Zawór w ciągniku.
Zawór masz zacięty.
Jak się zawieszają? W czasie prasy silnika tłukło by niesamowicie o denko tłoka i długo by to nie wytrzymało. Skąd przypuszczenie że to zawory?
nie musisz nic znaczyć na bloku silnika ,jeśli masz zdiętą pokrywę zaworów to pierwszy cylinder ustawiasz jak masz mijanie sie zaworów na 4 -tym cylindrze--czyli koniec wydechu początęk ssania jeśli ustawiasz na drugim cylindrze to mijankę musisz mieć na 3-cim cylindrze i odwrotnie jak na 4-tym ustawiasz to mijanka na pierwszym jak na trzecim to mijanka...
Witam. M am problem z układem pneumatycznym powietrza w traktorze Zetor Major. Zawór spustowy powietrza, cały czas się odzywa. Po odpaleniu jest cisza, ale jak tylko dobije powietrze,m to zaczyna wypuszczać powietrze co sekunda lub dwie. Wczesniej tak nie było. Po odpaleniu ciągnik dobił powietrze, zawór się odezwał i była cisza. Może...
z jaka sila trzeba dokrecic glowice i zawór sący i wydechowy zetor 7711
W tej przystawce to nie jest zawór zwrotny, a zawór przelewowy. Nie pokazałeś więcej zdjęć nowego a na tych co zrobione to nie widać tego zaworu.
Zbyt niskie ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, dodatkowo może być któryś niesprawny (końcówka do wymiany). Przejrzeć ponadto by wypadało - wyregulować zawory itd.
Stal podobno od wiosny, powiedział że pompa się zatarla, pompa podaje bardzo dobrze, z tego co patrzyłem jeden zawór wypalony,
bo już ręce mi opadają. Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie.
Witam, po remoncie silnika ustawiłem zawory w Zetorze 7211 na 0,25. GMP znalazłem poprzez wykręcony wtryskiwacz. Zetor jak trochę popracuje to chciałbym sprawdzić luzy zaworowe czy się coś zmieniło. Chciałbym się dowiedzieć jak znaleźć górny martwy punkt bez wykręcania wtryskiwaczy? Są jakieś znaki gdzie mogę to ustawić?
Tak jest zawór w przyczepie
Jeśli pompa okaże się do wymiany to możesz założyć od Zetora (szczegółów ani modelu nie pamiętam bo robił to mechanik), ale warto było. Zawór też wymienił i wyregulował do nowej pompy. Jest duża różnica w szybkości podnoszenia i udźwigu. Bardzo to usprawnia prace.
Szacun dla #zetor 1!
Tak są zawory zwrotne.
To już Ty musisz zdecydować czy czujesz się na siłach by to rozebrać,jeżeli zawór jest rozbieralny.
Nie pamiętam jakiej średnicy są kanały w głowicach od zetora. Bo skoro zależy Ci tak na tych większych zaworach to można by było przerobić głowice od C-360. Wstawić im zawory gniazda i prowadnice od zetora.
Jeśli jest tam zawór ciśnieniowy, to trzeba sprawdzić czy ciśnienie w układzie jest właściwe. Bez obciążenia do działania wystarczy niewielkie, pod obciążeniem zawór otwiera się zbyt wcześnie i siłownik nie podnosi do końca. Mogą być inne przyczyny niskiego ciśnienia. Mechaniczne ograniczenie ruchu już jest wykluczone.
Witam. Sprawdź zawór zwrotny.
Witam tak jak pisałem wcześniej zmieniłem ten oring 18/22,który znajduje się na zaworze suwaka i jest ok. Kreci się w oby dwie strony lekko, ale znowu ucieka olej, już nie wiem o co chodzi. Uszczelnienia są wymienione na nowe ,jak założę ciut grubszy oring to olej się nie leje ale zacina się zawór
Jeśli chodzi Ci o to o czym ja myślę to nad każdą sekcją masz oddzielny zawór który utrzymuje ciśnienie na przewodzie. Później jedynie to z tyłu pompy na śrubie zaworek zwrotny. Żadnego innego nie kojarzę.
Śruby 3 i 4 dotyczą korekty regulatora obrotów. 2 nie jestem pewien na 100 procent , nie chcę strzelać. Co do palenia przy nizszej temp-Niektórzy twierdzą że maksymalne położenie dźwigni gazu powoduje zwiększenie dawki rozruchowej. Ja posiadam osobiście 7745 i z paleniem nigdy nie mam problemu, dźwignia ustawiona na okolo 1000 obr/min.Pali na tzw. strzał....
Panowie. Nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetorze. Wydaje mi się, że dobrze ustawiłem. Robiłem wszystko po kolei, czyli kolejność 1342 i kiedy zawór ssący był na samej górze to regulowałem z przerwą 0.25mm. Dodam, że na 3 cylindrze zawór ssący nie miał żadnego luzu. Teraz kiedy traktor jest rozgrzany to na jałowych...
Opis systemu smarowania masz tutaj <https://retrotraktor.pl/problemy-ukl... olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego...
w kabinie zamontuj zawór 3 drożny z jednego szybkozłącza połącz zawór wężem i od zaworu 2 węże i wyprowadż za kabine i zamontuj szybkozłącza przekierunkuiesz olej na obrót pługa i na chwytak troche utrudnione ale skuteczne
Coś kolega bajki opowiada - remont pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, głowic i cylindrów po 1600mth ? Pompy w tych ciągnikach przeżywają 10 - 15 tys mth, przebiegi międzynaprawcze też sięgają 10 tys mth, co z tym traktorem ? Tym bardziej że gniazda zaworów wymagające obróbki świadczą o dużym "styraniu" silnika, trzeba było wymienić i zawory i prowadnice.
Przestawiamy dźwignię złączy hydraulicznych i blokujemy swobodny przelew w tych rozdzielaczach tylko tak można i wtedy mamy olej na dodatkowe rozdzielacze (nie ma konieczności ciągłego podpinania szybkozłączy). W takim przypadku należy zastosować dodatkowy zawór odcinający przed trójnikiem wtedy jeśli chcemy używać oryginalnego rozdzielacza to zamykamy...
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Albo zawory albo poszla uszczelka pod glowicą. Czym to mierzyles? Masz specjalny przyrząd do mierzenia ciśnienia w cylindrach? 20 bar to silnik do kapitalnego remontu. Zdejm głowice i zobacz. Zobacz wczesniej luzy na zaworach.
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Masz pewnie zawór przelewowy dokręcony na chama, żeby maksymalny udźwig tur-a mieć. Innej przyczyny nie ma. Jaki to Zetor?
W ursusie c4011 robiliśmy też taką przeróbke, trzeba było dodatkowo zamontować zawór przelewowy przy pompie oleju który był w zestawie ( w c4011 oryginalnie są dwa filtry i zawór jest w podstawie filtrów ) może w zetorze jest podobnie. Jakie miałeś ciśnienie przed zmianą?
Witam mam pytanie czy jak wykrece wkład filtra podnośnika tego przy pompie hydraulicznej to czy muszę spuszczać olej ze skrzyni czy jak go wykrece to olej nie będzie uciekał? Jeżeli zawór się nie zatnie olej nie będzie leciał.
Ech. Człowieku, poco podnosić ciśnienie. Zawory o których piszesz ograniczają tylko MAKSYMALNE cisnienie. I tylko wtedy działają. Na wolnych obrotach zawsze będą zamknięte. No chyba że odpalisz silnik przy wielkim mrozie, i wtedy zawór słychać nawet na wolnych obrotach. Pisałem ci, że mi zdażyło się takie coś-- po złożeniu i chili pracy spadło ciśnienie....
Nie dostaniesz oryginalnych tulei i tłoków do ostrówka, zamontuj te od c360 lub rozwierć(honuj) blok i wstaw tuleje z zetora 72xx, 77xx, będzie mocniejszy, w ostrówku jeszcze po za tym montowane były sekcje w pompie wtryskowej o większej powierzchni, dzięki czemu można uzyskać wyższy wydatek pompy wtryskowej, wieksze spalanie i wyższą moc. Te sekcje...
Osobiście miałem zetora 6245, a wcześniej ursusa c-360 (zwykłego). Jeśli chodzi o ergonomię, jakość wykonania i codzienne użytkowanie to tych traktorów nie można porównywać. Zetor bije ursusa na głowę. Wbrew wielu opiniom spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Ceny części rzeczywiście są droższe niż w przypadku ursusa ale za to nie wymieniamy...
Sprawdz czy odpowiada to połozeniu któregoś tłoka w górnym położeniu. Możliwe że coś wpadło do silnika i wbiło się do tłoka lub z jakiegoś powodu tłok wali o zawór ale to sprawdzisz bez problemu.
Witam jestem użytkownikiem zetora 7211.Mam problem z ogrzewaniem kabiny,pozakładałem nowe węże,zalałem płynem.Nie ma obiegu płynu mimo to,że zawór przy nagrzewnicach jest otwarty.Płyn wcale nie dochodzi do góry kabiny.Co może być przyczyną :?:
w 360 nie masz żadnych blokad rozrządu jedynie znaki jeśli masz przykręcone kolo zamachowe dobrze to na nim powinieneś mieć znaki dwa nacięcia oznaczające początek wtrysku i OT oznaczające GMP wszystko ustawiasz do nacięcia na skrzyni, ustawiasz pierwszy cylinder w pracy czyli GMP na dźwigienkach powinieneś mieć luz cofasz troszkę kolo zamachowe tak...
Muszę wyregulować luz na zaworach w starym zetorze , pamięta ktoś jaki luz ustawić na zaworach ssących a jaki jaki na wydechowych ? Będę wdzięczny za pomoc.:D
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy głowice od Zetor-a 7211 będą pasować na tuleje 95mm taka jak w c360. Jeśli ktoś ma dostęp do tych części zależy mi na przyłożeniu głowicy z zaworami od 7211 do tulei od c360. Czy zawory nie będą się otwierać na kołnierzu tulei? proszę o szybkie odpowiedzi.
Postępowanie jest proste jak konstrukcja cepa. Na przewód podnoszenia za rozdzielaczem zakładasz zawór. Podnosisz ładowacz (tak ładowacz, bo to nie jest żaden tur), zamykasz zawór i zostawiasz do drugiego dnia. W zależności od reakcji ładowacza dowiesz się co jest przyczyną opadania. W sumie metod diagnostyki jest kilka.
BełkotGPT... Rozumiem że zawór do jednoobwodowego układu hamulców pneumatycznych przyczepy? Jak zwykle problemem w pneumatyce jest korozja wywołana sprężonym powietrzem z wilgocią — zżera sprężyny stalowe i niszczy powierzchnie aluminiowe (gładzie po których przesuwają się tłoki gumowe). Do sprawdzenia uszczelka zamykająca dopływ powietrza do przyczepy....
Przeprowadzony został remont ztr. wymienione zestawy naprawcze panewki, pod zawór na pompie oleju położona jest podkładka, ponieważ mechanik ocenił, że pompa jest jeszcze dobra zawory dobre, zawór na bąku wymieniony. Ciśnienie na zimnym silniku miało 3bary jednak z biegiem czasy gdy silnik się rozgrzewał spadało stopniowy, aż spadło do 0 ;/ co może...
Te rurki pękały na zgięciu ? Tak mi się wydawało, że może być lekko przetarta. Czy takie ciśnienie zostawić ? Olej oczywiście jest. Jeszcze słyszałem, że da się gdzieś na rozdzielaczu podkręcić czy to prawda ? Trzeba było wymienić albo podgrzać palnikiem i by pokazało, można twardym lutem pospawać. Zawór na hydraulice jest przy pompie. Nie podkręcaj...
Maksymalnie go wcisnąć? Dodano po 2 I mam jeszcze pytanie odnośnie wspomagania... Jak się rozgrzeje to ciężko chodzi i zastanawiam się czy to wina pompy czy może zawór który jest na zbiorniku puszcza olej do zbiornika zamiast na serwomechanizm
Wymieniłem glowiczke oraz zawór hamulcowy. Teraz pompuje powietrze tylko dalej jak podępne przyczepę to nic a w ciągniki jest napompowane.Co moze być jeszcze?
Silnik jest wylatany i tyle. Remont kapitalny załatwi wszystko. Na pompie nie ustawia się ciśnienia, tylko we wtryskiwaczach-trzeba mieć przyżąd. Jednak trzeba sprawdzić wszystko: zawory, sprężanie, wtryskiwacze, kąt ustawienia zapłonu- pompę też, także możliość zapowietrzania. Zyją jeszcze mechanicy, którzy sobie latwo z tym poradzą.
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Wymień na sprawny, albo daj do zregenerowania rozdzielacz. Wydatek pompy "przeciska się" przez nieszczelny zawór sterujący i wywiera parcie na zespół dźwigni sterujących. Dlatego, gdy ręcznie przeciwstawiasz się powstałej w ten sposób sile, wszystko wydaje się być w porządku!
Niepoważni jesteście... spróbuj uzyskać więcej w zimie jak 28 w zetorze 72xx, a te 22 też w normie, to pewnie błąd pomiaru, nie przejmuj się nim. Rozbierałeś może rozrząd? dobrze ustawiłeś początek wtrysku i rozrząd jeżeli go rozbierałeś? Biały dym oprócz pompy i wtryskiwaczy co masz zrobione, powoduje jeszcze źle ustawiony rozrząd, początek wtrysku...
Problem rozwiązany. Rozrząd był złożony prawidłowo. Całą winę w tej sytuacji ponosi odprężnik. Jak się pociągnie za dźwignię odprężnika to otwarte są zawory ssące. Z tego wniosek że poprzednie zawory musiałby być osadzone głębiej w głowicach co przy ich otwarciu nie powodowało stykania się z tłokami.poradziłem sobie w ten sposób, że usunąłem dźwignię...
Najprostszy sposób to :wyjście gorącej wody z kolektora wodnego do nagrzewnicy i powrót z nagrzewnicy do węża dolnego z chłodnicy a pompę wodną.Przydał by się jakiś zawór ale tylko po to abyś mógł zamknąć obwód do nagrzewnicy co byś się latem nie ugotował.
To może być wszystko. Olej, pompa, rozdzielacz, tłoczysko, zawory bezpieczeństwa. Można niektóre rzeczy wykluczyć sprawdzając czy po rozgrzaniu oleju podnosi dobrze hydraulika zewnętrzna. Jeśli tak to można założyć że pompa jest dobra i zawór bezpieczeństwa na pompie. To że słabiej podnosi gdy olej jest cieplejszy i rzadszy to objaw wycieku i żadne...
Witam, problem dotyczy ciagnika lesnego lkt 80, silnik zetor 80. Ciągnik nagle stracił kompresje i zaczął pchać ją w skrzynie korbową. Po rozkręceniu okazało się że na tłokach są poodbijane zawory, najbardziej na pierwszym(wydechowy i ssacy), niestety tłok pękł. Na pozostałych zawory sa także poodbijane, z tym że na ostatnim jest to najmniej widoczne....
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Proponuję założyć /o ile jest dostępna do tego modelu / uszczelkę składaną metalową taką jak np.w silnikach cat lub jcb np. firmy Locter towar sprawdzony wielokrotnie-sklepy znajdziesz w google. Natomiast tłoki nie powinny wystawać ponad płaszczyznę bloku więcej niż 0,15 mm gdy wystają więcej zmienia się stopień sprężania oraz pojemność komory spalania...
Dla jasności ta śruba to króciec dociskowy pod nim znajduje sie podkładka (uszczelka) a jeszce niżej zawór tłoczący, bartosz789 wiedzial co mówi . A twój sąsiad to lepiej niech sanki naprawia :)
witam. stawiam na 100% zawiesił się zawór przepływu oleju pod siedzeniem kierowcy wieczorem zjazd do domku i było ok a rano podnośnik nie podnosi :D mój zts 12245
Witam, Napisał byś chociaż jaki to typ Zetora... Wiele sie w życiu uczymy ale proroctwa to chyba nie. Generalnie są dwa powody,, trzeszczenia,,: -zawór nadcisnienia-wykrecił sie,pękła sprężyna. Szalejący przez niego olej tak chałasuje. -powietrze w rurkach,potrafi nawet ,,trzeszczec ,,metalicznie,, i to tak że nigdy byś się nie spodziewał.Powód-za mało...
80 zeta za remont głowicy? To oni ją chyba tylko szmatą wycierają. Pięć lat temu regeneracja jednej głowicy; nowe zawory, nowe prowadnice, nowe gniazda zaworów, planowanie, sprawdzanie szczelności kosztowało 110 plus 14 zł za dwa zawory. Do ursusa JUŻ nie ma dobrych części. Myślę że nie jeden się ze mną zgodzi. A do zetora też jest różnie. Mieszkam...
Cylinderek założyłem wczoraj nowy i odpowietrzyłem cały układ, Lewe koło jest ok ok, a prawe po zwolnieniu pedału cylinderek jest rozwarty i powoduje blokowanie prawego koła. Jak poluzuję troszkę odpowietrznik i wypłynie trochę płynu , popychacz wraca do pozycji " O: o koło nie blokuje. Wygląda ,że gdzieś jest blokowany powrót płynu z cylinderka po...
Nie ma takiej możliwości, pompa wspomagania jest wysoko, napędzana zębatką od pompy wtryskowej. Olej w tamtych okolicach tylko smaruje koła zębate- rozbryzgowo. To raczej olej z układu wspomagania dostawał by się do silnika przez uszkodzony zimering na wałku pompy wspomagania. Może masz uszkodzony zawór bezpieczeństwa na wyjściu z pompy wspomagania...
Zbiornik jest faktycznie z lekka mały dla przykładu w mtz-cie ma 9 l a w zetorze przynajmniej 4. Obroty dla tej pompy są w normie. Ciekawe czy coś nie powoduje nadmiernego wzrostu ciśnienia. Orbitrol orsta np. w forszaju ma zewnętrzny zawór przelewowy. Druga sprawa poza grzaniem oleju co masz na myśli mówiąc nie można normalnie sterować? I jakiej średnicy...
Z tego co kojarzę (informacje są w serwisówkach) to rozdzielacz wspomagania reguluje się podkładkami dystansowymi. Może po tej regeneracji coś zostało źle wyregulowane. Ja bym wolał mieć swoją oryginalną część po regeneracji, a nie oddawać swoje i brać czyjeś. Konstrukcja układu kierowniczego działa na tej zasadzie, że wąs połączony bezpośrednio z kolumną...
Zawory sprawdzane i wyregulowane stan oleju jest Dziś z kuzynem mechanikiem osobowych aut trochę grzebaliśmy i on stwierdził , że to będzie win a regulatora obrotów w pompie ale on jest nowy i pompiarz mi nic z tym nie zrobi i nie wiem czy może być jeszcze inny powód?
Najbardziej prawdopodobna usterka to uszkodzona uszczelka na tłoku w cylindrze, jest tam pierścień metalowy i gumowy kołnierzowy. Jeśli porysowana tuleja to on się zniszczył. Można przeszlifować tuleje papierem ściernym (robiąc tzw. honownicę z okrągłego klocka drewna). Może być problem w rozdzielaczu, nie wiem czy ta kulka była tylko zatrzaskiem czy...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
Na poczatek napiszę że nie znam schematu i nie widziałem na oczy jak ma rozwiązaną hydraulikę Twój traktor ale postaram Ci pomóc tak jak potrafię najlepiej. Mam duzo do czynienia z hydraulika siłową i mam Zetora 5211. Napiszą Ci jak to ja mam podłączone do mojego tura. Zasilanie do rozdzielacza P mam podpiete do złącza do którego podpinam np. kiper...
Zawory z instalacji gazowej trzeba 2;) Są na 12V i działają jak to zawory puszcza albo nie puszcza;) jeden do "napuszczania" powietrza 2 do wypuszczania. A co do zaworów z ciężarówek to na złomach też tego pełno ale to na 24V raczej. Przy starych naczepach od ABS są np:] Malutkie;) tylko jednak mało spotykane a w tatrach, starach są wielkie... A w ciągnikach...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
musisz określić skąd dochodzą stuki a nie od razu zdejmować głowicę, stukać przy obrotach może bardzo wiele elementów, panewka, tłok na sworzniu, nawet zawór w głowicy się przycierać, pompa paliwowa moim zdaniem mało prawdopodobne, ewentualnie w skrzyni pośredniej pompka wspomagająca podnośnik o ile jest (a dokładniej jej napęd ) przyczyn może być wiele....
Sprawdź zawór ciśnieniowy na pompie wtryskowej mógł się zawiesić i nie ma ciśnienia na zasilaniu pompy .Szukaj przyczyny w zasilaniu paliwem ( dopływem do poszczególnych elementów od zbiornika ) a wyjmowanie pompy zostaw na koniec ;)
To że po opuszczeniu podnosi to normalne. Przy opadaniu w rozdzielaczu przesuwa się suwak za pośrednictwem dzwigni i podnosi z powrotem do położenia wybranego przez dzwignię. A powodem opadania jest wyciek oleju na odcinku rozdzielacz-tłoczysko. Tłok robiłeś, sprawdz zawór bezpieczeństwa na tłoczysku bo iglica lubi być wypłukana i gubi olej z siłownika....
Koło nie trzyma, założyłem zegar na pompkę na wolnych ma ponad 11bar a na wysokich ok ponad 12bar i chyba zawór odpuszcza bo jak dam gazu to do 13 na chwilę dochodzi i delikatnie spada, z tego co wyczytałem to poniżej 8 to pompka pada, spróbuję na żółwia przestawić i zobaczę jak się zachowuje, bo to cały czas na zającu sprawdzałem, hamulec- śrubę wykręcałem...
No i nadal trzeba liczyć koszt nowej pompy, która jak na swoją wydajność jest bardzo droga, a do tego awaryjna. Te pompy nie są wcale awaryjne, przy sprawnym układzie chodzą latami w ciągnikach. Awaryjne to się stają jak ktoś zakłada lub podkręca zawór bezpieczństwa na 180 bar albo czasami więcej... Chociaż oryginalnie wiele maszyn, tak jak nawet poczciwy...
To zawór powietrza trójdrożny puścić w niego olej to kiepski pomysł. A czy czasem w zaworze oryginalnym nie ma zaworu bezpieczeństwa ustalającego max ciśnienie? Bo jeśli tak to ciężko będzie z tańszą alternatywą. Dlatego wydaje mi się żeby raczej ten na linkę zostawić w spokoju i po prostu dać jakiś elektrozawór w jego zasilaniu (w roli elektrozaworu...
Witam, od pewnego czasu mam problem z lewym hamulcem w swoim Zetorze 7211. Od samego początku jak go kupiłem to nie było hamulców. Co zrobiłem? Wymieniłem pompki hamulcowe, wyrównywacz ciśnienia. Dodatkowo rozebrałem całą lewą piastę i wymieniłem klocki, cylinderki i taśmę od ręcznego. Wszystko poskładałem i odpowietrzyłem hamulce. Pompki przy pedale...
No nie wiem czy to pompa pasująca do wszystkich 3-cylindrowych silników, skoro w 3011, 3511 jest mniejsza pojemność skokowa. Ponadto w 5211 wprowadzono pompę smarowaną olejem ze silnika, wcześniejsze 5011 itd. posiadały pompy w których należało wymieniać olej. Pytanie czy nie potrzebuje przywitania się z ręczną pompką paliwową, bo to standard w 5011,...
Siłownik powinien być suchy, jak i tłoczysko to siłownik dwustronnego działania . A ten " dzyndzelek" to zawór sterujący siłownikiem wraz z obejmą na tłoczysku służy do ustalenia do jakiej wysokości ma się chować tłoczysko czyli jak nisko opadnie układ zawieszenia. Co do oleju to w instrukcji jest napisane że zwykły silnikowy 15w/40 nie żaden hl , w...
Ja sie zgadzam z kolegą "simson51s" w połowie tylko , no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtrysowej gdy silnik nie pracuje ? No właśnie . Zawór przelewowy to jest nic innego jak kulka i sprężynka która otwiera się przy ciśnieniu wytworzonym przez pompke zasilającą to jest jakieś 0,1 Mpa . Jeśli zawór...
Czyli niewiele wiesz. Napaliłeś się jak łysy na grzebień. - Praca hydraulicznego po wodą. No no. Masz kombinezon nurka i będziesz w zatopionych ciągnikach zmieniać koła. Faktycznie istotna zaleta. Nauszniki dobre kup. Bo pod woda dźwięk rozchodzi się szybciej jakieś 4x i intensywnej. Zalety. Hydraulika - Odporność na warunki atmosferyczne. Tak tylko...
Oporny ten kombajn , napisz jeszcze to co na pewno sprawdzałeś gdyż niektórzy więcej piszą niż robią co do orbitrola to są dwa rodzaje stary typ z płetwą i nowy na frez z regulacją od dołu stary typ nie pamiętam . Sprawdz zwrotnice Witam tak jak już napisałem wymieniłem pompe i ten regulator przepływu zwany dzielnik strumienia, dwa lata temu uszczelniałem...
Przy zużytym silniku niespalone paliwo spala się w kolektorze i tłumiku Końcówka termopary znajdowała się w kolanku przed tłumnikiem. Temperatura gdyby była mierzona bezpośrednio przy głowicy również byłaby wyższa. Dlaczego zawory się wypalają? Dodano po 1 Ja też się zgodzę z Sewerynem, nie mam wiedzy naukowej ,ale z doświadczenia tak jest silnik zużyty...
niedługo będę miał dostęp do barometru z warsztatu wtedy sprawdzę jakie ciśnienie jest naprawdę. Bardzo dobra decyzja. Jeszcze możesz zwrócić uwagę na to co wspomniał (at)bearq - jeśli ciągnik jest świeżo po wymianie panewek itd. to pozwól temu silnikowi popracować tak z 20-30 mth (wiadomo - w miarę lekkich warunkach) i dopiero wtedy mierz ciśnienie....
Mam pytanie czy jeden korbowód jest lekko podgięty fabrycznie czy poprzeż zużycie. Mam 2 takie silniki i w obydwu jest tak samo. Mam też pękniętą głowice między zaworami , czy jest to do zespawania? Ma ktoś może manuala do tego cudeńka?
Masz rację, nr. "8", nr. kat 932128. W sumie wiem już wszystko, ten sworzeń siedzi w dwu panewkach nr. kat 932127, na rysunku poniżej nr. 38. http://obrazki.elektroda.pl/1576308500_1... Rozbiorę to jednak i zbadam dokładnie, bo kupowanie na ślepo mi się nie uśmiecha - ceny są dość wysokie. A propos - te wspomniane podkładki, to talerzyki...
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
No tak. Sprzężenie zwrotne jest potrzebne. Nawet to wzrokowo mózgowo nożne. Fajne stwierdzenie. Znacznie gorzej Gdy cały czas wychodzi z tłumika czarna kita dymu. Ale wracając do tematu. To męmbrana w pąpie wtryskowej. Może slużyć do regulacji maksymalnej dawki paliwa. Ale były też pąpy wtryskowe z pneumatycznym regulatorem wolnych obrotów.np; stare...
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
zawory zetor zetor zetor forterra zetor głowica
firefox android minolta czujnik papieru android resetuje
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
IT8299E120A - Kontroler Super I/O ITE Tech Kody diagnostyczne C00-C15 w suszarce Electrolux EW8H358SP