czujnik wentylatora masz w chłodnicy i nie mają one ze sobą nic wspólnego. a właśnie w chłodnicy nie ma czujnika (napewno , sprawdziłem dokładnie) I jeszcze takie pytanie w złaczu djagnostycznym robie zworke między pierwszym a ostatnim pinem w gurnym żędzie (skrajne ) powinno wyświetlić kod błędu? kontrolka "chek " zapala się po przekręceniu kluczyka...
Rozumiem że kontrolka wskakuje przy jeździe na gazie. Źle wyregulowana instalacja gazowa daje takie objawy. W Espero bardzo często nawet dobrze ustawiona instalacja gazowa ale zatankowany gaz gorszej jakości zapali kontrolkę. Po sprawdzeniu instalacji przestań się tym przejmować, te typy tak mają.
Zawsze możesz zasilic wtryski i zobaczysz czy zapali sie check Engine, . Swoja drogą to podanie +15 aktywuje ecu więc pewno ono nie dochodzi, albo masa padnięta. Ale fajnie sie czyta taki watek.
Skoro autor pisze, że instalacja profesjonalna i to na gwarancji to nie dopuszczam myśli że emulatora tam nie ma. A emulacja masą zapali lampkę po nagrzaniu silnika, sonda uszkodzona. Niech pojeździ na benzynie i zobaczy co się będzie działo. I jaka dokładnie jest tam instalacja?
Witam ;) Wracam po krótkiej przerwie :) A więc : -termostat wymieniony ;) -silniczek krokowy wymieniony -uszczelka przepustnicy wymieniona -pompa paliwa wymieniona -przepustnica wyczyszczona. Autko odpalilem , za 1 razem standard , odpalilo i odrazu zgasło ;( i nie mam pomysłu co jest powodem... za drugim razem zapaliłem i juz było okej , wbił na 2...
Nie słychać charakterystycznego "bzyczenia" pompy. Pompa jest nowa tylko 3 miesiące działała. A poprzednia pompa działała 8 lat.... Jak podłączyłem pompę do akumulatora następująco:(+) pompy do (+) akumulatora, natomiast (-) akumulatora do (-) pompy ale za pośrednictwem próbnika. Efekt taki że stara pompa przewodzi prąd a w nowej -próbnik sie nie zapalił.
Mam! Wygrzebałem pod tapicerką puszkę bez jakichkolwiek oznaczeń. Prawdopodobnie jakiś tandetny alarm. Oczywiście po kolorach niczego dojść nie mogłem ani po grubości kabli. Rozbebeszyłem puchę, poszukałem przekaźnika i sprawdziłem które kable odcina. Mały mostek i samochód zapalił. Ale co odcinał felerny alarm nie mam pojęcia, kable leciały gdzieś...
Witam u mnie mam podobny problem tylko że u mnie też nie działa na paliwie a na gazie jest ok. Gdy mu coś odbije to mogę odpalić na paliwie ale jak usłyszę dłużej jak pompuje paliwo a zazwyczaj jest tak że jak przekręcę kluczyk to słychać tylko jakąś 1 sek. że pompka zadziała i wtedy nie odpali a jak pompuje około 3-4 sek to wtedy odpali na bęzynie...
Witam ;) Takowy problem mam z miom Esperem iż ; Odpalam zimnego na pb (zawsze tak robie) odpalam, zapali ,wskoczy na oborty 1000 po czym spadają i zgaśnie. odpale 2 raz , podgazuje i jest ok obroty ok 1000. Problem pojawia sie w momencie , gdy na luzie włącze ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawe, obroty spadają do 400 albo nawet mniej i gaśnie. Na LPG...
mam klienta, który ma takie auto i regularnie dwa razy do roku wymieniam mu moduł zapłonowy w aparacie, objaw jest taki, że jak popuka młotkiem po aparacie, to auto zapali, chciałem mu powiedzieć,żeby popukał sie po głowie, a nie po aparacie, bo zniszczenia są znaczne jakieś pomysły? Dodano po 5 dodam,że krążek wymieniony, cewka też Poprawiłem błędy...
Dokladnie tak ElGregor :).Tez myslalem ze jest to na jakims ukladzie (plytka, tranzystorki jakies RC :D ) A to takie proste!!! Co do poprawnosci wskazan to nie zalezy to od temperatury!!!!Jezeli jest paliwo to termistor sie nie ogrzeje bo jest chlodzony (a nie da rady podgrzac 10 litrow na tyle zeby zmienic swoja rezystancje z 2,3 kilo do okolo 300...
Witam. Od niedawna mam problem z espero 1.8 bo czasem nie chce zapalić (kręci rozrusznikiem ale nie odpala). Do tej pory po przekręceniu kluczyka pompa paliwa załączała się (jeśli był zapalany zaraz po zgaszeniu to się z reguły nie załączała). Od pewnego czasu zapala bez problemu np 10 razy a za 11 już nie. Gdy nie chce zapalić jak cofam kluczyk i załączam...
Mam ATU plusa który przerabiałem na starszy model włącznie z wnętrzem miałem ten sam silnik co ty fabrycznie i jeśli odpiąłeś wtyczkę z kostki i zwarłeś auto na "krótko" i zagadało to oznacza że szlag trafił kostkę stacyjki . od 7 lat gdy od kiedy siedzę w Poldkach to nie spotkałem się z samym uszkodzeniem stacyjki "Plusowej" co najwyżej padających...
Witam, mam espero 2.0 silnik. Samochód jeździł przez ostatnie 2 lata tylko na gazie. Teraz chce zrobić żeby chodził na benzynie. Po wymianie pompy paliwa i filtra i przewodów espero raz pali a raz nie. Jak załapie to działa bardzo dobrze i idzie jak "burza" Czasem jest tak jak by paliwo mu nie dochodziło i na wolnych obrotach chodzi ale jak doda się...
Mam takowy problem miałem pojechać po żonę do pracy lecz nie chciał odpalić w ogóle jakby prąd zniknął. Poruszałem kablami i alarm piknął i zapalił. Pod pracą zony, zapaliłem i w pewnym momencie zgasł. Nie chciał zapalić popchałem ale nic. Okazało się ze to kabel WN od cewki do kopułki jakoś się przetopił i jest normalnie w nim dziura. Wymieniłem kabel...
przełącznik zdjęty (wygląda na oryginał) 56 ---> 56a brak przejścia 56 ---> 56b brak przejścia na ostatnim wyłączniku gdzie nie mogłem zapalić drogowych i mijania kierunki i postój był na 2 uszkodzonym pewnie było inaczej bo nie mogłem zgasić długich założyłem teraz nowiutki przełącznik (48 zeta) firmy RAON i wszystko gra PEWNIE DO CZASU
prawdopodobne przyczyny: 1 za mała dawka gazu na wolnych obrotach (starzały + za małe obroty) 2 za duża dawka gazu na wolnych obrotach (za małe obroty) biorąc po uwagę że instalacja ma 7 lat to musisz się zająć regeneracją parownika i regulacją i jeszcze jedna uwaga - zapalaj po odczekaniu ok 10s od włączenia zapłonu Sam wprawdzie Daewoo nie mam ale...
moze masz slaby akumulator i jak zapalisz te z przodu to brakuje juz pradu dla tych na tyl bo kable tam sa dluzsze... :) a powaznie, to przelacznik swiatel pewnie padl, odepnij go i na krotko spradz najpierw czy dzialaja, jak tak to przelacznik. pozdro
dzień dobry mam pytanie z prosba o pomoc a mianowicie: Eksploatuje juz prawie 13 rok samochód DAEWOO ESPERO 1,8 CD samochód ma przebieg 400.000 km (w tym 270.000 km na LPG) Jestem pierwszym właścicielem- kupiłem samochód w salonie samochód był prawidłowo serwisowany, nigdy nie miałem zadnej awarii po za wymiana elementów eksploatacyjnych (oleje , plyny,...
Witam, niedawno za bardzo mala sume kupilem daewoo espero 96 z silnikiem 1.8 benz/gaz. Od samego poczatku auto nie pracowalo na benzynie wiec zaczalem szukac dziury w calym. Instalacja gazowa po sprawdzeniu u gazownika nie wykazala zadnych problemow (zreszta na gazie auto chodzi). Potem do elektrotechnika pojechal komputer, modul immobilisera, cewka...
Witam serdecznie Chciałbym się zapytać Was doświadczonych czy domyślacie się po przeczytaniu tych objawów czego to może być przyczyna. - przy odpaleniu każdego ranka, (na benzynie) pracuje nierówno na tzw "3 garach" , po przygazowaniu kilka razy przez 5-10 sek, zaczyna chodzić płynniej, po minucie max dwóch, przełączam na gaz i również pracuje dobrze...
Oto tak się dowiedziałem, że check engine też może się zaświecić przy problemach ze smarowaniem Bzdura, check zaświecił się z innego powodu. Jedyny samochód który znam, w którym czujnik ciśnienia oleju jest w jakikolwiek sposób połączony z elektroniką silnika, to stare Daewoo nexia, espero. 3 pinowy czujnik włączał (a w zasadzie podtrzymywał) przekaźnik...
W samochodach z elektryczną pompą i komputerem od zapłonu i wtrysku nawet do odpalenia na pych czy hol potrzebne jest napięcie. Nawet taki byle jaki akumulator wystarczy jeżeli nie będzie jego zadaniem kręcenie rozrusznikiem. Miałem taki przykry przypadek z Espero w którym dzieci kompletnie rozłądowały akumulator. Ani szyb opuścić ani na zapych go wziąć....
są zapalone - wyłcznik świateł nie reaguje , nawet po przekręceniu kluczyka. Przypuszczam ze moze byc to jakies zwarcie (przekaźnik?). Problem powstał po tym jak zostawilem autko wczoraj na światlach
Mam 3-ci szmochód na gazie 1.Primera 2,0 16V monowstrysk 130.000 km na gazie inst. Lovato -zero problemów pompka podpompowała do odcięcia, zapalenie na benzynie, przejście na gaz ręczne. zero problemów 2. espero ( przepraszam za markę) instalacja j/w chociaż 2,0 8V na multipoincie wszystko jak wyzej 110.000 na gazie. Obecnie jeżdzę Passatem 2,0 8V multipoint...
Witam, mam problem z espero 2,0 1996r. a polega on na tym że nie włącza się wentylator na chłodnicy, przekaźniki działają, bezpieczniki ok. kiedy zdejmę kostkę z czujnika na zapalonym silniku to wentylator zaczyna pracować po założeniu jej z powrotem wentylator przestaje działać, na samym zapłonie kiedy zewrę dwa przewody w kostce od czujnika wentylator,...
Ja mam Espero i tez zapalily sie kontrolki od ladowania i hamulcow.Okazalo sie ze do wymiany byl mostek prostowniczy i regulato napiecia.Mysle ze w nexi jest tak samo.Pozdro.
membrany nie sprawdzałem dziś nie pojechałem nim do pracy ale ok 19 znów coś nie chciał zapalić mało tego jechałem zapalił mi się check energi na chwile od razu nie chciał iść i jak naciskam na pedał hamulca to obroty wzrastają i opadają mało tego nawet nie naciskam a czasem falują , dziś zrobiłem dodatkową masę od klemy - do silnika i wyczyściłem końcówkę...
zapali gasnie pralka zapali elektryk zapali
st500dm002 1bd142 skrzynka bezpiecznik voyager katalizator emulator
Z jakiego metalu są wykonane synchronizatory? Jak usunąć zielony nalot z elementów elektronicznych?