tak można zamontować zwykły zawór
Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
W tym silniku bylo stosowanych kilka pomp wtryskowych, dlatego mogę się mylić ale jeżeli ten drugi przewód dochodzi do elementu znajdującego się u dolu pompy po prawej stronie to dotyczy to regulatora podwyższobych obrotów na zimnym silniku.Przyczyną losowości rozruchu może być uszkodzenie zasilania świec żarowych,przekaźnik lub niepewny styk za nim...
Kolego moge ci podesłać jak chcesz adres gdzie jest cała książka naprawcza do tego auta. Bedziesz miał wszystko opisane! Pozdrawiam! Chłopie! To zrób to. Najlepiej prywatnie, bo już się koncert życzeń zaczyna. Sam sobie zgotowałeś los pandy - pan da i mnie! panda i mnie!... Ostrzegam również, że każdy następny post w wątku w stylu"ja też poproszę" nagrodzony...
Tak.Raz tylko widziałem jak w starym Kadecie przy zapalaniu pękł i się nic nie stało.W każdym innym przypadku była kolizja zaworów z tłokami.
Rozwarstwiony przewód elastyczny. Działa jak zawór jednokierunkowy. Wymień.
Dostałem dzisiaj odpowiedź od trzech krakowskich sklepów z częściami oryginalnymi, że koszt tego urządzonka to 630 - 670 złotych. 2 tygodnie czekania. Oczywiście przekracza to mój budżet. Postaram się jakoś dowiedzieć czy urządzenie jest sprawne czy nie - jeśli okaże się, że nie, to rozbiorę go (mimo, że jest ponoć nienaprawialne) i sprawdzę co tam...
no to może zawór odcinający paliwo robi zwarcie?
zawór zwrotny możesz założyć.. jeśli paliwo schodzi to przyczyną trudniejszego odpalania jest to na pewno.. może jedyną a może jedna z przyczyn..
Silnik monowtrysk, pod pokrywą filtra powietrza jest gumowy pomarańczowy zaworek (chyba do odpowietrzania skrzyni korbowej), pytanie moje: czy ten zaworek powinien być z czterech stron zawinięty do góry?? Wydaje mi się, że powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, a jak zawinięty to przepuszcza w obie. Proszę o komentarz czy należy go wymienić...
witaj kolego nie ma żadnej różnicy między wałkami zeteca a dohc tylko dlaczego wymieniasz jeden wałek może masz zawieszony jakiś zawór. co jest przyczyną tej wymiany
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
Faktycznie zrób sobie pomiar kompresji i próbe olejową na zawory.
Zawór w pompie,spróbuj odłączyć przewód z pompy z elektromagnesu.
Czy ktoś zaślepiał taki zawór w tym silniku?? Jak to najlepiej zrobić??
Jest zawór kodowy
Nie ma silnika krokowego,a jest zawór powietrza dodatkowego.
Drugi cylinder dyskwalifikuje silnik, chyba że podpiera zawory.
wyczysc zawór wolnych obrotów , jak nie pomoże to sprawdź tps(potencjometr przepustnicy) jeśli tps będzie ok to zmień zawór.
Sprawdź olej morze walnięta uszczelka pod głowina i idzie paliwo do oleju, ustaw zawory.
zawór dodatkowego powietrza.
Endura E. Zawory nie wyregulowane....
kolejna przyczyna to wypalone lub nieszczelne zawory w głowicy
Zmierz ciśnienie sprężania, może Ci się zawory nie domykają
przypadlościa silników 1.6 16v fordowskich z poczatku produkcji były problemy z głowicą (zacierajace sie zawory w prowadnicach) być może w tym problem ,cześćowo mogą o tym świadczyć strzały w wydech ( nie domykające zawory)
To nie czujnik a zawór dodatkowego powietrza .
Zawór stop w pompie.
Psiknij trochę plaka w dolot, a druga osoba niech spróbuje odpalić. Jeśli załapie, to problem jest z paliwem, jeśli nie, to rozrząd, zawory itd.
Prawdopodobnie zawór regulacyjny biegu jałowego
A uchylisz rombka tajemicy czy to CFI czy wiepolunkt?
Gdyby go zalewało to po przegazówce byłoby po sprawie,a nie po 2km sprawdź najpierw kopułkę i kompresję może być za mały luz na zaworach albo "wieszać sie" zawór.
Stary, szczerze? Ten grzmot będzie pracował nawet jak mu wyjmiesz PCM. On jest tam tylko do pracy zaworu EGR. Niejednokrotnie wywalałem tam wiązke silnika, na zawór odcinający paliwo ( po wymianie zaworu kodowego!) dawałem plus po stacyjce i wszystko działało jak dawniej.
Jaki to silnik? jaki rocznik auta? Mogły sie pokrzywić zawory (w najlepszym przypadku)
jak auto chodzilo na gazie proponuje sprawdzic zawory i gniazda zaworowe
To lepiej by osiagał licznikowe 160, mimo że nie było by adekwatne do rzeczywistej prdkości. Czujnik prędkości jazdy jest na skrzyni. To jest jeszcze jedna opcja, częsta w escortach-zabity katalizator, choć z drugiej strony te 1,3 nigdy nie były mistrzami osiągów, to tylko archaiczny OHV.. Zawory dobrze wyregulowane?
Silnik krokowy jest w tym silniku, przecież wymieniłem sprzedali by ci oporopowrotnik i też byś się sprzeczał ze takowy jest w aucie, skoro mówimy tobie, że nie ma, to nie ma, jest zawór
Witam, szukałem czegoś na ten temat, ale usterki jaką mam ja nie znalazłem wiec napisze. Otóż problem polega na tym ze ostatnio miałem remont silnika, ale instalacja gazowa "AG gaz" nie była ruszana, poza jej rozpięciem i od tego czasu gaz przestał mi działać. Objawami tego jest to ze po przekręceniu kluczyka na zapłon czy uruchomieniu silnika przełącznik...
Silnik 1.6 zetec benzyna bez gazu. Byla robiona glowica, zawory i szklanki. Nie pomoglo.
sprawdż zawór ciśnienia na listwie
sprawdź kompresję, w escortach tez często padają cewki zapłonowe, tylko wtedy zazwyczaj na 2 cylindrach równoległych. a w marei to miałem taki przypadek, że jedna krzywka nie dostawała smarowania i tak sie starła, ze nie otwieral się zawór!
A co masz z obudową nie tak?? Poprostu wymień termostat. http://samnaprawiam.com/poradniki-2508-w... MIałem kiedyś takie autko i mam do niego sentyment. W obudowie tej można zakleić jeszcze jeden kanał wodny od odpowietrzania ten z boku. Będzie autko szybciej się nagrzewać.
Tam nie ma silniczka krokowego, tylko jest zawór na dwóch przewodach.
Witam Zweryfikuj i ewentualnie wymień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej pozdrawiam
do tych postów dodam żeby jeszcze sprawdzić kompresję na cylindrach bo to też ma wpływ na taką pracę silnika jeśli są podpalone zawory lub gniazda zaworowe.
pewnie rozrząd tylko jak już była kolizja tłoki zawory to głowa do zrzucenia od nowa
zbyt duze cisnienie oleju podpiera zawory,zaworek w pompie odmawia posluszenstwa
Pierwszy tłok na GMP , ustawienie wałka rozrządu wskazujące na obydwa zawory zamknięte, suw pracy w tym momencie i będzie ok nawet bez znaków, lub przed zdjęciem ustal własne znaki, a jak nie wiesz to daj zarobić mechanikowi.
A jak wygląda ten zawór i gdzie go na pompie szukać?
A zawory kiedyś regulowałeś bo może przez nie kompresja ucieka?
Problem pojawia sie juz na wyłączonym ssaniu, gdy silnik nabierze juz normalną temperature pracy. Nie rozumie co masz na mysli przez 'zawór powietrza dodatkowego', ten escort to model na gaźniku i na ręcznym ssaniu.
Ja rozebrałem pompe i zmieniłem zawór na zwykły. ALe nikomu nie życze.
Z odpowietrzeniem skrzyni korbowej to bym uważał. Mój Escort też gaśnie na pierwszym skrzyżowaniu jak jest zimny, a po odpaleniu jest już OK. Na forum wyczytałem że za taki stan rzeczy odpowiada uszkodzony zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Ponieważ czyszczenie zaworu nic nie pomogło a gumki są w stanie idealnym kupiłem nowy zawór. Niestety silnik...
Pomożemy jeśli pewne rzeczy sprawdzisz. Pierwsza sprawa to przekaźnik załączający zasilanie na zawory. Podejrzewam, że albo wypalony albo już wylutowany.
Cześć megalamerki.Tam nie ma silnika krokowego a zawór powietrza dodatkowego. Narazie lamerki.
moczysz sznurek w oleju, wykręcasz świecę, tłoka dajesz w dół, przez otwór świecy wnizujesz sznurek ile się go da, tłoka podnosisz do góry, sznurek dociśnie zawory.
Jezu,ludzie zastanówcie się.W którym fordzie jest silnik krokowy?W żadnym. Tam jest zawór regulacji biegu jałowego.Zawór!
Nie chce mi się wierzyć, że posprawdzałeś zawory i kompresję. :) Stawiam na uszkodzony po kolizji zawór, biorąc pod uwagę Twoje wcześniejsze opisy.
powiedzcie mi czy zawór EGR ma wpływ na wolne obroty to znaczy od jakiegoś czasu mój ford escort zetec nie pracuje równo na wolnych obrotach nieraz zgaśnie czy zawór EGR jak się zepsuje może powodować takie objawy
Jest to zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Witam, zakupiłem pompę wtryskową lucas z forda escorta 1.8td i chciał bym uruchomić ją bez sterownika silnika pomijając jak się nie mylę korektor ( zawór który jest z tyłu pompy i wychodzą z niego trzy przewody). Jest to możliwe?
Da się sprawdzić ten zawór? Na gazie jest w miarę dobrze.
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
pasek jest caly i rozrzad jest dobrze ustawiny. pierwszy tlok jest w GMP a oba zawory sa zamkniete i nie ma kompresji.
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Ciśnienie nie jest złe jak na rok auta i pewnie duży przebieg. Do ideału tez mu brakuje :) Na początek to proponował bym zmierzyć luzy zaworowe. Będzie wiadomo czy zawory są podparte czy nie.
W tych silnikach nie ma silniczka krokowego. Tylko zawór na dwóch przewodach.
z moim escortem tez mam podobnie. ale mam zawór zwrotny. znajomy mechanik mówi mi że to paliwo się cofa. aku mam 71ah. a teraz dodatkowo że przewody są zapowietrzone. jak odczepił świece czy coś tam i uruchamiałem mówi że pluje powietrzem. jak odpowietrzyć układ? mechanik jest młody i może się do końca nie znać na rzeczy albo ciągnąć mnie na warsztat.
wyd. WKŁ Nie ma bardziej wprowadzających w błąd książek, jak książki wydawnictwa WKŁ. Krokowego tam nie ma i nigdy nie było, jest zawór biegu jałowego, zwykły elektromagnes.
NA WSZYSTKICH CYLINDRACH JEST ISKRA I ŚWIECE SĄ NOWE CIŚNIENIE JEST OK. Dodano po 1 MOŻĘ TO BYĆ JAKIŚ ZAWÓR LUB ELEKTROZAWÓR PODCIŚNIENIA????
miałem podobne objawy. Sprawdz kompresję, może byc wypalony któryś zawór. U mnie to uzdrowilo wszekie silnikowe sprawy
Samoregulatory, czy też kasowniki luzu zaworowego są? Jak tak, to: gorący olej = rzadszy olej = przepuszcające samoregulatory = nie otwarte do końca zawory = spadek mocy i stuki klawiatury. Problem nieelektryczny.
Zawory do szlifu, poszły tylko 3. Uszczelka, pasek, rolki, pompa wody. Wałek cały.
Pewnie zawór powietrza dodatkowego nie pracuje dostatecznie dobrze - przeczyszczenie pomaga. Pozdrawiam.
Jak masz gumkę to przelożysz. A wogóle to wywalić ten zawór kodowy i wstawic zwykły, na pompe Lucasa.
Jaki silnik? Z zapłonem iskrowym, czy zapłonem samoczynnym? Jeśli iskrowym, to zapewne wkładka stacyjki do wymiany. Jeśli ZS to zawór na przewodzie paliwowym. Napisz coś więcej!
To się nazywa zawór powitrza dodatkowego i nie patrz na błędny opis. To zwykły elektromagnes.
witam wszystkich zainteresowanych mam problem z autem a mianowicie nie odpale na mrozie.Fore escort 1.8 td 96r.co zrobiłem;ustawiłem zawory, wymieniłem świece żarowe,wymieniłem filtry,przemierzyłem ciśnienie tłoków i ciśnienie wtryskiwaczy wszystko jest ok założyłem zaworek zwrotny i auto nadal nie pali na mrozie .Teraz mam pytanie czy sprawdzenie ciśnienia...
W twoim przypadku pewnie rozrząd przeskoczył i zawory po krzywiło Nie piszesz ze coś dziwnie kręci ale szedł bym w tym kierunku Zmierz ciśnienie
zmierzyć cisnienie, masz na szynie zawór Schradera, wystarczy zwykły ciśnieniomierz do opon. Kopci na czarno?
Wymiana komputera nic nie da w tym przypadku. Zawór obejściowy wolnych obrotów, czujnik temperatury, czujnik przepustnicy itd.
Zawór wolnych obrotów, umyj go i powinno przejść. Jak nie pomoże wymień na nowy.
Ściągnij przewód gumowy dochodzący do pompy od turbo.Duży płaski ,z kapselkiem plastykowym.Jeżeli wycieknie paliwo,membrana w zaworze do wymiany.
wiem co to miałem taki przypadek przy Focusie to bedzie zawór EGR poprostu jest zepsuty nalezy go wymienić lub oddać do renowacji :)
Sprawdz te zawory. to tylko 3 śruby od filtra powietrza i 4 od pokrywy i będziesz wiedział gdzie szukać, mechanika czy elektryka.
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego sterującymi wolnymi obrotami.Możliwe że jest zabrudzony i się zacina.
Zawory regulowane na płytkach zawór ssący 0,35 mm a wydechowe 0,50 mm. Oprócz sprawdzenia pompy możesz pomyśleć o zmianie końcówek wtryskiwaczy
Oczywiście że zawór przestawiacza odpowiada za to,ale w pewnych granicach i tylko w czasie pracy silnika.
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
sonda nie dawala amplitudy... bezpiecznik! i sonda hula! przewody WN sprawdzone sa OK, brak przebicia, ale brak kompresji na 3 cylindrze, kompletnie! swiece suche, wiec nie wiem, pewnie rozrząd, moze któryś zawór. Co myslicie? dziekuje za zainteresowanie
Czyszczenie przepustnicy? pierwsze słyszę. Wiekowe auto wymaga wielu napraw i regulacji, zaczynając od gaźnika, poprzez zapłon, zawory i na tłokach nie kończąc. Idź do zaprzyjaźnionego mechanika i tam uzyskasz wyczerpujące odpowiedzi.
Witam. Możliwe, że za duże są luzy na zaworach.
Witam ten silnik to CVH LJF/LJE? 1.6 EFI to chyba ten 77kW czyli setka koników przerzucona a jeździ się jak by to była wypoczynkowa moc. Te silniki to jakieś dziwne są kolega też coś narzekał na ale nie wiem czy na popychacze czy zawory coś tam działał więc zapytam może coś Ci podpowie.
Czasami taki przewód hamulcowy giętki ,,puchnie" od wewnątrz i zachowuje się jak jednokierunkowy zawór zwrotny. Ale co dokładnie tam się grzeje ? Tarcza i zaciski, felga, opona ?
Przepraszam bo tutaj pracują dziwni moderatorzy. Ale jeśli to ma coś zmienić to ford nie ma krokowego tylko zawór pozycji biegu jałowego, nie wiem tylko co łatwiej skojarzyć ale luz.
Byłbym ostrożny ze zubożniem mieszanki- większ temp. spalania i można przypalić zawory lub i głowice a fordy mają je delikatne. Lepiej to zrobić na analizatorze spalin.
Nie mierzył bym oporów tylko odrazu go wymienił bo sądząc po objawach to czujniknie informuje kompa o zimnym silniku wskutek czego nie podaje większej dawki paliwa na rozruch a co do odpalania z samego gazu to zależy od sterownika jak masz zwykły to sprubój po włączeniu zapłonu przełączyć na benzynę i spowrotem na gaz powinny sie włączyć zawory gazowe...
Podaj choć pojemność silnika i czy były wyjmowane zawory, czy ktoś sprawdzał stan gniazd zaworowych? Samo sprawdzenie ciśnienia śprężania może dać fałszywy obraz ich stanu.. :roll:
To na 99% silnik krokowy(zawór bocznikowy) Koszt \:oryginał ok 300zł , podróba ok 90zł + wymiana (dwie śrubki M5 ) :)
zawór nowy ale podróbka , co do styków jutro szukam na razie wyglądają ok natomiast chyba dobrym tropem idziesz
na początek sprawdz czujnik temp silnika podający temperature do ECU,sonde lambda,masz inst gazową? mechaniczne-zawory,pasek,filtr powietrza... opisz jak samochód pracuje,odpala,kolor spalin:D
zawory andoria pogięte zawory toyota zawory
połączenie szeregowy grzałka pompa wspomagać renault laguna corsa drzwi
class zapowietrza dławik przypalony
Wysokie obroty silnika rowerowego po wciśnięciu sprzęgła - przyczyny i rozwiązania Clarion DB288RUSB - Polska instrukcja obsługi