nie musisz nic znaczyć na bloku silnika ,jeśli masz zdiętą pokrywę zaworów to pierwszy cylinder ustawiasz jak masz mijanie sie zaworów na 4 -tym cylindrze--czyli koniec wydechu początęk ssania jeśli ustawiasz na drugim cylindrze to mijankę musisz mieć na 3-cim cylindrze i odwrotnie jak na 4-tym ustawiasz to mijanka na pierwszym jak na trzecim to mijanka...
Po ściągnięciu pokryw zaworów, kręcisz wałem i patrzysz jak na 1 cylindrze dźwigienka zaworu wydechowego kończy iść do do góry i zaczyna się naciskać dźwigienka ssącego to dla czwartego cylindra jest zz przed suwem pracy czyli moment na regulację zaworów. Zawory kiwają się na 4 cyl, regulujemy 1 , Kiwają się na 3 regulujemy 2 i na odwrót,
Śruby 3 i 4 dotyczą korekty regulatora obrotów. 2 nie jestem pewien na 100 procent , nie chcę strzelać. Co do palenia przy nizszej temp-Niektórzy twierdzą że maksymalne położenie dźwigni gazu powoduje zwiększenie dawki rozruchowej. Ja posiadam osobiście 7745 i z paleniem nigdy nie mam problemu, dźwignia ustawiona na okolo 1000 obr/min.Pali na tzw. strzał....
Ech. Człowieku, poco podnosić ciśnienie. Zawory o których piszesz ograniczają tylko MAKSYMALNE cisnienie. I tylko wtedy działają. Na wolnych obrotach zawsze będą zamknięte. No chyba że odpalisz silnik przy wielkim mrozie, i wtedy zawór słychać nawet na wolnych obrotach. Pisałem ci, że mi zdażyło się takie coś-- po złożeniu i chili pracy spadło ciśnienie....
chodziło mi oto ze zawory chodza ciasno w gniazdach i przy dużych prędkościach sprezyna je nie cofnie i sa w pozycji górnej ale tylko na zimnym silniku a jak sie rozgrzeje to puzniej jest dobrze miałem kiedys obiawy w 4011 po remoncie głowic (nowe gniazda i zawory)
bo już ręce mi opadają. Dopiero pierwszy problem usunięty a Ty już się zniechęcasz. Wtryski zrobione, problem nie rozwiązany. Trzeba dalej szukać. Kolega grzeniuw pisał o sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Warto zrobić. Nic nie wiadomo w jakim stanie są zawory czy pierścienie.
Zbyt niskie ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, dodatkowo może być któryś niesprawny (końcówka do wymiany). Przejrzeć ponadto by wypadało - wyregulować zawory itd.
Zetor Proxima po naciśnięciu hamulca ucieka powietrze co jest nie tak Cześć! Wygląda na to, że Twój Zetor Proxima ma problem z układem hamulcowym. Uciekające powietrze może być spowodowane kilkoma problemami, które warto sprawdzić: 1. Uszkodzony zacisk hamulca – Zaciski hamulcowe mogą być uszkodzone lub zużyte, co powoduje nieszczelność powietrza....
zawory ustawia się szczelinomierzem jeśli chodzi o regulacje luzu a dokręca z wyczuciem żeby nie zerwać gwintu ale dość mocno żeby się nie poluzowały. jaka tam ma być przerwa to szukaj w Google nie po modelu ciągnika ale do silnika jaki on posiada Dodano po 9 tam chyba jest ssący 0,25 a wydechowy 0,05 ale pewności nie mam przy założeniu że masz silnik...
witam w moim ojciec wymienił cylindry z tłokami 5 lat wcześniej zetor7211 mało pracował i palił niebieskim dymem po rozgrzaniu już normalnie (ciężki i długi rozruch) ,kompresja 22 , 23 , 25 , 23 taka nierówna ,tłoki prawidłowe komory spalania ~47ml ,po wyciągnięciu tłoków okazało się iż są one jak nowe zero zużycia niepotrzebnie wyciągane , problemem...
Coś kolega bajki opowiada - remont pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, głowic i cylindrów po 1600mth ? Pompy w tych ciągnikach przeżywają 10 - 15 tys mth, przebiegi międzynaprawcze też sięgają 10 tys mth, co z tym traktorem ? Tym bardziej że gniazda zaworów wymagające obróbki świadczą o dużym "styraniu" silnika, trzeba było wymienić i zawory i prowadnice.
Tak są zawory zwrotne.
Witam Mam taki problem z Zetorkiem 5245, ze samoczynnie opuszcza się podnośnik z narzędziem. Są takie objawy: podnosi dobrze, po podniesieniu trzyma narzędzie ale podczas jazdy z podniesionym narzędziem samoczynnie dźwignia od podnoszenia przesuwa się o kilka centymetrów do przodu i podnośnik opada. Jak ja trzymam w skrajnym położeniu do tyłu to jest...
To może być wszystko. Olej, pompa, rozdzielacz, tłoczysko, zawory bezpieczeństwa. Można niektóre rzeczy wykluczyć sprawdzając czy po rozgrzaniu oleju podnosi dobrze hydraulika zewnętrzna. Jeśli tak to można założyć że pompa jest dobra i zawór bezpieczeństwa na pompie. To że słabiej podnosi gdy olej jest cieplejszy i rzadszy to objaw wycieku i żadne...
Nie pamiętam jakiej średnicy są kanały w głowicach od zetora. Bo skoro zależy Ci tak na tych większych zaworach to można by było przerobić głowice od C-360. Wstawić im zawory gniazda i prowadnice od zetora.
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Nie, nie chodzi mi o zawory zwrotne sekcji, tylko właśnie o ten zwrotny z tyłu. To jest jedyny zaworek utrzymujący ciśnienie "magistralne" ? Masz może jego fotkę?
Panowie. Nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetorze. Wydaje mi się, że dobrze ustawiłem. Robiłem wszystko po kolei, czyli kolejność 1342 i kiedy zawór ssący był na samej górze to regulowałem z przerwą 0.25mm. Dodam, że na 3 cylindrze zawór ssący nie miał żadnego luzu. Teraz kiedy traktor jest rozgrzany to na jałowych...
Niepoważni jesteście... spróbuj uzyskać więcej w zimie jak 28 w zetorze 72xx, a te 22 też w normie, to pewnie błąd pomiaru, nie przejmuj się nim. Rozbierałeś może rozrząd? dobrze ustawiłeś początek wtrysku i rozrząd jeżeli go rozbierałeś? Biały dym oprócz pompy i wtryskiwaczy co masz zrobione, powoduje jeszcze źle ustawiony rozrząd, początek wtrysku...
Witam, koledzy dzisiaj udało się zdemontować tłoki i tuleje. Co mogę powiedzieć o stanie jaki zastałem? Tłoki zostały wyciągnięte bezproblemowo. Progów w tulejach brak. Tuleje wychodziły bardzo lekko. W porównaniu do C330. Zestaw na pewno nie jest oryginalny. Ktoś już to musiał robić. Przylgnie łączenia tulei z blokiem są ok. Nie posiadają żadnych uszkodzeń....
Zawory sprawdzane i wyregulowane stan oleju jest Dziś z kuzynem mechanikiem osobowych aut trochę grzebaliśmy i on stwierdził , że to będzie win a regulatora obrotów w pompie ale on jest nowy i pompiarz mi nic z tym nie zrobi i nie wiem czy może być jeszcze inny powód?
Przed zakupem było coś przy silniku robione, co mówił poprzedni właściciel. Jak długo silnik nie pracował? Z opisu ciężko coś wymyślić. Równie dobrze morze być źle ustawiony rozrząd, moment wtrysku albo walnięte sprężyny na zaworach, czy wypalone zawory i nie ma kompresji. Po zakupie zaczyna się od wymiany oleju i filtrów
Na poczatek napiszę że nie znam schematu i nie widziałem na oczy jak ma rozwiązaną hydraulikę Twój traktor ale postaram Ci pomóc tak jak potrafię najlepiej. Mam duzo do czynienia z hydraulika siłową i mam Zetora 5211. Napiszą Ci jak to ja mam podłączone do mojego tura. Zasilanie do rozdzielacza P mam podpiete do złącza do którego podpinam np. kiper...
Witam, problem dotyczy ciagnika lesnego lkt 80, silnik zetor 80. Ciągnik nagle stracił kompresje i zaczął pchać ją w skrzynie korbową. Po rozkręceniu okazało się że na tłokach są poodbijane zawory, najbardziej na pierwszym(wydechowy i ssacy), niestety tłok pękł. Na pozostałych zawory sa także poodbijane, z tym że na ostatnim jest to najmniej widoczne....
Problem rozwiązany. Rozrząd był złożony prawidłowo. Całą winę w tej sytuacji ponosi odprężnik. Jak się pociągnie za dźwignię odprężnika to otwarte są zawory ssące. Z tego wniosek że poprzednie zawory musiałby być osadzone głębiej w głowicach co przy ich otwarciu nie powodowało stykania się z tłokami.poradziłem sobie w ten sposób, że usunąłem dźwignię...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Zawór w ciągniku.
Zawór masz zacięty.
Witam. M am problem z układem pneumatycznym powietrza w traktorze Zetor Major. Zawór spustowy powietrza, cały czas się odzywa. Po odpaleniu jest cisza, ale jak tylko dobije powietrze,m to zaczyna wypuszczać powietrze co sekunda lub dwie. Wczesniej tak nie było. Po odpaleniu ciągnik dobił powietrze, zawór się odezwał i była cisza. Może...
Muszę wyregulować luz na zaworach w starym zetorze , pamięta ktoś jaki luz ustawić na zaworach ssących a jaki jaki na wydechowych ? Będę wdzięczny za pomoc.:D
W tej przystawce to nie jest zawór zwrotny, a zawór przelewowy. Nie pokazałeś więcej zdjęć nowego a na tych co zrobione to nie widać tego zaworu.
Jeśli jest tam zawór ciśnieniowy, to trzeba sprawdzić czy ciśnienie w układzie jest właściwe. Bez obciążenia do działania wystarczy niewielkie, pod obciążeniem zawór otwiera się zbyt wcześnie i siłownik nie podnosi do końca. Mogą być inne przyczyny niskiego ciśnienia. Mechaniczne ograniczenie ruchu już jest wykluczone.
Jeśli pompa okaże się do wymiany to możesz założyć od Zetora (szczegółów ani modelu nie pamiętam bo robił to mechanik), ale warto było. Zawór też wymienił i wyregulował do nowej pompy. Jest duża różnica w szybkości podnoszenia i udźwigu. Bardzo to usprawnia prace.
Tak jest zawór w przyczepie
w kabinie zamontuj zawór 3 drożny z jednego szybkozłącza połącz zawór wężem i od zaworu 2 węże i wyprowadż za kabine i zamontuj szybkozłącza przekierunkuiesz olej na obrót pługa i na chwytak troche utrudnione ale skuteczne
Opis systemu smarowania masz tutaj <https://retrotraktor.pl/problemy-ukl... olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego...
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Szacun dla #zetor 1!
Witam. Sprawdź zawór zwrotny.
Przestawiamy dźwignię złączy hydraulicznych i blokujemy swobodny przelew w tych rozdzielaczach tylko tak można i wtedy mamy olej na dodatkowe rozdzielacze (nie ma konieczności ciągłego podpinania szybkozłączy). W takim przypadku należy zastosować dodatkowy zawór odcinający przed trójnikiem wtedy jeśli chcemy używać oryginalnego rozdzielacza to zamykamy...
To już Ty musisz zdecydować czy czujesz się na siłach by to rozebrać,jeżeli zawór jest rozbieralny.
Masz pewnie zawór przelewowy dokręcony na chama, żeby maksymalny udźwig tur-a mieć. Innej przyczyny nie ma. Jaki to Zetor?
Przeprowadzony został remont ztr. wymienione zestawy naprawcze panewki, pod zawór na pompie oleju położona jest podkładka, ponieważ mechanik ocenił, że pompa jest jeszcze dobra zawory dobre, zawór na bąku wymieniony. Ciśnienie na zimnym silniku miało 3bary jednak z biegiem czasy gdy silnik się rozgrzewał spadało stopniowy, aż spadło do 0 ;/ co może...
Witam tak jak pisałem wcześniej zmieniłem ten oring 18/22,który znajduje się na zaworze suwaka i jest ok. Kreci się w oby dwie strony lekko, ale znowu ucieka olej, już nie wiem o co chodzi. Uszczelnienia są wymienione na nowe ,jak założę ciut grubszy oring to olej się nie leje ale zacina się zawór
w 360 nie masz żadnych blokad rozrządu jedynie znaki jeśli masz przykręcone kolo zamachowe dobrze to na nim powinieneś mieć znaki dwa nacięcia oznaczające początek wtrysku i OT oznaczające GMP wszystko ustawiasz do nacięcia na skrzyni, ustawiasz pierwszy cylinder w pracy czyli GMP na dźwigienkach powinieneś mieć luz cofasz troszkę kolo zamachowe tak...
Silnik jest wylatany i tyle. Remont kapitalny załatwi wszystko. Na pompie nie ustawia się ciśnienia, tylko we wtryskiwaczach-trzeba mieć przyżąd. Jednak trzeba sprawdzić wszystko: zawory, sprężanie, wtryskiwacze, kąt ustawienia zapłonu- pompę też, także możliość zapowietrzania. Zyją jeszcze mechanicy, którzy sobie latwo z tym poradzą.
Te rurki pękały na zgięciu ? Tak mi się wydawało, że może być lekko przetarta. Czy takie ciśnienie zostawić ? Olej oczywiście jest. Jeszcze słyszałem, że da się gdzieś na rozdzielaczu podkręcić czy to prawda ? Trzeba było wymienić albo podgrzać palnikiem i by pokazało, można twardym lutem pospawać. Zawór na hydraulice jest przy pompie. Nie podkręcaj...
Osobiście miałem zetora 6245, a wcześniej ursusa c-360 (zwykłego). Jeśli chodzi o ergonomię, jakość wykonania i codzienne użytkowanie to tych traktorów nie można porównywać. Zetor bije ursusa na głowę. Wbrew wielu opiniom spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Ceny części rzeczywiście są droższe niż w przypadku ursusa ale za to nie wymieniamy...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy głowice od Zetor-a 7211 będą pasować na tuleje 95mm taka jak w c360. Jeśli ktoś ma dostęp do tych części zależy mi na przyłożeniu głowicy z zaworami od 7211 do tulei od c360. Czy zawory nie będą się otwierać na kołnierzu tulei? proszę o szybkie odpowiedzi.
To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie. A czym zaślepić ten kanał? Z c360 ta zaślepka będzie...
Witam mam pytanie czy jak wykrece wkład filtra podnośnika tego przy pompie hydraulicznej to czy muszę spuszczać olej ze skrzyni czy jak go wykrece to olej nie będzie uciekał? Jeżeli zawór się nie zatnie olej nie będzie leciał.
W ursusie c4011 robiliśmy też taką przeróbke, trzeba było dodatkowo zamontować zawór przelewowy przy pompie oleju który był w zestawie ( w c4011 oryginalnie są dwa filtry i zawór jest w podstawie filtrów ) może w zetorze jest podobnie. Jakie miałeś ciśnienie przed zmianą?
Postępowanie jest proste jak konstrukcja cepa. Na przewód podnoszenia za rozdzielaczem zakładasz zawór. Podnosisz ładowacz (tak ładowacz, bo to nie jest żaden tur), zamykasz zawór i zostawiasz do drugiego dnia. W zależności od reakcji ładowacza dowiesz się co jest przyczyną opadania. W sumie metod diagnostyki jest kilka.
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Witam, proszę o pomoc. Mam Zetora 3011 i problem jest taki, że podnośnik podniósł się i jakby się zaciął. Po podniesieniu ramion opuścił się normalnie. Podejrzewałem rozdzielacz, więc go zregenerowałem i od razu wymieniłem cały tłok. Złożyłem i nic — zero, wcale nie chce podnieść. Pytanie: czy jakoś odpowietrza się układ, czy po prostu wina może leżeć...
Witam jestem użytkownikiem zetora 7211.Mam problem z ogrzewaniem kabiny,pozakładałem nowe węże,zalałem płynem.Nie ma obiegu płynu mimo to,że zawór przy nagrzewnicach jest otwarty.Płyn wcale nie dochodzi do góry kabiny.Co może być przyczyną :?:
dzieki juz problem rozwiazany :D urwalo sie zabezpieczenie na zaworze i zawór wpadl do tloka i go pocharatal ale juz wszystko zrobione :)
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Wymieniłem glowiczke oraz zawór hamulcowy. Teraz pompuje powietrze tylko dalej jak podępne przyczepę to nic a w ciągniki jest napompowane.Co moze być jeszcze?
Maksymalnie go wcisnąć? Dodano po 2 I mam jeszcze pytanie odnośnie wspomagania... Jak się rozgrzeje to ciężko chodzi i zastanawiam się czy to wina pompy czy może zawór który jest na zbiorniku puszcza olej do zbiornika zamiast na serwomechanizm
Masz rację, nr. "8", nr. kat 932128. W sumie wiem już wszystko, ten sworzeń siedzi w dwu panewkach nr. kat 932127, na rysunku poniżej nr. 38. http://obrazki.elektroda.pl/1576308500_1... Rozbiorę to jednak i zbadam dokładnie, bo kupowanie na ślepo mi się nie uśmiecha - ceny są dość wysokie. A propos - te wspomniane podkładki, to talerzyki...
Najprostszy sposób to :wyjście gorącej wody z kolektora wodnego do nagrzewnicy i powrót z nagrzewnicy do węża dolnego z chłodnicy a pompę wodną.Przydał by się jakiś zawór ale tylko po to abyś mógł zamknąć obwód do nagrzewnicy co byś się latem nie ugotował.
Mam pytanie czy jeden korbowód jest lekko podgięty fabrycznie czy poprzeż zużycie. Mam 2 takie silniki i w obydwu jest tak samo. Mam też pękniętą głowice między zaworami , czy jest to do zespawania? Ma ktoś może manuala do tego cudeńka?
Witam, Napisał byś chociaż jaki to typ Zetora... Wiele sie w życiu uczymy ale proroctwa to chyba nie. Generalnie są dwa powody,, trzeszczenia,,: -zawór nadcisnienia-wykrecił sie,pękła sprężyna. Szalejący przez niego olej tak chałasuje. -powietrze w rurkach,potrafi nawet ,,trzeszczec ,,metalicznie,, i to tak że nigdy byś się nie spodziewał.Powód-za mało...
Może tak być. Jak jest możliwość, to zdemontować, zweryfikować stan. Może siedzi jakiś paproch w przewodzie lub w tym zaworze. To może być wyrównywacz siły hamowania. Jest podejrzenie, że coś w nim mogło się zaciąć. A ten luz między popychaczem a pompą sprawdziłeś?
80 zeta za remont głowicy? To oni ją chyba tylko szmatą wycierają. Pięć lat temu regeneracja jednej głowicy; nowe zawory, nowe prowadnice, nowe gniazda zaworów, planowanie, sprawdzanie szczelności kosztowało 110 plus 14 zł za dwa zawory. Do ursusa JUŻ nie ma dobrych części. Myślę że nie jeden się ze mną zgodzi. A do zetora też jest różnie. Mieszkam...
Dla jasności ta śruba to króciec dociskowy pod nim znajduje sie podkładka (uszczelka) a jeszce niżej zawór tłoczący, bartosz789 wiedzial co mówi . A twój sąsiad to lepiej niech sanki naprawia :)
Proponuję założyć /o ile jest dostępna do tego modelu / uszczelkę składaną metalową taką jak np.w silnikach cat lub jcb np. firmy Locter towar sprawdzony wielokrotnie-sklepy znajdziesz w google. Natomiast tłoki nie powinny wystawać ponad płaszczyznę bloku więcej niż 0,15 mm gdy wystają więcej zmienia się stopień sprężania oraz pojemność komory spalania...
witam. stawiam na 100% zawiesił się zawór przepływu oleju pod siedzeniem kierowcy wieczorem zjazd do domku i było ok a rano podnośnik nie podnosi :D mój zts 12245
Zbiornik jest faktycznie z lekka mały dla przykładu w mtz-cie ma 9 l a w zetorze przynajmniej 4. Obroty dla tej pompy są w normie. Ciekawe czy coś nie powoduje nadmiernego wzrostu ciśnienia. Orbitrol orsta np. w forszaju ma zewnętrzny zawór przelewowy. Druga sprawa poza grzaniem oleju co masz na myśli mówiąc nie można normalnie sterować? I jakiej średnicy...
Z tego co kojarzę (informacje są w serwisówkach) to rozdzielacz wspomagania reguluje się podkładkami dystansowymi. Może po tej regeneracji coś zostało źle wyregulowane. Ja bym wolał mieć swoją oryginalną część po regeneracji, a nie oddawać swoje i brać czyjeś. Konstrukcja układu kierowniczego działa na tej zasadzie, że wąs połączony bezpośrednio z kolumną...
Nie ma takiej możliwości, pompa wspomagania jest wysoko, napędzana zębatką od pompy wtryskowej. Olej w tamtych okolicach tylko smaruje koła zębate- rozbryzgowo. To raczej olej z układu wspomagania dostawał by się do silnika przez uszkodzony zimering na wałku pompy wspomagania. Może masz uszkodzony zawór bezpieczeństwa na wyjściu z pompy wspomagania...
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
musisz określić skąd dochodzą stuki a nie od razu zdejmować głowicę, stukać przy obrotach może bardzo wiele elementów, panewka, tłok na sworzniu, nawet zawór w głowicy się przycierać, pompa paliwowa moim zdaniem mało prawdopodobne, ewentualnie w skrzyni pośredniej pompka wspomagająca podnośnik o ile jest (a dokładniej jej napęd ) przyczyn może być wiele....
To zawór powietrza trójdrożny puścić w niego olej to kiepski pomysł. A czy czasem w zaworze oryginalnym nie ma zaworu bezpieczeństwa ustalającego max ciśnienie? Bo jeśli tak to ciężko będzie z tańszą alternatywą. Dlatego wydaje mi się żeby raczej ten na linkę zostawić w spokoju i po prostu dać jakiś elektrozawór w jego zasilaniu (w roli elektrozaworu...
Zawory z instalacji gazowej trzeba 2;) Są na 12V i działają jak to zawory puszcza albo nie puszcza;) jeden do "napuszczania" powietrza 2 do wypuszczania. A co do zaworów z ciężarówek to na złomach też tego pełno ale to na 24V raczej. Przy starych naczepach od ABS są np:] Malutkie;) tylko jednak mało spotykane a w tatrach, starach są wielkie... A w ciągnikach...
Sprawdź zawór ciśnieniowy na pompie wtryskowej mógł się zawiesić i nie ma ciśnienia na zasilaniu pompy .Szukaj przyczyny w zasilaniu paliwem ( dopływem do poszczególnych elementów od zbiornika ) a wyjmowanie pompy zostaw na koniec ;)
Witam serdecznie! Traktorem złożony z zetora k25 (tył czylki podnośnik i skrzynia) oraz ursusa c-330 (silnik). Dotychczas sprawował się idealnie. Teraz wystąpiły problemy z podnośnikiem. Podczas podnoszenia na lekko ciepłym silniku w barfdzo krótkim czasie ramiona podnośnika opadają z podłączonym pługiem. Wcześniej ten czas był o wiele dłuższy. Cały...
To że po opuszczeniu podnosi to normalne. Przy opadaniu w rozdzielaczu przesuwa się suwak za pośrednictwem dzwigni i podnosi z powrotem do położenia wybranego przez dzwignię. A powodem opadania jest wyciek oleju na odcinku rozdzielacz-tłoczysko. Tłok robiłeś, sprawdz zawór bezpieczeństwa na tłoczysku bo iglica lubi być wypłukana i gubi olej z siłownika....
Będę dzwonił w poniedziałek do tej firmy i zobaczę co mi powiedzą, myślałem już może o jakimś zaworze podnoszącym ciśnienie przed orbitrolem ale nie wiem czy to by zadziałało, bo teraz całe ciśnienie idzie w przelew i dopiero pojawia się jakieś ciśnienie w momencie kręcenia, serwo mi lepiej chodziło niż ten orbitrol tylko że ciągle ciekło..
No nie wiem czy to pompa pasująca do wszystkich 3-cylindrowych silników, skoro w 3011, 3511 jest mniejsza pojemność skokowa. Ponadto w 5211 wprowadzono pompę smarowaną olejem ze silnika, wcześniejsze 5011 itd. posiadały pompy w których należało wymieniać olej. Pytanie czy nie potrzebuje przywitania się z ręczną pompką paliwową, bo to standard w 5011,...
(turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa) Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru. Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym....
No i nadal trzeba liczyć koszt nowej pompy, która jak na swoją wydajność jest bardzo droga, a do tego awaryjna. Te pompy nie są wcale awaryjne, przy sprawnym układzie chodzą latami w ciągnikach. Awaryjne to się stają jak ktoś zakłada lub podkręca zawór bezpieczństwa na 180 bar albo czasami więcej... Chociaż oryginalnie wiele maszyn, tak jak nawet poczciwy...
Koło nie trzyma, założyłem zegar na pompkę na wolnych ma ponad 11bar a na wysokich ok ponad 12bar i chyba zawór odpuszcza bo jak dam gazu to do 13 na chwilę dochodzi i delikatnie spada, z tego co wyczytałem to poniżej 8 to pompka pada, spróbuję na żółwia przestawić i zobaczę jak się zachowuje, bo to cały czas na zającu sprawdzałem, hamulec- śrubę wykręcałem...
Witam, od pewnego czasu mam problem z lewym hamulcem w swoim Zetorze 7211. Od samego początku jak go kupiłem to nie było hamulców. Co zrobiłem? Wymieniłem pompki hamulcowe, wyrównywacz ciśnienia. Dodatkowo rozebrałem całą lewą piastę i wymieniłem klocki, cylinderki i taśmę od ręcznego. Wszystko poskładałem i odpowietrzyłem hamulce. Pompki przy pedale...
Siłownik powinien być suchy, jak i tłoczysko to siłownik dwustronnego działania . A ten " dzyndzelek" to zawór sterujący siłownikiem wraz z obejmą na tłoczysku służy do ustalenia do jakiej wysokości ma się chować tłoczysko czyli jak nisko opadnie układ zawieszenia. Co do oleju to w instrukcji jest napisane że zwykły silnikowy 15w/40 nie żaden hl , w...
Czyli niewiele wiesz. Napaliłeś się jak łysy na grzebień. - Praca hydraulicznego po wodą. No no. Masz kombinezon nurka i będziesz w zatopionych ciągnikach zmieniać koła. Faktycznie istotna zaleta. Nauszniki dobre kup. Bo pod woda dźwięk rozchodzi się szybciej jakieś 4x i intensywnej. Zalety. Hydraulika - Odporność na warunki atmosferyczne. Tak tylko...
Ja sie zgadzam z kolegą "simson51s" w połowie tylko , no i mam pytanie do cichusa to co jest odpowiedzialne za utrzymania ciśnienia w pompie wtrysowej gdy silnik nie pracuje ? No właśnie . Zawór przelewowy to jest nic innego jak kulka i sprężynka która otwiera się przy ciśnieniu wytworzonym przez pompke zasilającą to jest jakieś 0,1 Mpa . Jeśli zawór...
Oporny ten kombajn , napisz jeszcze to co na pewno sprawdzałeś gdyż niektórzy więcej piszą niż robią co do orbitrola to są dwa rodzaje stary typ z płetwą i nowy na frez z regulacją od dołu stary typ nie pamiętam . Sprawdz zwrotnice Witam tak jak już napisałem wymieniłem pompe i ten regulator przepływu zwany dzielnik strumienia, dwa lata temu uszczelniałem...
Przy zużytym silniku niespalone paliwo spala się w kolektorze i tłumiku Końcówka termopary znajdowała się w kolanku przed tłumnikiem. Temperatura gdyby była mierzona bezpośrednio przy głowicy również byłaby wyższa. Dlaczego zawory się wypalają? Dodano po 1 Ja też się zgodzę z Sewerynem, nie mam wiedzy naukowej ,ale z doświadczenia tak jest silnik zużyty...
niedługo będę miał dostęp do barometru z warsztatu wtedy sprawdzę jakie ciśnienie jest naprawdę. Bardzo dobra decyzja. Jeszcze możesz zwrócić uwagę na to co wspomniał (at)bearq - jeśli ciągnik jest świeżo po wymianie panewek itd. to pozwól temu silnikowi popracować tak z 20-30 mth (wiadomo - w miarę lekkich warunkach) i dopiero wtedy mierz ciśnienie....
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
No tak. Sprzężenie zwrotne jest potrzebne. Nawet to wzrokowo mózgowo nożne. Fajne stwierdzenie. Znacznie gorzej Gdy cały czas wychodzi z tłumika czarna kita dymu. Ale wracając do tematu. To męmbrana w pąpie wtryskowej. Może slużyć do regulacji maksymalnej dawki paliwa. Ale były też pąpy wtryskowe z pneumatycznym regulatorem wolnych obrotów.np; stare...
zawory zetor zetor zetor forterra zetor sprzęgło
ochronnik przeciwprzepięciowy awaria hamulec postojowe dobór zamiennik
zmywarka electrolux klapa schemat skutera elektrycznego
Xbox One pika, ale nie uruchamia się - diagnostyka i rozwiązania Wymiana pompy paliwa w Ford Puma 1.7 2000