Miałem nadzieję że nie zapytasz, bo pojęcia nie mam co to za pypeć.
Zadziwia mnie fakt, że moduł po uszkodzenia, naprawia się od młotka, zwykle jak moduł padnie, to nie chodzi.
Witam, jak w temacie, gdy załącze zapłon spryskiwacz i wycieraczki działają cały czas. Co mogło się stac, że to zię zacielo...
Witam wszystkich, Mam problem z espero, na wolnych obrotach chodzi ładnie, jak powoli przyśpieszam to wszystko wydaje się być dobrze, ale gdy dodam więcej gazu to odczuwam jakby się mulił, zalewał czy coś takiego. Sczytałem błędy poprzez zwarcie pinów A i B i były to 42 i 53 . Czyli toś z immobiaizerem ale to raczej nie od tego, a drugi to coś z zapłonem....
Tak, cofnij zapłon w Lanosie, w którym jest DIS i kąt regulowany elektronicznie. Z Nexią / Espero ci się pomyliło.
ok, a takie jeszcze pytanko? immo ma zadanie odciąć zapłon czy coś w tym rodzaju, może tam tez warto zajrzeć, czy raczej nie?
Problem rozwiązany- przestawiłem zapłon z 5mm w wstonę chłodnicy względem poprzedniego ustawienia. Przestał szarpać i ustabilizowały się obroty. Dziękuje wszystkim za porady.
Witam Mam problem od piątku brak iskry w samochodzie Daewoo Nexia. Z tego co czytałem powyżej to wszystko jest mi jasne ale odnośnie cewki wysokiego napięcia która znajduje sie za akumulatorem są dwie kostki biała i czarna.Pytanie czy tam na białej kostce ma pojawić się napięcie 12V po włączeniu zapłonu.Na module brak napięcia 12V na kostce 2-pin Regulamin...
Pewnie że błędów nie będzie, bo (jak sądzę) gaziorze zamontowali odcinanie zasilania stałeo sterownika silnika.W takiej sytuacji jedyny sposób to podjechac na diagnozę wtedy, jak się pali lampka; nie gasić silnika, nie wyłączać zapłonu.
Autko jak w temacie,usterka wystąpiła nagle - efekt jakby cyklicznie włączać i wyłączać zapłon - "rzuca" silnikiem, po kilku zapłonach niknie iskra i za chwilę pojawia się znowu, silnik pompuje pomiędzy 0 a 1500 RPM, wyżej nie wchodzi. Wskazówka obrotomierza rownież skacze w tych wartościach. Podstawiona cewka, moduł zapłonowy i bez zmian. Podanie napięcia...
Witam.Tak na początek, nadstaw uszy czy po włączeniu zapłonu buczy przez chwilę pompka paliwowa.
Witam. Od niedawna mam problem z espero 1.8 bo czasem nie chce zapalić (kręci rozrusznikiem ale nie odpala). Do tej pory po przekręceniu kluczyka pompa paliwa załączała się (jeśli był zapalany zaraz po zgaszeniu to się z reguły nie załączała). Od pewnego czasu zapala bez problemu np 10 razy a za 11 już nie. Gdy nie chce zapalić jak cofam kluczyk i załączam...
Przed chwilą dla pewności sprawdziłem powtórnie: Przy ustawieniu na benzynę i włączeniu zapłonu w przekaźniku jest słyszalny i wyczuwalny dłonią lekki "stuk", przy przełączeniu na gaz i po włączeniu zapłonu również wyczuwalny palcami i słyszalne jest stukniecie w przekaźniku. Druga sprawa po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "zapłon" na chwilkę włącza...
Jeśli masz narzędzia to podłącz zegar i obserwuj co się dzieje z ciśnieniem paliwa , co pokazuje MAP po zapłonie i na wolnych obrotach?
Witam wszystkich serdecznie. Przepraszam jesli zły temat, aczkolwiek to moj 1 post na forum. A wiec przejde do sedna sprawy. Espero 1,5 16V. benzynka i lpg. Problem z odpalaniem , a mianowicie, autko jakby gubiło prąd, Przykład : naładuje aku, odpale, wszystko git, ładowanie jest, super. zgasze go i następnego dnia ide, przekręce kluczyk , pompka poda...
Witam, Kiedy miałem espero, prosto z salonu. Po sześciu miesiącach Uruchamiał się silnik według kaprysów. Po wymianie elementów zapłonu ( cewka z kablami ) przeszło mu definitywnie. Po prostu nie dawał iskry na świece.
Posiadam auto Daewoo Espero 1500cm3 z roku 1997. Auto jeździ na benzynie i LPG. Od kilku dni pojawił się taki problem że po odpaleniu silnika palą się cały czas boczne kierunkowskazy i silnik źle pracuje na benzynie, przy dodaniu gazu przerywa i nie chce wchodzić na obroty (gdy się uda zwiększyć obroty do 2000 to przełączy się na LPG) natomiast pracuje...
Markon , wytłumacz nam , jak są DWIE cewki , to po co kopułka rozdzielacza zapłonu? Czy myślisz o dwóch uzwojeniach / autotransformatora/ cewki WN?
A takie wrażenie sprawiasz pisząc - zabierasz się do tematu od d...y strony. Do sprawdzenia bezpieczniki "1" ( piny B1, C16 - plus "permamentny" ) i "12" (pin C4 - plus po zapłonie), GND ma być na A12, D1, C12, C13. Opisane objawy wskazują na brak zasilania sterownika - pompka powinna zawarczeć nawet przy aktywnym immo. Zresztą immo nic do niej nie...
O jezu.... Pierwsza sprawa to jakakolwiek poprawna diagnostyka. To wtrysk grupowy, wszystkie 4 wtryskiwacze wiszą na dwu przewodach - +12V po stacyjce, wspólny z np. cewką i kluczowanie masą. Wysokie obroty na biegu jałowym to albo uszkodzenie mechaniczne w obrębie przepustnicy, albo uszkodzony TPS. Schemat jest ten sam dla wersji 1.5, 1.8, 2.0 - różnią...
Przewody zapłonowe do sprawdzenia i styki w kopułce i w cewce. Nieprawda. Trzeba jakoś zmierzyć szczelinę pomiędzy stykiem palca rozdzielacza a stykiem w kopułce w której musi byc węgielek w chwili gdy ma przeskoczyć iskra. Nieprawda. Nie ma w Daewoo "węgielka" - jest sprężysta blaszka. Zmniejszyć przerwę na świecach na 0,45 mm. Po co? Moduł montujemy...
U mnie problem z Espero sie wyjasnil. Jak ktos jest zainteresowany to pisac na PW. Pozdr. Procekkk
Mimo wszystko upieram się przy module elektronicznym w aparacie zapłonowym. Mam espero, a aparat jest ten sam, po wymianie modułu wszystko ustało,a obrotomierz bierze impulsy właśnie z modułu, nie z cewki jsk w atarszych modelach. Spróbuj, powinno gadać.
Niestety nie, klient zabrał auto Ale zrobiłem takie próby - jak odłączyłem czujnik temperatury płynu lub czujnik temp. powietrza lub silnik krokowy to pojawiała się kontrolka silnika tylko....ale jak odłączyłem potencjometr to pojawiała się kontrolka silnika i migał też POWER i po podłączeniu wtyczki kontrolka silnika gasła ale POWER dalej migał aż...
W aparacie zapłonowym jest cewka która jak padnie to pompa nie działa i nie podaje paliwa.
Akumulator jest nowy ma pare miesiecy,kable zmieniłem,kopułka palec nowy,swiece zmienione,cewka w aparacie zapłonowym nowa.Jedynie ten kabel który sie przetopił jest zmieniony na inny, ale nie ma przebicia.Silnik wogóle nie kreci słychac tylko takie tik i tyle.
Wiam. mam problem z moim Espero, otóż bez przerwy świecą się w moim samochodzie światła cofania, mimo że w stacyjce nie ma nawet kluczyków, zwykle zaświecały się po przekręceniu zapłonu i wrzuceniu wstecznego, teraz świecą non stop. Mało tego, również na wyłączonym zapłonie, bez kluczyków w stacyjce w momencie wrzucenia wstecznego biegu zapalają się...
Ale nie espero. Espero tnie iskre. Lanos i nubira kluczowanie wtryskiwaczy. Podlaczyc sprzęt diagnostyczny i sprawdzic co jest nie tak. Widac ze naprawiasz samochody wiec musisz zainwestowac w jakis dobry sprzęt. Nie tnie żadnej iskry, niech ktoś jeszcze raz podobny idiotyzm napisze, to wyjdę z siebie. To odmiana GM Multec, z której żółtki zrobili...
Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora i od jego zacisków pomiarze napięcia akumulatora, prawidłowego styku na klemch przy akumulatorze. Sprawdź napięcie na słupkach akumulatora i na złączach za klemami, sprawdź połączenie masy od akumulatora do nadwozia może jest zabrudzone rdzą lub poluzowane. Jeśli akumulator jest rozładowany trzeba go naładować, sprawdź...
Jest to ogólna bolączka aut na gaz, ja miałem to samo w gazowych Espero 2,0 i obecnie w Pasacie 2,0. Chodzi tu prawdopodonie o jakiś nie uwzględniony w komputerze sterującym wryskami i zapłonem zbieg parametrów temperatury silnika i wyprzedzenia zapłonu. Jeśli nie pomoże w czasie zapalania naciśnięci gazu do oporu i przytrzymanie, to to trzeba mu dać...
Nie no myślałem żej est jakaś instalacja I czy II generacji gdzie możesz kręcić ile chcesz-odcinki nie ma. A wówczas łatwo przekręcić silnik. Spraktykowałem, nie przekręcisz obrotomierza, układ zapłonu blokuje dodatkowo, poprzez spadek energii iskry. Walcząc z modułami w Espero LPG edition na uszkodzonym module obrotomierz dobijał do słupka - ze sprawnym...
Rozumiem że na benzynie jest w porządku.Sprawdż czy układ dolotowy jest szczelny(czy nie ma tam za króćcem filtra powietrza klapy przeciw wybuchowej,jeśli jest sprawdż czy opaska gumowa,która na niej jest nie jest czasem lużna)Rozumiem że układ zapłonowy jest w porządku(świece,kopułka,palec rozdzielacza)sprawdż styki na kopułce i cewce(w Espero potrafią...
Nieraz słucham ludzi którzy mówią ze kupują jeżdżą autami i nic nie dokładają To tak jak niektórzy moi znajomi. Z tym ich samochody to równia pochyła, z miesiąca na miesiąc coraz głośniej klekoczą na dołach i obowiązkowo raz na pół roku holowanie bo LPG pierwszej generacji się nie spisuje :D Samochód to studnia bez dna, trzeba ciągle inwestować, w...
Sytuacja zdarza sie np. gdy jadę normalnie z przedkoscią 40km/h i chce przyspieszyc bez redukcji biegu wtedy strzela w filtr.Auto miało planowaną głowice,wymieniane pierścienie na cylindrach,jeden cylinder ponieważ wygiął sie korbowód,filtr powietrza z jakis miesiąc temu,kable i swiece z 6 miesiecy temu.Regulowany był tez aparat zapłonowy bo rano ledwo...
Zwieramy w kostce diagnostycznej styki A i B i liczymy błyski kontrolki silnika. Kod 1.2 będzie zawsze przy wyłączonym silniku. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski...
Witam, mam problem z espero 2,0 1996r. a polega on na tym że nie włącza się wentylator na chłodnicy, przekaźniki działają, bezpieczniki ok. kiedy zdejmę kostkę z czujnika na zapalonym silniku to wentylator zaczyna pracować po założeniu jej z powrotem wentylator przestaje działać, na samym zapłonie kiedy zewrę dwa przewody w kostce od czujnika wentylator,...
Po prostu sami zaciskali Morse'a na tłoczysku i odsyłali z odpowiedzią: nieprawidłowy montaż.:D Dziwne trochę - sam zaciskam tłoczyska szczypcami przy rozkręcaniu starych "makpersonów" - powierzchnia jest tak twarda że nawet pod lupą nie widać rys - inna rzecz że mam miękkie szczęki. Amortyzatory były wymieniane na kanale i śruby były dokręcone na...
Zapomniałem zakończyć tematu-winnym okazał się moduł zapłonowy. Kupiłem używany (poniewaznie było w okolicznych sklepach nowego), auto zrobiło juz ponad 10 tys. kilometrów bez problemu.
Witam to czy mieszanka jest uboga czy bogata to nie zależy od tego gdzie tankujesz gaz:D. Nie masz co próbować bo jak strzelił raz i drugi to strzeli i trzeci, albo zmień kable i świece zapłonowe (świece tylko NGK a kable co najmniej oryginalne) albo jedź do gazownika skoro się na sokowirówkach nie znasz :cry:... Pozdrawiam
Ja miałem takie objawy kiedy nawaliła cewka indukcyjna pod aparatem zapłonowym (wykrywa prędkość kręcenia wałka) po wymianie chodzi już 20 tys km i spokój a na żadnych kompach nie wyskakuje błąd bo ten element nie jest diagnozowany. Pozdrowienia Łysy
Np moduł zapłonowy pada, częste. Teraz będzie co to jest i gdzie sie to znajduje.
Zestawienie kodów usterek dla samochodów Daewoo Kod usterki Znaczenie 12 brak impulsów odniesienia z układu DIS 13 usterka sondy lambda (EOS) 14 usterka czujnika temperatury płynu chłodzącego (CTS) albo: czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski (temp. zbyt wysoka) 15 czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki...
Witam Chciałbym do swojego "zabytku" espero 1.5 włożyć nowszy (przebiegiem) silnik od lanosa 1.5 albo może nawet 1.6. Problem polega na tym, że espero oryginalnie ma aparat zapłonowy z paluchem, kopułką i modułem a lanos nie. Nowszy silnik lanosa 1.5 (1.6 też) ma "tylko" cewkę zapłonową typu -DIS- i czujnik położenia wału. Co zrobić, żeby te nowsze...
Art.B i Ostsyl, jesteście pewni że wiecie o czym piszecie? Bo mi się wydaje że nie za bardzo. Jeśli słychać "terkotanie" to najprawdopodobniej popychacz hydrauliczny się skończył (albo pękła sprężyna któregoś z 4 zaworów), w każdym razie trzeba zajrzeć pod dekiel. Dodano po 3 Poza ciśnieniem sprężania sprawdź, czy masz na tym cylindrze iskrę, ew. wymień...
Zajrzyj do skrzynki za akumulatorem wewnętrzna strona nadkola .Jest tam przekażnik oświetlenia będzie się grzał przy zapalonych światłach.Jeśli to jego wina. Jeżeli twoje światła zapalały się wcześniej po włączeniu zapłonu,ktoś musiał przerabiać instalację(były dostępne specjalne moduły dedykowane tym autom i montowane w okolicach włącznika świateł).Trzeba...
Witam. Sprawa dotyczy Lanosa 1.6 z instalacją LPG. Problemy występują i na benzynie i na gazie. Przedstawię sprawę po kolei, być może będzie to istotne dla rozwiązania problemów: --------------------------- --------------------------- Od jakiegoś już czasu: Na benzynie: 1. Wciśnięty pedał gazu, dajmy na to więcej niż 1/3 zakresu, wszystko idealnie,...
Właśnie będę gazował espero w swoim garażu (tak się składa że zmieniam II gen. na sekwencje) i przyglądałem się wiązce która idzie do wtrysków - są dwa kable: niebieski i czerwony które rozchodzą się na 4 wtryski. Przed włączeniem zapłonu w obydwu jest minus a po włączeniu mamy +12. Po zapaleniu silnika i podpięciu się miernikiem wskazówkowym do masy...
Co do regulatorów to też mam mieszane odczucia Oryginalny np. Hitachi miał wyprowadzenia blaszkowate - przekrój z 1,5mm2, chińczyk - druciki jak włos. Działa, no i kosztował 2 dychy. Ale z kolei inna elektronika, np. moduły zapłonowe to kiszka totalna. Rok temu kupowałem do Espero, dwa, różnych (chskich) producentów, obydwa w cenach 130 -150 zł i obydwa...
Tico? Eeee. Trzeba było obadać głębiej to Espero. Jakby to powiedzieć... Tico nie jest najbezpieczniejszym samochodem, w sumie to nie radzę w coś uderzyć, auta takie jak Astra F, Espero właśnie czy Renault Megane [za 4000 tys. tak jak pisałeś znajdziesz coś, a jest to auto wytrzymałe i co ciekawe dość bezpieczne] mają trochę więcej blachy do gniecenia,...
W samochodach z elektryczną pompą i komputerem od zapłonu i wtrysku nawet do odpalenia na pych czy hol potrzebne jest napięcie. Nawet taki byle jaki akumulator wystarczy jeżeli nie będzie jego zadaniem kręcenie rozrusznikiem. Miałem taki przykry przypadek z Espero w którym dzieci kompletnie rozłądowały akumulator. Ani szyb opuścić ani na zapych go wziąć....
Witam, Daewoo Espero 1.8 8V 70kW 1996r. Po włączeniu zapłonu pali 2 bezpiecznik pod nogami kierowcy (FuelPump, Immo, (ign)). W momencie poszukiwania zwarcia(żarówka H7) przekaźnik od pompy paliwa brzęczy strasznie :) Przy "30" (przekaźnik pompy paliwa) są 2 przewody. Niebieski (bezpośrednio zasilanie pompy) oraz szary z białym paskiem bodajże. Jakakolwiek...
instalacja espero espero zapali espero alarm
wyciszyć pralka przeniesienie partycji systemowej falownik silnik podłączyć
amica piekarnik czujnik temperatura moduł komfort termet
Huczące łożysko - jak długo można jeździć? Jak naprawić zniekształconą fonię w TV LCD przy dobrym obrazie