W tym silniku bylo stosowanych kilka pomp wtryskowych, dlatego mogę się mylić ale jeżeli ten drugi przewód dochodzi do elementu znajdującego się u dolu pompy po prawej stronie to dotyczy to regulatora podwyższobych obrotów na zimnym silniku.Przyczyną losowości rozruchu może być uszkodzenie zasilania świec żarowych,przekaźnik lub niepewny styk za nim...
Tak.Raz tylko widziałem jak w starym Kadecie przy zapalaniu pękł i się nic nie stało.W każdym innym przypadku była kolizja zaworów z tłokami.
Czas zacząć. Bez wałków zawory są zamknięte więc wykręcasz świece, i mierzysz po kolei cylindry w ten sam sposób co z wałkami.
Pierwszy tłok na GMP , ustawienie wałka rozrządu wskazujące na obydwa zawory zamknięte, suw pracy w tym momencie i będzie ok nawet bez znaków, lub przed zdjęciem ustal własne znaki, a jak nie wiesz to daj zarobić mechanikowi.
Endura E. Zawory nie wyregulowane....
Wałek rozrządu do C-328 jest podobno inny, ale nie wiem czy to kwestia rozmiarów tulejek w bloku, kształtu i wymiaru krzywek, czy zmiany w mocowaniu koła rozrządu. Znajomy twierdzi że w C-330M był stosowany też inny wałek, bo remontował silnik (tłoki z płaskimi denkami) i gdy kupił wałek od C-330 to się okazało że były zupełnie inne krzywki. Chyba że...
kolejna przyczyna to wypalone lub nieszczelne zawory w głowicy
Zmierz ciśnienie sprężania, może Ci się zawory nie domykają
To lepiej by osiagał licznikowe 160, mimo że nie było by adekwatne do rzeczywistej prdkości. Czujnik prędkości jazdy jest na skrzyni. To jest jeszcze jedna opcja, częsta w escortach-zabity katalizator, choć z drugiej strony te 1,3 nigdy nie były mistrzami osiągów, to tylko archaiczny OHV.. Zawory dobrze wyregulowane?
Silnik 1.6 zetec benzyna bez gazu. Byla robiona glowica, zawory i szklanki. Nie pomoglo.
przypadlościa silników 1.6 16v fordowskich z poczatku produkcji były problemy z głowicą (zacierajace sie zawory w prowadnicach) być może w tym problem ,cześćowo mogą o tym świadczyć strzały w wydech ( nie domykające zawory)
Jaki to silnik? jaki rocznik auta? Mogły sie pokrzywić zawory (w najlepszym przypadku)
Psiknij trochę plaka w dolot, a druga osoba niech spróbuje odpalić. Jeśli załapie, to problem jest z paliwem, jeśli nie, to rozrząd, zawory itd.
jak auto chodzilo na gazie proponuje sprawdzic zawory i gniazda zaworowe
pewnie rozrząd tylko jak już była kolizja tłoki zawory to głowa do zrzucenia od nowa
A zawory kiedyś regulowałeś bo może przez nie kompresja ucieka?
do tych postów dodam żeby jeszcze sprawdzić kompresję na cylindrach bo to też ma wpływ na taką pracę silnika jeśli są podpalone zawory lub gniazda zaworowe.
Nie chce mi się wierzyć, że posprawdzałeś zawory i kompresję. :) Stawiam na uszkodzony po kolizji zawór, biorąc pod uwagę Twoje wcześniejsze opisy.
pasek jest caly i rozrzad jest dobrze ustawiny. pierwszy tlok jest w GMP a oba zawory sa zamkniete i nie ma kompresji.
Napisałem od czego bym zaczął. Jeżeli jesteś pewny że te zawory są podparte to sprawdź luzy i się wyjaśni.
Zawory do szlifu, poszły tylko 3. Uszczelka, pasek, rolki, pompa wody. Wałek cały.
Samoregulatory, czy też kasowniki luzu zaworowego są? Jak tak, to: gorący olej = rzadszy olej = przepuszcające samoregulatory = nie otwarte do końca zawory = spadek mocy i stuki klawiatury. Problem nieelektryczny.
W twoim przypadku pewnie rozrząd przeskoczył i zawory po krzywiło Nie piszesz ze coś dziwnie kręci ale szedł bym w tym kierunku Zmierz ciśnienie
Człowieku, widzę żeś totalny laik, zostaw tą robotę. Zawory się blokuje naoliwionym sznurkiem konopnym i to wcale nie żart.
Zawory regulowane na płytkach zawór ssący 0,35 mm a wydechowe 0,50 mm. Oprócz sprawdzenia pompy możesz pomyśleć o zmianie końcówek wtryskiwaczy
Nie masz co się obruszać , w podanych przez Ciebie modelach nie ma SILNIKA KROKOWEGO , nie wprowadzaj nowej terminologii. Są zawory reg. biegu jałowego. Silnik krokowy jest inaczej sterowany i trochę inaczej uzwojony.
Jeśli to taki sam silnik co fiesta, to proponuję zdjąć pokrywę dźwigni zaworów i kręcąc wałem sprawdzić czy wszystkie zawory otwierają się do końca. Jak się któryś z nich tylko uchyla to wałek rozrządu do wymiany.
Czyszczenie przepustnicy? pierwsze słyszę. Wiekowe auto wymaga wielu napraw i regulacji, zaczynając od gaźnika, poprzez zapłon, zawory i na tłokach nie kończąc. Idź do zaprzyjaźnionego mechanika i tam uzyskasz wyczerpujące odpowiedzi.
Byłbym ostrożny ze zubożniem mieszanki- większ temp. spalania i można przypalić zawory lub i głowice a fordy mają je delikatne. Lepiej to zrobić na analizatorze spalin.
To się kolega bardzo pomylił. Dzisiaj robiłem coś takiego w swoim. Są dwa typy immo w tym roczniku. 1. Immo w ECU i zawór kodowany w pompie, odbiornik przy stacyjce. 2. Immo w puszce, zawór kodowany w pompie i odbiornik przy stacyjce. W typie drugim puszka jest za schowkiem. Jak odkręci się zaczep drzwiczek schowka to tą puszkę widać. U mnie zaśniedziały...
No szukaj co dolot zatkało. Może właściciel schował w obudowie filtra flaszkę przed zoną? Jak masz kijowe teorie to co się dziwisz repliką. Czym się może dolot zatkać? Coś drobnego zaraz poleci na zawory ssące. A grube skąd by się wzieło? A wydech to całkiem możliwe.
Witam ten silnik to CVH LJF/LJE? 1.6 EFI to chyba ten 77kW czyli setka koników przerzucona a jeździ się jak by to była wypoczynkowa moc. Te silniki to jakieś dziwne są kolega też coś narzekał na ale nie wiem czy na popychacze czy zawory coś tam działał więc zapytam może coś Ci podpowie.
witam,ja tez miałem problem gsśniecia w 1.6 16v escorcie,wymieniłem duzo elementów. m.i.n. czujnik temp wtrysku i temp powietrza w dolocie,przewody zaplonowe,frezowałem gniazda i zawory w głowicy,wszystkie filtry,odpow.skrzyni korbowej,świece,i w końcu znalazłem przyczyne. cała wina lezała po stronie popychaczy hydraulicznych od zaworów,teraz nie mam...
olej na bagnecie jest na max i jest ok, nie jest zwazony. uszczelka raczej jakby poszla to zatarłbym silnik bo woda by sie dostała, a on jak jest zimny to odpala, ale przejade pare km i znów kontrolka, i stukanie dopóki nie zgaśnie. zawory fakt, dwa miały duze luzy na boki i do góry
Witam. Mam taki problem: escort 1.4 gaz, wymieniona przepustnica elektryczna od gazu na śrubę. Palił 20 na setkę. Pozkręcałem zawory tak żeby auto chodziło chociaż jest zmulone Samochód pali 10 litrów na 60 km a wcześniej zamykał się w 9 na setkę. Co może bvć przyczyną?? A druga sprawa ucieka mi dość znacznie płyn chłodniczy, głowica i uszczelka ok....
Nie mierzył bym oporów tylko odrazu go wymienił bo sądząc po objawach to czujniknie informuje kompa o zimnym silniku wskutek czego nie podaje większej dawki paliwa na rozruch a co do odpalania z samego gazu to zależy od sterownika jak masz zwykły to sprubój po włączeniu zapłonu przełączyć na benzynę i spowrotem na gaz powinny sie włączyć zawory gazowe...
Witam. Koledzy mam escorta cabrio z 98r. z silnikiem 1.6 8V z mechanicznym wtryskiem. Opłaci mi się remontować ten silnik bo już na mocy pada i zawory graja, czy może lepiej włożyć silnik 1.6 16V. Podejdzie taki silnik 16zaworowy pod skrzynie tą co mam i pod mocowania silnika?? Biorę pod uwagę że wiązki kabli i resztę elektryki też będę musiał zmieniać...
Witam. Wczoraj podczas n-tego uruchomienia auta nie załączyła się inst. LPG. Tzn. Po przekroczeniu 2000rpm dioda na przycisku przestaje migać. Pali się na stałe ale silnik gaśnie bo nie dostaje gazu (nie słychać otwarcia zaworów) Dziś zabrałem się za sprawdzenie. Werdykt - brak napięcia na elektrozaworach przy butli, filtrze i reduktorze. Wszystkie...
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
Nie wiem jak sie reguluje zawory w tym modelu, najlepiej podjechac do jakiegos warsztatu i poprosic o sprawdzenie luzow zaworowych nie jest to droga usluga, a przy jezdzie na gazie trzeba to robic co jakis czas, jezeli jest zle wyregulowana mieszanka gazu to temperatura spalanie gazu jest wyzsza jak bezyny i siadaja zawory ewentualnie wypalaja sie gniazda...
witam 10-11 litrów na 100 km to bardzo duzo polecam podłaczenie do serwisowego kompa bedzie wiadomo co go gryzie magnetyzer owszem ale nie w Twoim przypadku najpierw nalezy dokładnie sprawdzic silnik, zapłon, swiece, zawory (luz) itd itp. wyłacznik swiatla jest prawdopodobnie w zamku tylnej klapy ale nie jestem na 100%pewien polecam zabezpieczyc auto...
Witam!Z tego co pamiętam ,to w tych wężykach masz mieć podciśnienie które wytwarza waku pompa .Z waku pompa idzie wężyk podciśnieniowy do zawory ( czujnik ) który znajduje się na głowicy z tego czujnika potem idzie na pompę wtryskową i z pompy wtryskowej na turbo. Sprawdź na czujniku czy tam jest podciśnienie ,być może masz uszkodzony ten czujnik na...
Witam, uszczelka była wymieniona ponieważ woda dostawała się na 1 cylinder,głowica planowana. Ciśnienie sprawdzane- na wszystkich tłokach jest zbliżone zatem głowica jak i zawory sprawne. Kable sprawdzę jeszcze dzisiaj,ale wątpię żeby to było to, podczas demontażu głowicy były zdjęte, odłożone na bok, poza tym samochód wjechał do garażu normalnie, silnik...
Po perypetiach z tym silnikiem doszedłem do setna sprawy. Ale tu nastąpił ciąg zdarzeń ,które po kolei eliminowałem usuwając kolejne usterki. Całe to zamieszanie zrobił zawór ssący ,którego wypaliło mieszanka została cofnięta w kolektor ssący i nastąpił strzał ,który spowodował wypadnięcie przewodu z kolektora, w tym momencie było trudno utrzymać obroty...
jeżeli kiedykolwiek uruchamiałeś instalację gazową w samochodzie to wyjaśnij mi po co montowana jest klapa zapobiegająca cofaniu gazu??? Po to kolego szanowny, żeby eksplozja w kolektorze dolotowym nie rozsadziła filtra powietrza, dodatkowo z klapą antystrzałową w przypadku kolektorów plastikowych montuje się zawory odciążające. Ja już widziałem parę...
witam podłączam się do tematu, mam forda clx 1.8d z91r i od paru tygodni dzieje sie coś dziwnego. Samochód zaczął ciężko palić i jak już zapali to chodzi jakis 30 sek i powoli gasnie, tak jakby brakowało mu paliwa albo jakby się coś zacierało. Jest to bardzo dziwne bo jeszcze miesiąc temu silnik chodził jak zegarek. chodzi nierówno i telepie przy odpalaniu....
Witam. Mam problem z Fodem Eskortem 1995 1,8T. Miałem awarię wałka rozrządu pękł. Jak wiadomo głowica się rozleciała. Mam to auto 16lat i jak na razie nie miałem z nim żadnych problemów. Auto ma ciężkie życie, bo wykorzystuje je do prac ciężkich, ale jak już napisałem sprawowało się do tej pory. Dlatego postanowiłem je naprawić. Zdemontowałem głowicę,...
tak można zamontować zwykły zawór
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała...
Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
Kolego moge ci podesłać jak chcesz adres gdzie jest cała książka naprawcza do tego auta. Bedziesz miał wszystko opisane! Pozdrawiam! Chłopie! To zrób to. Najlepiej prywatnie, bo już się koncert życzeń zaczyna. Sam sobie zgotowałeś los pandy - pan da i mnie! panda i mnie!... Ostrzegam również, że każdy następny post w wątku w stylu"ja też poproszę" nagrodzony...
Rozwarstwiony przewód elastyczny. Działa jak zawór jednokierunkowy. Wymień.
no to może zawór odcinający paliwo robi zwarcie?
Ściągnij przewód gumowy dochodzący do pompy od turbo.Duży płaski ,z kapselkiem plastykowym.Jeżeli wycieknie paliwo,membrana w zaworze do wymiany.
Weź go normalnie podłącz do akumulatora i słuchaj czy się otwiera, a zastąpić go można jakimkolwiek z innego samochodu, tylko kwestia wtyczki, ewentualnego polutowania kabli
Witam, mam problem z escortem 1.6 16v zetec, problem polega na tym że nie wkręca sie powyżej 4k, odpala normalnie, ma moc ,przyspiesza na każdym biegu, tylko nie chce się wkręcić więcej niż 4k, dodam tylko że zawory dość głośno grają na zimnym silniku ale w tych silnikach to raczej normalne, proszę o jakieś sugestie co i jak sprawdzać.
zawór zwrotny możesz założyć.. jeśli paliwo schodzi to przyczyną trudniejszego odpalania jest to na pewno.. może jedyną a może jedna z przyczyn..
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
Zawór w pompie,spróbuj odłączyć przewód z pompy z elektromagnesu.
Troszke dziewne pytanie. Podstawą są: -reduktor -elektrozawór -zbiornik -wielozawór -zawór tankowania a dodatkiem komputer to chyba wszystko. PZDRAWIAM.
Silnik monowtrysk, pod pokrywą filtra powietrza jest gumowy pomarańczowy zaworek (chyba do odpowietrzania skrzyni korbowej), pytanie moje: czy ten zaworek powinien być z czterech stron zawinięty do góry?? Wydaje mi się, że powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, a jak zawinięty to przepuszcza w obie. Proszę o komentarz czy należy go wymienić...
Faktycznie zrób sobie pomiar kompresji i próbe olejową na zawory.
Drugi cylinder dyskwalifikuje silnik, chyba że podpiera zawory.
Witam. Możliwe, że za duże są luzy na zaworach.
Nie ma silnika krokowego,a jest zawór powietrza dodatkowego.
Czy ktoś zaślepiał taki zawór w tym silniku?? Jak to najlepiej zrobić??
Stary, szczerze? Ten grzmot będzie pracował nawet jak mu wyjmiesz PCM. On jest tam tylko do pracy zaworu EGR. Niejednokrotnie wywalałem tam wiązke silnika, na zawór odcinający paliwo ( po wymianie zaworu kodowego!) dawałem plus po stacyjce i wszystko działało jak dawniej.
Jest zawór kodowy
Wyreguluj na zaworach :|
wyczysc zawór wolnych obrotów , jak nie pomoże to sprawdź tps(potencjometr przepustnicy) jeśli tps będzie ok to zmień zawór.
zawór dodatkowego powietrza.
To nie czujnik a zawór dodatkowego powietrza .
Prawdopodobnie zawór regulacyjny biegu jałowego
Zawór stop w pompie.
A uchylisz rombka tajemicy czy to CFI czy wiepolunkt?
Witam, zakupiłem pompę wtryskową lucas z forda escorta 1.8td i chciał bym uruchomić ją bez sterownika silnika pomijając jak się nie mylę korektor ( zawór który jest z tyłu pompy i wychodzą z niego trzy przewody). Jest to możliwe?
Gdyby go zalewało to po przegazówce byłoby po sprawie,a nie po 2km sprawdź najpierw kopułkę i kompresję może być za mały luz na zaworach albo "wieszać sie" zawór.
sprawdź kompresję, w escortach tez często padają cewki zapłonowe, tylko wtedy zazwyczaj na 2 cylindrach równoległych. a w marei to miałem taki przypadek, że jedna krzywka nie dostawała smarowania i tak sie starła, ze nie otwieral się zawór!
zbyt duze cisnienie oleju podpiera zawory,zaworek w pompie odmawia posluszenstwa
sprawdż zawór ciśnienia na listwie
Witam Zweryfikuj i ewentualnie wymień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej pozdrawiam
Tam nie ma silniczka krokowego, tylko jest zawór na dwóch przewodach.
Z odpowietrzeniem skrzyni korbowej to bym uważał. Mój Escort też gaśnie na pierwszym skrzyżowaniu jak jest zimny, a po odpaleniu jest już OK. Na forum wyczytałem że za taki stan rzeczy odpowiada uszkodzony zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Ponieważ czyszczenie zaworu nic nie pomogło a gumki są w stanie idealnym kupiłem nowy zawór. Niestety silnik...
A co masz z obudową nie tak?? Poprostu wymień termostat. http://samnaprawiam.com/poradniki-2508-w... MIałem kiedyś takie autko i mam do niego sentyment. W obudowie tej można zakleić jeszcze jeden kanał wodny od odpowietrzania ten z boku. Będzie autko szybciej się nagrzewać.
Cześć megalamerki.Tam nie ma silnika krokowego a zawór powietrza dodatkowego. Narazie lamerki.
Silnik krokowy jest w tym silniku, przecież wymieniłem sprzedali by ci oporopowrotnik i też byś się sprzeczał ze takowy jest w aucie, skoro mówimy tobie, że nie ma, to nie ma, jest zawór
Problem pojawia sie juz na wyłączonym ssaniu, gdy silnik nabierze juz normalną temperature pracy. Nie rozumie co masz na mysli przez 'zawór powietrza dodatkowego', ten escort to model na gaźniku i na ręcznym ssaniu.
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
A jak wygląda ten zawór i gdzie go na pompie szukać?
powiedzcie mi czy zawór EGR ma wpływ na wolne obroty to znaczy od jakiegoś czasu mój ford escort zetec nie pracuje równo na wolnych obrotach nieraz zgaśnie czy zawór EGR jak się zepsuje może powodować takie objawy
Da się sprawdzić ten zawór? Na gazie jest w miarę dobrze.
Jest to zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
Witam, szukałem czegoś na ten temat, ale usterki jaką mam ja nie znalazłem wiec napisze. Otóż problem polega na tym ze ostatnio miałem remont silnika, ale instalacja gazowa "AG gaz" nie była ruszana, poza jej rozpięciem i od tego czasu gaz przestał mi działać. Objawami tego jest to ze po przekręceniu kluczyka na zapłon czy uruchomieniu silnika przełącznik...
Nie przyglądałem się filtrowi, nie wiem też ile jest zrobione na tym reduktorze bo nie ja zakładałem gaz. Znalazłem przyczynę usterki, uszkodzona była cewka na takim zaworze przy reduktorze.
Jezu,ludzie zastanówcie się.W którym fordzie jest silnik krokowy?W żadnym. Tam jest zawór regulacji biegu jałowego.Zawór!
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
miałem podobne objawy. Sprawdz kompresję, może byc wypalony któryś zawór. U mnie to uzdrowilo wszekie silnikowe sprawy
W tych silnikach nie ma silniczka krokowego. Tylko zawór na dwóch przewodach.
Czy możesz opisać jak czyściłeś zaworek zwrotny w tej gruszcze plastykowej , jak jest on montowany na gorąco i z zewnątrz nie ma do niego dostępu? Czyściłeś chyba zawór dodatkowego powietrza!
Jazda na zbyt ubogiej mieszance powoduje wyższą temp. spalania a w rezultacie można sobie flaczki popalić(zawory itd.)
hyundai zawory fabia zawory zawory jelcz
grzałka ceramiczny funkcja nagrywa instrukcja testera elementów
Audi A8 D4: Funkcje przewodów zamka klapy bagażnika Kolory przewodów otwierania klapy Audi A8 D4