Patrz zdarzenie arkusza Worksheet_SelectionChange
Trzeba dopisać do kodu jedną linijkę i zakończenie instrukcji warunkowej (bo już nie zmieści się w 1 linijce): [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) On Error Resume Next If Intersect(Target, Range("I:I")) Is Nothing Then Exit Sub If Target = 2 Or Target = 3 Then Range("J" & Target.Row & ":AP" & Target.Row) = 0 Range("AQ" & Target.Row).Select...
Formuła dla komórki B5 (bez kopiowania jakichkolwiek danych do dodatkowych kolumn): [syntax=text]=JEŻELI.BŁĄD(INDEKS(Arkusz2... i poprzeciągaj w prawo i dół.
Zamalować wszystkie owale czarnym recznie. Dodano po 1 następnie makro wszystko zrobi
Załącz plik.
Tak, bo w Excelu 2010 są te kontrolki, ja mam 2007 więc musiałem je dogrywać.
Wtedy byłoby tak jak podają wszystkie podręczniki i fora, to znaczy: = WYSZUKAJ.PONOWO(num; nr_i_opis; 2; FAŁSZ) num oznacza komórkę z szukanym numerem, nr_i_opis stanowi teraz jedną tablicę złożoną z dwóch kolumn (adres lub nazwa tej tablicy), 2 oznacza, że wynik będzie z drugiej kolumny, a FAŁSZ (lub 0) oznacza, że funkcja ma znaleźć dokładnie to...
Nie mam potrzeby zamieniać daty tylko wstawiać poszczególne dni tygodnia w odpowiednie komórki No tak. W takim razie przyjmując, że poniedziałek jest pierwszym dniem tygodnia wystarczy wpisać kolejno 1,2,3,4,5,6,7. Jeśli jednak chodzi o dzień miesiąca, trzeba szukać daty... http://obrazki.elektroda.pl/2694734300_1...
Nie mogę wstawić konkretnego arkusza, ale wstawiam uproszczony przykładowy, który mam nadzieję pozwoli dokładniej zrozumieć co mam na myśli. Opisałem wszystko w pliku. Nie jest to chyba jakieś bardzo skomplikowane do zrobienia, ale jakoś nie miałem dawno styczności z VBA.
Lepiej zastosować wyszukaj.pionowo. Przykład (nazwa jest wpisywana w A1) w B2 wpisz =WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A:D... w C2 wpisz=WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A&... w D2 wpisz=WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Arkusz2!A&... Chociaż twoje rozwiązanie tez by przeszło tylko popełniłeś błąd wskazując (całą) tabelę z danymi...
chodzi mi bardziej o możliwość automatycznego generowania dokumentu...na jakiś punkt zaczepienia. Wiele razy wykorzystywałem Excela do generowania dokumentów. Dawno, dawno temu jeszcze za czasów Excela 4.0 :D stworzyłem sobie na bazie makr aplikację do fakturowania. Metoda była prosta: przygotowany szablon faktura.xls z pożądanym układem graficznym,...
jak w accesie zrobić autouzupełnianie? Chce zrobić tabele z materiałami, gdzie po wpisaniu nazwy automatycznie będą uzupełnione pozostałe pola (np. jm, opis, cena etc).
Witam, mam takie pytanie. Mam ankietę która składa się z 14 pytań. Na każde pytanie jest do wyboru jedna z 4 odpowiedzi. Jest to ankieta wiec w jaki sposób będzie wypełniona nie ma znaczenia. Nie ma zastosowania dobrych czy złych odpowiedzi. Mam do wypełnienia 400 takich ankiet. Chciałbym zapytać czy jest możliwość zrobienia w exelu czegoś takiego żeby...
Jakiej funkcji w excelu uzyc aby zrobic cos takiego: Mam w pozycji A1 wyraz JANEK i chcialbym aby automatycznie pozycja A2 oraz A3 wypelnila sie odpowiednio wyrazami MARIOLA oraz ANNA (gdy wprowadze do A1 - JANEK). Jezeli w A1 bedzie ANNA to A2 i A3 powinny byc odpowiednio JANEK i MARIOLA. Cos jakby autouzupelnianie... Dzieki z gory. ps.sory za brak...
Dzień dobry, Ważne jest, by Excel rozpoznawał wpis jako datę. Jeśli tak jest przeciąganie komórki (wystarczy jedna z datą) powinno dać spodziewany efekt. Zazwyczaj w polskim Excelu format daty jest 2015-09-16. Proszę sprawdzić i wpisać w ten sposób, wtedy powinno zadziałać. Jeśli musi być data w formie 16-09-2015 trzeba zmienić format daty systemowej...
Witam Wszystkich po dłuższej przerwie! Walczę z excellem i słabo mi to idzie szczerze powiedziawszy.. :( próbuję sobie ułatwić pracę, ale problematycznie mi to idzie... ale wracając do pytania... Mam arkusz1 w którym są nagłówki takie jak: imię i nazwisko, prawo-jazdy, adres, ilość miejsc siedzących, adres Oraz arkusz2 w którym mam "bazę danych" z takimi...
Witam ! Posiadam arkusz w którym jest zrobiona tabelka z danymi - wiersze średnica/masa/powierzchnia . Chciałbym zrobić coś takiego ,że gdy w innym arkuszu wpiszę średnice to w odpowiednich miejscach pojawi się reszta danych. Proszę o jakąś podpowiedz
Czy chodziło o taką funkcjonalność?
Witam, potrzebuję pomocy w ramach pisania kodu w VBA. Mam już napisane makro, które pozwala mi wpisywać dane z Excela do Worda w ramach list wyboru. Jednak tych danych jest dużo i boję się, że przy uzupełnianiu formularzy pojawią się błędy. Dlatego też chciałabym, żeby po wyborze pierwszej zmiennej (Uczestnik - wybór imienia i nazwiska) reszta uzupełniała...
Szukam programu, w wersji darmowej, albo przynajmniej trial na co najmniej miesiąc. Jak ktoś taki poleci to daję dychę :) Chodzi o to, że chcę zdefiniować 50 stron www, na każdej z nich jest inny szablon formularzy (trochę inne pola, inne wymagania treści, inna kolejność). I do tego móc każdorazowo zdefiniować dane do wpisania, m.in. dane teleadresowe....
Zbuduj tabelę z odległościami między miastami (każdymi dwoma) - dla 10 miast będzie to więc 100 pozycji - 10 (to samo miasto) - przy założeniu odległości A-B i B-A liczymy oddzielnie (dla łatwiejszego przeszukiwania tabeli). Następnie SZUKAJ PIONOWO i POZIOMO nazwy miast i odczytujesz wartość na skrzyżowaniu tych dwóch (kolumna/wiersz) - tam znajduje...
taka sytuacja... w jednym rzędzie po wpisaniu jednej komórki chciałbym aby 2 następne komórki się same wpisały na podstawie tej wcześniejszej np. wpisuje nr telefonu i na tej podstawie wpisuje się imie i nazwisko adres itd... rozumiem że wcześniej trzeba by było zrobić jakiś myk do tego...
Witam, Potrzebuje Makro które będzie automatycznie drukować mi wybrane strony wybranego arkusza po czym będzie zaznaczać następną komórkę w wybranej kolumnie i będzie drukować te same strony aż następna z kolei komórka w kolumnie będzie pusta. Da się to zrobić poprzez makro?
Mam pytanie odnośnie Excela - tworze coś w rodzaju rejestru zakupów z ostatnich kilku i jest to bardzo żmudne. Czy jest taka możliwość w tym programie, aby po wpisaniu np. początku numeru kontrahenta lub NIP lub najlepiej fragmentu nazwy reszta danych automatycznie się uzupełniała (jeśli wcześniej dany kontrahent wystąpił w tym rejestrze). Chodzi mi...
Witam, czy jest możliwość napisania formuły, dzięki której po dodaniu nowego wiersza automatycznie Excel powieli wartości kolumn z poprzedniego?
Witam, Od razu na wstępie zaznaczam, że jeśli chodzi o excela jestem kompletnie zielony i poza podstawowymi rzeczami, wyuczonymi w szkole/na studiach niewiele wiem. http://obrazki.elektroda.pl/2425729400_1... W arkuszu będzie zrobiona tabelka na wzór tej pierwszej, z tym że będzie tam znacznie więcej wersów. Problem polega na tym, że...
Witam Zrobiłem przykładowe zamówienie które pobiera dane z cennika po wpisaniu numeru. Chciałbym aby w wybranych komórkach automatycznie wstawiał pozycje w których wprowadziłem zamawianą ilość. Jeżeli w kolumnie N jest wartość >0 lub jej brak wklej numer, później ilość i nazwa Najlepiej jakby zapisywał to wszystko w zeszycie zamówienie. Wstawiłem przykład...
Szanowni Państwo, widzę tutaj bardzo dużo różnych fachowych porad i mam nadzieję, że i mi uda się znaleźć rozwiązanie problemu. Chciałbym, aby w moim arkuszu nr 1 w określonej komórce pojawiała się treść, którą formuła pobrałaby z arkusza nr 2 po wpisaniu przeze mnie części wartości tamtej komórki, np.: Arkusz nr 2 - komórka: "Rozwój i przygotowanie...
Chciałbym dowiedzieć się jak automatycznie tworzyc przy pomocy makra listboxa lub comboxa i wypełniac je danymi np z komórki?
Hej. Mam plik Excel z dużą ilością danych. Nad dwiema kolumnami zrobiłam sumę częściową, która sumuje mi te kolumny. Obok tych sum mam formułę sprawdzającą czy te dwa wyniki są sobie równe, dostaje info prawda lub fałsz. Dane te chcę filtrować po kluczowej kolumnie (np. nazwa jakiegoś oddziału) i sprawdzać kiedy te sumy zwrócą prawdę. Jeśli na danym...
Hej, Mam problem ze zrobieniem cennika za magazynowanie i wysyłkę towaru. Może ktoś z was jest w stanie mi pomóc, choćby wskazówką jak się za to zabrać. Muszę w arkuszu zrobić cennik który pozwoli mi na automatyczne wypełnianie komórek odpowiednią ceną. Problem kategorii rozmiaru rozwiązałem za pomocą formuł ORAZ i JEŻELI kilkakrotnie zapętlonych. Każdy...
witam, w jednym arkuszu mam podstawową bazę danych typu: kolumna A-Nazwa firmy; B-adres; C-miejscowość itp. jest tych danych ok 8 kolumn. Jak zrobić by można był kopiować poszczególne dane danej firmy d inego pliku, w tórym wklejone te dane będą w odopowiednie rubryki. Dlateg ochce w odpowiednie rybryki, gdyż będą one wypełniać 4 następne arkusze które...
Kolega adams zapomniał o 1 - powinno być For i = 1 to 10
Przykładowo: W komórce A2 formuła: =JEŻELI(B2="";"";1) W komórce A3 formuła: =JEŻELI(B3="";"";MAX($A$2:A2)+1) Kopiujesz formułę z kom. A3 w dół i masz L.P. w kol. A. dla niepustych komórek w kol. B. Mogą być przerwy w kol. B.
Może to sprawdź?
Naprawdę nie chcesz pójść w tym kierunku? Zobacz w pliku - Arkusz1 komórka A2 - wybierasz użytkownika i resztę danych przenosi ci się samo. Szybko, prosto i bez makr.
U mnie jest problem z tym że jak wpisuje nr. konta - 26 cyfr-- to mi oststnie 8 cyfr wypełnia zerami!
Może uda mi się coś zaproponować, jeżeli napiszesz dokładnie o co chodzi z przykładem w pliku. Na razie to jest zbyt enigmatyczne. Z każdej daty można wyciągnąć dzień, miesiąc i rok za pomocą odpowiednich funkcji i one mogą posłużyć do dalszego wyszukiwania lub obliczeń. Pozdrowienia.
Najwygodniej byłoby zrobić UserForm z dwoma ComboBox'ami, gdzie na podstawie wyboru pierwszego (nazwa arkusza) wypełniało by się drugi danymi z dwóch kolumn. Bardzo uprościłoby ujednolicenie nagłówków. Oczywiście jest to do zrobienia w obecnej postaci, ale nie we wszystkich arkuszach występują obie poszukiwane kolumny. Co w takim przypadku? http://obrazki.elektroda.pl/5048931400_1...
Załącz przykładowy plik i wyjaśnij dokładnie o co pytasz. Pod nagłówkiem tabeli ma się pojawiać nowy wiersz, gdy skończysz wypełniać poprzedni. Skąd komputer ma wiedzieć, że skończyłeś? Czy wypełniasz tylko jedną kolumnę? Czy któraś kolumna jest wypełniana jako ostatnia? Czy wszystkie kolumny muszą być wypełnione i wtedy wypełnienie ostatniej sygnalizuje...
Dzień dobry, Można to zrobić formułami Excela jak w załączonym pliku. Kolumny z "u" są sformatowane warunkowo. W ostatniej kolumnie musi Pan sobie uzupełnić obramowania. Numery dni miesiąca są podbarwione na stałe, więc zakres zabarwiony czasem sięga za daleko. Może Pan sobie to zmienić na formatowanie warunkowe. Tabelka jest wypełniana od daty wpisanej...
Dzień dobry drodzy użytkownicy, zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o pomoc w następującym problemie. Posiadam plik word scalony z bazą danych excel. Wszystko działa doskonale, jednakże chciałbym ulepszyć plik word poprzez dodanie funkcji, gdzie wpisuję nazwę produktu (korespondencja dotyczy etykiet) i po wpisaniu nazwy produktu word zaciąga z excela...
I koniecznie chcesz to robić w Wordzie? Excel nie wystarczy? W czym masz tą listę nazwisk powiązanych z adresami?
Jak ten problem rowiązać Jeśli ten problem występuje w pliku wypełnianym ręcznie :?: najprostsze rozwiązanie to całą kolumnę sformatować jako tekst wówczas nie będzie problemu z automatyczną konwersją Excela numerów faktur typu "01/2019" w format daty :!: :idea:
Witam, Potrzebuje pomocy w ułożeniu funkcji, która ma na celu automatyczne wypełnianie kolumny. Wygląda to tak: Mam dane w kolumnach A1,B1,C1 D1 A2,B2,C2 D2 A3,B3,C3 D3 ................itd. I teraz aby dane z A1-->C3 po przeciągnięciu w D1 wchodziły kolejno w D1,D2,D3 itd. Czyli A1 do D1, B1 do D2, C1 do D3, A2 do D4 itd. Z góry dziękuję za pomoc
Witam Mam problem z Excelem. Chciałbym żeby excel generował automatycznie miesiąc. Po włączeniu Excela automatycznie uzupełniałby dni miesiąca i podpisywał im odpowiednie numery tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.net/60_12474925... tzn. jeżeli mamy lipiec 2009 to wynik będzie 1 = środa ale gdy będzie już sierpień 2009 to 1 = sobota. W przypadku...
https://obrazki.elektroda.pl/9396852000_... Wstępna ocena dostępnych informacji Na załączonym ekranie widoczne są dane zapisane w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Arkusz zawiera trzy główne tabele: 1. Tabela 1 (kolumny A-D): zawiera dane liczbowe pod nagłówkami „LO”, „CW”, „ZW”, „CO”. 2. Tabela 2 (kolumny E-H): na razie wypełniona jedynie w...
Witam :) Jestem początkująca w VBA, więc proszę o pomoc. Potrzebuję zrobić karty pomieszczeń: uproszczony przykład jest w załączniku. W skrócie wygląda to tak, że dane mam w jednym arkuszu, pogrupowane tak, że jednemu pomieszczeniu przypada jeden wiersz. W drugim arkuszu mają być karty, jedna na jedno pomieszczenie, i odpowiadające dane nie są zgrupowane...
Nie bardzo rozumiem, jaki problem jest z usunięciem listy rozwijanej z kolumny F. Usuwa się podobnie jak się zakłada - nie wiem której wersji Excela Pan używa, ale np. Dane/Poprawność danych/Wyczyść wszystko. Jeśli w komórce jest formuła, to nie powinno być ustawionej kontroli poprawności danych, bo kontrola poprawności uruchamia się dopiero przy edycji...
Chciałbym aby nazwa pliku to byłby nr tygodnia w roku czyli TT-2015 A potem w skoroszycie żeby codziennie wypełniać pierwszy arkusz i kliknąć przycisk powodujący wydruk zapis pliku (w poniedziałek) i skopiowanie arkusza pod nazwa poniedziałek obok. We wtorek i t d sytuacja podobna tylko ze plik byłby nadpisywana z ta sama nazwa bo przecież tydzień sie...
Witam, nie jestem specem od excela i ten problem mnie przerósł, proszę o pomoc. Problem: * W arkuszu excela jest zrobiona prosta lista kontrolna - kilka pytań na które trzeba odpowiedzieć TAK lub NIE. * Listę musi wypełniać operator na początku zmiany * zmiany są trzy więc w ciągu doby lista jest wypełniana 3 razy * wybór odpowiedzi "NIE" jest równoznaczny...
Cześć, Tworzę REJESTR PRODUKCJI... Z Excela "przesiadłem się" na MySQL, PHP, CSS, HTML i teraz tworzę formularz. W bazie dla produkowanych wyrobów mam: Asortyment, kolor, waga,... Chciałbym: a) wybrać "Asortyment" z bazy danych. Najlepiej aby to była lista rozwijana, z opcją, że jak coś wpisuję to zawęża się liczba pozycji "Asortyment" b) po wybraniu...
Cześć. Dziękuję z zainteresowanie się tematem. "Port" dziękuję za przykład (załączniki), chyb mnie nie zrozumiałeś. Spróbuję wyjaśniać jeszcze raz. Pierwsza strona zawsze ma nr 1 i jest drukowana z innymi stronami (stromami z informacjami) nie koniecznie w kolejności -2, 3, 4, itd. Kolejność druku "stron z informacjami" jest uzależniona od konkretnych...
Próbowałem już różnych pomysłów, niestety nie znalazłem żadnego rozwiązania. Generalnie jest możliwość połączenia Excela z Zebrą, ale ani razu nie udało mi się tego zrobić tak, jak chciałbym żeby działało. Dużym utrudnieniem jest również, że robię to na zasadzie prób i błędów ;) Sprawa wygląda tak, że na bieżąco wypełniam etykiety ręcznie, ale jest...
Może Pan spróbować czegoś takiego: [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Not Intersect(Target, Range("F5:F24")) Is Nothing Then Dim d As Long d = Target.Row If Range("Z" & d) = "" Then Range("Z" & d) = Time End Sub [/syntax] Ale to się niewiele różni od tego, co było poprzednio. Różnica jest tylko taka, że poprzednio czas...
To skopiuj-wklej sobie taki przykładowy arkusz gdzieś na boku w nowym arkuszu, tam odfiltruj i wyczyść komórki które zawierają sumy (ale same komórki zostaw), a w odpowiednie "białe" komórki wklej i przeciągnij formuły takie, jak podałeś (ewentualnie najpierw je przeciągnij, potem wyczyść). Jak już Ci formuły zsumują wszystko co potrzebujesz, zaznacz...
Witajcie, chciałbym napisać makro do office - excel 2010, które wypełniałoby mi automatycznie z listy pakowania etykiety. Liste pakowania wraz wzorem etykiety załączam: (...) CANTARE.xlsm <- tu rozpisujemy elementy w zakładce produkcja (...) Etykiety-ROSJA-4szt.xlsx <---- a tu mamy wzór etykiety Fajnie jakby się uzupełniały do kartki A4 wg wzoru....
Tak, zawsze wpisując do tych samych pól w arkuszu zostaje mi baza przyjęć towaru od klienta. Całość ma wyglądać w ten sposób mam pierwszą stronę w arkuszu wypełniam wyżej wymienione pola zawsze te same 1a 1b i 1c i klikam drukuj drukuje mi się potwierdzenie pobrania sprzętu do naprawy a wszystkie dane zostają zapisane w drugim arkuszu kolejno 1,2,3...
Dziękuję za propozycje rozwiązań. Problem jednak jest bardziej złożony :( Spotkałem się bowiem z takim oto działaniem ze strony osób uzupełniających raport zmianowy: Sytuacja dotyczy zmiany nocnej (22:oo - 6:oo dnia kolejnego). Osoba uzupełniająca raport nie wystartowała czasu pracy o np. 22:30 (klikając w komórkę B1 _ rozpoczęcie pracy). Pod koniec...
Trochę prostsze rozwiązanie, też oparte na polach kombi, ale bez VBA. Trzy pola kombi skonfigurowane w taki sposób, że można wpisywać nazwy lub wybierać przez przeglądanie listy klawiszami strzałka w górę/strzałka w dół. Dwa dolne pola można wypełniać również przez wybór z listy rozwijanej. Wejście do edycji przez kliknięcie pola. Wybór zatwierdza się...
O które "dwie pozostałe komórki" chodzi, bo już się w tym gubię. Można to jeszcze odwrócić. Może tak będzie wygodniej. W komórkach J3:L3 byłyby formuły (ewentualnie można je ukryć), natomiast w komórkach C3:E3 można wprowadzać dowolne wartości. Po zmianie wyboru w A3 komórki C3:E3 wypełniają się wartościami wyliczonymi formułą, ale można to nadpisać...
1. Otwieram wzór arkusza ze zleceniem w którym zapisane jest moje makro. 2. Wypelniam ten wzór w odpowiednie dane. 3. Uruchamiam makro, które tworzy nowy plik zapisuje je pod nazwą pobraną z odpowiedniej komórki po czym tworzy hiperłącze które łączy nowo stworzony plik z plikiem wzorca. 4. Później aby wzór pozostał wzorem, to plik który wypełniałem...
Witam! Zna może ktoś sposób aby przypisać makro lub funkcję aby w momencie "kliknięcia" przycisku automatycznie wypełniało/ aktualizowało komórkę C2 i wpisało datę rozpoczęcia zmiany roboczej a w komórce D2 wpisało zmianę roboczą (I II, III) jaka jest w momencie wstawiania raportu? I zmiana trwa od 06:00 do 14:00 I zmiana trwa od 14:00 do 22:00 I zmiana...
excel wypełnianie wypełnianie automatyczne komórek wypełnianie pustych excel
obudowa klejona otwarcie przełącznik kolumna kierownica wymiana grzałki pralka
wzmacniacz tyytka odbiornik superreakcyjny
Parametry głośnika B&C 15PS100-4: które są właściwe? Jaka moc grzejnika bypass do kotła kondensacyjnego z termostatami, zasilanie 40°C, by uniknąć taktowania?