witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Masz pewnie zawór przelewowy dokręcony na chama, żeby maksymalny udźwig tur-a mieć. Innej przyczyny nie ma. Jaki to Zetor?
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy głowice od Zetor-a 7211 będą pasować na tuleje 95mm taka jak w c360. Jeśli ktoś ma dostęp do tych części zależy mi na przyłożeniu głowicy z zaworami od 7211 do tulei od c360. Czy zawory nie będą się otwierać na kołnierzu tulei? proszę o szybkie odpowiedzi.
Szklanki są te same, a reszta u góry cię już nie interesuje, głowice zetorowskie mógł byś jeszcze zarzucić mają szersze zawory. A jeśli chodzi o wałek to jest identyczny w c360 co w zetorze 72xx i mniejszych 4 cylindrowych pochodnych tylko rzeczywiście ma owalniejsze krzywki nie tak szpiczaste jak w ursusie przez co zawory są dłużej otwarte. Tulejki...
Witam, Napisał byś chociaż jaki to typ Zetora... Wiele sie w życiu uczymy ale proroctwa to chyba nie. Generalnie są dwa powody,, trzeszczenia,,: -zawór nadcisnienia-wykrecił sie,pękła sprężyna. Szalejący przez niego olej tak chałasuje. -powietrze w rurkach,potrafi nawet ,,trzeszczec ,,metalicznie,, i to tak że nigdy byś się nie spodziewał.Powód-za mało...
Opis systemu smarowania masz tutaj <;, olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego do równoległego i dalej do miski olejowej, oraz czy zawór przelewowy...
Przeprowadzony został remont ztr. wymienione zestawy naprawcze panewki, pod zawór na pompie oleju położona jest podkładka, ponieważ mechanik ocenił, że pompa jest jeszcze dobra zawory dobre, zawór na bąku wymieniony. Ciśnienie na zimnym silniku miało 3bary jednak z biegiem czasy gdy silnik się rozgrzewał spadało stopniowy, aż spadło do 0 ;/ co może...
Osobiście miałem zetora 6245, a wcześniej ursusa c-360 (zwykłego). Jeśli chodzi o ergonomię, jakość wykonania i codzienne użytkowanie to tych traktorów nie można porównywać. Zetor bije ursusa na głowę. Wbrew wielu opiniom spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Ceny części rzeczywiście są droższe niż w przypadku ursusa ale za to nie wymieniamy...
To może być wszystko. Olej, pompa, rozdzielacz, tłoczysko, zawory bezpieczeństwa. Można niektóre rzeczy wykluczyć sprawdzając czy po rozgrzaniu oleju podnosi dobrze hydraulika zewnętrzna. Jeśli tak to można założyć że pompa jest dobra i zawór bezpieczeństwa na pompie. To że słabiej podnosi gdy olej jest cieplejszy i rzadszy to objaw wycieku i żadne...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Oryginalnie nie ma tam gniazd tylko wytoczone w głowicy i nadany kąt/płaszczyzna pod zawór. Oczywiście można ponownie wyprowadzić kąt i płaszczyznę pod zawór o ile jeszcze wyda ale wiąże się z tym jedna wada. Po obrobieniu wyklepanego gniazda zawór jest zbyt głęboko obsadzony względem powierzchni głowicy stąd produkowane są również nad wymiarowe zawory...
Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje? Z jakiego leylanda to turbo? Większe nie zawsze znaczy lepsze. Ten silnik ma 2080 cm3 pojemności...
Witam tak jak pisałem wcześniej zmieniłem ten oring 18/22,który znajduje się na zaworze suwaka i jest ok. Kreci się w oby dwie strony lekko, ale znowu ucieka olej, już nie wiem o co chodzi. Uszczelnienia są wymienione na nowe ,jak założę ciut grubszy oring to olej się nie leje ale zacina się zawór
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy" może ciśnienie oleju sporo wzrosnąć, ponieważ zawór w magistrali...
No nie wiem czy to pompa pasująca do wszystkich 3-cylindrowych silników, skoro w 3011, 3511 jest mniejsza pojemność skokowa. Ponadto w 5211 wprowadzono pompę smarowaną olejem ze silnika, wcześniejsze 5011 itd. posiadały pompy w których należało wymieniać olej. Pytanie czy nie potrzebuje przywitania się z ręczną pompką paliwową, bo to standard w 5011,...
Postępowanie jest proste jak konstrukcja cepa. Na przewód podnoszenia za rozdzielaczem zakładasz zawór. Podnosisz ładowacz (tak ładowacz, bo to nie jest żaden tur), zamykasz zawór i zostawiasz do drugiego dnia. W zależności od reakcji ładowacza dowiesz się co jest przyczyną opadania. W sumie metod diagnostyki jest kilka.
Masz rację, nr. "8", nr. kat 932128. W sumie wiem już wszystko, ten sworzeń siedzi w dwu panewkach nr. kat 932127, na rysunku poniżej nr. 38. Rozbiorę to jednak i zbadam dokładnie, bo kupowanie na ślepo mi się nie uśmiecha - ceny są dość wysokie. A propos - te wspomniane podkładki, to talerzyki sprężyste (kat 932130)- robią za sprężynę o dużej sile,...
He he daj sobie spokój z kolegą. Bez zbędnego rozbierania, w miarę prosty sposób który na pewno nie przysporzy ci kłopotów to na mijankę. Mijanka to moment gdy zamyka się ssący zawór a otwiera wydechowy w czasie kręcenia wałem silnika. Tłok jest wtedy w górze. Więc gdy na cylindrze jest mijanka zrób znak na kole pasowym na równo z jakimś punktem na...
Witam, od pewnego czasu mam problem z lewym hamulcem w swoim Zetorze 7211. Od samego początku jak go kupiłem to nie było hamulców. Co zrobiłem? Wymieniłem pompki hamulcowe, wyrównywacz ciśnienia. Dodatkowo rozebrałem całą lewą piastę i wymieniłem klocki, cylinderki i taśmę od ręcznego. Wszystko poskładałem i odpowietrzyłem hamulce. Pompki przy pedale...
Jeśli jest tam zawór ciśnieniowy, to trzeba sprawdzić czy ciśnienie w układzie jest właściwe. Bez obciążenia do działania wystarczy niewielkie, pod obciążeniem zawór otwiera się zbyt wcześnie i siłownik nie podnosi do końca. Mogą być inne przyczyny niskiego ciśnienia. Mechaniczne ograniczenie ruchu już jest wykluczone.
Silnik jest wylatany i tyle. Remont kapitalny załatwi wszystko. Na pompie nie ustawia się ciśnienia, tylko we wtryskiwaczach-trzeba mieć przyżąd. Jednak trzeba sprawdzić wszystko: zawory, sprężanie, wtryskiwacze, kąt ustawienia zapłonu- pompę też, także możliość zapowietrzania. Zyją jeszcze mechanicy, którzy sobie latwo z tym poradzą.
Coś kolega bajki opowiada - remont pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, głowic i cylindrów po 1600mth ? Pompy w tych ciągnikach przeżywają 10 - 15 tys mth, przebiegi międzynaprawcze też sięgają 10 tys mth, co z tym traktorem ? Tym bardziej że gniazda zaworów wymagające obróbki świadczą o dużym "styraniu" silnika, trzeba było wymienić i zawory i prowadnice.
Witam serdecznie! Traktorem złożony z zetora k25 (tył czylki podnośnik i skrzynia) oraz ursusa c-330 (silnik). Dotychczas sprawował się idealnie. Teraz wystąpiły problemy z podnośnikiem. Podczas podnoszenia na lekko ciepłym silniku w barfdzo krótkim czasie ramiona podnośnika opadają z podłączonym pługiem. Wcześniej ten czas był o wiele dłuższy. Cały...
Mam pytanie czy jeden korbowód jest lekko podgięty fabrycznie czy poprzeż zużycie. Mam 2 takie silniki i w obydwu jest tak samo. Mam też pękniętą głowice między zaworami , czy jest to do zespawania? Ma ktoś może manuala do tego cudeńka?
To że po opuszczeniu podnosi to normalne. Przy opadaniu w rozdzielaczu przesuwa się suwak za pośrednictwem dzwigni i podnosi z powrotem do położenia wybranego przez dzwignię. A powodem opadania jest wyciek oleju na odcinku rozdzielacz-tłoczysko. Tłok robiłeś, sprawdz zawór bezpieczeństwa na tłoczysku bo iglica lubi być wypłukana i gubi olej z siłownika....
spr zawory . a nie równa praca po naprawie pompy może być wynikiem nie dotarcia się mechanizmu odśrodkowego w pompie .z czasem ustanie . Dodano po 1 jest olej w pompie
Sprawdz czy faktycznie ciężko chodzą zawory. Tłok w górę, zdjąć zamek poruszać. Ciekawe ja 4011 remontowałem trzy lata temu i nie miałem tego problemu.
Zbyt niskie ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, dodatkowo może być któryś niesprawny (końcówka do wymiany). Przejrzeć ponadto by wypadało - wyregulować zawory itd.
Sprawdź zawór ciśnieniowy na pompie wtryskowej mógł się zawiesić i nie ma ciśnienia na zasilaniu pompy .Szukaj przyczyny w zasilaniu paliwem ( dopływem do poszczególnych elementów od zbiornika ) a wyjmowanie pompy zostaw na koniec ;)
dzieki juz problem rozwiazany :D urwalo sie zabezpieczenie na zaworze i zawór wpadl do tloka i go pocharatal ale juz wszystko zrobione :)
Jeśli chodzi Ci o to o czym ja myślę to nad każdą sekcją masz oddzielny zawór który utrzymuje ciśnienie na przewodzie. Później jedynie to z tyłu pompy na śrubie zaworek zwrotny. Żadnego innego nie kojarzę.
Niepoważni jesteście... spróbuj uzyskać więcej w zimie jak 28 w zetorze 72xx, a te 22 też w normie, to pewnie błąd pomiaru, nie przejmuj się nim. Rozbierałeś może rozrząd? dobrze ustawiłeś początek wtrysku i rozrząd jeżeli go rozbierałeś? Biały dym oprócz pompy i wtryskiwaczy co masz zrobione, powoduje jeszcze źle ustawiony rozrząd, początek wtrysku...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Panowie. Nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetorze. Wydaje mi się, że dobrze ustawiłem. Robiłem wszystko po kolei, czyli kolejność 1342 i kiedy zawór ssący był na samej górze to regulowałem z przerwą 0.25mm. Dodam, że na 3 cylindrze zawór ssący nie miał żadnego luzu. Teraz kiedy traktor jest rozgrzany to na jałowych...
Nie ma takiej możliwości, pompa wspomagania jest wysoko, napędzana zębatką od pompy wtryskowej. Olej w tamtych okolicach tylko smaruje koła zębate- rozbryzgowo. To raczej olej z układu wspomagania dostawał by się do silnika przez uszkodzony zimering na wałku pompy wspomagania. Może masz uszkodzony zawór bezpieczeństwa na wyjściu z pompy wspomagania...
Skoro na rzadkim oleju jest ok to zawór się zacina (zaciera).
Śruby 3 i 4 dotyczą korekty regulatora obrotów. 2 nie jestem pewien na 100 procent , nie chcę strzelać. Co do palenia przy nizszej temp-Niektórzy twierdzą że maksymalne położenie dźwigni gazu powoduje zwiększenie dawki rozruchowej. Ja posiadam osobiście 7745 i z paleniem nigdy nie mam problemu, dźwignia ustawiona na okolo 1000 obr/min.Pali na tzw. strzał....
Najprostszy sposób to :wyjście gorącej wody z kolektora wodnego do nagrzewnicy i powrót z nagrzewnicy do węża dolnego z chłodnicy a pompę wodną.Przydał by się jakiś zawór ale tylko po to abyś mógł zamknąć obwód do nagrzewnicy co byś się latem nie ugotował.
Problem rozwiązany. Rozrząd był złożony prawidłowo. Całą winę w tej sytuacji ponosi odprężnik. Jak się pociągnie za dźwignię odprężnika to otwarte są zawory ssące. Z tego wniosek że poprzednie zawory musiałby być osadzone głębiej w głowicach co przy ich otwarciu nie powodowało stykania się z tłokami.poradziłem sobie w ten sposób, że usunąłem dźwignię...
Zawór masz zacięty.
Witam, problem dotyczy ciagnika lesnego lkt 80, silnik zetor 80. Ciągnik nagle stracił kompresje i zaczął pchać ją w skrzynie korbową. Po rozkręceniu okazało się że na tłokach są poodbijane zawory, najbardziej na pierwszym(wydechowy i ssacy), niestety tłok pękł. Na pozostałych zawory sa także poodbijane, z tym że na ostatnim jest to najmniej widoczne....
Kolego w tym typie silnika tuleja nie może wystawać nad blok więcej jak 0,1 mm,ale jak jak słusznie zauważyłeś nie może być zaniżona stąd te podkładki dystansowe pod tulejami ,natomiast przechodząc dalej tłok w zasadzie nie powinien wystawać ponad krawędź tulei ale z praktyki wiem że do 0,15 mm nic jeszcze nie zmienia w charakterystyce pracy silnika,natomiast...
Zawór w ciągniku.
A możesz zdradzić w którym miejscu pomiędzy pompą a rozdzielaczem fabrycznym zamontowałeś zawór który zamknie przepływ na rozdzielacz podnośnika a otworzy na rozdzielacz dodatkowy . Pozdrawiam Witam, coś źle kolega zrozumiał. Ja nie mam takiego zaworu. Mam założony zawór taki jak w jednym z wcześniejszych moich postów zamieściłem. Gdy chce pracować...
Maksymalnie go wcisnąć? Dodano po 2 I mam jeszcze pytanie odnośnie wspomagania... Jak się rozgrzeje to ciężko chodzi i zastanawiam się czy to wina pompy czy może zawór który jest na zbiorniku puszcza olej do zbiornika zamiast na serwomechanizm
Przed zakupem było coś przy silniku robione, co mówił poprzedni właściciel. Jak długo silnik nie pracował? Z opisu ciężko coś wymyślić. Równie dobrze morze być źle ustawiony rozrząd, moment wtrysku albo walnięte sprężyny na zaworach, czy wypalone zawory i nie ma kompresji. Po zakupie zaczyna się od wymiany oleju i filtrów
Będę dzwonił w poniedziałek do tej firmy i zobaczę co mi powiedzą, myślałem już może o jakimś zaworze podnoszącym ciśnienie przed orbitrolem ale nie wiem czy to by zadziałało, bo teraz całe ciśnienie idzie w przelew i dopiero pojawia się jakieś ciśnienie w momencie kręcenia, serwo mi lepiej chodziło niż ten orbitrol tylko że ciągle ciekło..
Witam i pozdrawiam forumowiczów.Panowie,może ktoś doradzi,otóż założyłem do c-360 silnik od zetora 7211,wszystko pracuje bardzo dobrze tylko trzeba długo kręcić by zapalił,na zimnym długo i na gorącym też.Gdy zapali dymi normalnie,tuleje nie wypracowane,zawory wyregulowane na 020 i 030.Proszę o podpowiedzi.Dziękuję.
Podejrzewam, że wystarczy upuścić trochę powietrza np. naciskając kilka razy pedał hamulca i ten zawór się uciszy/zamknie. Wszystko zależy od czułości zaworu i ile upuszcza naraz. Myślę, że wszystko jest oki, jeśli manometr pokazuje prawidłowe ciśnienie w układzie. U mnie na starym zaworze upuszczał właśnie rzadziej, ale więcej naraz, a po wymianie...
witam w moim ojciec wymienił cylindry z tłokami 5 lat wcześniej zetor7211 mało pracował i palił niebieskim dymem po rozgrzaniu już normalnie (ciężki i długi rozruch) ,kompresja 22 , 23 , 25 , 23 taka nierówna ,tłoki prawidłowe komory spalania ~47ml ,po wyciągnięciu tłoków okazało się iż są one jak nowe zero zużycia niepotrzebnie wyciągane , problemem...
Witam. Sprawdź zawór zwrotny.
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
Wymieniłem glowiczke oraz zawór hamulcowy. Teraz pompuje powietrze tylko dalej jak podępne przyczepę to nic a w ciągniki jest napompowane.Co moze być jeszcze?
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Witam, dzisiaj wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na oryginalne Zetora. Dodatkowo dałem nowe podkładki. Wtryski ustawione na 165, luzy zaworowe sprawdzone i na jednym zaworze wchodziło 0,75. Zawory zostały ustawione na 0,25. Efekt jest taki że traktor jak dymił tak dymi dalej. Dym jest szczypiący w oczy. Próbowałem regulować pompą ale nic to nie dało....
Cylinderek założyłem wczoraj nowy i odpowietrzyłem cały układ, Lewe koło jest ok ok, a prawe po zwolnieniu pedału cylinderek jest rozwarty i powoduje blokowanie prawego koła. Jak poluzuję troszkę odpowietrznik i wypłynie trochę płynu , popychacz wraca do pozycji " O: o koło nie blokuje. Wygląda ,że gdzieś jest blokowany powrót płynu z cylinderka po...
Witam mam pytanie czy jak wykrece wkład filtra podnośnika tego przy pompie hydraulicznej to czy muszę spuszczać olej ze skrzyni czy jak go wykrece to olej nie będzie uciekał? Jeżeli zawór się nie zatnie olej nie będzie leciał.
musisz określić skąd dochodzą stuki a nie od razu zdejmować głowicę, stukać przy obrotach może bardzo wiele elementów, panewka, tłok na sworzniu, nawet zawór w głowicy się przycierać, pompa paliwowa moim zdaniem mało prawdopodobne, ewentualnie w skrzyni pośredniej pompka wspomagająca podnośnik o ile jest (a dokładniej jej napęd ) przyczyn może być wiele....
Te rurki pękały na zgięciu ? Tak mi się wydawało, że może być lekko przetarta. Czy takie ciśnienie zostawić ? Olej oczywiście jest. Jeszcze słyszałem, że da się gdzieś na rozdzielaczu podkręcić czy to prawda ? Trzeba było wymienić albo podgrzać palnikiem i by pokazało, można twardym lutem pospawać. Zawór na hydraulice jest przy pompie. Nie podkręcaj...
Koło nie trzyma, założyłem zegar na pompkę na wolnych ma ponad 11bar a na wysokich ok ponad 12bar i chyba zawór odpuszcza bo jak dam gazu to do 13 na chwilę dochodzi i delikatnie spada, z tego co wyczytałem to poniżej 8 to pompka pada, spróbuję na żółwia przestawić i zobaczę jak się zachowuje, bo to cały czas na zającu sprawdzałem, hamulec- śrubę wykręcałem...
Witam Mam taki problem z Zetorkiem 5245, ze samoczynnie opuszcza się podnośnik z narzędziem. Są takie objawy: podnosi dobrze, po podniesieniu trzyma narzędzie ale podczas jazdy z podniesionym narzędziem samoczynnie dźwignia od podnoszenia przesuwa się o kilka centymetrów do przodu i podnośnik opada. Jak ja trzymam w skrajnym położeniu do tyłu to jest...
Zetor Proxima po naciśnięciu hamulca ucieka powietrze co jest nie tak Cześć! Wygląda na to, że Twój Zetor Proxima ma problem z układem hamulcowym. Uciekające powietrze może być spowodowane kilkoma problemami, które warto sprawdzić: 1. Uszkodzony zacisk hamulca – Zaciski hamulcowe mogą być uszkodzone lub zużyte, co powoduje nieszczelność powietrza....
Szacun dla #zetor 1!
Muszę wyregulować luz na zaworach w starym zetorze , pamięta ktoś jaki luz ustawić na zaworach ssących a jaki jaki na wydechowych ? Będę wdzięczny za pomoc.:D
z jaka sila trzeba dokrecic glowice i zawór sący i wydechowy zetor 7711
Witam Mam małe pytanko. Zakupiłem sobie w sierpniu 2021 Zetora 12145. Aktualnie mając trochę czasu rozebrałem cały przód i remontuje sobie po kolei. Aktualnie jestem na etapie orbitrola. Wymieniam stary na nowy i tutaj pojawia się mały problem. W starym orbitrolu jest jakaś przystawka i zastanawiam się czy przykręcać ją też do nowego. Uważam że raczej...
80 zeta za remont głowicy? To oni ją chyba tylko szmatą wycierają. Pięć lat temu regeneracja jednej głowicy; nowe zawory, nowe prowadnice, nowe gniazda zaworów, planowanie, sprawdzanie szczelności kosztowało 110 plus 14 zł za dwa zawory. Do ursusa JUŻ nie ma dobrych części. Myślę że nie jeden się ze mną zgodzi. A do zetora też jest różnie. Mieszkam...
Ale turbo to bardzo dobry pomysł, chociaż tez trzeba by troszkę pokombinować z głowicami. Gniazda powinno się wtedy wstawić twardsze żeby za szybko się nie wypalały. Czemu sądzisz że panewki byś zmieniał tak często. Odnośnie głowic od zetora zaślepki będą pasować w sumie i tak musisz je dać do tokarza żeby zrobił miejsce na nie. Tu masz porównanie....
No tak. Sprzężenie zwrotne jest potrzebne. Nawet to wzrokowo mózgowo nożne. Fajne stwierdzenie. Znacznie gorzej Gdy cały czas wychodzi z tłumika czarna kita dymu. Ale wracając do tematu. To męmbrana w pąpie wtryskowej. Może slużyć do regulacji maksymalnej dawki paliwa. Ale były też pąpy wtryskowe z pneumatycznym regulatorem wolnych obrotów.np; stare...
Ech. Człowieku, poco podnosić ciśnienie. Zawory o których piszesz ograniczają tylko MAKSYMALNE cisnienie. I tylko wtedy działają. Na wolnych obrotach zawsze będą zamknięte. No chyba że odpalisz silnik przy wielkim mrozie, i wtedy zawór słychać nawet na wolnych obrotach. Pisałem ci, że mi zdażyło się takie coś-- po złożeniu i chili pracy spadło ciśnienie....
Na poczatek napiszę że nie znam schematu i nie widziałem na oczy jak ma rozwiązaną hydraulikę Twój traktor ale postaram Ci pomóc tak jak potrafię najlepiej. Mam duzo do czynienia z hydraulika siłową i mam Zetora 5211. Napiszą Ci jak to ja mam podłączone do mojego tura. Zasilanie do rozdzielacza P mam podpiete do złącza do którego podpinam np. kiper...
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Zawory z instalacji gazowej trzeba 2;) Są na 12V i działają jak to zawory puszcza albo nie puszcza;) jeden do "napuszczania" powietrza 2 do wypuszczania. A co do zaworów z ciężarówek to na złomach też tego pełno ale to na 24V raczej. Przy starych naczepach od ABS są np:] Malutkie;) tylko jednak mało spotykane a w tatrach, starach są wielkie... A w ciągnikach...
To zawór powietrza trójdrożny puścić w niego olej to kiepski pomysł. A czy czasem w zaworze oryginalnym nie ma zaworu bezpieczeństwa ustalającego max ciśnienie? Bo jeśli tak to ciężko będzie z tańszą alternatywą. Dlatego wydaje mi się żeby raczej ten na linkę zostawić w spokoju i po prostu dać jakiś elektrozawór w jego zasilaniu (w roli elektrozaworu...
Po włączeniu programu jest cisza, następnie po 30-40s uruchamia się takie ciche pyk co 2s i po jakimś czasie jest głośne buczenie na kilka sekund. Wlałem trochę wody do zmywarki i przy końcu programu wypompowała ją. Masz uszkodzony zawór Aquastop (sprawdź najpierw, czy wąż za zmywarką nie jest zagięty (!) , albo przepływomierz. Skoro tak pyka, to znaczy,...
Jeśli pompa okaże się do wymiany to możesz założyć od Zetora (szczegółów ani modelu nie pamiętam bo robił to mechanik), ale warto było. Zawór też wymienił i wyregulował do nowej pompy. Jest duża różnica w szybkości podnoszenia i udźwigu. Bardzo to usprawnia prace.
Witam jestem użytkownikiem zetora 7211.Mam problem z ogrzewaniem kabiny,pozakładałem nowe węże,zalałem płynem.Nie ma obiegu płynu mimo to,że zawór przy nagrzewnicach jest otwarty.Płyn wcale nie dochodzi do góry kabiny.Co może być przyczyną :?:
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
Zbiornik jest faktycznie z lekka mały dla przykładu w mtz-cie ma 9 l a w zetorze przynajmniej 4. Obroty dla tej pompy są w normie. Ciekawe czy coś nie powoduje nadmiernego wzrostu ciśnienia. Orbitrol orsta np. w forszaju ma zewnętrzny zawór przelewowy. Druga sprawa poza grzaniem oleju co masz na myśli mówiąc nie można normalnie sterować? I jakiej średnicy...
Siłownik powinien być suchy, jak i tłoczysko to siłownik dwustronnego działania . A ten " dzyndzelek" to zawór sterujący siłownikiem wraz z obejmą na tłoczysku służy do ustalenia do jakiej wysokości ma się chować tłoczysko czyli jak nisko opadnie układ zawieszenia. Co do oleju to w instrukcji jest napisane że zwykły silnikowy 15w/40 nie żaden hl , w...
Jeśli chodzi o skręcanie to tak jak kolega pisał zablokuj końcówki przewodów siłownika skrętu i spróbuj kręcić, jeśli da się krecić to znaczy ,że masz orbitrol do wymiany a swoją drogą rozbierz i sprawdź uszczelniacze na tym siłowniku. Jeśli chodzi o samoczynne przyśpieszanie kombajnu może być to przyczyna tak rozdzielacza jak i również zużytych uszczelniaczy...
Przy zużytym silniku niespalone paliwo spala się w kolektorze i tłumiku Końcówka termopary znajdowała się w kolanku przed tłumnikiem. Temperatura gdyby była mierzona bezpośrednio przy głowicy również byłaby wyższa. Dlaczego zawory się wypalają? Dodano po 1 Ja też się zgodzę z Sewerynem, nie mam wiedzy naukowej ,ale z doświadczenia tak jest silnik zużyty...