrolki, a rozrusznik milczy. Nie słychać nawet dźwięku załączania sprzęgiełka bendixu przez elektrowłącznik. Po prostu martwa cisza. A oto co mi się udało do tej pory ustalić w trakcie prób zdiagnozowania...
A suchaj, kręci, a nie chce zaskoczyć, czy rozrusznik się nie odzywa? Jeżeli kręci to sprawdź, czy na trzypinowej wtyczce cewki , na środkowym masz napięcie takie jak na aku, drugie-na skrzynce masz taki wysoki zielony przekaźnik, obok szarego i czerwonego, rozbierz go i zobacz czy nie ma tam zimnych lutów, to przekaźnik zasilania sterownika silnika....
Ford Escort 1.8D 1990r. Przy dużych mrozach nie odpala. Na lekkim mrozie ciężko zapala. Objaw na zimnym (temp poniżej 0st.): rozrusznik kręci normalnie (czyli dobrze), czasami wyrzuca bendix, strzela, dymi z wydechu. Po długim "wymęczeniu" jak już odpali bardzo drży i trzeba podtrzymywać pedałem gazu aż do pewnego momentu i potem jest już wszystko normalnie....
Witam, Posiadam Akumulator Bosch Silver S5 77Ah 780A Natomiast alternator Magnetii Marelli 70A Chciałbym się dowiedzieć ponieważ kwestie są sporne czy takie wyniki napięć akumulatora są prawidłowe czy coś się dzieje. Dodam, że od kilku dni jeździłem z urwanym kablem z alternatora do kontrolek i zgnitym kablem od ładowania pociągnąłem nowe. A oto wyniki:...
Jeżeli dopinasz się do oryginalnego zamka z forda, to musisz zastosować schemat z rys. 4, bo ford ma sterowanie plusami. Do wejścia zapłonowego podłączasz + 12 V, które pojawia sie po przekręceniu stacyjki (ale nie zanika w momencie włączenia rozrusznika), a do wejścia krańcowego podłączasz sygnał z wyłączników krańcowych w drzwiach (sterownik ma dodatkowe...
Witam, oto w czym problem, w czasie jazdy samochodem nagle zgasł i wszędzie zniknął prąd a jedyne co działało to światła awaryjne, rozrusznik i radio. Zaholowałem samochód do domu i zacząłem szukać problemu w oparciu o to forum... po dłuższym szperaniu przy kablach (zarówno pod maską jak i przy skrzynce bezpieczników) powróciło zasilanie ale nie działa...
Podłącz się przez diody przy stacyjce , z zanikającego + i rozrusznika Po przemysleniach stwierdzam ze takiue rozwiazanie nie da rezultatu, poniewaz stacyjka jest tak skonstruowana, ze najpierw wylacza zbedne odbiorniki (nasz znikajacy +) a potem dopiero zalacza rozrusznik.... bedzie pewien czas kiedy mimo diod na modul blokady nie pojdzie +12V, szybkie...
Witam wszystkich , mam problem z pewnym fordem escortem chyba z 80 roku (na oko) jest to diesel wolnossący i posiada w dolnym lewym rogu przełącznik prawo/lewo jeżeli przełącze na lewo to mruga jedna dioda na desce na czerwono , a jak przełacze na prawo to ona gaśnie i sie zaświeca pomarańczowa i grzanie świec poczym grzanie gaśnie a dioda świeci jeszcze...
sprawdz kabel + co idzie od akumulatora do rozrusznika i przekaznik moze cos pomoze pozdrawiam
tak pompa może pracować cały czas lecz poco w waszych konstrukcjach np. we wszystkich wywrotkach są montowane sprzęgła z powodu 1.praca pompy w stosunku od pracy silnika jest znikoma (podjazdy, przejazdy) w waszych konstrukcjach podobnie 2 z doświadczenia wiem że jazda na włączone pompie w ciężarówce najczęściej kończy się wymianom przekaźnika mocy...
Radziłbym jednak dać rozrusznik do sprawdzenia. Może jest problem z uzwojeniem podtrzymującym w elektromagnesie rozrusznika. Akumulator 120 Ah ma niemal taki sam prąd rozruchowy co akumulatory 6 V 165/195 Ah. Spadek napięcia do 9 V jest zjawiskiem normalnym. Szukałem przekaźników świec żarowych. Od Transa kiepska propozycja ze względu na brak zamienników...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Witam Mam problem ze znalezieniem usterki w samochodzie Ford Escort 1.4 MPI z 1994r silnik F4B. Samochód nie pali na 2 i 3 cylinder, nie ma na nich iskry. Przylutowałem całą skrzynkę przekaźnikowo-bezpiecznikowa. Zostały wymienione przewody WN i świece. Cewka zapłonowa. Podczas kręcenia rozrusznikiem na początku pojawia się iskra na czterech świecach...
witam mam ecorta z 95r z sielnikiem 1.8td i taki problem od jakiegos czasu po właczeniu zapłonu wywala mi 16sty bezbiecznik,a jak znów nie wywala to przekaznik rozrusznika nie dostaje napiecia na cewke... czy ktos moze mi pomóc zlokalizowac usterke...
Escorty zimą mają ogólnie problemy z zapalaniem, ale to nie jest wina BIO. Ludzie traktują te samochody przez pryzmat ich wartości rynkowej, która - nie ma się co oszukiwać - jest niska. A jak kto dba, tak ma. Kto będzie się starał sprawdzać na bieżąco czy świece są w porządku, czy przekaźnik zapodaje prąd odpowiednio długo, czy rozrusznik jest w dobrym...
Inną rzeczą, która mnie jeszcze zastanawia, to ta, że pompa paliwa zaczyna dopiero pracować od chwili kiedy chodzić zaczyna rozrusznik. Gdy przekręcę zapłon nie pracuje. Tak było przy starej pompie, tak też jest przy drugiej. Może to przekaźnik, ale komputer nie pokazuje błędu. Wspominam o tym ponieważ, tak jak napisałem na początku, rozruch zimnego...
Miałem podobny problem z immobilizerem w ford escort 1.6/16V. Wszystko działało opróć iskry w zapłonie i rozrusznika. Przyczyną był uszkodzony przekażnik sterowany z immobilizera który załącza zapłon do rozrusznika i cewki zapłonowej. Po usunięciu tej usterki immobilizera okazuje się że tylko 2 cylindry chodzą i są problemy ze stabilnością silnika....
.. jest to po prostu zabezpieczenie antykradzieżowe i antynapadowe ...... to urządonko jest włączone w obwód rozrusznika i pompy paliwa ...... jak nie dasz sygnału z pilota to obwody sa przerwane ..... to charakterystyczne "tyk""tyk" to jest załączanie tych obwodów przez przekazniki .... ..... kazdy elektryk powinien Ci je wymontować .....
W tych escortach padają kasety bezpiecznikowe.Są one zbudowane z płytki drukowanej złożonej na pół i zlulowanej dookoła kilkudziesięcioma kołkami(dwustronnie).I właśnie na tej płytce lubi wytapiac się cyna tyle,że po wewnętrznej stronie.Już robiłem kilka takich kaset.Pracochłonne ok.3 godz.Trzeba rozciąć kołki dookoła,wylutować pozostalości,otworzyć...
W Fordzie Escorcie z 1998 roku posiadam alarm, który piszczy gdy zapali się któraś z czerwonych kontrolek awaryjnych. Składa się on z małej syrenki podłączonej do masy, oraz do czerwonych kontrolek. Na obecną chwilę dźwięk włącza się po zaciągnięciu hamulca ręcznego, a także po włączeniu zapłonu. Żeby wyeliminować zbędne działanie alarmu przy zaciągniętym...
Witam, Jak w temacie. Od dłuższego czasu mam problemy z prawidłowym odpalaniem samochodu.Pozstanowiłem przejeździć pełny zbiornik benzynki. Zapalałem i gasiłem samochód cały czas na pozycji przełącznika LPG/Pb oczywiście w pozycji Pb. Właściwie cały czas nie było problemów z odpalaniem i było miło. Kiedy zostawiłem samochód przy pozycji przełącznika...
escort rozrusznik escort przekaźnik zewrzeć rozrusznik escort
podłączyć telewizor philips router odświeżania pamięci tworzyć instalka
winda towarowa zremb winda towarowa zremb
Schemat ideowy tempomatu Volkswagen Transporter T5 Frugal Impulse E14 - Błąd w urządzeniu